НАЦІОНАЛЬНА СЛУЖБА ПОСЕРЕДНИЦТВА І ПРИМИРЕННЯ
Н А К А З
19.07.2004 N 106
Про внесення змін і доповнень до Положення пропорядок проведення примирних процедур по вирішенню
колективних трудових спорів (конфліктів)
Відповідно до Закону України "Про порядок вирішення
колективних трудових спорів (конфліктів)" ( 137/98-ВР ) та
Положення про Національну службу посередництва і примирення,
затвердженого Указом Президента України від 17 листопада 1998 року
N 1258/98 ( 1258/98 ), із змінами, затвердженими Указом Президента
України від 30 грудня 2000 року N 1393/2000 ( 1393/2000 ), з метою
подальшого вдосконалення нормативно-правового забезпечення
примирних процедур по вирішенню колективних трудових спорів
(конфліктів), Н А К А З У Ю:
1. Внести до Положення про порядок проведення примирних
процедур по вирішенню колективних трудових спорів
(конфліктів),затвердженого наказом НСПП від 24.04.2001 року N 92
( v0092299-01 ), із змінами, внесеними наказами НСПП від
23.01.2002 року N 38 ( v0038299-02 ), від 22.01.2003 року N 19
( v0019299-03 ), від 05.09.2003 року N 408 ( v0408299-03 ), від
10.09.2003 року N 419 ( v0419299-03 ), від 22.09.2003 року N 435
( v0435299-03 ), від 16.06.2004 року N 85 ( v0085299-04 ), такі
зміни та доповнення:
1.1. Розділ IX. "Послідовність розгляду і вирішення
колективного трудового спору (конфлікту)" доповнити абзацом такого
змісту: "Відповідно до положень частини 2 статті 13 Закону України
"Про порядок вирішення колективних трудових спорів (конфліктів)"
( 137/98-ВР ), Конвенції Міжнародної організації праці N 154
( 993_006 ) 1981 року "Про сприяння колективним переговорам"
(ратифікована постановою Верховної Ради України від 04.02.1994
року N 3932-XII ( 3932-12 )), Рекомендації Міжнародної організації
праці N 92 ( 993_232 ) 1951 року "Щодо добровільного примирення та
арбітражу", Рекомендації Міжнародної організації праці N 130
( 993_250 ) 1967 року "Щодо розгляду скарг на підприємствах з
метою їх вирішення" з питань прав і обов'язків сторін колективних
трудових спорів (конфліктів) та послідовності проведення примирних
процедур в частині обов'язку сторін використати для врегулювання
колективного трудового спору (конфлікту) всі можливості, не
заборонені законодавством, сторони колективних трудових спорів
(конфліктів) за взаємною згодою можуть утворювати примирну комісію
для вирішення колективних трудових спорів (конфліктів), що виникли
щодо: - виконання колективного договору, угоди або окремих їх
положень; - невиконання вимог законодавства про працю."
1.2. Розділ X викласти у такій редакції:
"X. Розгляд колективного трудового спору (конфлікту)примирною комісією
10.1. Примирна комісія - орган, призначений для вироблення
рішення, що може задовольнити сторони колективного трудового спору
(конфлікту), та який складається з представників сторін.
10.2. Примирна комісія утворюється за письмовою заявою однієї
із сторін колективного трудового спору (конфлікту) іншій стороні: - на виробничому рівні - у триденний, - на галузевому або територіальному - у п'ятиденний, - на національному рівні у десятиденний строк з моменту
виникнення колективного трудового спору (конфлікту) з рівної
кількості представників сторін.
10.3. Рішення про утворення примирної комісії та про
встановлення кількості представників сторін оформляється
відповідною угодою. Порядок делегування представників до комісії,
персональний склад представників та їхні повноваження вирішуються
кожною із сторін самостійно.
10.4. У разі потреби примирна комісія залучає до свого складу
незалежного посередника. Статус незалежного посередника
визначається Законом України "Про порядок вирішення колективних
трудових спорів (конфліктів)" ( 137/98-ВР ) та Положенням про
незалежного посередника ( v0106299-99 ), що затверджується НСПП. Порядок залучення незалежного посередника до участі в роботі
примирної комісії та вирішення колективного трудового спору
примирною комісією за участю незалежного посередника визначається
Положенням про порядок розгляду колективного трудового спору
(конфлікту) примирною комісією за участю незалежного посередника
( v0071299-04 ), що затверджується НСПП.
10.5. Правила розгляду колективного трудового спору
(конфлікту) примирною комісією визначаються Законом України "Про
порядок вирішення колективних трудових спорів (конфліктів)"
( 137/98-ВР ), а також цим Положенням, Положенням про примирну
комісії ( v0090299-04 ) та Регламентом роботи примирної комісії по
розгляду і вирішенню колективного трудового спору (конфлікту)
( v0091299-02 ), що затверджуються НСПП.
10.6. Примирна комісія зобов'язана використати для
врегулювання колективного трудового спору (конфлікту) всі
можливості, не заборонені законодавством. Примирна комісія зобов'язана вживати передбачені законами
заходи щодо всебічного, повного і об'єктивного з'ясування обставин
справи.
10.7. З метою реалізації своїх завдань примирна комісія
здійснює такі функції: - обмін думками представників сторін про умови та порядок
вирішення колективного трудового спору (конфлікту); - консультації представників сторін із заінтересованими
органами державної влади, іншими компетентними організаціями,
установами та фізичними особами; - обговорення варіантів вирішення колективного трудового
спору (конфлікту) і вибір з них найбільш прийнятного рішення.
10.8. Сторони колективного трудового спору під час розгляду
колективного трудового спору (конфлікту) примирною комісією мають
рівні права. Примирна комісія зобов'язана забезпечити рівність можливостей
сторін колективного трудового спору (конфлікту) у доказовій
діяльності.
10.9. Процес розгляду колективного трудового спору
(конфлікту) примирною комісією проводиться у формі змагання між
сторонами, підставою для якого є протилежність їх
матеріально-правових інтересів.
10.10. Колективні трудові спори (конфлікти) розглядаються
виробничою примирною комісією у п'ятиденний, галузевою,
територіальною та територіально-галузевою примирними комісіями - у
десятиденний, примирною комісією на національному рівні - у
п'ятнадцятиденний строк з моменту утворення комісій. За згодою сторін колективного трудового спору (конфлікту),
яка оформляється відповідною угодою, строки розгляду колективного
трудового спору (конфлікту) можуть бути продовжені.
10.11. НСПП на прохання сторін залучає до участі в роботі
примирної комісії народних депутатів України, представників
органів державної влади, органів місцевого самоврядування.
10.11. На прохання сторін колективного трудового спору
(конфлікту) НСПП або її відділення в Автономній Республіці Крим та
областях направляють своїх спеціалістів, експертів для участі в
роботі примирної комісії.
10.12. Кожне засідання примирної комісії оформляється
протоколом.
10.13. Рішення примирної комісії приймається після
дослідження усіх обставин справи більшістю голосів членів
примирної комісії, які входять до складу примирної комісії.
Рішення оголошується у засіданні примирної комісії. Кожній стороні і НСПП на другий день після прийняття рішення
направляється по одному примірнику рішення.
10.14. Рішення примирної комісії викладається у письмовій
формі і підписується членами примирної комісії, які за нього
голосували. Окрема думка члена примирної комісії викладається
письмово та додається до рішення примирної комісії.
10.15. Рішення примирної комісії має для сторін обов'язкову
силу і виконується в порядку і строки, які встановлені цим
рішенням.
10.16. Після прийняття рішення щодо вирішення колективного
трудового спору (конфлікту) примирна комісія припиняє свою роботу.
10.17. В разі неприйняття примирною комісією погодженого
рішення щодо вирішення колективного трудового спору (конфлікту) з
ініціативи однієї із сторін або незалежного посередника може бути
утворений трудовий арбітраж."
1.3. Розділ XI викласти у такій редакції
"XI. Розгляд колективного трудового спору (конфлікту)примирною комісією за участю незалежного посередника
11.1. Примирна комісія за участю незалежного посередника
вирішує колективні трудові спори (конфлікти), що виникли між
сторонами соціально-трудових відносин, щодо : - встановлення нових або зміни існуючих соціально-економічних
умов праці і виробничого побуту; - укладання чи зміни колективного договору, угоди.
11.2. Основним завданням примирної комісії за участю
незалежного посередника є вироблення рішення, що може задовольнити
сторони колективного трудового спору (конфлікту).
11.3. Відповідно до основного завдання примирна комісія за
участю незалежного посередника здійснює такі функції: - обмін думками представників сторін колективного трудового
спору (конфлікту) про умови та порядок вирішення колективного
трудового спору (конфлікту); - консультації представників сторін колективного трудового
спору (конфлікту) із заінтересованими органами державної влади,
іншими компетентними організаціями, установами та фізичними
особами; - обговорення варіантів вирішення колективного трудового
спору (конфлікту) і вибір з них найбільш прийнятного; - прийняття рішення примирної комісії.
11.4. Засідання примирної комісії за участю незалежного
посередника проводяться відповідно до вимог Закону України "Про
порядок вирішення колективних трудових спорів (конфліктів)"
( 137/98-ВР ), Положення про примирну комісію ( v0090299-04 ),
Положення про порядок розгляду колективного трудового спору
(конфлікту) примирною комісією за участю незалежного посередника
( v0071299-04 ), Регламенту роботи примирної комісії по розгляду і
вирішенню колективного трудового спору (конфлікту)
( v0091299-02 ), що затверджуються НСПП.
11.5. Відповідно до завдань примирної комісії за участю
незалежного посередника, незалежний посередник здійснює такі
функції: - створює умови для вільного обміну думками представників
сторін стосовно порядку вирішення колективного трудового спору; - проводить консультації представників сторін з питань
застосування положень законодавчих та нормативно-правових актів; - сприяє проведенню консультацій представників сторін із
заінтересованими органами державної влади, іншими компетентними
організаціями, установами та фізичними особами; - в разі необхідності, надає пропозиції щодо залучення
відповідних експертів для отримання висновків з питань, що
розглядаються на засіданнях примирної комісії; - за зверненням представників сторін веде засідання примирної
комісії у якості голови; - контролює дотримання регламенту, затвердженого на першому
засіданні примирної комісії; - пропонує варіанти вирішення колективного трудового спору
(конфлікту), сприяє їх обговоренню та вибору найбільш прийнятного
рішення; - вносить пропозиції до проекту рішення примирної комісії; - надає допомогу членам примирної комісії в оформленні
рішення примирної комісії; - в разі наявності відповідного доручення сторін, здійснює
сприяння виконанню або контроль за виконанням рішення примирної
комісії; - за зверненням представників сторін, в разі виконання
рішення примирної комісії, сприяє укладанню угоди про виконання
вимог найманих працівників або профспілки у вирішенні колективного
трудового спору (конфлікту); - за зверненням представників сторін сприяє укладенню угоди
про припинення колективного трудового спору (конфлікту); - в разі неприйняття примирною комісією погодженого рішення
або невиконання рішення у визначені терміни (у випадку, якщо на
незалежного посередника було покладено контроль або сприяння його
виконанню) вносить пропозиції щодо утворення трудового арбітражу.
11.6. Відшкодування витрат, пов'язаних з оплатою праці
незалежного посередника та інших витрат на його участь в роботі
примирної комісії проводиться сторонами колективного трудового
спору (конфлікту) відповідно до статті 14 Закону України "Про
порядок вирішення колективних трудових спорів (конфліктів)"
( 137/98-ВР ), Положення про порядок відшкодування витрат,
пов'язаних з участю в примирній процедурі по вирішенню
колективного трудового спору (конфлікту) незалежного посередника,
членів примирної комісії і трудового арбітражу ( v0116299-99 ), що
затверджується Національною службою посередництва і примирення,
Міністерством фінансів України і Міністерством праці та соціальної
політики України, та іншими законодавчими і нормативно-правовими
актами.
11.7. Діяльність незалежного посередника не може зазнавати
втручання з боку будь-якого органу, організації, фізичної особи з
метою перешкоджання веденню переговорів, спонукання незалежного
посередника до нав'язування сторонам прийняття певного рішення.
11.8. Незалежний посередник має право: - брати участь в усіх засіданнях примирної комісії; - проводити консультації з окремими членами примирної
комісії; - пропонувати сторонам для обговорення та вибору різні
варіанти вирішення колективного трудового спору (конфлікту); - безоплатно отримувати від сторін колективного трудового
спору (конфлікту), НСПП, органів виконавчої влади та органів
місцевого самоврядування інформацію, необхідну для проведення
аналізу, розрахунків, підготовки обгрунтувань; - отримувати копії протоколів засідань та рішення примирної
комісії; - отримувати копію угоди про вирішення колективного трудового
спору (конфлікту) та копію протоколу про розбіжності, якщо
колективний трудовий спір не врегульовано, в день їх підписання
представниками сторін; - попереджати членів примирної комісії про допущені ними
порушення норм чинного законодавства; - повідомляти сторони колективного трудового спору
(конфлікту) про можливі наслідки недосягнення ними згоди по суті
колективного спору.
11.9. Незалежний посередник під час участі в роботі примирної
комісії зобов'язаний: - дотримуватись норм Закону України "Про порядок вирішення
колективних трудових спорів (конфліктів)" ( 137/98-ВР ), а також
Положення про посередника ( v0106299-99 ), Правил етики
посередника (незалежного посередника) ( v0045299-01 ), що
затверджуються НСПП, інших законодавчих і нормативно-правових
актів; - вивчити суть і причини колективного трудового спору
(конфлікту) перед початком роботи у примирній комісії; - з'ясувати наявність достатніх повноважень у членів
примирної комісії для прийняття зобов'язань від імені сторін
колективного трудового спору (конфлікту); - сприяти створенню у примирній комісії атмосфери,
сприятливої для вияснення позицій сторін і пошуку компромісу; - не вдаватись до упередженості або тиску по відношенню до
будь-якої із сторін колективного трудового спору (конфлікту); - не оприлюднювати у будь-який спосіб свої висновки по суті
колективного трудового спору (конфлікту) під час роботи примирної
комісії без згоди на те сторін; - не розголошувати відомості, що є державною або іншою
захищеною законом таємницею, що стали відомі йому під час роботи в
примирній комісії.
11.10. Після прийняття за участю незалежного посередника
рішення щодо вирішення колективного трудового спору (конфлікту)
примирна комісія припиняє свою роботу.
11.11. В разі неприйняття примирною комісією погодженого
рішення щодо вирішення колективного трудового спору (конфлікту) з
ініціативи однієї із сторін або незалежного посередника може бути
утворений трудовий арбітраж.
1.4. Розділ XII викласти у такій редакції
"XII. Розгляд колективного трудовогоспору (конфлікту) трудовим арбітражем
12.1. Трудовий арбітраж - орган, який складається із
залучених сторонами колективного трудового спору (конфлікту)
фахівців, експертів та інших осіб і приймає рішення по суті
колективного трудового спору (конфлікту).
12.2. Основним завданням трудового арбітражу є вирішення по
суті спору між сторонами колективного трудового спору (конфлікту). До трудового арбітражу можуть за згодою сторін передаватися
спори, що виникли між сторонами соціально-трудових відносин, щодо: - встановлення нових або зміни існуючих соціально-економічних
умов праці та виробничого побуту, укладання чи зміни колективного
договору, угоди (в разі неприйняття примирною комісією рішення у
встановлені терміни або ж в разі неприйняття примирною комісією
погодженого рішення щодо урегулювання цього питання); - виконання колективного договору, угоди або окремих їх
положень; - невиконання законодавства про працю.
12.3. Відповідно до частини першої статті 16 Закону України
"Про порядок вирішення колективних трудових спорів (конфліктів)"
( 137/98-ВР ) НСПП координує роботу трудового арбітражу.
12.4. Трудовий арбітраж утворюється з ініціативи однієї із
сторін колективного трудового спору (конфлікту) або незалежного
посередника у триденний строк у разі: неприйняття примирною комісією погодженого рішення щодо
вирішення колективного трудового спору (конфлікту) з питань,
передбачених пунктами "а" і "б" статті 2 Закону України "Про
порядок вирішення колективних трудових спорів (конфліктів)"
( 137/98-ВР ); виникнення колективного трудового спору (конфлікту) з питань,
передбачених пунктами "в" і "г" Закону України "Про порядок
вирішення колективних трудових спорів (конфліктів)" ( 137/98-ВР ).
12.5. Трудовий арбітраж утворюється шляхом прийняття кожною
із сторін відповідного рішення та підписання спільної угоди про
утворення трудового арбітражу. В угоді про утворення трудового
арбітражу визначається порядок організаційного та
матеріально-технічного забезпечення роботи трудового арбітражу і
порядок оплати праці членів трудового арбітражу.
12.6. Формування складу трудового арбітражу здійснюється в
порядку, погодженому сторонами колективного трудового спору
(конфлікту), з врахуванням Положення про трудовий арбітраж,
Положення про арбітра, що затверджуються НСПП.
12.7. У своїй діяльності члени трудового арбітражу
забезпечують дотримання норм Закону України "Про порядок вирішення
колективних трудових спорів (конфліктів)" ( 137/98-ВР ), а також
Положення про трудовий арбітраж ( v0091299-04 ), Положення про
арбітра ( v0105299-99 ), Правил етики арбітра (члена трудового
арбітражу) ( v0072299-00 ) та Регламенту роботи трудового
арбітражу по розгляду і вирішенню колективних трудових спорів
(конфліктів) ( v0092299-02 ).
12.8. Сторони колективного трудового спору (конфлікту) після
прийняття рішення про утворення трудового арбітражу розглядають
питання про обов'язковість рішення трудового арбітражу. В разі
домовленості сторін колективного трудового спору (конфлікту) про
обов'язковість рішення трудового арбітражу ця домовленість
оформляється відповідною угодою.
12.9. Правила розгляду колективного трудового спору
(конфлікту) трудовим арбітражем визначаються Законом України "Про
порядок вирішення колективних трудових спорів (конфліктів)"
( 137/98-ВР ), а також Положенням про трудовий арбітраж
( v0091299-04 ) та Регламентом роботи трудового арбітражу по
розгляду і вирішенню колективного трудового спору (конфлікту)
( v0092299-02 ), що затверджуються НСПП.
12.10. Трудовий арбітраж зобов'язаний використати для
врегулювання колективного трудового спору (конфлікту) всі
можливості, не заборонені законодавством. Трудовий арбітраж зобов'язаний вживати передбачені законами
заходи щодо всебічного, повного і об'єктивного з'ясування обставин
справи.
12.11. Сторони колективного трудового спору під час розгляду
колективного трудового спору (конфлікту) мають рівні права. Завдання трудового арбітражу при розгляді конкретного
трудового спору (конфлікту) - встановити порушені норми права і
захистити порушені права. Наявність права та необхідність його захисту можуть бути
виявлені лише в результаті розгляду спору трудовим арбітражем, а
сторонам колективного трудового спору (конфлікту) мають бути
надані рівні можливості у відстоюванні своєї правоти. Трудовий арбітраж зобов'язаний забезпечити рівність
можливостей сторін колективного трудового спору (конфлікту) у
доказовій діяльності.
12.12. Процес розгляду колективного трудового спору
(конфлікту) трудовим арбітражем проводиться у формі змагання між
сторонами, підставою для якого є протилежність їх
матеріально-правових інтересів.
12.13. Трудовий арбітраж, з додержанням вимог Закону України
"Про порядок вирішення колективних трудових спорів (конфліктів)"
( 137/98-ВР ), на першому засіданні самостійно вирішує питання про
наявність або відсутність у нього компетенції для розгляду
конкретного спору. Сторона колективного трудового спору (конфлікту) має право
заявити про відсутність у трудового арбітражу компетенції стосовно
переданого на його вирішення спору до початку розгляду справи по
суті. Сторона має право заявити про перевищення трудовим арбітражем
меж його компетенції, якщо в процесі розгляду спору виникне
питання, розгляд якого не передбачено Законом України "Про порядок
вирішення колективних трудових спорів (конфліктів)" ( 137/98-ВР )
або яке не може бути предметом такого розгляду відповідно до
Закону України "Про порядок вирішення колективних трудових спорів
(конфліктів)". У цих випадках, трудовий арбітраж повинен відкласти
розгляд справи або зупинити розгляд справи по суті до вирішення
ним питання щодо наявності у нього відповідної компетенції. З питань наявності чи відсутності компетенції трудовий
арбітраж у зазначених випадках виносить мотивоване рішення. Якщо трудовий арбітраж дійде висновку щодо неможливості
розгляду ним конкретного спору внаслідок відсутності у нього
компетенції, розгляд колективного трудового спору (конфлікту)
припиняється, а витрати, понесені трудовим арбітражем,
відшкодовуються сторонами за домовленістю, а в разі відсутності
домовленості - в рівних частках. Про відмову у розгляді справи виноситься мотивована ухвала,
яка надсилається сторонам.
12.14. Строки розгляду колективного трудового спору,
передбачені частиною другою статті 12 Закону України "Про порядок
вирішення колективних трудових спорів (конфліктів)" ( 137/98-ВР ),
можуть бути продовжені до двадцяти днів лише за рішенням більшості
членів трудового арбітражу. Про продовження строку розгляду
трудовим арбітражем приймається відповідне рішення.
12.15. Засідання трудового арбітражу є відкритими, за
винятком випадків, коли це суперечить інтересам охорони державної
чи комерційної таємниці.
12.16. Трудовий арбітраж, член трудового арбітражу не вправі
розголошувати відомості та інформацію, що стали йому відомі під
час розгляду колективного трудового спору (конфлікту), без згоди
сторін або їх правонаступників. Забороняється вимагати від члена трудового арбітражу надання
документів, відомостей та інформації, якими він володіє у зв'язку
з розглядом колективного трудового спору (конфлікту), крім
випадків, передбачених законами України.
12.17. НСПП за проханням сторін залучає до участі в роботі
трудового арбітражу народних депутатів України, представників
органів державної влади, органів місцевого самоврядування.
12.18. На прохання сторін колективного трудового спору
(конфлікту) НСПП або її відділення в Автономній Республіці Крим та
областях направляють своїх спеціалістів, експертів для участі в
роботі трудового арбітражу.
12.19. Відповідно до частини першої статті 12 Закону України
"Про порядок вирішення колективних трудових спорів (конфліктів)"
( 137/98-ВР ) колективний трудовий спір (конфлікт) розглядається
трудовим арбітражем з обов'язковою участю представників сторін, а
в разі потреби - представників інших заінтересованих органів та
організацій.
12.20. Кожне засідання трудового арбітражу оформляється
протоколом. Протокол підписується всіма членами трудового арбітражу, які
розглядали справу.
12.21. Рішення трудового арбітражу приймається після
дослідження усіх обставин справи більшістю голосів членів
трудового арбітражу, які входять до складу трудового арбітражу.
12.22. Рішення трудового арбітражу викладається у письмовій
формі і підписується повним складом трудового арбітражу, що
розглядав справу, в тому числі і членом трудового арбітражу, який
має окрему думку. Окрема думка члена трудового арбітражу
викладається письмово та додається до рішення трудового арбітражу.
12.23. Трудовий арбітраж приймає рішення про припинення
розгляду колективного трудового спору (конфлікту) в таких
випадках: - спір не підлягає вирішенню у трудовому арбітражі
(розбіжності не є предметом колективного трудового спору
(конфлікту); - була порушена послідовність застосування примирних
процедур; - є рішення суду між тими ж сторонами, з того ж предмета і з
тих самих підстав; - представницький орган найманих працівників або профспілки
відмовився від висунутих найманими працівниками або профспілкою
вимог; - сторони уклали угоду про вирішення колективного трудового
спору (конфлікту); - підприємство, установу чи організацію, на якому виник
колективний трудовий спір (конфлікт), ліквідовано; - трудовий арбітраж є некомпетентним щодо переданого на його
розгляд спору.
12.24. З питань, що виникають у процесі розгляду справи і не
стосуються суті спору, трудовий арбітраж постановляє ухвали.
12.25. Рішення трудового арбітражу є обов'язковим до
виконання, якщо сторони колективного трудового спору (конфлікту)
попередньо про це домовились.
12.26. Рішення трудового арбітражу не пізніше ніж в триденний
строк після його прийняття надсилається сторонам колективного
трудового спору (конфлікту), виконавцям, визначеним цим рішенням,
та НСПП або її відділенням в Автономній Республіці Крим та
областях.
12.27. Повноваження трудового арбітражу припиняється
одночасно з припиненням розгляду і винесенням рішення по суті
колективного трудового спору (конфлікту).
12.28. Організаційне та матеріально-технічне забезпечення
роботи трудового арбітражу здійснюється сторонами колективного
трудового спору (конфлікту) за домовленістю, а якщо сторони не
досягли згоди - в рівних частках.
12.29. Оплата праці члена трудового арбітражу та
відшкодування його витрат, пов'язаних з участю у примирній
процедурі, провадяться відповідно до Порядку відшкодування витрат,
пов'язаних з участю у примирній процедурі по вирішенню
колективного трудового спору (конфлікту) незалежного посередника,
членів примирної комісії і трудового арбітражу ( v0116299-99 ), що
затверджується Національною службою посередництва і примирення,
Міністерством фінансів України і Міністерством праці та соціальної
політики України."
2. Керівникам структурних підрозділів НСПП забезпечити
дотримання положень цього наказу в процесі реалізації повноважень
НСПП, визначених Законом України "Про порядок вирішення
колективних трудових спорів (конфліктів)" ( 137/98-ВР ),
Положенням про Національну службу посередництва і примирення,
затвердженим Указом Президента України від 17 листопада 1998 року
N 1258/98 ( 1258/98 ), із змінами, внесеними Указом Президента
України від 30 грудня 2000 року N 1393/2000 ( 1393/2000 ).
3. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Голова Національної служби
посередництва і примирення В.Руденко
Джерело:Офіційний портал ВРУ