П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
___________________________________________________________________________________
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
13 серпня 2019 р.
м.Одеса
Справа № 540/705/19
Головуючий в 1 інстанції: Попов В.Ф. Дата і місце ухвалення: 14.06.2019р., м. Херсон Дата виготовлення повного тексту: 19.06.2019р.
Колегія суддів П`ятого апеляційного адміністративного суду
у складі:
головуючого - Ступакової І.Г.
суддів - Бітова А.І.
- Лук`янчук О.В.
при секретарі - Рябоконь Н.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Одесі в режимі відеоконференції адміністративну справу за апеляційною скаргою Херсонського міського голови на рішення Херсонського окружного адміністративного суду від 14 червня 2019 року по справі за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Херсонського міського голови, Херсонської міської ради Херсонської області, треті особи: ОСОБА_2 , Херсонська міська організація політичної партії «Об`єднання «Самопоміч», про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії, -
В С Т А Н О В И Л А :
В квітні 2019 року ОСОБА_1 звернувся до Херсонського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Херсонського міського голови, Херсонської міської ради Херсонської області, в якому просив суд:
- визнати існуючою депутатську фракцію Політичної партії «Об`єднання «Самопоміч» у складі двох депутатів Херсонської міської ради VII скликання - ОСОБА_1 та ОСОБА_2 , що була зареєстрована шляхом оголошення на пленарному засіданні сесії Херсонської міської ради 21.03.2017р.;
- визнати протиправною бездіяльність Херсонського міського голови щодо невнесення змін до офіційного сайту Херсонської міської ради та її виконавчих органів у розділі «Міська влада» - «Міська рада» - «Депутатські фракції та групи», вказавши про наявність у складі Херсонської міської ради депутатської фракції Політичної партії «Об`єднання «Самопоміч» у складі двох депутатів Херсонської міської ради VII скликання - ОСОБА_1 та ОСОБА_2;
- зобов`язати Херсонського міського голову забезпечити внесення змін до офіційного сайту Херсонської міської ради та її виконавчих органів у розділі «Міська влада» - «Міська рада» - «Депутатські фракції та групи», вказавши про наявність у складі Херсонської міської ради депутатської фракції Політичної партії «Об`єднання «Самопоміч» у складі двох депутатів Херсонської міської ради VII скликання - ОСОБА_1 та ОСОБА_2 .
Позов обґрунтовував тим, що 27.11.2015р. на пленарному засіданні Херсонської міської ради міським головою проінформовано про реєстрацію депутатської фракції Політичної партії «Об`єднання «Самопоміч» у складі 7 осіб. В березні 2017 року створено нову депутатську фракцію Політичної партії «Об`єднання «Самопоміч» із двох осіб - ОСОБА_1 та ОСОБА_2 про що оголошено на пленарному засіданні. Однак, відповідачами, незважаючи на наявність рекомендацій постійної комісії мандатної, з питань регламенту, депутатської діяльності., етики, законності, правопорядку,прав людини та взаємодії з громадськими організаціями, антикорупційної політики, сприяння децентралізації, розвитку місцевого самоврядування та громадянського суспільства, свободи слова та інформації Херсонської міської ради від 07.02.2019р., не внесено змін до офіційного сайту Херсонської міської ради та її виконавчих органів у розділі «Міська влада» - «Міська рада» - «Депутатські фракції та групи» щодо інформування про наявність у складі Херсонської міської ради депутатської фракції Політичної партії «Об`єднання «Самопоміч» у складі двох депутатів Херсонської міської ради VII скликання - ОСОБА_1 та ОСОБА_2 В порушення вимог ст.47 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» Херсонський міський голова ухиляється від виконання висновків постійної комісії та вимог чинного законодавства, чим звужує права та гарантії діяльності позивача, як депутата міської ради. Позивач вважає необґрунтованими посилання Херсонського міського голови на пункт 1.1 статті 22 Регламенту Херсонської міської ради VII скликання зі змінами, внесеними на підставі рішення міської ради від 30.03.2018р. №308, щодо визначення мінімальної кількості депутатів для формування депутатської фракції у складі трьох осіб, та зазначає, що наведені зміни до Регламенту стосуються виключно питання формування депутатської франції після 30.03.2018р.
Ухвалою Херсонського окружного адміністративного суду від 14.06.2019р. закрито провадження у справі в частині вимог про визнання існуючою депутатської фракції Політичної партії «Об`єднання «Самопоміч» у складі двох депутатів Херсонської міської ради VII скликання - ОСОБА_1 та ОСОБА_2 , що була зареєстрована шляхом оголошення на пленарному засіданні сесії Херсонської міської ради 21.03.2017р.
Рішенням Херсонського окружного адміністративного суду від 14 червня 2019 року позов задоволено частково.
Визнано протиправною бездіяльність Херсонської міської ради, Херсонського міського голови щодо не оголошення на сесії міської ради та не реєстрації депутатської фракції Політичної партії «Об`єднання «Самопоміч» у Херсонській міській раді VII скликання у складі депутатів ОСОБА_1 та ОСОБА_2 .
Зобов`язано Херсонську міську раду, Херсонського міського голову зареєструвати у Херсонській міській раді депутатську фракцію Політичної партії «Об`єднання «Самопоміч» у складі депутатів ОСОБА_1, ОСОБА_2 про що оголосити на сесії Херсонської міської ради та внести відповідні зміни до офіційних сайтів Херсонської міської ради та її виконавчих органів.
В задоволенні решти позовних вимог відмовлено.
Не погоджуючись з вказаним рішенням, Херсонський міський голова ОСОБА_22 подав апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на не повне з`ясування судом обставин справи, неправильне застосування судом норм матеріального права та порушення норм процесуального права, просить скасувати рішення від 14.06.2019р., з прийняттям нового судового рішення - про відмову в задоволенні позову ОСОБА_1 .
В своїй скарзі апелянт зазначає, що при вирішенні спору судом не враховано, що на момент подачі Херсонському міському голові заяви від 21.03.2017р. про утворення іншого складу депутатської фракції у складі ОСОБА_1 та ОСОБА_2 ці особи вже були виключені зі складу відповідної депутатської фракції, а тому у них відсутні будь-які повноваження щодо змін у складі депутатської фракції.
Апелянт вважає безпідставними посилання суду першої інстанції на рішення конференції міської організації Політичної Партії «Об`єднання «Самопоміч» про створення депутатської фракції у іншому складі на партійній основі, оскільки на момент подання заяви від 21.03.2017р. щодо утворення депутатської фракції у іншому складі у міській раді вже існувала депутатська фракція Політичної партії «Об`єднання «Самопоміч» у складі: ОСОБА_12 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 . При цьому, існування в міській раді двох депутатських фракцій Політичної партії «Об`єднання «Самопоміч» з різним складом не відповідає положенням пункту 1.2 статті 22 Регламенту Херсонської міської ради VII скликання.
Посилається апелянт і на те, що ні статтею 27 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад», ані Регламентом Херсонської міської ради VII скликання не передбачено порядку вступу до депутатської фракції міської ради депутата (депутатів) або виходу з неї за рішенням вищого керівного органу політичної партії.
Також, апелянт посилається на те, що у випадку залишення без змін рішення суду першої інстанції його виконання буде неможливим, так як суперечитиме рішенню Херсонської міської ради від 30.03.2018р. №1308, яким встановлено мінімальну кількість депутатів для формування депутатської фракції - три особи.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши суддю-доповідача та учасників справи, перевіривши законність і обґрунтованість судового рішення в межах позовних вимог і доводів апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом першої інстанції встановлено та матеріалами справи підтверджено, що 27.11.2015р. на пленарному засіданні Херсонської міської ради проінформовано про реєстрацію депутатської фракції Політичної партії «Об`єднання «Самопоміч» в Херсонській міській раді у складі: голова фракції - ОСОБА_1; Секретар фракції - ОСОБА_18 та члени фракції: ОСОБА_4 , ОСОБА_12 , ОСОБА_2 , ОСОБА_16 , ОСОБА_15 .
Учасниками справи не заперечується, що членами Політичної партії «Об`єднання «Самопоміч» у складі зазначеної депутатської фракції є тільки ОСОБА_1 та ОСОБА_2 .
На пленарному засіданні Херсонської міської ради 17.10.2016р. уповноваженою особою від фракції оголошено про зміни у складі депутатської фракції, зокрема, повідомлено про зміну голови фракції ПП «Об`єднання «Самопоміч» ОСОБА_1 та про обрання головою фракції - ОСОБА_12 , що підтверджується рішенням депутатської фракції від 06.10.2016р.
Відповідно до повідомлення Голови фракції ПП «Об`єднання «Самопоміч» ОСОБА_12 від 26.01.2017р., що зареєстровано в Херсонській міській раді 10.02.2017р. та оголошено на сесії міської ради, на підставі пункту 1.10 статті. 22 Регламенту Херсонської міської ради, протокольним рішенням Фракції Політичної Партії «Об`єднання «Самопоміч» у Херсонській міській раді від 11.01.2017р. виключено з депутатської фракції ОСОБА_1 та ОСОБА_2 .
На засіданні постійної комісії мандатної, з питань регламенту, депутатської діяльності, етики, законності, правопорядку, прав людини та взаємодії з громадським організаціями, розглянуто повідомлення голови Фракції ПП «Об`єднання «Самопоміч» щодо обрання головою фракції ОСОБА_12 та виключення з фракції депутатів міської ради ОСОБА_1 та ОСОБА_2 .
За результатами обговорення даного питання, члени постійної комісії дійшли висновку, що депутати міської ради ОСОБА_1 та ОСОБА_2 , відповідно до повідомлення голови Фракції ПП «Об`єднання «Самопоміч» ОСОБА_12 від 26.01.2017р. та приписів Регламенту, виключені з Фракції ПП «Об`єднання «Самопоміч» та є позафракційними депутатами.
25.02.2017р., відповідно до витягу з протоколу конференції міської організації Політичної партії «Об`єднання «Самопоміч», депутатську фракцію в Херсонській міській раді у складі ОСОБА_1 , ОСОБА_18 , ОСОБА_4 , ОСОБА_12 , ОСОБА_2 , ОСОБА_16 , ОСОБА_15 припинено. Затверджено депутатську фракцію в Херсонській міській раді у складі ОСОБА_1 та ОСОБА_2
21.03.2017р. головою депутатської фракції Політичної партії «Об`єднання «Самопоміч» ОСОБА_1 Херсонському міському голові та секретарю міської ради подано заяву, в якій повідомлено про утворення іншого складу депутатської фракції у складі ОСОБА_1 та ОСОБА_2 відповідно до витягу з протоколу конференції партії.
Того ж дня на пленарному засіданні ХІІ сесії Херсонської міської ради ОСОБА_1 зачинав зазначену заяву, що підтверджується витягом з протоколу сесії.
Під час пленарного засідання ХХІ сесії міської ради 05.06.2018р. голова депутатської фракції Політичної партії «Об`єднання «Самопоміч» ОСОБА_12 зачитав звернення про розпуск депутатської фракції Політичної партії «Об`єднання «Самопоміч» у складі депутатів міської ради ОСОБА_12 , ОСОБА_4 , ОСОБА_15 , ОСОБА_18 та ОСОБА_16 .
З матеріалів справи також вбачається, що незважаючи на повідомлення Голови фракції ПП «Об`єднання «Самопоміч» ОСОБА_12 від 26.01.2017р., що зареєстровано в Херсонській міській раді 10.02.2017р., та було оголошено на сесії міської ради, депутати ОСОБА_1 та ОСОБА_2 значились в цій фракції включно по 19.10.2018р., що підтверджується стенограмами щодо голосування на сесіях Херсонської міської ради.
Відповідно протоколів відкритого голосування від 19.10.2018р. ХХIV сесії міської ради VІІ скликання та від 21.12.2018р. ХХVІ сесії міської ради VІІ скликання депутати міської ради ОСОБА_1 та ОСОБА_2 значаться як депутатська фракція ПП «Об`єднання «Самопоміч».
При цьому, інші депутати, що були раніше у цій фракції, а саме: ОСОБА_12 , ОСОБА_18 , ОСОБА_4 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 значаться як позафракційні.
Рішенням Херсонської міської ради від 30.03.2018р. №1308, доповнено пункт 1.1 статті 22 Регламенту Херсонської міської ради третім абзацом наступного змісту: «Мінімальна кількість депутатів для формування депутатської фракції повинна становити не менше трьох депутатів».
Постійна комісія мандатна, з питань регламенту, депутатської діяльності, етики, законності, правопорядку, прав людини та взаємодії з громадським організаціями, антикорупційної політики, сприяння децентралізації, розвитку місцевого самоврядування та громадянського суспільства, свободи слова та інформації Херсонської міської ради у відповідь на звернення ОСОБА_1 щодо визначення складу та юридичної діяльності депутатської фракції ПП «Об`єднання «Самопоміч» надала висновки від 01.02.2019р., в яких констатувала, що станом на 01.02.2019р. фракція ПП «Об`єднання «Самопоміч» у Херсонській міській раді відсутня у будь-якому складі. Комісія рекомендувала відділу інформаційного і технічного забезпечення міської ради внести зміни до офіційного сайту Херсонської міської ради та її виконавчих органів у розділі «Міська влада» - «Міська рада» - «Депутатські фракції та групи», зазначивши депутатів Херсонської міської ради VІІ скликання ОСОБА_1 та ОСОБА_2 у списках депутатів, що є позафракційними.
07.02.2019р. постійна комісія мандатна, з питань регламенту, депутатської діяльності, етики, законності, правопорядку, прав людини та взаємодії з громадським організаціями, антикорупційної політики, сприяння децентралізації, розвитку місцевого самоврядування та громадянського суспільства, свободи слова та інформації Херсонської міської ради повторно розглянула питання визначення складу та юридичної діяльності депутатської фракції ПП «Об`єднання «Самопоміч» та скасувала висновок попереднього засідання постійної комісії від 01.02.2019р. (протокол №35) як такий, що наданий передчасно внаслідок неповноти комплекту наданих документів.
Комісія рекомендувала міському голові ОСОБА_22 надати доручення відділу інформаційного і технічного забезпечення міської ради внести зміни до офіційного сайту Херсонської міської ради та її виконавчих органів у розділі «Міська влада» - «Міська рада» - «Депутатські фракції та групи», вказавши про наявність у складі Херсонської міської ради депутатської фракції Політичної партії «Об`єднання «Самопоміч» у складі двох депутатів Херсонської міської ради VII скликання - ОСОБА_1 та ОСОБА_2.
Ухилення Херсонського міського голови ОСОБА_22 від виконання рекомендацій Постійної комісії від 07.02.2019р. щодо внесення змін до офіційного сайту Херсонської міської ради та її виконавчих органів щодо зазначення про наявність у складі Херсонської міської ради депутатської фракції Політичної партії «Об`єднання «Самопоміч» у складі двох депутатів Херсонської міської ради VII скликання - ОСОБА_1 та ОСОБА_2 , стало підставою для звернення ОСОБА_1 з даним позовом до суду.
Суд першої інстанції, задовольняючи частково позов ОСОБА_1 , з урахуванням усіх обставин справи дійшов висновку, що фактично предметом спору у цій справі є дотримання процедури створення, зміни персонального складу депутатської фракції ПП «Об`єднання «Самопоміч» у Херсонській міській раді у відповідності до вимог Закону України «Про статус депутатів місцевих рад» та Регламенту Херсонської міської ради. Суд зазначив, що незважаючи на те, що особисто головуючим не було повідомлено на пленарному засіданні ХІІ сесії Херсонської міської ради 21.03.2017р. про зміни у депутатській фракції ПП «Об`єднання «Самопоміч», але виходячи з подальших подій, що зафіксовані протоколами відкритого голосування, Міською радою та головуючим на сесії міської ради, у відповідності до ст. 22 Регламенту, було прийнято до уваги та враховано рішення конференції міської організації Політичної партії «Об`єднання «Самопоміч» від 25.02.2017р. про припинення депутатської фракції Політичної партії «Об`єднання «Самопоміч» в Херсонській міській раді у складі ОСОБА_1 , ОСОБА_18 , ОСОБА_4 , ОСОБА_12 , ОСОБА_2 , ОСОБА_16., ОСОБА_15. та повідомлено про депутатську фракцію у складі ОСОБА_1 та ОСОБА_2 .
При цьому, суд першої інстанції не прийняв до уваги посилання відповідачів на те, що протокол конференції не є рішенням депутатів міської ради від ПП «Об`єднання «Самопоміч» про зміни у складі фракції, як того вимагає ст.27 Закону №93-IV та Регламент Херсонської міської ради, оскільки виключивши членів партії зі складу фракції та порушивши принцип партійності у депутатській фракції, рішення конференції партії за участю депутатів міської ради може бути враховано як їх заява про створення депутатської фракції у іншому складі на партійній основі.
Колегія суддів суду апеляційної інстанції погоджується з такими висновкам суду першої інстанції виходячи з наступного.
Відповідно до п.15 ч.2 ст.19 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад» депутат місцевої ради має право об`єднуватися з іншими депутатами місцевої ради в депутатські групи, фракції, які діють відповідно до регламенту ради.
Згідно ч.1, ч.4, ч.6 ст.27 Закону депутатські фракції місцевих рад формуються на партійній основі депутатами місцевих рад (крім депутатів сільських, селищних рад).
Депутат місцевої ради може входити до складу лише однієї депутатської фракції. Після відповідного оформлення матеріалів про утворення депутатської фракції головуючий на пленарному засіданні відповідної місцевої ради інформує депутатів місцевої ради про реєстрацію такої депутатської фракції, її кількісний склад.
Інші питання створення та діяльності депутатських фракцій визначаються регламентом місцевої ради.
Статтею 28 Закону передбачено, що депутатські групи, фракції мають право: 1) на пропорційне представництво в постійних та тимчасових комісіях ради; 2) попередньо обговорювати кандидатури посадових осіб, яких обирає, призначає чи затверджує рада; 3) на гарантований виступ свого представника на пленарному засіданні ради з кожного питання порядку денного сесії ради; 4) об`єднувати зусилля з іншими групами, фракціями для створення більшості в раді чи опозиції; 5) здійснювати інші права, передбачені законами України.
Рішенням Херсонської міської ради від 02.12.2015р. № 2 затверджено Регламент Херсонської міської ради, статтею 22 якого визначено порядок формування та реєстрації депутатських груп та фракцій в Херсонській міській раді.
Зокрема, вказаною статтею передбачено, що депутати міської ради можуть добровільно об`єднуватися у депутатські групи та фракції міської ради. Умовою реєстрації депутатської фракції (групи) є надходження до відділу забезпечення депутатської діяльності міської ради рішення про утворення фракції (групи), із зазначенням її назви, мети та завдань, персонального складу, після чого головуючий на пленарному засіданні міської ради інформує депутатів міської ради про реєстрацію такої депутатської фракції (групи), її кількісний склад. (п.1.1)
Депутатські фракції міської ради формуються депутатами на партійній основі. (п.1.2)
Кожна депутатська група, фракція повинна бути зареєстрована в міській раді. Депутатська група, фракція, міської ради реєструється після оголошення на пленарному засіданні міської ради головуючим заяви про створення такої групи або фракції, із зазначенням її назви, кількісного, персонального складу, особи, уповноваженої її представляти. (п.1.8)
Про зміни в складі депутатської групи, фракції міської ради її уповноважений представник повідомляє письмово головуючого на сесії міської ради. Це повідомлення підписує і депутат, щодо якого воно подається, або лише представник депутатської групи, фракції міської ради, якщо депутата виключено з неї. Зміни у складі депутатської групи, фракції оголошуються на сесії міської ради та реєструються в міській раді. (п.1.10)
Аналізуючи вказані положення Закону України «Про статус депутатів місцевих рад» та Регламенту Херсонської міської ради, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що основним та визначальним критерієм створення депутатської фракції є принцип партійності. При цьому, при створені в листопаді 2015 року депутатської фракції у Херсонській міській раді членами Політичної партії «Об`єднання «Самопоміч» у складі зазначеної депутатської фракції були тільки ОСОБА_1 та ОСОБА_2 .
Таким чином, суд першої інстанції дійшов правильного висновку, що виключення в лютому 2017 році цих членів партії із депутатської фракції Політичної партії «Об`єднання «Самопоміч» з подальшим представництвом в міській раді цієї політичної сили не членами партії суперечить ст.27 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад» та Регламенту Херсонської міської ради, оскільки порушено основний принцип формування депутатської фракції - принцип партійності. Зазначене суперечить самій суті партійного представництва депутатами від партії в органах місцевої влади.
Як вже зазначалося, до жовтня 2018 року депутати ОСОБА_1 та ОСОБА_2 у Херсонській міській ралі голосували як члени депутатської фракції Політичної партії «Об`єднання «Самопоміч», що підтверджується стенограмами щодо голосування на сесіях Херсонської міської ради.
З вказаного слідує, що заява про зміну складу депутатської фракції, яка була подана 21.03.2017р. міському голові та оголошена ОСОБА_1 на пленарному засіданні ХІІ сесії Херсонської міської ради, була прийнята міською радою до уваги.
На користь такого висновку суду свідчить і протокол №36 від 07.02.2019р. постійної комісії мандатної, з питань регламенту, депутатської діяльності, етики, законності, правопорядку, прав людини та взаємодії з громадським організаціями, антикорупційної політики, сприяння децентралізації, розвитку місцевого самоврядування та громадянського суспільства, свободи слова та інформації Херсонської міської ради, яким визнано наявність у складі Херсонської міської ради депутатської фракції Політичної партії «Об`єднання «Самопоміч» у складі двох депутатів Херсонської міської ради VII скликання - ОСОБА_1 та ОСОБА_2
Колегія суддів не приймає до уваги посилання апелянта на те, що існування в міській раді двох депутатських фракцій Політичної партії «Об`єднання «Самопоміч» з різним складом не відповідає положенням пункту 1.2 статті 22 Регламенту Херсонської міської ради VII скликання, оскільки в юридичному висновку щодо формування у Херсонській міській раді VII скликання депутатської фракції Політичної партії «Об`єднання «Самопоміч» зазначено, що під час пленарного засідання ХХІ сесії міської ради 05.06.2018р. голова депутатської фракції Політичної партії «Об`єднання «Самопоміч» ОСОБА_12 зачитав звернення про розпуск депутатської фракції Політичної партії «Об`єднання «Самопоміч» у складі депутатів міської ради ОСОБА_12 , ОСОБА_4 , ОСОБА_15 , ОСОБА_18 та ОСОБА_16 .
Таким чином, твердження апелянта про неможливість існування в міській раді двох депутатських фракцій Політичної партії «Об`єднання «Самопоміч» з різним складом є безпідставними.
Щодо посилань апелянта на те, що рішенням Херсонської міської ради від 30.03.2018р. №1308, доповнено пункт 1.1 статті 22 Регламенту Херсонської міської ради третім абзацом, яким визначено мінімальну кількість депутатів для формування депутатської фракції не менше трьох депутатів, то колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що зазначені зміни до пункту 1.1 частини третьої ст. 22 Регламенту були внесені після того як було оголошено про зміни у депутатській фракції ПП «Об`єднання «Самопоміч» та повідомлено про її склад в особі депутатів ОСОБА_1 та ОСОБА_2 .
У висновку Постійної комісії від 07.02.2019р. (протокол №36) зазначено, що вимога щодо наявності у фракції не менше 3 депутатів застосовується лише на момент формування фракції. Не може бути зареєстрована депутатська фракція, якщо на момент її реєстрації заяви про вступ до неї подали менше 3 депутатів. Подальший вихід чи виключення депутатів із фракції, якщо кількість членів фракції, що залишилися, становить не менше 2 осіб не впливає на факт існування депутатської фракції.
При вирішенні спору колегія суддів враховує, що наявність у складі Херсонської міської ради депутатської фракції Політичної партії «Об`єднання «Самопоміч» у складі двох депутатів Херсонської міської ради VII скликання - ОСОБА_1 та ОСОБА_2 визнано 07.02.2019р. постійною комісією мандатною, з питань регламенту, депутатської діяльності, етики, законності, правопорядку, прав людини та взаємодії з громадським організаціями, антикорупційної політики, сприяння децентралізації, розвитку місцевого самоврядування та громадянського суспільства, свободи слова та інформації Херсонської міської ради. Комісією рекомендовано міському голові ОСОБА_22 надати доручення відділу інформаційного і технічного забезпечення міської ради внести зміни до офіційного сайту Херсонської міської ради та її виконавчих органів у розділі «Міська влада» - «Міська рада» - «Депутатські фракції та групи», вказавши про наявність у складі Херсонської міської ради депутатської фракції Політичної партії «Об`єднання «Самопоміч» у складі двох депутатів Херсонської міської ради VII скликання - ОСОБА_1 та ОСОБА_2
Відповідно до ч.11 ст.47 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» рекомендації постійних комісій підлягають обов`язковому розгляду органами, підприємствами, установами, організаціями, посадовими особами, яким вони адресовані. Про результати розгляду і вжиті заходи повинно бути повідомлено комісіям у встановлений ними строк.
Згідно ст.24 Регламенту Херсонської міської ради постійна комісія, до компетенції якої належить розгляд питань у певних сферах діяльності виконавчих органів міської ради, є профільною.
Статтею 28 Регламенту Херсонської міської ради передбачено, що рекомендації постійних комісій з питань, пов`язаних з депутатською діяльністю, а також стосовно роботи виконавчих органів міської ради, надаються міському голові для розгляду та надання відповідних доручень посадовим особам виконавчих органів міської ради. Про результати розгляду і вжиті заходи посадові особи виконавчих органів міської ради повинні повідомити постійні комісії міської ради у встановлений строк.
Незважаючи на наявність висновків та рекомендацій профільної Постійної комісії від 07.02.2019р. (протокол №36) щодо надання доручення відділу інформаційного і технічного забезпечення міської ради внести зміни до офіційного сайту Херсонської міської ради та її виконавчих органів у розділі «Міська влада» - «Міська рада» - «Депутатські фракції та групи», вказавши про наявність у складі Херсонської міської ради депутатської фракції Політичної партії «Об`єднання «Самопоміч» у складі двох депутатів Херсонської міської ради VII скликання - ОСОБА_1 та ОСОБА_2 , міський голова ОСОБА_22 не виконав їх, що свідчить про допущення ним протиправної бездіяльності.
На підставі викладеного у сукупності, колегія суддів вважає, що судом першої інстанції правильно встановлено обставини справи та постановлено судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Доводи апеляційної скарги Херсонського міського голови висновків суду не спростовують, а тому підстав для задоволення скарги та скасування рішення суду першої інстанції від 14.06.2019р. колегія суддів не вбачає.
А відтак, відповідно до ст.316 КАС України, за наслідками розгляду апеляційної скарги на рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін.
Керуючись ст.ст. 308, 310, п.1 ч.1 ст.315, ст.ст. 316, 321, 322, 325, 328, 329 КАС України, колегія суддів, -
П О С Т А Н О В И Л А :
Апеляційну скаргу Херсонського міського голови залишити без задоволення, рішення Херсонського окружного адміністративного суду від 14 червня 2019 року залишити без змін.
Постанова апеляційного суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду протягом 30 днів з дня складання повного тексту судового рішення.
Повний текст судового рішення виготовлений 13 серпня 2019 року.
Головуючий : І.Г. Ступакова
Судді: А.І. Бітов
О.В. Лук`янчук