ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
14 грудня 2017 року
м. Полтава
Справа № 816/1352/17
Полтавський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Канигіної Т.С.,
розглянувши в порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом
позивача
ОСОБА_1
до відповідачів:
1. Державного кадастрового реєстратора відділу у Кобеляцькому районі Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області ОСОБА_2 2. Відділу у Кобеляцькому районі Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області 3. Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області
про
визнання рішень протиправними, зобов'язання вчинити дії
В С Т А Н О В И В:
14.08.2017 ОСОБА_1 (надалі – ОСОБА_1, позивач) звернулася до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до державного кадастрового реєстратора відділу у Кобеляцькому районі Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області ОСОБА_2 (надалі – державний реєстратор, відповідач-1), відділу у Кобеляцькому районі Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області (надалі – відділу у Кобеляцькому районі ГУ Держгеокадастру у Полтавській області, відповідач-2) про визнання рішень протиправними, зобов'язання вчинити дії (з урахуванням письмових уточнень позовних вимог від 12.10.2017 та усних уточнень позовних вимог, зазначених у судовому засіданні 28.11.2017), а саме просить:
- визнати протиправним та скасувати рішення державного кадастрового реєстратора відділу у Кобеляцькому районі ГУ Держгеокадастру у Полтавській області ОСОБА_2, що полягає у скасуванні запису (відомостей) в Державному земельному кадастрі про земельну ділянку за кадастровим номером 5321885701:01:001:1344, площею 0,24 га, місце розташування: Полтавська область, Кобеляцький район, село Орлик, у формі протоколу від 27.07.2017 № 1120862 про виправлення помилки, що виникла під час державної реєстрації земельної ділянки з порушенням вимог Порядку ведення Державного земельного кадастру або внаслідок перенесення до Державного земельного кадастру відомостей про земельні ділянки, які не були зареєстровані в Державному реєстрі земель;
- зобов'язати державного кадастрового реєстратора відділу у Кобеляцькому районі ГУ Держгеокадастру у Полтавській області поновити запис (відомості) в Державному земельному кадастрі про земельну ділянку за кадастровим номером 5321885701:01:001:1344, площею 0,24 га, місце розташування: Полтавська область, Кобеляцький район, село Орлик;
- визнати протиправною відмову державного кадастрового реєстратора відділу у Кобеляцькому районі ГУ Держгеокадастру у Полтавській області ОСОБА_2 у видачі витягу з Державного земельного кадастру щодо земельної ділянки за кадастровим номером 5321885701:01:001:1344, площею 0,24 га, місце розташування: Полтавська область, Кобеляцький район, село Орлик;
- зобов'язати державного кадастрового реєстратора відділу у Кобеляцькому районі ГУ Держгеокадастру у Полтавській області видати витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку з кадастровим номером 5321885701:01:001:1344, площею 0,24 га, місце розташування: Полтавська область, Кобеляцький район, село Орлик;
- визнати протиправним та скасувати рішення державного кадастрового реєстратора відділу у Кобеляцькому районі ГУ Держгеокадастру у Полтавській області ОСОБА_2 від 22.06.2017 № РВ-5300497782017 про відмову у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру;
- зобов'язати державного кадастрового реєстратора відділу у Кобеляцькому районі ГУ Держгеокадастру у Полтавській області ОСОБА_2 повторно розглянути заяву ОСОБА_1 від 08.06.2017 про надання адміністративної послуги з державної реєстрації земельної ділянки з видачею витягу з Державного земельного кадастру щодо земельної ділянки за кадастровим номером: 5321885701:01:001:1344, площею 0,24 га, місце розташування: Полтавська область, Кобеляцький район, село Орлик, вул. Набережна 18/2 та зобов'язати державного кадастрового реєстратора відділу у Кобеляцькому районі Держгеокадастру у Полтавській області зареєструвати земельну ділянку з кадастровим номером 5321885701:01:001:1344 у Державному земельному кадастрі.
В обґрунтування адміністративного позову ОСОБА_1 зазначила про протиправність дій відповідача-1, які полягали у відмові останнього у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру та видачі відповідного витягу.
Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 17.10.2017 залучено до участі у справі № 816/1352/17 у якості відповідача – Головне управління Держгеокадастру у Полтавській області (надалі – ГУ Держгеокадастру у Полтавській області, відповідач-3).
Представник позивача надала до суду клопотання, у якому просила провести розгляд справи у порядку письмового провадження /а.с. 150/.
Відповідач -1 у письмових запереченнях на адміністративний позов просила суд розглянути справу без її участі /а.с. 58/.
У письмових запереченнях на адміністративний позов відповідач-1 зазначила, що 22.06.2017 нею розглянуто заяву про внесення відомостей до Державного земельного кадастру від 15.06.2017; 22.06.2017 прийнято рішення № РВ-5300497782017, яким відмовлено у внесенні відомостей до Державного земельного кадастру з підстав невідповідності поданих документів вимогам, установленим Законом України "Про Державний земельний кадастр" та Порядку ведення Державного земельного кадастру; вказана земельна ділянка не зареєстрована в Державному реєстрі земель, з якого помилково перенесені відомості до Державного земельного кадастру /а.с. 53-58/.
Відповідач-2 у судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином.
Представник відповідача-3 у судове засідання з'явився, проти задоволення адміністративного позову заперечував.
У письмових запереченнях на адміністративний позов відповідач-3 проти задоволення адміністративного позову заперечував з підстав, викладених у запереченнях відповідача-1.
Відповідно до частини шостої статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Зважаючи на відсутність перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених статтею 128 Кодексу адміністративного судочинства України, а також відсутність потреби заслухати свідка або експерта, суд ухвалив розглянути справу у порядку письмового провадження.
Дослідивши матеріали справи, з'ясувавши фактичні обставини, оцінивши докази, що мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку про наявність підстав для часткового задоволення позову з огляду на наступне.
З матеріалів справи вбачається, що рішенням Орлицької сільської ради Кобеляцького району Полтавської області від 20.06.2008 "Про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки гр. ОСОБА_1 на території Орлицької сільської ради" надано дозвіл ОСОБА_1 на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,2400 га для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд за рахунок земель запасу в с. Орлик /а.с. 19/.
У 2012 році ПП "АРТ-Ю" розроблено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки ОСОБА_1 для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд у межах села Орлик на території Орлицької сільської ради Кобеляцького району Полтавської області /а.с. 12/.
Рішенням Орлицької сільської ради Кобеляцького району Полтавської області від 21.06.2012 затверджено технічну документацію із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право власності на земельну ділянку в розмірі 0,24 га, у тому числі 0,24 га для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель та споруд по вулиці Набережній 18/2 в с. Орлик у межах населеного пункту на території Орлицької сільської ради гр. ОСОБА_1 /а.с. 20/.
Крім того, матеріали справи містять рішення Орлицької сільської ради Кобеляцького району Полтавської області від 13.10.2016 про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, кадастровий номер: 5321885701:01:001:1344 площею 0,2400 га для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель та споруд по вулиці Набережній 18/2 в с. Орлик у межах населеного пункту на території Орлицької сільської ради гр. ОСОБА_1 Також цим рішенням передано безоплатно у приватну власність земельну ділянку, кадастровий номер: 5321885701:01:001:1344 та надано дозвіл позивачу на здійснення державної реєстрації на право власності на земельну ділянку, кадастровий номер: 5321885701:01:001:1344 /а.с. 36/.
Позивач зазначила, що неодноразово зверталася до відповідача-2 із заявами про внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру.
Проте відповідач-1 рішеннями від 09.02.2017 № РВ-5300409212017, від 20.03.2017 № РВ -5300437262017, від 22.06.2017 № РВ-5300497782017 відмовив ОСОБА_1 у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру /а.с. 42, 45, 47/.
За доводами ОСОБА_1, 22.06.2017 вона здійснила пошук та перегляд відомостей у Державному земельному кадастрі про земельну ділянку з кадастровим номером: 5321885701:01:001:1344, які оприлюдені на офіційну веб- сайті Держгеокадастру; відповідно до інформації, зазначеної на офіційному веб- сайті Держгеокадастру, яка підтверджується наданим до суду витягом з Державного земельного кадастру від 22.06.2017, земельна ділянка, кадастровий номер: 5321885701:01:001:1344, перебуває в приватній власності ОСОБА_1 /а.с. 37/; 23.06.2017 позивач здійснила запит в електронній формі через офіційний веб-сайт Держгеокадастру для отримання витягу з Державного земельного кадастру щодо земельної ділянки, кадастровий номер: 5321885701:01:001:1344 /а.с. 38/; не отримавши відповідь на електронний запит стосовно відомостей з Державного земельного кадастру, 23.07.2017 на гарячу лінію Держгеокадастру позивачем подано скаргу.
За результатами розгляду скарги ГУ Держгеокадастру у Полтавській області надано відповідь від 25.07.2017 № 0-16-0.221-155/0/23-17-ГЛ, у якій зазначено, що відповідачем-2 на заяву представника позивача надана відповідь від 23.06.2017 № 142/107-17 про те, що земельна ділянка не зареєстрована в Державному реєстрі земель згідно з постановою Кабінету Міністрів України № 1021 від 09.09.2009 у зв'язку з тим, що відомості про земельну ділянку були помилково перенесені до Державного земельного кадастру /а.с. 39/.
При цьому позивач стверджує, що не отримувала відповідь від 23.06.2017 № 142/107-17.
Здійснивши повторний пошук та перегляд інформації щодо земельної ділянки, кадастровий номер: 5321885701:01:001:1344, позивач дізналася, що відомості про земельну ділянку за кадастровим номером відсутні /а.с. 40/.
Не погоджуючись з діями відповідачів-1, 2, ОСОБА_1 звернулася до суду із цим адміністративним позовом.
Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає таке.
Відповідно до частин шостої та сьомої статті 118 Земельного кодексу України (у редакції, чинній на момент надання позивачеві дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки) громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають заяву до відповідної районної, Київської чи Севастопольської міської державної адміністрації або сільської, селищної, міської ради за місцезнаходженням земельної ділянки. У заяві зазначаються бажані розміри та мета її використання. Відповідна місцева державна адміністрація або сільська, селищна, міська рада розглядає заяву, а при передачі земельної ділянки фермерському господарству – також висновки конкурсної комісії, і в разі згоди на передачу земельної ділянки у власність надає дозвіл на розробку проекту її відведення.
Відповідно до статті 50 Закону України "Про землеустрій" від 22.05.2003 № 858-IV (у редакції, чинній на момент затвердження технічної документації із землеустрою (рішення Орлицької сільської ради Кобеляцького району Полтавської області від 21.06.2012) проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок складаються у разі надання, передачі, вилучення (викупу), відчуження земельних ділянок.
Згідно з частиною першою статті 56 Закону України "Про землеустрій" технічна документація із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право на земельну ділянку, крім поділу та об'єднання земельних ділянок, включає: пояснювальну записку; технічне завдання на складання документів, що посвідчують право на земельну ділянку; копії заяв фізичних або клопотання юридичних осіб; матеріали польових геодезичних робіт і план земельної ділянки, складений за результатами кадастрової зйомки; рішення органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування про надання або передачу земельної ділянки у власність або надання в користування, у тому числі на умовах оренди; акт прийомки-передачі межових знаків на зберігання; акт перенесення в натуру (на місцевість) меж охоронних зон, зон санітарної охорони, санітарно-захисних зон і зон особливого режиму використання земель за їх наявності; кадастровий план земельної ділянки; перелік обмежень прав на земельну ділянку і наявні земельні сервітути.
Відповідно до частини першої статті 186 Земельного кодексу України (у редакції, чинній на момент затвердження технічної документації щодо відведення земельної ділянки (рішення Орлицької сільської ради Кобеляцького району Полтавської області від 21.06.2012) розгляд і затвердження землевпорядної документації проводиться в такому порядку, зокрема проекти відведення земельних ділянок із земель державної чи комунальної власності затверджуються органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування, які надають і вилучають земельні ділянки.
Отже, оскільки проект землеустрою розроблений на замовлення позивача у 2012 році та затверджений рішенням Орлицької сільської ради Кобеляцького району Полтавської області від 21.06.2012, то вказаний проект відповідав вимогам законодавства. При цьому відсутні докази на спростування цієї обставини.
Відповідно до пункту 13-1 Порядку ведення Поземельної книги, яка затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 09.09.2009 № 1021 "Про затвердження порядків ведення Поземельної книги і Книги записів про державну реєстрацію державних актів на право власності на земельну ділянку та на право постійного користування земельною ділянкою, договорів оренди землі" (надалі – Порядок ведення Поземельної книги) (у редакції, чинній на момент затвердження технічної документації), державна реєстрація земельної ділянки здійснюється після визначення кадастрового номера в установленому порядку та прийняття відповідним органом, який здійснює розпорядження землями, рішення про затвердження документації із землеустрою та надання земельної ділянки у власність (користування) чи після формування земельної ділянки на підставі документації із землеустрою за рішенням власника земельної ділянки про поділ або об'єднання земельних ділянок.
Згідно з пунктом 4 Порядку ведення Поземельної книги номер Поземельної книги відповідає кадастровому номеру земельної ділянки. Кадастровий номер – це індивідуальний цифровий код (номер), що не повторюється на всій території України, присвоюється земельній ділянці при здійсненні її державної реєстрації і зберігається за нею протягом усього часу існування такої ділянки.
Пунктом 13-2 цього Порядку передбачено, що державна реєстрація земельної ділянки здійснюється територіальним органом Держземагентства за її місцезнаходженням на підставі заяви: органу, який здійснює розпорядження землями державної або комунальної власності - у разі формування земельної ділянки із земель державної та комунальної власності; набувача права на земельну ділянку; спадкоємця громадянина України, щодо якого прийнято рішення про передачу безоплатно у приватну власність земельної ділянки, прийняте відповідно до законодавства; власника (користувача) земельної ділянки державної чи комунальної власності – у разі формування земельної ділянки шляхом поділу чи об'єднання раніше сформованих земельних ділянок.
Державна реєстрація земельної ділянки здійснюється шляхом відкриття Поземельної книги.
Під час державної реєстрації земельної ділянки здійснюється державна реєстрація: державного акта або договору оренди земельної ділянки державної та комунальної власності у Книзі записів; обмежень у використанні земельної ділянки, які існують на момент державної реєстрації земельної ділянки у Поземельній книзі (пункт 13-6 вказаного Порядку).
Відповідно до пункту 1.2 Тимчасового порядку ведення державного реєстру земель, затвердженого наказом Державного комітету України по земельних ресурсах від 02.07.2003 № 174, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25.07.2003 за № 641/7962 (чинний на момент прийняття рішення Орлицької сільської ради Кобеляцького району Полтавської області від 21.06.2012) (надалі – Порядок № 174), державний реєстр земель – це складова частина державного земельного кадастру, який складається з книги записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі із зазначенням кадастрових номерів земельних ділянок та Поземельної книги, яка містить відомості про земельну ділянку і формується за допомогою АС ДЗК.
Поземельна книга – це документ, який є складовою частиною державного реєстру земель, містить відомості про земельну ділянку, в тому числі кадастровий план, відомості про державний акт на право власності на землю, державний акт на право постійного користування землею, договір оренди землі та власника, користувача, орендаря (суборендаря) земельної ділянки і формується за допомогою АС ДЗК.
Книга записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі – це документ суворого обліку, який є складовою частиною державного реєстру земель та містить відомості про зареєстровані державні акти на право власності на земельну ділянку, на право постійного користування земельною ділянкою та договори оренди (суборенди) землі із зазначенням кадастрових номерів земельних ділянок.
Так, у письмових запереченнях на адміністративний позов відповідачі зазначають, що земельна ділянка не зареєстрована у Державному реєстрі земель згідно з постановою КМУ від 09.09.2009 № 1021, оскільки відомості про вказану земельну ділянку помилково перенесенні до Державного земельного кадастру.
Водночас, суд звертає увагу на те, що згідно з пунктом 2 розділу VII "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про Державний земельний кадастр" (у редакції, чинній на дату звернення ОСОБА_1 із заявою від 15.06.2017) у разі якщо до 01.01.2013 була розроблена технічна документація із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право на земельну ділянку, на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування про надання або передачу земельної ділянки у власність або надання в користування, у тому числі на умовах оренди, а відомості про таку земельну ділянку не внесені до Державного реєстру земель, державна реєстрація такої земельної ділянки здійснюється на підставі зазначеної технічної документації із землеустрою в порядку, встановленому законом.
Як вище зазначено, технічна документація із землеустрою розроблена на замовлення позивача у 2012 році; рішенням Орлицької сільської ради Кобеляцького району Полтавської області від 21.06.2012 затверджено технічну документацію із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право власності на земельну ділянку в розмірі 0,24 га, у тому числі 0,24 га для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель та споруд по вулиці Набережній 18/2 в с. Орлик у межах населеного пункту на території Орлицької сільської ради гр. ОСОБА_1 /а.с. 20/.
Отже, враховуючи те, що технічна документація із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право на земельну ділянку, була затверджена до 01.01.2013, то відповідач-1 не був наділений повноваженнями щодо перевірки вказаної технічної документації на відповідність вимогам законодавства з питань розробки проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність, які набули чинність на момент звернення позивача із заявою про внесення відомостей (змін до них ) до Державного земельного кадастру від 15.06.2017.
Проте відповідач-1 не врахував указані норми законодавства, приймаючи рішення від 22.06.2017 № РВ-5300497782017, яким відмовлено ОСОБА_1 у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру з підстав невідповідності електронного документа установленим вимогам: проект не відповідає статті 50 Закону України "Про землеустрій", а саме: відсутній кадастровий план земельної ділянки, не в повному обсязі надані матеріали геодезичних вишукувань та землевпорядного проектування, відсутній перелік обтяжень у використанні земельної ділянки, акт приймання-передачі межових знаків на зберігання, акт перенесення в натуру (на місцевість) меж охоронних зон, зон санітарної охорони, санітарно-захисних зон і зон особливого режиму використання земель /а.с. 47/.
Отже, рішення відповідача-1 від 22.06.2017 № РВ-5300497782017 прийнято усупереч вищевказаним вимогам законодавства, у зв'язку з чим є протиправним та підлягає скасуванню.
Суд зазначає, що відповідно до статті 1 Закону України "Про Державний земельний кадастр" Державний земельний кадастр – єдина державна геоінформаційна система відомостей про землі, розташовані в межах державного кордону України, їх цільове призначення, обмеження у їх використанні, а також дані про кількісну і якісну характеристику земель, їх оцінку, про розподіл земель між власниками і користувачами; державна реєстрація земельної ділянки – внесення до Державного земельного кадастру передбачених цим Законом відомостей про формування земельної ділянки та присвоєння їй кадастрового номера.
Згідно зі статтею 24 Закону України "Про Державний земельний кадастр" державна реєстрація земельної ділянки здійснюється при її формуванні шляхом відкриття Поземельної книги на таку ділянку.
Державна реєстрація земельних ділянок здійснюється за місцем їх розташування відповідним Державним кадастровим реєстратором центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.
Державна реєстрація земельних ділянок здійснюється за заявою: особи, якій за рішенням органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування надано дозвіл на розроблення документації із землеустрою, що є підставою для формування земельної ділянки при передачі її у власність чи користування із земель державної чи комунальної власності, або уповноваженої нею особи; власника земельної ділянки, користувача земельної ділянки державної чи комунальної власності (у разі поділу чи об'єднання раніше сформованих земельних ділянок) або уповноваженої ними особи; органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування (у разі формування земельних ділянок відповідно державної чи комунальної власності).
Для державної реєстрації земельної ділянки Державному кадастровому реєстратору, який здійснює таку реєстрацію, подаються: заява за формою, встановленою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері земельних відносин; оригінал документації із землеустрою, яка є підставою для формування земельної ділянки; документація із землеустрою, яка є підставою для формування земельної ділянки у формі електронного документа.
Державний кадастровий реєстратор, який здійснює державну реєстрацію земельних ділянок, протягом чотирнадцяти днів з дня реєстрації заяви: перевіряє відповідність документів вимогам законодавства; за результатами перевірки здійснює державну реєстрацію земельної ділянки або надає заявнику мотивовану відмову у державній реєстрації.
З метою захисту прав позивача, керуючись частиною другою статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України, суд вважає за необхідне вийти за межі позовних вимог та зобов'язати відділ у Кобеляцькому районі ГУ Держгеокадастру у Полтавській області внести відомості до Державного земельного кадастру щодо реєстрації земельної ділянки, площею 0,24 га, місце розташування: Полтавська область, Кобеляцький район, село Орлик, вул. Набережна 18/2.
Також суд зазначає, що відповідно частини першої статті 38 Закону України "Про Державний земельний кадастр" відомості з Державного земельного кадастру надаються державними кадастровими реєстраторами у формі, зокрема у витягів з Державного земельного кадастру про об'єкт Державного земельного кадастру.
Згідно з частиною першою статті 10 вказаного Закону об'єктами Державного земельного кадастру є: землі в межах державного кордону України; землі в межах території адміністративно-територіальних одиниць; обмеження у використанні земель; земельна ділянка.
Відповідно до частини другої статті 38 Закону України "Про Державний земельний кадастр" витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку містить усі відомості про земельну ділянку, внесені до Поземельної книги. Складовою частиною витягу є кадастровий план земельної ділянки, сформований як викопіювання з кадастрової карти (плану) території відповідної адміністративно-територіальної одиниці.
Згідно з частиною восьмою статті 24 Закону України "Про Державний земельний кадастр" на підтвердження державної реєстрації земельної ділянки заявнику безоплатно видається витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку. Витяг містить всі відомості про земельну ділянку, внесені до Поземельної книги. Складовою частиною витягу є кадастровий план земельної ділянки.
Отже, видача витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку можлива, зокрема у разі коли відомості про земельну ділянку вже внесено до Державного земельного кадастру.
З огляду на вищевикладені висновки суду, з метою захисту прав позивача, керуючись частиною другою статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України, суд вважає за необхідне вийти за межі позовних вимог та зобов'язати відповідача-2 видати позивачу витяг з Державного земельного кадастру щодо земельної ділянки площею 0,24 га, місце розташування: Полтавська область, Кобеляцький район, село Орлик, вул. Набережна 18/2.
З урахуванням викладеного, позовні вимоги ОСОБА_1 в іншій частині задоволенню не підлягають.
Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з частиною першою статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Проте згідно з частиною другою статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
З урахуванням вищенаведеного, позовні вимоги ОСОБА_1 підлягають частковому задоволенню.
Згідно зі статтею 94 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.
Керуючись статтями 2, 7-11, 17, 71, 94, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов ОСОБА_1 до державного кадастрового реєстратора відділу у Кобеляцькому районі Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області ОСОБА_2, відділу у Кобеляцькому районі Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області, Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області про визнання рішень протиправними, зобов'язання вчинити дії задовольнити частково.
Визнати протиправним та скасувати рішення державного кадастрового реєстратора відділу у Кобеляцькому районі Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області ОСОБА_2 від 22.06.2017 № РВ-5300497782017 про відмову у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру.
Зобов'язати відділ у Кобеляцькому районі Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області внести відомості до Державного земельного кадастру щодо реєстрації земельної ділянки, площею 0,24 га, місце розташування: Полтавська область, Кобеляцький район, село Орлик, вул. Набережна 18/2.
Зобов'язати відділ у Кобеляцькому районі Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області видати ОСОБА_1 витяг з Державного земельного кадастру щодо земельної ділянки площею 0,24 га, місце розташування: Полтавська область, Кобеляцький район, село Орлик, вул. Набережна 18/2.
У задоволенні іншої частини позовних вимог відмовити.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області (код ЄДРПОУ 39767930) на користь ОСОБА_1 (ідентифікаційний номер НОМЕР_1) судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 1920,00 грн.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.
Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня проголошення постанови з одночасним поданням її копії до суду апеляційної інстанції. У разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Суддя Т.С. Канигіна