Справа № 686/12604/19
Провадження № 1-кс/686/10711/20
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
04 вересня 2020 року м. Хмельницький
Слідчий суддя Хмельницького міськрайонного суду Хмельницької області ОСОБА_1 , з участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши в відкритому судовому засіданні клопотання слідчого Першого слідчого відділу слідчого управління Територіального управління Державного бюро розслідувань у місті Хмельницькому ОСОБА_3 , погоджене з прокурором, про тимчасовий доступ до речей і документів, у кримінальному провадженні № 62019240000000312,
встановив:
28.08.2020 року слідчий Першогослідчого відділуслідчого управлінняТериторіального управлінняДержавного бюророзслідувань умісті Хмельницькому ОСОБА_3 звернулась до слідчого судді Хмельницького міськрайонного суду Хмельницької області із клопотанням, погодженим з прокурором відділу прокуратури Вінницької області ОСОБА_4 про тимчасовий доступ до документів, які знаходяться у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 за адресою: АДРЕСА_1 .
ТУ ДБР, розташоване в м. Хмельницькому здійснює досудове розслідування у кримінальному провадженні №62019240000000312, відомості якевнесено доЄдиного реєструдосудових розслідувань16.04.2019 за ознаками вчинення злочину передбаченого ч.2 ст. 364 КК України.
Клопотання обґрунтовано тим, що в ході проведення досудового розслідування встановлено, що 18.07.2018 казенне підприємство « ІНФОРМАЦІЯ_2 » МВС України (далі - КНВО « ІНФОРМАЦІЯ_2 » МВС України), в особі ОСОБА_5 , з однієї сторони, компанія ІНФОРМАЦІЯ_3 , Туреччина, в особі генерального директора ОСОБА_6 , з другої сторони, та компанія ІНФОРМАЦІЯ_4 Республіка Ірак, в особі ОСОБА_7 , що діє на підставі довіреності № 08 від 17.07.2018, з третьої сторони, уклали контракт № 502, відповідно до якого КНВО ІНФОРМАЦІЯ_2 МВС України зобов`язувалось відвантажити для компанії ІНФОРМАЦІЯ_4 , Республіка Ірак пістолети Форт-19 С, а компанія ІНФОРМАЦІЯ_3 зобов`язувалась оплатити дану поставку.
У подальшому,встановлено,що посадовіособи КНВО« ІНФОРМАЦІЯ_2 » МВСУкраїни спільно з невстановленими працівниками митних органів України та службовими особами ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 », використовуючи службове становище всупереч інтересам служби, вчинили дії, які могли призвести до незаконного переміщення через державний кордон України з приховуванням від митного контролю 1033 одиниці пістолетів Форт-19 С.
Встановлено, що КНВО « ІНФОРМАЦІЯ_2 » МВС України згідно дозволу, виданого уповноваженими органами Республіки Ірак та дозволу Національної поліції України від 09.08.2018 №014013 поставив компанії ІНФОРМАЦІЯ_4 , Республіка Ірак пістолети «Форт -19 С».
На виконаннядоручення слідчого,Управлінням Службибезпеки Україниу Хмельницькійобласті встановлено,що у період з 20.08.2018 по 04.02.2019 службовими особами КНВО « ІНФОРМАЦІЯ_2 » МВС України пістолети Форт-19 С можливо, у порушення вимог п.7 постанови Кабінету Міністрів України від 28.01.2004 № 86 «Про затвердження державного контролю за міжнародними передачами товарів подвійного використання» та аб.2 ч.2 ст.10 Закону України «Про державний контроль за міжнародними передачами товарів військового призначення та подвійного використання» були оформлені у митному режимі «експорт» для відвантаження на територію Республіки Ірак.
Так, поставку останньої партії товару КНВО « ІНФОРМАЦІЯ_2 » МВС України було здійснено 04.02.2019 через митний пост « ІНФОРМАЦІЯ_6 » ІНФОРМАЦІЯ_7 в митному режимі «ЕК 10 АА» із фактичним перетином державного кордону України 16.02.2019 через ІНФОРМАЦІЯ_8 згідно електронної митної декларації № UA 401010/2019/007712 та рахунку-фактури №22 від 30.01.2019 через перевізника в особі ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_9 ».
Резолюцією Ради Безпеки (РБ) ООН 661 від 06.08.1990 (п.Зс) було запроваджене ембарго на постачання до Республіки Ірак всіх товарів та продукції, включаючи зброю та інше військове обладнання, крім тих, що спрямовані на медичні цілі або пов`язані з продуктами харчування, які поставляються в рамках гуманітарної допомоги.
Згідно з пунктом 21 резолюції РБ OOH 1546 (2004), збройне ембарго, запроваджене попередніми резолюціями, не розповсюджується на озброєння та пов`язані з ним матеріальні засоби, необхідні ІНФОРМАЦІЯ_10 для досягнення цілей цієї резолюції.
На виконання доручення слідчого, листом Міністерства закордонних справ України від 16.04.2020 №414/17-129/4-458 повідомлено, що ІНФОРМАЦІЯ_11 повідомило Посольство України в цій країні про відсутність у іракських компетентних органів інформації щодо компанії « ІНФОРМАЦІЯ_4 » і що така компанія не зареєстрована у ІНФОРМАЦІЯ_12 та не має філії в ІНФОРМАЦІЯ_10 .
На запит Посольства України в ІНФОРМАЦІЯ_13 та представники ІНФОРМАЦІЯ_14 проінформували про те, що не володіють інформацією про делегування Урядом Іраку повноважень компанії ІНФОРМАЦІЯ_3 на здійснення підприємницької діяльності у сфері постачання та реалізації озброєння багатонаціональним силам для досягнення цілей, передбачених резолюцією РБ ІНФОРМАЦІЯ_15 від 08.06.2004 №1546.
Враховуючи викладене, виникла необхідність у тимчасовому доступі до документації, якою МЗС Республіки Ірак повідомило Посольство України в цій країні про відсутність у іракських компетентних органів інформації щодо компанії « ІНФОРМАЦІЯ_16 » і що така компанія не зареєстрована у ІНФОРМАЦІЯ_12 та не має філії в Іраку та до документації, якою ІНФОРМАЦІЯ_17 та представники ІНФОРМАЦІЯ_14 проінформували на запит Посольства України в Турецькій Республіці про те, що не володіють інформацією про делегування Урядом Іраку повноважень компанії ІНФОРМАЦІЯ_3 на здійснення підприємницької діяльності у сфері постачання та реалізації озброєння багатонаціональним силам для досягнення цілей, передбачених резолюцією РБ ІНФОРМАЦІЯ_15 від 08.06.2004 №1546.
Слідчий в судове засідання не з`явився, проте у клопотанні слідчого міститься прохання про проведення розгляду даного клопотання без його участі, в якому він підтримує подане клопотання та просить його задовольнити.
Також слідчий просить розглядати клопотання без участі представника ІНФОРМАЦІЯ_1 , оскільки наявна реальна загроза зміни чи знищення вказаних документів.
Беручи до уваги, що слідчим у клопотанні доведено наявність достатніх підстав вважати, що існує реальна загроза зміни або знищення запитуваної інформації, тому розгляд клопотання з урахуванням положень ч. 2ст. 163 КПК Українипроводиться слідчим суддею без виклику особи, у володінні якої вони знаходяться.
Дослідивши матеріали клопотання, приходжу до висновку, що воно підлягає задоволенню з наступних підстав.
Оцінивши обґрунтованість та підставність наведених слідчим доводів, слідчий суддя дійшов висновку, що слідчим доведено наявність достатніх підстав, передбачених ч. 5 ст.163 КПК України, вважати, що речі та документи, про тимчасовий доступ до яких клопоче слідчий, знаходяться у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 ; самі по собі так і в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні.
Відтак, з урахуванням доведених слідчим обставин, а саме: підстав для застосування такого заходу забезпечення кримінального провадження як тимчасовий доступ до речей і документів, визначених у ст. 160, 163 КПК України; що потреби досудового розслідування виправдовують такий ступінь втручання у права та свободи; за допомогою саме такого виду заходу забезпечення кримінального провадження, як тимчасовий доступ, може бути виконане завдання слідчого щодо забезпечення швидкого, повного та неупередженого розслідування, слідчий суддя вважає, що клопотання слідчого є підставним, обґрунтованим і підлягає до задоволення.
Керуючись ст.ст.163, 164 КПК України,
постановив:
Клопотання слідчого Першого слідчого відділу слідчого управління Територіального управління Державного бюро розслідувань у місті Хмельницькому ОСОБА_3 задовольнити.
Надати слідчим слідчої групи слідчого управління Територіального управління Державного бюро розслідувань у місті Хмельницькому ОСОБА_3 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , прокурорам групи прокурорів, які здійснюють нагляд у формі процесуального керівництва у кримінальному провадженні ОСОБА_4 , ОСОБА_19 , ОСОБА_20 дозвіл на тимчасовий доступ до документів, які знаходяться у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 ( АДРЕСА_1 ), а саме до документації, якою ІНФОРМАЦІЯ_11 повідомило Посольство України в цій країні про відсутність у іракських компетентних органів інформації щодо компанії « ІНФОРМАЦІЯ_16 » і що така компанія не зареєстрована у ІНФОРМАЦІЯ_12 та не має філії в Іраку та до документації, якою ІНФОРМАЦІЯ_17 та представники ІНФОРМАЦІЯ_14 проінформували на запит Посольства України в Турецькій Республіці про те, що не володіють інформацією про делегування Урядом Іраку повноважень компанії ІНФОРМАЦІЯ_3 на здійснення підприємницької діяльності у сфері постачання та реалізації озброєння багатонаціональним силам для досягнення цілей, передбачених резолюцією ІНФОРМАЦІЯ_15 від 08.06.2004 №1546 з можливістю вилучення належним чином завірених копій.
Службовим особам ІНФОРМАЦІЯ_1 ( АДРЕСА_1 ) забезпечити тимчасовий доступ та надати можливість отримати копії вищезазначених документів.
Ухвала діє по 03 листопада 2020 року.
Відповідно до ст. 166 КПК України у разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями цього Кодексу з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя Хмельницького
міськрайонного суду ОСОБА_1