Справа № 686/12604/19
Провадження № 1-кс/686/7550/20
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
10 червня 2020 року м.Хмельницький
Слідчий суддя Хмельницького міськрайонного суду Хмельницької області ОСОБА_1 , з участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , слідчого ОСОБА_3 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду клопотання слідчого Першого слідчого відділу слідчого управління Територіального управління Державного бюро розслідувань у м. Хмельницькому ОСОБА_3 , погодженого з прокурором, про тимчасовий доступ до документів, у кримінальному провадженні № 62019240000000312,
ВСТАНОВИЛА:
10.06.2020 року слідчий Першого слідчого відділу слідчого управління Територіального управління Державного бюро розслідувань у м. Хмельницькому ОСОБА_3 звернувся до суду з клопотанням, погодженим з прокурором прокуратури Вінницької області, про тимчасовий доступ до документів, які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 , Посольстві України в Республіці Ірак, Посольстві України в Турецькій Республіці.
В обгрунтування даного клопотання слідчим зазначено: «Слідчим управлінням Територіального управління Державного бюро розслідувань у м. Хмельницькому здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні №62019240000000312, відомості про яке внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань 16.04.2019 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.364 КК України.
Досудовим розслідуванням встановлено, що посадові особи казенного підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_2 » МВС України спільно з невстановленими працівниками митниці ІНФОРМАЦІЯ_3 та службовими особами ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 », використовуючи службове становище всупереч інтересам служби, вчинили дії, які спричинили тяжкі наслідки охоронюваним законом державним інтересам. Зазначені дії могли призвести до незаконного переміщення через державний кордон України з приховуванням від митного контролю 1033 одиниць пістолетів марки «Форт 19» (один з пістолетів має серійний номер « НОМЕР_1 », які могли бути виготовлені на казенному підприємстві « ІНФОРМАЦІЯ_2 » МВС України.
Крім того, казенне підприємство « ІНФОРМАЦІЯ_2 » МВС України подало на митний пост « ІНФОРМАЦІЯ_5 » ІНФОРМАЦІЯ_6 в митному режимі «ЕК 10 АА» митну декларацію, в якій були зазначені відомості: «UA401010/2019/7712, адреса отримувача IQ Baghdad АДРЕСА_1 , товар «пістолети одноствольні, напів автоматичні, нарізні», код УКТЗЕД 9303300020, загальна фактурна вартість 374 00 доларів США, контейнер №401-008-1-1, які поміщені невстановленими особами в контейнер з іграшками та які можливо були виявлені митними органами Республіки Ірак.
Згідно листа КНВО « ІНФОРМАЦІЯ_2 » МВС України №1147 від 24.04.2019, між КНВО « ІНФОРМАЦІЯ_2 » МВС України, компанією ІНФОРМАЦІЯ_7 , Туреччина (покупець) та компанією ІНФОРМАЦІЯ_8 , Республіка Ірак (отримувач), продавець згідно дозволу, виданного уповноваженими органами Республіки Ірак та дозволу Національної поліції України №014013 від 09.08.2018 поставив отримувачу пістолети спортивні «Форт -19 С» калібру 9мм Luger (сертифікат відповідності серія ВГ №UA 1.151.0000200-18 в кількості 2017 шт.
Підтвердженням того, що товар (пістолети спортивні «Форт -19 С» калібру 9мм Luger в кількості 1000 шт.) перетнув кордон України 16.02.2019 є повідомлення митниці про його фактичне вивезення згідно електронної митної декларації № UA 401010/2019/007712.
Резолюцією Ради Безпеки (РБ) ООН 661 від 06.08.1990 (п.Зс) було запроваджене ембарго на постачання до Республіки Ірак всіх товарів та продукції, включаючи зброю та інше військове обладнання, крім тих, що спрямовані на медичні цілі або пов`язані з продуктами харчування, які поставляються в рамках гуманітарної допомоги.
Згідно з пунктом 21 резолюції РБ OOH1546 (2004), збройне ембарго, запроваджене попередніми резолюціями, не розповсюджується на озброєння та пов`язані з ним матеріальні засоби, необхідні ІНФОРМАЦІЯ_9 для досягнення цілей цієї резолюції.
На виконання доручення слідчого, листом МЗС України від 16.04.2020 №414/17-129/4-458 повідомлено, що ІНФОРМАЦІЯ_10 повідомило Посольство України в цій країні про відсутність у іракських компетентних органів інформації щодо компанії « ІНФОРМАЦІЯ_8 » і що така компанія не зареєстрована у ІНФОРМАЦІЯ_11 та не має філії в Іраку.
На запит Посольства України в ІНФОРМАЦІЯ_12 та представники ІНФОРМАЦІЯ_13 проінформували про те, що не володіють інформацією про делегування Урядом Іраку повноважень компанії ІНФОРМАЦІЯ_7 на здійснення підприємницької діяльності у сфері постачання та реалізації озброєння багатонаціональним силам для досягнення цілей, передбачених резолюцією РБ ІНФОРМАЦІЯ_14 від 08.06.2004 №1546.
За таких обставин виникла необхідність провести тимчасовий доступ до речей і документів, а саме до документації, якою ІНФОРМАЦІЯ_10 повідомило Посольство України в цій країні про відсутність у іракських компетентних органів інформації щодо компанії « ІНФОРМАЦІЯ_8 » і що така компанія не зареєстрована у ІНФОРМАЦІЯ_11 та не має філії в Іраку та до документації, якою ІНФОРМАЦІЯ_15 та представники ІНФОРМАЦІЯ_13 проінформували на запит Посольства України в Турецькій Республіці про те, що не володіють інформацією про делегування Урядом Іраку повноважень компанії ІНФОРМАЦІЯ_7 на здійснення підприємницької діяльності у сфері постачання та реалізації озброєння багатонаціональним силам для досягнення цілей, передбачених резолюцією РБ ІНФОРМАЦІЯ_14 від 08.06.2004 №1546.
Відповідно до ст. 5 Закону України «Про дипломатичну службу» ІНФОРМАЦІЯ_1 є центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері зовнішніх зносин і координує діяльність державних органів у сфері зовнішніх зносин. ІНФОРМАЦІЯ_1 здійснює свої повноваження безпосередньо та через інші органи дипломатичної служби. Міністерство закордонних справ України здійснює керівництво іншими органами дипломатичної служби.
Відповідно до ч. 4 ст. 5 Закону України «Про дипломатичну службу» закордонні дипломатичні установи України є постійно діючими органами дипломатичної служби, основними завданнями яких є представництво України в державах перебування або при міжнародних організаціях та підтримання з ними офіційних відносин, відстоювання національних інтересів України, виконання консульських функцій, у тому числі захист прав та інтересів громадян і юридичних осіб України за кордоном. До таких закордонних установ належить і Посольство України в Республіці Ірак та Посольство України в Турецькій Республіці.
Наведені факти мають важливе значення для встановлення обставин вчинення даного кримінального правопорушення та його правильної кваліфікації та можуть бути використані в якості доказів. В інший спосіб встановити наведені факти не представляється можливим.»
Слідчий в судовому засіданні клопотання підтримав та просив задоволити.
На підставі ч. 2 ст. 163 КПК України слідчий суддя, вважає, за можливе проводити розгляд клопотання без виклику особи, у володінні якої знаходяться речі та документи.
Вивчивши надані матеріали, приходжу до висновку, що клопотання підлягає частковому задоволенню з наступних підстав.
Слідчим наведено підстави, передбачені ч.2, 5 ст.163 КПК України, зокрема, що документи, доступ до яких просить надати слідчий, в сукупності з іншими речами та документами кримінального провадження, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, можуть бути використані як доказ в кримінальному провадженні, існує загроза знищення вказаних документів, тому слідчий суддя розглядає клопотання слідчого без виклику представників осіб, у володінні яких знаходяться документи.
Враховуючи викладене, з метою забезпечення швидкого, повного та неупередженого розслідування, є всі підстави для надання дозволу на тимчасовий доступ до документів, в зв`язку з чим клопотання слідчого підлягає частковому задоволенню, оскільки іншими способами встановити особу, яка вчинила злочин, та довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих документів, неможливо.
При цьому, з долучених слідчим до клопотання документів не вбачається доказів того, що зазначена слідчим інформація може зберігатися в ІНФОРМАЦІЯ_1 , у зв`язку з цим клопотання підлягає задоволенню частково.
Керуючись ст.ст.163, 164 КПК України, слідчий суддя,
ПОСТАНОВИЛА:
Клопотання задовольнити частково.
Надати слідчим слідчої групи слідчого управління Територіального управління Державного бюро розслідувань у м. Хмельницькому ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , прокурорам групи прокурорів, які здійснюють нагляд у формі процесуального керівництва у кримінальному провадженні ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 дозвіл на тимчасовий доступ до речей і документів, які знаходяться в Посольстві України в Республіці Ірак ( АДРЕСА_2 ) та в Посольстві України в Турецькій Республіці ( ІНФОРМАЦІЯ_16 . Sokak №: АДРЕСА_3 ), а саме до документації, якою МЗС Республіки Ірак повідомило Посольство України в цій країні про відсутність у іракських компетентних органів інформації щодо компанії « ІНФОРМАЦІЯ_8 » і що така компанія не зареєстрована у ІНФОРМАЦІЯ_11 та не має філії в Іраку та до документації, якою ІНФОРМАЦІЯ_15 та представники ІНФОРМАЦІЯ_13 проінформували на запит Посольства України в Турецькій Республіці про те, що не володіють інформацією про делегування Урядом Іраку повноважень компанії ІНФОРМАЦІЯ_7 на здійснення підприємницької діяльності у сфері постачання та реалізації озброєння багатонаціональним силам для досягнення цілей, передбачених резолюцією РБ ООН від 08.06.2004 №1546.
Службовим особам Посольства України в Республіці Ірак ( АДРЕСА_2 ) та в ІНФОРМАЦІЯ_17 (Sancak Mahallesi 512. Sokak №: АДРЕСА_3 ), забезпечити тимчасовий доступ та надати можливість вилучити належним чином завірені копії вищезазначених документів.
В іншій частині клопотання відмовити.
Ухвала діє по 09 липня 2020 року.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя