ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
06 липня 2023 рокуЛьвівСправа № 809/813/17 пров. № А/857/7468/23Восьмий апеляційний адміністративний суд в складі:
судді-доповідачаІщук Л. П.,
суддівОбрізка І. М., Шинкар Т.І.,
розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну ОСОБА_1 на рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 20 березня 2023 року (головуючий суддя Біньковська Н.В., м. Івано-Франківськ) у справі №809/813/17 за позовом ОСОБА_1 до Ліквідаційної комісії Управління Міністерства внутрішніх справ України в Івано-Франківській області, Державної установи ''Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Івано-Франківській області'', третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, Головне управління Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області про визнання дій протиправними та зобов`язання до вчинення дій,
в с т а н о в и в :
ОСОБА_1 звернувся в суд з позовом до Ліквідаційної комісії Управління Міністерства внутрішніх справ України в Івано-Франківській області, в якому,з урахуванням заяви про уточнення позовних вимог, просив визнати протиправною бездіяльність щодо невиготовлення та ненадання ОСОБА_1 і ненаправлення до Головного управління Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області довідки про розмір грошового забезпечення з повною реальною інформацією для подальшого перерахунку пенсії; зобов`язати виготовити і надати ОСОБА_1 і направити до Головного управління Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області довідку про розмір грошового забезпечення з повною реальною інформацією згідно постанови Кабінету Міністрів України від 11.11.2015 №988, наказу МВС від 06.04.2016 №260, із зазначенням основних та додаткових видів грошового забезпечення в наступних розмірах: посадовий оклад 2400,00 грн., підвищення посадового окладу (100 відсотків) 2400,00 грн., оклад за військове (спеціальне) звання 2000,00 грн., надбавка за вислугу років (40 відсотків) 2720,00 грн., надбавка за умови режимних обмежень (15 відсотків) 720,00 грн., надбавка за специфічні умови проходження служби в поліції (100 відсотків) 9520,00 грн., доплата за службу в нічний час (35 відсотків) 1680,00 грн., надбавка за особливо важливі завдання (50 відсотків) 3560,00 грн., премія (50%) 3560,00 грн., основний розмір пенсії - 55% грошового забезпечення за вислугу років (згідно до п.2 ст.77 Закону України Про Національну поліцію, 20 років вислуги), підвищення за постановою Кабінету Міністрів України від 23.04.2012 №355 35 відсотків до основного розміру пенсії, визначеної із врахуванням розміру 55% грошового забезпечення, надбавка за проживання в гірській місцевості 25% - 600,00 грн., доплата до розміру пенсії зафіксованої індексації 30 грн., з 01.01.2016.
Рішенням Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 20 березня 2023 року позов задоволено частково. Визнано протиправною бездіяльність Ліквідаційної комісії Управління Міністерства внутрішніх справ України в Івано-Франківській області щодо несвоєчасного складання та подання до Головного управління Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області довідки про розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 за нормами чинними з 01.01.2016 для перерахунку пенсії. Зобов`язано Державну установу ''Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Івано-Франківській області'' скласти, надати ОСОБА_1 та направити до Головного управління Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області довідку про розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 , що враховується для перерахунку пенсії для осіб начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ (міліції), за січень 2016 року, із зазначенням основних і додаткових видів грошового забезпечення: посадовий оклад 2400,00 грн., оклад за спеціальним званням 2000,00 грн., надбавка за стаж служби (40 відсотків) 1760,00 грн., премія 155,85 грн.В задоволенні решти позову відмовлено.
Не погодившись із рішенням суду в частині відмови в задоволенні позову, ОСОБА_1 подав апеляційну скаргу, в якій покликається на неправильне застосування судом першої інстанції норм матеріального права, неповне з`ясування судом обставин, що мають значення для справи.
Апеляційну скаргу обгрунтовує тим, що перерахунок його пенсії мав здійснюватись з 01.01. 2016 відповідно до Постанови Кабінету Міністрів від 11.11.2015 №988, Наказу МВС №260 від 06.04.2016 та іншого законодавства, яке було чинне станом на 01.01.2016. Зазначає, що йому протиправно надано неповну та нереальну інформацію про розмір його грошового забезпечення, як пенсіонера органів внутрішніх справ. Вважає, що у довідці для перерахунку пенсії повинні бути зазначені збільшені оклади і нові додаткові складові грошового забезпечення, встановлені поліцейським.
Просить скасувати рішення суду першої інстанції в частині відмови у задоволенні позову і ухвалити нове судове рішення, яким позов задовольнити в повному обсязі.
Відповідачі та третя особа своїм правом на подання відзиву на апеляційну скаргу не скористалися, відповідно до частини 4 статті 304 Кодексу адміністративного судочинства України відсутність відзиву на апеляційну скаргу не перешкоджає перегляду рішення суду першої інстанції.
Оскільки апеляційну скаргу подано на рішення суду першої інстанції, яке ухвалено в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у письмовому провадженні), апеляційний суд відповідно до вимог пункту 1 частини першої статті 311 Кодексу адміністративного судочинства України розглядає справу в порядку письмового провадження.
Відповідно до ч.1 ст.308 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.
Оскільки рішення суду першої інстанції в частині задоволених позовних вимог не оскаржується, суд апеляційної інстанції не надає правової оцінки спірним правовідносинам у цій частині.
Заслухавши суддю-доповідача, дослідивши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів прийшла до висновку, що апеляційна скаргапідлягає до часткового задоволення з таких підстав.
Судом першої інстанції встановлено та підтверджено доказами, які є в матеріалах справи, ОСОБА_2 був звільнений з посади інспектора з розшуку Калуського відділення ДАІ УМВС України в Івано-Франківській області у запас з 15 вересня 2011 року у званні майор міліції. Позивач отримує пенсію за вислугу років відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб".
Згідно грошового атестата ОСОБА_1 від 06.11.2015 №45, виданого УДАІ УМВС України в Івано-Франківській області, позивач отримував: посадовий оклад, оклад за спеціальним званням, надбавку за вислугу років (35%, вислуга років станом на 15.09.2011 згідно наказу від 28.10.2015 №570 о/с визначена 20 років 08 місяців 12 днів), 50% надбавку за виконання особливо важливих завдань, 50% щомісячної премії.
Згідно із протоколом за пенсійною справою ОСОБА_1 №0903005063 (МВС) від 06.02.2017 його пенсія обраховувалася у розмірі 50% грошового забезпечення (вислуга років 20,8 (календарна 20,8). Грошове забезпечення позивача для обчислення пенсії складалося з таких видів грошового забезпечення: посадовий оклад 700,00 грн., оклад за військове звання 125,00 грн., процентна надбавка за вислугу років 35% - 288,75 грн., середньомісячна сума додаткових видів грошового забезпечення 1431,42 грн. , у тому числі надбавка за особливо важливі завдання 50%, премія 50%. Всього 2545,17 грн. Основний розмір грошового забезпечення становив 1272,59 грн., надбавка за проживання в гірській місцевості 254,52 грн. Всього призначено до виплати 1527,11 грн.
07 листопада 2015 року набрав чинності Закон України Про Національну поліцію (надалі також - Закон №580-VIII), крім окремих положень, визначених у пункті 1 розділу XI Прикінцеві та перехідні положення цього Закону.
11.11.2015 Кабінет Міністрів України прийняв постанову №988 Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції встановив розміри грошового забезпечення працівникам поліції за посадовими окладами і спеціальними званнями, що значно перевищують посадові оклади та оклади за спеціальні звання колишніх працівників міліції. Ця постанова набрала чинності 02 грудня 2015 року.
29 грудня 2015 року набрав чинності Закон України від 23 грудня 2015 року № 900-VIII Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення гарантій соціального захисту колишніх працівників органів внутрішніх справ України та членів їх сімей. Цим Законом статтю 63 Закону України Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб доповнено новою частиною третьою, згідно з якою перерахунок пенсій особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ України (міліції), які мають право на пенсійне забезпечення або одержують пенсію на умовах цього Закону, здійснюється з урахуванням видів грошового забезпечення, щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством для поліцейських. Також вказаним Законом доповнено пункт 12 розділу ХІ Прикінцеві та перехідні положення Закону України Про Національну поліцію абзацом другим, відповідно до якого за колишніми працівниками міліції, у тому числі пенсіонерами, а також членами їхніх сімей, іншими особами зберігаються пільги, компенсації і гарантії, передбачені цим Законом для колишніх поліцейських, членів їхніх сімей, інших осіб.
Листом від 29.03.2017 №599/13 Головне управління Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області повідомлено Ліквідаційну комісію Управління Міністерства внутрішніх справ України в Івано-Франківській області про необхідність підготувати і надати пенсійному органу довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії за формою, встановленою додатком 2 до постанови Кабінету Міністрів України №45 від 13.02.2008 Про затвердження Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб, для подальшого проведення перерахунку пенсії.
19.04.2017 позивач звернувся до Ліквідаційної комісії Управління Міністерства внутрішніх справ України в Івано-Франківській області із запитом про надання довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії з урахуванням вимог Закону України Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення гарантій соціального захисту колишніх працівників органів внутрішніх справ та членів їх сімей №900 від 23.12.2015, статті 63 Закону України Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб, постанови Кабінету Міністрів України №988 від 11.11.2015 Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції. Закону України Про Національну поліцію України та іншого чинного законодавства України.
Ліквідаційна комісія Управління Міністерства внутрішніх справ України в Івано-Франківській області листом від 03.05.2017 3Г-35/108/29-17 повідомила позивача про те, що згідно постанови Кабінету Міністрів України від 11.11.2015 №988 Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції грошове забезпечення ОСОБА_1 становить: посадовий оклад інспектора поліції 2400,00 грн., оклад за спеціальним званням майор поліції 2000,00 грн., надбавка за стаж служби в поліції від 19 до 22 років 40% - 1760,00 грн. (а.с.12, т.1).
Ліквідаційна комісія Управління Міністерства внутрішніх справ України в Івано-Франківській області листом від 16.05.2017 за №54/108/05-8-2017 надіслала ГУ ПФУ в Івано-Франківській області довідки про розмір грошового забезпечення, за формою встановленою додатком 2, у відповідності до постанови Кабінету Міністрів України від 12.02.2008 №45, для подальшого перерахунку пенсій, визначених відповідно до Закону України Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб, серед інших і ОСОБА_1 (а.с.111, 112 т.1).
У довідці Ліквідаційної комісії Управління Міністерства внутрішніх справ України в Івано-Франківській області №50/108/05/8-17 від 16.05.2017 про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії ОСОБА_1 відповідно до частини 3 статті 63 Закону України Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб, постанови КМУ №988 від 11.11.2015, наказу МВС від 06.04.2016 №260, за нормами чинними на 01.01.2016, за посадою інспектора з розшуку Калуського відділення ДАІ УМВС України в Івано-Франківській області, прирівняною до посади інспектора поліції відділу поліції, зазначено такі види грошового забезпечення: посадовий оклад 2400,00 грн., оклад за військовим (спеціальним) званням майор міліції 2000,00 грн., надбавка за стаж служби (40%) 1760,00 грн., премія (2,41%) 148,46 грн. Всього 6308,46 грн. (а.с.112, т.1).
Згідно розпорядження про перерахунок пенсії ОСОБА_1 , датованого 26.05.2017, пенсія позивача була перерахована з 01.06.2017 з врахуванням таких видів грошового забезпечення: посадовий оклад 2400,00 грн., оклад за військове звання 2000,00 грн., процентна надбавка за вислугу років (40%) 1760,00 грн., премія 2,41% - 148,46 грн. Всього 6308,46 грн. Основний розмір пенсії - 50% грошового забезпечення ( 3154,23 грн.) Надбавка за проживання в гірській місцевості - 630,85 грн. Підсумок пенсії з надбавками 3785,08 грн. (а.с.44, т.2).
Пенсійним органом здійснено розрахунок на доплату (виплату, утримання) пенсії, за пенсійною справою №0903005063/1 пенсіонера ОСОБА_1 за період з січня 2016 року по травень 2017 року на загальну суму 38338,20 грн., що підтверджується копією розрахунку, датованою 26.05.2017 (а.с.45, т.2).
Не погоджуючись із визначеними Ліквідаційною комісією Управління Міністерства внутрішніх справ України в Івано-Франківській області складовими грошового забезпечення, з якого здійснюється розрахунок пенсії, позивач звернувся із цим позовом до суду.
Задовольняючи частково позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що перерахунок пенсій особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ України (міліції), які мають право на пенсійне забезпечення або одержують пенсію на умовах Закону України Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб, здійснюється з урахуванням видів грошового забезпечення, щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством для поліцейських. При цьому, додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії, скасовані чи такі, що не виплачуються на момент виникнення права на перерахунок пенсії за відповідною посадою (посадами), крім зазначених у абзаці шостому пункту 5 Порядку № 45, для перерахунку пенсії не враховуються.
Таким чином суд першої інстанції вважав, що доводи позивача, що при перерахунку пенсії повинні враховуватись додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) як ті, що виплачувались позивачу перед звільненням, так і ті, що визначені постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2015 №988 та наказом МВС України від 06.04.2016 №260, є безпідставними та суперечать наведеним вище нормам.
Колегія суддів апеляційного суду погоджується з такими висновками суду першої інстанції частково з огляду на таке.
Враховуючи вимоги частини 2 статті 19 Конституції України та частини 2 статті 2 КАС України, законодавцем визначено критерії для оцінювання рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень, які одночасно є принципами адміністративної процедури, що вироблені у практиці європейських країн.
Наведена норма означає, що суб`єкт владних повноважень зобов`язаний діяти лише на виконання закону, за умов і обставин, визначених ним, вчиняти дії, не виходячи за межі прав та обов`язків, дотримуватися встановленої законом процедури, обирати лише встановлені законодавством України способи правомірної поведінки під час реалізації своїх владних повноважень.
Спеціальним законом, який регулює правовідносини у сфері пенсійного забезпечення громадян України із числа осіб, які перебували на військовій службі, службі в органах внутрішніх справ, є Закон України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» (далі - Закон № 2262-ХІІ).
Відповідно до частини 4 статті 63 Закону №2262-XII ( в редакції, станом на час виникнення спірних правовідносин) усі призначені за цим Законом пенсії підлягають перерахунку у зв`язку з підвищенням грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за цим Законом, на умовах, у порядку та розмірах, передбачених Кабінетом Міністрів України. У разі, якщо внаслідок перерахунку пенсій, передбаченого цією частиною, розміри пенсій звільненим із служби військовослужбовцям, особам, які мають право на пенсію за цим Законом, є нижчими, зберігаються розміри раніше призначених пенсій.
Згідно частини 2 статті 51 Закону № 2262-XII перерахунок пенсій, призначених особам офіцерського складу, прапорщикам і мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам, які мають право на пенсію за цим Законом та членам їх сімей, провадиться з першого числа місяця, що йде за місяцем, в якому настали обставини, що тягнуть за собою зміну розміру пенсії. Якщо при цьому пенсіонер набув права на підвищення пенсії, різницю в пенсії за минулий час може бути виплачено йому не більш як за 12 місяців.
Постановою Кабінету Міністрів України №45 від 13.02.2008 затверджено Порядок проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України „Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб (далі Порядок №45).
Згідно пунктів 1, 2, 3 Порядку №45 проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону № 2262-ХІІ перерахунок раніше призначених пенсій проводиться у разі прийняття рішення КМУ про зміну розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення для відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію. На підставі такого рішення МВС повинно повідомити у п`ятиденний строк ПФУ про підстави для перерахунку пенсій відповідним категоріям осіб, а ПФУ, в свою чергу, повідомляє у п`ятиденний строк з моменту надходження інформації від МВС своїм головним управлінням в областях про підстави для проведення перерахунку пенсій та про необхідність підготовки списків осіб, пенсія яких підлягає перерахунку. На підставі списків уповноважені органи готують для перерахунку пенсії довідки про розмір грошового забезпечення кожної особи, зазначеної в списку, за формою згідно із додатком 2 та у місячний строк подають їх головним управлінням Пенсійного фонду України. Довідки видаються державним органом, з якого особа була звільнена із служби, якщо інше не передбачено цим порядком.
Відповідно до абзаців першого - шостого пункту 5 Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб, затвердженого постановою №45 від 13.02.2008, для перерахунку пенсій грошове забезпечення враховується у розмірі, встановленому за відповідною посадою (посадами), в межах визначеної законодавством максимальної величини бази нарахування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування з урахуванням таких його видів:- посадовий оклад, оклад за військовим (спеціальним) званням та відсоткова надбавка за вислугу років - у розмірах, установлених Кабінетом Міністрів України або керівником державного органу у межах його повноважень на момент виникнення права на перерахунок за відповідною посадою та військовим (спеціальним) званням;- надбавки за знання та використання в роботі іноземної мови, почесне звання заслужений чи народний, службу в умовах режимних обмежень, спортивні звання, доплата за науковий ступінь кандидата або доктора наук та вчене звання - у розмірах, установлених Кабінетом Міністрів України на момент виникнення права на перерахунок, якщо вони були фактично встановлені особі;- щомісячні надбавки, доплати та підвищення, конкретні розміри яких за відповідними посадами (категоріями) установлені Кабінетом Міністрів України - у зазначених розмірах на момент виникнення права на перерахунок;- інші щомісячні надбавки, доплати (крім доплати, розмір якої визначається як різниця між розміром грошового забезпечення до і після запровадження нових умов його виплати), підвищення та щомісячна премія - у середніх розмірах, що фактично виплачені за місяць, у якому виникло право на перерахунок пенсії за відповідною посадою (посадами) у тому державному органі, звідки особа звільнилася на пенсію;- щомісячні надбавки за особливі умови служби (крім надбавки за службу у віддаленій місцевості) особам, звільненим з військової служби, які проходили службу та обслуговували ядерну зброю на об`єктах С, у складальних бригадах ремонтно-технічних баз, у складі екіпажів атомних підводних човнів, на території військових полігонів, де проводилися випробування ядерної зброї або навчання із застосуванням такої зброї, та у військових частинах, що обслуговували космодром Байконур, якщо такі надбавки виплачувалися їм на день звільнення зі служби у відсотках посадового окладу, що встановлювалися до 1 січня 2008 р. для обчислення розміру пенсії, але не більше розміру надбавок за особливі умови служби відповідно до законодавства.
Відповідно до пункту 5 Порядку №45 додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії, скасовані чи такі, що не виплачуються на момент виникнення права на перерахунок пенсії за відповідною посадою (посадами), крім зазначених у абзаці шостому цього пункту, для перерахунку пенсії не враховуються.
11.11.2015 Кабінет Міністрів України прийняв Постанову Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції № 988 (далі - Постанова №988, в редакції, станом на час виникнення спірних правовідносин), пунктом 1 якої встановлено, що грошове забезпечення поліцейських складається з посадового окладу, окладу за спеціальним званням, щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (підвищення посадового окладу, надбавки, доплати, які мають постійний характер), премії та одноразових додаткових видів грошового забезпечення.
Пунктом 3 Постанови №988 затверджено, зокрема, схеми окладів за спеціальним званням поліцейських, схеми посадових окладів поліцейських у розмірах згідно з додатками 3-10.
Пунктом 5 Постанови №988 визначено вичерпний перелік надбавок та доплат для поліцейських: 1) надбавку за стаж служби в поліції в розмірах згідно з додатком 11; 2) надбавку за виконання функцій державного експерта з питань таємниць та надбавку за службу в умовах режимних обмежень - у розмірах та порядку, визначених законодавством; 3) доплату за службу в нічний час - у розмірі 35 відсотків посадового окладу з розрахунку за кожну годину служби в нічний час; 4) надбавку за безперервний стаж на шифрувальній роботі - у розмірі до 20 відсотків посадового окладу (надбавка виплачується особам, які безпосередньо зайняті на шифрувальній роботі); 5) доплату за науковий ступінь кандидата або доктора наук з відповідної спеціальності, якщо діяльність за профілем відповідає науковому ступеню, - у розмірі відповідно 5 і 10 відсотків посадового окладу; 6) доплату за вчене звання у разі, коли особа займає посаду, що пов`язана з педагогічною або науковою діяльністю, і має вчене звання доцента (старшого наукового співробітника), - у розмірі 5, професора - 10 відсотків посадового окладу; 7) надбавку за почесне звання заслужений - у розмірі 10 відсотків посадового окладу; 8) підвищення на 25 відсотків посадових окладів курсантам за відмінне навчання або отримання відповідної кількості балів за шкалою ECTS за результатами екзаменаційної сесії.
Пунктами 4 Постанови №988 надано право керівникам органів, закладів та установ Національної поліції в межах затверджених для них асигнувань на грошове забезпечення: 1) установлювати: посадові оклади поліцейським та курсантам вищих навчальних закладів Міністерства внутрішніх справ із специфічними умовами навчання в розмірах, визначених затвердженими цією постановою схемами, згідно з додатками 2 - 10; надбавку за специфічні умови проходження служби в поліції в розмірі до 100 відсотків посадового окладу з урахуванням окладу за спеціальним званням та надбавки за стаж служби. Установлення зазначеної надбавки Голові Національної поліції та заступникам Голови здійснюється з дозволу Прем`єр-міністра України або Першого віце-прем`єр-міністра України, Віце-прем`єр-міністра України за погодженням з Міністром внутрішніх справ; підвищення за службу в поліції особливого призначення (особам, які безпосередньо виконують функції із забезпечення громадського порядку та безпеки громадян) у розмірі до 100 відсотків посадового окладу; 2) здійснювати преміювання поліцейських відповідно до їх особистого внеску в загальний результат служби; 3) надавати поліцейським матеріальну допомогу для оздоровлення в розмірі посадового окладу.
Відповідно до приписів статті 94 Закону України «Про Національну поліцію» та Постанови № 988, з метою впорядкування структури та умов грошового забезпечення поліцейських та курсантів вищих навчальних закладів МВС із специфічними умовами навчання, які здійснюють підготовку поліцейських, затверджено Порядок № 260 (далі - Порядок №260, в редакції, станом на час виникнення спірних правовідносин).
Пунктом 2 Наказу № 260 визначено, що цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування (27 травня 2016 року) та застосовується з дня набрання чинності Законом № 580-VIII, тобто з 07 листопада 2015 року.
Відповідно до пункту 2 розділу 2 Порядку №260 поліцейським, які проходять службу в поліції особливого призначення та безпосередньо виконують функції із забезпечення громадського порядку та безпеки громадян, посадові оклади підвищуються до 100 відсотків посадового окладу.
Пунктом 3 Порядку № 260 передбачено, що грошове забезпечення поліцейських визначається залежно від посади, спеціального звання, стажу служби в поліції, інтенсивності та умов служби, кваліфікації, наукового ступеня або вченого звання. До складу грошового забезпечення входять: 1) посадовий оклад; 2) оклад за спеціальним званням; 3) щомісячні додаткові види грошового забезпечення (підвищення посадового окладу, надбавки, доплати, які мають постійний характер); 4) премії; 5) одноразові додаткові види грошового забезпечення.
Порядком № 260, зокрема, установлено такі додаткові види грошового забезпечення: надбавка за специфічні умови проходження служби в поліції (пункт 4); надбавка за безперервний стаж на шифрувальній роботі (пункт 5); надбавка за виконання функцій державного експерта з питань таємниць (пункт 6); надбавка за службу в умовах режимних обмежень (пункт 7); надбавка за почесне звання «заслужений» (пункт 8); доплата за науковий ступінь з відповідної спеціальності (пункт 9); доплата за вчене звання (пункт 10); доплата за службу в нічний час (пункт 11).
Як вбачається з матеріалів справи, Ліквідаційною комісією Управління Міністерства внутрішніх справ України в Івано-Франківській області для перерахунку з 01.01.2016 пенсії позивачу визначено такі складові грошового забезпечення: посадовий оклад - 2400,00 грн.; оклад за військовим (спеціальним) званням майор міліції 2000,00 грн.; надбавка за стаж служби (40%) 1760,00 грн.; премія (2,41%) 148,46 грн.
Позивач вважає, що відповідач у довідку про розмір грошового забезпечення для перерахунку його пенсії з 01.01.2016 повинен включити наступні складові грошового забезпечення: посадовий оклад 2400,00 грн.; оклад за військове (спеціальне) звання 2000,00 грн.; підвищення посадового окладу (100 %) 2400,00 грн.; надбавка за вислугу років (40%) 2720,00 грн.; надбавка за особливо важливі завдання (50 відсотків) 3560,00 грн.; надбавка за умови режимних обмежень (15 %) 720,00 грн.; надбавка за специфічні умови проходження служби в поліції (100 %) 9520,00 грн.; доплата за службу в нічний час (35 %) 1680,00 грн.; премія (50%) 3560,00 грн.; надбавка за оперативно-розшукову діяльність (50%) 1200,00 грн.
Стосовно включення у довідку про розмір грошового забезпечення такої складової як підвищення посадового окладу, апеляційний суд зазначає наступне.
Як вже зазначалось вище, пунктом 2 розділу 2 Порядку №260 поліцейським, які проходять службу в поліції особливого призначення та безпосередньо виконують функції із забезпечення громадського порядку та безпеки громадян, посадові оклади підвищуються до 100 відсотків посадового окладу.
Відсоток підвищення посадового окладу встановлюється кожній особі індивідуально залежно від ступеня ризику та складності виконання завдань із забезпечення громадського порядку та безпеки громадян, покладених на підрозділ поліції особливого призначення, на підставі мотивованого подання керівника.
Таким чином, підвищення посадового окладу встановлюється поліцейським, які проходять службу в поліції особливого призначення і при цьому безпосередньо виконують функції із забезпечення громадського порядку та безпеки громадян.
Відповідно до ст. 7 Закону України Про міліцію, міліція складалась з таких підрозділів: кримінальної міліції; міліції громадської безпеки; транспортної міліції; державної автомобільної інспекції; міліції охорони; судової міліції; спеціальної міліції; внутрішньої безпеки.
Водночас, Калуське відділення ДАІ УМВС України в Івано-Франківській області не було підрозділом спеціальної міліції чи міліції особливого призначення, відтак, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що Ліквідаційна комісія управління Міністерства внутрішніх справ України в Івано-Франківській області правомірно не включила підвищення посадового окладу до складових грошового забезпечення для перерахунку пенсії позивача.
Також апеляційний суд погоджується з твердженням суду першої інстанції, що Постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2015 №988, наказом МВС України від 06.04.2016 №260, Порядком проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», затвердженого постановою №45 від 13.02.2008, не передбачено виплату поліцейським такого додаткового виду грошового забезпечення як надбавка виконання особливо важливих завдань.
Таким чином, надбавка за виконання особливо важливих завдань, яку отримував позивач на момент звільнення з органів внутрішніх справ, на час виникнення у нього права на перерахунок пенсії не встановлена законодавством для поліцейських та не виплачувалась, а тому така надбавка також правомірно не включена до складових грошового забезпечення для перерахунку пенсії ОСОБА_1 .
Також апеляційний суд зазначає, що за змістом грошового атестату ОСОБА_1 надбавка за умови режимних обмежень та доплата за службу в нічний час йому не були встановлені, хоча передбачені постановою Кабінету Міністрів України від 07.11.2007 №1294, відтак, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що такі не підлягають включенню до довідки про грошове забезпечення для перерахунку пенсії позивача.
Крім того, колегія суддів враховує, що обставини щодо безпідставності включення доплати за службу в нічний час до довідки про грошове забезпечення ОСОБА_1 встановлені постановою Верховного Суду від 19.08.2021 у даній справі.
Щодо включення у довідку про розмір грошового забезпечення позивача такої складової як надбавка за оперативно-розшукову діяльність, апеляційний суд зазначає наступне.
Оперативно-розшукова діяльність - це система гласних і негласних пошукових, розвідувальних та контррозвідувальних заходів, що здійснюються із застосуванням оперативних та оперативно-технічних засобів. Завданням оперативно-розшукової діяльності є пошук і фіксація фактичних даних про протиправні діяння окремих осіб та груп, відповідальність за які передбачена Кримінальним кодексом України (2341-14), розвідувально-підривну діяльність спеціальних служб іноземних держав та організацій з метою припинення правопорушень та в інтересах кримінального судочинства, а також отримання інформації в інтересах безпеки громадян, суспільства і держави (ст. 1, 2 Закону України Про оперативно-розшукову діяльність від 18.02.1992 №2135-XII ( далі - Закон №2135-XII)).
Відповідно до ст. 5 Закону №2135-XII визначено, що оперативно-розшукова діяльність здійснюється оперативними підрозділами зокрема: Міністерства внутрішніх справ України - кримінальною, транспортною та спеціальною міліцією, спеціальними підрозділами по боротьбі з організованою злочинністю, підрозділами внутрішньої безпеки, судовою міліцією.
Приписами частин 1-2 статті 7 Закону України Про міліцію від 20.12.1990 №565-XII, в редакції станом на час проходження позивачем служби, втратив чинність 07.11.2015) визначено, що міліція є єдиною системою органів, яка входить до структури Міністерства внутрішніх справ України, виконує адміністративну, профілактичну, оперативно-розшукову, кримінально-процесуальну, виконавчу та охоронну (на договірних засадах) функції. Вона складається з підрозділів: кримінальної міліції; міліції громадської безпеки; транспортної міліції; державної автомобільної інспекції; міліції охорони; судової міліції; спеціальної міліції; внутрішньої безпеки.
Згідно пункту 2 наказу Міністерства внутрішніх справ України від 25.11.2010 №584/ДСК Про затвердження Положення про підрозділи швидкого реагування спеціальних підрозділів по боротьбі з організованою злочинністю органів внутрішніх справ України (втрата чинності 04.06.2019), підрозділами швидкого реагування є: у Головному управлінні по боротьбі з організованою злочинністю (далі - ГУБОЗ) - управління швидкого реагування "Сокіл"; в управліннях по боротьбі з організованою злочинністю в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі (далі - УБОЗ) - відділи швидкого реагування "Сокіл".
З урахуванням наведеного, у період проходження позивачем служби в органах внутрішніх справ оперативна розшукова діяльність передбачала здійснення гласних і негласних пошукових, розвідувальних та контррозвідувальних заходів, що здійснювалися із застосуванням оперативних та оперативно-технічних засобів та здійснювалися, зокрема такими оперативними підрозділами Міністерства внутрішніх справ України як кримінальною, транспортною та спеціальною міліцією, спеціальними підрозділами по боротьбі з організованою злочинністю, підрозділами внутрішньої безпеки, судовою міліцією.
З матеріалів справи встановлено, що позивача звільнено зі служби з посади інспектора з розшуку Калуського відділення ДАІ УМВС України в Івано-Франківській області.
Відповідно до пункту 2.3.17 наказу Міністерства внутрішніх справ України №456 від 24.09.2010 Про затвердження Положення про основи організації розкриття злочинів органами внутрішніх справ України (втратив чинність 30.11.2012) працівники ДАІ вживають заходів щодо розкриття злочинів, виявлення та затримання осіб, які вчинили незаконні заволодіння транспортними засобами, розбої та грабежі стосовно водіїв або пасажирів, крадіжки вантажу, дорожньо-транспортні пригоди, інші злочини під час дорожнього руху, а також переслідують транспортні засоби, якими заволоділи злочинці, або ті, що використовувалися ними при вчиненні злочинів. Перевіряють за наявними обліками ОВС осіб, стосовно яких вони складають протоколи про адміністративні правопорушення щодо порушення ними Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10.10.2001 N 1306 (із змінами), з метою встановлення та затримання серед них підозрюваних, обвинувачених, підсудних, осіб, які ухиляються від відбування кримінального покарання, безвісно зниклих. Виконання цих завдань працівники Державтоінспекції здійснюють під час контролю за рухом транспортних засобів, їх реєстрації та технічного огляду, обстеження автопідприємств, перевірки відповідності документам номерів вузлів та агрегатів транспорту.
З аналізу наведених норм вбачається, що розшук транспортних засобів не є оперативно-розшуковою діяльністю в розумінні Закону України Про оперативно-розшукову діяльність.
Крім того, з грошового атестата ОСОБА_1 від 06.11.2015 №45 видно, що позивач не отримував надбавку за оперативно-розшукову діяльність.
Дані обставини спростовують доводи апелянта про обов`язковість включення у довідку про розмір його грошового забезпечення такої складової як надбавка за оперативно-розшукову діяльність.
Щодо доводів апелянта про включення надбавки за специфічні умови проходження служби в поліції в розмірі 100 %, то апеляційний суд зазначає, що пунктом 4 Постанови № 988 надано право керівникам органів, закладів та установ Національної поліції в межах затверджених для них асигнувань на грошове забезпечення: 1) установлювати, зокрема, надбавку за специфічні умови проходження служби в поліції в розмірі до 100 відсотків посадового окладу з урахуванням окладу за спеціальним званням та надбавки за стаж служби.
Відповідно до пункту 4 розділу 2 Наказу №260 розмір такої надбавки встановлюється кожному поліцейському індивідуально залежно від специфіки умов проходження служби (успішне виконання повноважень, якість, складність, обсяг та важливість виконуваних завдань, залучення до розробки проектів нормативно-правових актів тощо) на підставі мотивованого подання керівника структурного підрозділу відповідного органу поліції та оголошується наказом по особовому складу.
Суд першої інстанції, відмовляючи у включенні цієї надбавки у довідку, виходив з того, що листом МВС від 20 квітня 2017 року № 5551/05/22-2017 Про окремі питання підготовки та подання до органів Пенсійного фонду України довідок про грошове забезпечення для перерахунку пенсій головам ліквідаційних комісій ГУМВС, УМВС України в АРК, областях, містах Києві та Севастополі доведено до відома інформацію про середні розміри надбавок та премії, що фактично сплачені за грудень 2015 року, в якій зазначено тільки дані про розмір премії поліцейського.
Суд першої інстанції враховував, що згідно інформації про розмір грошового забезпечення майора поліції за посадою інспектор поліції відділу поліції, прирівняною до посади, яку обіймав ОСОБА_1 на день звільнення зі стажем служби 20 років по ГУНП в Івано-Франківській області вбачається, що ні в грудні 2015 року, ні в січні 2016 року надбавка за специфічні умови проходження служби в поліції не виплачувалась, а тому дійшов висновку, що Ліквідаційною комісією Управління Міністерства внутрішніх справ України в Івано-Франківській області правомірно не включено таку надбавку до складових грошового забезпечення для перерахунку пенсії позивача.
Апеляційний суд не погоджується з таким висновком суду першої інстанції, з огляду на наступне.
Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 14.05.2019 у справі №826/12704/18, яке набрало законної сили 19.11.2019 визнані протиправними та скасовані пункти 1, 2 та 3 Постанови № 103, тобто ті ключові пункти, якими за висновками судів звужувалися складові грошового забезпечення, що підлягають врахуванню при обрахунку пенсій особам, зокрема позивачам, зменшували права пенсіонерів внутрішніх справ у порівнянні з їх попереднім становищем.
У даному судовому рішенні встановлено, що пункт 3 Постанови КМ України № 103 передбачає перерахунок пенсії з урахуванням додаткових видів грошового забезпечення та премій, виплачених поліцейським у січні 2016 року, хоча фактично додаткові види грошового забезпечення поліцейським були затверджені лише у квітні 2016 року наказом МВС України № 260 від 06.04.2016 року.
Судом першої інстанції при ухваленні судового рішення залишено поза увагою дані обставини.
Як визнається відповідачем - Державною установою ''Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Івано-Франківській області'' у відзиві на позов ( а.с.а.с.241-245, т.2 ), на даний час пенсіонерам МВС довідки про розмір грошового забезпечення оформляються з урахуванням рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 14.05.2019 у справі №826/12704/18 та від 12.12.2018 у справі №826/3858/18 , а також постанови Великої Палати Верховного Суду від 17.12.2019 у справі №160/8324/19.
До відзиву цим відповідачем додано копію довідки Державної установи ''Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Івано-Франківській області''№35 від 27.04.2021 про розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 (а.с.248, т.2 ).
Апеляційний суд зазначає, що надбавка за специфічні умови проходження служби в поліції, виплата якої передбачена Постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2015 №988 та наказом МВС України від 06.04.2016 №260, є за своїм змістом рівнозначною надбавці за виконання особливо важливих завдань, яку отримував позивач на момент звільнення з органів внутрішніх справ.
Крім того, колегія суддів враховує, що довідкою Державної установи «Територіальне медичне об`єднання МВС України по Івано-Франківській області» №35 від 27.04.2021 включено надбавку за специфічні умови проходження служби в поліції (39,99% ) у розмірі 2463,38 грн. у склад грошового забезпечення ОСОБА_1 .
Також колегія суддів враховує, що вищезазначена довідка видана компетентною установою, якій уповноважена видавати такі довідки, є належним чином засвідченою, відтак є належним, достовірним доказом на підтвердження спірних обставин.
Враховуючи наведене, колегія суддів приходить до висновку про підставність включення у довідку про розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 надбавки за специфічні умови проходження служби в поліції (39,99% ) в розмірі 2463,38 грн. відповідно до довідки Державної установи «Територіальне медичне об`єднання МВС України по Івано-Франківській області» №35 від 27.04.2021.
Також колегія суддів зазначає, що відповідно до пункту 12 розділу 2 Порядку №260 керівники органів поліції мають право преміювати поліцейських відповідно до особливостей проходження служби та особистого внеску поліцейського в загальні результати служби з урахуванням специфіки і особливостей виконання покладених на нього завдань та у межах асигнувань, затверджених на грошове забезпечення для утримання Національної поліції. Розміри премії встановлюються за рішенням керівників органів поліції відповідно до затверджених ними положень про преміювання та наявного фонду грошового забезпечення. Виплата премій поліцейським здійснюється за наказами керівників органів поліції.
Апеляційний суд враховує, що інформацію про середній розмір премії суд першої інстанції взяв із документу під назвою «Інформація про середні розміри премій, виплачених поліцейським за січень 2016 року відповідно до постанови КМУ від 11.11.2015 №988», який знаходиться на аркуші справи 72, том 2.
Як вбачається, цей документ приєднаний судом до матеріалів справи перед протоколом судового засідання від 20.03.2023 за клопотанням представника відповідача.
Частиною першою статті 72 КАС України визначено, що доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
За змістом статей 73-76 КАС України докази мають відповідати вимогам належності, допустимості, достовірності та достатності. Зокрема, належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Допустимими є докази, одержані з дотриманням порядку, встановленого законом. Достовірними є докази, на підставі яких можна встановити дійсні обставини справи. Достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування.
Відповідно до статті 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили.
Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам вцілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), що міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).
Таким чином, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Тобто, саме на суди покладається обов`язок щодо встановлення усіх обставин справи на підставі всебічного дослідження належних, допустимих, достовірних та достатніх доказів, здійснення їх оцінки та, за необхідності, перевірки.
Вищенаведені висновки викладено, зокрема, у постановах Верховного Суду від 12 жовтня 2022 року у справі № 640/22708/21 та від 13 квітня 2023 року у справі № 757/30991/18-а.
Колегія суддів вважає, що такий доказ як документ під назвою «Інформація про середні розміри премій, виплачених поліцейським за січень 2016 року відповідно до постанови КМУ від 11.11.2015 №988» не може вважатися належним, допустимим та достовірним доказом, оскільки у ньому не зазначено джерело інформації, ким (яким органом) така інформація надана і він не засвідчений належним чином.
Крім того, відповідачем не доведено, що він отриманий з дотриманням встановленого законом порядку.
Тому апеляційний суд вважає, що суд першої інстанції безпідставно взяв до уваги таку інформацію і визначив на підставі неї середній розмір премії, який має бути включений у довідку про розмір грошового забезпечення позивача.
При визначенні розміру премії, яку належить включити у довідку, апеляційний суд враховує визнання протиправними та скасування пунктів 1, 2 та 3 Постанови № 103 рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 14.05.2019 у справі №826/12704/18, якими звужувалися складові грошового забезпечення, що підлягають врахуванню при обрахунку пенсій пенсіонерам органів внутрішніх справ та довідку Державної установи «Територіальне медичне об`єднання МВС України по Івано-Франківській області» №35 від 27.04.2021, оскільки вона є належним доказом та видана компетентним органом, згідно якої розмір премії ОСОБА_1 має становити 80,44% , тобто 6936,65 грн.
При обгрунтуванні цієї постанови суд апеляційної інстанції також враховує положення Висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів щодо якості судових рішень (пункти 32-41), в якому, серед іншого, звертається увага на те, що усі судові рішення повинні бути обґрунтованими, зрозумілими, викладеними чіткою і простою мовою і це є необхідною передумовою розуміння рішення сторонами та громадськістю; у викладі підстав для прийняття рішення необхідно дати відповідь на доречні аргументи та доводи сторін, здатні вплинути на вирішення спору; виклад підстав для прийняття рішення не повинен неодмінно бути довгим, оскільки необхідно знайти належний баланс між стислістю та правильним розумінням ухваленого рішення; обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент заявника на підтримку кожної підстави захисту; обсяг цього обов`язку суду може змінюватися залежно від характеру рішення. При цьому, зазначений Висновок, крім іншого, акцентує увагу на тому, що згідно з практикою Європейського суду з прав людини очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах.
Згідно позиції Європейського суду з прав людини (в аспекті оцінки аргументів учасників справи у касаційному провадженні), сформованої, зокрема у справах «Салов проти України» (заява № 65518/01; пункт 89), «Проніна проти України» (заява № 63566/00; пункт 23) та «Серявін та інші проти України» (заява № 4909/04; пункт 58): принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, передбачає, що у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються; хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент; міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (див. рішення у справі «РуїсТоріха проти Іспанії» (RuizTorija v. Spain) серія A. 303-A; пункт 29).
За встановлених обставин справи, у контексті наведених вимог законодавства, яким врегульовані спірні правовідносини, апеляційний суд приходить до висновку, що суд першої інстанції неповно з`ясував обставини, що мають значення для справи, допустив неправильне застосування норм матеріального права, що призвело до ухвалення частково помилкового рішення, а відтак рішення суду в частині відмови у задоволенні позовних вимог про включення у довідку про розмір грошового забезпечення надбавки за специфічні умови проходження служби в поліції та премії у розмірі 6936,65 грн. слід скасувати та ухвалити в цій частині нове судове рішення про часткове задоволення позову.
Керуючись ст. 308, ст. 311, ст.315, ст. 317, ст. 321, ст. 325, ст. 328 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційний суд
п о с т а н о в и в :
Апеляційну скаргу ОСОБА_1 задовольнити частково.
Рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 20 березня 2023 року у справі №809/813/17 в частині відмови у задоволенні позовних вимог про включення у довідку про розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 надбавки за специфічні умови проходження служби в поліції у розмірі 100% та премії у розмірі 50 % скасувати та ухвалити в цій частині постанову, якою позов ОСОБА_1 задовольнити частково.
Зобов`язати Державну установу ''Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Івано-Франківській області'' скласти та направити до Головного управління Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області довідку про розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 , що враховується для перерахунку пенсії для осіб начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ (міліції), за січень 2016 року, із зазначенням основних і додаткових видів грошового забезпечення: посадовий оклад 2400,00 грн., оклад за спеціальним званням 2000,00 грн., надбавка за стаж служби (40 відсотків) 1760,00 грн., надбавка за специфічні умови проходження служби в поліції (39,99 %) - 2463,38 грн., премія ( 80,44 %) 6936,65 грн.
В решті рішення суду залишити без змін.
Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та касаційному оскарженню не підлягає, крім випадків, передбачених пунктом другим частини п`ятої статті 328 КАС України.
Головуючий суддя Л. П. Іщук судді І. М. Обрізко Т. І. Шинкар