ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
20 березня 2019 року № 640/1221/19
Суддя Окружного адміністративного суду міста Києва Вєкуа Н.Г., розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) адміністративну справу
за позовомОСОБА_1доНаціонального агентства з питань запобігання корупціїпро визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити дії, -В С Т А Н О В И В:
До Окружного адміністративного суду міста Києва звернувся ОСОБА_1 (АДРЕСА_1, реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1) з позовом до Національного агентства з питань запобігання корупції (01103, м. Київ, бульвар Дружби Народів, буд. 28, код ЄДРПОУ 40381452), в якому просить:
- визнати протиправним і скасувати рішення Національного агентства з питань запобігання корупції від 14.12.2018 № 3059 «Про результати здійснення повної перевірки декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2015 рік, поданої ОСОБА_1, завідувачем секретаріату Комітету Верховної Ради України з питань фінансової політики і банківської діяльності», оформлене протоколом засідання Національного агентства з питань запобігання корупції від 14.12.2018 № 63;
- визнати протиправним і скасувати рішення Національного агентства з питань запобігання корупції від 14.12.2018 № 3060 «Про результати здійснення повної перевірки декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2016 рік, поданої ОСОБА_1, завідувачем секретаріату Комітету Верховної Ради України з питань фінансової політики і банківської діяльності», оформлене протоколом засідання Національного агентства з питань запобігання корупції від 14.12.2018 № 63;
- визнати протиправним і скасувати рішення Національного агентства з питань запобігання корупції від 14.12.2018 № 3061 «Про результати здійснення повної перевірки декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2017 рік, поданої ОСОБА_1, завідувачем секретаріату Комітету Верховної Ради України з питань фінансової політики і банківської діяльності», оформлене протоколом засідання Національного агентства з питань запобігання корупції від 14.12.2018 № 63;
- визнати протиправним і скасувати рішення Національного агентства з питань запобігання корупції від 14.12.2018 № 3070 «Про затвердження обґрунтованого висновку щодо виявлення ознак правопорушення, пов'язаного з корупцією, та направлення рішення «Про результати здійснення повної перевірки декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2015 рік, поданої ОСОБА_1, завідувачем секретаріату Комітету Верховної Ради України з питань фінансової політики і банківської діяльності» до Національного антикорупційного бюро України», оформлене протоколом засідання Національного агентства з питань запобігання корупції від 14.12.2018 № 63;
- визнати протиправним і скасувати рішення Національного агентства з питань запобігання корупції від 14.12.2018 № 3071 «Про затвердження обґрунтованого висновку щодо виявлення ознак правопорушення, пов'язаного з корупцією, та направлення рішення «Про результати здійснення повної перевірки декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2016 рік, поданої ОСОБА_1, завідувачем секретаріату Комітету Верховної Ради України з питань фінансової політики і банківської діяльності» до Національного антикорупційного бюро України», оформлене протоколом засідання Національного агентства з питань запобігання корупції від 14.12.2018 № 63;
- визнати протиправним і скасувати рішення Національного агентства з питань запобігання корупції від 14.12.2018 № 3072 «Про затвердження обґрунтованого висновку щодо виявлення ознак правопорушення, пов'язаного з корупцією, та направлення рішення «Про результати здійснення повної перевірки декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2017 рік, поданої ОСОБА_1, завідувачем секретаріату Комітету Верховної Ради України з питань фінансової політики і банківської діяльності» до Національного антикорупційного бюро України», оформлене протоколом засідання Національного агентства з питань запобігання корупції від 14.12.2018 №63;
- зобов'язати Національне агентство з питань запобігання корупції відкликати з Національного антикорупційного бюро України:
рішення Національного агентства з питань запобігання корупції від 14.12.2018 № 3070 «Про затвердження обґрунтованого висновку щодо виявлення ознак правопорушення, пов'язаного з корупцією, та направлення рішення «Про результати здійснення повної перевірки декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2015 рік, поданої ОСОБА_1, завідувачем секретаріату Комітету Верховної Ради України з питань фінансової політики і банківської діяльності» до Національного антикорупційного бюро України», оформлене протоколом засідання Національного агентства з питань запобігання корупції від 14.12.2018 № 63;
«Обґрунтований висновок щодо виявлення ознак правопорушення, пов'язаного з корупцією», затверджений рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції від 14.12.2018 № 3070 «Про затвердження обґрунтованого висновку щодо виявлення ознак правопорушення, пов'язаного з корупцією, та направлення 1.2. рішення «Про результати здійснення повної перевірки декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2015 рік, поданої ОСОБА_1, завідувачем секретаріату Комітету Верховної Ради України з питань фінансової політики і банківської діяльності» до Національного антикорупційного бюро України», оформленим протоколом засідання Національного агентства з питань запобігання корупції від 14.12.2018 № 63;
рішення Національного агентства з питань запобігання корупції від 14.12.2018 № 3059 «Про результати здійснення повної перевірки декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2015 рік, поданої ОСОБА_1, завідувачем секретаріату Комітету Верховної Ради України з питань фінансової політики і банківської діяльності», оформлене протоколом засідання Національного агентства з питань запобігання корупції від 14.12.2018 № 63;
рішення Національного агентства з питань запобігання корупції від 14.12.2018 № 3071 «Про затвердження обґрунтованого висновку щодо виявлення ознак правопорушення, пов'язаного з корупцією, та направлення рішення «Про результати здійснення повної перевірки декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2016 рік, поданої ОСОБА_1, завідувачем секретаріату Комітету Верховної Ради України з питань фінансової політики і банківської діяльності» до Національного антикорупційного бюро України», оформлене протоколом засідання Національного агентства з питань запобігання корупції від 14.12.2018 № 63;
«Обґрунтований висновок щодо виявлення ознак правопорушення, пов'язаного з корупцією», затверджений рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції від 14.12.2018 № 3071 «Про затвердження обґрунтованого висновку щодо виявлення ознак правопорушення, пов'язаного з корупцією, та направлення рішення «Про результати здійснення повної перевірки декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2016 рік, поданої ОСОБА_1, завідувачем секретаріату Комітету Верховної Ради України з питань фінансової політики і банківської діяльності» до Національного антикорупційного бюро України», оформленим протоколом засідання Національного агентства з питань запобігання корупції від 14.12.2018 № 63;
рішення Національного агентства з питань запобігання корупції від 14.12.2018 № 3060 «Про результати здійснення повної перевірки декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2016 рік, поданої ОСОБА_1, завідувачем секретаріату Комітету Верховної Ради України з питань фінансової політики і банківської діяльності», оформлене протоколом засідання Національного агентства з питань запобігання корупції від 14.12.2018 № 63;
рішення Національного агентства з питань запобігання корупції від 14.12.2018 № 3072 «Про затвердження обґрунтованого висновку щодо виявлення ознак правопорушення, пов'язаного з корупцією, та направлення рішення «Про результати здійснення повної перевірки декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2017 рік, поданої ОСОБА_1, завідувачем секретаріату Комітету Верховної Ради України з питань фінансової політики і банківської діяльності» до 1.2. Національного антикорупційного бюро України», оформлене протоколом засідання Національного агентства з питань запобігання корупції від 14.12.2018 №63;
«Обґрунтований висновок щодо виявлення ознак правопорушення, пов'язаного з корупцією», затверджений рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції від 14.12.2018 № 3072 «Про затвердження обґрунтованого висновку щодо виявлення ознак правопорушення, пов'язаного з корупцією, та направлення рішення «Про результати здійснення повної перевірки декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2017 рік, поданої ОСОБА_1, завідувачем секретаріату Комітету Верховної Ради України з питань фінансової політики і банківської діяльності» до Національного антикорупційного бюро України», оформленим протоколом засідання Національного агентства з питань запобігання корупції від 14.12.2018 № 63;
рішення Національного агентства з питань запобігання корупції від 14.12.2018 №3061 «Про результати здійснення повної перевірки декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2017 рік, поданої ОСОБА_1, завідувачем секретаріату Комітету Верховної Ради України з питань фінансової політики і банківської діяльності», оформлене протоколом засідання Національного агентства з питань запобігання корупції від 14.12.2018 №63;
- зобов'язати Національне агентство з питань запобігання корупції видалити з офіційного веб-сайту Національного агентства з питань запобігання корупції, розташованого в мережі Інтернет за адресою http://nazk.gov.ua/:
рішення Національного агентства з питань запобігання корупції від 14.12.2018 №3059 «Про результати здійснення повної перевірки декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2015 рік, поданої ОСОБА_1, завідувачем секретаріату Комітету Верховної Ради України з питань фінансової політики і банківської діяльності», оформлене протоколом засідання Національного агентства з питань запобігання корупції від 14.12.2018 №63, викладене Національним агентством з питань запобігання корупції в мережі Інтернет за посиланням:https://nazk.gov.ua/sites/default/files/docs/2018/zasidannya/14.12.2018/14.12%20%283059%29.pdf;
рішення Національного агентства з питань запобігання корупції від 14.12.2018 №3060 «Про результати здійснення повної перевірки декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2016 рік, поданої ОСОБА_1, завідувачем секретаріату Комітету Верховної Ради України з питань фінансової політики і банківської діяльності», оформлене протоколом засідання Національного агентства з питань запобігання корупції від 14.12.2018 №63, викладене Національним агентством з питань запобігання корупції в мережі Інтернет за посиланням:https://nazk.gov.ua/sites/default/files/docs/2018/zasidannya/14.12.2018/14.12%20%283060%29.pdf;
рішення Національного агентства з питань запобігання корупції від 14.12.2018 №3061 «Про результати здійснення повної перевірки декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2017 рік, поданої ОСОБА_1, завідувачем секретаріату Комітету Верховної Ради України з питань фінансової політики і банківської діяльності», оформлене протоколом засідання Національного агентства з питань запобігання корупції від 14.12.2018 №63, викладене Національним агентством з питань запобігання корупції в мережі Інтернет за посиланням:https://nazk.gov.ua/sites/default/files/docs/2018/zasidannya/14.12.2018/14.12%20%283061%29.pdf;
рішення Національного агентства з питань запобігання корупції від 14.12.2018 №3070 «Про затвердження обґрунтованого висновку щодо виявлення ознак правопорушення, пов'язаного з корупцією, та направлення рішення «Про результати здійснення повної перевірки декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2015 рік, поданої ОСОБА_1, завідувачем секретаріату Комітету Верховної Ради України з питань фінансової політики і банківської діяльності» до Національного антикорупційного бюро України», оформлене протоколом засідання Національного агентства з питань запобігання корупції від 14.12.2018 №63, викладене Національним агентством з питань запобігання корупції в мережі Інтернет за посиланням:https://nazk.gov.ua/sites/default/files/docs/2018/zasidannya/14.12.2018/14.12%20%283070%29.pdf;
рішення Національного агентства з питань запобігання корупції від 14.12.2018 №3071 «Про затвердження обґрунтованого висновку щодо виявлення ознак правопорушення, пов'язаного з корупцією, та направлення рішення «Про результати здійснення повної перевірки декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2016 рік, поданої ОСОБА_1, завідувачем секретаріату Комітету Верховної Ради України з питань фінансової політики і банківської діяльності» до Національного антикорупційного бюро України», оформлене протоколом засідання Національного агентства з питань запобігання корупції від 14.12.2018 №63, викладене Національним агентством з питань запобігання корупції в мережі Інтернет за посиланням:https://nazk.gov.ua/sites/default/files/docs/2018/zasidannya/14.12.2018/14.12%20%283071%29.pdf;
рішення Національного агентства з питань запобігання корупції від 14.12.2018 №3072 «Про затвердження обґрунтованого висновку щодо виявлення ознак правопорушення, пов'язаного з корупцією, та направлення рішення «Про результати здійснення повної перевірки декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2017 рік, поданої ОСОБА_1, завідувачем секретаріату Комітету Верховної Ради України з питань фінансової політики і банківської діяльності» до Національного антикорупційного бюро України», оформлене протоколом засідання Національного агентства з питань запобігання корупції від 14.12.2018 №63, викладене Національним агентством з питань запобігання корупції в мережі Інтернет за посиланням:https://nazk.gov.ua/sites/default/files/docs/2018/zasidannya/14.12.2018/14.12%20%283072%29.pdf.
В обґрунтування позовних вимог зазначив про протиправністю оскаржуваних рішень, оскільки в них надано невірну оцінку обставинам, що склалися, а також перекручено надану інформацію. Також наголосив, що оскаржувані рішення винесено поверхово та з численними порушеннями норм чинного законодавства у сфері запобігання корупції. Окрім того зауважив, що відповідачем порушено строки проведення перевірки, що свідчить, що рішення прийняті за результатами її проведення є неправомірними.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 12.02.2019 року відкрито провадження у справі у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні), встановлено відповідачу строк для надання відзиву та витребувано від останнього докази та відповідні матеріали.
Відповідач скористався правом на подання відзиву на позов, в якому зазначено, що Національне агентство проводило повну перевірку декларацій позивача з урахуванням принципів верховенства права, об'єктивності, неупередженості та безсторонності рішень і дій Національного агентства, уповноважених ним осіб, достовірності і повноти інформації, правомірності оскарження та використання такої інформації, а тому відсутні підстави для скасування оскаржуваних рішень.
Відповідно до частини 3 статті 263 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, розгляд яких проводився за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні), заявами по суті справи є позов та відзив.
Суд, розглянувши у відповідності до вимог статті 263 Кодексу адміністративного судочинства України справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні), дослідивши в сукупності письмові докази, якими сторони обґрунтовують позовні вимоги та відзив на позов, встановив наступне.
Як вбачається з матеріалів справи, ОСОБА_1, з 24.12.2014 по 01.03.2017 займав посаду завідувача секретаріату Комітету Верховної Ради України з питань фінансової політики і банківської діяльності. З 01.03.2017 позивач обіймає посаду керівника секретаріату Комітету Верховної Ради України з питань фінансової політики і банківської діяльності.
Відповідно до пп. «в» п. 1 ч. 1 ст. 3 Закону України «Про запобігання корупції» від 14 жовтня 2014 року N 1700-VII суб'єктами, на яких поширюються дія цього Закону, є особи, уповноважені на виконання функцій держави або місцевого самоврядування: державні службовці, посадові особи місцевого самоврядування;.
Особи, зазначені у пункті 1, підпунктах "а" і "в" пункту 2, пункті 5 частини першої статті 3 цього Закону, зобов'язані щорічно до 1 квітня подавати шляхом заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (далі - декларація), за минулий рік за формою, що визначається Національним агентством (ч. 1 ст. 45 Закону N 1700-VII).
Таким чином, посада ОСОБА_1 підпадає під дію Закону N 1700-VII, що покладає на нього зобов'язання щодо подачі декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.
ОСОБА_1, як особою уповноваженою на виконання функцій держави або місцевого самоврядування на виконання зазначених вище вимог Закону N 1700-VII шляхом заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства з питань запобігання корупції, було подано наступні декларації:
26 жовтня 2016 року - щорічну декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування за 2015 рік;
31 березня 2017 року - щорічну декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування за 2016 рік, з урахуванням виправлень (первісна:дата публікації - 16:36, виправлена: дата публікації- 18.15);
30 березня 2018 року - щорічну декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування за 2017 рік.
10 серпня 2018 року НАЗК прийнято рішення №1656 «Про проведення повної перевірки декларацій, осіб уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2015 рік, поданої ОСОБА_1,завідувачем секретаріату Комітету Верховної Ради України з питань фінансової політики і банківської діяльності, на підставі інформації, отриманої від суб'єкта звернення».
Рішенням НАЗК від 05.10.2018 № 2232 «Про продовження строку повної перевірки декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2015 рік, поданої ОСОБА_1,завідувачем секретаріату Комітету Верховної Ради України з питань фінансової політики і банківської діяльності строк перевірки декларації продовжено до 10.10.2018 на 30 календарних днів.
10 серпня 2018 року НАЗК прийнято рішення №1657 «Про проведення повної перевірки декларацій, осіб уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2016 рік, поданої ОСОБА_1,завідувачем секретаріату Комітету Верховної Ради України з питань фінансової політики і банківської діяльності, на підставі інформації, отриманої від суб'єкта звернення».
Рішенням НАЗК від 05.10.2018 №2233 «Про продовження строку повної перевірки декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2016 рік, поданої ОСОБА_1,завідувачем секретаріату Комітету Верховної Ради України з питань фінансової політики і банківської діяльності строк перевірки декларації продовжено до 10.10.2018 на 30 календарних днів.
10 серпня 2018 року НАЗК прийнято рішення №1658 «Про проведення повної перевірки декларацій, осіб уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2017 рік, поданої ОСОБА_1,завідувачем секретаріату Комітету Верховної Ради України з питань фінансової політики і банківської діяльності, на підставі інформації, отриманої від суб'єкта звернення».
Рішенням НАЗК від 05.10.2018 №2234 «Про продовження строку повної перевірки декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2017 рік, поданої ОСОБА_1,завідувачем секретаріату Комітету Верховної Ради України з питань фінансової політики і банківської діяльності строк перевірки декларації продовжено до 10.10.2018 на 30 календарних днів.
За результатами проведення повної перевірки НАЗК прийняло наступні рішення:
- від 14.12.2018 № 3059 «Про результати здійснення повної перевірки декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2015 рік, поданої ОСОБА_1, завідувачем секретаріату Комітету Верховної Ради України з питань фінансової політики і банківської діяльності», оформлене протоколом засідання Національного агентства з питань запобігання корупції від 14.12.2018 № 63;
- від 14.12.2018 № 3060 «Про результати здійснення повної перевірки декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2016 рік, поданої ОСОБА_1, завідувачем секретаріату Комітету Верховної Ради України з питань фінансової політики і банківської діяльності», оформлене протоколом засідання Національного агентства з питань запобігання корупції від 14.12.2018 № 63;
- від 14.12.2018 № 3061 «Про результати здійснення повної перевірки декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2017 рік, поданої ОСОБА_1, завідувачем секретаріату Комітету Верховної Ради України з питань фінансової політики і банківської діяльності», оформлене протоколом засідання Національного агентства з питань запобігання корупції від 14.12.2018 № 63.
Відповідно до зазначених рішень від 14.12.2018, за результатами повної перевірки декларації позивача за 2015-2017 роки встановлено, що суб'єкт декларування при складанні та поданні декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, не дотримав вимоги пунктів 2,3,7,8, 9 частин 1 та 5 ст.46 Закону України «Про запобігання корупції». Суб'єкт декларування подав недостовірні відомості у декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2015-2017 роки, які відрізняються від достовірних на суму понад 250 прожиткових мінімумів для працездатних осіб на дату прийняття цього рішення Національним агентством, що свідчить про наявність в діях суб'єкта декларування ознак кримінального правопорушення, передбаченого статтею 366-1 Кримінального кодексу України.
Відповідно до ч. 3 ст. 12, абз. 2 ч. 1 ст. 50 Закону України «Про запобігання корупції» та абз. 3 п. 2 р. IV Порядку проведення контролю та повної перевірки декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, затвердженого рішенням Національного агентства від 10.02.2017 № 56, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 13.02.2017 № 201/30069, Національне агентство з питань запобігання корупції прийнято рішення від 14.12.2018 №№3070, 3071, 3072, яким затверджено висновок щодо корупційного або пов'язаного з корупцією правопорушення.
Позивач не погоджуючись із прийнятими рішеннями, звернувся до суду із позовом за захистом своїх порушених прав та законних інтересів.
Досліджуючи надані сторонами докази, аналізуючи наведені міркування та заперечення, оцінюючи їх в сукупності, суд бере до уваги наступне.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
У частині другій статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України наведені критерії законності рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень, якими є, зокрема, прийняття (вчинення) таких рішень, (дій, бездіяльності) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано, пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія).
Спірні правовідносини сторін регулюються нормами Закону України «Про запобігання корупції», у редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин, Порядком проведення контролю та повної перевірки декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, затвердженим рішенням НАЗК від 10.02.2017 № 56 (Порядок №56), зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 13.02.2017 за №201/30069.
Так, згідно з частиною першою статті 50 Закону України «Про запобігання корупції» повна перевірка декларації полягає у з'ясуванні достовірності задекларованих відомостей, точності оцінки задекларованих активів, перевірці на наявність конфлікту інтересів та ознак незаконного збагачення і може здійснюватися у період здійснення суб'єктом декларування діяльності, пов'язаної з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, а також протягом трьох років після припинення такої діяльності.
Обов'язковій повній перевірці підлягають декларації службових осіб, які займають відповідальне та особливо відповідальне становище, суб'єктів декларування, які займають посади, пов'язані з високим рівнем корупційних ризиків, перелік яких затверджується Національним агентством.
Обов'язковій повній перевірці також підлягають декларації, подані іншими суб'єктами декларування, у разі виявлення у них невідповідностей за результатами логічного та арифметичного контролю.
Національне агентство проводить повну перевірку декларації, а також самостійно проводить повну перевірку інформації, яка підлягає відображенню в декларації, щодо членів сім'ї суб'єкта декларування у випадках, передбачених частиною сьомою статті 46 цього Закону.
Національне агентство проводить перевірку декларації на підставі інформації, отриманої від фізичних та юридичних осіб, із засобів масової інформації та інших джерел, про можливе відображення у декларації недостовірних відомостей.
Механізм проведення НАЗК контролю та повної перевірки декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (декларація), відповідно до статей 48 та 50 Закону України «Про запобігання корупції» визначає Порядок №56.
Згідно з пунктом 2 розділу І цього Порядку у ньому терміни вживаються у таких значеннях:
достовірність задекларованих відомостей - відповідність дійсності відомостей, зазначених у декларації суб'єкта декларування, у разі не встановлення НАЗК недостовірності задекларованих відомостей у встановленому Законом порядку шляхом здійснення контролю та повної перевірки декларації;
недостовірність задекларованих відомостей - невідповідність дійсності відомостей, зазначених у декларації суб'єкта декларування, що встановлюється на підставі відомостей, отриманих НАЗК у встановленому Законом порядку шляхом здійснення контролю та повної перевірки декларації.
Пункт 3 розділу І Порядку №56 встановлює, що контроль та повна перевірка декларації здійснюються за принципами: 1) верховенства права; 2) рівності та гарантування прав і законних інтересів усіх суб'єктів декларування; 3) об'єктивності, неупередженості та безсторонності рішень і дій Національного агентства, уповноважених ним осіб; 4) достовірності і повноти інформації, що використовується Національним агентством, правомірності одержання та використання такої інформації; 5) неприпустимості свавільного втручання у сферу особистого життя суб'єкта декларування, окрім як у межах та у спосіб, що передбачені Законом; 6) гарантування права на судовий захист суб'єктів декларування.
Усі передбачені цим Порядком заходи контролю та повної перевірки декларацій повинні відповідати вказаним у цьому пункті принципам.
Відповідно до пункту 1 розділу ІІІ Порядку №56 повна перевірка декларації може проводитися у період здійснення суб'єктом декларування діяльності, пов'язаної з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, а також протягом трьох років після припинення такої діяльності і полягає у: 1) з'ясуванні достовірності задекларованих відомостей; 2) з'ясуванні точності оцінки задекларованих активів; 3) перевірці на наявність конфлікту інтересів; 4) перевірці на наявність ознак незаконного збагачення.
Повна перевірка декларацій (декларації) проводиться за рішенням НАЗК, в якому надається доручення його члену провести повну перевірку декларацій (декларації) через працівників структурного підрозділу його апарату, діяльність яких пов'язана зі здійсненням такої функції Національного агентства. Рішення про проведення перевірки повинно містити інформацію, яка дає змогу ідентифікувати декларацію (декларації), щодо якої (яких) проводиться повна перевірка, та суб'єкта (суб'єктів) декларування, який (які) подав (подали) таку (такі) декларацію (декларації), якщо інше не передбачено цим Порядком.
Згідно з пунктом 6 Порядку №56 повна перевірка декларації передбачає такі дії:
1) прийняття рішення про проведення перевірки;
2) аналіз відомостей про об'єкти декларування (об'єкти нерухомості; об'єкти незавершеного будівництва (в тому числі інформація щодо власника або користувача земельної ділянки); цінне рухоме майно (крім транспортних засобів); цінне рухоме майно - транспортні засоби; цінні папери; інші корпоративні права; юридичні особи, кінцевим бенефіціарним власником (контролером) яких є суб'єкт декларування або члени його сім'ї; нематеріальні активи; доходи, у тому числі подарунки; грошові активи; фінансові зобов'язання; видатки та правочини суб'єкта декларування; посади чи роботи за сумісництвом суб'єкта декларування; членство суб'єкта декларування в об'єднаннях (організаціях) та входження до їх органів), зазначені в деклараціях суб'єкта декларування, та їх порівняння з відомостями з реєстрів, баз даних, інших інформаційно-телекомунікаційних систем державних органів, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, що можуть містити інформацію про об'єкти декларування, які мають відображатися в декларації;
3) створення, збирання, одержання, використання інформації, яка є необхідною для повної перевірки декларації, з використанням джерел інформації, визначених пунктами 8 - 11 цього розділу;
4) направлення Національним агентством відповідному суб'єкту декларування листа з пропозиціями надати письмові пояснення та/або копії підтвердних документів та розгляд і врахування наданих ним пояснень та/або копій підтвердних документів під час проведення повної перевірки декларації у порядку та на умовах, визначених пунктом 12 цього розділу;
5) прийняття Національним агентством Рішення про результати здійснення повної перевірки декларації.
Підстави та умови прийняття рішення НАЗК про здійснення повної перевірки декларації суб'єкта декларування, у тому числі і рішення про проведення перевірки декларації, якщо повна перевірка відповідної декларації вже раніше проводилася, вимоги до такого рішення, а також можливість його оскарження визначено, зокрема, пунктами 1, 2, 5 Розділу ІІІ Порядку №56.
Зокрема, відповідно до абзаців другого, четвертого пункту першого Розділу ІІІ Порядку №56 повна перевірка декларацій (декларації) проводиться за рішенням Національного агентства, в якому надається доручення його члену провести повну перевірку декларацій (декларації) (Рішення про проведення перевірки) через працівників структурного підрозділу його апарату, діяльність яких пов'язана зі здійсненням такої функції НАЗК. Рішення про проведення перевірки повинно містити інформацію, яка дає змогу ідентифікувати декларацію (декларації), щодо якої (яких) проводиться повна перевірка, та суб'єкта (суб'єктів) декларування, який (які) подав (подали) таку (такі) декларацію (декларації), якщо інше не передбачено цим Порядком.
Рішення про проведення перевірки повинно бути належним чином обґрунтоване посиланням на визначену Законом підставу повної перевірки декларації або декларацій - у разі прийняття Рішення про проведення перевірки щодо більш як одної декларації на одній визначеній Законом підставі. Рішення про проведення повної перевірки на підставі абзацу п'ятого частини першої статті 50 Закону також повинно містити обґрунтування, передбачене пунктом 3 цього розділу.
У пункті 2 Розділу ІІІ Порядку №56 зазначено, що рішення про проведення перевірки може бути оскаржене в судовому порядку.
Відповідно до пункту 9 Порядку у разі необхідності з метою здійснення повної перевірки декларації Національне агентство має право направляти запити про надання документів чи інформації до державних органів, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, суб'єктів господарювання незалежно від форми власності та їх посадових осіб, громадян та їх об'єднань. Зазначені суб'єкти зобов'язані надавати запитувані Національним агентством документи чи інформацію упродовж десяти робочих днів з дня одержання запиту.
Для перевірки інформації про об'єкти декларування, що зазначені у декларації, Національне агентство має право отримувати інформацію з відкритих баз даних, реєстрів іноземних держав, у тому числі після внесення плати за отримання відповідної інформації відповідно до законодавства, якщо така плата вимагається для доступу до інформації.
Згідно з пунктом 12 Порядку у разі виявлення Національним агентством протягом повної перевірки декларації ознак недостовірності задекларованих відомостей, неточності оцінки задекларованих активів, конфлікту інтересів, незаконного збагачення Національне агентство направляє відповідному суб'єкту декларування відповідний лист з пропозиціями надати письмові пояснення та/або копії підтвердних документів.
Такий лист повинен містити посилання на конкретні відомості у декларації, щодо яких пропонується надати письмові пояснення та/або копії підтвердних документів, а також відомості про підстави проведення перевірки декларації та таких конкретних відомостей. Такий лист може містити конкретні запитання Національного агентства щодо відомостей, зазначених у декларації.
Надані суб'єктом декларування письмові пояснення та/або копії підтвердних документів є обов'язковими до розгляду та врахування Національним агентством під час проведення повної перевірки декларації та вирішення питання щодо дотримання суб'єктом декларування вимог Закону при складанні та поданні декларації.
З системного аналізу положень Порядку № 56 слідує, що повна перевірка декларації починається з прийняття Рішення про проведення перевірки та закінчується прийняттям Національним агентством Рішення про результати здійснення повної перевірки декларації. Зазначені дії мають бути вчинені Національним агентством упродовж 60 календарних днів з дня прийняття Рішення про проведення перевірки.
Матеріали справи свідчать, що ОСОБА_1 подано декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2015,2016, 2017 рік, у якій зазначено відомості, передбачені частиною першою статті 45 Закону України «Про запобігання корупції».
У зв'язку із надходженням до Національного агентства звернення стосовно недостовірних відомостей щодо фінансових зобов'язань у деклараціях позивача, а сам не зазначення відомостей про фінансові зобов'язання суб'єкта декларування., НАЗК прийняло рішення про проведення повної перевірки поданої позивачем декларації від 10.08.2017 №1656, №1657, №1658.
Проте, всупереч вищезазначеним нормам Порядку, відповідачем не повідомлено ОСОБА_1 про проведення перевірки на підставі прийнятих рішень.
Суд не бере до уваги тверджень відповідача щодо своєчасності повідомлення НАЗК про прийняття рішень про проведення повної перевірки декларацій за 2015, 2016 (виправленої), 2017 року, адже вони не підтверджені належними доказами.
Як зазначено позивачем та не заперечується відповідачем, керівником Департаменту перевірки інформації та моніторингу способу життя- уповноваженої особи Національного агентства з питань запобігання корупції ОСОБА_3, направлено на електронну адресу позивача лист-запит «Про надання пояснень» від 16.08.2018 вих. №41-01/35634/18, в якому зокрема запропоновано надати пояснення та копії документів щодо:
квартири загальною площею 29,70 м2, розташованої в м. Києві, зазначеної в розділі 3 «Об'єкти нерухомого майна» декларацій за 2015-2017 роки на праві власності члена сім'ї суб'єкта декларування (дружини);
квартири загальною площею 50,50 м2,розташованої в м. Києві, зазначеної в розділі 3 «Об'єкти нерухомого майна» декларацій за 2015-2017 роки на праві спільної власності (відображено власника 20% ОСОБА_4, водночас відомості про всіх співвласників не зазначені);
доходу о суб'єктом декларування у вигляді заробітної плати у розмірі 204 000,00 грн., відомості про який зазначено у розділі 11 «Доходи, у т.ч. подарунки» декларації за 2015 рік. Водночас, відповідно до наявної інформації розмір нарахованої заробітної плати за 2015 рік - 203 765,25 грн.;
доходу отриманого членом сім'ї суб'єкта декларування у вигляді заробітної плати у розмірі 108 000,00 грн., відомості про який зазначено у розділі 11 «Доходи, у т. ч. подарунки» декларації за 2015 рік. Водночас, відповідно о інформації, розмір нарахованої заробітної плати за 2015 рік - 107 528,09 грн.;
доходів, отриманих дружиною суб'єкта декларування у вигляді соціальних виплат від Київського міського центру по нарахуванню та здійсненню виплат у розмірі 11 162,52 грн. та від ТОВ «Європейський альянс» у вигляді страхових виплат у розмірі 8 659,80 грн., відомості про які зазначено в декларації за 2015 рік;
отримання доходів протягом 2015 року від коштів, розміщених на банківських рахунках суб'єкта декларування та членів його сім'ї (надати підтвердні документи та/або пояснення щодо нарахування доходу (процентів) від розміщення зазначених коштів або відсутності таких доходів);
доходів, отриманих суб'єктом декларування від ПАТ «Альфа-Банк» у вигляді інших доходів у розмірі 1 812,54 грн. та від ТОВ «Європейський альянс» у вигляді страхових виплат у розмірі 9 377,77 грн., відомості про які не зазначені у декларації за 2016 рік;
доходів, отриманих суб'єктом декларування та членів його сім'ї у вигляді процентів банку, відомості про які зазначено у розділі 11 «Доходи, у т.ч. подарунки» декларацій за 2016 та 2017 роки (надати копії банківських виписок або довідок банку);
інших доходів в сумі 97,01 грн., отриманих членом сім'ї суб'єкта декларування від ПАТ «Альфа-Банк», відомості про які не зазначені у декларації за 2017 рік;
дати набуття та джерела походження грошових активів у вигляді коштів на рахунках в банках та готівкових коштів суб'єкта декларування та члена його сім'ї, відомості про які відображені у деклараціях за 2015-2017 року;
залишків коштів на рахунках у банках ( у т.ч. депозитних) та інших фінансових установах суб'єкта декларування та члена його сім'ї, відомості про які зазначено в розділі 12 «Грошові активи» декларацій за 2015 рік, 2016 та 2017 року;
наявності суми боргу за договором позики від 13.01.2012 станом на 31.12.2015, 31.12.20156 року та 31.12.2017 року, а також розміру погашеної суми заборгованості протягом 2015,2016 та 2017 років, у тому числі основного боргу, відсотків, інфляційних нарахувань;
вартості на дату набуття та за останньою грошовою оцінкою всіх задекларованих активів.
Проаналізувавши запит НАЗК від 16.08.208 вих.№41-01/35634/18, судом встановлено, що останній не містить інформації про прийнятті рішення про проведення повної перевірки декларації особи а також відомостей про конкретні підстави проведення перевірки декларації таких відомостей.
Таким чином, суд приходить до висновку про порушення відповідачем вимог п. 3, 4, 6, 12 Розділу ІІІ Порядку.
Крім того суд звертає увагу на пункт 14 розділу III Порядку №56, відповідно до якого повна перевірка декларації за цим Порядком здійснюється упродовж 60 календарних днів з дня прийняття Рішення про проведення перевірки.
У разі необхідності строки проведення повної перевірки декларації можуть бути продовжені, але не більше ніж на сукупний строк у 30 календарних днів. Рішення про продовження повної перевірки декларації приймається Національним агентством у випадку неотримання відповідей та/або інформації по суті, необхідних для проведення повної перевірки декларації, у відповідь на запити (листи) Національного агентства до: 1) державних органів, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, суб'єктів господарювання незалежно від форми власності та їх посадових осіб, громадян та їх об'єднань; 2) суб'єкта декларування з проханням надати пояснення щодо відомостей, зазначених у декларації.
Суд звертає увагу на те, що відповідно до пункту 15 розділу ІІІ Порядку №56 перебіг строку повної перевірки декларації зупиняється у таких випадках: 1) звернення до суду з метою отримання інформації стосовно наявності та стану рахунків, операцій за рахунками конкретної юридичної особи або фізичної особи, фізичної особи - підприємця; 2) направлення запиту на отримання від державних та інших органів влади іноземних держав інформації, що необхідна для проведення повної перевірки декларації.
У зазначених випадках перебіг строку повної перевірки декларації зупиняється з дня відкриття судом провадження у справі (направлення відповідного запиту) до дня набрання законної сили рішенням суду (отримання відповіді на зазначений запит).
Зупинення перебігу строку повної перевірки декларації можливе в межах строків, визначених абзацами першим та другим пункту 14 цього розділу.
Судом, при розгляді справи встановлено що проведення перевірки декларацій позивача за 2015-2017 роки повинно було закінчитися 08.11.2018.
Таким чином, враховуючи строки, встановлені для проведення перевірки декларацій позивача, оскаржувані позивачем рішення були прийняті поза межами строку, встановленими для перевірки декларацій.
Перевіривши оскаржувані рішення на предмет їх дотримання вимогам приписів ч. 2 ст. 2 КАСУ, ч. 2 ст. 19 Конституції України, суд відзначає, що відповідачем не наведено, того що оскаржувані рішення Національного агентства з питань запобігання корупції від 14.12.2018 №№ 3059, 3060, 3061 «Про результати здійснення повної перевірки декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2015,2016,2017 рік, поданої ОСОБА_1, завідувачем секретаріату Комітету Верховної Ради України з питань фінансової політики і банківської діяльності», оформлене протоколом засідання Національного агентства з питань запобігання корупції від 14.12.2018 № 63 прийняті на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України, а також своєчасно, тобто протягом розумного строку, тобто прийняті з порушенням пункту 14 розділу III Порядку № 56, статей 48 та 50 Закону України «Про запобігання корупції», ч. 2 ст. 2 КАСУ, ч. 2 ст. 19 Конституції України, а відтак позовні вимоги щодо визнання їх протиправними та скасуванню є такими, що підлягають задоволенню.
Згідно зі ст. 17 Закон України «Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини», суди застосовують при розгляді справ Конвенцію та практику Суду як джерело права.
Суд враховує правову позицію, висловлену в рішенні Європейського Суду з прав людини від 20.10.2011 у справі «Рисовський проти України», в якому Суд зазначив, що принцип «належного урядування», зокрема передбачає, що державні органи повинні діяти в належний і якомога послідовніший спосіб. При цьому, на них покладено обов'язок запровадити внутрішні процедури, які посилять прозорість і ясність їхніх дій, мінімізують ризик помилок і сприятимуть юридичній визначеності у правовідносинах. Державні органи, які не впроваджують або не дотримуються своїх власних процедур, не повинні мати можливість уникати виконання своїх обов'язків.
При цьому, суд зазначає, що у відповідь на запит НАЗК від 16.08.2018 позивач 19.09.2018 надав пояснення з приводу відомостей, зазначених в деклараціях за 2015 -2017 роки та додаткові документи до них, а також пояснення дружини - ОСОБА_5 та додаткові документи, які вдалось зібрати в строки передбаченні законодавством.
Однак, зі змісту оскаржуваних рішень вбачається, що зазначені пояснення та додані до нього документи не були використані НАЗК під час прийняття рішення.
Згідно з пунктом 1 Розділу IV «Результати проведення повної перевірки декларації» Порядку № 56 за результатами проведення повної перевірки декларації Національним агентством приймається рішення про результати здійснення повної перевірки декларації (далі - Рішення про результати здійснення повної перевірки декларації). Рішення про результати здійснення повної перевірки декларації складається з таких частин: вступна частина із зазначенням дати, номера та місця складання, назви Рішення про результати здійснення повної перевірки декларації; описова частина із зазначенням прізвища, імені, по батькові суб'єкта декларування, назви посади та органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим, органу місцевого самоврядування або юридичної особи публічного права, правових підстав проведення повної перевірки декларації, переліку інформації, яка використовувалася під час здійснення повної перевірки декларації, складових предмета перевірки; мотивувальна частина із зазначенням встановлених Національним агентством обставин із посиланням на докази, а також мотивів неврахування окремих доказів; мотивів, якими Національне агентство керувалося при прийнятті Рішення про результати здійснення повної перевірки декларації, і положення закону, яким воно керувалося; резолютивна частина із зазначенням висновку, якого Національне агентство дійшло за результатами здійснення повної перевірки декларації, можливості оскарження цього рішення в судовому порядку.
З урахуванням викладеного суд вважає, що невиконання суб'єктом владних повноважень вимог законодавства зводить нанівець законність всієї процедури розгляду, як наслідок, прийнятого за її результатами рішення.
Водночас, як вбачається з обґрунтованих висновків щодо виявлення ознак правопорушення, пов'язаного з корупцією, Національне агентство приходить до висновку, що у розділі 13 «Фінансові зобов'язання» декларації суб'єкт декларування зазначив недостовірні відомості про відсутність об'єктів для декларування, не відобразивши відомості про фінансові зобов'язання на суму 8 031 429,28 грн., що є недостовірними відомостями, чим не дотримав вимоги п. 9 ч. ст. Закону.
За результатами з'ясування достовірності задекларованих відомостей встановлено недостовірні відомості, які відрізняються від достовірних на суму, що перевищує 250 прожиткових мінімумів для працездатних осіб.
Між тим, суд з огляду на вищезазначене зауважує наступне.
13 січня 2012 року між ОСОБА_1 та ОСОБА_6 було укладено договір позики, за умовами п. 1 якого ОСОБА_1 отримав у власність строком на З роки грошові кошти в розмірі - З 188 010 грн., що було еквівалентно 399 000 доларів США. Кінцевий строк погашення заборгованості - до 01.10.2015 року (з урахуванням Додаткової угоди №1 до договору позики).
Судом встановлено, що в листопаді 2015 року ОСОБА_6 звернувся до суду про звернення стягнення на предмет іпотеки, в якому просив суд в рахунок погашення заборгованості в сумі 8 799 814 грн. 41 коп. за договором позики від 13 січня 2012 року, укладеним між сторонами та додатковою угодою №1 до Договору позики від 7 листопада 2012 року, звернути стягнення на предмет іпотеки за Договором іпотеки від 01 березня 2012 року, а саме на квартиру №247 загальною площею 46,10 кв.м., житловою 29,50 кв.м., що знаходиться за адресою: АДРЕСА_2, вартістю - 856 732, 00 грн., яка є власністю відповідача на підставі договору купівлі-продажу від 01 вересня 1994 року, посвідченого. Визнати за позивачем право власності на предмет іпотеки за договором іпотеки від 01 березня 2012 року на спірну квартиру.
Рішенням Шевченківського районного суду м. Києва від 23 червня 2016 року позов ОСОБА_6 до ОСОБА_1 про звернення стягнення на предмет іпотеки задоволено. Звернуто стягнення на предмет іпотеки за договором іпотеки на АДРЕСА_2, загальною площею 46,10 кв.м., житловою площею 29,50 кв.м., в рахунок погашення заборгованості за договором позики від 13.01.2012 року із додатковою угодою № 1 від 07.11.2012 року, що укладені між ОСОБА_6 та ОСОБА_1 в загальному розмірі 8 799 814,41 грн., а саме сума основного боргу 319 000 доларів США, що еквівалентно 8 119 243,82 грн., в розмірі інфляційних витрат за період 01.10.2015 року по 16.05.2016 року в розмірі 527 750,85 грн., в розмірі трьох відсотків річних за період з 01.10.2015 року по 16.05.2016 року в розмірі 152 819,74 грн.
Визнано за ОСОБА_6 право власності на кв. 26, по вул.Блюхера, 12а, в м.Києві, загальною площею 46,10 кв.м., житловою площею 29,50 кв.м.
Рішенням Апеляційного адміністративного суду міста Києва від 07.02.2017 року по справі №761/32495/15 апеляційну скаргу представника ОСОБА_1 - ОСОБА_7 задоволено частково. Рішення Шевченківського районного суду м. Києва від 23 червня 2016 року скасувати в частині звернення стягнення на предмет іпотеки за договором іпотеки, посвідченим 01 березня 2012 року приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу Тарас О.В. за реєстровим №1371 на АДРЕСА_2 В цій частині ухвалити нове рішення, яким відмовити у задоволенні позову.
З огляду на зазначене, суд погоджується з твердженнями позивача, щодо відсутності суми боргу за договором позики станом на дати подання декларацій за 2015-2017 роки, а отже відсутні підстави для включення відомостей щодо зазначених зобов'язань за договором позики, до складу фінансових зобов'язань при заповненні 13 розділу декларації осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.
Водночас, судом досліджено письмові пояснення ОСОБА_1 від 16.08.2018 року вих.. №41-01/35634/18 та встановлено, що останнім надано належним чином підтверджуючі документи та обгрунтованні пояснення на питання постановлені на лист-запит керівника Департаменту перевірки інформації та моніторингу способу життя - уповноваженої особи Національного агентства з питань запобігання корупції «Про надання пояснень».
Отже, висновок НАЗК про те, що задекларовані відомості відрізняються від достовірних на загальну суму ,що перевищує 250 прожиткових мінімумів для працездатних осіб є таким, що не підтверджується матеріалами справи та спростований наявними у справі належними та допустимими, достатніми та достовірними в розумінні приписів ст. ст. 73-76 КАСУ.
Як вже встановлено судом, оскаржувані рішення винесені відповідачем протиправно та підлягають скасуванню, відтак, за сукупністю наведених обставин, з урахуванням положень статті 11 КАС України, суд вважає, що надсилання спеціально уповноваженим суб'єктам у сфері протидії корупції, прийнятих за її наслідком висновку може спричинити негативні наслідки для позивача, в зв'язку з чим вважає за необхідне зобов'язати Національне агентство з питань запобігання корупції відкликати з Національного антикорупційного бюро України: рішення Національного агентства з питань запобігання корупції від 14.12.2018 № 3070 «Про затвердження обґрунтованого висновку щодо виявлення ознак правопорушення, пов'язаного з корупцією, та направлення рішення «Про результати здійснення повної перевірки декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2015 рік, поданої ОСОБА_1, завідувачем секретаріату Комітету Верховної Ради України з питань фінансової політики і банківської діяльності» до Національного антикорупційного бюро України», оформлене протоколом засідання Національного агентства з питань запобігання корупції від 14.12.2018 № 63; «Обґрунтований висновок щодо виявлення ознак правопорушення, пов'язаного з корупцією», затверджений рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції від 14.12.2018 № 3070 «Про затвердження обґрунтованого висновку щодо виявлення ознак правопорушення, пов'язаного з корупцією, та направлення 1.2. рішення «Про результати здійснення повної перевірки декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2015 рік, поданої ОСОБА_1, завідувачем секретаріату Комітету Верховної Ради України з питань фінансової політики і банківської діяльності» до Національного антикорупційного бюро України», оформленим протоколом засідання Національного агентства з питань запобігання корупції від 14.12.2018 № 63; рішення Національного агентства з питань запобігання корупції від 14.12.2018 № 3059 «Про результати здійснення повної перевірки декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2015 рік, поданої ОСОБА_1, завідувачем секретаріату Комітету Верховної Ради України з питань фінансової політики і банківської діяльності», оформлене протоколом засідання Національного агентства з питань запобігання корупції від 14.12.2018 № 63; рішення Національного агентства з питань запобігання корупції від 14.12.2018 № 3071 «Про затвердження обґрунтованого висновку щодо виявлення ознак правопорушення, пов'язаного з корупцією, та направлення рішення «Про результати здійснення повної перевірки декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2016 рік, поданої ОСОБА_1, завідувачем секретаріату Комітету Верховної Ради України з питань фінансової політики і банківської діяльності» до Національного антикорупційного бюро України», оформлене протоколом засідання Національного агентства з питань запобігання корупції від 14.12.2018 № 63; «Обґрунтований висновок щодо виявлення ознак правопорушення, пов'язаного з корупцією», затверджений рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції від 14.12.2018 № 3071 «Про затвердження обґрунтованого висновку щодо виявлення ознак правопорушення, пов'язаного з корупцією, та направлення рішення «Про результати здійснення повної перевірки декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2016 рік, поданої ОСОБА_1, завідувачем секретаріату Комітету Верховної Ради України з питань фінансової політики і банківської діяльності» до Національного антикорупційного бюро України», оформленим протоколом засідання Національного агентства з питань запобігання корупції від 14.12.2018 № 63; рішення Національного агентства з питань запобігання корупції від 14.12.2018 № 3060 «Про результати здійснення повної перевірки декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2016 рік, поданої ОСОБА_1, завідувачем секретаріату Комітету Верховної Ради України з питань фінансової політики і банківської діяльності», оформлене протоколом засідання Національного агентства з питань запобігання корупції від 14.12.2018 № 63; рішення Національного агентства з питань запобігання корупції від 14.12.2018 № 3072 «Про затвердження обґрунтованого висновку щодо виявлення ознак правопорушення, пов'язаного з корупцією, та направлення рішення «Про результати здійснення повної перевірки декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2017 рік, поданої ОСОБА_1, завідувачем секретаріату Комітету Верховної Ради України з питань фінансової політики і банківської діяльності» до 1.2. Національного антикорупційного бюро України», оформлене протоколом засідання Національного агентства з питань запобігання корупції від 14.12.2018 №63; «Обґрунтований висновок щодо виявлення ознак правопорушення, пов'язаного з корупцією», затверджений рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції від 14.12.2018 № 3072 «Про затвердження обґрунтованого висновку щодо виявлення ознак правопорушення, пов'язаного з корупцією, та направлення рішення «Про результати здійснення повної перевірки декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2017 рік, поданої ОСОБА_1, завідувачем секретаріату Комітету Верховної Ради України з питань фінансової політики і банківської діяльності» до Національного антикорупційного бюро України», оформленим протоколом засідання Національного агентства з питань запобігання корупції від 14.12.2018 № 63;рішення Національного агентства з питань запобігання корупції від 14.12.2018 №3061 «Про результати здійснення повної перевірки декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2017 рік, поданої ОСОБА_1, завідувачем секретаріату Комітету Верховної Ради України з питань фінансової політики і банківської діяльності», оформлене протоколом засідання Національного агентства з питань запобігання корупції від 14.12.2018 №63
Щодо позовної вимоги позивача зобов'язати Національне агентство з питань запобігання корупції видалити з офіційного веб-сайту Національного агентства з питань запобігання корупції, розташованого в мережі Інтернет за адресою http://nazk.gov.ua/: рішення Національного агентства з питань запобігання корупції від 14.12.2018 №3059 «Про результати здійснення повної перевірки декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2015 рік, поданої ОСОБА_1, завідувачем секретаріату Комітету Верховної Ради України з питань фінансової політики і банківської діяльності», оформлене протоколом засідання Національного агентства з питань запобігання корупції від 14.12.2018 №63, викладене Національним агентством з питань запобігання корупції в мережі Інтернет за посиланням:
https://nazk.gov.ua/sites/default/files/docs/2018/zasidannya/14.12.2018/14.12%20%283059%29.pdf; рішення Національного агентства з питань запобігання корупції від 14.12.2018 №3060 «Про результати здійснення повної перевірки декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2016 рік, поданої ОСОБА_1, завідувачем секретаріату Комітету Верховної Ради України з питань фінансової політики і банківської діяльності», оформлене протоколом засідання Національного агентства з питань запобігання корупції від 14.12.2018 №63, викладене Національним агентством з питань запобігання корупції в мережі Інтернет за посиланням: https://nazk.gov.ua/sites/default/files/docs/2018/zasidannya/14.12.2018/14.12%20%283060%29.pdf; рішення Національного агентства з питань запобігання корупції від 14.12.2018 №3061 «Про результати здійснення повної перевірки декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2017 рік, поданої ОСОБА_1, завідувачем секретаріату Комітету Верховної Ради України з питань фінансової політики і банківської діяльності», оформлене протоколом засідання Національного агентства з питань запобігання корупції від 14.12.2018 №63, викладене Національним агентством з питань запобігання корупції в мережі Інтернет за посиланням: https://nazk.gov.ua/sites/default/files/docs/2018/zasidannya/14.12.2018/14.12%20%283061%29.pdf; рішення Національного агентства з питань запобігання корупції від 14.12.2018 №3070 «Про затвердження обґрунтованого висновку щодо виявлення ознак правопорушення, пов'язаного з корупцією, та направлення рішення «Про результати здійснення повної перевірки декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2015 рік, поданої ОСОБА_1, завідувачем секретаріату Комітету Верховної Ради України з питань фінансової політики і банківської діяльності» до Національного антикорупційного бюро України», оформлене протоколом засідання Національного агентства з питань запобігання корупції від 14.12.2018 №63, викладене Національним агентством з питань запобігання корупції в мережі Інтернет за посиланням: https://nazk.gov.ua/sites/default/files/docs/2018/zasidannya/14.12.2018/14.12%20%283070%29.pdf; рішення Національного агентства з питань запобігання корупції від 14.12.2018 №3071 «Про затвердження обґрунтованого висновку щодо виявлення ознак правопорушення, пов'язаного з корупцією, та направлення рішення «Про результати здійснення повної перевірки декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2016 рік, поданої ОСОБА_1, завідувачем секретаріату Комітету Верховної Ради України з питань фінансової політики і банківської діяльності» до Національного антикорупційного бюро України», оформлене протоколом засідання Національного агентства з питань запобігання корупції від 14.12.2018 №63, викладене Національним агентством з питань запобігання корупції в мережі Інтернет за посиланням: https://nazk.gov.ua/sites/default/files/docs/2018/zasidannya/14.12.2018/14.12%20%283071%29.pdf; рішення Національного агентства з питань запобігання корупції від 14.12.2018 №3072 «Про затвердження обґрунтованого висновку щодо виявлення ознак правопорушення, пов'язаного з корупцією, та направлення рішення «Про результати здійснення повної перевірки декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2017 рік, поданої ОСОБА_1, завідувачем секретаріату Комітету Верховної Ради України з питань фінансової політики і банківської діяльності» до Національного антикорупційного бюро України», оформлене протоколом засідання Національного агентства з питань запобігання корупції від 14.12.2018 №63, викладене Національним агентством з питань запобігання корупції в мережі Інтернет за посиланням: https://nazk.gov.ua/sites/default/files/docs/2018/zasidannya/14.12.2018/14.12%20%283072%29.pdf,то суд вважає її обґрунтованою та такою, що підлягає задоволенню, оскільки чинне законодавство України не передбачає права та не містить обов'язку НАЗК розміщувати рішення про результати здійснення повної перевірки декларацій на веб-сайті Національного агентства з питань запобігання корупції.
Виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України, оцінки поданих сторонами доказів за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, суд доходить висновку про те, що вимоги позивача є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню повністю.
Згідно ч. 1 ст. 2 КАСУ завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.
Відповідно до положень, закріплених ст. 9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
У таких справах суб'єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин (ч. 2 цієї статті).
Враховуючи, що відповідачем не спростовано доводів позивача, суд доходить висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими, а надані позивачем докази є достатніми для прийняття рішення по справі в порядку спрощеного провадження про задоволення адміністративного позову.
Статтею 90 КАС України передбачено, що суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні (ч. 1 ст.); жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили (ч. 2 ст. 90); суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності (ч. 3 ст. 90).
Відповідно до пункту 30 Рішення Європейського Суду з прав людини у справі «Hirvisaari v. Finland» від 27.09.2001, рішення судів повинні достатнім чином містити мотиви, на яких вони базуються для того, щоб засвідчити, що сторони були заслухані. Згідно пункту 41 висновку №11(2008) Консультативної ради європейських суддів до Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень, обов'язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов'язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського суду з прав людини, очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах.
Згідно частини першої статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Враховуючи викладене, керуючись статтями 72-77, 139, 242- 243, 245-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
В И Р І Ш И В:
1. Адміністративний позов ОСОБА_1 (АДРЕСА_1, реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1) задовольнити повністю.
2. Визнати протиправним і скасувати рішення Національного агентства з питань запобігання корупції від 14.12.2018 № 3059 «Про результати здійснення повної перевірки декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2015 рік, поданої ОСОБА_1, завідувачем секретаріату Комітету Верховної Ради України з питань фінансової політики і банківської діяльності», оформлене протоколом засідання Національного агентства з питань запобігання корупції від 14.12.2018 № 63;
3. Визнати протиправним і скасувати рішення Національного агентства з питань запобігання корупції від 14.12.2018 № 3060 «Про результати здійснення повної перевірки декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2016 рік, поданої ОСОБА_1, завідувачем секретаріату Комітету Верховної Ради України з питань фінансової політики і банківської діяльності», оформлене протоколом засідання Національного агентства з питань запобігання корупції від 14.12.2018 № 63;
4. Визнати протиправним і скасувати рішення Національного агентства з питань запобігання корупції від 14.12.2018 № 3061 «Про результати здійснення повної перевірки декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2017 рік, поданої ОСОБА_1, завідувачем секретаріату Комітету Верховної Ради України з питань фінансової політики і банківської діяльності», оформлене протоколом засідання Національного агентства з питань запобігання корупції від 14.12.2018 № 63;
5. Визнати протиправним і скасувати рішення Національного агентства з питань запобігання корупції від 14.12.2018 № 3070 «Про затвердження обґрунтованого висновку щодо виявлення ознак правопорушення, пов'язаного з корупцією, та направлення рішення «Про результати здійснення повної перевірки декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2015 рік, поданої ОСОБА_1, завідувачем секретаріату Комітету Верховної Ради України з питань фінансової політики і банківської діяльності» до Національного антикорупційного бюро України», оформлене протоколом засідання Національного агентства з питань запобігання корупції від 14.12.2018 № 63;
6. Визнати протиправним і скасувати рішення Національного агентства з питань запобігання корупції від 14.12.2018 № 3071 «Про затвердження обґрунтованого висновку щодо виявлення ознак правопорушення, пов'язаного з корупцією, та направлення рішення «Про результати здійснення повної перевірки декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2016 рік, поданої ОСОБА_1, завідувачем секретаріату Комітету Верховної Ради України з питань фінансової політики і банківської діяльності» до Національного антикорупційного бюро України», оформлене протоколом засідання Національного агентства з питань запобігання корупції від 14.12.2018 № 63;
7. Визнати протиправним і скасувати рішення Національного агентства з питань запобігання корупції від 14.12.2018 № 3072 «Про затвердження обґрунтованого висновку щодо виявлення ознак правопорушення, пов'язаного з корупцією, та направлення рішення «Про результати здійснення повної перевірки декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2017 рік, поданої ОСОБА_1, завідувачем секретаріату Комітету Верховної Ради України з питань фінансової політики і банківської діяльності» до Національного антикорупційного бюро України», оформлене протоколом засідання Національного агентства з питань запобігання корупції від 14.12.2018 №63;
8. Зобов'язати Національне агентство з питань запобігання корупції відкликати з Національного антикорупційного бюро України:
рішення Національного агентства з питань запобігання корупції від 14.12.2018 № 3070 «Про затвердження обґрунтованого висновку щодо виявлення ознак правопорушення, пов'язаного з корупцією, та направлення рішення «Про результати здійснення повної перевірки декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2015 рік, поданої ОСОБА_1, завідувачем секретаріату Комітету Верховної Ради України з питань фінансової політики і банківської діяльності» до Національного антикорупційного бюро України», оформлене протоколом засідання Національного агентства з питань запобігання корупції від 14.12.2018 № 63;
«Обґрунтований висновок щодо виявлення ознак правопорушення, пов'язаного з корупцією», затверджений рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції від 14.12.2018 № 3070 «Про затвердження обґрунтованого висновку щодо виявлення ознак правопорушення, пов'язаного з корупцією, та направлення 1.2. рішення «Про результати здійснення повної перевірки декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2015 рік, поданої ОСОБА_1, завідувачем секретаріату Комітету Верховної Ради України з питань фінансової політики і банківської діяльності» до Національного антикорупційного бюро України», оформленим протоколом засідання Національного агентства з питань запобігання корупції від 14.12.2018 № 63;
рішення Національного агентства з питань запобігання корупції від 14.12.2018 № 3059 «Про результати здійснення повної перевірки декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2015 рік, поданої ОСОБА_1, завідувачем секретаріату Комітету Верховної Ради України з питань фінансової політики і банківської діяльності», оформлене протоколом засідання Національного агентства з питань запобігання корупції від 14.12.2018 № 63;
рішення Національного агентства з питань запобігання корупції від 14.12.2018 № 3071 «Про затвердження обґрунтованого висновку щодо виявлення ознак правопорушення, пов'язаного з корупцією, та направлення рішення «Про результати здійснення повної перевірки декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2016 рік, поданої ОСОБА_1, завідувачем секретаріату Комітету Верховної Ради України з питань фінансової політики і банківської діяльності» до Національного антикорупційного бюро України», оформлене протоколом засідання Національного агентства з питань запобігання корупції від 14.12.2018 № 63;
«Обґрунтований висновок щодо виявлення ознак правопорушення, пов'язаного з корупцією», затверджений рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції від 14.12.2018 № 3071 «Про затвердження обґрунтованого висновку щодо виявлення ознак правопорушення, пов'язаного з корупцією, та направлення рішення «Про результати здійснення повної перевірки декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2016 рік, поданої ОСОБА_1, завідувачем секретаріату Комітету Верховної Ради України з питань фінансової політики і банківської діяльності» до Національного антикорупційного бюро України», оформленим протоколом засідання Національного агентства з питань запобігання корупції від 14.12.2018 № 63;
рішення Національного агентства з питань запобігання корупції від 14.12.2018 № 3060 «Про результати здійснення повної перевірки декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2016 рік, поданої ОСОБА_1, завідувачем секретаріату Комітету Верховної Ради України з питань фінансової політики і банківської діяльності», оформлене протоколом засідання Національного агентства з питань запобігання корупції від 14.12.2018 № 63;
рішення Національного агентства з питань запобігання корупції від 14.12.2018 № 3072 «Про затвердження обґрунтованого висновку щодо виявлення ознак правопорушення, пов'язаного з корупцією, та направлення рішення «Про результати здійснення повної перевірки декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2017 рік, поданої ОСОБА_1, завідувачем секретаріату Комітету Верховної Ради України з питань фінансової політики і банківської діяльності» до 1.2. Національного антикорупційного бюро України», оформлене протоколом засідання Національного агентства з питань запобігання корупції від 14.12.2018 №63;
«Обґрунтований висновок щодо виявлення ознак правопорушення, пов'язаного з корупцією», затверджений рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції від 14.12.2018 № 3072 «Про затвердження обґрунтованого висновку щодо виявлення ознак правопорушення, пов'язаного з корупцією, та направлення рішення «Про результати здійснення повної перевірки декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2017 рік, поданої ОСОБА_1, завідувачем секретаріату Комітету Верховної Ради України з питань фінансової політики і банківської діяльності» до Національного антикорупційного бюро України», оформленим протоколом засідання Національного агентства з питань запобігання корупції від 14.12.2018 № 63;
рішення Національного агентства з питань запобігання корупції від 14.12.2018 №3061 «Про результати здійснення повної перевірки декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2017 рік, поданої ОСОБА_1, завідувачем секретаріату Комітету Верховної Ради України з питань фінансової політики і банківської діяльності», оформлене протоколом засідання Національного агентства з питань запобігання корупції від 14.12.2018 №63;
9. Зобов'язати Національне агентство з питань запобігання корупції видалити з офіційного веб-сайту Національного агентства з питань запобігання корупції, розташованого в мережі Інтернет за адресою http://nazk.gov.ua/:
рішення Національного агентства з питань запобігання корупції від 14.12.2018 №3059 «Про результати здійснення повної перевірки декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2015 рік, поданої ОСОБА_1, завідувачем секретаріату Комітету Верховної Ради України з питань фінансової політики і банківської діяльності», оформлене протоколом засідання Національного агентства з питань запобігання корупції від 14.12.2018 №63, викладене Національним агентством з питань запобігання корупції в мережі Інтернет за посиланням:https://nazk.gov.ua/sites/default/files/docs/2018/zasidannya/14.12.2018/14.12%20%283059%29.pdf;
рішення Національного агентства з питань запобігання корупції від 14.12.2018 №3060 «Про результати здійснення повної перевірки декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2016 рік, поданої ОСОБА_1, завідувачем секретаріату Комітету Верховної Ради України з питань фінансової політики і банківської діяльності», оформлене протоколом засідання Національного агентства з питань запобігання корупції від 14.12.2018 №63, викладене Національним агентством з питань запобігання корупції в мережі Інтернет за посиланням:https://nazk.gov.ua/sites/default/files/docs/2018/zasidannya/14.12.2018/14.12%20%283060%29.pdf;
рішення Національного агентства з питань запобігання корупції від 14.12.2018 №3061 «Про результати здійснення повної перевірки декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2017 рік, поданої ОСОБА_1, завідувачем секретаріату Комітету Верховної Ради України з питань фінансової політики і банківської діяльності», оформлене протоколом засідання Національного агентства з питань запобігання корупції від 14.12.2018 №63, викладене Національним агентством з питань запобігання корупції в мережі Інтернет за посиланням:https://nazk.gov.ua/sites/default/files/docs/2018/zasidannya/14.12.2018/14.12%20%283061%29.pdf;
рішення Національного агентства з питань запобігання корупції від 14.12.2018 №3070 «Про затвердження обґрунтованого висновку щодо виявлення ознак правопорушення, пов'язаного з корупцією, та направлення рішення «Про результати здійснення повної перевірки декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2015 рік, поданої ОСОБА_1, завідувачем секретаріату Комітету Верховної Ради України з питань фінансової політики і банківської діяльності» до Національного антикорупційного бюро України», оформлене протоколом засідання Національного агентства з питань запобігання корупції від 14.12.2018 №63, викладене Національним агентством з питань запобігання корупції в мережі Інтернет за посиланням:https://nazk.gov.ua/sites/default/files/docs/2018/zasidannya/14.12.2018/14.12%20%283070%29.pdf;
рішення Національного агентства з питань запобігання корупції від 14.12.2018 №3071 «Про затвердження обґрунтованого висновку щодо виявлення ознак правопорушення, пов'язаного з корупцією, та направлення рішення «Про результати здійснення повної перевірки декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2016 рік, поданої ОСОБА_1, завідувачем секретаріату Комітету Верховної Ради України з питань фінансової політики і банківської діяльності» до Національного антикорупційного бюро України», оформлене протоколом засідання Національного агентства з питань запобігання корупції від 14.12.2018 №63, викладене Національним агентством з питань запобігання корупції в мережі Інтернет за посиланням:https://nazk.gov.ua/sites/default/files/docs/2018/zasidannya/14.12.2018/14.12%20%283071%29.pdf;
рішення Національного агентства з питань запобігання корупції від 14.12.2018 №3072 «Про затвердження обґрунтованого висновку щодо виявлення ознак правопорушення, пов'язаного з корупцією, та направлення рішення «Про результати здійснення повної перевірки декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2017 рік, поданої ОСОБА_1, завідувачем секретаріату Комітету Верховної Ради України з питань фінансової політики і банківської діяльності» до Національного антикорупційного бюро України», оформлене протоколом засідання Національного агентства з питань запобігання корупції від 14.12.2018 №63, викладене Національним агентством з питань запобігання корупції в мережі Інтернет за посиланням:https://nazk.gov.ua/sites/default/files/docs/2018/zasidannya/14.12.2018/14.12%20%283072%29.pdf.
10. Стягнути з Національного агентства з питань запобігання корупції (01103, м. Київ, бульв. Дружби Народів, 28, код ЄДРПОУ 40381452) за рахунок бюджетних асигнувань суму сплаченого судового збору на користь ОСОБА_1 (АДРЕСА_1, реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1) в сумі 6 147,20 грн. (шість тисяч сто сорок сім гривень 20 коп.).
Рішення набирає законної сили в порядку передбаченому ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства та може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково за правилами, встановленими ст. ст. 293, 295-297 КАС України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги).
Суддя Н.Г. Вєкуа