open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
Чинна
                             
                             
ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
В И С Н О В О К
10.01.2008 N в-58/01

Стосовно дотримання процедур

державних закупівель

(відповідно до статті 17-3 Закону України "Про закупівлю
товарів, робіт і послуг за державні кошти") ( 1490-14 )
Підстава: в порядку здійснення громадського контролю
відповідно до статті 17-3 Закону України "Про закупівлю товарів,
робіт і послуг за державні кошти" ( 1490-14 ).
Загальна інформація:
1. Інформація про Замовника: Назва: Міська лікарня швидкої медичної допомоги
м. Кіровограда. Адреса: 25005, м. Кіровоград, вул. Короленка, 56,
тел. (052) 34-11-14.
2. Головний розпорядник: Управління охорони здоров'я
Кіровоградської міської ради.
3. Відповідальний за проведення торгів: Пустова Ніна
Володимирівна.
4. Предмет закупівлі: інсулін.
5. Процедура закупівлі: відкриті торги із зменшенням ціни.
6. Джерело фінансування закупівель: не зазначено.
7. Період здійснення процедури закупівлі: початок -
21.05.2007 р., кінець - 10.07.2007 р.
8. Очікувана вартість закупівлі: 146 421 грн.
Для розгляду та дослідження надано копії наступних
матеріалів:
1. Оголошення про проведення відкритих торгів на закупівлю
товарів, робіт і послуг за державні кошти, б/д, б/н - 1 арк.
2. Тендерна документація на закупівлю товарів інсулін від
13.04.2007 р., б/н - 24 арк.
3. Витяг з інформаційного бюлетеня Тендерної палати України
від 21.05.2007 р. N 21 (92) - на 1 арк.
4. Витяг із спеціалізованого друкованого засобу масової
інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження від
21.05.2007 р. N 21 (58) - на 1 аркуші.
5. Протокол про розкриття тендерних пропозицій при здійсненні
процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти N 08
від 05.06.2007 р. - 1 арк.
6. Протокол оцінки N 10 від 06.06.2007 р. - 3 арк.
7. Звіт про результати здійснення процедури відкритих торгів
із зменшенням ціни N 2 від 10.07.2007 р. - 3 арк.
8. Договір N 27 від 20.06.2007 р. - 5 арк.
9. Договір N 28 від 20.06.2007 р. - 5 арк.
Завдання сформульоване у зверненні таким чином: надати
висновок про законність та обґрунтованість проведення процедури
закупівлі Міської лікарні швидкої медичної допомоги м. Кіровограда
придбання товарів інсуліну.
ДОСЛІДЖЕННЯ:
Об'єкти, що досліджуються: матеріали, перелічені у вступній
частині висновку.
При дослідженні наданих матеріалів встановлено.
1. Публікація оголошення та оприлюднення інформації щодо
закупівлі Міською лікарнею швидкої медичної допомоги м. Кіровограда
(далі - Замовник) оголошення про проведення відкритих торгів із
зменшенням ціни опубліковано: - в інформаційному бюлетені Тендерної палати України від
21.05.2007 р. N 21 (92), оголошення N 21021707; - у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із
загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію
виключно з питань державних закупівель від 21.05.2007 р.
N 21 (58), оголошення N 4199658. Відповідно до оголошення про заплановані відкриті торги із
зменшенням ціни дата розкриття визначена 05.06.2007 р. Також, оголошення про заплановану закупівлю оприлюднене в
мережі Інтернет за кодом BR/GA 0115. Відповідно до оголошення про заплановану закупівлю Замовником
було скорочено строк для подання тендерних пропозицій до
15 календарних днів. В порушення вимог ч. 3 ст. 19 Закону України "Про закупівлю
товарів, робіт і послуг за державні кошти" від 22.02.2000 р.
N 1490-III ( 1490-14 ) (далі - Закон) скорочено терміни подання
тендерних пропозицій без зазначення у звіті причин такого
скорочення, що призвело до послаблення конкуренції серед
учасників.
2. Тендерна документація В порушення вимог ч. 5 ст. 17-3 Закону ( 1490-14 ) тендерна
документація надіслана в порядку громадського контролю Тендерній
палаті з недотриманням встановленого терміну на 16 робочих днів з
дати її затвердження. В порушення вимог ч. 2 ст. 21 Закону ( 1490-14 ) додаток
тендерної документації "Медико-технічні вимоги" не містить в
повній мірі детальний опис товарів, що закуповуються, з
викладенням об'єктивних якісних характеристик інсулінів, а саме,
Замовником не вимагається від учасників надання інформації щодо
внесення їх до реєстру лікарських засобів, які дозволені для
виробництва і застосування в Україні, затвердженого постановою
Кабінету Міністрів України "Про затвердження Положення про
Державний реєстр лікарських засобів" від 31.03.2004 р. N 411
( 411-2004-п ), що засвідчує дотримання виробником стандартів та
надає дозвіл і право на застосування їх в медичній практиці:
надання сертифікату якості виробника, що передбачено вимогами
п. 1 та 5 Правил торгівлі лікарськими засобами в аптечних
закладах, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від
17.11.2004 р. N 1570 ( 1570-2004-п ), та вимогами п. 1.6 наказу
Міністерства охорони здоров'я України "Про затвердження Інструкції
про порядок контролю якості лікарських засобів під час оптової та
роздрібної торгівлі" від 30.10.2001 р. N 436 ( z0107-02 ), не
встановлено терміни придатності медикаментів на момент постачання
замовнику, наявність інструкцій на використання препаратів. В порушення вимог ч. 1 ст. 21 Закону ( 1490-14 ) Замовником
при формуванні ціни тендерної пропозиції (методики розрахунку ціни
тендерної пропозиції) із зазначенням того, які елементи вона
повинна включати, крім вартості самих товарів (витрати на
транспортування, страхування, податки тощо), не враховано вимоги
п. 5.1.7 Закону України "Про податок на додану вартість"
( 168/97-ВР ) та постанови Кабінету Міністрів України від
17.12.2003 р. N 1949 ( 1949-2003-п ) в частині звільнення від
оподаткування лікарських засобів, зареєстрованих та допущених до
застосування в Україні. Пункт 7 тендерної пропозиції "Ціна
пропозиції" та тендерна форма "Пропозиція" - додаток N 3 до
тендерної документації, за якою учасники надають свої пропозиції,
зазначають ціну з урахуванням ПДВ, що свідчить про недотримання
вимог зазначеного законодавства. Крім того, в п. 7 тендерної документації - "Ціни пропозиції,"
яким передбачено, що вартість тендерної пропозиції та всі інші
ціни повинні бути чітко визначені при формуванні ціни тендерної
пропозиції, Замовником не зазначено вимоги до учасників в частині
дотримання державного регулювання цін на лікарські засоби, що
закуповуються державними та комунальними лікувальними закладами у
відповідності до вимог ст. 119 Закону України "Про Державний
бюджет України на 2007 рік" ( 489-16 ) та переліку лікарських
засобів, доведеного наказом МОЗ від 03.12.2001 р. N 480
( z1045-01 ) "Перелік вітчизняних та імпортних лікарських засобів
і виробів медичного призначення, ціни на які підлягають державному
регулюванню", виданого на виконання вимог ст. 9 Закону України
"Про ціни та ціноутворення" ( 507-12 ) та постанови Кабінету
Міністрів від 25.12.96 р. N 1548 ( 1548-96-п ). Таким чином, методика розрахунку ціни тендерної пропозиції не
забезпечує дотримання вимог чинного законодавства в частині
державного регулювання цін на лікарські засоби та надання пільг в
оподаткуванні ПДВ операцій від їх реалізації, чим не забезпечено
дотримання вимог в частині максимальної економії та ефективного
використання державних коштів, передбачених ст. 2-1 Закону
( 1490-14 ). В порушення вимог ч. 1 ст. 26-1 Закону ( 1490-14 ) в
пункті 23.1 тендерної документації Замовником не передбачено
надання інформації щодо розгляду та оцінки тендерних пропозицій до
укладання договору Антимонопольному комітету України, як
уповноваженому органу. В порушення вимог ч. 1 ст. 21 Закону ( 1490-14 ) в частині
зазначення основних умов, які обов'язково мають бути включені до
договору про закупівлю, в порушення вимог ст. 180 Господарського
кодексу ( 436-15 ) та ч. 1 ст. 638 Цивільного кодексу ( 435-15 ) в
додатку тендерної документації "Основні умови договору", не
передбачено вимоги щодо визначення строку дії договору при його
укладанні, що являється однією із основних умов. Таким чином, тендерна документація Замовника складена з
порушенням вимог чинного законодавства у сфері державних
закупівель, не містить вимог щодо якісної характеристики предмета
закупівлі, формування ціни тендерних пропозицій та необхідних умов
договору, що може призвести до недобросовісної конкуренції серед
учасників та необ'єктивної і упередженої оцінки тендерних
пропозицій.
3. Подання та розкриття тендерних пропозицій Розкриття тендерних пропозицій відбулося 05.06.2007 р.
о 12.00 годині. Відповідно до протоколу розкриття тендерних пропозицій
тендерні пропозиції подали 4 учасники: ТОВ "Медфарком" м. Одеса, з ціною тендерної пропозиції за
лотом N 1 - 47 245 грн., за лотом N 2 - 67 450 грн., за лотом
N 3 - 39 665 грн.; ЗАТ "Медфарком - центр" м. Київ, з ціною тендерної пропозиції
за лотом N 1 - 45 195 грн.; ЗАТ "Індар" - м. Київ, з ціною тендерної пропозиції за лотом
N 1 - 40 342,50 грн., за лотом N 2 - 56 731 грн., за лотом
N 3 - 33 591 грн.; ТОВ "Бадм" - м. Дніпропетровськ, з ціною тендерної пропозиції
за лотом N 1 - 56 208 грн., за лотом N 2 - 67 290 грн., за лотом
N 3 - 36 364,04 грн. При розкритті тендерних пропозицій були присутні представники
від двох учасників, що подали тендерні пропозиції. В порушення вимог ч. 3 ст. 26 Закону ( 1490-14 ) та всупереч
вимог пункту 18.5 тендерної документації Замовником після
розкриття тендерних пропозицій не було запропоновано представникам
учасника зменшувати ціну тендерних пропозицій на відповідні,
визначені шкалою, розміри кроку торгів, або зменшити її в
добровільному порядку, про що не засвідчено в протоколі розкриття
тендерних пропозицій та не зазначено кінцеву ціну після проведення
відповідних торгів.
4. Оцінка тендерних пропозицій та визначення переможця Відповідно до протоколу оцінки тендерних пропозицій від
06.06.2007 р. N 10 Замовником відхилено тендерну пропозицію
учасника ТОВ "Медфарком", так як він не надав тендерне
забезпечення. До оцінки допущені тендерні пропозиції учасників
ЗАТ "Медфарком - центр", ЗАТ "Індар", ТОВ "Бадм ". В порушення вимог ч. 1 ст. 7 Закону ( 1490-14 ) Замовником не
забезпечено створення умов для проведення прозорих державних
закупівель і в порушення вимог ч. 4 ст. 7 Закону не відхилено
тендерні пропозиції пов'язаних учасників ЗАТ "Медфарком - центр"
та ТОВ "Медфарком", який є засновником ЗАТ "Медфарком - центр",
чим допустив несхвальні та антиконкурентні узгоджені дії і
послабив конкуренцію учасників. В порушення вимог ч. 1 ст. 27 Закону ( 1490-14 ) та всупереч
п. 24.1 тендерної документації Замовником не було відхилено
тендерні пропозиції учасників, які є пов'язаними особами. Таким чином, проведення торгів із залученням до участі
пов'язаних осіб Замовником було створено не конкурентно спроможне
коло учасників, яке не забезпечило умов для проведення прозорих
державних закупівель і в порушення вимог ч. 1 ст. 28 Закону
( 1490-14 ) такі торги Замовником не відмінено, так як оцінці
підлягали тендерні пропозиції менше, ніж трьох учасників. За результатами оцінки переможцями торгів на закупівлю
препаратів інсуліну визначено за лотом N 1 - ЗАТ "Індар", з ціною
тендерної пропозиції 40 342,50 грн., за лотом N 2 - ТОВ "Бадм", з
ціною тендерної пропозиції 67 290 грн., за лотом N 3 - ТОВ "Бадм",
з ціною тендерної пропозиції 36 364,04 грн. Таким чином, в порушення чинного законодавства Замовником не
забезпечено створення умов для проведення прозорих державних
закупівель та не відхилено тендерні пропозиції учасників, які є
пов'язаними особами. При проведенні закупівлі за процедурою
"відкриті торги із зменшенням ціни" не запропоновано учасникам
зменшити ціну тендерної пропозиції за визначеною шкалою розрахунку
розміру кроку торгів чи в добровільному порядку, чим порушено
вимоги ст. 21 Закону ( 1490-14 ) в частині дотримання принципу
максимальної економії та ефективного використання державних
коштів.
5. Інформування про акцепт тендерної пропозиції та про
результати торгів Оголошення про результати проведення процедури закупівлі
опубліковане в інформаційному бюлетені Тендерної палати України
від 09.07.2007 р. N 28 (99), оголошення N 28126107Р, та в
спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із
загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію
виключно з питань державних закупівель від 09.07.2007 р.
N 28 (65), оголошення N 6542824 та розміщено в мережі Інтернет,
код: TSL/OP 1234 від 20.04.2007 р. В порушення вимог ч. 1 ст. 29-1 Закону ( 1490-14 ) оголошення
про результати проведеної процедури закупівлі опубліковане в
інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 09.07.2007 р.
N 28 (99) з недотриманням встановленого терміну на 9 календарних
днів, або надано по завершенню 19 календарних днів з дати
укладання договору.
6. Укладення договору В порушення вимог ч. 6 ст. 34 Закону ( 1490-14 ) Замовником
надіслано інформацію Тендерній палаті України щодо укладеного
договору з порушенням встановленого терміну на 97 робочих днів. За результатами торгів відповідно до акцептованих тендерних
пропозицій Замовником укладено договори від 20.06.2007 р. N 28 із
ЗАТ "Індар" на загальну суму 40 342,60 грн. та N 27 із ТОВ "Бадм"
на загальну суму 103 654,04 грн., всього на 143 996,64 грн. В порушення вимог ч. 2 ст. 34 Закону ( 1490-14 ) п. 2.5
Договору N 28 та п. 2.2 Договору N 27 передбачено зміну умов
договору - збільшення та зменшення кількості товару, тоді як
відповідно до ч. 2 ст. 34 Закону істотною умовою договору є
можливість зменшення обсягів закупівлі залежно від реального
фінансування видатків. Таким чином, договір на закупівлю інсулінів з переможцями
торгів укладено всупереч вимог тендерної документації та за
результатами процедури закупівлі, проведеної з порушенням вимог
статей ч. 3 ст. 26, ч. 1 ст. 29-1, ст. 19 і відповідно до ч. 3
ст. 34 Закону ( 1490-14 ) такий договір є недійсним (нікчемним). Відповідно до ч. 2 ст. 215 Цивільного кодексу України
( 435-15 ) у разі встановлення недійсності договору законом, такий
договір є недійсним (нікчемним) і визнання такого договору
недійсним судом не вимагається. Відповідно до інформації щодо оцінки тендерних пропозицій,
викладеної замовником в п. 6.1 та 6.2 Звіту про результати
здійснення процедур відкритих торгів зі зменшенням ціни щодо
закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти від
10.07.2007 р. N 2, ціна кожної тендерної пропозиції, що
оцінювалась, та ціна обраної тендерної пропозиції включають ПДВ,
що є порушенням вимог в частині надання пільг в оподаткуванні
лікарських засобів, зареєстрованих та допущених до застосування в
Україні. Вимогами розпорядження Антимонопольного комітету України від
12.04.2007 р. N 138-р ( z0463-07 ) визначено, що якщо договір
укладено на умовах, які не передбачають сплати ПДВ, замовник
повинен зробити примітку у Звіті про результати проведених торгів
"без урахування ПДВ". Така інформація у Звіті Замовника не зазначена, що може
свідчити про дотримання вимог додатка N 3 до тендерної
документації, за якою Замовником запропоновано учасникам надавати
свої пропозиції з урахуванням ПДВ, та свідчить про те, що
закупівля інсулінів проведена з урахуванням цього податку.
Оголошення про результати проведених торгів від 09.07.2007 р.
N 28126107Р містить інформацію про те, що договір укладено з
урахуванням податку на додану вартість. В п. 5.1 Договору, укладеного з ТОВ "Бадм" від 20.06.2007 р.
N 27, ціна за одиницю товару та загальна сума по даному Договору
визначена з ПДВ; договір від 20.06.2007 р. N 28, укладений із
ЗАТ "Індар", зазначає вартість закупівлі без урахування ПДВ. Таким чином, зазначені невідповідності у тендерній
документації, укладених договорах та звіті про результати торгів
щодо визначеності ПДВ свідчать про скрите завуальоване завищення
вартості закупівлі на суму податку на додану вартість, яка склала
в ціні товару акцептованих тендерних пропозицій 24,0 тис.грн. в
тому числі: ЗАТ "Індар" - 6,7 тис.грн. і ТОВ "Бадм" -
17,3 тис.грн., в чому вбачається можлива втрата державних коштів
та нанесення збитків державі на зазначену суму.
7. Складання звітності В порушення вимог ч. 5 ст. 17-3 Закону ( 1490-14 ) Замовником
надіслано Тендерній палаті України в порядку громадського контролю
звіт про результати здійснення процедури закупівлі N 2 від
10.07.2007 р. з порушенням встановленого терміну на 86 робочих
днів з дати його затвердження. В порушення вимог ч. 1 ст. 17 Закону ( 1490-14 ) та
розпорядження Антимонопольного комітету України "Про затвердження
форм Звітів про результати здійснення процедур закупівель та
Інструкції щодо їх заповнення" від 20.06.2006 р. N 219-р
( z0907-06 ) із змінами внесеними згідно з розпорядженням від
12.04.2007 р. N 138-р ( z0463-07 ), - в звіті про результати
торгів не зазначено: стислий виклад критеріїв порівняння та оцінки
тендерних пропозицій і визначення переможця процедури закупівлі.
ВИСНОВОК:
В результаті дослідження процедури закупівлі проведеної
Міською лікарнею швидкої медичної допомоги м. Кіровограда стосовно
інсуліну встановлено, що закупівля була здійснена з порушеннями
вимог чинного законодавства у сфері державних закупівель, а саме: - порушено вимоги ч. 3 ст. 19 Закону ( 1490-14 ) - причини
скорочення строку для подання тендерних пропозицій не викладені в
звіті про результати проведення процедури закупівлі, що може
свідчити про наміри Замовника послабити конкуренцію між
учасниками; - порушено вимоги ч. 1 ст. 26-1 Закону ( 1490-14 ) - в
тендерній документації не зазначено Антимонопольний комітет
України, якому також надається інформація щодо розгляду та оцінки
тендерних пропозицій до укладення договору про закупівлю; - порушено вимоги ч. 5 ст. 17-3 Закону ( 1490-14 ) - тендерна
документація надіслана Тендерній палаті з недотриманням
встановленого терміну на 16 робочих днів з дати її затвердження; - порушено вимоги ч. 1 ст. 21 Закону ( 1490-14 ) - замовником
при формуванні ціни тендерної пропозиції не враховано вимоги в
частині звільнення від оподаткування лікарських засобів,
зареєстрованих та допущених до застосування в Україні, а також не
зазначено вимоги до учасників в частині державного регулювання цін
на лікарські засоби; - порушено вимоги ч. 1 ст. 21 Закону ( 1490-14 ), ст. 180
Господарського кодексу ( 436-15 ) та ч. 1 ст. 638 Цивільного
кодексу ( 435-15 ) - в частині зазначення основних умов, які
обов'язково будуть включені до договору про закупівлю, не
передбачено вимоги щодо визначення в договорі строку його дії, що
являється однією із основних умов договору; - порушено вимоги ч. 3 ст. 26 Закону ( 1490-14 ) та всупереч
вимогам тендерної документації - Замовником після розкриття
тендерних пропозицій не було запропоновано присутнім представникам
учасника зменшувати запропоновану ціну тендерної пропозиції на
відповідні, визначені шкалою, розміри кроку торгів та в протоколі
розкриття тендерних пропозицій не зазначено кінцеву ціну,
запропоновану учасниками, після застосування норми щодо зменшення
ціни тендерної пропозиції; - порушено вимоги ч. 2 ст. 21 Закону ( 1490-14 ) - в
тендерній документації відсутній детальний опис товарів, що
закуповуються, з викладенням об'єктивних якісних їх характеристик; - порушено вимоги ч. 1 ст. 7 Закону ( 1490-14 ) - Замовник не
забезпечив створення умов для проведення прозорих державних
закупівель та в порушення ч. 4 ст. 7 Закону і ч. 1 ст. 27 Закону
не відхилив тендерні пропозиції учасників, що є пов'язаними
особами; - порушено вимоги ч. 1 ст. 29-1 Закону ( 1490-14 ) -
оголошення про результати проведеної процедури закупівлі
опубліковане в інформаційному бюлетені Тендерної палати України з
недотриманням встановленого терміну; - порушено вимоги ч. 6 ст. 34 Закону ( 1490-14 ) - Замовником
надіслано інформацію щодо укладеного договору з порушенням
встановленого терміну; - порушено вимоги ч. 2 ст. 34 Закону ( 1490-14 ) - укладеними
договорами передбачено зміну умов договору після його укладення
щодо зміни кількості товару; - порушено вимоги ч. 5 ст. 17-3 Закону ( 1490-14 ) -
Замовником надіслано Тендерній палаті України в порядку
громадського контролю звіт про результати здійснення процедури
закупівлі з порушенням встановленого терміну; - порушено вимоги ч. 1 ст. 17 Закону ( 1490-14 ) та
розпорядження Антимонопольного комітету України "Про затвердження
форм Звітів про результати здійснення процедур закупівель та
Інструкції щодо їх заповнення" від 20.06.2006 р. N 219-р
( z0907-06 ) із змінами, внесеними згідно з розпорядженням від
12.04.2007 р. N 138-р ( z0463-07 ), - в звіті про результати
торгів не зазначено: стислий виклад критеріїв порівняння та оцінки
тендерних пропозицій і визначення переможця процедури закупівлі. Замовником торгів - Міською лікарнею швидкої медичної
допомоги м. Кіровограда процедура закупівлі інсулінів проведена з
грубими порушеннями вимог ст. 17, 19, ч. 3 ст. 26, 29-1 Закону
( 1490-14 ), всупереч вимог тендерної документації, і відповідно
до вимог ч. 3 ст. 34 Закону укладений договір на загальну суму
143,996 тис.грн. вважається недійсним (нікчемним). Відповідно до
ч. 2 ст. 215 Цивільного кодексу України ( 435-15 ) у разі
встановлення недійсності договору законом, такий договір є
недійсним (нікчемним) і визнання такого договору недійсним судом
не вимагається. Процедура закупівлі інсулінів проведена з недотриманням
принципів державних закупівель, передбачених ст. 2-1 Закону
( 1490-14 ) в частині відкритості та прозорості проведення
процедури закупівлі, максимальної економії та ефективного
використання коштів, в чому вбачаються втрати державних коштів та
нанесення збитків державі за рахунок сплати ПДВ в ціні товару на
суму 24,0 тис.грн. Дії тендерного комітету Міської лікарні швидкої медичної
допомоги м. Кіровограда щодо організації та проведення процедури
закупівлі інсуліну можуть містити ознаки суспільно небезпечних
діянь, визначених ст. 364 Кримінального кодексу України
( 2341-14 ).
Голова правління В.С.Лаба

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: