Єдиний унікальний № 742/532/18
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
23 серпня 2018 року м. Прилуки
Прилуцький міськрайонний суд Чернігівської області в складі головуючого судді Бездідько В.М., за участю секретаря судового засідання Карпенко В.О., представників відповідача ОСОБА_1, ОСОБА_2, розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Прилуки цивільну справу за позовом ОСОБА_3 до ОСОБА_4 обласного центру зайнятості про скасування наказу про припинення трудового договору та поновлення на роботі, -
встановив:
ОСОБА_3 звернувся до суду з позовом до ОСОБА_4 обласного центру зайнятості про скасування наказу про припинення трудового договору та поновлення на роботі.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що позивач з 13 листопада 2013 року був прийнятий на посаду директора Прилуцького міськрайонного центру зайнятості згідно наказу № 314-к від 13.11.2013 року. 10 жовтня 2017 року ОСОБА_4 обласний центр зайнятості видав наказ № 217 про створення Прилуцької міськрайонної філії ОСОБА_4 обласного центру зайнятості та даним наказом були затверджені Положення про Прилуцьку міськрайонну філію ОСОБА_4 обласного центру зайнятості її структуру та штатний розпис. 11 жовтня 2017 року ОСОБА_4 обласним центром зайнятості видано наказ № 311-к про введення в дію структур та штатних розписів філій та апарату ОСОБА_4 обласного центру зайнятості, яким введено в дію затверджені структури та штатні розписи апарату Прилуцької міськрайонної та ОСОБА_4 районної філії ОСОБА_4 обласного центру зайнятості з 11 жовтня 2017 року. Цього ж дня відповідач видав наказ № 312-к про попередження працівників Прилуцького міськрайонного та ОСОБА_4 районного центрів зайнятості про наступне вивільнення через два місяці у зв»язку із припиненням юридичних осіб в результаті реорганізації відповідно до ст.. 49-2 КЗпП України. З цим наказом позивача було ознайомлено тільки 13.11.2017 року. 05 лютого 2018 року наказом ОСОБА_4 обласного центру зайнятості №31-к позивача було звільнено з роботи за п. 1 ст. 40 КЗпП України у зв»язку із реорганізацією підприємства, про що зроблено запис № 18 у трудовій книжці серії БТ-І №3031834 від 10.07.1980 р. Позивач вважає, що дане звільнення було з порушенням норм трудового законодавства, а саме в порушення ч. 3 ст. 49-2 КЗпП України роботодавець одночасно з попередженням про звільнення у зв»язку реорганізацією підприємства не запропонував вакантні посади, які існують саме на цьому підприємстві, незалежно від того в якому структурному підрозділі працівник, який вивільнюється працював. Крім того відповідачем не враховані норми ч. 1 ст. 42 КЗпП України та прийнято на роботу працівників, які мали нижчу кваліфікацію, а також звільнення відбулося в той період коли він перебував у відпустці, що свідчить про незаконність наказу № 31-к від 05.02.2018 року. Незаконне звільнення з роботи завдало позивачу сильних душевних переживань та страждань, погіршились відносини з близькими у зв»язку з нервовим зривом. Тому позивач просить суд скасувати наказ про звільнення №31-к від 05 лютого 2018 року, поновити на займаній посаді в Прилуцькій міськрайонній філії ОСОБА_4 обласного центру зайнятості, стягнути з відповідача на його користь середній заробіток за час вимушеного прогулу з 06.02.2018 року по день фактичного поновлення на роботі, стягнути 11169 грн. в рахунок відшкодування завданої моральної шкоди, понесені судові витрати та допустити негайне виконання в частині поновлення на роботі.
В ході судового розгляду позивач та його представник підтримали позовні вимоги і обґрунтування позову в повному обсязі та просили суд позов задовольнити, посилаючись на те, що при звільненні позивача були порушені норми трудового законодавства.
Представники відповідача ОСОБА_4 обласного центру зайнятості в судовому засіданні позов не визнали в повному обсязі, просили відмовити в задоволенні позову, подавши відзив на позовну заяву.
Вислухавши учасників судового процесу, дослідивши матеріали справи, суд вважає, що в задоволенні позову слід відмовити з наступних підстав.
Частиною 1 статті 15 ЦК України визначено право кожної особи на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання.
Згідно з ч.1ст.4 ЦПК України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи інтересів.
Відповідно до ч.1ст.13 ЦПК України суд розглядає справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідно до цього Кодексу, в межах заявлених нею вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбачених цим Кодексом випадках.
Згідно зі ст.81 ЦПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень. Доказування не може ґрунтуватися на припущеннях.
Статтею 76 ЦПК Українивстановлено, що доказами є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.
В силу статті 77 ЦПК України належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Предметом доказування є обставини, що підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення. Сторони мають право обґрунтовувати належність конкретного доказу для підтвердження їхніх вимог або заперечень. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування.
Згідно зі ст.78 ЦПК України суд не бере до уваги докази, що одержані з порушенням порядку, встановленого законом. Обставини справи, які за законом мають бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.
Статтями 79 та 80 ЦПК України визначено, що достовірними є докази, на підставі яких можна встановити дійсні обставини справи. Достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.
Відповідно до ч.1 ст. 95 ЦПК України письмовими доказами є документи (крім електронних документів), які містять дані про обставини, які мають значення для правильного вирішення спору.
Судом встановлено, що відповідачем було призначено ОСОБА_3, провідного спеціаліста відділу ресурсного забезпечення Управління Державної служби надзвичайних ситуацій України у Чернігівській області на посаду директора Прилуцького міськрайонного центру зайнятості порядком переведення, як такого, що пройшов стажування з посадовим окладом до штатного розпису 1499 грн. на місяць згідно наказу № 314-к від 13.11.2013 року. (а.с. 52-53)
Наказом Державної служби зайнятості від 18.10.2016 року № 176 « Про реорганізацію базових центрів зайнятості Чернігівської області» реорганізовано шляхом приєднання до ОСОБА_4 обласного центру зайнятості всі базові центри зайнятості Чернігівської області в т.ч. Прилуцький міськрайонний центр зайнятості. (а.с. 54)
01.11.2016 року наказом № 144 ОСОБА_4 обласного центру зайнятості у зв»язку з реорганізацією базових центрів зайнятості у Чернігівській області шляхом приєднання до ОСОБА_4 обласного центру зайнятості призначено головами комісій з припинення юридичної особи в т.ч. по Прилуцькому міськрайонному центру зайнятості ОСОБА_3 з покладенням відповідних обов»язків ( а.с. 55-56)
07.11.2016 року проведено державну реєстрацію рішення про припинення юридичної особи із внесенням відповідного запису до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (а.с. 57)
З метою забезпечення ефективної організації роботи ОСОБА_4 обласної служби зайнятості в умовах проведення реорганізації шляхом приєднання базових центрів зайнятості до ОСОБА_4 обласного центру зайнятості та створення філій ОСОБА_4 обласного центру зайнятості, визначення розподілу функцій між обласним, базовими центрами зайнятості в умовах припинення та створеними філіям ОСОБА_4 обласного центру зайнятості, вирішення організаційних адміністративних питань, які виникатимуть під час реорганізації, та на виконання наказу Державної служби зайнятості (Центрального апарату) від 29.08.2017 року № 123 «Про внесення змін до наказу Державної служби зайнятості (Центрального апарату від 21.04.2017 № 47», наказом ОСОБА_4 обласного центру зайнятості від 08.09.2017 року № 113 «Про реалізацію Пілотного проекту» прийнято рішення впровадити Пілотний проект в Прилуцькому міськрайонному та ОСОБА_4 районному центрах зайнятості. (а.с. 58-61)
Відповідно до розділу IV Положення про державну службу зайнятості затвердженого наказом Міністерства соціальної політики України від 15.12.2016 року № 1543 Державна служба зайнятості (Центральний апарат) 19.09.2017 за № 33/03/5162-17 погоджує утворення Прилуцької міськрайонної та ОСОБА_4 районної філій ОСОБА_4 обласного центру зайнятості та здійснення організаційно-розпорядчих заходів (а.с. 62)
Наказом ОСОБА_4 обласного центру зайнятості від 10.10.2017 року № 127 «Про створення Прилуцької міськрайонної філії ОСОБА_4 обласного центру зайнятості» створено Прилуцьку міськрайонну філію ОСОБА_4 обласного центру зайнятості; затверджено Положення про Прилуцьку міськрайонну філію ОСОБА_4 обласного центру зайнятості, структуру та штатний розпис Прилуцької міськрайонної філії ОСОБА_4 обласного центру зайнятості. (а.с.66)
Згідно виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 30 жовтня 2017 року проведена державна реєстрація Прилуцької міськрайонної філії ОСОБА_4 обласного центру зайнятості, як його відокремленого підрозділу. (а.с. 67)
Наказом Державної служби зайнятості (Центрального апарату) від 15 березня 2017 року № 22 «Про затвердження граничної чисельності працівників державної служби зайнятості на 2017 рік» затвердженого граничну чисельність працівників державної служби зайнятості на 2017 рік згідно з додатком, а саме Чернігівська область всього 391 працівник, з них апарат - 65.(а.с. 63-64)
Наказом Державної служби зайнятості (Центрального апарату) від 26 вересня 2017 року № 137 «Про внесення змін у додаток до наказу Державної служби зайнятості (Центрального апарату) від 15.03.2017 року № 22» у позиції «Чернігівська область» у графі «з них: апарат» цифру «65» замінено цифрою «113», графу «з нього: філії» доповнено цифрою «40».(а.с. 65)
Наказом ОСОБА_4 обласного центру зайнятості від 11.10.2017 року № 311-к «Про введення в дію структур та штатних розписів філій та апарату ОСОБА_4 обласного центру зайнятості»:введено в дію затверджені структури та штатні розписи Прилуцької міськрайонної та ОСОБА_4 районної філій ОСОБА_4 обласного центру зайнятості з 11 жовтня 2017 року; зобов’язано начальника відділу по роботі з персоналом ОСОБА_1 вжити заходів, передбачених Кодексом законів про працю України, пов’язаних зі змінами в організації праці, визнано таким, що втратив чинність, пункт 1 наказу ОСОБА_4 обласного центру зайнятості від 05.04.2017 року № 90-к «Про введення в дію штатних розписів базових центрів зайнятості Чернігівської області» стосовно штатних розписів Прилуцького міськрайонного та ОСОБА_4 районного центрів зайнятості. (а.с. 68)
Наказом ОСОБА_4 обласного центру зайнятості від 11 жовтня 2017 року № 312-к визначено про попередження працівників Прилуцького міськрайонного та ОСОБА_4 районного центрів зайнятості про наступне вивільнення через два місяці у зв»язку із припиненням юридичних осіб (Прилуцького міськрайонного центру зайнятості та ОСОБА_4 районного центру зайнятості) в результаті реорганізації відповідно до статті 49-2 КЗпП України (додатки № 1-2) (а.с. 70-71)
12.10.2017 року працівників Прилуцького міськрайонного центру зайнятості попереджено про наступне вивільнення через два місяці у зв'язку із припиненням юридичної особи (Прилуцького міськрайонного центру зайнятості) в результаті реорганізації відповідно до статті 49-2 КЗпП України та запропоновано посади в ОСОБА_4 обласній службі зайнятості. ( а.с. 72-76)
Наказом ОСОБА_4 обласного центру зайнятості № 179-в від 22.09.2017 року ОСОБА_3 надано частину щорічної відпустки тривалістю 10 календарних днів з 9 по 19 жовтня 2017 року (а.с. 78)
Згідно службової записки ОСОБА_3 повідомив ОСОБА_4 обласний центр зайнятості про те, що з 23.10.2017 року перебуває на лікарняному (а.с.79)
Із службової записки ОСОБА_3 вбачається, що він з 13.11.2017 року приступив до роботи після закінчення лікарняного та закриття листка непрацездатності(а.с. 80)
ОСОБА_3 попереджено 13.11.2017 року та запропоновано посаду провідного інженера з господарської діяльності відділу організації матеріально-технічного забезпечення ОСОБА_4 обласного центру зайнятості, що підтверджується додатком до наказу ОСОБА_4 ОЦЗ від 11.10.2017 року № 312-к ( а.с. 72-76)
Як вбачається із копії диплому КВ №781051 від 28.06.1986 року ОСОБА_3 закінчив Полтавський інженерно- будівельний інститут за спеціальністю промислове та цивільне будівництво (а.с. 69)
Наказом ОСОБА_4 обласного центру зайнятості від 27.11.2017 року № 369-к призначено за переведенням ОСОБА_5 начальника відділу організації працевлаштування населення на посаду заступника керівника Прилуцької міськрайонної філії ОСОБА_4 обласного центру зайнятості, з посадовим окладом відповідно до штатного розпису; ОСОБА_6 заступника начальника відділу організації працевлаштування населення на посаду начальника відділу організації працевлаштування населення Прилуцької міськрайонної філії ОСОБА_4 обласного центру зайнятості, з посадовим окладом відповідно до штатного розпису; ОСОБА_7 провідного фахівця з питань зайнятості відділу організації працевлаштування населення на посаду заступника начальника відділу організації працевлаштування населення Прилуцької міськрайонної філії ОСОБА_4 обласного центру зайнятості, з посадовим окладом відповідно до штатного розпису (81-82)
Як вбачається із копії диплома ЛГ ВЕ № 008000 ОСОБА_8 закінчила ОСОБА_4 державний педагогічний інститут ім.. ОСОБА_9 за спеціальністю початкового навчання (а.с. 84)
Згідно копії диплома спеціаліста з відзнакою С16№023614 ОСОБА_5 закінчила Інститут підготовки кадрів державної служби зайнятості України і отримала повну вищу освіту за спеціальністю Менеджер організацій і адміністрування та здобула кваліфікацію спеціаліста з менеджменту організації і адміністрування менеджера організацій (а.с. 85)
Згідно посадової інструкції заступника керівника Прилуцької міськрайонної філії ОСОБА_4 обласного центру зайнятості серед основних завдань організовує та контролює діяльність всіх відділів філії щодо забезпечення безперебійного, повного та якісного надання послуг клієнтам служби зайнятості. Заступник керівника філії на період відсутності заміщує керівника філії. Кваліфікаційні вимоги даної посади: освіта вища, за спеціальністю «Менеджмент», «Економіка», «Публічне управління та адміністрування», «Управління персоналом та економіка праці», «Соціальна робота», «Психологія», «Правознавство» з відповідним стажем роботи за фахом не менше 3 років або стаж роботи за фахом на керівних посадах в інших сферах не менше 5 років (а.с. 86-88)
Наказом № 371-к від 29.11.2017 року призначено за переведенням ОСОБА_10 провідного інженера з комп»ютерних систем відділу інформаційних систем Прилуцького міськрайонного центру зайнятості 1 грудня 2017 року на посаду провідного фахівця з питань зайнятості відділу організації працевлаштування населення Прилуцької міськрайонної філії ОСОБА_4 обласного центру зайнятості з посадовим окладом відповідно до штатного розпису (а.с. 89)
Згідно посадової інструкції провідного фахівця відділу організації працевлаштування населення Прилуцької міськрайонної філії ОСОБА_4 обласного центру зайнятості серед основних завдань здійснює процедури і операції відповідно до Рекомендацій щодо обслуговування населення та роботодавців фахівцями служби зайнятості, проводить реєстрацію клієнтів, які звертаються за сприянням у працевлаштуванні, оформляє персональну картку особи та додатки до неї, отримує необхідні підписи клієнтів в ПК та додатках до них. Кваліфікаційні вимоги до даної посади: освіта вища, за спеціальністю «Психологія», «Соціальна робота», «Управління персоналом та економіка праці», «Менеджмент», «Економіка», «Правознавство», «Комп’ютерна інженерія», «Інженерія програмного забезпечення» або спорідненою з відповідним стажем роботи за фахом. Крім того до функціональних обов’язків даного працівника входить в т.ч. і забезпечення функціонування Єдиної інформаційно-аналітичної системи, за допомогою якої надаються всі послуги установами державної служби зайнятості(а.с. 90-92)
Відповідно до витягу з наказу від 28.12.2017 року № 398-к переведено ОСОБА_3 директора Прилуцького міськрайонного центру зайнятості 2 січня 2018 року у Прилуцьку міськрайонну філію ОСОБА_4 обласного центру зайнятості та вважати таким, що знаходиться поза штатом Прилуцької міськрайонної філії ОСОБА_4 обласного центру зайнятості до закінчення строку попередження про наступне вивільнення у зв»язку з припиненням юридичної особи Прилуцького міськрайонного центру зайнятості в результаті реорганізації(а.с.93)
Актом від 10 січня 2018 року засвідчено факт відмови ОСОБА_3 ставити підпис та дату ознайомлення у повідомленні від 28.12.2017 року № 114 про ознайомлення з записом в трудовій книжці та наказом ОСОБА_4 ОЦЗ від 28.12.2017 року № 398-к, перший екземпляр Повідомлення залив у себе (а.с. 94)
Наказом від 02.01.2018 року ОСОБА_4 обласного центру зайнятості ОСОБА_11 надано додаткову оплачувану відпустку за ненормований робочий день тривалістю 6 календарних днів та частину щорічної відпустки за фактично відпрацьований час тривалістю 4 календарні дні з 18 по 21 січня 2018 року (а.с. 96)
Листом від 12 січня 2018 року виконавчий комітет Прилуцької міської ради не заперечує щодо звільнення з посади директора Прилуцького міськрайонного центру зайнятості ОСОБА_3 у зв»язку з реорганізацією підприємства(а.с. 98)
Крім того, 17 січня 2018 року Державна служба зайнятості (Центральний апарат) погодила звільнення ОСОБА_3 з посади директора Прилуцького міськрайонного центру зайнятості Чернігівської області (а.с. 97)
З 16.01.2018 року по 02.02.2018 року ОСОБА_3 перебував на лікарняному, що підтверджується листком непрацездатності від 16.01.2018 року серія 367106 та приступив до роботи 05 лютого 2018 року.
Наказом ОСОБА_4 обласного центру зайнятості № 31-к від 05.02.2018 року звільнено ОСОБА_3 директора Прилуцького міськрайонного центру зайнятості, який перебуває поза штатом у Прилуцькій міськрайонній філії ОСОБА_4 обласного центру зайнятості 05 лютого 2018 року у зв»язку із реорганізацією підприємства п. 1 ст. 40 КЗпП України (а.с.106)
Крім того судом достовірно встановлено, що наказом ОСОБА_4 обласного центру зайнятості від 13.07.2015 року № 212-к «Про притягнення до відповідальності працівників Прилуцького МРЦЗ за відсутність контролю, недотримання вимог Закону України «Про зайнятість населення» позбавлено премії за червень 2015 року директора Прилуцького МЦЗ ОСОБА_3 (а.с. 108)
Наказом ОСОБА_4 обласного центру зайнятості від 23.06.2016 року № 81 «Про притягнення до відповідальності працівників Прилуцького МРЦЗ» - за недостатній контроль за організацією та ефективністю надання соціальних послуг клієнтам служби зайнятості позбавлено премії ОСОБА_3 за травень 2016 року.(а.с.109-110)
Наказом ОСОБА_4 обласного центру зайнятості від 25.08.2016 року № 114 «Про притягнення до дисциплінарної відповідальності працівників Прилуцького МРЦЗ» - за неналежний контроль за організацією роботи з обслуговування населення і роботодавців та погіршення якості наданих соціальних послуг ОСОБА_3 скасовано надбавку за високі досягнення у праці та позбавлено премії липень 2016 року. Визнано системним характер недоліків у роботі керівника Прилуцького МРЦЗ щодо організації роботи працівників центру зайнятості забезпечення контрольних функцій, що призвело до порушень вимог чинного законодавства та технологічних процедур обслуговування клієнтів.(а.с. 111-113)
Наказом ОСОБА_4 обласного центру зайнятості від 27.12.2016 № 173 «Про притягнення до відповідальності працівників» - за неналежний контроль за організацією роботи з надання соціальних послуг безробітним громадянам ОСОБА_3 скасовано надбавку за високі досягнення у праці та позбавлено премії за грудень 2016 року(ас. 114-115)
Наказом ОСОБА_4 обласного центру зайнятості від 24.02.2017 року № 20 «Про притягнення до відповідальності працівників Прилуцького МРЦЗ за неналежну організацію роботи центру зайнятості відповідно до вимог чинне законодавства та відсутність дієвого контролю за правомірністю прийняття рішень в добових наказах ОСОБА_3 оголошено догану, скасовано надбавку за особливий характер роботи та інтенсивність праці за березень 2017 року, позбавлено премії за лютий 2017 року. (а.с. 116-119)
Наказом ОСОБА_4 обласного центру зайнятості від 20.06.2017 року № 184-к «Про преміювання працівників центрів зайнятості за підсумками роботи у травні 2017 року» - за відсутність контролю за використанням коштів компенсацію роботодавцям витрат у розмірі єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування в межах доведеного кошторису видатків позбавлено премії ОСОБА_3 (а.с. 120-121)
Наказом ОСОБА_4 обласного центру зайнятості від 26.06.2017 року № 83 «Про притягнення до дисциплінарної відповідальності ОСОБА_3О.» - за суттєві недоліки в організації роботи центру зайнятості відповідно до вимоги чинного законодавства та відсутність дієвого контролю за правомірністю прийняття рішень в добових наказах ОСОБА_3 оголошено догану, позбавлено надбавки за інтенсивна праці та премії за червень 2017 року.(а.с. 122)
Наказом ОСОБА_4 обласного центру зайнятості від 01.09.2017 року № 107«Про недоліки в роботі Прилуцького міськрайонного центру зайнятості» вказано ОСОБА_3 на відсутність контролю за додержанням фахівцями норм законодавства у сфері зайнятості населення та загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття; ОСОБА_12 заслуговує на притягнення до дисциплінарної відповідальності, але враховуючи закінчення строку для застосування дисциплінарного стягнення за встановлені порушення законодавства, обмежитись позбавленням премії за серпень 2017 року; враховуючи системний характер недоліків у роботі керівництва Прилуцького МРЦЗ щодо організації роботи фахівців центру зайнятості та забезпечення контрольних функцій і низький професійний рівень керування центром зайнятості, що стало підставою для застосування доган, попереджено ОСОБА_3, що при встановленні в подальшому фактів порушень чинного законодавства в Прилуцькому МРЦЗ стосовно нього буде розпочата процедура звільнення із займаної посади за пунктом 3 статті 40 КЗпП України. (а.с. 123-124)
Наказом ОСОБА_4 обласного центру зайнятості від 20.10.2017 року № 326-к «Про преміювання працівників центрів зайнятості за підсумками роботи у вересні 2017 року» - за несвоєчасне підписання добового наказу, що призвело до порушення Порядку фінансування органів державної служби зайнятості в частині врахування матеріального забезпечення безробітним не в повному обсязі, позбавлено премії ОСОБА_3 (а.с. 125)
Як вбачається з результатів тестування ОСОБА_3 17.06.2016 року набрав 1 бал, 02.07.2016 року - правильних відповідей 4, оцінка погано (а.с.158-166 )
Крім того із матеріалів справи вбачається, що згідно копії свідоцтва про підвищення кваліфікації 12СПК 942179 ОСОБА_3 підвищив кваліфікацію в Інституті підготовки кадрів державної служби зайнятості України (а.с. 186) був нагороджений подяками міського голови Прилуцької міської ради, голови обласної організації профспілки, директора Державного навчального закладу «Сумський центр професійно-технічної освіти державної служби»(а.с. 187-189) та відповідно до відомості перевірки знань спеціалістів Прилуцького МРЦЗ 22.09.2017 р. пройшов тестування для деректорів оцінка добре (а.с.204)
Пунктом 1 ч. 1 ст. 40 КЗпП України визначено, що трудовий договір, укладений на невизначений строк, а також строковий трудовий договір до закінчення строку його чинності можуть бути розірвані власником або уповноваженим ним органом лише у випадках: змін в організації виробництва і праці, в тому числі ліквідації, реорганізації, банкрутства або перепрофілювання підприємства, установи, організації, скорочення чисельності або штату працівників.
Відповідно до вимог ст.42 КЗпП України при скороченні чисельності чи штату працівників у зв'язку із змінами в організації виробництва і праці переважне право на залишення на роботі надається працівникам з більш високою кваліфікацією і продуктивністю праці.
Частиною 3 ст. 49-2 КЗпП України встановлено, що одночасно з попередженням про звільнення у зв’язку із змінами в організації виробництва і праці власник або уповноважений ним орган пропонує працівникові іншу роботу на тому самому підприємстві, в установі, організації. При відсутності роботи за відповідною професією чи спеціальністю, а також у разі відмови працівника від переведення на іншу роботу на тому самому підприємстві, в установі, організації працівник, на власний розсуд, звертається за допомогою до державної служби зайнятості або працевлаштовується самостійно. У разі якщо вивільнення є масовим відповідно до статті 48 Закону України "Про зайнятість населення", власник або уповноважений ним орган доводить до відома державної служби зайнятості про заплановане вивільнення працівників.
Відповідно до п.19 постанови Пленуму Верховного Суду України 06.11.1992 року № 9 «Про практику розгляду судами трудових спорів» розглядаючи трудові спори, пов'язані зі звільненням за п.1 ст.40 КЗпП України, суди зобов'язані з'ясувати, чи дійсно у відповідача мали місце зміни в організації виробництва і праці, зокрема, ліквідація, реорганізація або перепрофілювання підприємства, установи, організації, скорочення чисельності або штату працівників чи додержано власником або уповноваженим ним органом норм законодавства, що регулюють вивільнення працівника, які є докази щодо змін в організації виробництва і праці, про те, що працівник відмовився від переведення на іншу роботу або що власник або уповноважений ним орган не мав можливо перевести працівника з його згоди на іншу роботу на тому ж підприємстві, установі, організації, чи не користувався вивільнюваний працівник переважним правом на залишення на роботі та чи попереджувався він за 2 місяці про наступ вивільнення.
Відповідно до правової позиції Верховного Суду України, наведеної у постанові від 10.03.2015 р. у справі № 21-52а 15, виходячи з нормативного тлумачення частини першої статті 40, частин першої та третьої статті 49-2 Кодексу законів про працю України власник або уповноважений ним орган одночасно з попередженням про звільнення у зв'язку із змінами в організації виробництва і праці зобов'язаний запропонувати працівникові всі наявні вакантні посади, які він може обіймати відповідно до своєї кваліфікації. Тобто вживає заходи до переведення працівника за його згодою на іншу роботу.
Аналогічна правова позиція Верховного Суду України зафіксована й у постанові від 01.03.2017 р. у справі № 6-2485цс16, згідно змісту якої виходячи з вимог статті 49-2 КЗпП України одночасно з попередженням про вивільнення конкретного працівника протягом двох місяців роботодавець повинен запропонувати йому всі наявні за відповідною кваліфікацією вакантні посади.
За таких підстав, аналізуючи надані докази та даючи їм правову оцінку, враховуючи встановлені і наведені обставини, які підтверджені доказами, суд приходить до висновку, що гранична чисельність працівників установ державної служби зайнятості Чернігівської області залишилась незмінною, тобто скорочення чисельності чи штату працівників в установах державної служби зайнятості Чернігівської області не відбулося, а тому відсутні підстави для застосування до працівників вимог ст.. 42 КЗпП України.
Крім того, ОСОБА_13 було попереджено про наступне вивільнення через два місяця у зв»язку припиненням юридичної особи, Прилуцького міськрайонного центру зайнятості в результаті реорганізації відповідно до ст.. 49-2 КЗпП України. Як вже зазначалось, Позивачу одночасно з попередженням про вивільнення було запропоновано вакантну посаду провідного інженера з господарської діяльності відділу організації матеріально-технічного забезпечення ОСОБА_4 обласного центру зайнятості, яка відповідала його кваліфікації, але Позивач від запропонованої посади відмовився.
Посада заступника керівника філії не могла бути запропонована Позивачу, оскільки не відповідала його кваліфікації. Єдиною вакантною посадою, яка відповідала кваліфікації позивача та була запропонована йому на час попередження про наступне вивільнення була посада провідного інженера з господарської діяльності відділу організації матеріально-технічного забезпечення ОСОБА_4 обласного центру зайнятості.
За таких обставин суд дійшов висновку про необхідність відмови ОСОБА_3 у задоволенні його позову.
Оскільки позовні вимоги про стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу з 06.02.2018 року по день фактичного поновлення на роботі та стягнення завданої моральної шкоди є похідними від позовних вимог про скасування наказу про звільнення та поновлення на роботі, суд вважає, що підстав для їх задоволення немає.
Керуючись вищевикладеним, на підставі ст. ст.12, 13, 81, 258-259, 263, 264, 265, 352, 354, 355, п.п.15.5 п.15 розділу ХІІІ «Перехідні положення» ЦПК України, суд, –
ухвалив :
В задоволенні позовних вимог ОСОБА_3 до ОСОБА_4 обласного центру зайнятості про скасування наказу про припинення трудового договору та поновлення на роботі – відмовити.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення до апеляційного суду Чернігівської області через Прилуцький міськрайонний суд.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Учасник справи, якому повне рішення або ухвала суду не були вручені у день його (її) проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження на рішення суду якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Повне судове рішення складено 04.09.2018р.
Головуючий суддя В.М.Бездідько