НАЦІОНАЛЬНА СЛУЖБА ПОСЕРЕДНИЦТВА І ПРИМИРЕННЯ
Н А К А З
01.10.2004 N 125
Про внесення змін і доповнень до окремих наказівНаціональної служби посередництва і примирення
Відповідно до Закону України "Про порядок вирішення
колективних трудових спорів (конфліктів)" ( 137/98-ВР )
та Положення про Національну службу посередництва і примирення,
затвердженого Указом Президента України від 17 листопада 1998 року
N 1258/98 ( 1258/98 ), із змінами, внесеними Указом Президента
України від 30 грудня 2000 року N 1393/2000 ( 1393/2000 ), з метою
подальшого вдосконалення нормативно-правового забезпечення
примирних процедур по вирішенню колективних трудових спорів
(конфліктів), Н А К А З У Ю:
1. Внести до Положення про порядок проведення примирних
процедур по вирішенню колективних трудових спорів
(конфліктів),затвердженого наказом НСПП від 24.04.2001 року N 92
( v0092299-01 ), із змінами, внесеними наказами НСПП
від 23.01.2002 року N 38 ( v0038299-02 ), від 22.01.2003 року N 19
( v0019299-03 ), від 05.09.2003 року N 408 ( v0408299-03 ),
від 10.09.2003 року N 419 ( v0419299-03 ), від 22.09.2003 року
N 435 ( v0435299-03 ), від 16.06.2004 року N 85 ( v0085299-04 ),
від 19.07.2004 року N 106 ( v0106299-04 ), такі зміни
та доповнення:
1.1. Пункт 1.2 розділу І "Загальні положення" ( v0092299-01 )
доповнити абзацом такого змісту: "узгоджувальна комісія - орган, спільно утворений органом
(особою), що очолює страйк, та власником або уповноваженим ним
органом (представником), призначений для пошуку шляхів вирішення
колективного трудового спору (конфлікту), з використанням
для цього усіх наявних можливостей."
1.2. Пункт 14.15. розділу XIV "Проведення примирних процедур
по вирішенню колективних трудових спорів (конфліктів) під час
страйків як крайніх засобів вирішення колективних трудових спорів
(конфліктів), якщо відсутня встановлена чинним законодавством
заборона на проведення страйків" ( v0092299-01 ) викласти у такій
редакції: "14.15. Під час страйку сторони колективного трудового спору
(конфлікту) зобов'язані продовжувати пошук шляхів його вирішення,
використовуючи для цього усі наявні можливості. Вирішення колективного трудового спору (конфлікту) під час
страйку здійснюється шляхом: - проведення переговорів між органом (особою), що очолює
страйк, та власником або уповноваженим ним органом
(представником), в тому числі із залученням до участі
в переговорах незалежного посередника та експертів і фахівців
НСПП; - утворення органом (особою), що очолює страйк, та власником
або уповноваженим ним органом (представником) узгоджувальної
комісії, в тому числі із залученням до участі в роботі
узгоджувальної комісії незалежного посередника та експертів
і фахівців НСПП. Рішення про утворення узгоджувальної комісії, залучення
до участі в роботі узгоджувальної комісії незалежного посередника
приймається спільно власником або уповноваженим ним органом
(представником) та органом (особою), що очолює страйк. Порядок
визначення представників до узгоджувальної комісії визначається
власником або уповноваженим ним органом (представником) та органом
(особою), що очолює страйк, самостійно. Представниками органу (особи), що очолює страйк,
в узгоджувальній комісії можуть бути наймані працівники, які
беруть участь в страйку, або ж уповноважені професійних спілок,
членами яких є учасники страйку, які отримали повноваження органу
(особи), що очолює страйк, на представлення їх інтересів
в узгоджувальній комісії. Представниками власника або уповноваженого ним органу
(представника) в узгоджувальній комісії можуть бути особи,
визначені власником або уповноваженим ним органом (представником). Визначення представників органу (особи), що очолює страйк,
та власника або уповноваженого ним органу (представника)
до узгоджувальної комісії оформляється відповідним рішенням. Процедура залучення незалежного посередника до участі
в роботі узгоджувальної комісії по виробленню угоди про вирішення
колективного трудового спору (конфлікту) під час страйку
визначається Положенням про посередника, яке затверджується НСПП. Основним завданням узгоджувальної комісії є вироблення угоди
про вирішення колективного трудового спору (конфлікту), що може
задовольнити найманих працівників - учасників страйку та власника
або уповноважений ним орган (представника). Відповідно до цього завдання узгоджувальна комісія здійснює
такі функції: - обмін думками представників органу (особи), що очолює
страйк, та власника або уповноваженого ним органу (представника)
про умови та порядок вирішення колективного трудового спору
(конфлікту); - консультації представників органу (особи), що очолює
страйк, та власника або уповноваженого ним органу (представника)
із заінтересованими органами державної влади, іншими компетентними
організаціями, установами та фізичними особами; - обговорення варіантів вирішення колективного трудового
спору (конфлікту) і вибір з них найбільш прийнятного рішення; - підготовка проекту угоди про вирішення колективного
трудового спору (конфлікту). Рішення узгоджувальної комісії підписується членами
узгоджувальної комісії. На підставі рішення узгоджувальної комісії або результатів
переговорів органу (особи), який очолює страйк, та власника
або уповноваженого ним органу (представника) вони укладають угоду
про вирішення колективного трудового спору (конфлікту). Угода про вирішення колективного трудового спору (конфлікту)
є укладеною, якщо орган (особа), який очолює страйк, і власник або
уповноважений ним орган (представник) досягли згоди з усіх
істотних умов угоди. Істотними умовами угоди є умови про предмет угоди, умови,
що визначені законом як істотні, а також усі ті умови, щодо яких
за заявою органу (особи), що очолює страйк, чи власника
або уповноваженого ним органу (представника) має бути досягнуто
згода. Угода про вирішення колективного трудового спору (конфлікту)
укладається в письмовій формі. Угода про вирішення колективного трудового спору (конфлікту)
є укладеною з моменту її підписання органом (особою), який очолює
страйк, і власником або уповноваженим ним органом (представником). Угода про вирішення колективного трудового спору (конфлікту)
має містити спільне рішення про строки і шляхи вирішення
колективного трудового спору (конфлікту) по кожній із заявлених
вимог окремо. Угода про вирішення колективного трудового спору (конфлікту)
набирає чинності з моменту її підписання. Контроль за виконанням умов угоди про вирішення колективного
трудового спору (конфлікту) здійснюється сторонами колективного
трудового спору (конфлікту) або уповноваженими ними органами
(особами) та НСПП."
1.3. Частину другу пункту 14.16 розділу XIV Положення
( v0092299-01 ) викласти у такій редакції: "Під час страйку забезпечується допуск на підприємство,
в установу, організацію управлінського персоналу та працівників,
які не беруть участі в страйку."
1.4. В пунктах 3.1 та 4.1 Положення ( v0092299-01 ) слова
"статті 9 Закону України "Про підприємства в Україні" замінити
словами "частини восьмої статті 65 Господарського кодексу України"
( 436-15 ).
2. В пункті 3.3.1. Положення про порядок формування
і затвердження вимог найманих працівників або профспілки,
затвердженого наказом НСПП від 13.05.2003 року N 192
( v0192299-03 ), слова "статті 9 Закону України "Про підприємства
в Україні" замінити словами "частини восьмої статті 65
Господарського кодексу України" ( 436-15 ).
3. Керівникам структурних підрозділів НСПП забезпечити
дотримання положень цього наказу в процесі реалізації повноважень
НСПП, визначених Законом України "Про порядок вирішення
колективних трудових спорів (конфліктів)" ( 137/98-ВР ),
Положенням про Національну службу посередництва і примирення,
затвердженим Указом Президента України від 17 листопада 1998 року
N 1258/98 ( 1258/98 ), із змінами, внесеними Указом Президента
України від 30 грудня 2000 року N 1393/2000 ( 1393/2000 ).
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Голова Національної служби
посередництва і примирення В.Руденко
Джерело:Офіційний портал ВРУ