ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
КІРОВОГРАДСЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул.В'ячеслава Чорновола, 29/32, м.Кропивницький, Україна, 25022,
тел/факс: 22-09-70/24-09-91 E-mail: inbox@kr.arbitr.gov.ua
УХВАЛА
04 грудня 2018 року
№ 912/220/13-г
Господарський суд Кіровоградської області в складі судді Коваленко Н.М., розглянувши справу № 912/220/13-г від 18.02.2013 про банкрутство комунального підприємства "Теплоелектроцентраль" (далі - КП "Теплоелектроцентраль"), 28000, Кіровоградська область, м. Олександрія, вул. Кільцева, 9,
та заяву кредитора - Олександрійської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Кіровоградській області (далі - Олександрійська ОДПІ ГУ ДФС у Кіровоградській області), 28000, Кіровоградська область, м. Олександрія, вул. Святомиколаївська, 17
до боржника - КП "Теплоелектроцентраль", 28000, Кіровоградська область, м. Олександрія, вул. Кільцева, 9
про визнання грошових вимог на суму 52 820,47 грн податкового боргу та 3 524,00 грн судового збору
ПРЕДСТАВНИКИ:
від кредиторів - участі не брали;
від банкрута - участі не брав.
ВСТАНОВИВ:
Постановою від 15.07.2013 господарський суд визнав КП "Теплоелектроцентраль" банкрутом, відкрив ліквідаційну процедуру щодо банкрута. Призначив ліквідатором банкрута арбітражного керуючого Зімницю О.І.
Оголошення про визнання КП "Теплоелектроцентраль" банкрутом опубліковано в газеті "Урядовий кур'єр" № 133 від 26.07.2013.
Ухвалою від 25.12.2015 господарський суд заяву арбітражного керуючого Назаренка С.А. про дострокове припинення повноважень ліквідатора КП "Теплоелектроцентраль" задовольнив. Припинив повноваження ліквідатора КП "Теплоелектроцентраль" арбітражного керуючого Назаренка С.А. з 25.12.2015. Призначив ліквідатором банкрута арбітражного керуючого Носань Н.С.
Ухвалою від 23.05.2017 господарський суд визнав грошові вимоги кредиторів та затвердив реєстр вимог кредиторів банкрута КП "Теплоелектроцентраль" у визначених сумах та черговості задоволення вимог.
До господарського суду 17.05.2018 надійшла заява № б/н від 15.05.2018 кредитора - Олександрійської ОДПІ ГУ ДФС у Кіровоградській області, з вимогами до банкрута на суму 52 820,47 грн та 3 524,00 грн судового збору.
Ухвалою від 21.05.2018 господарський суд прийняв заяву кредитора - Олександрійської ОДПІ ГУ ДФС у Кіровоградській області з грошовими вимогами до банкрута на загальну суму 52 820,47 грн та 3 524,00 грн судового збору та призначив до розгляду в засіданні суду. Зобов'язав ліквідатора банкрута, арбітражного керуючого Носань Н.С. до засідання суду, не пізніше 09.07.2018, надати господарському суду: письмове повідомлення заявника про результати розгляду вимог кредитора, відповідно до вимог ч. 5 ст. 23 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (далі - Закон). Запропонував кредитору - Олександрійській ОДПІ ГУ ДФС у Кіровоградській області до засідання суду, не пізніше 09.07.2018, надати господарському суду обґрунтований розрахунок, з зазначенням підстав виникнення та дат чи періоду нарахування, пені в сумі 343,44 грн.
Вимоги кредитора обґрунтовані такими обставинами.
Статтею 129 Податкового кодексу України, що діяв на момент нарахуванні пені, передбачено, що:
"Пеня нараховується: після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня.
Нарахування пені розпочинається:
а) при самостійному нарахуванні суми грошового зобов'язання платником податків від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного цим Кодексом;
б) при нарахуванні суми грошового зобов'язання контролюючими органами - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного у податковому повідомленні - рішенні згідно із цим Кодексом;
129.1.2. у день настання строку погашення податкового зобов'язання, нарахованого контролюючим органом або платником податків у разі виявлення його заниження на суму такого заниження та за весь період заниження (в тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження);
129.1.3. у день настання строку погашення податкового зобов'язання, визначеного податковим агентом при виплаті (нарахуванні) доходів на користь платників податків - фізичних осіб, та/або контролюючим органом під чає перевірки такого податкового агента.
Нарахування пені закінчується:
у день запровадження мораторію на задоволення вимог кредиторів (при винесені відповідної ухвали суду у справі про банкрутство або прийнятті відповідного рішення Національним банком України);
Пеня, визначена підпунктом 129.1.1 пункту 129.1 цієї статті, нараховується на суму податкового боргу (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені) із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого податкового боргу або на день його (його частини) погашення, залежно від того, яка з величин таких ставок є більшою, за кожний календарний день прострочення у його сплаті.
Розрахунок непі з податку па додану вартість
"Боржник" отримав податкове повідомлення рішення № 0000112310, яким останньому було донараховано грошове зобов'язання з податку на додану вартість в сумі - 175 923,00 грн.
Станом 18.02.2013 (дата введення мораторію на задоволення вимог кредиторів) грошове зобов'язання в сумі 175 923,00 грн. не сплачено.
Облікова ставка Національного банку України в період з 23.03.2012 по 10.06.2013 становила 7.5 %
(120% * 7,5%)/100% = 9%
Період за який нараховується пеня з 05.04.2012 по 18.02.2013 Кількість прострочених днів становить 320.
(9 % * 320 днів * 175 923 грн.)/(100% * 365) = 13 848,92 грн.
"Боржник" подав до контролюючого органу податкову декларацію з податку на додану вартість, якою задекларував грошове зобов'язання в сумі - 931,00 грн.
Станом 18.02.2013 (дата введення мораторію на задоволення вимог кредиторів) грошове зобов'язання в сумі 931,00 грн не сплачено.
Облікова ставка Національного банку України в період з 23.03.2012 року па 10.06.2013 становила 7,5 %
(120% * 7,5%)/100% = 9%
Період за який нараховується пеня з 05.04.2012 18.02.2013
Кількість прострочених днів становить 320.
(9 % * 320 днів * 931 грн)/(100% * 365) - 73,29 грн.
Таким чином, відповідно до довідки про заборгованість, розрахунку податкового боргу з податку на додану вартість та облікової картки "Боржника", останній має заборгованість з податку на додану вартість в сумі 13922,21 грн пені.
Розрахунок пені з комунального податку
"Боржник" подав до контролюючого органу розрахунок з комунального податку яким було задекларовано грошове зобов'язання в сумі - 693,60 грн.
Станом 18.02.2013 (дата введення мораторію на задоволення вимог кредиторів) грошове зобов'язання в сумі 693,60 грн не сплачено.
Облікова ставка Національного банку України в період з 23.03.2012 по 10.06.2013 становила 7,5 %
(120% * 7,5%)/100% = 9%
Період за який нараховується пеня з 05.04.2012 по 18.02.2013
Кількість прострочених днів становить 320.
(9 % * 320 днів * 693,60 грн)/(100% * 365) = 54,72 грн
"Боржник" подав до контролюючого органу розрахунок з комунального податку яким було задекларовано грошове зобов'язання в сумі - 57,80 грн.
Станом 18.02.2013 (дата введення мораторію на задоволення вимог кредиторів) грошове зобов'язання в сумі 57,80 грн не сплачено.
Облікова ставка Національного банку України в період з 23.03.2012 по 10.06.2013 становила 7,5 %
(120% * 7,5%)/100% = 9%
Період за який нараховується пеня з 05.04.2012 по 18.02.2013
Кількість прострочених днів становить 320.
(9 % * 320 днів * 57,80 грн)/(100% * 365) = 4,56 грн.
"Боржник" подав до контролюючого органу розрахунок з комунального податку яким було задекларовано грошове зобов'язання в сумі - 42,50 грн.
Станом 18.02.2013 (дата введення мораторію па задоволення вимог кредиторів) грошове зобов'язання в сумі 42.50 грн не сплачено.
Облікова ставка Національного банку України в період з 23.03.2012 по 10.06.2013 становила 7,5 %
(120% * 7,5%)/100% = 9%
Період за який нараховується пеня з 05.04.2012 по 18.02.2013
Кількість прострочених днів становить 320.
(9 % * 320 днів * 42,50 грн)/(100% * 365) = 3,35 грн.
"Боржник" подав до контролюючого органу розрахунок з комунального податку яким було задекларовано грошове зобов'язання в сумі - 20,40 грн.
Станом 18.02.2013 (дата введення мораторію на задоволення вимог кредиторів) грошове зобов'язання в сумі 20,40 грн не сплачено.
Облікова ставка Національного банку України в період з 23.03.2012 по 10.06.2013 становила 7,5 %
(120% * 7,5%)/100% = 9%
Період за який нараховується пеня з 05.04.2012 по 18.02.2013
Кількість прострочених днів становить 320.
(9 % * 320 днів * 20,40 грн)/(100% * 365) = 1,61 грн.
"Боржник" подав до контролюючого органу розрахунок з комунального податку яким було задекларовано грошове зобов'язання в сумі - 20,40 грн.
Станом 18.02.2013 (дата введення мораторію на задоволення вимог кредиторів) грошове зобов'язання в сумі 20,40 грн. не сплачено.
Облікова ставка Національного банку України в період з 23.03.2012 по 10.06.2013 становила 7,5 %
(120% * 7,5%)/100% = 9%
Період за який нараховується пеня з 05.04.2012 по 18.02.2013
Кількість прострочених днів становить 320.
(9 % * 320 днів * 20,40 грн)/(100% * 365) = 1,61 грн.
"Боржник" подав до контролюючого органу розрахунок з комунального податку яким було задекларовано грошове зобов'язання в сумі - 20,40 грн.
Станом 18.02.2013 (дата введення мораторію на задоволення вимог кредиторів) грошове зобов'язання в сумі 20,40 грн не сплачено.
Облікова ставка Національного банку України в період з 23.03.2012 по 10.06.2013 року становила 7,5 %
(120% * 7,5%)/100%=9%
Період за який нараховується пеня з 05.04.2012 по 18.02.2013
Кількість прострочених днів становить 320.
(9 % * 320 днів * 20,40 грн)/(100% * 365) = 1,61 грн.
"Боржник" подав до контролюючою органу розрахунок з комунального податку яким було задекларовано грошове зобов'язання в сумі - 15,30 грн.
Станом 18.02.2013 (дата введення мораторію на задоволення вимог кредиторів) грошове зобов'язання в сумі 15,30 грн не сплачено.
Облікова ставка Національного банку України в період з 23.03.2012 по 10.06.2013 року становила 7,5 %
(120% * 7,5%)/100% = 9%
Період за який нараховується пеня з 05.04.2012 по 18.02.2013
Кількість прострочених днів становить 320.
(9 % * 320 днів * 15,30 грн)/(100% * 365) = 1,21 грн.
"Боржник" подав до контролюючого органу розрахунок з комунального податку яким було задекларовано грошове зобов'язання в сумі - 15,30 грн.
Станом 18.02.2013 (дата введення мораторію на задоволення вимог кредиторів) грошове зобов'язання в сумі 15,30 грн не сплачено.
Облікова ставка Національного банку України в період з 23.03.2012 по 10.06.2013 року становила 7,5 %
(120% *7,5%)/100% = 9%
Період за який нараховується пеня з 05.04.2012 по 18.02.2013
Кількість прострочених днів становить 320.
(9 % * 320 днів * 15,30 грн.)/(100% * 365) = 1,21 грн.
"Боржник" подав до контролюючого органу розрахунок з комунального податку, яким було задекларовано грошове зобов'язання в сумі - 15,30 грн.
Станом 18.02.2013 (дата введення мораторію на задоволення вимог кредиторів грошове зобов'язання в сумі 15,30 грн не сплачено.
Облікова ставка Національного банку України в період з 23.03.2012 по 10.06.2013 становила 7,5 %
(120% *7,5%)/100% = 9%
Період за який нараховується пеня з 05.04.2012 по 18.02.2013
Кількість прострочених днів становить 320.
(9 % * 320 днів * 15,30 грн)/( 100% * 365) = 1,21 грн.
"Боржник" подав до контролюючого органу розрахунок з комунального податку яким було задекларовано грошове зобов'язання в сумі - 15,30 грн.
Станом 18.02.2013 (дата введення мораторію на задоволення вимог кредиторів) грошове зобов'язання в сумі 15,30 грн не сплачено.
Облікова ставка Національного банку України в період з 23.03.2012 по 10.06.2013 становила 7,5 %
(120% * 7,5%)/100% = 9%
Період за який нараховується пеня з 05.04.2012 по 18.02.2013
Кількість прострочених днів становить 320.
(9 % * 320 днів * 15,30 грн.)/(100% * 365) = 1,21 грн.
"Боржник" подав до контролюючого органу розрахунок з комунального податку яким було задекларовано грошове зобов'язання в сумі - 15,30 грн.
Станом 18.02.2013 (дата введення мораторію на задоволення вимог кредиторів) грошове зобов'язання в сумі 15,30 грн не сплачено.
Облікова ставка Національного банку України в період з 23.03.2012 по 10.06.2013 становила 7,5 %
(120% * 7,5%)/100% = 9%
Період за який нараховується неня з 05.04.2012 по 18.02.2013
Кількість прострочених днів становить 320.
(9 % * 320 днів * 15,30 грн)/(100% * 365) = 1,21 грн
"Боржник" подав до контролюючого органу розрахунок з комунального податку яким було задекларовано грошове зобов'язання в сумі - 15,30 грн.
Станом 18.02.2013 (дата введення мораторію на задоволення вимог кредиторів) грошове зобов'язання в сумі 15,30 грн не сплачено.
Облікова ставка Національного банку України в період з 23.03.2012 по 10.06.2013 становила 7.5 %
(120% *7,5%)/100% = 9%
Період за який нараховується пеня з 05.04.2012 по 18.02.2013
Кількість прострочених днів становить 320.
(9 % * 320 днів * 15,30 грн)/(100% * 365) = 1,21 грн
"Боржник" подав до контролюючого органу розрахунок з комунального податку яким було задекларовано грошове зобов'язання в сумі - 15,30 грн.
Станом 18.02.2013 (дата введення мораторію на задоволення вимог кредиторів) грошове зобов'язання в сумі 15,30 грн не сплачено.
Облікова ставка Національного банку України в період з 23.03.2012 по 10.06.2013 становила 7,5 %
(120% * 7,5%)/100% = 9%
Період за який нараховується пеня з 05.04.2012 по 18.02.2013
Кількість прострочених днів становить 320.
(9 % * 320 днів * 15.30 грн)/(100% * 365) = 1,21 грн
"Боржник" подав до контролюючого органу розрахунок з комунального податку яким було задекларовано грошове зобов'язання в сумі - 15,30 грн.
Станом 18.02.2013 (дата введення мораторію па задоволення вимог кредиторів) грошове зобов'язання в сумі 15,30 грн не сплачено.
Облікова ставка Національного банку України в період з 23.03.2012 по 10.06.2013 становила 7,5 %
(120% * 7,5%)/100% = 9%
Період за який нараховується пеня з 05.04.2012 по 18.02.2013
Кількість прострочених днів становить 320.
(9 % * 320 днів * 15,30 грн.)/(100% * 365) = 1,21 грн
"Боржник" подав до контролюючого органу розрахунок з комунального податку яким було задекларовано грошове зобов'язання в сумі - 15,30 грн.
Станом 18.02.2013 (дата введення мораторію на задоволення вимог кредиторів грошове зобов'язання в сумі 15,30 грн не сплачено.
Облікова ставка Національного банку України в період з 23.03.2012 по 10.06.2013 становила 7,5 %
(120% * 7,5%)/100% = 9%
Період за який нараховується пеня з 05.04.2012 по 18.02.2013
Кількість прострочених днів становить 320.
(9 % * 320 днів * 15,30 грн)/(100% * 365) = 1,21 грн.
"Боржник" подав до контролюючого органу розрахунок з комунального податку яким було задекларовано грошове зобов'язання в сумі - 15,30 грн.
Станом 18.02.2013 (дата введення мораторію на задоволення вимог кредиторів) грошове зобов'язання в сумі 15,30 грн не сплачено.
Облікова ставка Національного банку України в період з 23.03.2012 по 10.06.2013 становила 7,5 %
(120% * 7,5%)/100% = 9%
Період за який нараховується пеня з 05.04.2012 по 18.02.2013
Кількість прострочених днів становить 320.
(9 % * 320 днів * 15,30 грн.)/(100% * 365) = 1,21 грн.
"Боржник" подав до контролюючого органу розрахунок з комунального податку яким було задекларовано грошове зобов'язання в сумі - 15,30 грн.
Станом 18.02.2013 (дата введення мораторію на задоволення вимог кредиторів) грошове зобов'язання в сумі 15,30 грн не сплачено.
Облікова ставка Національного банку України в період з 23.03.2012 по 10.06.2013 становила 7,5 %
(120% * 7,5%)/100% = 9%
Період за який нараховується пеня з 05.04.2012 по 18.02.2013 Кількість прострочених днів становить 320.
(9 % * 320 днів * 15,30 грн)/(100% * 365) = 1,21 грн.
"Боржник" подав до контролюючого органу розрахунок з комунального податку якою було задекларовано грошове зобов'язання в сумі - 15,30 грн.
Станом 18.02.2013 (дата введення мораторію на задоволення вимог кредиторів) грошове зобов'язання в сумі 15,30 грн не сплачено.
Облікова ставка Національного банку України в період з 23.03.2012 по 10.06.2013 становила 7,5 %
(120% * 7,5%)/100% = 9%
Період за який нараховується пеня з 05.04.2012 по 18.02.2013
Кількість прострочених днів становить 320.
(9 % * 320 днів * 15,30 грн)/(100% * 365) = 1,21 грн.
"Боржник" отримав податкове повідомлення рішення № 0001581800, яким останньому було визначене грошове зобов'язання з комунального податку в сумі - 198,05 грн.
Станом 18.02.2013 (дата введення мораторію на задоволення вимог кредиторів) грошове зобов'язання в сумі 198,05 грн не сплачено.
Облікова ставка Національного банку України в період з 23.03.2012 по 10.06.2013 становила 7,5 %
(120% * 7,5%)/100% = 9%
Період за який нараховується пеня з 05.04.2012 по 18.02.2013
Кількість прострочених днів становить 320.
(9 % *320 днів * 198,05 грн)/(100% * 365) = 15,63 грн.
"Боржник" отримав податкове повідомлення рішення № 0002991800, яким останньому було визначене грошове зобов'язання з комунального податку в сумі - 170,00 грн.
Станом 18.02.2013 (дата введення мораторію на задоволення вимог кредиторів) грошове зобов'язання в сумі 170,00 грн не сплачено.
Облікова ставка Національного банку України в період з 23.03.2012 по 10.06.2013 становила 7.5 %
(120% * 7,5%)/100% = 9%
Період за який нараховується пеня з 05.04.2012 по 18.02.2013
Кількість прострочених днів становить 320.
(9 % * 320 днів * 170,00 грн)/(100% * 365) = 13,41 грн.
"Боржник" отримав податкове повідомлення рішення № 0002561800, яким останньому було визначене грошове зобов'язання з комунального податку в сумі - 3,06 грн.
Станом 18.02.2013 (дата введення мораторію на задоволення вимог кредиторів) грошове зобов'язання в сумі 3,06 грн не сплачено.
Облікова ставка Національного банку України в період з 23.03.2012 по 10.06.2013 становила 7,5 %
(120% * 7,5%)/100% = 9%
Період за який нараховується пеня з 05.04.2012 по 18.02.2013
Кількість прострочених днів становить 320.
(9 % * 320 днів * 3,06 грн)/(100% * 365) = 0,24 грн.
"Боржник" отримав податкове повідомлення рішення № 0002291510, яким останньому було визначене грошове зобов'язання з комунального податку в сумі 478,04 грн.
Станом 18.02.2013 (дата введення мораторію на задоволення вимог кредиторів) грошове зобов'язання в сумі 478,04 грн не сплачено.
Облікова ставка Національного банку України в період з 23.03.2012 по 10.06.2013 становила 7,5 %
(120% * 7,5%)/100% = 9%
Період за який нараховується пеня з 11.08.2012 по 18.02.2013
Кількість прострочених днів становить 192.
(9 % * 192 дні * 478,04 грн)/(100% * 365) = 22,63 грн.
"Боржник" отримав податкове повідомлення рішення № 0002291510, яким останньому було визначене грошове зобов'язання з комунального податку в сумі - 3,06 грн.
Станом 18.02.2013 (дата введення мораторію на задоволення вимог кредиторів) грошове зобов'язання в сумі 3,06 грн не сплачено.
Облікова ставка Національного банку України в період з 23.03.2012 по 10.06.2013 становила 7,5 %
(120% *7,5%)/100% = 9%
Період за який нараховується пеня з 11.08.2012 по 18.02.2013
Кількість прострочених днів становить 192.
(9 % * 192 дні * 3,06 грн.)/(100% * 365) = 0,14 грн.
Таким чином, відповідно до довідки про заборгованість, розрахунку податкового боргу з комунального податку та облікової картки «Боржника», останній має заборгованість з комунального податку в сумі 134,85 грн пені.
Розрахунок пені зі збору за забруднення навколишнього природного середовища
"Боржник" отримав податкове повідомлення рішення № 0004861800, яким останньому було визначене грошове зобов'язання зі збору за забруднення навколишнього природного середовища в сумі - 5 326,02 грн.
Станом 18.02.2013 (дата введення мораторію на задоволення вимог кредиторів) грошове зобов'язання в сумі 5 326,02 грн не сплачено.
Облікова ставка Національного банку України в період з 23.03.2012 по 10.06.2013 року становила 7,5 %
(120% * 7,5%)/100% = 9%
Період за який нараховується пеня з 05.04.2012 по 18.02.2013
Кількість прострочених днів становить 320.
(9 % * 320 днів * 5 326,02 грн)/(100% * 365) = 420,24 грн.
"Боржник" подав розрахунок зі збору за забруднення навколишнього природного середовища визначивши грошове зобов'язання до сплати в сумі - 120 000,00 грн.
Станом 18.02.2013 (дата введення мораторію на задоволення вимог кредиторів) грошове зобов'язання в сумі 120 000,00 грн не сплачено.
Облікова ставка Національного банку України в період з 23.03.2012 по 10.06.2013 становила 7,5 %
(120% * 7,5%)/100% = 9%
Період за який нараховується пеня з 04.12.2012 по 18.02.2013
Кількість прострочених днів становить 77.
(9 % * 77 днів * 120 000,00 грн)/(100% * 365) = 2 278,36 грн.
"Боржник" подав розрахунок зі збору за забруднення навколишнього природного середовища визначивши грошове зобов'язання до сплати в сумі - 99 000,00 грн.
Станом 18.02.2013 (дата введення мораторію на задоволення вимог кредиторів) грошове зобов'язання в сумі 99000,00 грн не сплачено.
Облікова ставка Національного банку України в період з 23.03.2012 по 10.06.2013 становила 7,5 %
(120% * 7,5%)/100% = 9%
Період за який нараховується пеня з 04.12.2012 по 18.02.2013
Кількість прострочених днів становить 77.
(9 % * 77 днів * 99 000,00 грн)/(100% * 365) = 1 879,64 грн.
Таким чином, відповідно до довідки про заборгованість, розрахунку податкового боргу зі збору за забруднення навколишнього природного середовища та облікової картки "Боржника", останній має заборгованість зі збору за забруднення навколишнього природного середовища в сумі 4 573,14 грн пені.
Розрахунок пені зі збору за спеціальне використання води
"Боржник" отримав податкове повідомлення рішення №0001201800, яким було визначене грошове зобов'язання зі збору за спеціальне використання води в сумі - 1 225,72 грн.
Станом 18.02.2013 (дата введення мораторію на задоволення вимог кредиторів) грошове зобов'язання в сумі 1 225,72 грн не сплачено.
Облікова ставка Національного банку України в період з 23.03.2012 по 10.06.2013 становила 7,5 %
(120%*7,5%)/100% = 9%
Період за який нараховується пеня з 05.04.2012 по 18.02.2013
Кількість прострочених днів становить 320.
(9 % * 320 днів * 1 225,72 грн)/(100% * 365) = 96,71 грн.
"Боржник" отримав податкове повідомлення рішення № 1109,30, яким останньому було визначене грошове зобов'язання зі збору за спеціальне використання води в сумі - 1 225,72 грн.
Станом 18.02.2013 (дата введення мораторію на задоволення вимог кредиторів) грошове зобов'язання в сумі 1 109,30 грн не сплачено.
Облікова ставка Національного банку України в період з 23.03.2012 по 10.06.2013 становила 7,5 %
(120% * 7,5%)/100% = 9%
Період за який нараховується пеня 05.04.2012 по 18.02.2013
Кількість прострочених днів становить 320.
(9 % * 320 днів * 1 109,30 грн)/(100% * 365) = 87,53 грн.
Таким чином, відповідно до довідки про заборгованість, розрахунку податкового боргу зі збору за спеціальне використання води та облікової картки "Боржника", останній має заборгованість зі збору за спеціальне використання води сумі 183,82 грн нені.
Розрахунок пені по податку з власників наземних транспортних засобів
"Боржник" подав до контролюючого органу розрахунок з податку з власників наземних транспортних засобів визначивши грошове зобов'язання до сплати в сумі - 515,12 грн.
Станом 18.02.2013 (дата введення мораторію на задоволення вимог кредиторів) грошове зобов'язання в сумі 515,12 грн не сплачено.
Облікова ставка Національного банку України в період з 23.03.2012 по 10.06.2013 становила 7,5 %
(120% * 7,5%)/100% = 9%
Період за який нараховується пеня з 05.04.2012 по 18.02.2013
Кількість прострочених днів становить 320.
(9 % * 320 днів * 515,12 грн/(100% * 365) = 40,65 грн.
"Боржник" подав до контролюючого органу розрахунок з податку з власників наземних транспортних засобів визначивши грошове зобов'язання до сплати в сумі - 688,50 грн.
Станом 18.02.2013 (дата введення мораторію на задоволення вимог кредиторів) грошове зобов'язання в сумі 688,50 грн не сплачено.
Облікова ставка Національного банку України в період з 23.03.2012 по 10.06.2013 становила 7,5 %
(120% *7,5%)/100% = 9%
Період за який нараховується пеня з 05.04.2012 по 18.02.2013
Кількість прострочених днів становить 320.
(9 % * 320 днів * 688,50 грн.)/(100% * 365) = 54,32 грн.
"Боржник" подав до контролюючого органу розрахунок з податку з власників
наземних транспортних засобів визначивши грошове зобов'язання до сплати з сумі - 688,50 грн.
Станом 18.02.2013 (дата введення мораторію на задоволення вимог кредиторів) грошове зобов'язання в сумі 688,50 грн не сплачено.
Облікова ставка Національного банку України в період з 23.03.2012 по 10.06.2013 становила 7,5 %
(120% * 7,5%)/100% = 9%
Період за який нараховується пеня з 05.04.2012 по 18.02.2013
Кількість прострочених днів становить 320.
(9%* 320 днів * 688,50 грн)/(100% * 365) = 54,32 грн.
Таким чином, відповідно до довідки про заборгованість, розрахунку податкового боргу по податку з власників наземних транспортних засобів та облікової картки "Боржника", останній має заборгованість по податку з власників наземних транспортних засобів в сумі 148,95 грн пені.
Розрахунок пені по податку на доходи фізичних осіб
"Боржник" подав до контролюючого органу податкову звітність з податку на доходи фізичних осіб визначивши грошове зобов'язання до сплати в сумі - 2 146,44 грн.
Станом 18.02.2013 (дата введення мораторію на задоволення вимог кредиторів) грошове зобов'язання в сумі 2146,44 грн не сплачено.
Облікова ставка Національного банку України в період з 23.03.2012 по 10.06.2013 становила 7,5 %
(120% * 7,5%)/100% = 9%
Період за який нараховується пеня з 05.04.2012 по 18.02.2013
Кількість прострочених днів становить 320.
(9 % * 320 днів * 2 146,44 грн)/(100% * 365) = 169,36 грн.
"Боржник" подав до контролюючого органу податкову звітність з податку на доходи фізичних осіб визначивши грошове зобов'язання до сплати в сумі - 1 036,34 грн.
Станом 18.02.2013 (дата введення мораторію па задоволення вимог кредиторів) грошове зобов'язання в сумі 1 036,34 грн не сплачено.
Облікова ставка Національного банку України в період з 23.0.3.2012 по 10.06.2013 становила 7,5 %
(120%*7,5%)/100% = 9%
Період за який нараховується пеня з 05.04.2012 по 18.02.2013
Кількість прострочених днів становить 320.
(9 % * 320 днів * 1 036,34 грн)/(100% * 365) = 81,77 грн.
"Боржник" отримав податкове повідомлення рішення № 0002951710, яким останньому було визначене грошове зобов'язання з податку на доходи фізичних осіб в сумі - 72 448,87 грн.
Станом 18.02.2013 (дата введення мораторію на задоволення вимог кредиторів) грошове зобов'язання в сумі 72 448,87 грн не сплачено.
Облікова ставка Національного банку України в період з 23.03.2012 по 10.06.2013 становила 7,5 %
(120% * 7,5%)/100% = 9%
Період за який нараховується пеня з 12.11.2012 по 18.02.2013
Кількість прострочених днів становить 99.
(9 % * 99 днів * 72 448,87 грн)/(100% * 365) = 1 768,54 грн.
Таким чином, відповідно до довідки про заборгованість, розрахунку податкового боргу по податку на доходи фізичних осіб та облікової картки "Боржника", останній має заборгованість по податку на доходи фізичних осіб в сумі 2 016,66 грн пені.
Розрахунок пені з податку на прибуток підприємств і організацій, що належать до комунальної власності
"Боржник" отримав податкове повідомлення рішення № 0002491510, яким останньому було визначена грошове зобов'язання з податку на прибуток підприємств і організацій, що належать до комунальної власності в сумі - 170,00 грн.
Станом 18.02.2013 (дата введення мораторію на задоволення вимог кредиторів) грошове зобов'язання в сумі 170,00 грн не сплачено.
Облікова ставка Національного банку України в період з 23.03.2012 по 10.06.2013 становила 7,5 %
(120% * 7,5%)/100% = 9%
Період за який нараховується пеня з 05.04.2012 по 18.02.2013
Кількість прострочених днів становить 320.
(9 % * 320 днів * 170 грн.)/(Ю0% * 365) = 13,41 грн.
"Боржник" отримав податкове повідомлення рішення № 0000102310, яким останньому було визначена грошове зобов'язання з податку на прибуток підприємств і організацій, що належать до комунальної власності в сумі - 399 913,00 грн.
Станом 18.02.2013 (дата введення мораторію на задоволення вимог кредиторів) грошове зобов'язання в сумі 399 913,00 грн не сплачено.
Облікова ставка Національного банку України в період з 23.03.2012 по 10.06.2013 становила 7,5 %
(120% * 7,5%)/100% = 9%
Період за який нараховується пеня з 05.04.2012 по 18.02.2013
Кількість прострочених днів становить 320.
(9% * 320 днів * 399 913,00 грн)/(100% * 365) = 31 554,78 грн.
"Боржник" подав до контролюючого органу податкову декларацію з податку на прибуток визначивши грошове зобов'язання до сплати в сумі - 100,00 грн.
Станом 18.02.2013 (дата введення мораторію на задоволення вимог кредиторів) грошове зобов'язання в сумі 100,00 грн не сплачено.
Облікова ставка Національного банку України в період з 23.03.2012 по 10.06.2013 становила 7.5 %
(120% * 7,5%)/100% = 9%
Період за який нараховується пеня з 20. 11.2012 по 18.02.2013
Кількість прострочених днів становить 91.
(9 % * 91 день * 100,00 грн)/(100% * 365) = 2,24 грн.
Таким чином, відповідно до довідки про заборгованість, розрахунку податкового боргу по податку на прибуток підприємств і організацій, що належать до комунальної власності та облікової картки "Боржника", останній має заборгованість по податку на прибуток підприємств і організацій, що належать до комунальної власності в сумі 31 497,40 грн пені.
Відповідно до довідки про заборгованість, розрахунку заборгованості з єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та облікової картки "Боржника", останній має заборгованість з єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування в сумі 343,44 грн пені.
До господарського суду 30.05.2018 надійшов лист №02-22/298 від 28.05.2018 ліквідатора, арбітражного керуючого Носань Н.С. про результати розгляду заяви з кредиторськими вимогами за яким, за результатами розгляду заяви повідомлено, що кредиторські вимоги Олександрійської ОДПІ ГУ ДФС у Кіровоградській області не підлягають визнанню та включенню до реєстру вимог кредиторів КП "Теплоелектроцентраль", через те, що по цих вимогах сплинув термін позовної давності.
Відповідно до п. 1 ст. 256 ЦК України позовна давність - це строк, у межах якого особа може звернутись до суду з вимогою про захист цивільного права або інтересу.
Згідно п. 2 ст. 258 ЦК України позовна давність в один рік застосовується, зокрема, до вимог про стягнення неустойки (штрафу, пені).
Кредиторські вимоги Олександрійської ОДПІ ГУ ДФС у Кіровоградській області, згідно наданих інспекцією розрахунків, були нараховані 27.02.2014, як пеня за несвоєчасну сплату податку на додану вартість, комунального податку, збору за забруднення навколишнього природного середовища, збору за спеціальне використання води, податку з власників наземних транспортних засобів, податку на доходи фізичних осіб, податку на прибуток підприємств і організацій, що належать до комунальної власності, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.
Крім того, кредиторські вимоги Олександрійської ОДПІ ГУ ДФС у Кіровоградській області не підлягають визнанню та включенню до реєстру вимог кредиторів КП "Теплоелектроцентраль", через те, що їх нарахування було здійснено 27.02.2014, після визнання підприємства банкрутом (постанова від 15.07.2013) в порушення п. 1 ст. 38 ЗУ "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", згідно якого:
"- у банкрута не виникає жодних додаткових зобов'язань (у тому числі зі сплати податків і зборів (обов'язкових платежів)), крім витрат, безпосередньо пов'язаних із здійсненням ліквідаційної процедури;
- припиняється нарахування неустойки (штрафу, пені), процентів та інших економічних санкцій за всіма видами заборгованості банкрута;".
Про результати розгляду вищевказаної заяви Олександрійська об'єднана ДПІ ГУ ДФС у Кіровоградській області була повідомлена листом №02-22/297 від 28.05.2018.
До господарського суду 12.06.2018 кредитором надано розрахунок пені з єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування в сумі 343,44 грн в якому зазначено, що частиною 8 ст. 9 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" визначено, що "Платники єдиного внеску, крім платників, зазначених у пунктах 4, 5 та 5-1 частини першої статті 4 цього Закону, зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця, крім гірничих підприємств, які зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 28 числа наступного місяця".
"У разі несвоєчасної або не в повному обсязі сплати єдиного внеску до платника застосовуються фінансові санкції, передбачені цим Законом, а посадові особи, винні в порушенні законодавства про збір та ведення обліку єдиного внеску, несуть дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність згідно із законом". (ч. 11 ст. 9 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування")
Відповідно до ч. 10 ст. 25 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування":"На суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення платежу".
"Боржник" подав звітність з єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за жовтень 2012 року.
У рядку 8 додатку 4 таблиці 1 звіту з єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за жовтень 2012 року Боржник зазначив "загальну суму єдиного внеску, що підлягає сплаті всього в сумі 1 948,66 грн".
В строк визначений ч. 8 ст. 9 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» Боржник не сплатив єдиний внесок в сумі 1 948,66 грн за жовтень 2012 року.
18.02.2013 Господарський суд Кіровоградської області порушив провадження у справі №912/220/13-г про визнання комунального підприємства "Теплоелектроцентраль" банкрутом (ідент. код ЄДРПОУ 33650337), та ввів мораторій на задоволення вимог кредиторів боржника.
Період за який нараховується пеня з 21.11.2012 по 18.02.2013.
Кількість прострочених днів становить 90.
(0,1% * 90 днів * 1 948,66 грн)/100% = 175,379 грн.
"Боржник" подав звітність з єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за листопад 2012 року.
У рядку 8 додатку 4 таблиці 1 звіту з єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за жовтень 2012 року Боржник зазначив "загальну суму єдиного внеску, що підлягає сплаті всього в сумі 1 891,60 грн".
В строк визначений ч. 8 ст. 9 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" Боржник не сплатив єдиний внесок в сумі 1891,60 грн за листопад 2012 року.
18.02.2013 Господарський суд Кіровоградської області порушив провадження у справі №912/220/13-г про визнання КП "Теплоелектроцентраль" банкрутом (ідент. код ЄДРПОУ 33650337), та ввів мораторій на задоволення вимог кредиторів боржника.
Період за який нараховується пеня з 21.12.2012 по 18.02.2013.
Кількість прострочених днів становить 60.
(0,1% * 60 днів * 1891,60 грн)/100% = 113,496 грн.
"Боржник" подав звітність з єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за грудень 2012 року.
У рядку 8 додатку 4 таблиці 1 звіту з єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за жовтень 2012 року зазначив "загальну суму єдиного внеску, що підлягає сплаті всього в сумі 1 948,66 грн".
В строк визначений ч. 8 ст. 9 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" Боржник не сплатив єдиний внесок в сумі 1 948,66 грн за грудень 2012 року.
18.02.2013 порушив провадження у справі № 912/220/13-г про визнання КП "Теплоелектроцентраль" банкрутом (ідент. код ЄДРПОУ 33650337), введено мораторій на задоволення вимог кредиторів боржника.
Період за який нараховується пеня з 22.01.2013 по 18.02.2013.
Кількість прострочених днів становить 28.
(0,1% * 28 днів * 1 948,66 грн)/100% = 54,56 грн. 175,38 + 113,50 + 54,56 = 343,44 грн.
Відповідно до довідки про заборгованість, розрахунку заборгованості з єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та облікової картки "Боржника", останній має заборгованість з єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування в сумі 343,44 грн пені.
Протокольною ухвалою від 19.07.2018 господарським судом оголошено перерву до 11:30 - 09.10.2018.
Ухвалою від 09.10.2018 господарський суд розгляд заяви кредитора - Олександрійської ОДПІ ГУ ДФС у Кіровоградській області з грошовими вимогами до банкрута на загальну суму 52 820,47 грн податкового боргу та 3 524,00 грн судового збору відклав до 13.11.2018 до 15:00. Зобов'язав ліквідатора банкрута, арбітражного керуючого Носань Н.С. до засідання суду, не пізніше 06.11.2018, надати господарському суду: документально підтверджені відомості щодо звернення до Олександрійської ОДПІ ГУ ДФС у Кіровоградській області щодо списання безнадійної заборгованості на загальну суму 52 820,47 грн податкового боргу та результати розгляду такого звернення ліквідатора. Зобов'язав кредитора - Олександрійську ОДПІ ГУ ДФС у Кіровоградській області до засідання суду, не пізніше 06.11.2018, надати господарському суду письмову позицію з обґрунтуванням нормами права стосовно результатів розгляду ліквідатором заяви кредитора з грошовими вимогами до банкрута по кожній з підстав відхилення грошових вимог.
До господарського суду 06.11.2018 засобами електронного зв'язку (електронною поштою) з ЕЦП надійшов лист №02-22/548 від 03.11.2018 ліквідатора, арбітражного керуючого Носань Н.С. за яким, керуючись положеннями Податкового кодексу України, Порядку списання безнадійного податкового боргу платників податків, ст. 41, 98 Закону ліквідатором направлено кредитору заяву №02-22/514 від 17.10.2018 з проханням списати безнадійний податковий борг КП "Теплоелектроцентраль" в сумі 52 820,47 грн та повідомити підприємство, не пізніше 01.11.2018, письмово, про результати розгляду цього звернення, надіславши лист на адресу - а/с №177, м. Черкаси, 18001.
Листом №б/н від б/д Головне управління ДФС у Кіровоградській області повідомило, вхідний номер ліквідатора 498/22 від 03.11.2018, що станом на 24.10.2018 КП "Теплоелектроцентраль" має податковий борг в сумі 1 002 230,66 грн і підстав для його списання, в т.ч. боргу в розмірі 52 820,47 грн не має.
До господарського суду 07.11.2018 надійшла заява №б/н та б/д кредитора в якій, зокрема, зазначено:
1) Олександрійська ОДПІ ГУ ДФС у Кіровоградській області в заяві про визнання вимог на сумі 52 820, 47 грн чітко зазначила період за який нараховується пеня, як по податках так і по єдиному соціальному внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, а саме: строк нарахування пені закінчився 18.02.2013, тобто датою порушення провадження у справі №912/220/13-г про визнання КП "Теплоелектроцентраль" банкрутом.
2) Зі змісту заяви про визнання вимог вбачається, що Олександрійська ОДПІ ГУ ДФС у Кіровоградській області просить суд визнати вимоги:
Пеню по заборгованості з податків в сумі 52 447,03 грн.
Пеню з єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування в сумі 343,44 грн.
В даному випадку Олександрійська ОДПІ ГУ ДФС у Кіровоградській області звернулась з грошовими вимогами до банкрута з питання визнання заборгованості з єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування в сумі 343,44 грн, в т.ч. 343,44 грн пені.
Закон України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" розроблений відповідно до Конституції України та Основ законодавства України про загальнообов'язкове державне соціальне страхування, визначає принципи, засади і механізми функціонування системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування призначення, перерахунку і виплати пенсій, надання соціальних послуг з коштів Пенсійного фонду, що формуються за рахунок страхових внесків роботодавців, бюджетних та інших джерел, передбачених цим Законом, а також регулює порядок формування Накопичувального пенсійного фонду та фінансування за рахунок його коштів видатків на оплату договорів страхування довічних пенсій або одноразових виплат застрахованим особам, членам їхніх сімей та іншим особам, передбаченим цим Законом.
Зміна умов і норм загальнообов'язкового державного пенсійного страхування здійснюється виключно шляхом внесення змін до цього Закону.
Частиною 15 ст. 106 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" передбачено, що "Строк давності щодо стягнення недоїмки, пені та штрафів не застосовується.".
З урахуванням визначення ст. 1 Закону, Олександрійська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Кіровоградській області с конкурсним кредитором, на якого не розповсюджуються наслідки пропуску строку, встановленого для заявлення таких грошових вимог.
3) Стосовно визнання вимог з пені з податків, Олександрійська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Кіровоградській області зазначає таке.
Статтею 129 Податкового кодексу України, що діяв на момент нарахування пені, передбачалось, що:
"Пеня нараховується: після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня.
Нарахування пені розпочинається:
а) при самостійному нарахуванні суми грошового зобов'язання платником податків - від першого робочого дня наступного за останнім днем граничного строку сплати і грошового зобов'язання, визначеного цим Кодексом;
б) при нарахуванні суми грошового зобов'язання контролюючими органами - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного у податковому повідомленні - рішенні згідно із цим Кодексом;
129.1.2. у день настання строку погашення податкового зобов'язання, нарахованого контролюючим органом або платником податків у разі виявлення його заниження на суму такого заниження та за весь період заниження (в тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження);
129.1.3. у день настання строку погашення податкового зобов'язання, визначеною податковим агентом при виплаті (нарахуванні) доходів на користь платників податків - фізичних осіб, та/або контролюючим органом під час перевірки такого податкового агента.
Нарахування пені закінчується:
у день запровадження мораторію на задоволення вимог кредиторів (при винесенні відповідної ухвали Суду у справі про банкрутство або прийнятті відповідного рішення Національним банком України);
Пеня, визначена підпунктом 129.1.1 пункту 129.1 цієї статті, нараховуються на суму податкового боргу (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені) із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого податкового боргу або на день його (його частини) погашення, залежно від того, яка з величин таких ставок є більшою, за кожний календарний день прострочення у його сплаті.
"Податковий кодекс України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Цей Кодекс не регулює питання погашення податкових зобов'язань або стягнення податкового боргу з осіб, на яких поширюються судові процедури, визначені Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", з банків, на які поширюються норми Закону України "Про систему гарантування вкладів фізичних осіб", та погашення зобов'язань зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, зборів на обов'язкове державне пенсійне страхування з окремих видів господарських операцій" (ст. 1 Податкового кодексу України).
Пеня в сумі 52 447,03 грн була нарахована Олександрійською ОДПІ ГУ ДФС у Кіровоградській області відповідно до Податкового кодексу України.
Статтею 256 ЦК України передбачено, що: "Позовна давність - це строк, у межах якого особа може звернутися до суду з вимогою про захист свого цивільного права або інтересу".
"Загальна позовна давність встановлюється тривалістю у три роки" (ст. 257 ЦК України).
"Для окремих видів вимог законом може встановлюватися спеціальна Позовна давність: скорочена або більш тривала порівняно із загальною позовною давністю.
Позовна давність в один рік застосовується, зокрема, до вимог про стягнення неустойки (штрафу, пені)".
Відповідно до ч. ч. 2, 3 ст. 267 ЦК України: "Заява про захист цивільного права або інтересу має бути прийнята судом до розгляду незалежно від спливу позовної давності.
Позовна давність застосовується судом лише за заявою сторони у спорі, зробленою до винесення ним рішення".
Пунктом 4.1. Постанови Пленуму Вищого господарського суду України №10 від 29.05.2013 "Про деякі питання практики застосування позовної давності у вирішенні господарських спорів" (далі - Постанова) - позовна давність застосовується у розгляді вимог кредиторів за грошовими зобов'язаннями у провадженні зі справ про банкрутство, за винятком випадків, коли підставою цих вимог є виконавчі документи або якщо у відповідних вимогах судом вже було відмовлено в порядку позовного провадження.
Відповідно до п. 2.1. Постанови - частиною третьою статті 267 ЦК України передбачена можливість застосування позовної давності, у тому числі й спеціальної, лише за заявою сторони у спорі, зробленою до винесення рішення судом.
Законом не встановлено вимог щодо форми заяви сторони про сплив позовної давності. Відтак її може бути викладено у відзиві на позов аби у вигляді окремого клопотання, письмового чи усного.
Відповідно до п. 2.3. Постанови - якщо позовні вимоги господарським судом визнано обґрунтованими, а стороною у справі заявлено про сплив позовної давності, то суд зобов'язаний застосувати до спірних правовідносин положення статті 267 ЦК України та вирішити питання про наслідки такого спливу (тобто або відмовити в позові у зв'язку зі спливом позовної давності, або, за наявності поважних причин її пропущеним, - захистити порушене право, але в будь-якому разі вирішити спір з посиланням на зазначену норму ЦК України).
Олександрійська ОДПІ ГУ ДФС у Кіровоградській області вважає, що в листі КП "Теплоелектроцентраль" №02-22/297 від 28.05.2018 Про результати розгляду кредиторських вимог до банкрута не є "заявою" чи "клопотанням" сторони в розумінні ч. 3 ст. 267 ЦК України.
У зв'язку з чим просить розглянути заяву про визнання вимог на суму 52 820,47 грн та задовольнити її.
Розглядаючи заяву кредитора з грошовими вимогами до банкрута господарський суд враховує таке.
Відповідно до ст. 1 Закону - кредитор - юридична або фізична особа, а також органи доходів і зборів та інші державні органи, які мають підтверджені у встановленому порядку документами вимоги щодо грошових зобов'язань до боржника; конкурсні кредитори - кредитори за вимогами до боржника, які виникли до відкриття провадження (проваджень) у справі про банкрутство і виконання яких не забезпечено заставою майна боржника; поточні кредитори - кредитори за вимогами до боржника, які виникли після відкриття провадження (проваджень) у справі про банкрутство; забезпечені кредитори - кредитори, вимоги яких забезпечені заставою майна боржника (майнового поручителя).
За ч. 1 ст. 23 Закону - конкурсні кредитори за вимогами, які виникли до дня відкриття провадження (проваджень) у справі про банкрутство, зобов'язані подати до господарського суду письмові заяви з вимогами до боржника, а також документи, що їх підтверджують, протягом тридцяти днів від дня офіційного оприлюднення оголошення про відкриття провадження (проваджень) у справі про банкрутство.
Відлік строку на заявлення грошових вимог кредиторів до боржника починається з дня офіційного оприлюднення оголошення про відкриття провадження (проваджень) у справі про банкрутство.
Зазначений строк є граничним і поновленню не підлягає.
Особи, вимоги яких заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, або не заявлені взагалі, не є конкурсними кредиторами, а їх вимоги погашаються в шосту чергу в ліквідаційній процедурі.
Відповідне правило не поширюється на вимоги кредиторів щодо виплати заробітної плати, авторської винагороди, аліментів, а також на вимоги щодо відшкодування шкоди, заподіяної життю та здоров'ю громадян, сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне та інше соціальне страхування і на вимоги Національної акціонерної компанії "Нафтогаз України" та/або її дочірнього підприємства, що здійснювало постачання природного газу на підставі ліцензії, щодо сплати заборгованості (у тому числі неустойки, 3 відсотків річних та інфляційних втрат) за поставлений/спожитий природний газ, що утворилася станом на 1 травня 2015 року. (ч. 4 ст. 23 Закону)
Згідно з п. 2 ч. 1 ст. 1 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування", єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок) - консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов'язкового державного соціального страхування в обов'язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування.
Пунктами 2-4, 10 ст. 25 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" встановлено, що у разі виявлення своєчасно не сплачених сум страхових внесків платники єдиного внеску зобов'язані самостійно обчислити ці внески і сплатити їх з нарахуванням пені в порядку і розмірах, визначених цією статтею. Суми недоїмки стягуються з нарахуванням пені та застосуванням штрафів. Орган доходів і зборів у порядку, за формою та у строки, встановлені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, надсилає платникам єдиного внеску, які мають недоїмку, вимогу про її сплату. Платник єдиного внеску зобов'язаний протягом десяти календарних днів з дня надходження вимоги про сплату недоїмки сплатити суми недоїмки та штрафів разом з нарахованою пенею. У разі незгоди з розрахунком суми недоїмки платник єдиного внеску узгоджує її з органом доходів і зборів шляхом оскарження вимоги про сплату єдиного внеску в адміністративному або судовому порядку. Вимога про сплату недоїмки є виконавчим документом. Платник єдиного внеску зобов'язаний протягом десяти календарних днів з дня надходження вимоги про сплату недоїмки сплатити суми недоїмки та штрафів разом з нарахованою пенею.
На суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення платежу.
За розрахунком пені в сумі 343,44 грн, вказана сума нарахована кредитором на заборгованість банкрута з єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування в період з жовтня по грудень 2012 року в загальній сумі 5 788,92 грн з кількістю прострочених днів - 178.
Господарський суд погоджується із вказаним розрахунком кредитора, здійсненим у відповідності до встановленої відсоткової ставки на суму заборгованості відносно кількості прострочених днів.
За ч. 1 ст. 45 Закону - у другу чергу задовольняються: вимоги із зобов'язань, що виникли внаслідок заподіяння шкоди життю та здоров'ю громадян, шляхом капіталізації у ліквідаційній процедурі відповідних платежів, у тому числі до Фонду соціального страхування України за громадян, які застраховані в цьому фонді, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, зобов'язань із сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування та інше соціальне страхування, крім вимог, задоволених позачергово, з повернення невикористаних коштів Фонду соціального страхування України, а також вимоги громадян - довірителів (вкладників) довірчих товариств або інших суб'єктів підприємницької діяльності, які залучали майно (кошти) довірителів (вкладників).
У шосту чергу задовольняються інші вимоги. (ч. 1 ст. 45 Закону)
При цьому, правові підстави для застосування позовної давності до грошових вимог кредитора в частині пені, нарахованої кредитором на заборгованість банкрута з єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, в період з жовтня по грудень 2012 року, відсутні, оскільки за ч. 15 ст. 106 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" - строк давності щодо стягнення недоїмки, пені та штрафів не застосовується.
Щодо решти грошових вимог кредитора, то як вбачається з доданих до заяви кредитора документів, за банкрутом станом на 15.05.2018 рахується податковий борг зі сплати пені з податку на доходи з фізичних осіб в сумі 2 016,66 грн, податку з власників наземного транспорту в сумі 148,95 грн, збору за спеціальне використання води в сумі 183,82 грн, податку на додану вартість в сумі 13 922,21 грн, комунального податку в сумі 134,85 грн, інших зборів за забруднення в сумі 4 573,14 грн та податку на прибуток в сумі 31 497,40 грн, що разом становить 52 477,03 грн.
Господарський суд погоджується з розрахунком кредитора, здійсненим у відповідності до встановленої відсоткової ставки на суму заборгованості відносно кількості прострочених днів.
При цьому, відповідно до ч. 14.1.157. ст. 14 ПК України - податкове повідомлення-рішення - письмове повідомлення контролюючого органу (рішення) про обов'язок платника податків сплатити суму грошового зобов'язання, визначену контролюючим органом у випадках, передбачених цим Кодексом та іншими законодавчими актами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, або внести відповідні зміни до податкової звітності.
Податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання. (п. 14.1.175 ст. 14 ПК України)
Частиною 46.1. ст. 46 ПК України надано визначення - податкова декларація, розрахунок, звіт (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання або відображаються обсяги операції (операцій), доходів (прибутків), щодо яких податковим та митним законодавством передбачено звільнення платника податку від обов'язку нарахування і сплати податку і збору, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків-фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.
За ч. 54.1., 54.3. ст. 54 ПК України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.
Контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо, зокрема, згідно з податковим та іншим законодавством особою, відповідальною за нарахування сум податкових зобов'язань з окремого податку або збору, застосування штрафних (фінансових) санкцій та пені, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, є контролюючий орган (підпункт 54.3.3. ч. 54.3. цієї статті).
Відповідно до ч. 57.1., 57.3. ст. 57 ПК України - платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
У разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
Податкове повідомлення-рішення надсилається (вручається) за кожним окремим податком, збором та/або разом із штрафними санкціями, передбаченими цим Кодексом, а також за кожною штрафною (фінансовою) санкцією за порушення норм іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на такий контролюючий орган, та/або пенею за порушення строків розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності. (ч. 58.2. ст. 58 ПК України)
Відповідно до положень ст. 129 Податкового кодексу України, що діяв на момент нарахування пені, тобто станом на 18.02.2013 (далі - ПК України), пеня нараховується: після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня.
Нарахування пені розпочинається:
а) при самостійному нарахуванні суми грошового зобов'язання платником податків від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного цим Кодексом;
б) при нарахуванні суми грошового зобов'язання контролюючими органами - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного у податковому повідомленні - рішенні згідне із цим Кодексом.
Оскільки в матеріалах справи відсутні докази оскарження банкрутом (боржником) податкових повідомлень-рішень, господарський суд вважає заявлену суму грошового зобов'язання та, як наслідок, пені узгодженою, що передбачено ПК України.
За ст. 256 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України) позовна давність - це строк, у межах якого особа може звернутися до суду з вимогою про захист свого цивільного права або інтересу.
Загальна позовна давність встановлюється тривалістю у три роки (ч. 1 ст. 257 ЦК України).
Статтею 258 ЦК України передбачено, що для окремих видів вимог законом може встановлюватися спеціальна позовна давність: скорочена або більш тривала порівняно із загальною позовною давністю.
Сплив позовної давності, про застосування якої заявлено стороною у спорі, є підставою для відмови у позові (частина четверта ст. 267 ЦК України).
Відповідно до ч. 102.1 ст. 102 ПК України контролюючий орган, крім випадків, визначених пунктом 102.2 цієї статті, має право провести перевірку та самостійно визначити суму грошових зобов'язань платника податків у випадках, визначених цим Кодексом, не пізніше закінчення 1095 дня (2555 дня у разі проведення перевірки контрольованої операції відповідно до статті 39 цього Кодексу), що настає за останнім днем граничного строку подання податкової декларації, звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації, визначеної пунктом 133.4 статті 133 цього Кодексу, та/або граничного строку сплати грошових зобов'язань, нарахованих контролюючим органом, а якщо така податкова декларація була надана пізніше, - за днем її фактичного подання. Якщо протягом зазначеного строку контролюючий орган не визначає суму грошових зобов'язань, платник податків вважається вільним від такого грошового зобов'язання (в тому числі від нарахованої пені), а спір стосовно такої декларації та/або податкового повідомлення не підлягає розгляду в адміністративному або судовому порядку. У разі подання платником податку уточнюючого розрахунку до податкової декларації контролюючий орган має право визначити суму податкових зобов'язань за такою податковою декларацією протягом 1095 днів з дня подання уточнюючого розрахунку.
У разі якщо грошове зобов'язання нараховане контролюючим органом до закінчення строку давності, визначеного у пункті 102.1 цієї статті, податковий борг, що виник у зв'язку з відмовою у самостійному погашенні такого грошового зобов'язання, може бути стягнутий протягом наступних 1095 календарних днів з дня виникнення податкового боргу. Якщо платіж стягується за рішенням суду, строки стягнення встановлюються до повного погашення такого платежу або визначення боргу безнадійним. (ч. 102.4. ст. 102 ПК України)
Отже, податковим законодавством передбачено спеціальний строк давності для звернення податкової інспекції до платника податків з вимогою про погашення податкового боргу, який застосовується імперативно (в силу закону), на відміну від визначеної статтею 256 ЦК України позовної давності, наслідки спливу якої застосовуються лише за заявою сторони спору згідно частини 3 статті 267 ЦК України. При цьому, визначений частиною 6 статті 232 ГК України строк нарахування штрафних санкцій за прострочення виконання господарського зобов'язання не застосовується у правовідносинах щодо сплати податкових зобов'язань, оскільки є загальною нормою відносно спеціальних положень ПК України, що визначають порядок застосування штрафних санкцій до платників податків, які прострочили сплату податкових платежів. (Зазначена правова позиція викладена в постанові Верховного Суду від 06.09.2018 у справі №903/984/16)
Останнім днем нарахування пені на податковий борг у даній справі є 17.02.2013 - день що передує даті введення мораторію на задоволення вимог кредиторів. Відтак, початком відліку позовної давності є наступний за ним день - 18.02.2013.
В матеріалах справи відсутні докази вжиття кредитором заходів протягом 1095 днів з 18.02.2013 щодо стягнення такої кредиторської заборгованості, тощо.
Враховуючи викладені обставини господарський суд доходить висновку про необхідність застосування позовної давності до таких грошових вимог кредитора та, як наслідок, відхилення грошових вимог кредитора в сумі 52 447,03 грн.
Витрати кредитора на оплату судового збору за подання заяви з грошовими вимогами в сумі 3 524, 00 грн підлягають погашенню в першу чергу.
Керуючись ст. 2, 23-24, 38, 45 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", ст. 3, 12, 129, 234-235 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд
УХВАЛИВ:
Грошові вимоги кредитора - Олександрійської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Кіровоградській області (28000, Кіровоградська область, м. Олександрія, вул. Святомиколаївська, 17, код ЄДР 39481571) до банкрута - Комунального підприємства "Теплоелектроцентраль" в сумі 343,44 грн підлягають погашенню в шосту чергу в ліквідаційній процедурі банкрута.
Решту вимог кредитора - Олександрійської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Кіровоградській області відхилити.
Витрати кредитора - Олександрійської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Кіровоградській області (28000, Кіровоградська область, м. Олександрія, вул. Святомиколаївська, 17) на оплату судового збору в сумі 3 524,00 грн підлягають погашенню в першу чергу.
Ухвала набирає законної сили з моменту її прийняття.
Ухвала може бути оскаржена до Центрального апеляційного господарського суду в порядку, встановленому Господарським процесуальним кодексом України, з урахуванням особливостей, передбачених Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Примірники ухвали направити кредиторам (п. 1 ухвали від 23.05.2017), банкруту, ліквідатору - арбітражному керуючому Носань Н.С. (18029, м. Черкаси, вул. Сумгаїтська, буд. 7), Олександрійській міській раді Кіровоградської області (28000, м. Олександрія, пр. Леніна, 59), ТОВ "Форест" (77356, Івано-Франківська область, Калуський район, с. Завій, урочище Царків, б.1 корп. А), ТОВ "Енерго-Миг" (49005, м. Дніпропетровськ, вул. Обручева, б. 17), ПП "Діалін" (28000, м. Олександрія, вул. Канатенка, 2), ТОВ "Олександрійська енергетична компанія" (28000, м. Олександрія, вул. Кільцева, 9), Управлінню виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Кіровоградській області (25006, м. Кропивницький, вул. Михайлівська, 64).
Повний текст ухвали складено 10.12.2018.
Суддя Н.М. Коваленко
Повідомити учасників справи про відсутність у суду технічної можливості надавати інформацію про веб-адресу судового рішення у Єдиному державному реєстрі судових рішень, одночасно з врученням (надсиланням/видачі) копії повного або скороченого такого рішення до затвердження Положення про Єдину судову інформаційно-телекомунікаційну систему та початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи.
Повідомити учасників справи про можливість ознайомитись з електронною копією судового рішення в Єдиному державному реєстрі судових рішень за його веб-адресою: http://reyestr.court.gov.ua.
Веб-адреса сторінки на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет, за якою учасники справи можуть отримати інформацію по справі, що розглядається: http://court.gov.ua/fair/sud5013.