Про затвердження Положення про порядок здійснення Національною службою посередництва і примирення посередництва у запобіганні виникненню колективних трудових спорів (конфліктів) та сприянні їх своєчасному вирішенню
Відповідно до положень Закону України "Про порядок вирішення колективних трудових спорів (конфліктів)" та частини 5 пункту 3 Положення про Національну службу посередництва і примирення, затвердженого Указом Президента України від 17 листопада 1998 року № 1258, зі змінами, внесеними Указом Президента України від 11 квітня 2007 року № 291, НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Положення про порядок здійснення Національною службою посередництва і примирення посередництва у запобіганні виникненню колективних трудових спорів (конфліктів) та сприянні їх своєчасному вирішенню (додається).
2. Визнати таким, що втратив чинність, наказ Національної служби посередництва і примирення від 17 листопада 2008 року № 129.
3. Керівникам структурних підрозділів Національної служби посередництва і примирення забезпечити дотримання норм Положення про порядок здійснення Національною службою посередництва і примирення посередництва у запобіганні виникненню колективних трудових спорів (конфліктів) та сприянні їх своєчасному вирішенню в процесі реалізації повноважень Національної служби посередництва і примирення, визначених Законом України "Про порядок вирішення колективних трудових спорів (конфліктів)", Положенням про Національну службу посередництва і примирення, затвердженим Указом Президента України від 17 листопада 1998 року № 1258, зі змінами, внесеними Указом Президента України від 11 квітня 2007 року № 291.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
ПОЛОЖЕННЯ
про порядок здійснення Національною службою посередництва і примирення посередництва у запобіганні виникненню колективних трудових спорів (конфліктів) та сприянні їх своєчасному вирішенню
1.1. Це Положення визначає правові та організаційні засади здійснення Національною службою посередництва і примирення (далі - НСПП) відповідно до Закону України "Про порядок вирішення колективних трудових спорів (конфліктів)" (далі - Закон) посередництва у запобіганні виникненню колективних трудових спорів (конфліктів) та сприянні їх своєчасному вирішенню.
1.2. Норми цього Положення базуються на праві сторін соціально-трудових відносин, центральних і місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, об'єднань профспілок і роботодавців на звернення до Національної служби посередництва і примирення про здійснення посередництва у запобіганні виникнення колективних трудових спорів (конфліктів) і на обов'язку Національної служби посередництва і примирення здійснювати посередництво з метою стабілізації стану соціально-трудових відносин.
Посередницька діяльність - це діяльність щодо здійснення взаємодії між сторонами соціально-трудових відносин в питаннях налагодження діалогу між ними, формування і функціонування примирних органів (примирної комісії, примирної комісії за участю незалежного посередника, трудового арбітражу), вироблення узгодженого рішення, здатного задовольнити обидві сторони соціально-трудових відносин, реалізації рішень примирних органів з метою вирішення колективного трудового спору (конфлікту).
Незалежний посередник - це визначена за спільним вибором сторін колективного трудового спору (конфлікту) особа, яка сприяє встановленню взаємодії між сторонами, проведенню переговорів, бере участь у виробленні примирною комісією взаємоприйнятного рішення.
II. Здійснення посередництва у вирішенні розбіжностей між сторонами соціально-трудових відносин у процесі запобігання виникненню колективних трудових спорів (конфліктів)
2.1. З метою здійснення системи заходів запобігання виникненню колективних трудових спорів (конфліктів) НСПП:
- здійснює прогнозування імовірності виникнення колективних трудових спорів;
- вивчає та узагальнює чинники дестабілізації стану соціально-трудових відносин;
- консультує сторони соціально-трудових відносин з питань шляхів стабілізації стану соціально-трудових відносин;
- організовує проведення узгоджувальних зустрічей сторін соціально-трудових відносин;
- направляє сторонам соціально-трудових відносин рекомендації щодо шляхів покращення стану соціально-трудових відносин;
- залучає до участі у вирішенні проблем, що призвели до дестабілізації стану соціально-трудових відносин, народних депутатів України, представників органів державної влади, місцевого самоврядування;
- консультує сторони соціально-трудових відносин з питань застосування чинних законодавчих і нормативно-правових актів.
2.2. За результатами прогнозування імовірності виникнення колективних трудових спорів (конфліктів) НСПП:
- розробляє і здійснює на основі аналітично-прогнозного матеріалу комплекс заходів з метою сприяння поліпшенню трудових відносин та запобігання виникненню колективних трудових спорів (конфліктів);
- здійснює моніторинг виконання заходів НСПП;
- аналізує результативність здійснених заходів, коригує їх із врахуванням нових обставин.
2.3. НСПП здійснює вивчення та узагальнення чинників дестабілізації стану соціально-трудових відносин як основного фактора впливу на зміст вимог, досліджує характер їх вирішення та ступінь напруги соціально-трудових відносин.
2.4. НСПП здійснює вивчення об'єктивних та суб'єктивних причин дестабілізації стану соціально-трудових відносин в кожному окремому випадку з метою оперативного усунення причин, що сприяють загостренню стану соціально-трудових відносин, надання відповідних рекомендацій, здійснення комплексу заходів щодо запобігання виникненню колективних трудових спорів (конфліктів).
2.5. При наданні рекомендацій щодо шляхів усунення чинників (з питань, визначених у статті 2 Закону, що викликали ускладнення стану соціально-трудових відносин з питань укладення або зміни колективного трудового договору (угоди) чи їх виконання, в рекомендаційній частині вказуються рекомендації з кожного спірного положення договору (угоди), а у вирішенні чинників про спонукання укласти договір (угоду) - посилання на відповідні норми чинного законодавства.
2.6. Рекомендації надсилаються сторонам соціально-трудових відносин, керівникам відповідних центральних або місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування разом із матеріалами, що стосуються врегулювання чинників дестабілізації соціально-трудових відносин.
2.7. Якщо серед чинників дестабілізації стану соціально-трудових відносин є питання, вирішення яких відповідно до законодавства віднесено до компетенції центральних або місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, НСПП надсилає свої рекомендації разом з відповідними матеріалами керівникам цих органів.
III. Здійснення посередництва в процесі формування і затвердження вимог найманих працівників, профспілки і при розгляді цих вимог власником або уповноваженим ним органом (представником)
3.1. За зверненням представницького органу найманих працівників, профспілки НСПП:
- надає консультаційну допомогу у формуванні вимог найманих працівників, профспілки, роз'яснює процедуру затвердження вимог;
- вивчає відповідність пропонованих вимог найманих працівників або профспілки положенням статті 2 Закону;
- вивчає повноваження власника або уповноваженого ним органу (представника) щодо виконання вимог найманих працівників, профспілки;
- надає рекомендації представницькому органу найманих працівників, профспілки щодо змісту вимог та щодо повноважень власника або уповноваженого ним органу (представника) у виконанні вимог.
3.2. У разі створення власником або уповноваженим ним органом (представником) перешкод представницькому органу найманих працівників, профспілки у формуванні і затвердженні вимог (ненадання місця для проведення зборів (конференції), перешкод у збиранні підписів найманих працівників тощо) НСПП надсилає рекомендації власнику або уповноваженому ним органу (представнику) щодо забезпечення ним необхідних умов для формування і затвердження вимог найманих працівників або профспілки.
3.3. У разі звернення власника або уповноваженого ним органу (представника), НСПП надає консультаційну допомогу в підготовці рішення власника або уповноваженого ним органу (представника) щодо розгляду вимог найманих працівників, профспілки або ж у надсиланні цих вимог власнику або відповідному керівному органу управління, який має право прийняти рішення. При цьому НСПП здійснює контроль за дотриманням всіх строків розгляду вимог, визначених статтею 5 Закону.
3.4. У разі необхідності НСПП сприяє проведенню переговорів представницького органу найманих працівників, профспілки і власника або уповноваженого ним органу представника щодо уточнення змісту вимог, термінів виконання, повноважень власника або уповноваженого ним органу (представника).
IV. Здійснення посередництва у формуванні примирних органів (примирної комісії, примирної комісії за участю незалежного посередника, трудового арбітражу)
4.1. Після проведення реєстрації вимог найманих працівників, профспілки і колективного трудового спору НСПП (її структурні підрозділи на місцях):
- надсилає сторонам колективного трудового спору рекомендації щодо утворення примирних органів і проведення примирних процедур;
- консультує сторони колективного трудового спору з питань вибору форми проведення примирних процедур та з питань повноважень примирних органів;
- сприяє узгодженню позицій сторін колективного трудового спору щодо: форм проведення примирних процедур з вирішення колективного трудового спору із врахуванням змісту вимог найманих працівників, профспілки, права сторін колективного трудового спору на самостійне визначення форм проведення примирних процедур; кількісного складу примирних органів (примирної комісії, трудового арбітражу); якісного складу примирної комісії з врахуванням змісту вимог найманих працівників або профспілки; термінів і місця проведення засідань примирних органів.
4.2. За зверненням однієї зі сторін колективного трудового спору НСПП сприяє прийняттю сторонами колективного трудового спору рішення про утворення примирних органів (примирної комісії, примирної комісії за участю незалежного посередника, трудового арбітражу), підписання сторонами колективного трудового спору угоди про утворення примирного органу, визначення часу і місця проведення засідань примирного органу.
4.3. За зверненням однієї зі сторін колективного трудового спору НСПП надає свої приміщення для проведення засідань примирних органів.
4.4. У разі необхідності НСПП організовує проведення переговорів представницького органу найманих працівників, профспілки і власника або уповноваженого ним органу (представника) щодо форми проведення примирних процедур, визначення примирного органу, часу і місця проведення засідань примирного органу.
4.5. У разі відмови однієї зі сторін колективного трудового спору від утворення примирного органу, НСПП попереджає її про порушення положень частин першої і другої статті 13 та частини другої статті 8 або частини другої статті 11 Закону та про відповідальність, передбачену статтею 29 Закону, і рекомендує утворити примирний орган, запропонований іншою стороною.
V. Здійснення посередництва в роботі примирної комісії
5.1. За пропозицією членів примирної комісії представник НСПП відкриває перше засідання примирної комісії і сприяє прийняттю членами комісії рішення про головування на засіданнях примирної комісії та ведення протоколів засідань примирної комісії.
5.2. Відповідно до частини першої статті 16 Закону НСПП на прохання сторін колективного трудового спору:
- пропонує кандидатури незалежних посередників;
- направляє спеціалістів, експертів для участі у роботі примирної комісії.
5.3. Представники НСПП відповідно до частини другої статті 16 Закону можуть брати участь у роботі примирної комісії на всіх її етапах.
5.4. З метою здійснення посередництва в роботі примирної комісії НСПП:
- сприяє встановленню контактів між сторонами колективного трудового спору (конфлікту);
- організовує і, в разі необхідності, проводить консультації сторін колективного трудового спору з питань утворення примирної комісії, її функціонування та організаційно-технічного забезпечення;
- консультує членів примирної комісії і сторони колективного трудового спору з питань:
компетенції примирної комісії і повноважень власника або уповноваженого ним органу (представника) стосовно задоволення вимог найманих працівників або профспілки, які є предметом колективного трудового спору (конфлікту) і виконання яких сприятиме його вирішенню;
застосування нормативно-правових актів для вирішення колективного трудового спору (конфлікту);
- сприяє організаційному забезпеченню роботи примирної комісії (узгодження термінів і місця засідань примирної комісії, організаційно-технічного забезпечення її роботи);
- попереджає членів примирної комісії про допущені ними чи можливі порушення норм чинного законодавства та про можливі наслідки таких порушень.
- беруть участь в обговоренні питань, що розглядаються на засіданні;
- сприяють налагодженню діалогу між сторонами колективного трудового спору;
- проводять, у разі необхідності, консультації сторін колективного трудового спору з метою вироблення взаємоприйнятного рішення;
- сприяють роботі примирної комісії у конструктивному, діловому дусі, в атмосфері взаємної поваги і взаєморозуміння, поваги однієї сторони колективного трудового спору до пропозицій і аргументів іншої сторони;
- проявляють ділову ініціативу, вносять конструктивні пропозиції у випадках, коли вироблення взаємоприйнятного рішення ускладнюється і стає проблематичним.
VI. Здійснення посередництва в роботі трудового арбітражу
6.1. За пропозицією членів трудового арбітражу представник НСПП відкриває перше засідання трудового арбітражу і сприяє обранню членами трудового арбітражу голови трудового арбітражу.
6.2. Відповідно до частини першої статті 16 Закону НСПП:
- пропонує кандидатури членів трудового арбітражу;
- координує роботу трудового арбітражу;
- направляє спеціалістів, експертів для участі у роботі трудового арбітражу.
6.3. Представники НСПП відповідно до частини другої статті 16 Закону можуть брати участь у роботі трудового арбітражу на всіх її етапах.
6.4. З метою здійснення посередництва в роботі трудового арбітражу НСПП:
- сприяє встановленню контактів між сторонами колективного трудового спору (конфлікту);
- організовує і, в разі необхідності, проводить консультації сторін колективного трудового спору з питань утворення трудового арбітражу, його функціонування та організаційно-технічного забезпечення;
- сприяє організаційному забезпеченню роботи трудового арбітражу (узгодження термінів і місця засідань трудового арбітражу, організаційно-технічного забезпечення його роботи);
- консультує членів трудового арбітражу і сторони колективного трудового спору з питань:
компетенції трудового арбітражу і повноважень власника або уповноваженого ним органу (представника) стосовно задоволення вимог найманих працівників або профспілки, які є предметом колективного трудового спору (конфлікту) і виконання яких сприятиме його вирішенню;
застосування нормативно-правових актів для вирішення колективного трудового спору (конфлікту);
- попереджає членів трудового арбітражу і сторони колективного трудового спору про допущені ними чи можливі порушення норм чинного законодавства та про можливі наслідки таких порушень.
- беруть участь в обговоренні питань, що розглядаються на засіданні трудового арбітражу;
- сприяють налагодженню діалогу між сторонами колективного трудового спору;
- проводять, в разі необхідності, консультації членів трудового арбітражу і сторін колективного трудового спору з метою вироблення рішення трудового арбітражу;
- сприяють роботі трудового арбітражу у конструктивному, діловому дусі, в атмосфері взаємної поваги і взаєморозуміння, поваги однієї сторони колективного трудового спору до пропозицій і аргументів іншої сторони;
- проявляють ділову ініціативу, вносять конструктивні пропозиції у випадках, коли вироблення рішення трудового арбітражу ускладнюється і стає проблематичним.
VII. Здійснення посередництва в реалізації рішень примирних органів
7.1. З метою здійснення посередництва в реалізації рішень примирних органів НСПП:
- направляє за зверненням примирних органів (примирної комісії, примирної комісії за участю незалежного посередника, трудового арбітражу) їх рішення сторонам колективного трудового спору, органам виконавчої влади і органам місцевого самоврядування та відповідним юридичним особам, визначеним у рішеннях;
- проводить аналіз виконання рішень примирних органів та календарних планів виконання рішень примирних органів (примирної комісії, примирної комісії за участю незалежного посередника, трудового арбітражу);
- отримує від сторін колективного трудового спору, місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, відповідних юридичних осіб інформацію про стан виконання рішень примирних органів (примирної комісії, примирної комісії за участю незалежного посередника, трудового арбітражу) і рішень та рекомендацій НСПП;
- проводить, у разі необхідності, консультації сторін колективного трудового спору з питань виконання рішень примирних органів (примирної комісії, примирної комісії за участю незалежного посередника, трудового арбітражу) і рішень та рекомендацій НСПП;
- проводить, з власної ініціативи або ініціативи сторін колективного трудового спору (конфлікту), узгоджувальні засідання щодо стану виконання рішень примирних органів (примирної комісії, примирної комісії за участю незалежного посередника, трудового арбітражу) за участю сторін спору, зацікавлених органів;
- надсилає сторонам колективного трудового спору (конфлікту), органам виконавчої влади та органам місцевого самоврядування рекомендації щодо вжиття заходів щодо забезпечення виконання рішень примирних органів (примирної комісії, примирної комісії за участю незалежного посередника, трудового арбітражу) та рішень НСПП;
- попереджає сторони колективного трудового спору (конфлікту) про порушення ними вимог чинного законодавства при виконанні рішень примирних органів (примирної комісії, примирної комісії за участю незалежного посередника, трудового арбітражу) і рішень та рекомендацій НСПП і про можливі наслідки таких порушень;
- надає сторонам колективного трудового спору (конфлікту) за результатами аналізу виконання власником або уповноваженим ним органом (представником) вимог найманих працівників, профспілки рекомендації щодо укладення угоди про вирішення колективного трудового спору (конфлікту).
7.2. Кожна зі сторін колективного трудового спору має право звернутися до НСПП за сприянням у виконанні рішень примирних органів іншою стороною. В цьому випадку НСПП:
- аналізує причини невиконання однією зі сторін колективного трудового спору рішень примирних органів;
- проводить консультаційні зустрічі, узгоджувальні засідання сторін колективного трудового спору для узгодження позицій сторін колективного трудового спору з питань невиконання або часткового виконання рішень примирних органів;
- за результатами аналізу причин невиконання однією зі сторін колективного трудового спору рішень примирних органів готує і направляє їй свої рекомендації;
- в разі необхідності попереджає сторону колективного трудового спору, з вини якої не виконуються рішення примирних органів, про порушення нею чинного законодавства і про можливі наслідки таких порушень;
- в разі невжиття і надалі стороною колективного трудового спору, з вини якої не виконуються рішення примирних органів, заходів щодо виконання рішень примирних органів, інформує про це власника або керівний орган управління із рекомендаціями про вжиття відповідних заходів щодо забезпечення виконання рішень примирних органів;
- в разі продовження порушень чинного законодавства стороною колективного трудового спору, з вини якої не виконуються рішення примирних органів, звертається відповідно до статті 1 і частини першої статті 19 Закону України "Про прокуратуру" до органів прокуратури з відповідним поданням.
VIII. Здійснення посередництва під час страйку
8.1. Після прийняття найманими працівниками рішення про оголошення страйку відповідно до норм чинного законодавства, НСПП рекомендує органу (особі), який очолює страйк, та власнику або уповноваженому ним органу (представнику) невідкладно розпочати переговори і проведення примирних процедур щодо розгляду чинників дестабілізації стану соціально-трудових відносин, що стали причиною прийняття найманими працівниками рішення про оголошення страйку.
8.2. НСПП ініціює утворення органом (особою), який очолює страйк, та власником або уповноваженим ним органом (представником) примирної комісії або примирної комісії за участю незалежного посередника.
8.3. НСПП відповідно до частини першої статті 16 Закону на прохання органу (особи), який очолює страйк, чи власника або уповноваженого ним органа (представника) пропонує кандидатури незалежних посередників для участі в роботі примирної комісії.
8.4. Відповідно до частини першої статті 16 Закону НСПП направляє спеціалістів, експертів для участі у роботі примирних органів.
8.5. Відповідно до частини другої статті 16 Закону представники НСПП можуть брати участь у вирішенні колективного трудового спору (конфлікту) на всіх його етапах, в тому числі і під час страйку.
8.6. З метою здійснення посередництва під час страйку НСПП:
- сприяє встановленню контактів між органом (особою), який очолює страйк, та власником або уповноваженим ним органом (представником);
- перевіряє, в разі необхідності, повноваження представників сторін колективного трудового спору (конфлікту);
- консультує орган (особу), який очолює страйк, та власника або уповноважений ним орган (представника) з питань:
проведення примирних процедур під час страйку з метою вирішення колективного трудового спору (конфлікту);
компетенції власника або уповноваженого ним органу (представника) стосовно задоволення вимог найманих працівників або профспілки, які стали причиною прийняття найманими працівниками рішення про оголошення страйку;
застосування законодавчих і нормативно-правових актів під час проведення страйку і для вироблення шляхів вирішення колективного трудового спору (конфлікту);
- залучає до участі в примирних процедурах з вирішення колективних трудових спорів (конфліктів) під час страйку народних депутатів України, представників органів державної влади, місцевого самоврядування;
- координує роботу примирної комісії;
- ініціює укладення між органом (особою), який очолює страйк, і власником або уповноваженим ним органом (представником) угоди про вирішення колективного трудового спору, надає консультаційну допомогу органу (особі), який очолює страйк, і власнику або уповноваженому ним органу (представнику) в підготовці і укладенні угоди про вирішення колективного трудового спору (конфлікту);
- попереджає орган (особу), який очолює страйк, і власника або уповноважений ним орган (представника) про порушення ними вимог чинного законодавства під час страйку;
- сприяє виконанню умов угоди про вирішення колективного трудового спору (конфлікту) і здійснює моніторинг за її реалізацією.
- беруть, у разі необхідності, участь в обговоренні питань, що розглядаються органом (особою), який очолює страйк, і власником або уповноваженим ним органом (представником) з метою вирішення колективного трудового спору (конфлікту);
- сприяють налагодженню діалогу між органом (особою), який очолює страйк, і власником або уповноваженим ним органом (представником);
- проводять консультаційні зустрічі органу (особи), який очолює страйк, і власника або уповноваженого ним органу (представника) з метою укладення угоди про вирішення колективного трудового спору та вироблення рішення трудового арбітражу;
- сприяють роботі примирної комісії у конструктивному, діловому дусі, в атмосфері взаємної поваги і взаєморозуміння, поваги однієї сторони до пропозицій і аргументів іншої сторони;
- проявляють ділову ініціативу у випадках, коли вироблення угоди про вирішення колективного трудового спору (конфлікту) ускладнюється і стає проблематичним.
8.8. Якщо у вимогах найманих працівників чи профспілки, які стали причиною оголошення найманими працівниками страйку, містяться питання, вирішення яких належать до компетенції власника або керівного органу управління, НСПП надсилає їм свої рекомендації разом з відповідними матеріалами. Власник або керівний орган управління повинні невідкладно розглянути рекомендації НСПП і про результати розгляду проінформувати орган (особу), який очолює страйк, уповноважений власником орган (представника) та НСПП.
8.9. Якщо у вимогах найманих працівників, профспілки, які стали причиною оголошення найманими працівниками страйку, містяться питання, вирішення яких відповідно до законодавства віднесено до компетенції центральних або місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, НСПП надсилає свої рекомендації разом із відповідними матеріалами керівникам цих органів, які повинні їх розглянути у семиденний строк і проінформувати про прийняті ними рішення сторони колективного трудового спору (конфлікту) та НСПП.
IX. Здійснення посередництва в налагодженні взаємодії сторін соціально-трудових відносин із центральними і місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування
9.1. З метою здійснення посередництва в налагодженні взаємодії сторін соціально-трудових відносин із центральними і місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, НСПП:
- здійснює прогнозування чинників дестабілізації стану соціально-трудових відносин;
- аналізує стан соціально-трудових відносин у разі його погіршення, виявляє причини, готує пропозиції з метою покращення стану соціально-трудових відносин;
- залучає в установленому порядку народних депутатів України, представників органів державної влади, місцевого самоврядування до участі в проведенні примирних процедур з вирішення колективних трудових спорів (конфліктів);
- сприяє взаємодії сторін соціально-трудових відносин та центральних і місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування в питаннях запобігання виникненню колективних трудових спорів (конфліктів) та сприяння їх вирішенню;
- сприяє взаємодії органу (особи), який очолює страйк, та власника або уповноваженого ним органу (представника) із місцевими органами виконавчої влади і органами місцевого самоврядування в питаннях забезпечення життєдіяльності підприємства, установи, організації під час страйку, забезпечення дотримання громадського порядку і недопущення порушення прав громадян.
9.2. З метою забезпечення посередництва між сторонами соціально-трудових відносин і центральними та місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування НСПП:
- здійснює аналіз стану соціально-трудових відносин в окремих галузях, територіях, на підприємствах, в установах і організаціях, виявляє причини їх ускладнення, готує пропозиції для їх усунення та направляє їх на розгляд і врахування центральним і місцевим органам виконавчої влади та органам місцевого самоврядування;
- здійснює інформування центральних і місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування про дестабілізацію стану соціально-трудових відносин з чинників, визначених у статті 2 Закону України "Про порядок вирішення колективних трудових спорів (конфліктів)", причини їх виникнення, пропозиції для їх усунення;
- організовує і проводить консультаційні зустрічі, узгоджувальні засідання сторін соціально-трудових відносин та центральних і місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування стосовно запобігання виникненню колективних трудових спорів (конфліктів) та сприяння їх вирішенню;
- організовує і проводить консультаційні зустрічі, узгоджувальні засідання органу (особи), який очолює страйк, та власника або уповноваженого ним органу (представника) із місцевими органами виконавчої влади і органами місцевого самоврядування стосовно забезпечення життєдіяльності підприємства, установи, організації під час страйку, забезпечення дотримання громадського порядку і недопущення порушення прав громадян.