open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 липня 2018 року

м. Полтава

Справа № 816/982/18

Полтавський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Бойка С.С.,

за участю:

секретаря судового засідання - Лайко О.В.

представників позивача - ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3,

представників відповідача - ОСОБА_4, ОСОБА_5,

третіх осіб - ОСОБА_6, ОСОБА_7,

представника третіх осіб - ОСОБА_8

розглянув у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Диканського комбінату комунальних підприємств до Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області, треті особи ОСОБА_6 та ОСОБА_7 про визнання протиправним та скасування припису,

В С Т А Н О В И В:

26 березня 2018 року Диканський комбінат комунальних підприємств звернувся до Полтавського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області, треті особи ОСОБА_6 та ОСОБА_7 про визнання протиправним та скасування припису про №2 від 06.03.2018.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилався на те, що спірний припис прийнятий відповідачем з порушенням норм чинного законодавства.

Ухвалою суду від 29.03.2018 провадження по справі відкрито, справу призначено до розгляду за правилами загального позовного провадження.

18.04.2018 до суду надійшов відзив відповідача на позовну заяву, у якому представник відповідача просив в задоволену адміністративного позову відмовити посилаючись на те, що проведеною перевіркою встановлено, що позивач в порушення вимог постанови Кабінету Міністрів України від 21 липня 2005 року №630 розмір плати за надання послуг з централізованого опалення споживачам багатоквартирних будинків, розрахував виходячи з розміру спожитої теплової енергії по конкретній котельні, визначеного Диканським ЛВУМГ Філії "Управління магістральних газопроводів "Київатрансгаз" ПАТ "Укртраснгаз" щомісячно у актах прийому-передачі теплової енергії, пропорційно опалювальної площі квартири та тарифу на теплову енергію встановлену для ПАТ "Укртраснгаз" постановою НКРЕКП від 09 червня 2016 року №989, а саме 947,50 грн. за Гкал та 1137,00 грн. за Гкал (з ПДВ).

Вказував, що постановою НКРЕКП від 09 червня 2016 року №1101 "Про внесення змін до Постанови національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 31 березня 2015 року №1171", що введена в дію з 01 липня 2016 року та є чинною на теперішній час, встановлено одноставковий тариф на послуги з централізованого опалення, що надається населенню ПАТ "Укртрансгаз" (для абонентів житлових будинків без будинкових та квартирних приладів обліку теплової енергії) у розмірі 44,93 грн/м2 (з ПДВ) опалювальної площі за місяць протягом періоду надання послуги з централізованого опалення.

Стверджував, що з огляду на викладене по гр. ОСОБА_7 Диканським ККП зайво нараховано плата за послуги з централізованого опалення за 2016-2017 роки в розмірі 30347,94 грн, з урахуванням оплати борг споживача перед комбінатом становить 1866,01 грн, а не 27561,59 грн, обрахованих позивачем. По гр. ОСОБА_9 Диканським ККП зайво нараховано плата за послуги з централізованого опалення за 2016-2017 роки в розмірі 28615,05, з урахуванням оплати борг споживача перед комбінатом становить 1363,75 грн., а не 25310,15 грн. обрахованих позивачем.

13.04.2018 до суду надійшли пояснення третіх осіб, у яких останні стверджували, що Диканський ККП безпідставно вважає себе виконавцем житлово-комунальної послуги централізованого опалення, а розрахунки проводить у невстановлений законодавством спосіб не дотримуючись вимог Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення. Вказували на те, що позивач не мав права бути виконавцем послуг з централізованого опалення в період опалювального сезону 2016 - 2017 років, адже з 26.04.21014 набрали чинності зміни внесені до Закону України "Про житлово-комунальні послуги", відповідно до яких виконавцем послуг з централізованого опалення для об'єктів усіх форм власності є суб'єкт господарювання з постачання теплової енергії (теплопостачальна організація). Диканський ККП не є теплопостачальною організацією, не має відповідної ліцензії, а тому починаючи з 26.04.20-14 не може бути виконавцем послуг з централізованого опалення.

Зазначали, що договір купівлі-продажу теплової енергії №1610000767 від 21.10.2016 укладений між Диканським ККП та теплопостачальною організацією ПАТ "Укртансгаз" жодним чином не надає позивачеві статусу теплопостачальної організації в розумінні Закону України "Про теплопостачання" і як наслідок не робить позивача виконавцем послуг централізованого опалення, а лише свідчить про те, що Диканськаий ККП є споживачем теплової енергії.

18.05.2018 до суду надійшла відповідь позивача на відзив позивача на позовну заяву у якій Диканський комбінат комунальних підприємств просив позовні вимоги задовольнити.

Представники позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримали та просили позов задовольнити.

Представники відповідача в судовому засіданні проти задоволення позовних вимог заперечували.

Треті особи та їх представник в судовому зсіданні просили в задоволенні адміністративного позову відмовити.

Заслухавши пояснення представників сторін, третіх осіб та їх представника, дослідивши матеріали справи, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення, оцінивши докази, що мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив такі факти та відповідні до них правовідносини.

Відповідно до наказу Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області та направлення від 26.02.2018 №3, завідувачем сектору контролю за регульованими цінами Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області ОСОБА_4 проведена позапланова перевірка Диканського комбінату комунальних підприємств з питань дотримання порядку формування, вставлення та застосування державних регульованих цін на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, послуги з централізованого опалення за 2016-2017 р. опалювальний період.

За результатами проведеної перевірки складено акт №3, яким зафіксовано порушення позивачем Закону України "Про житлово-комунальні послуги", Закону України "Про ціни та ціноутворення", Закону України "Про теплопостачання", Постанови Кабінету Міністрів України від 21.07.20905 №630, Постанови НКРЕКП від 09.06.2016 №1101 Про внесення змін до Постанови національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 31.03.2015 №1171.

За результатами розгляду вказаного акту керівником суб'єкта господарювання 06.03.2018 винесено припис №2, яким вимагається від Диканського комбінату комунальних підприємств в 15 дений термін з дня направлення припису зменшити заборгованість споживача ОСОБА_6 за послуги з централізованого опалення в 2016-2017 роках перед Диканським ККП з 25310,15 грн до 1363,75 грн, та заборгованість споживача ОСОБА_7 за послуги з централізованого опалення в 2016-2017 роках перед Диканським ККП з 27561,59 грн до 1866,01 грн.

Позивач не погоджуючись з вказаним приписом звернувся до суду з позовом про визнання його протиправним та скасування.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.

Згідно абз. 2 п.п. 10 п. 4 Положення про Головне управління Держпродспоживслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Держпродспоживслужби від 04 серпня 201 7 р. № 647, відповідач здійснює державний нагляд (контроль) за дотриманням вимог формування, встановлення та застосування державних регульованих цін.

Статтею 17 Закону України "Про ціни і ціноутворення" передбачено, що функціями відповідача є: виконання контрольно-наглядових функцій за дотриманням вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін; здійснення державного спостереження у сфері ціноутворення; запобігання порушенням у сфері ціноутворення.

12 січня 2018 року до відповідача надійшло звернення від громадян ОСОБА_6 та ОСОБА_7 щодо порушення Диканським комбінатом комунальних підприємств їх прав.

Частиною першою статті 6 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" передбачено, що підставою для здійснення позапланових заходів є, в тому числі, звернення фізичної особи ( фізичних осіб) про порушення, що спричинило шкоду її (їхнім) правам, законним інтересам, життю чи здоров'ю, навколишньому природному середовищу чи безпеці держави, з додаванням документів чи їх копій, що підтверджують такі порушення (за наявності). Позаплановий захід у такому разі здійснюється виключно за погодженням центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у відповідній сфері державного нагляду (контролю), або відповідного державного колегіального органу.

15 січня 2018 року Головне управління Держпродспоживслужби в Полтавській області звернулося до ОСОБА_6 та ОСОБА_7 з проханням надати документи, що підтверджують проведену оплату за надані послуги в опалювальний сезон 2016-2017 р.; рахунки на оплату послуг, які надав Диканський комбінат комунальних підприємств; договори укладені з Диканським комбінатом комунальних підприємств та інформацію щодо призначення субсидії на опалювальний сезон 2016-2017 р.

З метою отримання погодження на проведення позапланового заходу державного нагляду, відповідач 17 січня 2018 року звернувся до Державної регуляторної служби України.

26 січня 2018 року відповідачем отримано погодження на проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) щодо Диканського комбінату комунальних підприємств.

Згідно п.п. 2 п. 6 Положення про Головне управління Держпродспоживслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Держпродспоживслужби від 04 серпня 2017 року № 647, відповідач має право одержувати в установленому законодавством порядку інформацію, документи і матеріали від державних органів та органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій усіх форм власності та їх посадових осіб. 29 січня 2018 року відповідач звернувся до Диканського комбінату комунальних підприємств з вимогою надати копії: договору між Диканським ККП та ПАТ "Укртрансгаз" про придбання теплової енергії на 2016-2017 роки; договорів між Диканським комбінатом комунальних підприємств та мешканцями смт. Диканька, яким підприємство реалізувало теплову енергію; ліцензії на постачання теплової енергії; щомісячних актів приймання-передачі спожитого обсягу теплової енергії; щомісячних розрахунків вартості послуги з централізованого опалення з документами по обґрунтуванню; щомісячні рахунки Диканського ЛВУМГ за оплату спожитого тепла; інші документи, довідки, що впливають на розмір плати за спожиту енергію.

На підставі наказу Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області від 26 лютого 2018 року №250-ОД та направлення від 26 лютого 2018 р. №3 в період з 27 лютого 2018 року по 05 березня 2018 року працівником Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області проведено позапланову перевірку Диканського комбінату комунальних підприємств з питань дотримання порядку формування, встановлення та застосування державних регульованих цін на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, послуги з централізованого опалення за 2016-2017 р. опалювальний період.

Перевіркою встановлено, що Диканському комбінату комунальних підприємств рішенням Виконавчого комітету Диканської селищної ради від 17 жовтня 2016 року №196 погоджено тарифи на теплову енергію, її виробництво, транспортування, постачання для потреб населення на рівнях встановлених постановою НКРЕКП від 09 червня 2016 року №989 "Про встановлення тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування, постачання для потреб населення ПАТ "Укртрансга":

Тариф на теплову енергію - 947,50 грн/Гкал (без ПДВ), в тому числі:

Тариф на виробництво теплової енергії - 913,25 грн/Гкал (без ПДВ),

Тариф на транспортування теплової енергії - 31,98 грн/Гкал (без ПДВ),

Тариф на постачання теплової енергії - 2,27 грн/Гкал (без ПДВ).

Вказаним рішенням доручено позивачу укласти договір купівлі-продажу теплової енергії, її виробництво, транспортування, постачання для потреб населення, та проводити щомісячні розрахунки вартості послуги з централізованого опалення в залежності від використаної теплової енергії та опалювальної площі у відповідності до Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 21 липня 2005 року №630.

Диканським ККП з ПАТ «Укртрансгаз» укладено договір купівлі-продажу теплової енергії від 31.10.2016 №1610000767.

Керуючись рішенням Виконавчого комітету Диканської селищної ради від 17 жовтня 2016 року №196 та договором купівлі-продажу теплової енергії від 31.10.2016 №1610000767, позивач проводив нарахування населенню плати за послуги з централізованого опалення в 2016-2017 роках опалювальний період та перераховував кошти ПАТ "Укртрансгаз".

Відповідно до частини четвертої статті 19 Закону України "Про житлово-комунальні послуги", яка набрала законної сили з 26 квітня 2014 року, виконавцем послуг з централізованого опалення та послуг з централізованого постачання гарячої води для об'єктів усіх форм власності є суб'єкт господарювання з постачання теплової енергії (теплопостачальна організація). Аналогічні положення маються Порядку визначення виконавця житлово-комунальних послуг, затвердженому наказом Держжитлокомунгоспу України від 25 квітня 2005 року №60, яка набрала чинності 13 жовтня 2014 року, а саме: виконавцем послуг з централізованого опалення та послуг з централізованого постачання гарячої води для об'єктів усіх форм власності є суб'єкт господарювання з постачання теплової енергії (теплопостачальна організація).

Статтею 1 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" визначено, що виконавець - суб'єкт господарювання, предметом діяльності якого є надання житлово-комунальної послуги споживачу відповідно до умов договору.

Згідно статті 1 Закону України "Про теплопостачання" теплопостачальна організація - це суб'єкт господарської діяльності з постачання споживачам теплової енергії; постачання теплової енергії (теплопостачання) - це господарська діяльність, пов'язана з наданням теплової енергії (теплоносія) споживачам за допомогою технічних засобів транспортування та розподілом теплової енергії на підставі договору.

Зі змісту листа Диканського комбінату комунальних підприємств від 27 лютого 2018 року №70, судом встановлено, що у позивача відсутня ліцензія на провадження господарської діяльності у сфері теплопостачання. У цьому ж листі позивач повідомив відповідача, що він не є балансоутримувачем котелень по виробництву теплової енергії, яка використовувалася на опалення житлового масиву; в квартирах та на житлових будинках куди поставлялося тепло в опалювальному сезоні 2016- 2017 роках, прилади комерційного обліку теплової енергії були відсутні, кількість спожитої енергії визначалась за приладами комерційного обліку, які встановленні в котельнях теплопостачальної організації, про що складався акт прийому-передачі теплової енергії.

Судом досліджено щомісячні рахунки на оплату які виставляло Диканське ЛВУМГ Філії "Управління магістральних газопроводів "Київтрансгаз" ПАТ "Укртрансгаз" позивачу та встановлено, що теплова енергія вироблялася на трьох котельнях, які розташовані за адресами смт. Диканька вул. Леніна, вул. Кутузова та вул. Куйбишева. Відповідно до додатків 2.1 та 2.2 до Договору купівлі - продажу теплової енергії від 31 жовтня 2016 року №1610000767 теплові мережі від котелень по вулицях Кутузова та Куйбишева до житлових будинків також знаходяться на балансі Диканського ЛВУМГ Філії "Управління магістральних газопроводів "Київтрансгаз" ПАТ "Укртрансгаз".

На балансі позивача знаходиться теплотраса по вул. Кутузова, буд 4А, блок "А" від тепло камери №1 до секції А з орієнтовною протяжністю 36 м та по вул. Кутузова, буд 4А, блок "Б" від секції "А" до секції "Б" орієнтовною протяжністю 49 м., що підтверджується на явною в матеріалах справи копією Довідки Диканського комбінату комунальних підприємств від 27 лютого 2018 №73.

Системно аналізуючи наведене, суд приходить до висновку, що теплові мережі від котельні по вул. Леніна до споживачів ніде не обліковуються.

Враховуючи викладене, суд приходить до висновку, що позивач не є теплопостачальною організацією і не може бути виконавцем послуг з централізованого опалення.

З огляду на викладене вбачається, що позивач в порушення частини третьої статті 29 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" прийняв на себе обов'язки щодо нарахування плати та збору коштів за надану послугу з централізованого опалення, та відповідно, укладення договорів зі споживачами (населенням) смт. Диканька Полтавської області.

Крім того, суд звертає увагу на те, що рішення Виконавчого комітету Диканської селищної ради від 17 жовтня 2016 року №196 скасоване рішенням виконавчого комітету Диканської селищної ради від 21 червня 2017 року №101, прийнятим на виконання подання Полтавського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України №159-ПВ від 30 травня 2017 року, відповідно до Закону України "Про внесення змін до деяких законів України щодо удосконалення розрахунків за електроносії", ст. ст. 30, 31 Закону України "Про житлово-комунальні послуги", ст. 28 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні".

Статтею 1 Закону У країни "Про житлово-комунальні послуги", встановлено, що комунальні послуги - це результат господарської діяльності, спрямованої на задоволення потреб фізичної чи юридичної особи у забезпеченні холодною та гарячою водою, водовідведення, газо- та електропостачанням, опаленням, а також вивезення побутових відходів у порядку, встановленому законодавством.

Чинним законодавством у сфері надання житлово-комунальних послуг не передбачено такої послуги як "послуга з теплопостачання", а врегульовано відносини по наданню послуги з централізованого опалення.

Відповідно до пункту 1 розділу VIII Прикінцевих положень Закону України "Про житлово-комунальні послуги" від 24 червня 2004 року договори про надання житлово-комунальних послуг, укладені до набрання чинності цим Законом, мають бути приведені у відповідність із ним до 1 січня 2006 року. Договори, що не приведені у відповідність із цим Законом у зазначений строк, втрачають чинність.

Відповідно до п. 3 ч. 2 ст. 21 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" виконавець зобов'язаний підготувати та укласти із споживачем договір на надання житлово-комунальних послуг з визначенням відповідальності за дотримання умов його виконання згідно з типовим договором.

Згідно з п. 8 Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України №630 від 21.07.2005, послуги надаються споживачеві згідно з договором, що оформляється на основі типового договору про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення.

Судом встановлено, що позивачем із споживачами послуг з централізованого опалення договори не укладалися, натомість 15.08.2003 між позивачем та громадянами ОСОБА_7 та ОСОБА_6 укладено договори про надання населенню послуг з теплопостачання №724, та №705 відповідно.

Статтею 1 Закону України "Про теплопостачання" визначено, що теплова енергія - це товарна продукція, що виробляється на об'єктах сфери теплопостачання для опалення, підігріву питної води, інших господарських і технологічних потреб споживачів, призначена для купівлі-продажу.

Взаємовідносини між теплопостачальними організаціями та споживачами теплової енергії врегульовано Правилами користування тепловою енергією, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 03 жовтня 2007 року №1198.

Відповідно до цих Правил споживач теплової енергії - це фізична особа, яка є власником будівлі або суб'єктом підприємницької діяльності, чи юридична особа, яка використовує теплову енергію відповідно до договору. За наявності технічної можливості споживач має право після погодження з теплопостачальною організацією приєднувати до своїх теплових мереж інших споживачів, які укладають договори безпосередньо з теплопостачальною організацією.

Відповідно до п.1.5 Порядку формування тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, послуги з централізованого опалення і постачання гарячої води, затвердженого постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 24 березня 2016 року №377, формування тарифів на виробництво, транспортування та постачання теплової енергії здійснюється з урахуванням витрат за кожним видом ліцензованої діяльності, облік яких ведеться ліцензіатом окремо. Тарифи формуються для таких категорій споживачів: населення; бюджетні установи; релігійні організації (крім обсягів, що використовуються для провадження виробничо -комерційної діяльності); інші споживачі.

Тарифи для кожної категорії споживачів визначаються на підставі економічно обґрунтованого розподілу витрат, пов'язаних з виробництвом, транспортуванням та постачанням теплової енергії.

Згідно з договором купівлі-продажу теплової енергії від 31.10.2016 №1610000767 укладеним між Диканським ККП та ПАТ "Уктрансгаз", теплова енергія постачається Споживачу у вигляді гарячої води на опалення - в період опалювального сезону /п.2.1/. Пунктом 3.7 договору ПАТ "Уктрансгаз" обраховує приєднане максимальне теплове навантаження на опалення в розрізі житлових будинків. Відповідно до п.4.1 договору тарифи за спожиту теплову енергію застосовуються як для населення, але за Гкал, а не за квадратний метр, тоді як п.6.2.7 встановлено, що споживач зобов'язується встановити прилади обліку теплової енергії після отримання письмового узгодження теплопостачальної організації. Таким чином, на момент укладання договору інформація про відсутність засобів обліку теплової енергії у споживача була відома постачальнику.

Згідно п.23 Правил користування тепловою енергією, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 03 жовтня 2007 року №1198, розрахунки за спожиту теплову енергію здійснюються на межі продажу, яка є межею балансової належності (відповідальності), відповідно до договору на підставі показів вузла обліку згідно з діючими тарифами (цінами), затвердженими в установленому порядку. Тобто, розрахунки проводяться за показами комерційних приладів обліку споживача.

За інформацією наданою Диканським ККП в листі від 27 лютого 2018 року №70 Диканське ЛВУМГ Філії "Управління магістральних газопроводів "Київтрансгаз" ПАТ "Укртрансгаз" визначало обсяг спожитої теплової енергії за показниками засобу обліку теплової енергії, встановленого на виході з котельні та фіксувала їх в щомісячних актах приймання-передачі теплової енергії, що є порушенням постанови Кабінету Міністрів України від 03 жовтня 2007 року № 1198 та постанови Кабінету Міністрів України від 21 липня 2005 року № 630.

З огляду на викладене, суд приходить до висновку, що позивач не є кінцевим споживачем послуг, предметом договору є фактично послуги з централізованого опалення для населення смт. Диканька, а комерційні засоби обліку теплової енергії у споживачів відсутні.

Відносини між суб'єктом господарювання, предметом діяльності якого є надання житлово-комунальних послуг (далі - виконавець), і фізичною та юридичною особою (далі - споживач), яка отримує або має намір отримувати послуги з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення (далі - послуги) регулюються Правилами надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 21 липня 2005 року №630 (далі по тексту Постанова №630).

Перевіркою встановлено та підтверджено в ході розгляду справи в суді, що позивач розмір плати за надану послугу з централізованого опалення споживачам багатоквартирних будинків, розраховував виходячи з розміру спожитої теплової енергії по конкретній котельні, визначеного Диканським ЛВУМГ Філії "Управління магістральних газопроводів "Київтрансгаз" ПАТ "Укртрансгаз" щомісячно у актах прийому передачі теплової енергії, пропорційно опалювальної площі квартири та тарифу на теплову енергію встановлену для ПАТ "Укртрансгаз" постановою НКРЕКП від 09 червня 2016 року №989, а саме 947,50 грн за Гкал (без ПДВ) та 1137,00 грн. за Гкал (з ПДВ).

Вказані дії свідчать про порушення Диканським комбінатом комунальних підприємств вимог Постанови №630.

Відповідно до п. 21 Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, у разі відсутності у квартирі (будинку садибного типу) та на вводах у багатоквартирний будинок засобів обліку води і теплової енергії плата за надані послуги справляється згідно з установленими нормативами (нормами) споживання, а саме з централізованого опалення - з розрахунку за 1 кв. метр (куб. метр) опалюваної площі (об'єму) квартири (будинку садибного типу) та з урахуванням фактичної температури зовнішнього повітря і фактичної кількості днів надання цієї послуги в місяці, який є розрахунковим.

Згідно пунктом 40 Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, розмір щомісячної плати (П) за послугу з централізованого опалення для населення (фізичних осіб) у разі відсутності у квартирі (будинку садибного типу) та на вводах у багатоквартирний будинок засобів обліку теплової енергії за розрахунковий період протягом опалювального сезону у разі застосування одноставкового тарифу визначається виконавцем за формулою:

П = ТО* S * Кі * (nфі/ni'),

де ТО - одноставковий тариф на послугу з централізованого опалення для населення (фізичних осіб) житлових будинків без будинкових та квартирних засобів обліку теплової енергії, гривень за 1 кв. метр (гривень за 1 куб. метр) за розрахунковий період протягом опалювального сезону (з податком на додану вартість);

S - опалювана площа (об'єм) квартири (будинку садибного типу) споживача, який отримує послугу з централізованого опалення та не має будинкового або квартирного засобу обліку теплової енергії, кв. метрів (куб. метрів);

Кі - коефіцієнт, що враховує відхилення фактичної температури зовнішнього повітря та тривалості опалювального сезону від врахованих під час розрахунку діючого тарифу в і-му місяці;

nфі - фактична кількість діб надання послуги з централізованого опалення у розрахунковому періоді в і-му місяці;

ni' - календарна кількість діб в і-му місяці.

Постановою НКРЕКП від 09 червня 2016 року № 1101 "Про внесення змін до Постанови національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 31 березня 2015 року №1171", що введена в дію з 01 липня 2016 року та є чинною на теперішній час, встановлено одноставковий тариф на послугу з централізованого опалення, що надається населенню ПАТ "Укртрансгаз" (для абонентів житлових будинків без будинкових та квартирних приладів обліку теплової енергії) у розмірі 44,93 грн/м2 (з ПДВ) опалювальної площі за місяць протягом періоду надання послуги з централізованого опалення (з податком на додану вартість).

З огляду на викладене суд приходить до висновку, що по гр. ОСОБА_7 Диканським ККП зайво нараховано плата за послугу з централізованого опалення за 2016-2017 роки в розмірі 30347,94 грн., з урахуванням оплати борг споживача перед позивачем становить 1866,01 грн., а по гр. ОСОБА_6 Диканським ККП зайво нараховано плата за послугу з централізованого опалення за 2016-2017 роки в розмірі 28615,05 грн., з урахуванням оплати борг споживача перед позивачем становить 1363,75 грн.

Частиною сьомою статті 7 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", встановлено, що на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п'яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.

Відповідно до частини восьмої статті 7 вказаного Закону визначено, що припис - обов'язкова для виконання у визначені строки письмова вимога посадової особи органу державного нагляду (контролю) суб'єкту господарювання щодо усунення порушень вимог законодавства.

Відповідно до пункту 7 частини першої статті 18 Закону України "Про ціни і ціноутворення" уповноважені органи маються право надавати органам виконавчої влади та органам місцевого самоврядування, суб'єктам господарювання обов'язкові для виконання приписи про усунення порушень вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін.

Згідно абз. 5 п.п. 10 п. 4 Положення про Головне управління Держпродспоживслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Держпродспоживслужби від 04 серпня 2017 року №647, відповідач надає органам виконавчої влади, органам місцевого самоврядування, суб'єктам господарювання обов'язкові для виконання приписи про усунення порушень вимог законодавства щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін.

Враховуючи порушення встановлені в ході перевірки позивача, Головним управлінням Держпродспоживслужби в Полтавській області 06 березня 2018 року винесено припис про виконання законних вимог щодо усунення порушень порядку формування, встановлення та застосування державних (регульованих) цін №2, яким встановлено наступні вимоги:

в 15 денний термін з дня направлення припису зменшити заборгованість споживача ОСОБА_6 за послуги з централізованого опалення в 2016-2017 роках перед Диканським комбінатом комунальних підприємств з 25310,15 гривень до 1363,75 гривень;

в 15 денний термін з дня направлення припису зменшити заборгованість споживача ОСОБА_7 за послуги з централізованого опалення в 2016-2017 роках перед Диканським комбінатом комунальних підприємств з 27561,59 гривень до 1866,01 гривень, в триденний строк з моменту виконання припису;

в триденний термін з моменту виконання припису повідомити Головне управління Держпродспоживслужби в Полтавській області про вжиті заходи.

Таким чином, припис про виконання законних вимог щодо усунення порушень порядку формування, встановлення та застосування державних (регульованих) цін від 06 березня 2018 року №2, винесений відповідачем правомірно, на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, з використанням повноважень з метою, з якою ці повноваження надано; обґрунтовано; неупереджено; добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів позивача і цілями, на досягнення яких спрямоване рішення; з урахуванням права позивача на участь у процесі прийняття рішення; та своєчасно.

Враховуючи викладене, суд приходить до висновку про безпідставність позовних вимог та необхідність відмовити в Диканському КПП в задоволенні адміністративного позову.

Підстави для розподілу судових витрат відсутні.

Керуючись статтями 241-245 Кодексу адміністративного судочинства України,

У Х В А Л И В:

Відмовити в задоволенні позову Диканського комбінату комунальних підприємств до Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області, треті особи ОСОБА_6 та ОСОБА_7 про визнання протиправним та скасування припису повністю.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене до Харківського апеляційного адміністративного суду з урахуванням особливостей подання апеляційних скарг, встановлених пунктом 15.5 частини 1 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України в редакції від 03.10.2017 року.

Апеляційна скарга на дане рішення може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складено 23 липня 2018 року.

Головуючий суддя

С.С. Бойко

Джерело: ЄДРСР 75451965
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку