ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
22 березня 2016 року м. Чернігів Справа № 825/533/16
Чернігівський окружний адміністративний суд в складі:
головуючого судді Поліщук Л.О.,
за участі секретаря Клименок А.С.,
за участі позивача ОСОБА_1,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду клопотання позивача про забезпечення позову в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Кваліфікаційно-дисциплінарної комісії адвокатури Чернігівської області про визнання протиправним та скасування рішення,
В С Т А Н О В И В:
Позивач звернувся з позовом до Кваліфікаційно-дисциплінарної комісії адвокатури Чернігівської області про визнання протиправним та скасування рішення Кваліфікаційно-дисциплінарної комісії адвокатури Чернігівської області№ 3-10/16 від 04.03.2016 про порушення дисциплінарної справи стосовно адвоката ОСОБА_1.
Одночасно з позовною заявою позивачем було подано клопотання про забезпечення адміністративного позову шляхом зупинення дії рішення Кваліфікаційно-дисциплінарної комісії адвокатури Чернігівської області№ 3-10/16 від 04.03.2016 в частині призначення розгляду дисциплінарної справи стосовно адвоката ОСОБА_1 на 13 год. 00 хв. 29.03.2016.
Зазначене клопотання позивач обґрунтовує тим, що за результатами розгляду дисциплінарної справи дисциплінарна палата кваліфікаційно-дисциплінарна комісія адвокатури може прийняти рішення про притягнення позивача до дисциплінарної відповідальності за вчинення дисциплінарного проступку і застосування до позивача дисциплінарного стягнення у вигляді: попередження, зупинення права на заняття адвокатською діяльністю на строк від одного місяця до одного року; позбавлення права на заняття адвокатською діяльністю з наступник виключенням з Єдиного реєстру адвокатів України. Таким чином, дані дії відповідача можуть порушити права, свободи та інтереси позивача.
Позивач в судовому засіданні просив задовольнити клопотання про забезпечення позову.
Представник відповідача в судовому засіданні не з’явився, належним чином повідомлений про час та місце слухання клопотання
Відповідно до частини 3 статті 118 Кодексу адміністративного судочинства України, неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені, не перешкоджає розглядові таких питань.
За таких обставин суд вважає за можливе розглянути клопотання про забезпечення позову за відсутності представника відповідача.
Дослідивши матеріали справи, суд вважає, що в задоволенні клопотання належить відмовити.
Відповідно до частини 1 статті 117 Кодексу адміністративного судочинства України, суд за клопотанням позивача або з власної ініціативи може постановити ухвалу про вжиття заходів забезпечення адміністративного позову, якщо існує очевидна небезпека заподіяння шкоди правам, свободам та інтересам позивача до ухвалення рішення в адміністративній справі, або захист цих прав, свобод та інтересів стане неможливим без вжиття таких заходів, або для їх відновлення необхідно буде докласти значних зусиль та витрат, а також якщо очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень.
Згідно частини третьої статті 117 Кодексу адміністративного судочинства України подання адміністративного позову, а також відкриття провадження в адміністративній справі не зупиняють дію оскаржуваного рішення суб'єкта владних повноважень, але суд у порядку забезпечення адміністративного позову може відповідною ухвалою зупинити дію рішення суб'єкта владних повноважень чи його окремих положень, що оскаржуються.
Частиною першою статті 118 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що клопотання про забезпечення адміністративного позову розглядається не пізніше наступного дня після його одержання й у разі обґрунтованості та терміновості вирішується ухвалою негайно без повідомлення відповідача та інших осіб, які беруть участь у справі.
Так, предметом позовних вимог у даній справі є визнання протиправним та скасування рішення.
При цьому, Чернігівський окружний адміністративний суд вважає за необхідне зазначити, що забезпечення позову – це сукупність процесуальних дій, які гарантують виконання судового рішення в разі задоволення позовних вимог.
Забезпечення позову допускається, якщо не вжиття цих заходів може ускладнити або привести до неможливості виконання рішення суду.
Під час вирішення питання щодо вжиття заходів забезпечення позову суд враховує інтереси як позивача, так і відповідача.
Згідно роз’яснень Постанови Пленуму Верховного Суду України від 22.12.2006 № 9 «Про практику застосування судами процесуального законодавства при розгляді заяв про забезпечення позову» та Постанови Пленуму Вищого Адміністративного Суду України від 06.03.2008 року № 2 «Про практику застосування адміністративним судами окремих положень Кодексу адміністративного судочинства під час розгляду адміністративних справ» при розгляді заяв про забезпечення позову суд (суддя) має з урахуванням доказів, наданих позивачем на підтвердження своїх, пересвідчитись, зокрема, в тому, що між сторонами дійсно виник спір та існує реальна загроза невиконання чи утруднення виконання можливого рішення суду про задоволення позову; з’ясувати обсяг позовних вимог, дані про особу відповідача, а також відповідність виду забезпечення позову, який просить застосувати особа, котра звернулась з такою заявою, позовним вимогам.
Разом з тим, позивачем, на час вирішення клопотання про забезпечення адміністративного позову, не надано до суду обґрунтованих доказів щодо необхідності вжиття заходів забезпечення позову, що не дає можливості встановити існування очевидної небезпеки заподіяння шкоди правам, свободам та інтересам позивача до ухвалення рішення в адміністративній справі, або захист цих прав, свобод та інтересів стане неможливим без вжиття таких заходів, або для їх відновлення необхідно буде докласти значних зусиль та витрат.
Також, у матеріалах справи не міститься доказів того, що відповідач здійснює такі дії, за яких небезпека заподіяння шкоди правам позивача до ухвалення рішення у справі є очевидною, або захист прав, свобод та інтересів позивача стане неможливим без вжиття таких заходів.
Крім того, у відповідності до пункту 17 Постанови Пленуму Вищого Адміністративного Суду України від 06.03.2008 № 2 застосування судом таких заходів забезпечення, які за змістом є ухваленням рішення без розгляду справи по суті, не відповідає меті застосування правового інституту забезпечення позову. Забезпеченням позову у такий спосіб суди виходять за межі підстав забезпечення позову, що є неприпустимим.
При цьому, суд звертає увагу позивача, що вжиття заходів забезпечення позову у даній справі стане саме фактичним ухваленням рішення без розгляду справи по суті.
З урахуванням зазначеного, суд вважає, що клопотання ОСОБА_1 про забезпечення адміністративного позову задоволенню не належить.
На підставі вищенаведеного, керуючись статтями 110, 117, 118, 160, 165 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
У Х В А Л И В:
ОСОБА _1 відмовити в задоволенні клопотання про забезпечення позову.
Ухвала набирає законної сили та може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду у порядок і строк, передбачений статтями 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Л.О. Поліщук