ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1У Х В А Л А
про прийняття заяви про зміну предмета позову
22 лютого 2021 року м. Київ № 640/28111/20
Окружний адміністративний суд міста Києва В складі судді Донця В.А., секретар судового засідання Барміна Г.Ю., розглянувши у підготовчому судовому засіданні заяву про зміну предмета позову в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Кабінету Міністрів України, Міністерства оборони України про встановлення факту бездіяльності,
за участю представників:
позивача - адвокат Лук`яненко Ж.В. , адвокат Лутковська В.В. ;
Кабінету Міністрів України - Бігдан А.В.,
ВСТАНОВИВ:
Адвокат Лутковська В.В. звернулась до Окружного адміністративного суду міста Києва в інтересах ОСОБА_1 з позовом про:
- встановлення факту бездіяльності Міністерства оборони України як центрального органу виконавчої влади і військового управління, у підпорядкуванні якого перебувають Збройні Сили України, що призвело до порушень прав позивача на користування своїм майном;
- встановлення факту бездіяльності Кабінету Міністрів України в зв`язку з відсутністю законодавства про компенсацію використання нерухомого майна цивільних військовослужбовцями.
Представником позивача направлено до суду, з доказами надіслання відповідачу, заяву про зміну предмета позову від 09.02.2021, в якій заявник просить:
- визнати протиправною бездіяльність Міністерства оборони України як центрального органу виконавчої влади і військового управління, у підпорядкуванні якого перебувають Збройні Сили України, що призвело до порушень прав позивача на користування своїм майном;
- зобов`язати Міністерство оборони України розробити та подати на розгляд до Кабінету Міністрів України нормативно-правовий акт, яким врегулювати порядок нерухомого майна цивільних осіб військовослужбовцями Збройних Сил України, а також компенсацію за використання нерухомого майна цивільних осіб військовослужбовцями ЗСУ за весь час проведення антитерористичної операції;
- визнати протиправною бездіяльність Кабінету Міністрів України в зв`язку з відсутністю законодавства про компенсацію використання нерухомого майна цивільних осіб військовослужбовцями ЗСУ під час проведення антитерористичної операції;
- зобов`язати Кабінет Міністрів України вжити заходів для прийняття нормативно-правового акту, яким врегульовуватиметься порядок використання нерухомого майна цивільних військовослужбовцями ЗСУ під час проведення антитерористичної операції, а також компенсацію за використання нерухомого майна цивільних осіб військовослужбовцями ЗСУ за весь час проведення антитерористичної операції.
У підготовче судове засідання, 22.02.2021, з`явилися представники позивача та Кабінету Міністрів України. Відповідач Міністерство оборони України участі повноважного представника у судовому засіданні не забезпечив, про дату, час та місце судового розгляду повідомлений належним чином.
Представник позивача заяву підтримав, просив задовольнити. Представник відповідача заперечила щодо прийняття заяви про зміну предмета позову до розгляду, позаяк у заяві змінюється не лише предмет, а й підстави позову.
Як убачається зі змісту первинної позовної заяви, позов подано на захист порушеного права власності позивача, зокрема користування житлом, в якому дислокуються військовослужбовці Збройних Сил України. Підставами позову зазначено відсутність належного правового регулювання, статті 9, 41 Конституції України, стаття 1 Протоколу Першого Конвенції про захист людини і основоположних свобод, стаття 17 Закону України Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини", статті 1, 20, 21 Закону України "Про Кабінет Міністрів України", стаття 4 Закону України "Про боротьбу з тероризмом", статті 3, 6, 10 Закону України "Про Збройні Сили України".
У заяві про зміну предмета позову представник позивача зазначила статті 2, 20 Закону України "Про Кабінет Міністрів України", статтю 4 Закону України "Про боротьбу з тероризмом".
На думку суду, помилковими є доводи представника відповідача про зміну представником позивача одночасно підстав і предмета спору, оскільки зміст первинної позовної заяви і заяви про зміну предмета позову свідчить, що підстави позову є незмінними - позов подано на захист права власності позивача, яке порушене внаслідок неможливості користуватися житлом, правові підстави позову також залишились незмінними.
Оскільки заяву про зміну предмета позову представником позивача подано відповідно до вимог статті 47 КАС України, заява відповідає вимогам статей 160, 161 КАС України, суд дійшов висновку про наявність підстав для прийняття такої заяви до розгляду.
Керуючись статтями 47, 159 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
УХВАЛИВ:
1. Прийняти заяву про зміну предмета позову від 09 лютого 2021 року.
2. Встановити строки для подання заяв по суті та доказів:
відповідачам - п`ятнадцять днів з дня вручення (отримання) цієї ухвали для подання відзиву з урахуванням заяви про зміну предмету позову з доказами, які підтверджують обставини, на яких ґрунтуються заперечення відповідачів;
позивачу - п`ять днів, з дня наступного за днем отримання відзиву, для подання відповіді на відзив;
відповідачам - п`ять днів, з дня наступного за днем отримання відповіді на відзив, для подання заперечень.
Роз`яснити, що подання заяв по суті справи є правом сторони, такі заяви повинні відповідати вимогам, встановленим статтями 162-164 КАС України та подаватись до суду з доказами їх направлення з додатками іншій стороні.
Відповідно до частини другої статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею. Кодексом адміністративного судочинства України не передбачено оскарження ухвали про прийняття заяви про зміну предмета позову.
Повний текст ухвали складено 25 лютого 2021 року.
Суддя В.А. Донець