ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
29000, м. Хмельницький, майдан Незалежності, 1 тел. 71-81-84, факс 71-81-98
_________________________________________________________________
УХВАЛА
"20" березня 2017 р.
Справа № 13/37-Б
Господарський суд Хмельницької області у складі:
суддя Крамар С.І., розглянувши матеріали справи
за заявою Кам’янець-Подільської об’єднаної державної податкової інспекції, м. Кам’янець- Подільський
до Дочірнього підприємства „Завод залізобетонних виробів” товариства з обмеженою відповідальністю „Будівельна компанія „Кам’янець”, м. Кам’янець-Подільський
про визнання банкрутом (скарга щодо визнання бездіяльності ліквідатора неправомірною)
Представники сторін:
від кредиторів: ОСОБА_1 - представник Кам'янець-Подільського об'єднаного управління Пенсійного фонду України згідно довіреності №10/09 від 03.01.2017р.;
ОСОБА_2 - представник Кам`янець-Подільського міського центру зайнятості згідно довіреності №14-01/1326 від 30.05.2013р.;
ОСОБА_3 - представник Відділення ВД ФССвНВВтПЗ у м. Кам'янець - Подільському Хмельницької області згідно довіреності №1 від 03.01.2017р.;
від боржника: не з'явився;
за участю ліквідатора: не з'явився.
Ухвалою суду від 11.03.2002р. порушено провадження у справі про банкрутство ДП „Завод залізобетонних виробів” ТОВ „Будівельна компанія „Кам’янець”, м. Кам’янець-Подільський, введено мораторій на задоволення вимог кредиторів.
Ухвалою суду від 02.04.2002р. відкрито процедуру розпорядження майном і призначено розпорядником майна арбітражного керуючого ОСОБА_4
Оголошення про порушення справи опубліковано в газеті „Голос України” від 25.04.2002р.
Ухвалою від 17.06.2002р. затверджено реєстр вимог кредиторів з грошовими вимогами до боржника, а ухвалою від 16.09.2002р. введено процедуру санації і призначено керуючим санацією арбітражного керуючого ОСОБА_4
Постановою суду від 01.04.2003р. процедуру санації припинено, визнано боржника банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру призначено ліквідатором арбітражного керуючого ОСОБА_4
Ухвалою від 30.11.2010р. замінено ліквідатора з арбітражного керуючого ОСОБА_5 на арбітражного керуючого ОСОБА_6
Ухвалою суду від 10.10.2011р. було затверджено звіт ліквідатора, ліквідаційний баланс, ліквідовано боржника і припинено провадження у справі про банкрутство.
Ухвалою від 23.11.2011р. у зв'язку із нововиявленими обставинами скасовано ухвалу від 10.10.2011р., відновлено провадження у справі №13/37-Б на стадії ліквідаційної процедури, поновлено повноваження ліквідатора – арбітражного керуючого ОСОБА_6 В подальшому ухвалами суду продовжено строк ліквідаційної процедури банкрута.
02.03.2017 року на адресу суду від Кам'янець-Подільського об'єднаного управління пенсійного фонду України Хмельницької області надійшла скарга щодо визнання бездіяльності ліквідатора неправомірною, у якій повідомляють, що арбітражний керуючий ОСОБА_6 неналежним чином виконує обов'язки ліквідатора внаслідок чого були порушені інтереси кредиторів, оскільки кошти отримані в ході ліквідаційної процедури від реалізації майна були спрямовані не на задоволення вимог управління, а виключно на погашення витрат ліквідатора. Також, не вжиття своєчасно і в повному обсязі ліквідатором передбачених законодавством заходів призвели до затягування ліквідаційної процедури боржника. Арбітражний керуючий до цього часу не виконав усіх вимог, зазначених в ухвалах Господарського суду щодо надання необхідних документів. Тому, заявник просить визнати бездіяльність арбітражного керуючого ОСОБА_6 - неправомірною.
Присутній у судовому засіданні представник Кам'янець-Подільського об'єднаного управління пенсійного фонду України Хмельницької області у повному обсязі підтримує подану скаргу та просить суд визнати бездіяльність арбітражного керуючого ОСОБА_6 - неправомірною.
Інші, присутні у судовому засіданні, кредитори не заперечують щодо задоволення поданої представником Кам'янець-Подільського об'єднаного управління пенсійного фонду України Хмельницької області скарги.
Розглянувши матеріали справи, скаргу щодо визнання бездіяльності ліквідатора неправомірною, господарським судом встановлено та враховується наступне:
Ухвалою суду від 30.11.2015 року суддею прийнято до свого провадження справу №13/37-Б та призначено її до розгляду.
Ухвалою суду від 14.12.2015 року розгляд ліквідаційного балансу та звіту про проведену роботу по справі щодо ліквідації банкрута було відкладено та повторно зобов'язано ліквідатора ОСОБА_6 подати в судове засідання ліквідаційний баланс та протокол засідання комітету кредиторів за результатами проведення ліквідаційної процедури.
Ухвалою суду від 24.12.2015 року розгляд ліквідаційного балансу та звіту про проведену роботу по справі щодо ліквідації банкрута було відкладено та в черговий раз зобов'язано ліквідатора ОСОБА_6 подати в судове засідання ліквідаційний баланс та протокол засідання комітету кредиторів за результатами проведення ліквідаційної процедури, інші документи, а також, докази понесених витрат на паливно-мастильні матеріали, послуги бухгалтера та інші витрати ліквідатора.
13.01.2016 року Кам'янець-Подільським об'єднаним управлінням пенсійного фонду України Хмельницької області, на виконання ухвали суду від 24.12.2015 року, черговий раз було направлено листа ліквідатору ОСОБА_6 за вих. № 405/09 про необхідність скликання комітету кредиторів, на якому у встановленому порядку, розглянути звіт ліквідатора про хід ліквідаційної процедури.
Проте, арбітражним керуючим ОСОБА_6 вимоги виконано не було.
Ухвалами суду від 24.12.2015р., 18.01.2016р., 01.02.2016р., 22.02.2016р., 09.03.2016р., 28.03.2016р., розгляд ліквідаційного балансу та звіту про проведену роботу по справі неодноразово відкладалися в зв'язку з неявкою ліквідатора у судове засідання. Лише в квітні 2016 року арбітражним керуючим було направлено на адресу управління повідомлення №13/37-23 від 14.04.2016 року, на виконання ухвали від 28.03.2016 року, щодо проведення засідання комітету кредиторів.
Ухвалою від 25.04.2016 року розгляд клопотання арбітражного керуючого про продовження строку ліквідаційної процедури, затвердження звіту та ліквідаційного балансу було відкладено та зобов'язано ліквідатора надати до суду необхідні довідки та докази понесених витрат.
В результаті, ухвалою від 06.06.2016 року клопотання про продовження ліквідаційної процедури залишено без розгляду, а справа про затвердження звіту та ліквідаційного балансу неодноразово відкладалася на іншу дату ухвалами від: 29.06.2016р., 20.07.2016р., 14.09.2016., 18.10.2016р., 14.11.2016р., 12.12.2016., 12.01.2017р, та 20.02.2017р в зв'язку з неявкою ліквідатора в судове засідання.
Як вбачається зі змісту скарги, 16.06.2016 року відбулося засідання дисциплінарної комісії арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів), на якому розглядалося подання Департаменту з питань судової роботи та банкрутства Міністерства юстиції України про накладення дисциплінарного стягнення на арбітражного керуючого ОСОБА_6, внесене на підставі листа-пропозиції Головного територіального управління юстиції у Хмельницькій області від 27.04.2016 року № 1189-2016/6-1-135/1514-2016. За результатом розгляду подання Департаменту з питань судової роботи та банкрутства Міністерства юстиції України № 723 від 18.05.2016 року комісією прийнято рішення застосувати до арбітражного керуючого ОСОБА_6 дисциплінарне стягнення у вигляді попередження.
31.08.2016 року за вих. № 13656/09 Кам'янець-Подільським об'єднаним управлінням пенсійного фонду України Хмельницької області, на адресу арбітражного керуючого, направлявся лист щодо покращення роботи при виконанні своїх обов'язків як ліквідатора по справі. Однак ліквідатором ОСОБА_6 було проігноровано дане звернення.
Арбітражний керуючий не дотримується вимог ч. 11, 12 ст. 30 Закону України “Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом” (у редакції, чинній на момент виникнення правовідносин; далі – Закон) відповідно до яких ліквідатора зобов'язано не рідше одного разу на місць надавати комітету кредиторів звіт про свою діяльність, інформацію про фінансове становище і майно боржника на день відкриття ліквідаційної процедури та при проведенні ліквідаційної процедури, використання коштів боржника, а також іншу інформацію на вимогу комітетів кредиторів.
Крім того, ліквідатор зобов'язаний на вимогу господарського суду або державного органу з питань банкрутства надавати необхідні відомості щодо проведення ліквідаційної процедури.
ОСОБА_6, не вживає своєчасно і в повному обсязі передбачені законодавством заходи, що призводить до затягування ліквідаційної процедури боржника.
Арбітражний керуючий до цього часу не виконав усіх вимог, зазначених в ухвалах Господарського суду щодо надання необхідних документів.
Згідно вимог ч. 4 ст. 24 Закону у ліквідаційній процедурі господарський суд розглядає скарги на дії (бездіяльність) учасників ліквідаційної процедури та здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.
Відповідно до частини другої статті 41 Господарського процесуального кодексу України господарські суди розглядають справи про банкрутство у порядку провадження, передбаченому цим Кодексом, з урахуванням особливостей, встановлених Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
За змістом статті 1 Закону ліквідатор – це фізична особа, яка відповідно до рішення господарського суду організовує здійснення ліквідаційної процедури боржника, визнаного банкрутом, та забезпечує задоволення визнаних судом вимог кредиторів у встановленому цим Законом порядку.
Згідно ч. 6 ст. 3-1 Закону при реалізації своїх прав та обов’язків арбітражний керуючий зобов’язаний діяти сумлінно та розумно з урахуванням інтересів боржника та його кредиторів.
Положеннями частини четвертої статті 25 Закону визначено, що дії ліквідатора (ліквідаційної комісії) можуть бути оскаржені до господарського суду власником майна (органом, уповноваженим управляти майном) банкрута; особою, яка відповідає за зобов’язаннями банкрута; кожним кредитором окремо або комітетом кредиторів; особою, яка, посилаючись на свої права власника або іншу підставу, передбачену законом чи договором, оспорює правомірність віднесення майнових активів або коштів до ліквідаційної маси.
Отже, виходячи із доводів заявника, обставин та матеріалів справи, суд вважає, що скарга Кам'янець-Подільського об'єднаного управління пенсійного фонду України Хмельницької області щодо визнання бездіяльності ліквідатора неправомірною, підлягає задоволенню, а бездіяльність арбітражного керуючого-ліквідатора ОСОБА_6 належить визнати неправомірною.
Керуючись ст. 1, ст. 3-1, ч.4 ст. 24, ч.4 ст. 25, ЗУ “Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом” (у редакції до 19.01.2013 року), ст. 86 Господарського процесуального кодексу України, суд
УХВАЛИВ:
Скаргу Кам'янець-Подільського об'єднаного управління пенсійного фонду України Хмельницької області щодо визнання бездіяльності ліквідатора ДП „Завод залізобетонних виробів” ТОВ „Будівельна компанія „Кам’янець”, м. Кам’янець-Подільський задовільнити.
Визнати бездіяльність ліквідатора - арбітражного керуючого ОСОБА_6 - неправомірною.
Копію ухвали надіслати: кредиторам, боржнику, ліквідатору.
Суддя С.І. Крамар
Віддруковано 8 прим.: 1 – до справи; 2 – Кам’янець-Подільській ОДПІ (м. Кам’янець-Подільський, вул.Огієнка, 74)(надіслати простим); 3 - Виконавчій дирекції Хмельницького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (м. Хмельницький, вул.Проскурівська,18); 4 – Кам'янець-Подільське об'єднане управління Пенсійного фонду України (м.Кам’янець-Подільський, вул.Огієнко, 10); 5 – Кам’янець-Подільському міському центру зайнятості (м.Кам’янець-Подільський, вул.Гунська, 9); 6 – КП “Міськтепловоденергія” ( м.Кам’янець-Подільський, вул.Тімірязєва, 123) надіслати простим; 7 – Відділенню виконавчої дирекції ФССНВВ ум.Кам’янець-Подільському (м.Кам’янець-Подільський, вул.Кн.Коріатовичів, 25)(надіслати простим); 8 – ліквідатору – арбітражному керуючому ОСОБА_6 (АДРЕСА_1)(надіслати реком з повід..).