ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
14 лютого 2017 року № 813/4341/16
м.Львів
Львівський окружний адміністративний суд у складі:
Головуючого-судді Сакалоша В.М.,
за участю секретаря судового засідання Присташ І.М.,
представників позивача Сагач А.Ю., Бей А.З.,
представника відповідача 3 Козич В.Л.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Сварко Україна» до Головного державного інспектора відділу з питань додержання законодавства про працю, зайнятість та інших нормативно-правових актів Головного управління Держпраці у Львівській області Климчук Наталії Анатолівни, Першого заступника начальника Головного управління Держпраці у Львівській області Грицак Олени Олегівни, Головного управління Держпраці у Львівській області про визнання протиправним та скасування рішення суб'єкта владних повноважень - посадової особи, -
В С Т А Н О В И В :
Товариство з обмеженою відповідальністю «Сварко Україна» (надалі по тексту - ТзОВ «Сварко Україна», позивач) звернулося до Львівського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Головного державного інспектора відділу з питань додержання законодавства про працю, зайнятість та інших нормативно-правових актів Головного управління Держпраці у Львівській області Климчук Наталії Анатолівни (надалі по тексту - відповідач 1), Першого заступника начальника Головного управління Держпраці у Львівській області Грицак Олени Олегівни (надалі по тексту - відповідач 2), в якому згідно заяви про зміну позовних вимог просить суд:
-визнати протиправним проведення Головним державним інспектором відділу з питань додере ржання законодавства про працю, зайнятість та інших нормативно-правових актів Головного управління Держпраці у Львівській області Климчук Наталією Анатолівною перевірки ТзОВ «Сварко Україна» на предмет додержання законодавства про працю та загальнообов'язкове державне соціальне страхування і складання Климчук Наталією Анатолівною на основні цього акту №13011021531 без дати внаслідок порушення зазначеною посадовою особою статті 19 Конституції України та підпункт 1 пункту 8 статті 8 Закону України «Про державну службу», що проявилось у перевищенні повноважень;
-визнати протиправним та скасувати припис Товариству «Сварко Україна» про усунення порушень законодавства про працю та загальнообов'язкове державне соціальне страхування №13/01/102/1531-1066 від 02 вересня 2016 року, складений Головним державним інспектором відділу з питань додержання законодавства про працю, зайнятість та інших нормативно-правових актів Головного управління Держпраці у Львівській області Климчук Наталією Анатоліївною;
-визнати протиправним та скасувати постанову про накладення штрафу уповноваженими посадовими особами №13011021531-0309 від 26 вересня 2016 року, винесену першим заступником начальника Головного управління Держпраці у Львівській області Грицак Оленою Олегівною.
Ухвалами суду від 20.12.2016 року відкрито провадження, закінчено підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду. Хід розгляду справи відображений в ухвалах суду.
10.01.2017 року протокольною ухвалою суду до участі у справі в якості відповідача, було залучено Головне управляння Держпраці у Львівській області (надалі по тексту - відповідач 3).
Позовні вимоги позивача обґрунтовані тим, що посадовими особами Головного управління Держпраці у Львівській області були перевищенні їхні повноваження при проведенні планової перевірки додержання законодавства про працю та загальнообов'язкове державне соціальне страхування на ТзОВ «Сварко Україна» в період з 29.08.2016 року по 02.09.2016 року. Незаконність дій посадових осіб Головного управління Держпраці у Львівській області полягають у самому факті проведення планової перевірки, а також у винесенні за результатами цієї перевірки акту, припису та постанови. Зокрема, Законом, який регулює в Україні відносини пов'язані зі здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності є Закон України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» №877-V від 05 квітня 2007 року (надалі по тексту - Закон №877-V). Цей Закон встановлює порядок проведення заходів державного нагляду, зокрема, перевірок, обсяг прав та повноважень органу державного нагляду і господарюючого суб'єкта, відповідальність посадових осіб та інші правила при здійсненні державою функцій нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності. Проте, Закон України «Про основні засади державного нагляду (контрою) у сфері господарської діяльності» не поширює свою дію на відносини, що виникають під час здійснення заходів державного нагляду та контролю за додержання законодавства про працю та зайнятість населення, а відтак, в посадових осіб Головного управління Держпраці у Львівській області не було підстав проводити перевірку, оскільки наглядова (контрольна) діяльність в частині додержання законодавства про працю має бути визначена виключно Законом. Більше того, наглядова (контрольна) діяльність органів та посадових осіб в частині додержання законодавства про працю, як функція Держпраці, не є врегульованою не тільки цим, але жодним іншим Законом України. Отже, в разі здійснення посадовими особами органу Держпраці будь-яких заходів державного нагляду (контролю) за додержання законодавства про працю, зокрема проведення перевірок, документування фактів (складання актів) про порушення законодавства, винесення приписів, протоколів, рішень та інших правових актів індивідуальної дії, через відсутність регулювання процедури такого державного нагляду і контролю законами України порушує встановлений Конституцією України правових порядок, відповідно до якого: «органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України».
Окрім цього, згідно п.5 ст.19 Господарського кодексу України, незаконне втручання та перешкоджання господарській діяльності суб'єктів господарювання з боку органів державної влади, їх посадових осіб при здійсненні ними державного контролю та нагляду забороняється.
Таким чином, при складанні акту, припису та постанови Головний державний інспектор відділу з питань додержання законодавства про працю, зайнятість та інших нормативно-правових актів Головного управління Держпраці у Львівській області Климчук Наталія Анатолівна та Перший заступник начальника Головного управління Держпраці у Львівській області Грицак Олена Олегівна грубо порушили право підприємства на невтручання держави всупереч Закону у господарську діяльність. Просить позов задовольнити у повному обсязі.
Відповідач 1 - Головний державний інспектор відділу з питань додержання законодавства про працю, зайнятість та інших нормативно-правових актів Головного управління Держпраці у Львівській області Климчук Наталія Анатолівна проти позову заперечила, подала заперечення на позовну заяву, відповідно до якого зазначає, що здійснюючи перевірку позивача додержання законодавства про працю як посадова особа Головного управління Держпраці у Львівській області керувалася положення про Головне управління Держпраці у Львівській області затвердженого наказом Держаної служби України з питань праці від 04.02.2016 року №8 (надалі по тексту - Положення). Відповідно до п.п.1 п.3 Положення, одним із основних завдань Управління є зокрема реалізація державної політики з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов'язкове державне страхування в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб. На виконання цього завдання Управління згідно п.п.5 п.4 Положення здійснює державний нагляд (контроль) за дотримання законодавства про працю юридичними особами, у тому числі їх структурними та відокремленими підрозділами, які не є юридичними особами, та фізичними особами, які використовують найману працю. Так, за результатами планової перевірки додержання законодавства про працю та загальнообов'язкове державне страхування на ТзОВ «Сварко Україна» було складено акт перевірки №13011021531. В ході проведення перевірки було виявлено ряд порушень чинного законодавства про працю та винесено припис про усунення порушень №13/01/102/1531-1066 від 02.09.2016 року. Таким чином, зазначає, що дії, які полягали у проведенні планової перевірки, складанні акту перевірку та припису на усунення порушень вимог законодавства були правомірними та вчинялися у межах повноважень наданих чинним законодавством України, просить у задоволенні позову відмовити повністю.
Відповідач 2 - Перший заступник начальника Головного управління Держпраці у Львівській області Грицак Олена Олегівна проти позову заперечила з підстав викладених у поясненні (запереченні) на позовну заяву, вважає доводи позивача безпідставними, необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню з наступних підстав.
Державна служба України з питань праці (Держпраці) здійснює свою діяльність відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 року №96 «Про затвердження Положення про Державну службу України з питань праці». Так, згідно п.7 Положення Держпраці здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи. Головне управління Держпраці у Львівській області є територіальним органом Держпраці і було утворене постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 року №100 «Про утворення територіальних органів Держаної служби з питань праці та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України».
Так, інспектором Головного управління Держпраці у Львівській області на підставі наказу на проведення перевірки від 18.08.2016 року №1062-П та направлення на перевірку від 18.08.2016 року №1055 було проведено планову перевірку додержання законодавства про працю та загальнообов'язкове державне страхування на ТзОВ «Сварко Україна» в період з 29.08.2016 року по 02.09.2016 року. За результатами планової перевірки додержання законодавства про працю та загальнообов'язкове державне соціальне страхування на ТзОВ «Сварко України» було складено акт перевірки №13011021531. Оскільки в ході проведення перевірки було виявлено ряд порушень чинного законодавства про працю інспектором було винесено припис про усунення порушень №13/01/102/1531-1066 від 02.09.2016 року.
Окрім цього, ч.2 ст.265 Кодексу законів про працю України (надалі по тексту - КЗпП України) передбачено, що порушення за які юридичні та фізичні особи - підприємці, які використовують найману працю, несуть відповідальність у вигляді штрафу. Відтак, постановою про накладення штрафу уповноваженими посадовими особами від 26.09.2016 року №13011021531-0309 на ТзОВ «Сварко Україна» накладено штраф у розмірі 1450,00 грн.
Таким чином, вважає постанову про накладення штрафу уповноваженими посадовими особами від 26.09.2016 року №13011021531-0309 правомірною. Відтак, законних підстав для визнання протиправними та скасування акту, припису та постанови немає, просить у задоволені позову відмовити.
Відповідач 3 - Головне управління Держпраці у Львівській області проти позову заперечило, подало заперечення на позовну заяву, якому обгрунтовується законність оспорюваного акту перевірки, припису та постанови про накладення штрафу уповноваженими посадовими особами. Зазначає, що дії посадових осіб Головного управління Держпраці у Львівській області були вчинені у спосіб та порядок передбачені Законом, а також у межах наданих повноважень на виконання покладених перед Головним управлінням завдань. Враховуючи наведене просить відмовити у задоволенні позовних вимог.
Заслухавши пояснення представників позивача, представника відповідача 3, розглянувши і дослідивши подані документи та матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає, що у задоволенні позову слід відмовити, з наступних підстав.
Так, судом встановлено, що в період з 29.08.2016 року по 02.09.2016 року Головним державним інспектором відділу з питань додержання законодавства про працю, зайнятість та інших нормативно-правових актів у Львівській області Климчук Наталією Анатоліївною було проведено планову перевірку додержання законодавства про працю та загальнообов'язкове державне страхування на ТзОВ «Сварко Україна».
Підставою для проведення перевірки став наказ на проведення перевірки від 18.08.2016 року №1062-П та направлення на перевірку від 18.08.2016 року №1055.
За результатами проведеної перевірки було складено акт перевірки №13011021531, у якому було зафіксовано наступні порушення вимог законодавства:
1)підпункт «б» абзацу першого пункту 7.1 глави 7 Інструкції №58, у ТзОВ «Сварко Україна» не ведеться книга обліку руху трудових книжок працівників;
2)частина 4 статті 79 КЗпП Україна, керівником ТзОВ «Сварко Україна» не розроблено графіку надання щорічних відпусток працівникам. Вході проведення перевірки не представлено жодного наказу про надання працівникам щорічних відпусток;
3)частина 5 статті 80 КЗпП України, у ТзОВ «Сварко Україна» має місце ненадання щорічних відпусток повної тривалості протягом двох років підряд, а саме: ОСОБА_8 - прийняті на посаду головного бухгалтера 01.03.2013 року згідно наказу №6-к від 01.03.2013 року. за час трудової діяльності не надано жодної щорічної відпустки;
4)частина 6 статті 95 КЗпП України, стаття 33 ЗУ №108, при прийнятті на роботу ОСОБА_8 з 01.03.2013 року на посаду головного бухгалтера, даній працівниці встановлено посадовий оклад в сумі 7400 грн., який є незмінний впродовж довготривалого періоду часу, а саме, до дня проведення перевірки. Таким чином, починаючи з квітня 2014 року до дня проведення перевірки заробітна плата ОСОБА_8 підлягала щомісячному проведенню індексації при наявності відповідних приростів індексів споживчих цін за вказаний період, яка бухгалтерією ТзОВ «Сварко Україна» жодного разу нарахована та, відповідно, виплачена не була.
Оскільки, в ході перевірки було виявлено ряд порушень чинного законодавства про працю, інспектором Головного управління Держпраці у Львівській області було винесено припис про усунення порушень №13/01/102/1531-1066 від 02.09.2016 року.
Окрім цього, постановою про накладення штрафу уповноваженими посмадовими особами від 26.09.2016 року №13011021531-0309 на ТзОВ «Сварко Україна» накладено штраф у розмірі 1450,00 грн.
Вважаючи вищевказані акт перевірки, припис та постанову протиправним та такими, що були прийняті з порушенням норм діючого законодавства, ТзОВ «Сварко Україна» звернулось з відповідним позовом до суду.
Вирішуючи спір по суті, суд виходить з наступного.
Державна служба України з питань праці (Держпраці) здійснює свою діяльність відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 року №96 «Про затвердження Положення про Державну службу України з питань праці».
Відповідно до п.п.1 п.3 даного Положення завданням Держпраці є реалізація державної політики з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю. Відповідно до п.п.6 п.4 Положення Держпраці на виконання покладених на неї завдань здійснює державний нагляд (контроль) за дотримання законодавства про працю юридичними особами, у тому числі їх структурними та відокремленими підрозділами, які не є юридичними особами, та фізичними особами. Які використовують найману працю.
Згідно п.п.5 п.6 Положення Держпраці має право безперешкодно проводити відповідно до вимог Закону без попереднього повідомлення в будь-яку робочу годину доби перевірки виробничих, службових, адміністративних приміщень та об'єктів виробництва фізичних та юридичних осіб, які використовують найману працю та працю фізичних осіб експлуатують машини, механізми, устаткування підвищеної небезпеки, та у разі виявлення фіксувати факти порушення законодавства, здійснення нагляду та контролю за додержанням якого віднесено до повноважень Держпраці.
Відповідно до п.7 положення Держпраці здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи.
Зокрема, статтею 21 Закону країни «Про центральні органи виконавчої влади» передбачено, можливість створення територіальних органів центральних органів виконавчої влади, і зокрема, визначено механізм їхнього створення.
Так, Головне управління Держпраці у Львівській області є територіальним органом Держпраці, яке утворене постановою Кабінету міністрів України від 11.02.2015 року №100 «Про утворення територіальних органів Державної служби з питань праці та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України».
Головне управління Держпраці у Львівській області здійснює свою діяльність відповідно до Положення про Головне управління Держпраці у Львівській області затвердженого наказом Державної служби з питань праці від 04.02.2016 року №8.
Відповідно до п.п.1 п.3 Положення, одним із основних завдань Управління, є реалізація державної політики з питань нагляду та контролю за додержання законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов'язкове державне страхування в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб.
Згідно п.п.5 п.4 Положення, Управління здійснює державний нагляд (контроль) за дотримання законодавства про працю юридичними особами. У тому числі їх структурними та відокремленими підрозділами, які не є юридичним особами, та фізичними особами, які використовують найману працю.
Відповідно до п.п.5 п.6 Положення, Управління має право проводити безперешкодно відповідно до вимог Закону без попереднього повідомлення в будь-яку робочу годину доби перевірки виробничих, службових, адміністративних приміщень та об'єктів виробництва фізичних та юридичних осіб, які використовують найману працю та працю фізичних осіб, експлуатують машини, механізми. Устаткування підвищеної небезпеки, та уразі виявлення фіксувати факти порушення законодавства, нагляд та контроль за дотримання якого віднесено до повноважень Управління Держпраці.
Водночас, нормативно-правовим актом, який визначає основні засади здійснення інспекційного контролю за додержанням законодавства про працю є Конвенція Міжнародної організації праці №81 1947 року про інспекцію праці у промисловості й торгівлі.
Положення Конвенції Міжнародної організації праці №81 1947 року є частиною національного законодавства і застосовується у порядку, передбаченому для норм національного законодавства відповідно до ч.1 ст.19 Закону України «Про міжнародні договори».
Водночас, до п.а ч.1 ст.12 Конвенції Міжнародної організації праці №81 1947 року, інспектори праці, забезпечені відповідними документами, що засвідчують їхні повноваження, мають право безперешкодно, без попереднього повідомлення і в будь-яку годину доби проходити на будь-яке підприємство, яке підлягає інспекції.
Порядок здійснення державного нагляду (контролю) за додержання законодавства про працю регламентовано наказом Міністерства соціальної політики України від 02 липня 2012 року №390, яким затверджено Порядок проведення перевірок посадовими особами Держаної інспекції України з питань праці та її територіальних органів.
Так, відповідно до п.7 даного Порядку за результатами перевірки складається акт перевірки, форма якого затверджена Порядком.
Із матеріалів вбачається, що за результатами перевірки додержання законодавства про працю та загальнообов'язкове державне соціальне страхування на ТзОВ «Сварко Україна» було складено акт перевірки №13011021531. Зокрема, в акті перевірки ТзОВ «Сварко Україна» зазначено початок перевірки - 29.08.2016 року та завершення перевірки 02.09.2016 року. Окрім цього, керівник ТзОВ «Сварко Україна» відмовився підписати акт перевірки, відтак даний акт було скеровано позивачу поштою для ознайомлення та підписання, відповідно без дати отримання позивачем акту перевірки.
02.09.2016 року інспектором Головного управління Держпраці у Львівській області було винесено припис про усунення порушень №13/01/102/1531-1066 від 02.09.2016 року та надано строк до 02 жовтня 2016 року для усунення порушень зазначених у вищевказаному приписі.
Порядком №390, зокрема п.7 Порядку, передбачено, що у разі виявлення порушень законодавства про працю та загальнообов'язкове державне соціальне страхування виносяться приписи про усунення виявлених порушень.
Відповідно до п.п.45 п.4 Положення про головне управління Держпраці у Львівській області, Управління Держпраці відповідно до покладених до нього завдань видає в установленому порядку роботодавцям, суб'єктам господарювання, які надають послуги з посередництва у працевлаштуванні в Україні або за кордоном, здійснюють наймання працівників для подальшого виконання ними роботи в Україні в іншого роботодавця, а також фондам загальнообов'язкового державного страхування обов'язкові до виконання приписи щодо усунення порушень законодавства з питань, які належать до компетенції Держпраці, та вносить пропозиції щодо покладення дисциплінарних стягнень до посадових осіб, винних у порушенні законодавства.
З огляду на вищенаведене, суд дійшов висновку, що винесення приписів на усунення порушень законодавства про працю відноситися до компетенції посадових осіб Управління та є одним з їхніх службових повноважень.
Згідно ч.2 ст.265 КЗпП України передбачено порушення за які юридичні та фізичні особи-підприємці, які використовують найману працю, несуть відповідальність у вигляду штрафу.
Відповідно до ч.4 ст.265 КЗпП України штрафи зазначені в ч.2 цієї статті накладаються центральним органом виконавчої влади, що реалізовує державну політику з питань нагляду та контролю за додержання законодавства про працю, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Відповідно постановою Кабінету Міністрів України від 17.07.2013 року №509 затверджено Порядок накладення штрафів за порушення законодавства про працю та зайнятість населення.
Відповідно до п.2 абзацу 2 Порядку №509 підставою для накладення штрафу є акт про виявлення під час перевірки суб'єкта господарювання або роботодавця ознак порушення законодавства про працю та/або зайнятість населення, складеного посадовою особою Держпраці чи її територіального органу.
В даному випадку акт перевірки позивача було складено 02.09.2016 року (час завершення перевірки), в якому належним чином відображені виявлені під час перевірки порушення.
Порядком №590 визначено строки накладення штрафу. Так відповідно до п.п.3-6 Порядку рішення про розгляд справи про накладення штрафу приймається не пізніше ніж через десять днів з дати складання акта; справа розглядається у п'ятнадцятиденний строк з дня прийняття рішення про її розгляд; про розгляд справи суб'єкта господарювання та роботодавці повідомляються не пізніше, ніж за п'ять днів до дати розгляду.
Судом встановлено, що постановою про накладення штрафу уповноваженими посадовими особами від 26.09.2016 року №13011021531-0309 на ТзОВ «Сварко Україна» накладено штраф у розмірі 1450,00 грн.
Більше того, позивача було належним чином повідомлено про дату час та місце розгляду справи про накладення штрафу передбаченого ст.265 КЗпП України. Так, 26.09.2016 року представник позивача, був присутній при розгляді справи, та під підпис отримав другий примірник постанови про накладення штрафу.
Щодо посилань позивача на ч.4 ст.19 Господарського кодексу України, згідно якої органи державної влади і посадові особи, уповноважені здійснювати державний контроль і державний нагляд за господарською діяльністю, їх статус та загальні умови і порядок здійснення контролю і нагляду визначається законами, суд зазначає наступне.
Головне управління Держпраці у Львівській області не є контролюючим органом у сфері господарської діяльності, оскільки згідно з ч.1 ст. 3 Господарського кодексу України, господарська діяльність - це діяльність суб'єкта господарювання у сфері суспільного виробництва, спрямована на виготовлення та реалізацію продукції, виконання робіт чи надання послуг вартісного характеру, що мають цінову визначеність. Головне управління Держпраці у Львівській області не наділене будь-якими контрольно-наглядовими повноваженнями в даній сфері суспільних відносин. Відтак, ч.4 ст.19 Господарського кодексу України до даних спірних правовідносин не застосовується, оскільки в даній правові нормі вказано, органи, які здійснюють державний нагляд (контроль) в сфері господарської діяльності, а також порядок здійснення такого контролю визначається законами.
Також, суд бере до уваги правову позицію Верховного суду України, яка викладена у постанові від 10.09.2013 року №21-237а13, в якій суд зазначає, що обов'язковою ознакою дій суб'єкта владних повноважень, які можуть бути оскаржені до суду є те, що вони безпосередньо породжують певні правові наслідки для суб'єкта відповідних правовідносин і мають обов'язків характер. Відтак, сам акт який оскаржується позивачем, не породжує правові наслідки для позивача.
Окрім цього, згідно п.5 постанови Пленуму Верховного суду України від 26.12.2003 року №15 «Про судову практику у справах про перевищення влади або службових повноважень» під перевищення влади або службових повноважень треба розуміти: а)вчинення дій, які є компетенцією вищестоящої службової особи цього відомства чи службової особи іншого відомства; б)вчинення дій, виконання яких дозволяється тільки в особливих випадках, або з особливого дозволу, або з додержанням особливого порядку, - за відсутності умов; в) вчинення одноособово дій, які могли бути вчинені лише колегіально; г) вчинення дій, які ніхто не має права виконувати або дозволяти.
Однак, суд зазначає, що дії службових осіб Головного управління Держпраці у Львівській області не підпадають під жодну з вищезазначених ознак.
Таким чином, дії посадових осіб Головного управління Держпраці у Львівській області при проведенні перевірки та винесенні акту, припису та постанови були вчиненні у спосіб та порядок передбачений Законом, а також у межах наданих повноважень на виконання покладених перед Головним управлінням Держпраці у Львівській області завдань.
Відповідно до ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Частиною 3 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема, з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до ст.6 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або інтереси. Ніхто не може бути позбавлений права на розгляд його справи в адміністративному суді, до підсудності якого вона віднесена цим Кодексом. Відмова від права на звернення до суду є недійсною.
Частиною 1 ст.11 КАС України визначено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Згідно з ч.2 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. Відповідно до ч.2 цієї ж статті, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову. При цьому, суд вважає за потрібне наголосити на необхідності дотримуватися й позиції, висловленої у рішенні Європейського Суду з прав людини у п.53 рішення у справі «Федорченко та Лозенко проти України», відповідно до якої суд при оцінці доказів керується критерієм доведення «поза розумними сумнівом».
За наслідками розгляду справи суд дійшов висновку, що відповідачі як суб'єкти владних повноважень, представили суду достатні та допустимі докази на спростування вищенаведених у позові обставин, у зв'язку з чим суд відмовляє у задоволенні позову у повному обсязі.
Відповідно до вимог ст. 94 КАС України, судові витрати слід залишити за позивачем.
Керуючись ст.ст.2, 7-14, 18, 19, 69-72, 86, 87, 94, 160-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В :
У задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі у відповідності до ч.3 ст.160 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішення за наслідками апеляційного провадження.
Суддя Сакалош В.М.
Повний текст постанови виготовлений та підписаний 20 лютого 2017 року.