Україна
Донецький окружний адміністративний суд
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
15 червня 2015 р. Справа №805/2008/15-а
приміщення суду за адресою: 84112, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 2
час прийняття постанови: 12:45
Донецький окружний адміністративний суд: у складі - головуючого судді Дмитрієва В.С., при секретарі судового засідання Шалагіновій М.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за позовом ОСОБА_1 до Красноармійської об'єднаної державної податкової інспекції Головного Управління Міндоходів у Донецькій області, Добропільської об'єднаної державної податкової інспекції Головного Управління Міндоходів у Донецькій області про визнання бездіяльності протиправною, зобов'язання вчинити певні дії та відшкодування моральної шкоди, -
В С Т А Н О В И В:
ОСОБА _1 звернувся до Донецького окружного адміністративного суду з позовом до Красноармійської об'єднаної державної податкової інспекції Головного Управління Міндоходів у Донецькій області (далі - Красноармійська ОДПІ), Добропільської об'єднаної державної податкової інспекції Головного Управління Міндоходів у Донецькій області (далі - Добропільська ОДПІ) про визнання бездіяльності Красноармійської ОДПІ щодо ненарахування та невиплати за період з 01.01.1997 по 12.02.2007 матеріальної допомоги в розмірі місячного грошового забезпечення на рік, передбаченої п. Указу Президента України від 04.10.1996 №926/96 «Про умови грошового забезпечення осіб рядового і начальницького складу та оплати праці працівників органів внутрішніх справ», визнання бездіяльності Добропільської ОДПІ щодо ненарахування та невиплати за період з 12.02.2007 по 18.12.2007 матеріальної допомоги в розмірі місячного грошового забезпечення на рік, передбаченої п. Указу Президента України від 04.10.1996 №926/96 «Про умови грошового забезпечення осіб рядового і начальницького складу та оплати праці працівників органів внутрішніх справ», зобов'язання Добропільську ОДПІ нарахувати та виплатити за період з 12.02.2007 по 18.12.2007, виходячи з місячного грошового забезпечення на рік, за який вона виплачується, у загальному розмірі 3506,26 грн., зобов'язання Красноармійську ОДПІ нарахувати та виплатити за період з 01.01.1997 по 12.02.2007, виходячи з місячного грошового забезпечення на рік, за який вона виплачується, у загальному розмірі 11721, 97 грн., зобов'язання Красноармійську ОДПІ нарахувати та виплатити компенсацію втрати частини доходів у розмірі 23510,81 грн., зобов'язання Добропільську ОДПІ нарахувати та виплатити компенсацію втрати частини доходів у розмірі 3378,28 грн. та стягнення з Красноармійської ОДПІ та Добропільської ОДПІ солідарно спричинену моральну шкоду у розмірі 5000 грн.
В обґрунтування позову зазначено, що з листопада 1996 року по вересень 2014 позивач проходив службу в підрозділах податкової міліції відповідачів. У лютому 2015 року позивачу стало відомо про те, що відповідачами повинна була нараховуватися та виплачуватися матеріальної допомоги в розмірі місячного грошового забезпечення на рік, передбаченої п. Указу Президента України від 04.10.1996 №926/96 «Про умови грошового забезпечення осіб рядового і начальницького складу та оплати праці працівників органів внутрішніх справ». Позивач письмово звернувся до відповідачів з вимогою виплатити недоотримані кошти, однак отримав відмову. Позивач вважає таку відмову протиправною. Також позивач вказує на те, що внаслідок недоотримання такої допомоги він втратив частину доходу, якій повинен бути компенсований з боку відповідачів. Крім того, неправомірними діями відповідачі спричинили моральні страждання позивачу.
В судовому засіданні позивач підтримав позовні вимоги та надав пояснення аналогічні тим, що викладені у позовній заяві.
Представник Красноармійської ОДПІ до суду не прибув про дату, час і місце розгляду справи повідомлений належним чином. На адресу суду надіслав письмові заперечення в яких посилався на те, що дія Указу Президента України від 04.10.1996 №926/96 «Про умови грошового забезпечення осіб рядового і начальницького складу та оплати праці працівників органів внутрішніх справ» не поширюється на працівників податкової міліції, оскільки вони не відносяться до осіб рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ. Просив відмовити у задоволенні позовних вимог.
Представник Добропільської ОДПІ у судовому засіданні заперечував проти позову та надав пояснення аналогічні тим, що зазначені у письмових запереченнях Красноармійської ОДПІ. Просив відмовити у задоволенні позовних вимог.
Заслухавши представників сторін, перевіривши матеріали справи, вирішивши питання чи мали місце обставини, якими обґрунтовувалися вимоги та заперечення, та якими доказами вони підтверджуються, чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження, яку правову норму належить застосувати до цих правовідносин, суд дійшов висновку про необґрунтованість позову виходячи з наступного.
Як встановлено судом, з 30.11.1996 року по 29.09.2014 року ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, з проходив службу в органах податкової міліції Головного Управління Державної фіскальної служби у Донецькій області (правонаступник Державної податкової адміністрації у Донецькій області). Спеціальне звання майор податкової міліції.
Згідно пенсійного посвідчення №2671412656 від 24.11.2014 року ОСОБА_1 призначено пенсію за вислугою років довічно.
20.02.2015 ОСОБА_1 звернувся до Красноармійської ОДПІ з приводу надання за період роботи з 01.01.1997 по 12.02.2007 року у Димитрівській ДПІ та Красноармійській ОДПІ відомостей щодо нарахування та виплати матеріальної допомоги в розмірі місячного грошового забезпечення відповідно до Указу Президента України від 04.10.1996 №926/96 «Про умови грошового забезпечення осіб рядового і начальницького складу та оплати праці працівників органів внутрішніх справ».
12.03.2015 №3540/М/05-16-05-12-11 Красноармійська ОДПІ повідомила позивача про те, що матеріальна допомога виплачувалася відповідно до постанов Кабінету Міністрів України від 31.12.1996 №1592 та від 09.03.2006 №268.
19.03.2015 ОСОБА_1 звернувся до Красноармійської ОДПІ з приводу нарахування та виплати за період роботи з 01.01.1997 по 12.02.2007 року у Димитрівській ДПІ та Красноармійській ОДПІ матеріальної допомоги в розмірі місячного грошового забезпечення відповідно до Указу Президента України від 04.10.1996 №926/96 «Про умови грошового забезпечення осіб рядового і начальницького складу та оплати праці працівників органів внутрішніх справ».
12.05.2015 №6941/М/05-16-05-014-5 Красноармійська ОДПІ повідомила позивача про те, що матеріальна допомога в розмірі місячного грошового забезпечення відповідно до Указу Президента України від 04.10.1996 №926/96 не може бути нарахована, оскільки дія цього Указу не поширюється на працівників податкової міліції.
Як встановлено у судовому засіданні та не заперечується сторонами, ОСОБА_1 з 12.02.2007 по 18.12.2007 проходив службу в органах податкової міліції Добропільської ОДПІ, за час перебування на посаді матеріальна допомога в розмірі місячного грошового забезпечення відповідно до Указу Президента України від 04.10.1996 №926/96 не нараховувалася.
Спір між сторонами виник з приводу нарахування особам, які проходили службу в органах податкової міліції, матеріальної допомоги в розмірі місячного грошового забезпечення відповідно до Указу Президента України від 04.10.1996 №926/96.
Відповідно до ст. 19 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» (який був чинний на час виникнення спірних правовідносин) податкова міліція складається із спеціальних підрозділів по боротьбі з податковими правопорушеннями, що діють у складі відповідних органів державної податкової служби, і здійснює контроль за додержанням податкового законодавства, виконує оперативно-розшукову, кримінально-процесуальну та охоронну функції.
За приписами ст. 24 цього Закону особи начальницького складу податкової міліції проходять службу у порядку, встановленому законодавством для осіб начальницького складу органів внутрішніх справ.
Згідно ст. 27 цього Закону форми і розміри матеріального забезпечення осіб начальницького складу податкової міліції, включаючи грошове утримання, встановлюються Кабінетом Міністрів України.
За таких обставин, суд дійшов до висновку, що порядок проходження служби для осіб, які проходять службу в органах податкової міліції встановлений Положенням про проходження служби рядовим і начальницьким складом органів внутрішніх справ, однак умови грошового забезпечення для осіб, які проходять службу в органах податкової міліції, та осіб рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ встановлені різними нормативними актами.
З метою упорядкування умов оплати праці працівників органів державної податкової служби Кабінет Міністрів України прийняв постанову №1592 від 31.12.1996 року (яка була чинна на час виникнення спірних правовідносин), зокрема, яка встановлювала умови грошового забезпечення осіб, які проходять службу в органах податкової міліції.
Також постановою Кабінету Міністрів України від 09.03.2006 №268 «Про умови оплати праці упорядкування структури та умов оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади, органів прокуратури, судів та інших органів» встановлені посадові оклади осіб начальницького складу податкової міліції за спеціальні звання та класний чин.
З метою впорядкування грошового забезпечення осіб рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ Президентом України прийнято Указ від 04.10.1996 №926/96 «Про умови грошового забезпечення осіб рядового і начальницького складу та оплати праці працівників органів внутрішніх справ» (який втратив чинність на підставі Указу 1234/2007 від 18.12.2007 року).
Відповідно п. 2 цього Указу особам рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ матеріальну допомогу в розмірі місячного грошового
забезпечення на рік.
Таким чином, умови грошового забезпечення осіб рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ не поширюється на осіб, які проходять службу в органах податкової міліції. Тому суд вважає обґрунтованим доводи відповідачів про те, що позивач не має права на отримання матеріальної допомоги в розмірі місячного грошового забезпечення відповідно до Указу Президента України від 04.10.1996 №926/96.
Решта позовних вимог про відшкодування компенсації втрати частини доходів та стягнення моральної шкоди є похідними, тому також не підлягають задоволенню.
Враховуючи вищевикладене та керуючись ст. ст. 8 - 11, 94, 99, 158-163, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
У задоволенні позову ОСОБА_1 до Красноармійської об'єднаної державної податкової інспекції Головного Управління Міндоходів у Донецькій області, Добропільської об'єднаної державної податкової інспекції Головного Управління Міндоходів у Донецькій області про визнання бездіяльності протиправною, зобов'язання вчинити певні дії та відшкодування моральної шкоди - відмовити.
Вступна та резолютивна частини прийняті в нарадчій кімнаті та проголошені у судовому засіданні 15 червня 2015 року у присутності представників сторін. У повному обсязі постанова виготовлена 19 червня 2015 року.
Постанова суду першої інстанції, якщо інше не встановлено Кодексом адміністративного судочинства України, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга на постанову суду може бути подана до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Суддя Дмитрієв В.С.