open
Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
Чинна
                             
                             
КОЛЕГІЯ МІНІСТЕРСТВА ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Р І Ш Е Н Н Я
27.02.2004 N 3/1-4

Підвищення ефективності вищої освіти і

науки як дієвого чинника розвитку

та інтеграції в європейське співтовариство

Заслухавши та обговоривши доповідь Міністра В.Г.Кременя
"Підвищення ефективності вищої освіти і науки як дієвого чинника
суспільного розвитку та інтеграції в європейське співтовариство",
колегія відзначає, що в останні роки позитивні зміни в системі
вищої освіти і науки набули стабільного характеру. Діяльність Міністерства освіти і науки, центральних органів
виконавчої влади, вищих навчальних закладів була спрямована на
реалізацію Програми діяльності Уряду щодо підвищення освітнього
рівня населення та забезпечення доступності освіти. Освіта і наука в минулому році повністю і своєчасно отримали
фінансування. Впродовж року підвищено заробітну плату освітянам і
науковцям загалом на 32 відсотки. Указом Президента України більш
як вдвічі збільшено розмір студентських стипендій. З Державного бюджету виділено 15 млн. гривень на кредитування
здобуття вищої освіти, 33 млн. гривень - на проїзд громадським
транспортом, майже 4,2 тис. особам надано соціальні послуги. Уперше на 100 відсотків забезпечено видання підручників,
повністю отримано кошти на комп'ютеризацію сільської школи. Поступово реалізується одне із головних завдань, що визначене
Національною доктриною розвитку освіти, - це розширення доступу до
вищої освіти. За останні 6 років державне замовлення на підготовку
бакалаврів зросло з 96,4 до 127,0 тисяч (на 24 відсотки), а обсяги
підготовки магістрів - у 3,5 рази. Показник чисельності студентів на 10 тисяч населення досяг
значення 512, а контингент лише за один рік зріс на 166 тисяч і
становить 2 млн. 430 тисяч. Розширюється доступ сільської молоді до вищої освіти. У 2003
році студентами стали 109,8 тис. жителів сільської місцевості, що
майже на 7 тис. осіб більше ніж у 2002 році. Посилено увагу до проблем навчання осіб з фізичними вадами.
Зокрема, спільним наказом МОН і АПН України затверджено Програму
професійної підготовки інвалідів по слуху і зору у вищих
навчальних закладах I-IV рівнів акредитації ( v0764290-03 ). Проведено експеримент щодо зовнішнього тестування випускників
середніх загальноосвітніх навчальних закладів та їх зараховування
до вищих навчальних закладів. Помітною подією в системі підготовки молодших спеціалістів
стала Всеукраїнська нарада керівників вищих навчальних закладів
I-II рівнів акредитації (грудень 2003 р.), де розглянуто актуальні
проблеми підготовки молодших спеціалістів. Поглиблюється співпраця міністерства та його структурних
підрозділів з профільними комітетами Верховної Ради України,
особливо з Комітетом з питань освіти і науки, завдяки чому внесено
зміни до пенсійного забезпечення та соціального захисту наукового
працівника, підготовлено поправки до Закону "Про вищу освіту"
( 2984-14 ), проект Закону "Про освіту дорослих" та ін. Зросла участь громадських об'єднань, асоціацій та рад
керівників вищих навчальних закладів у процесах реформування вищої
освіти. Міністерством підписано договір про співпрацю з
Українською асоціацією студентського самоврядування. Вищими навчальними закладами зроблено значний поступ у
забезпеченні навчального процесу науково-методичною літературою,
запровадженні новітніх технологій навчання. Затверджено Концепцію
та Програму розвитку дистанційної освіти. Створено умови для
проведення педагогічного експерименту з кредитно-модульної системи
організації навчального процесу, в якому беруть участь 59 вищих
навчальних закладів. Затверджено Програму проведення педагогічного
експерименту, тимчасове положення про організацію навчального
процесу в кредитно-модульній системі підготовки фахівців, Перелік
регіональних базових вищих навчальних закладів, склад
координаційної ради МОН для супроводу та узагальнення результатів
педагогічного експерименту. У системі вищої освіти активізувалася її наукова складова.
Посилено увагу до фундаментальної науки, підготовлено проект Указу
Президента України щодо підтримки і розвитку фундаментальної
науки. Поліпшено співпрацю між науковими установами ПАН України,
галузевих академій та вищими навчальними закладами: укладено понад
100 договорів про співробітництво; майже 1200 висококваліфікованих
наукових працівників Академії залучено до викладання в системі
освіти; функціонують 7 наукових установ подвійного
підпорядкування, спільні філії факультетів, кафедр, лабораторій,
науково-навчальні комплекси та центри. Успішно розвиваються технологічні парки, як новітня форма
реалізації інноваційної моделі розвитку економіки України. Обсяг
випуску інноваційної наукоємної продукції в рамках виконання
інвестиційних та інноваційних проектів технологічних парків у
2001-2003 роках склав понад 1,3 млрд. гривень. До Державного
бюджету та державних цільових фондів за цей же період було
перераховано 52,5 млн. гривень. Технопарки стають об'єктами міжнародної співпраці. Наприклад,
створення українського технопарку в Китаї сприяло підписанню
близько 10 угод з українськими організаціями і 70 угод про наміри
щодо співпраці між китайськими структурами і нашими науковими
підрозділами. Активізувалася міжнародна діяльність, вона стає динамічнішою
і досконалішою. На сьогодні така співпраця здійснюється з
іноземними партнерами із 60 країн світу на основі 128 угод різного
рівня. У рамках програми Європейського Союзу ТЕМПУС реалізовано 126
проектів із загальним бюджетом понад 27 мільйонів євро. Зараз вищі
навчальні заклади України здійснюють ще 14 подібних проектів. Є тенденція до збільшення кількості іноземців, які здобувають
в Україні вищу освіту (понад 27 тисяч представників з більш ніж
110 країн світу). На підготовчі факультети і відділення у цьому
навчальному році залучено 4,2 тис. іноземців, що на 600 осіб
більше, ніж у минулому році. Водночас, не всі складні проблеми розвитку вищої освіти і
науки знайшли своє вирішення. Насамперед, це недостатній рівень співпраці вищих навчальних
закладів з роботодавцями. Попит фахівців на ринку праці ще не став
визначальним критерієм оцінки ефективності діяльності вищого
навчального закладу, що негативно позначилося на формуванні
переліку кваліфікацій, обсягів підготовки фахівців, оновленні
змісту вищої освіти, забезпеченні належного рівня
професійно-практичної підготовки студентів, зміцненні
матеріально-технічної бази вищого навчального закладу тощо. Потребує вдосконалення Перелік напрямів підготовки і
спеціальностей та приведення його у відповідність до тенденцій
розвитку освіти і економіки у міжнародному контексті. У вищих навчальних закладах ще повільно запроваджуються
новітні форми організації навчального процесу та технології
навчання. Майже в третині перевірених вищих навчальних закладів
Вінницької, Луганської та Сумської областей тижневе аудиторне
навантаження студента становить 34-36 годин, а в Хмельницькому
інституті регіонального управління і права перевищує навіть 36
годин. Порушення провадження освітньої діяльності виявлено у 80 з
100 перевірених відокремлених структурних підрозділів АРК,
Вінницької, Донецької, Київської, Луганської, Полтавської,
Хмельницької областей. За останній рік припинена освітня
діяльність в 32 структурних підрозділах та окремих навчальних
закладах. Незважаючи на посилення з боку міністерства уваги до вступної
кампанії, окремі вищі навчальні заклади не дотримуються Умов
прийому студентів ( z0325-03 ). Порушуються терміни проведення вступних випробувань і
зарахування у Броварському вищому училищі фізичної культури.
Коледжі Української академії зовнішньої торгівлі. У Миколаївській
філії Одеського національного університету імені Іллі Мечникова
прийом на бакалавра здійснюється на базі 9-го класу. В
Європейському університеті фінансів та інформаційних систем
менеджменту і бізнесу, незважаючи на заборону, мала місце практика
одночасного навчання учнів за програмою середньої освіти в школі і
у вечірній час за програмою вищої освіти. Є випадки порушення ліцензованих обсягів прийому в Київському
університеті туризму, економіки і права та Мелітопольському
училищі культури. Мають місце факти організації різного роду довузівської
підготовки, без відповідних ліцензій, необгрунтоване виділення
цільових місць прийому тощо. Незадовільною є робота апеляційних комісій. Численні письмові
та телефонні звернення, перевірки на місцях засвідчують про
формальний характер їх роботи. На ефективності вищої освіти і науки негативно позначаються
роздрібненість мережі вищих навчальних закладів та їх
підпорядкування 20 центральним органам виконавчої влади. Не врегульованими відповідно до потреб сьогодення залишаються
питання автономії вищих навчальних закладів різних типів, зокрема,
національних. Вищі навчальні заклади ще недостатньо використовують власний
науковий ресурс для підвищення якості освіти і науки. У 2003 році з 262 проектів державних науково-технічних
програм вищими навчальними закладами виконувалося лише 49 (19
відсотків). У проектах за державним замовленням частка проектів
вищих навчальних закладів становила менше третини, а Державного
фонду фундаментальних досліджень - лише 40 відсотків. І це за
умови, що у вищих навчальних закладах зосереджено половину
кандидатів та докторів наук. Не в повній мірі задіяні вищими навчальними закладами
можливості співпраці з Українським науково-технологічним центром.
У 2003 році з 224 пропозицій, поданих на розгляд
Експертно-технічної комісії МОН, від вищих навчальних закладів
надійшло лише близько 40 (18 відсотків). Викликає занепокоєння кадрова ситуація у вищій школі. Так, в
Одеському національному морському університеті. Харківському
державному університеті будівництва і архітектури. Запорізькій
державній інженерній академії. Київському національному
університеті будівництва і архітектури. Одеській державній
академії будівництва і архітектури, Чернігівському державному
технологічному університеті, Горлівському державному педагогічному
інституті іноземних мов та багатьох інших середній вік професорів
становить 64 - 68, доцентів - 56 - 58 років. У цих навчальних
закладах за останні роки аспірантура і докторантура працює з
низькою ефективністю. 33-х тисяч випускників аспірантури вчасно
захистили дисертації лише 500. Як результат, на розгляд Атестаційної колегії подаються
кандидатури, які не відповідають вимогам Порядку присудження та
присвоєння науково-педагогічним працівникам вчених звань доцента і
професора ( z0616-97 ). А в деяких закладах посади професора
займають особи, які не мають звання доцента. Не в повній мірі відповідає вимогам нинішньої ситуації в
молодіжному середовищі рівень організації виховної роботи зі
студентською молоддю. Вищі навчальні заклади ще недостатньо використовують виховні
можливості фізичної культури і спорту. Середній показник охоплення
студентів фізкультурно-оздоровчою та спортивно-масовою роботою у
119 перевірених вищих навчальних закладах складає лише
15,3 відсотка. Найнижчі показники роботи із студентами
Полтавської, Чернігівської, Івано-Франківської і Київської
областей. Вимагають поліпшення соціально-побутові умови студентів. Є
випадки, коли гуртожитки використовуються не за призначенням:
житлові приміщення передані в оренду різним організаціям, а також
заселені як сім'ями працівників навчального закладу, так і
працівниками інших установ. На сьогодні 40 відсотків будівель гуртожитків вищих
навчальних закладів потребують комплексного капітального ремонту,
а значна кількість меблів морально застаріла і фізично зношена. Ще не в кожному навчальному закладі приділяється належна
увага студентським сім'ям. Незважаючи на вжиті заходи, у вищих навчальних закладах
проявляються ще окремі випадки хабарництва, посадових зловживань
та правопорушень. У багатьох вищих навчальних закладах укорінилася практика
незаконних щорічних підвищень плати за навчання, встановлення
плати за освітні послуги, яка не передбачена відповідними
дозвільними документами (проходження практики, перескладання
семестрових екзаменів тощо). Окремі викладачі намагаються перетворити самостійну роботу
студентів на додаткові платні послуги, практикують обов'язкове
придбання студентами підручників власного виробництва тощо. Мають місце факти, коли при вищих навчальних закладах
практикується створення різноманітних фондів, а потім здійснюється
тиск на студентів щодо внесення благодійних внесків під час
вступних екзаменів та їх навчання. Враховуючи викладене, та з метою підвищення ефективності
вищої освіти і науки як дієвого чинника суспільного розвитку та
інтеграції в європейське співтовариство, колегія У Х В А Л Ю Є:
1. Прийняти за основу подальшої діяльності завдання,
визначені у доповіді Міністра освіти і науки В.Г. Кременя, що
спрямовані на реалізацію Указів Президента України "Про заходи
щодо вдосконалення системи вищої освіти України" ( 199/2004 ),
"Про державні програми з питань європейської та євроатлантичної
інтеграції України на 2004-2007 роки" ( 1433/2003 ). Програми
діяльності Уряду та Національної доктрини розвитку освіти.
2. Створити до 15 березня цього року міжвідомчу робочу групу
для підготовки проектів документів, визначених Указом Президента
України від 17 лютого 2004 року N 199 ( 199/2004 ) "Про заходи
щодо вдосконалення системи вищої освіти України".
3. Міністерству освіти і науки України, центральним і
місцевим органам виконавчої влади, яким підпорядковані вищі
навчальні заклади, Міністерству освіти Автономної Республіки Крим,
управлінням освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської
міських державних адміністрацій, ректорам і директорам вищих
навчальних закладів та закладів післядипломної освіти з метою
подальшої розбудови національної вищої освіти і науки, адаптації
їх до умов ринкової економіки та інтеграції в європейський
освітньо-науковий простір, вжити заходів щодо: - підвищення ефективності функціонування мережі вищих
навчальних закладів з врахуванням потреб особистості регіонів і
держави; - посилення соціального партнерства з роботодавцями для
підвищення якості професійно-практичної підготовки та
результативності працевлаштування випускників; - приведення переліку напрямів підготовки, спеціальностей,
змісту освіти у відповідність до тенденцій розвитку освіти і
економіки у міжнародному контексті; - запровадження новітніх форм і технологій організації
навчального процесу; - забезпечення виконання заходів, спрямованих на інтеграцію
вищої освіти і науки в європейський освітньо-науковий простір,
шляхом приєднання до Болонського процесу; - поліпшення якісного складу педагогічних, наукових і
науково-педагогічних працівників вищих навчальних закладів,
створення умов для підтримки обдарованих студентів; - напрацювання ефективних механізмів економічної та
господарської діяльності вищих навчальних закладів, розширення їх
автономії щодо використання коштів і формування штатів.
4. Міністерству освіти Автономної Республіки Крим,
управлінням освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської
міських державних адміністрацій:
4.1. Проаналізувати стан та перспективи розвитку вищої освіти
в регіоні і до 20 квітня цього року подати міністерству пропозиції
до проекту Державної програми розвитку вищої освіти на
2005-2007 роки.
4.2. Докорінно переглянути методи співпраці з вищими
навчальними закладами регіону щодо працевлаштування молодих
спеціалістів та вжити додаткових заходів щодо забезпечення
освітніх установ регіону педагогічними кадрами. Про результати працевлаштування поінформувати міністерство до
15.08.2004 року.
5. Ректорам (директорам) вищих навчальних закладів:
5.1. Організувати роз'яснення серед працівників та студентів
основних напрямів реалізації положень Указу Президента України
"Про заходи щодо вдосконалення системи вищої освіти України"
( 199/2004 ). До 15 березня 2004 року подати міністерству
пропозиції до проекту Державної програми розвитку вищої освіти на
2005-2007 роки.
5.2. Проаналізувати стан підготовки фахівців у вищому
навчальному закладі з урахуванням перспективних потреб регіону та
визначити шляхи поліпшення співпраці з роботодавцями щодо змісту
освіти, обсягів підготовки фахівців, організації
професійно-практичної підготовки студентів та працевлаштування
випускників. Актуалізувати структуру та обсяги підготовки кадрів для
монофункціональних міст і депресивних територій з високим рівнем
концентрації промислово-виробничого потенціалу, у регіонах
повернення осіб, депортованих за національної ознакою. Активізувати співпрацю вищих навчальних закладів зі службами
працевлаштування, створити або посилити роботу вже діючих
структурних підрозділів сприяння працевлаштуванню випускників.
5.3. Упорядкувати організаційну структуру вищих навчальних
закладів, припинити діяльність відокремлених структурних
підрозділів, в яких виявлені грубі порушення в організації
навчального процесу та не забезпечується надання якісної вищої
освіти. Освітню діяльність в навчально-консультаційних пунктах та
навчально-консультаційних центрах здійснювати тільки за заочною
(дистанційною) формою навчання. Не допускати підготовку магістрів
у зазначених підрозділах.
5.4. Запровадити з 2004/2005 навчального року тижневе
аудиторне навантаження для студентів, які навчаються за
освітньо-професійною програмою молодшого спеціаліста і бакалавра,
не більше 30 годин, спеціалістів - 24 години, магістрів - 18
годин.
5.5. Під час планування роботи педагогічних та
науково-педагогічних працівників зосередити увагу на
організаційно-методичному забезпеченні самостійної роботи
студентів, урізноманітненні його форм та видів, створенні системи
управління якістю самостійної роботи, посиленні вимог до наукового
і методичного рівня навчальної літератури, що видається у вищих
навчальних закладах, передбачивши, в першу чергу, її підготовку з
навчальних дисциплін, які недостатньо забезпечені.
5.6.Забезпечити умови для індивідуалізації навчання
талановитої молоді, передбачити додаткові форми їх підтримки та
кадрового супроводження.
5.7. Підвищити ефективність форм поточного контролю якості
підготовки фахівців, ширше запроваджувати модульно-рейтингову
систему контролю знань студентів як однієї з необхідних умов
приєднання до Болонського процесу.
5.8. Забезпечити виконання Державної програми розвитку і
функціонування української мови на 2004-2010 роки, створювати
умови для неперервної мовної освіти і підвищення мовної культури
викладачів та студентів, а також відповідного поповнення фондів
бібліотек.
5.9. Організувати вивчення і роз'яснення матеріалів
Болонського процесу серед студентів і викладачів вищих навчальних
закладів та громадськості регіону. Запровадити з 2004/2005 навчального року для студентів, які
навчаються за освітньо-професійною програмою магістра, та
аспірантів навчальну дисципліну "Вища освіта України і Болонський
процес".
5.10. Забезпечити високий рівень проведення вступної кампанії
2004 року відповідно до Умов прийому до вищих навчальних закладів
( z0242-04 ) з урахуванням змін і доповнень, внесених до них.
Посилити увагу до відбору талановитої молоді, зокрема, переможців
олімпіад школярів, а також інвалідів, дітей-сиріт та дітей із
малозабезпечених сімей. Активно підключитися до експерименту із зовнішнього
тестування випускників середньої школи.
5.11. Не допускати одночасне навчання школярів за програмами
загальної середньої і вищої освіти.
5.12. Не допускати прийом на перший курс на навчання за
програмами спеціаліста або магістра на базі повної загальної
середньої освіти за винятком спеціальностей, передбачених
законодавством.
5.13. Забезпечити підвищення ефективності наукових
досліджень, збільшити частку вищих навчальних закладів у виконанні
проектів державних науково-технічних програм, проектів за
державним замовленням та проектів державного фонду фундаментальних
досліджень.
5.14. Проаналізувати стан забезпечення вищого навчального
закладу науково-педагогічними кадрами вищої кваліфікації і вжити
заходів щодо підвищення ефективності аспірантури і докторантури. Вдосконалити систему підвищення кваліфікації та стажування
викладачів, передбачивши різні тематичні напрями, насамперед,
готовність до використання сучасних технологій навчання,
опанування новими досягненнями науки за профілем підготовки.
5.15. Ширше залучати органи студентського самоврядування до
вирішення питань управління навчальним закладом, контролю за
якістю організації навчального процесу, проведення поточного та
семестрового контролю.
5.16. Докорінно поліпшити виховну роботу серед студентів,
ширше залучати їх до громадського життя, розвивати різні форми
студентського самоврядування, особливо в гуртожитках. Сприяти відродженню студентського будівельного руху та
створенню студентських будівельно-ремонтних і сервісних бригад,
створенню вторинних робочих місць, розвитку студентського
волонтерського руху тощо.
5.17. Вжити ефективних заходів щодо модернізації комунальних
служб вищих навчальних закладів, організації поточного і
капітального ремонту приміщень, скеровуючи на це у пріоритетному
порядку позабюджетні кошти. Забезпечити місцями в гуртожитку
сімейних студентів і студентів, які мають дітей,
студентів-інвалідів та студентів з малозабезпечених сімей.
5.18. Своєчасно давати принципову оцінку фактам
правопорушень, посадових зловживань і хабарництва серед
працівників вищої школи. Створювати в колективах атмосферу
непримиренності до будь-яких проявів, несумісних з життям вищої
школи. Про всі факти виявлених правопорушень інформувати
Міністерство освіти і науки.
5.19. Забезпечити дотримання положень законодавчих та
нормативних документів з питань вищої освіти, високої трудової
дисципліни, відповідальності за якість освітньої діяльності,
дієвого контролю за виконанням рішень органів державної влади та
власних рішень. Посилити персональну відповідальність працівників вищих
навчальних закладів за достовірність і своєчасність подання
інформації місцевим і центральним органам виконавчої влади.
6. Першим заступникам, заступникам Міністра, керівникам
структурних підрозділів міністерства:
6.1. Вжити заходів щодо зміцнення виконавської дисципліни,
посилення відповідальності керівників усіх рівнів за своєчасне і
повне виконання актів законодавства, документів і доручень органів
державного управління та вдосконалення системи контролю.
6.2. Поліпшити якість підготовки проектів законодавчих та
інших нормативних актів відповідно до вимог Тимчасового регламенту
Кабінету Міністрів України, в т.ч. і тих, які вносяться
Президентом України та Кабінетом Міністрів України. Забезпечити
ефективне супроводження їх розгляду у Верховній Раді України та
постійний моніторинг.
6.3. Здійснювати постійний контроль у структурних підрозділах
міністерства та підпорядкованих установах і навчальних закладах за
виконанням Закону України "Про звернення громадян" ( 393/96-ВР ),
актів Президента України і Кабінету Міністрів України щодо
звернень громадян.
6.4. Посилити взаємодію з органами управління освітою і
наукою на місцях, особисто брати активну участь у наданні
практичної та організаційно-методичної допомоги в розв'язанні
стратегічних і поточних завдань, визначених актами Президента
України та Кабінету Міністрів України.
7. Департаменту вищої освіти (Болюбаш Я.Я.):
7.1. Забезпечити своєчасне виконання завдань Указу Президента
України "Про заходи щодо вдосконалення системи вищої освіти
України" ( 199/2004 ) та державних програм з питань розвитку
освіти.
7.2. Здійснювати постійний моніторинг проведення
педагогічного експерименту щодо запровадження кредитно-модульної
системи організації навчального процесу.
7.3. Розробити та запровадити з 2004/2005 навчального року
навчальну програму для магістрів та аспірантів "Вища освіта
України і Болонський процес". Підготувати методичні посібники для вищих навчальних закладів
з роз'ясненням вимог документів Болонського процесу.
7.4. Забезпечити проведення на високому організаційному рівні
вступної кампанії у вищих навчальних закладах. Провести у
квітні-травні цього року регіональні наради відповідальних
секретарів приймальних комісій.
7.5. Розробити до 1 жовтня 2004 року пропозиції щодо
вдосконалення багаторівневої структури вищої освіти в Україні на
основі співставлення структури вищої освіти в Європі, досвіду
української системи освіти і науки та задекларованих
країнами-учасницями Болонського процесу принципів і напрямів щодо
майбутньої системи освітньо-кваліфікаційних рівнів освіти. Організувати роботу щодо перегляду напрямів і спеціальностей
підготовки кадрів з вищою освітою.
7.6. Спільно з Науково-методичним центром вищої освіти
(Левківський К.М.) завершити до кінця 2005 року розробку
стандартів вищої освіти з урахуванням вимог Болонського процесу.
7.7. Розробити до 1 червня поточного року додаток до диплома
про вищу освіту відповідно до загальноєвропейського зразка
"Додаток до диплома (Diploma Supplement)."
7.8. Вивчити питання та внести пропозиції щодо надання права
національним вищим навчальним закладам: - створювати в межах загального фінансування структурні
підрозділи в інших регіонах за рішенням Вченої ради, узгодженого з
органами місцевої влади з наступним інформуванням міністерства. - надавати гриф міністерства на підручники та навчальні
посібники без проведення додаткової зовнішньої експертизи.
7.9. Внести пропозиції Міністерству охорони здоров'я України
щодо розроблення нового Переліку медичних протипоказань до вступу
до вищих навчальних закладів I-IV рівнів акредитації.
7.10. Спільно з департаментом професійно-технічної освіти
підготувати до 1 липня цього року проект генеральної угоди між
Міністерством освіти і науки України і Федерацією роботодавців
України щодо співпраці з питань підготовки фахівців.
7.11. Спільно з управлінням ліцензування, акредитації та
нострифікації (Домніч В.І.) у двомісячний термін розробити
положення про навчально-консультаційний центр вищого навчального
закладу.
8. Департаменту науково-технологічного розвитку
(Свіженко В.О.):
8.1. До 15 травня 2004 року створити Раду проректорів з
наукової роботи підвідомчих вищих навчальних закладів III-IV рівня
акредитації.
8.2. Починаючи з 2004 року запровадити відбір проектів
прикладних досліджень, що здійснюються у вищих навчальних
закладах, на конкурсних засадах з обов'язковим проведенням
експертизи в Українському державному центрі науково-технічної та
інноваційної експертизи.
8.3. До 1 квітня 2004 року підготувати графік перевірок вищих
навчальних закладів та наукових установ з метою ефективного
використання бюджетних коштів та підвищення рівня впровадження
результатів наукових робіт.
8.4. До 15 квітня 2004 року підготувати пропозиції щодо
придбання за спеціальною процедурою вітчизняного та імпортного
наукового обладнання для виконання пріоритетних фундаментальних та
прикладних досліджень і розробок у вищих навчальних закладах та
наукових установах Міністерства освіти і науки України.
8.5. Протягом 2004 року здійснити заходи щодо більш широкого
залучення науковців вищих навчальних закладів до участі в
конкурсах проектів ДНТП, держзамовлення. Державного фонду
фундаментальних досліджень.
8.6. Спільно з департаментом інноваційного розвитку
(Гончаренко М.Ф.) до 1 травня 2004 року підготувати пропозиції
щодо порядку використання результатів перспективних
науково-технічних проектів, які виконуються вищими навчальними
закладами та науковими установами, при формуванні інноваційних
проектів.
8.7. Спільно з департаментом вищої освіти (Болюбаш Я.Я.),
УкрІНТЕІ (Пархоменко В.Д.) протягом І півріччя 2004 року
підготувати пропозиції щодо створення
навчально-науково-інформаційного комплексу на базі системи НТІ та
вищих навчальних закладів.
9. Департаменту кадрової роботи (Биковський В.Т.):
9.1. При формуванні державного замовлення на підготовку
науково-педагогічних кадрів вищої кваліфікації враховувати
ефективність роботи аспірантури і докторантури, а також реальні
потреби вищого навчального закладу у кандидатах і докторах наук з
конкретних наукових спеціальностей.
9.2. Доопрацювати і подати до 1 липня до Кабінету Міністрів
України проект Положення про порядок присвоєння вчених звань
доцента і професора.
10. Управлінню ліцензування, акредитації та нострифікації
(Домніч В.І):
10.1. Вивчити питання та внести пропозиції щодо: - здійснення процедури ліцензування спеціальностей у
національних вищих закладах за спрощеною схемою: рішення Вченої
ради вищого навчального закладу - Державна акредитаційна комісія; - надання права національним вищим навчальним закладам
визначати в межах загального ліцензійного обсягу навчального
закладу обсяги прийому студентів - контрактників з кожного напряму
чи спеціальності.
10.2. Розробити процедуру ліцензування освітньої діяльності
за дистанційними технологіями навчання та акредитації освітніх
програм з урахуванням переходу на кредитно-модульну систему
організації навчального процесу з метою забезпечення визнання
результатів якості освіти і підвищення мобільності студентів.
11. Департаменту міжнародного співробітництва та європейської
інтеграції (Сухолиткий О.С.):
11.1. Проаналізувати укладені двосторонні угоди із
зарубіжними країнами (Болгарія, Естонія, Словацька Республіка,
Румунія, Угорщина) щодо взаємовизнання документів про освіту та
при необхідності ініціювати внесення змін відповідно до сучасного
стану освітніх систем держав-сторін.
11.2. Спільно з управлінням ліцензування, акредитації та
нострифікації (Домніч В.І.), департаментом вищої освіти
(Болюбаш Я.Я.) провести робочі семінари Міжнародної мережі
агентств з гарантії якості вищої освіти INQA (2006 p.) і Мережі
акредитаційних агентств Центральної і Східної Європи CEENET
(2005 p.) в Україні.
12. Департаменту економіки та фінансування (Куліков П.М.)
вжити заходів щодо поліпшення соціально-побутових умов студентів
та студентських сімей.

13. Державній інспекції навчальних закладів (Бурлаков О.М.),
управлінню ліцензування, акредитації та нострифікації
(Домніч В.І.), департаменту вищої освіти (Болюбаш Я.Я.)
удосконалити систему моніторингу якості освіти, передбачивши
запровадження: - ефективного механізму громадського рейтингу навчальних
закладів та навчальних програм; - експертних і тестових методів оцінювання; - багатоступеневої системи контролю особистих досягнень
студентів; - механізму інформування громадськості про результати
моніторингу.
14. Контроль за виконанням рішення колегії покласти на
заступників Міністра за функціональними обов'язками.
Голова колегії,
Міністр В.Г.Кремень

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: