ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
21 вересня 2017 року
Львів
№ 876/9008/17
Львівський апеляційний адміністративний суд в складі:
головуючого судді - Носа С. П.,
суддів - Кухтея Р. В., Яворського І. О.;
за участю секретаря судового засідання - Торкот Д. О.;
представника позивача - ОСОБА_1;
представників відповідача - Корнутія М. В.;
представника третьої особи - Остафійчук М. В.;
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Головного управління Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області на постанову Калуського міськрайонного суду Івано-Франківської області від 04 серпня 2017 року в справі за позовом ОСОБА_4 до ліквідаційної комісії управління Міністерства внутрішніх справ України в Івано-Франківській області третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Головне управління Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області про визнання дій неправомірними та зобов'язання вчинити дії,-
ВСТАНОВИВ:
29 травня 2017 року Івано-Франківським окружним адміністративним судом зареєстровано позовну заяву ОСОБА_4 до ліквідаційної комісії управління Міністерства внутрішніх справ України в Івано-Франківській області третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Головне управління Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області про визнання протиправними дій відповідача щодо не виготовлення та не надання позивачу та не направлення до ГУ ПФУ в Івано-Франківській області довідки про розмір грошового забезпечення для подальшого перерахунку йому пенсії; зобов'язання відповідача виготовити і надати позивачу та направити до ГУ ПФУ в Івано-Франківській області довідку про розмір грошового забезпечення пенсіонера ОСОБА_4 з повною реальною інформацією згідно постанови КМУ від 11.11.2015 р. № 988, наказу МВС від 06.04.2016 року № 260 із зазначенням основних і додаткових видів грошового забезпечення в наступних розмірах: посадовий оклад - 2400 грн.; підвищення посадового окладу (100 відсотків) - 2400,00 грн.; оклад за військове (спеціальне) звання - 2000,00 грн.; надбавка за вислугу років( 40 відсотків) - 2720,00 грн.; надбавка за умови режимних обмежень (15 відсотків) - 720,00 грн.; надбавка за специфічні умови проходження служби в поліції ( 100 відсотків) - 9520,00 грн.; доплата за службу в нічний час (35 відсотків) - 1680,00 грн.; надбавка за особливо важливі завдання - 50 відсотків - 3560,00 грн.; премія (50 відсотків) - 3560,00 грн. основний розмір пенсії 55 % грошового забезпечення за вислугу років, підвищення за постановою КМУ від 23 квітня 2012 року № 355 - 35 % до основного розміру пенсії позивача з визначеної з урахуванням розміру 55 % грошового забезпечення, надбавка за проживання в гірській місцевості - (25 відсотків) 600 грн., доплата до розміру пенсії зафіксованої індексації - 30 грн., з 01 січня 2015 року; зобов'язання відповідача подати у десятиденний строк з моменту, набрання рішенням законної сили звіт про виконання рішення суду (з урахуванням заяви про уточнення позовних вимог).
Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 06 липня 2017 року адміністративну справу № 809/813/17 передано на розгляд Калуському міськрайонному суду Івано-Франківської області.
Постановою Калуського міськрайонного суду Івано-Франківської області від 04 серпня 2017 року позов задоволено частково. Визнано протиправною бездіяльність ліквідаційної комісії управління Міністерства внутрішніх справ України в Івано-Франківській області щодо не виготовлення та не надання ОСОБА_4 та не направлення до ГУ ПФУ в Івано-Франківській області довідки про розмір грошового забезпечення для подальшого перерахунку пенсії ОСОБА_4. Зобов'язано ліквідаційну комісію управління Міністерства внутрішніх справ України в Івано-Франківській області виготовити і надати ОСОБА_4 та направити до ГУ ПФУ в Івано-Франківській області нової довідки про розмір грошового забезпечення пенсіонера ОСОБА_4 з повною реальною інформацією згідно постанови КМУ від 11.11.2015 р. № 988, наказу МВС від 06.04.2016 року № 260 із зазначенням основних і додаткових видів грошового забезпечення в наступних розмірах: посадовий оклад - 2400 грн.; підвищення посадового окладу (100 відсотків) - 2400,00 грн.; оклад за військове (спеціальне) звання - 2000,00 грн.; надбавка за вислугу років (40 відсотків) - 2720,00 грн.; надбавка за умови режимних обмежень (15 відсотків) - 720,00 грн.; надбавка за специфічні умови проходження служби в поліції (100 відсотків) - 9520,00 грн.; доплата за службу в нічний час (35 відсотків) - 1680,00 грн.; надбавка за особливо важливі завдання - 50 відсотків - 3560,00 грн.; премія (50 відсотків) - 3560,00 грн. з 01 січня 2016 року. Відповідно до статті 267 КАС України встановлено судовий контроль за виконанням судового рішення в адміністративній справі, шляхом зобов'язання голови ліквідаційної комісії управління Міністерства внутрішніх справ України в Івано-Франківській області подати у десятиденний строк з моменту набрання рішенням законної сили звіт про виконання рішення суду. В решті позову відмовлено.
Не погоджуючись з прийнятою постановою, третьою особою - Головним управлінням Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області, подано апеляційну скаргу до Львівського апеляційного адміністративного суду, в якій висловлено прохання скасувати оскаржувану постанову та прийняти нову, якою відмовити в задоволенні адміністративного позову в повному обсязі.
В обґрунтування вимог апеляційної скарги вказано, що судом першої інстанції при прийнятті оскаржуваної постанови було порушено норми матеріального та процесуального права.
Представник позивача, у судовому засіданні, вимоги апеляційної скарги заперечив та просить таку залишити без задоволення.
Представник третьої особи та представник відповідача, у судовому засіданні, вимоги апеляційної скарги підтримали та просять таку задовольнити.
Заслухавши суддю-доповідача, пояснення представника позивача, пояснення представника відповідача, пояснення представника третьої особи, проаналізувавши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів не знаходить підстав для її задоволення.
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно із ст. 70 КАС України належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування. Докази, одержані з порушенням закону, судом при вирішенні справи не беруться до уваги. Обставини, які за законом повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися ніякими іншими засобами доказування, крім випадків, коли щодо таких обставин не виникає спору.
Статтею 71 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Відповідно до ст. 86 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Ніякі докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.
Встановлено, що ОСОБА_4 працював в органах МВС України та був звільнений у запас 14 вересня 2011 року при званні майор міліції, вислуга років в органах МВС в пільговому обчисленні становить 20,8 (календ.20,8), що підтверджується протоколом за пенсійною справою від 06 лютого 2017 року ( а.с.13) та отримує пенсію відповідно до Закону України від 09 квітня 1992 р. № 2262-XII "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб".
19 квітня 2017 року позивач звернувся у встановленому Законом порядку до ліквідаційної комісії УМВС України в Івано-Франківській області із заявою щодо видачі нової довідки, із зазначенням розмірів основних і додаткових видів грошового забезпечення та відсоткових надбавок, встановлених Постановою Кабінету Міністрів України № 988 від 11.11.2015 р., для обрахунку і визначення розміру пенсійного забезпечення, пенсіонера МВС ОСОБА_4 (а.с. 11).
Листом від 03 травня 2017 року № Г-35/108/29-17 управління Міністерства внутрішніх справ України в Івано-Франківській області відмовило позивачу у наданні нової довідки про розмір грошового забезпечення, посилаючись на відсутність підстав для надання такої довідки ( а.с.12).
Згідно із ч. 3 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Судом апеляційної інстанції здійснено перевірку висновків суду першої інстанції щодо відповідності дій відповідача вимогам ч. 3 ст. 2 КАС України, внаслідок чого суд апеляційної інстанції погоджується з такими та вважає за необхідне зазначити наступне.
Встановлено, що 02 липня 2015 року прийнято Закон України «Про національну поліцію» №580-УІІ, який набрав чинності через три місяці з дня, наступного за днем його опублікування.
У п.15 Прикінцевих та перехідних положень цього Закону вказано, що за колишніми працівниками міліції, у тому числі пенсіонерами, а також членами їхніх сімей, іншими особами зберігаються пільги, компенсації і гарантії, передбачені цим Законом для колишніх поліцейських, членів їхніх сімей, інших осіб.
У відповідності до ст.63 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб» № 2262-12 (із змінами) перерахунок пенсії особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ України (міліції), які мають право на пенсійне забезпечення, або одержують пенсію на умовах цього Закону, здійснюється з урахуванням видів грошового забезпечення, щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством для поліцейських.
Постановою КМУ № 988 від 11.11.2015р. затверджено грошове забезпечення поліцейських Національної поліції, яке складається з посадового окладу, окладу за спеціальним званням, щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (підвищення посадового окладу, надбавки, доплати, які мають постійний характер), премій та одноразових додаткових видів грошового забезпечення.
Умови, норми і порядок пенсійного забезпечення громадян України із числа осіб, які перебували на військовій службі, службі в органах внутрішніх справ, Національній поліції, осіб начальницького і рядового складу Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України, державній пожежній охороні, Державній службі спеціального зв'язку та захисту інформації України, органах і підрозділах цивільного захисту, податковій міліції чи Державній кримінально-виконавчій службі України, та деяких інших осіб, які мають право на пенсію, визначається Законом України від 9 квітня 1992 року № 2262-ХІІ «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» (далі - Закон № 2262-ХІІ).
Як зазначено у ч. 4 ст. 63 Закону №2262-XII, усі призначені за цим Законом пенсії підлягають перерахунку у зв'язку з підвищенням грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за цим Законом, на умовах, у порядку та розмірах, передбачених Кабінетом Міністрів України. У разі якщо внаслідок перерахунку пенсій, передбаченого цією частиною, розміри пенсій звільненим із служби військовослужбовцям, особам, які мають право на пенсію за цим Законом, є нижчими, зберігаються розміри раніше призначених пенсій.
Таким чином, підставою для проведення перерахунку пенсії є фактична зміна розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, проведена на підставі рішення суб'єкта владних повноважень, наділеного правом установлювати чи змінювати види грошового забезпечення військовослужбовців.
У відповідності до п.1 Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 лютого 2008р. № 45 (надалі - Порядок № 45), перерахунок раніше призначених згідно із Законом №2262-XII пенсій проводиться в разі прийняття рішення Кабінетом Міністрів України про зміну розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення для відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за цим Законом, або у зв'язку із введенням для них нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, установлених законодавством.
Відповідно до положень цього Закону, зокрема статі 63 в редакції Закону України від 23.12.2015 року № 900-VIII, перерахунок раніше призначених пенсій військовослужбовцям, особам, які мають право на пенсію за цим Законом, та членам їх сімей у зв'язку із введенням в дію цього Закону провадиться за документами, що є у пенсійній справі, а також додатковими документами, поданими пенсіонерами на час перерахунку.
Якщо пенсіонер згодом подасть додаткові документи, які дають право на подальше підвищення пенсії, то пенсія перераховується за нормами цього Закону. При цьому перерахунок провадиться за минулий час, але не більш як за 12 місяців з дня подання додаткових документів і не раніше, ніж з дня введення в дію цього Закону.
Перерахунок пенсій особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ України (міліції), які мають право на пенсійне забезпечення або одержують пенсію на умовах цього Закону, здійснюється з урахуванням видів грошового забезпечення, щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством для поліцейських.
Тобто, перерахунок пенсії за цим Законом, в тому числі особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ України (міліції), провадиться за документами, що є у пенсійній справі, а також додатковими документами, поданими пенсіонерами на час перерахунку.
Питання щодо подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону № 2262-ХІІ, крім пенсій військовослужбовців строкової служби та членам їх сімей, та постанови Кабінету Міністрів України від 02.11.2006 № 1522 «Про передачу органам Пенсійного фонду України функцій з призначення і виплати пенсій деяким категоріям громадян», врегульовано Порядком подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», затвердженим постановою правління Пенсійного фонду України від 30 січня 2007 року №3-1 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 15 лютого 2007 року за №135/13402; далі - Порядок).
Порядок проведення та процедура перерахунку пенсії, а також належні для цього підстави встановлені Постановою Кабінету Міністрів України від 13.02.2008 року №45 (Порядок № 45).
В цьому порядку визначено, що перерахунок раніше призначених пенсій проводиться у разі прийняття рішення КМУ про зміну розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення для відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які маю прав на пенсію. На підставі такого рішення МВС повинно повідомити у п'ятиденний строк ПФУ про підстави для перерахунку пенсій відповідним категоріям осіб, а ПФУ, в свою чергу повідомляє у п'ятиденний строк з моменту надходження інформації від МВС своїм головним управлінням в областях про підстави для проведення перерахунку пенсій та про необхідність підготовки списків осіб, пенсія яких підлягає перерахуванню. Після складання таких списків та подання їх відповідним органам, уповноважені керівники цих органів своїм рішенням видають довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсій.
Встановлено, що 19 березня 2017 року заступник начальника Головного управління повідомив ліквідаційну комісію УМВС України в Івано-Франківській області про перерахунок пенсій особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ України (міліції) й зобов'язав надати відповідні довідки (а.с.14).
16 травня 2017 року ліквідаційною комісією УМВС України в Івано-Франківській області направлено до Головного управління Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області довідку про грошове забезпечення для перерахунку пенсії позивачу (а.с.112) .
Вказані обставини свідчать про те, що голова ліквідаційної комісії УМВС України в Івано-Франківській області допустив бездіяльність щодо направлення відомостей до УПФ про зміну грошового забезпечення та виготовлення і направлення довідок про складову грошового забезпечення пенсіонерів, оскільки порушив термін направлення даних довідок.
Що стосується правових підстав для отримання позивачем нової довідки про грошове забезпечення, то відповідно до п.4 Постанови ПФУ №3-1 від 30.01.2007 р. заява про перерахунок пенсії подається до органу, що призначає пенсію, заявником за місцем проживання, а при необхідності - його законним представником за місцем його проживання.
За правилами пунктів 23-24 цього Порядку перерахунок раніше призначених пенсій проводиться органами, що призначають пенсії, в порядку, установленому статтею 63 Закону. Пенсіонери подають органам, що призначають пенсії, додаткові документи, які дають право на підвищення пенсії.
Отже, підставою для вчинення дій, спрямованих на перерахунок раніше призначених пенсій, може бути як рішення, прийняте Кабінетом Міністрів України, про що державні органи, визначені Порядком проведення перерахунку, повідомляють орган ПФУ так і відповідна заява пенсіонера та додані до неї документи.
Вказана норма встановлює право позивача самостійно отримати від відповідача довідку про складову грошового забезпечення, у разі виникнення права на перерахунок пенсії.
В рішенні Конституційного Суду України по справі № 1-9/2015 від 13.05.2015 року № 4- рп\2015 за конституційним зверненням щодо офіційного тлумачення положень частини третьої статті 63 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» Конституційний Суд України дійшов висновку, що додаткові види грошового забезпечення військовослужбовців, які враховуються при перерахунку пенсій, визначаються виключно законами України, а встановлений у положеннях першого речення частини третьої статті 63 Закону перелік нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення, який включає надбавки, доплати, підвищення, є вичерпним. Враховуючи, що Верховна Рада України шляхом прийняття законів визначає види грошового забезпечення для обчислення та перерахунку пенсій військовослужбовців та осіб, які мають право на пенсію за Законом, а Кабінет Міністрів України вживає заходів щодо забезпечення права осіб на пенсійне забезпечення, керуючись Конституцією та законами України. Рішення Конституційного Суду України є обов'язковим до виконання на всій території України, остаточним і не може бути оскаржене.
Що стосується права позивача на перерахунок пенсії з урахуванням певних складових грошового забезпечення, то суд виходить з наступного.
З 01 січня 2016 року за позивачем на законодавчому рівні закріплено право на перерахунок призначеної йому пенсії за Законом України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» № 2262-ХІІ з урахуванням видів грошового забезпечення, щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством для поліцейських.
Згідно з пунктом 15 розділу XI "Прикінцеві та перехідні положення" Закону № 580-VIII за колишніми працівниками міліції, у тому числі пенсіонерами, а також членами їхніх сімей, іншими особами зберігаються пільги, компенсації і гарантії, передбачені цим Законом для колишніх поліцейських, членів їхніх сімей, інших осіб.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 11.11.2015 № 988 «Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції» та наказу МВС України від 06.04.2016 № 260 «Про затвердження Порядку та умов грошового забезпечення поліцейським Національної поліції та курсантам вищих навчальних закладів МВС із специфічними умовами навчання» зазначено основні і додаткові види грошового забезпечення, а саме: посадовий оклад, оклад за спеціальним званням, щомісячні додаткові види грошового забезпечення (підвищення посадового окладу, надбавки, доплати, які мають постійний характер), премії та одноразові додаткові види грошового забезпечення.
Відповідно до п.5 Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" (2262-12), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 лютого 2008 р.№ 45 для перерахунку пенсій грошове забезпечення враховується у розмірі, встановленому за відповідною посадою (посадами), в межах визначеної законодавством максимальної величини бази нарахування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування з урахуванням таких його видів: посадовий оклад, оклад за військовим (спеціальним) званням та відсоткова надбавка за вислугу років - у розмірах, установлених Кабінетом Міністрів України або керівником державного органу у межах його повноважень на момент виникнення права на перерахунок; за відповідною посадою та військовим (спеціальним) званням; щомісячні надбавки, доплати та підвищення, конкретні розміри яких за відповідними посадами (категоріями) установлені Кабінетом Міністрів України - у зазначених розмірах на момент виникнення права на перерахунок; інші щомісячні надбавки, доплати (крім доплати, розмір якої визначається як різниця між розміром грошового забезпечення до і після запровадження нових умов його виплати), підвищення та щомісячна премія - у середніх розмірах, що фактично виплачені за місяць, у якому виникло право на перерахунок пенсії за відповідною посадою (посадами) у тому державному органі, звідки особа звільнилася на пенсію; додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії, скасовані чи такі, що не виплачуються на момент виникнення права на перерахунок пенсії за відповідною посадою (посадами), крім зазначених у абзаці шостому цього пункту, для перерахунку пенсії не враховуються.
Узагальнюючи викладене, суд апеляційної інстанції переконаний, що судом першої інстанції надано належну оцінку наявним у справі доказам, а їх достатня кількість та взаємний зв'язок у сукупності дали змогу суду першої інстанції зробити вірний висновок про наявність підстав для часткового задоволення позову.
Враховуючи вищенаведене, суд апеляційної інстанції визнає, що судом першої інстанції, при вирішенні даного публічно-правового спору, правильно встановлено обставини справи та ухвалено законне рішення з дотриманням норм матеріального і процесуального права, постанова суду першої інстанції ґрунтується на повно, об'єктивно і всебічно з'ясованих обставинах, доводи апеляційної скарги висновків суду першої інстанції не спростовують, тому підстав для скасування постанови суду першої інстанції немає.
Керуючись ст. ст. 158-160, 195, 196, п. 1 ч. 1 ст. 198, ст. ст. 200, 205, 206, 254 КАС України, суд, -
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Головного управління Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області - залишити без задоволення, а постанову Калуського міськрайонного суду Івано-Франківської області від 04 серпня 2017 року в справі № 809813/17 - без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення.
Ухвала може бути оскаржена у касаційному порядку, шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України, протягом двадцяти днів з дня набрання ухвалою законної сили, а у випадку коли, відповідно до частин 3 та 7 ст. 160 КАС України, складення ухвали в повному обсязі відкладено - з дня складення ухвали в повному обсязі.
Головуючий суддя
С. П. Нос
судді
Р. В. Кухтей
І. О. Яворський
Повний текст судового рішення виготовлено 25 вересня 2017 року.