Суддя-доповідач - ОСОБА_1
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
04 квітня 2017 року справа №415/6132/16-а
приміщення суду за адресою: 84301, м. Краматорськ вул. Марата, 15
Приміщення суду за адресою: м. Краматорськ, вул.Марата, 15
Донецький апеляційний адміністративний суд колегією в складі
головуючого судді Гайдара А.В.,
суддів Василенко Л.А.,
ОСОБА_2
розглянув в порядку письмового провадження апеляційну скаргу ОСОБА_3 на постанову Лисичанського міського суду Луганської області від 23 лютого 2017 р. у справі № 415/6132/16-а за позовом ОСОБА_3 до Головного управління пенсійного фонду України в Луганській області про визнання дій суб’єкта владних повноважень протиправними, зобов’язання до перерахунку та виплати пенсії за вислугу років, -
В С Т А Н О В И В :
Позивач – ОСОБА_3 звернувся до суду з адміністративним позовом до відповідача про визнання дій протиправними, зобов’язання здійснити перерахунок та виплату пенсії за вислугу років. Просив суд визнати протиправними дії Головного управління пенсійного фонду України в Луганській області щодо відмови в проведенні перерахунку раніше призначеної пенсії за вислугу років з урахуванням винагороди за безпосередню участь в антитерористичній операції; зобов’язати Головне управління пенсійного фонду України в Луганській області здійснити перерахунок та виплату раніше призначеної пенсії за вислугу років у відповідності до вимог ст.ст. 43,63 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» з урахуванням винагороди за безпосередню участь в антитерористичній операції з 14.08.2015 року. (арк.справи 1-5)
Постановою Лисичансько міського суду Луганської області від 23 лютого 2017 року у справі № 415/6132/16-а в задоволенні адміністративний позову відмовлено за необґрунтованістю. ( арк.справи 54-59)
Позивач не погодився з постановою суду першої інстанції, подав апеляційну скаргу, в якій просив скасувати постанову суду першої інстанції через порушення норм матеріального та процесуального права та прийняти нову постанову, якою задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.
Сторони в судове засідання не з’явилися, про дату, час та місце розгляду були повідомлені належним чином.
Апеляційний розгляд справи здійснювався у порядку письмового провадження з врахуванням приписів частини 6 статті 128, пункту 2 частини 1 статті 197 КАС України з огляду на те, що жодна з осіб, які беруть участь у справі не прибула у судове засідання, хоча вони були належним чином повідомленні про дату, час і місце судового засідання. За правилами частини першої статті 195 КАС України перегляд судового рішення суду першої інстанції здійснюється в межах апеляційних скарг.
Заслухавши доповідь судді - доповідача, перевіривши матеріали справи і обговоривши доводи апеляційної скарги, колегія суддів встановила наступне.
Судами першої та апеляційної інстанцій встановлено, що ОСОБА_3 перебуває на обліку в Головному управлінні пенсійного фонду України в Луганській області (далі – відповідач, ГУПФУ в Луганській області) та отримує пенсію за вислугу років, відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» від 09.04.1992 року № 2262-XII, починаючи з 14.08.2015 року.
З 24.01.1997 року по 13.08.2015 року позивач проходив службу в органах внутрішніх справ та був звільнений у запас Збройних Сил України 13.08.2015 року з посади заступника начальника ізолятора тимчасового тримання осіб, затриманих та взятих під варту, підпорядкованого Лисичанському МВ ГУМВС України у Луганській області.
Позивач з 10.01.2015 року по день звільнення з органів внутрішніх справ безпосередньо брав участь в Антитерористичній операції, забезпеченні її проведення і захисті незалежності, суверенітету та територіальній цілісності України в районах проведення АТО на території Луганської області.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 31.01.2015 № 24 «Про особливості виплати винагород військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу в особливий період та під час проведення антитерористичних операцій» позивачу за період безпосередньої участі в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення і захисту незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України щомісячно з 10.01.2015 року по 13.08.2015 року виплачувалась грошова винагорода за безпосередню участь в АТО у загальній сумі 29 632,00 грн., з якої було сплачено єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, який перераховано в бюджет України.
06.10.2016 року позивач звернувся до ГУПФУ в Луганській області з заявою про перерахунок призначеної пенсії за вислугу років з урахуванням фактично отриманих сум щомісячної грошової винагороди за безпосередню участь в АТО за період з 10.01.2015 року по 13.08.2015 року у загальній сумі 28417,09 грн., з якої було сплачено єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.(арк.справи 15,16, 34)
Листом від 26.10.2016 року № 430/В-11 пенсійний орган повідомив позивача про те, що розмір його пенсії обчислено згідно довідки про щомісячні додаткові види грошового забезпечення від 13.08.2015 року № 45/15384, виданої Лисичанським МВ ГУМВС України у Луганській області та грошового атестату від 13.08.2015 року № 26. Винагорода за безпосередню участь в АТО до зазначеної довідки та атестата не включена. До встановлених виключно законами України нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, на підставі введення яких усі призначені за Законом пенсії підлягають перерахунку, належать лише надбавки, доплати, підвищення. З огляду на вищезазначене, підстави для перерахунку пенсії з урахуванням винагороди за безпосередню участь в АТО відсутні (арк.справи 17, 35, 36).
Встановлені обставини підтверджені матеріалами справи і не є спірними.
Спірним у справі є правомірність дій відповідача щодо відмови в перерахунку пенсії, призначеної позивачеві 14.08.2015 року за Законом України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» з врахуванням винагороди за безпосередню участь в АТО.
Спірні відносини врегульовані Законом України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» від 09.04.1992 року № 2262-XII (далі – Закон №2262), постановою Кабінету Міністрів України «Про порядок обчислення вислуги років, призначення та виплати пенсій і грошової допомоги особам офіцерського складу, прапорщикам, мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ, поліцейським та членам їхніх сімей» №393 від 17.07.1992 (далі – Постанова №393) та постановою Кабінету Міністрів України «Про упорядкування структури та умов грошового забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб» від 07.11.2007 року №1294 (далі – Постанова №1294), в редакція, чинних на момент виникнення спірних відносин.
Згідно ч.3 Закону №2262 пенсії особам офіцерського складу, прапорщикам і мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам, які мають право на пенсію за цим Законом, та членам їх сімей обчислюються з розміру грошового забезпечення, враховуючи відповідні оклади за посадою, військовим (спеціальним) званням, процентну надбавку за вислугу років, щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії в розмірах, установлених законодавством, з якого було сплачено єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, а до 1 січня 2011 року - страхові внески на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до п.7 Постанови №393 пенсії обчислюються з розміру грошового забезпечення, з якого було сплачено єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, а до 1 січня 2011 р. - страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування з урахуванням таких його видів:
відповідних окладів за посадою, військовим (спеціальним) званням (для осіб рядового і начальницького складу органів і підрозділів цивільного захисту щомісячної надбавки за спеціальне звання) та відсоткової надбавки за вислугу років у розмірах, установлених за останньою штатною посадою, займаною перед звільненням;
щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення, крім щомісячних надбавок (доплат), установлених особам, які мають право на пенсію за вислугу років згідно із законодавством і залишені за їх згодою та в інтересах справи на службі) та премії. Розмір щомісячних додаткових видів грошового забезпечення та премії визначається за 24 останні календарні місяці служби підряд перед звільненням. Середня сума щомісячних додаткових видів грошового забезпечення та премії визначається шляхом ділення на 24 загальної суми цих видів грошового забезпечення за 24 останні календарні місяці служби підряд перед звільненням.
Пунктом першим Постанови №1294 встановлено, що грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу складається з посадового окладу, окладу за військовим (спеціальним) званням, щомісячних (підвищення посадового окладу, надбавки, доплати, винагороди, які мають постійний характер, премії) та одноразових додаткових видів грошового забезпечення.
Додатком №26 «Додаткові види грошового забезпечення осіб рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ» до Постанови №1294 визначено вичерпний перелік додаткових видів грошового забезпечення, до яких належать:
-підвищення посадового окладу за особливі умови служби, пов'язані з підвищеним ризиком для життя, відсотків посадового окладу;
-надбавка за кваліфікаційну категорію медичним працівникам з числа начальницького складу, відсотків посадового окладу;
- надбавка за особливості проходження служби у приймальниках-розподільниках для осіб, затриманих за бродяжництво, в ізоляторах тимчасового тримання затриманих і взятих під варту осіб, у спецприймальниках для тримання осіб, підданих адміністративному арешту, відсотків посадового окладу;
- надбавка за роз'їзний характер роботи (замість добових), відсотків посадового окладу;
- доплата за особливі умови служби, відсотків посадового окладу;
- доплата за службу в нічний час, відсотків посадового окладу;
- надбавка за кваліфікаційну категорію, відсотків посадового окладу;
- підвищення посадового окладу за результатами чергової екзаменаційної сесії, відсотків посадового окладу;
- надбавка за безперервний стаж на шифрувальній роботі, відсотків посадового окладу.
Таким чином, перелік додаткових видів грошового забезпечення осіб рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ є вичерпним.
На підставі аналізу змісту п.1 Постанови №1294 та Додатку №26 до цієї постанови колегія суддів дійшла висновку, що такий вид грошових виплат як винагорода за безпосередню участь в АТО в даному випадку, не належить до щомісячних виплат та додаткових видів грошового забезпечення осіб рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ, які враховуються при обчисленні розміру пенсії за Законом №2262.
З врахуванням викладеного, колегія суддів погоджує висновок суду першої інстанції про те, що пенсійний орган, відповідач у справі, відмовляючи у перерахунку пенсії діяв на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, внаслідок чого позовні вимоги ОСОБА_3 до ГУПФУ в Луганській області про визнання дій протиправними, зобов’язання здійснити перерахунок та виплату пенсії за вислугу років з урахуванням при її розрахунку винагороди за безпосередню участь в антитерористичних операціях в сумі 28417,09 грн. не підлягають задоволенню, внаслідок чого також не підлягають задоволенню вимоги щодо зобов’язання відповідача здійснити перерахунок пенсії позивачеві, які є похідними від позовної вимоги про визнання неправомірною відмову пенсійного органу в перерахунку пенсії.
Отже, колегія суддів погоджує висновок суду першої інстанції стосовно відмови в задоволенні позовних вимог позивача.
Таким чином, колегія суддів вважає, що в межах апеляційної скарги порушень судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права при вирішенні цієї справи не допущено. Правова оцінка обставин у справі дана правильно, а тому апеляційна скарга задоволенню не підлягає.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 195,197, 200, 205, 206, 211, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
УХВАЛИВ :
Апеляційну скаргу ОСОБА_3 на постанову Лисичанського міського суду Луганської області від 23 лютого 2017 р. у справі № 415/6132/16-а – залишити без задоволення.
Постанову Лисичанського міського суду Луганської області від 23 лютого 2017 р. у справі № 415/6132/16-а - залишити без змін.
Ухвала суду апеляційної інстанції за наслідками розгляду у письмовому провадженні набирає законної сили через п’ять днів після направлення її копій особам, які беруть участь у справі та може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції.
Головуючий суддя: А.В. Гайдар
Судді: Л.А.Василенко
ОСОБА_2