ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
24 квітня 2024 року справа №360/1357/23
м. Дніпро
Перший апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: судді доповідача Казначеєва Е.Г., суддів Гайдара А.В., Компанієць І.Д., розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу ОСОБА_1 на рішення Луганського окружного адміністративного суду від 25 січня 2024 р. у справі № 360/1357/23 (головуючий І інстанції О.В. Ірметова) за позовом ОСОБА_1 до ІНФОРМАЦІЯ_1 про визнання протиправною бездіяльність та зобов`язання вчинити певні дії,-
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 (далі - позивач, ОСОБА_1 ), звернувся до Луганського окружного адміністративного суду з позовом до ІНФОРМАЦІЯ_1 (далі відповідач, ЗВ ВСП) в якому просив:
- визнати протиправною бездіяльність ІНФОРМАЦІЯ_1 щодо ненарахування та невиплати ОСОБА_1 додаткової винагороди, передбаченої Постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2022 року № 168 Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану, у розмірі 100 000 гривень в розрахунку на місяць пропорційно дням безпосередньої участі в бойових діях та забезпечення здійснення заходів з національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії, перебуваючи безпосередньо в районах у період здійснення зазначених заходів, за період з 31.05.2022 до 06.06.2022, з 09.06.2022 до 31.07.2022, з урахуванням фактично виплачених сум;
- зобов`язати ІНФОРМАЦІЯ_2 нарахувати та виплатити ОСОБА_1 додаткову винагороду, передбачену Постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2022 № 168 Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану, у розмірі 100 000 гривень в розрахунку на місяць пропорційно дням безпосередньої участі в бойових діях та забезпечення здійснення заходів з національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії, перебуваючи безпосередньо в районах у період здійснення зазначених заходів, за період з 31.05.2022 до 06.06.2022, з 09.06.2022 до 31.07.2022 з урахуванням фактично виплачених сум.
Рішенням Луганського окружного адміністративного суду від 25 січня 2024 року відмовлено у задоволенні позовних вимог.
Позивач, не погодився з рішенням суду першої інстанції, подав апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення норм матеріального права, невідповідність висновків, викладених у рішенні суду, обставинам справи, просив скасувати рішення суду, прийняти нове, яким задовольнити позов.
Апелянт зазначив, що відповідно до вимог пункту 1 Постанови КМУ № 168, для виплати додаткової винагороди військовослужбовцям Збройних Сил на період дії воєнного стану у розмірі 30 000 грн необхідно встановити такі обставини, як: перебування у відносинах військової служби у період дії воєнного стану; несення військової служби у статусі військовослужбовця Збройних Сил.
Скаржник вважає, що в даному випадку судом першої інстанції застосовано норми матеріального права, які не підлягали застосуванню, виходячи з наступного.
На момент спірних правовідносин не існувало жодного наказу Міноборони, який би одночасно: зачіпав соціально-економічні права, свободи й законні інтереси військовослужбовців, що проголошені й гарантовані Конституцією та законами України, а саме визначав порядок та умови нарахування та виплати додаткової винагороди, передбаченої Постановою КМУ № 168 від 28.02.2022 р.; містив відомості про реєстрацію в Міністерстві юстиції України у встановленому порядку, а, відтак, вважався таким, що пройшов правову експертизу і набув чинності у порядку, встановленому законодавством; підлягав застосуванню підчас не включення Позивача до наказу про виплату додаткової винагороду, передбаченої саме Постановою КМУ № 168 від 28.02.2022 р.
Окреме доручення Міністра оборони України від 23.06.2022 р. № 912/ з/29, на яке посилається суд першої інстанції, не було зареєстрованим, не пройшло правову експертизу та не набрало чинності у встановленому законодавством порядку, - положення даного акту не підлягали застосуванню під час позбавлення Позивача права на збільшену до 100 000 грн додаткову винагороду за спірний період.
Вчинення позивачем дисциплінарного/ адміністративного проступку та притягнення до дисциплінарної/адміністративної відповідальності не може бути підставою для позбавлення позивача права на виплату йому за додаткової винагороди, передбаченої саме Постановою КМУ № 168 від 28.02.2022.
Наведений перелік видів дисциплінарних та адміністративних стягнень є вичерпним і додатковому розширенню не підлягає, а тому застосування такого виду дисциплінарного стягнення як позбавлення додаткових доплат до грошового забезпечення не передбачена нормами Дисциплінарного Статуту Збройних Сил України, отже знаходиться поза межами правового поля.
Постанова КМУ від 28.02.2022 р. № 168 також не містить будь яких виключень щодо можливості позбавлення додаткової винагороди, яка має виплачуватись військовослужбовцю за перебування на військовій служби у період дії воєнного стану.
Також звертає увагу, що судом першої інстанції не було взято до уваги висновки Конституційного Суду України.
У Рішенні № 7зп від 23.12.1997 р., згідно з яким Конституція України має найвищу юридичну силу (ч. 2 ст. 8 Конституції України). Верховенство конституційних норм поширюється на всі сфери державної діяльності, в тому числі і на законотворчий процес. Верховна Рада України, приймаючи закони, не має права допускати невідповідностей щодо будь-яких положень, прямо закріплених в Конституції України;
У Рішенні № 7рп/2001 від 30.05.2001 р., в якому пунктом 1.1. визначено, що положення п. 22 ч. 1 ст. 92 Конституції України треба розуміти так, що ним безпосередньо не встановлюються види юридичної відповідальності. За цим положенням виключно законами України визначаються засади цивільно-правової відповідальності, а також діяння, що є злочинами, адміністративними або дисциплінарними правопорушеннями як підстави кримінальної, адміністративної, дисциплінарної відповідальності, та відповідальність за такі діяння. Зазначені питання не можуть бути предметом регулювання підзаконними нормативно- правовими актами.
Також, згідно з пунктом 17 Порядку виплати грошового забезпечення військовослужбовцям Збройних Сил України та деяким іншим особам, затвердженого наказом Міністра оборони України від 07.06.2018 р. № 260, на період дії воєнного стану виплата грошового забезпечення особам офіцерського, старшинського, сержантського та рядового складу може встановлюватися за окремим рішенням Міністра оборони України.
У даному випадку мова йде про складові саме тих складових грошового забезпечення, які визначені Порядком № 260.
Водночас, на момент спірних правовідносин додаткова винагорода, яка є предметом даного спору, була регламентована виключено Постановою КМУ № 168 від 28.02.2022 р., проте порядок її виплати так і не знайшов свого відображення у вищезазначеному Порядку № 260.
Пунктом 16 цього ж Порядку, передбачено, що виплата додаткових видів грошового забезпечення, не передбачених цим Порядком, здійснюється відповідно до чинного законодавства України.
Відтак, єдиним нормативно-правовим актом для регулювання виплати додаткової винагороди на період дії воєнного стану є сама постанова КМУ № 168.
Від відповідача надійшов відзив на скаргу в якому просив залишити її без задоволенням, а рішення суду без змін.
В обґрунтування зазначено зокрема, що позивач у період з 31.05.2022 проходить військову службу, за мобілізацією у ІНФОРМАЦІЯ_1 на посаді помічника начальника 3 групи охорони та патрульно-постової служби 1 взводу охорони та патрульно-постової служби НОМЕР_1 рот Військової служби правопорядку.
Відповідач зазначає, що для нарахування та виплати додаткової винагороди збільшеної до 100000,00 гривень, яка встановлена пунктом 1 Постанови №168, необхідно надати належні, допустимі, достовірні та достатні докази: безпосередньої участі у бойових діях або забезпеченні здійснення заходів з національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії; безпосереднього перебування в районах у період здійснення зазначених заходів, а також кількості днів участі у таких діях та заходах.
Постановою Кабінету Міністрів України від 07.07.2022 № 793 було доповнено Постанову № 168 п. 2-1, яким було установлено, що порядок і умови виплати додаткової винагороди, а також одноразової грошової допомоги, передбачених цією постановою, визначаються керівниками відповідних міністерств та державних органів (вказані вимоги застосовуються з 24.02.2022 по теперішній час).
Відповідно до пункту 2 окремого доручення Міністра оборони України від 23.06.2022 № 912/з/29 (яке діяло у спірний період з червня по липень 2022 року), на період дії воєнного стану військовослужбовцям встановлювати виплату щомісячної додаткової винагороди (пропорційно із розрахунку на місяць) в розмірах: 100000 гривень - військовослужбовцям, які беруть безпосередню участь у бойових діях або забезпечують здійснення заходів з національної безпеки і оборони, відсічі і стримуванні збройної агресії, перебуваючи безпосередньо в районах у період здійснення зазначених заходів (пропорційно часу участі у таких діях або заходах); 30000 гривень - іншим військовослужбовцям.
На виконання наказу начальника ІНФОРМАЦІЯ_3 від 04.07.2022 № 116, позивачу було нараховано додаткову винагороду під час дії воєнного стану за червень 2022 року та згідно даних Довідки про доходи позивача від 12.01.2024 №476, була виплачена додаткова винагорода у розмірі 30000,00 грн., (не враховуючи сплату військового збору - 1,5 % від доходу, підставою чого є положення підпункту 1.4. пункту 16-1 Підрозділу 10 Розділу XX Податкового кодексу України).
На виконання наказу начальника ІНФОРМАЦІЯ_3 від 26.10.2022 № 379, позивачу було нараховано додаткову винагороду під час дії воєнного стану за період з 01.06.2022 року по 05.06.2022 року, 09.06.2022 року по 12.06.2022 року, з 17.06.2022 року по 30.06.2022 року та згідно даних Відомості розподілу виплат ОМС ІНФОРМАЦІЯ_4 від 25.11.2022 № 221125РВ000029203867, була виплачена додаткова винагорода у розмірі 100 000,00 грн. пропорційно часу виконання завдань у сумі 50 563,33 грн.(з врахуванням сплати військового збору - 1,5 % від доходу, підставою чого є положення підпункту 1.4. пункту 16- 1 Підрозділу 10 Розділу XX Податкового кодексу України).
На виконання наказу начальника ІНФОРМАЦІЯ_1 від 29.11.2023, позивачу було донараховано додаткову винагороду під час дії воєнного стану за червень 2022 року та згідно даних Відомості розподілу виплат ДП ЛУГАНСЬКО-ПАВЛОГРАДСЬКОГОЗВВСП від 22.12.2023 № 231222РВ000036351216, була доплачена додаткова винагорода у розмірі 100 000,00 грн. пропорційно часу виконання завдань у сумі 2 298,33 грн. (з врахуванням сплати військового збору - 1,5 % від доходу, підставою чого є положення підпункту 1.4. пункту 16- 1 Підрозділу 10 Розділу XX Податкового кодексу України).
Отже, за період з 31.05.2022 по 06.06.2022 та з 09.06.2022 по 30.06.2022 позивачу була нарахована та виплачена додаткова винагороди у розмірі 100000,00 гри. (пропорційно часу участі військовослужбовців у таких діях або заходах), передбачена постановою № 168, що підтверджується відповідними витягами з наказів та довідками про перерахування коштів.
Відповідач, щодо виплати позивачу додаткової винагороди у розмірі 100000,00 грн. (пропорційно часу участі військовослужбовців у таких діях або заходах) передбаченої постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2022 № 168 за липень 2022 року, зазначає, що Постанова №168 була доповнена пунктом 2-1 (зміни внесені постановою Кабінету Міністрів України від 07 липня 2022 року № 793 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 28.02.2022 №168»), яким установлено, що порядок і умови виплати додаткової винагороди, а також одноразової грошової допомоги, передбачених цією постановою, визначаються керівниками відповідних міністерств та державних органів.
Відповідно до статті 9 Закону № 2011-ХІІ, постанови Кабінету Міністрів України від 30 серпня 2017 року № 704 "Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб" був виданий наказ Міністерства оборони України від 07.06.2018 №260, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 26.06.2018 за №745/32197, та яким затверджено Порядок виплати грошового забезпечення військовослужбовцям Збройних Сил України та деяким іншим особам.
До 01.02.2023 Порядок №260 не містив в собі норм щодо виплати додаткової винагороди на період дії воєнного стану, передбаченої Постановою №168.
Наказом Міністерства оборони України від 25.01.2023 №44, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 30.01.2023 за №177/39233, набирає чинності з дня його офіційного опублікування та застосовується з 01 лютого 2023 року, затверджено зміни до Порядку №260.Вказаними змінами Порядок №260 доповнено новим розділом XXXIV. Виплата додаткової винагороди на період дії воєнного стану.
Однак, оскільки спірні відносини стосуються періодів за 2022 рік, тому розділ XXXIV Порядку №260 застосуванню не підлягає.
При цьому, згідно пункту 17 розділу І Порядку № 260, який застосовується з 24 лютого 2022 року, було встановлено, що на період дії воєнного стану виплата грошового забезпечення особам офіцерського, старшинського, сержантського та рядового складу може встановлюватися за окремим рішенням Міністра оборони України.
Порядок та умови виплати зазначеної винагороди військовослужбовцям Збройних Сил України був встановлений рішенням Міністра оборони України, доведене телеграмою № 912/з/29 від 23.06.2022(яка діяла на момент виникнення спірних правовідносин).
Згідно із підпунктом 9.8 та 9.10 пункту9 вказаного рішення Міністра оборони України до наказів про виплату додаткової винагороди в розмірі 100 000 гривень або 30 000 гривень не включаються військовослужбовці, які:
9.8. Вживали алкогольні напої (наркотичні та психотропні речовини) на території військової частини як у службовий, так і позалужбовий час, прибували на службу та/або виконували обов`язки військової служби в нетверезому стані (у стані наркотичного сп`яніння) - за місяць, у якому здійснено таке правопорушення, оголошеного наказом командира (начальника).
9.10. Вчинили інші дії (бездіяльність), за які судом прийнято рішення про притягнення до відповідальності за вчинення кримінального, військового адміністративного правопорушення або адміністративного правопорушення, пов`язаного з корупцією - за місяць, у якому така постанова (вирок) надійшла до військової частини.
Прийняття Міністром оборони України рішення від 25.03.2002 №248/1298 та розпорядження від 23.06.2022 №912/з/29 узгоджується з повноваженнями, визначеними пунктом 17 Порядку №260, а тому відповідні рішення підлягають врахуванню при вирішення питання про виплату додаткової допомоги, передбаченої Постановою №168.
За змістом відповідних рішень Міністра оборони України від 25.03.2002 №248/1298 та від 23.06.2022 №912/з/29 та пунктів 1, 5 розділу XVI Порядку №260 простежується аналогія закону, яка полягає в тому, що виплата додаткової винагороди здійснюється на підставі відповідного наказу командира частини, в якому зазначається конкретний перелік військовослужбовців, які набули право на дані виплати, з врахуванням дотримання даними військовослужбовцями норм чинного законодавства та належного виконання ними покладених на них обов`язків.
08 липня 2022 року офіцером відділення організації охорони, патрульно- постової служби, розшуку та діяльності Військової служби правопорядку в гарнізонах ІНФОРМАЦІЯ_3 старшим лейтенантом ОСОБА_2 було складено протокол № 1/13 від 08 липня 2022 року військове адміністративне правопорушення, передбачене ч. 3 ст. 172-20 КУпАП: розпивання алкогольних, слабоалкогольних напоїв або вживання Наркотичних засобів, психотропних речовин чи їх аналогів військовослужбовцями, військовозобов`язаними та резервістами під час проходження зборів на території військових частин, військових об`єктів, або поява таких осіб на території військової частини в нетверезому стані, у стані наркотичного чи іншого сп`яніння, або виконання ними обов`язків військової служби в нетверезому стані, у стані наркотичного чи іншого сп`яніння, а також відмова таких осіб від проходження огляду на стан алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за такі самі порушення, або в умовах особливого періоду.
12 липня 2022 року офіцером відділення організації охорони, патрульно- постової служби, розшуку та діяльності Військової служби правопорядку в гарнізонах ІНФОРМАЦІЯ_3 старшим лейтенантом ОСОБА_2 було складено протокол № 1/116 від 12 липня 2022 року військове адміністративне правопорушення, передбачене ч. З ст. 172-20 КУпАП: розпивання алкогольних, слабоалкогольних напоїв або вживання наркотичних засобів, психотропних речовин чи їх аналогів військовослужбовцями, військовозобов`язаними та резервістами під час проходження зборів на території військових частин, військових об`єктів, або поява таких осіб на території військової частини в нетверезому стані, у стані наркотичного чи іншого сп`яніння, або виконання ними обов`язків військової служби в нетверезому стані, у стані наркотичного чи іншого сп`яніння, а також відмова таких осіб від проходження огляду на стан алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за такі самі порушення, або в умовах особливого періоду.
14 липня 2022 року офіцером відділення організації охорони, патрульно- постової служби, розшуку та діяльності Військової служби правопорядку в гарнізонах ІНФОРМАЦІЯ_3 старшим лейтенантом ОСОБА_2 було складено протокол № 1/019 від 08 липня 2022 року військове адміністративне правопорушення, передбачене ч. З ст. 172-20 КУпАП: розпивання алкогольних, слабоалкогольних напоїв або вживання наркотичних засобів, психотропних речовин чи їх аналогів військовослужбовцями, військовозобов`язаними та резервістами під час проходження зборів на території військових частин, військових об`єктів, або поява таких осіб' на території військової частини в нетверезому стані, у стані наркотичного чи іншого сп`яніння, або виконання ними обов`язків військової служби в нетверезому стані, у стані наркотичного чи іншого сп`яніння, а також відмова таких осіб від проходження огляду на стан алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за такі самі порушення, або в умовах особливого періоду(копія справи про військове адміністративне правопорушення додається).
Крім того, згідно даних Єдиного державного реєстру судових рішень постановою 07 жовтня 2022 року Красногвардійського районного суду м. Дніпропетровська по справі № 204/8122/22, яка набрала законної сили, визнано ОСОБА_1 винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.3 ст. 172-20 КУпАП, та судом накладено на нього адміністративне стягнення у вигляді штрафу у розмірі 215 (двохсот п`ятнадцяти) неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 3655 (три тисячі шістсот п`ятдесят п`ять) гривень.
Згідно даних Єдиного державного реєстру судових рішень постановою 07 жовтня 2022 року Красногвардійського районного суду м. Дніпропетровська по справі № 204/8123/22, яка набрала законної сили, визнано ОСОБА_1 винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.3 ст. 172-20 КУпАП, та судом накладено на нього адміністративне стягнення у вигляді штрафу у розмірі 215 (двохсот п`ятнадцяти) неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 3655 (три тисячі шістсот п`ятдесят п`ять) гривень.
Згідно даних Єдиного державного реєстру судових рішень постановою 05 жовтня 2022 року Артемівського міськрайонного суду Донецької області по справі № 219/2097/22, яка набрала законної сили, визнано ОСОБА_1 винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. З ст. 172-20 КУпАП, та судом піддано його адміністративному стягненню у виді штрафу на користь держави у розмірі 3 655грн. 00 коп.
Відповідно до вказаних постанов суду про притягнення позивача до адміністративної відповідальності, правопорушення були скоєні ним при виконанні обов`язків військової служби.
Наказ про виплату додаткової винагороди за період з 01 червня по 31 липня 2022 року видавався у жовтні 2022 році, тому враховуючи притягнення позивача до відповідальності за вчинення військового адміністративного правопорушення та надходження постанов до ІНФОРМАЦІЯ_4 , при розробці проекту наказу про виплату додаткової винагороди молодший сержант ОСОБА_1 з урахуванням пункту 9 Окремого доручення № 912/з/29 не включався.
За таких підстав, доводи, що позивач має безумовне право на виплату додаткової винагороди, встановленої Постановою КМУ від 28.02.2022 р. № 168 у розмірі 30 000 гривень та 100 000 грн., в розрахунку на місяць пропорційно дням виконання обов`язків військової служби на період дії воєнного стану як військовослужбовця Збройних Сил України за липень 2022 р. є неспроможними.
З огляду на вищевикладене, на підставі наявних у матеріалах справи доказів, відповідач вважає, що ним дотримано умови для застосування підпункту 9.10 пункту 9 Окремого доручення № 912/з/29 для позбавлення позивача додаткової винагороди за місяць, у якому здійснено порушення, тобто липень 2022 року.
З аналізу журналу бойових дій ІНФОРМАЦІЯ_3 за липень 2022 року (інв. № 1ДСК/5), вбачається, що молодший сержант ОСОБА_1 виконував бойові завдання тільки у період з 26 по 31 липня 2022 року (ст. 97, 102, 107, 112, 117, 122).
А отже, позивач (беруться до уваги період, що оскаржуються, а саме липень 2022 року) не брав безпосередньої участі у бойових діях або забезпеченні здійсненню заходів з національної безпеки і оборони, відсічі і стримуванні збройної агресії російської федерації, це підтверджується відсутністю відповідних рапортів командира підрозділу про участь кожного військовослужбовця у бойових діях, у виконанні бойових завдань, які повинні були бути однією з підставою для виплат додаткової винагороди за період з травня по жовтень 2022 року, тобто при наявності бойового наказу (бойового розпорядження) та журналу бойових дій, за період, що оскаржується не має обов`язкового наступного документу, а саме вищевказаного рапорту відповідного начальника (командира підрозділу).
Таким чином, з урахуванням того, що відповідач здійснює нарахування та виплату додаткової винагороди до грошового забезпечення пропорційно відпрацьованому часу у відповідності до положень Постанови № 168, накази про встановлення додаткової винагороди позивачу за 01.- 25.07.2022 року не видавались, (у зв`язку з відсутністю відповідних рапортів командира підрозділу та записів у журналі ведення бойових дій про участь Позивача у бойових діях або у виконанні бойових завдань).
Отже необхідно прийти до висновку, що позивач участі у бойових діях з 01 липня по 25 липня 2022 року не приймав, а відповідно відсутні підстави для задоволення позовних вимог, так як не має протиправної бездіяльності Відповідача.
Крім того, твердження Позивача, що сам факт виконання ним бойових завдань на підставі бойових розпоряджень (наказів) не є достатньою підставою для нарахування та виплати додаткової грошової винагороди у розмірі 100000 гривень за п. 1 Постанови № 168.
Відповідно до частини 1 статті 311 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції розглянув справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.
Суд, заслухавши суддю-доповідача, дослідивши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, здійснюючи апеляційний перегляд у межах доводів та вимог апеляційної скарги, відповідно до частини 1 статті 308 Кодексу адміністративного судочинства України, встановив наступне.
ОСОБА_1 , проходить військову службу у ІНФОРМАЦІЯ_1 на посаді помічника начальника 3 групи охорони та патрульно-постової служби 1 взводу охорони та патрульно-постової служби 1 рот Військової служби правопорядку, що підтверджується паспортом громадянина України, а також військовим квитком НОМЕР_2 .
Згідно з витягом з наказу начальника ІНФОРМАЦІЯ_3 (по стройовій частині) від 31.05.2022 №135, молодшого сержанта ОСОБА_1 призначеного на посаду начальника групи охорони та патрульно-постової служби роти ІНФОРМАЦІЯ_5 , який прибув з Білоцерківського зонального відділення Військової служби правопорядку військової частини НОМЕР_3 , з 31 травня 2022 року зарахувати до списків особового складу та на грошове забезпечення.
Відповідно до витягу із наказу командира оперативно-тактичного угруповання ІНФОРМАЦІЯ_6 (по стройовій частині) від 01.06.2022 №117, вважати такими, що прибули до складу сил та засобів оперативно-тактичного угруповання Північ, які залучаються та беруть безпосередню участь в угрупованні об`єднаних сил для здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, з метою виконання службових (бойових) завдань 31 травня 2022 року ІНФОРМАЦІЯ_7 ( АДРЕСА_1 ): молодшого сержанта ОСОБА_1 , начальника групи охорони та патрульно-постової служби взводу охорони та патрульно-постової служби роти ІНФОРМАЦІЯ_5 .
Згідно з витягу із наказу командира оперативно-тактичного угруповання ІНФОРМАЦІЯ_6 (по стройовій частині) від 06.06.2022 №122, вважати такими, що вибули зі складу сил та засобів оперативно-тактичного угруповання Північ, які залучаються та беруть безпосередню участь в угрупованні об`єднаних сил для здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях у підпорядкування начальника Військової служби правопорядку у Збройних Силах України-начальника ІНФОРМАЦІЯ_8 : 06 червня 2022 року ІНФОРМАЦІЯ_7 ( АДРЕСА_1 ): молодшого сержанта ОСОБА_1 , начальника групи охорони та патрульно-постової служби взводу охорони та патрульно-постової служби роти ІНФОРМАЦІЯ_5 .
Відповідно до витягу із наказу командира оперативно-тактичного угруповання ІНФОРМАЦІЯ_6 (по стройовій частині) від 09.06.2022 №125, вважати такими, що прибули до складу сил та засобів оперативно-тактичного угруповання Північ, які залучаються та беруть безпосередню участь в угрупованні об`єднаних сил для здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, з метою виконання службових (бойових) завдань 09 червня 2022 року ІНФОРМАЦІЯ_7 ( АДРЕСА_1 ):молодшого сержанта ОСОБА_1 , начальника групи охорони та патрульно-постової служби взводу охорони та патрульно-постової служби роти ІНФОРМАЦІЯ_5 .
Згідно з витягу із наказу командира оперативно-тактичного угруповання ІНФОРМАЦІЯ_6 (по стройовій частині) від 10.06.2022 №126, у зв`язку з розформуванням оперативно-тактичного угруповання ІНФОРМАЦІЯ_6 особовий склад, який був у підпорядкуванні станом на 10 червня 2022 року, вважати таким, що вибув до оперативно-тактичного угруповання ІНФОРМАЦІЯ_9 та оперативно-тактичного угруповання Соледар.
Згідно з витягу із наказу командира оперативно-тактичного угруповання Соледар (по стройовій частині) від 12.06.2022 №02, вважати такими, що вибули до оперативно-тактичного угруповання Соледар 10 червня 2022 року ІНФОРМАЦІЯ_7 ( АДРЕСА_1 ): молодшого сержанта ОСОБА_1 , начальника групи охорони та патрульно-постової служби взводу охорони та патрульно-постової служби роти ІНФОРМАЦІЯ_5 .
Відповідно до витягу із наказу командира оперативно-тактичного угруповання Соледар (по стройовій частині) від 13.06.2022 №03, вважати такими, що прибули до складу сил та засобів оперативно-тактичного угруповання Соледар, які залучаються та беруть безпосередню участь в угрупованні об`єднаних сил для здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, з метою виконання службових (бойових) завдань 11 червня 2022 року ІНФОРМАЦІЯ_7 ( АДРЕСА_1 ): молодшого сержанта ОСОБА_1 , начальника групи охорони та патрульно-постової служби взводу охорони та патрульно-постової служби роти ІНФОРМАЦІЯ_5 .
Згідно з витягу із наказу командира оперативно-тактичного угруповання ІНФОРМАЦІЯ_10 (по стройовій частині) від 17.06.2022 №07, вважати такими, що вибули до оперативно-тактичного угруповання ІНФОРМАЦІЯ_9 17 червня 2022 року ІНФОРМАЦІЯ_7 ( АДРЕСА_1 ): молодшого сержанта ОСОБА_1 , начальника групи охорони та патрульно-постової служби взводу охорони та патрульно-постової служби роти ІНФОРМАЦІЯ_5 .
Відповідно до витягу із наказу командира оперативно-тактичного угруповання Лиман (по стройовій частині) від 17.06.2022 №5/дск, вважати такими, що прибули до складу сил та засобі, які залучаються та беруть безпосередню участь в угрупованні об`єднаних сил для здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, з метою виконання службових (бойових) завдань 17 червня 2022 року ІНФОРМАЦІЯ_7 ( АДРЕСА_1 ): молодшого сержанта ОСОБА_1 , начальника групи охорони та патрульно-постової служби взводу охорони та патрульно-постової служби роти ІНФОРМАЦІЯ_5 .
Згідно з витягу із наказу командира оперативно-тактичного угруповання Лиман (по стройовій частині) від 13.07.2022 №31/дск, вважати такими, що вибули зі складу сил та засобів, які залучаються та беруть безпосередню участь в угрупованні об`єднаних сил для здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях до оперативно-тактичного угруповання ІНФОРМАЦІЯ_10 молодшого сержанта ОСОБА_1 , начальника групи охорони та патрульно-постової служби взводу охорони та патрульно-постової служби роти Військової служби правопорядку ІНФОРМАЦІЯ_3 .
Відповідно до витягу із наказу командира оперативно-тактичного угруповання Соледар (по стройовій частині) від 13.07.2022 №33, вважати такими, що прибули до складу сил та засобів, які залучаються та беруть безпосередню участь в угрупованні об`єднаних сил для здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, з метою виконання службових (бойових) завдань 13 липня 2022 року ІНФОРМАЦІЯ_7 ( АДРЕСА_1 ): молодшого сержанта ОСОБА_1 , начальника групи охорони та патрульно-постової служби взводу охорони та патрульно-постової служби роти ІНФОРМАЦІЯ_5 .
Відповідно до довідки ІНФОРМАЦІЯ_1 від 04.10.2023 № 6812 молодший сержант ОСОБА_1 дійсно в період з 31.05.2022 по 06.06.2022, з 09.06.2022 по 31.07.2022 брав участь у заходах, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України проти України, перебуваючи в районах та в період здійснення зазначених заходів м. Бахмут Донецької області. Підстава: витяг із наказу командира оперативно-тактичного угруповання Північ (по стройовій частині) від 01.06.2022 №117, від 06.06.2022 №122, від 09.06.2022 №125, витяг із наказу командира оперативно-тактичного угруповання Лиман (по стройовій частині) від 17.06.2022 №5/дск, від 13.07.2022 №31/дск, витяг із наказу командира оперативно-тактичного угруповання Соледар (по стройовій частині) від 13.06.2022 №03, від 13.07.2022 №33, від 31.07.2022 №51, бойові розпорядження оперативно-тактичного угруповання Північ від 31.05.2022 №1033дск.
Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи та фактам, суд апеляційної інстанції зазначає наступне.
Частиною 2 статті 9 Закону України «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей» (далі - Закон № 2011) передбачено, що до складу грошового забезпечення входять: посадовий оклад, оклад за військовим званням; щомісячні додаткові види грошового забезпечення (підвищення посадового окладу, надбавки, доплати, винагороди, які мають постійний характер, премія); одноразові додаткові види грошового забезпечення.
Відповідно до частини 4 статті 9 Закону № 2011 грошове забезпечення виплачується у розмірах, що встановлюються Кабінетом Міністрів України, та повинно забезпечувати достатні матеріальні умови для комплектування Збройних Сил України, інших утворених відповідно до законів України військових формувань та правоохоронних органів кваліфікованим особовим складом, враховувати характер, умови служби, стимулювати досягнення високих результатів у службовій діяльності.
Порядок виплати грошового забезпечення визначається Міністром оборони України, керівниками центральних органів виконавчої влади, що мають у своєму підпорядкуванні утворені відповідно до законів України військові формування та правоохоронні органи, керівниками розвідувальних органів України.
Згідно ч.2 ст.1-2 Закону №2011-ХІІ у зв`язку з особливим характером військової служби, яка пов`язана із захистом Вітчизни, військовослужбовцям надаються визначені законом пільги, гарантії та компенсації.
Указом Президента України № 64/2022 від 24.02.2022 постановлено ввести в Україні воєнний стан із 24 лютого 2022 року строком на 30 діб. Станом на час розгляду справи воєнний стан триває.
28 лютого 2022 року на виконання Указів Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 Про введення воєнного стану в Україні та № 69 Про загальну мобілізацію Кабінетом Міністрів України була прийнята постанова №168 Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану.
Пунктом 1 Постанови №168 (в редакції на час прийняття) установлено, що на період дії воєнного стану військовослужбовцям Збройних Сил, Служби безпеки, Служби зовнішньої розвідки, Головного управління розвідки Міністерства оборони, Національної гвардії, Державної прикордонної служби, Управління державної охорони, Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації, Державної спеціальної служби транспорту, військовим прокурорам Офісу Генерального прокурора, особам рядового і начальницького складу Державної служби з надзвичайних ситуацій, співробітникам Служби судової охорони, особам начальницького складу управління спеціальних операцій Національного антикорупційного бюро та поліцейським, а також особам рядового і начальницького складу Державної кримінально-виконавчої служби, які несуть службу в органах і установах зазначеної Служби, що розташовані в межах адміністративно-територіальних одиниць, на території яких надається допомога в рамках Програми єПідтримка, виплачується додаткова винагорода в розмірі 30 000 гривень щомісячно, а тим з них, які беруть безпосередню участь у бойових діях або забезпечують здійснення заходів з національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії, перебуваючи безпосередньо в районах у період здійснення зазначених заходів (у тому числі військовослужбовцям строкової служби), - розмір цієї додаткової винагороди збільшується до 100 000 гривень в розрахунку на місяць пропорційно часу участі у таких діях та заходах.
Виплата такої додаткової винагороди здійснюється на підставі наказів командирів (начальників).
Згідно із пунктами 2-1, 3 Постанови № 168 порядок і умови виплати додаткової винагороди, а також одноразової грошової допомоги, передбачених цією постановою, визначаються керівниками відповідних міністерств та державних органів.
На час виникнення спірних правовідносин постанова № 168 не містила положень щодо необхідності встановлення порядку і умов виплати додаткової винагороди.
25.03.2022 Міністром оборони України прийнято рішення про врегулювання виплати військовослужбовцям додаткової винагороди, передбаченої постановою Кабінету Міністрів України № 168 від 28.02.2022, яке того ж дня телеграмою №248/1298 доведено до відома, в тому числі, командирів (начальників) військових частин, установ.
Пунктом 2 цієї телеграми, яка застосовувалась до 01.06.2022, передбачено, що на період дії воєнного стану військовослужбовцям встановлюється виплата щомісячної додаткової винагороди (пропорційно із розрахунку на місяць) в розмірах:
- 100 000 грн. військовослужбовцям, які беруть безпосередню участь у бойових діях або забезпечують здійснення заходів з національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії, перебуваючи безпосередньо в районах у період здійснення зазначених заходів (пропорційно часу участі у таких діях або заходах);
- 30 000 грн. іншим військовослужбовцям (із дня призову (прийняття) на військову службу до дня виключення із списків особового складу військової частини у зв`язку зі звільненням з військової служби).
Відповідно до п.3 телеграми документальне підтвердження безпосередньої участі військовослужбовців у бойових діях або забезпеченні здійснення заходів з національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії, у період здійснення зазначених дій або заходів здійснювати на підставі таких документів: бойовий наказ (розпорядження); журнал бойових дій (вахтовий журнал) або журнал ведення оперативної обстановки або бойове донесення (підсумкове, термінове, позатермінове) або постова відомість (під час охорони об`єкта, на який було здійснено збройний напад); рапорт (донесення) командира підрозділу (групи) про участь кожного військовослужбовця (у тому числі з доданих або оперативно підпорядкованих підрозділів) у бойових діях, у виконанні бойових (спеціальних) завдань.
Про підтвердження безпосередньої участі відряджених військовослужбовців у бойових діях або заходах надавати довідку командира військової частини (установи), до якої відряджений військовослужбовець.
Відповідно до п.4 телеграми командирам військових частин (установ), до яких відряджені військовослужбовці інших органів військового управління та військових частин (установ), щомісячно до 5 числа повідомляти військові частини (установи) за місцем штатної служби військовослужбовців про підтвердження безпосередньої участі військовослужбовців у бойових діях або заходах за минулий місяць за формою, наведеною в додатку № 1 до цієї телеграми.
Накази про виплату додаткової винагороди за минулий місяць видавати до 5 числа поточного місяця на підставі рапортів командирів підрозділів (п.6 телеграми).
Разом з тим, з 01.06.2022 застосовується порядок і умови виплати вищенаведеної додаткової винагороди військовослужбовцям Збройних Сил України визначені Міністром оборони України в Окремому дорученні №912/з/29 від 23.06.2022, яке є обов`язковим для виконання посадовими особами військових частин Збройних Сил України.
Так, п. 3 Окремого доручення передбачено, що документальне підтвердження безпосередньої участі військовослужбовців у бойових діях або забезпеченні здійснення заходів з національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії, у період здійснення зазначених дій або заходів здійснювати на підставі таких документів: бойовий наказ (розпорядження); журнал бойових дій (вахтовий, навігаційно-вахтовий, навігаційний журнал) або журнал ведення оперативної обстановки або бойове донесення (підсумкове, термінове, позатермінове) або постова відомість (під час охорони об`єкта, на який було здійснено збройний напад); рапорт (донесення) командира підрозділу (групи) про участь кожного військовослужбовця (у тому числі з доданих або оперативно підпорядкованих підрозділів) у бойових діях, у виконанні бойових (спеціальних) завдань.
Про підтвердження безпосередньої участі відряджених військовослужбовців у бойових діях або заходах надавати довідку керівника органу військового управління, штабу угрупування військ (сил), штабу тактичної групи, командира військової частини (установи, навчального закладу), до яких для виконання завдань відряджений військовослужбовець.
Згідно із п. 4 Окремого доручення у підставах про видання таких довідок (додаток №1 або додаток №2) обов`язково зазначати документи, визначені абзацами 3 або 4 та абзацом 5 пункту 3 цього доручення.
Згідно до п. 5 Окремого доручення виплату додаткової винагороди в розмірі 100 000 грн. або 30 000 грн. здійснювати на підставі наказів, зокрема, командирів (начальників) військових частин особовому складу військової частини.
В цих наказах про виплату додаткової винагороди виходячи з розміру 100 000 грн. за місяць обов`язково зазначати підстави для його видання з посиланням на бойовий наказ (бойове розпорядження) тощо (зразок наведено в додатку №3 до цього доручення).
Таким чином, колегія суддів зазначає, що аналіз наведених норм дає підстави для висновку, що підставою для виплати додаткової винагороди, передбаченої Постановою України №168, є відповідні накази командирів (начальників) військових частин, в яких проходить службу військовослужбовець, та які видаються у разі підтвердження безпосередньої участі військовослужбовця у бойових діях або заходах, що засвідчується Довідкою керівника органу військового управління, штабу угрупування військ (сил), штабу тактичної групи, командира військової частини (установи, навчального закладу), до яких для виконання завдань відряджений військовослужбовець.
При цьому, документальне підтвердження безпосередньої участі військовослужбовців у бойових діях або забезпеченні здійснення заходів з національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії, у період здійснення зазначених дій або заходів, здійснюється на підставі: бойових наказів, журналів бойових дій, рапортів командира підрозділу.
Пунктом 9 Доручення визначено підстави для не виплати військовослужбовцям додаткової винагороди.
Зокрема, зазначеним пунктом визначено до наказів про виплату додаткової винагороди в розмірі 100 000 гривень або 30 000 гривень не включати військовослужбовців, які:
9.1. Беруть участь у міжнародних операціях з підтримання миру і безпеки;
9.2. Проходять службу у багатонаціональних органах військового управління за кордоном;
9.3. Добровільно здалися в полон - з дня захоплення в полон, оголошеного наказом командира (начальника);
9.4. Самовільно залишили військові частини, місця служби або дезертирували - за місяць, у якому здійснено порушення, та за весь період самовільного залишення військової частини або місця служби (дезертирства) включаючи місяць повернення, оголошеного наказом командира (начальника);
9.5. Відбувають покарання на гауптвахті та в дисциплінарних частинах з дня початку відбування покарання, оголошеного наказом командира (начальника) до дня фактичного завершення відбування покарання, оголошеного наказом командира (начальника);
9.6. Усунені від виконання службових обов`язків, відсторонені від виконання службових повноважень або відсторонені від посади - з дня усунення або відсторонення, оголошеного наказом командира (начальника) до дня фактичного завершення усунення або відсторонення, оголошеного наказом командира (начальника);
9.7. Відмовились виконувати бойові накази (розпорядження) - за місяць, у якому здійснено таке порушення, оголошене наказом командира (начальника);
9.8. Вживали алкогольні напої (наркотичні та психотропні речовини) на території військової частини як у службовий, так і в позаслужбовий час, прибували на службу та/або виконували обов`язки військової служби в нетверезому стані (у стані наркотичного сп`яніння) - за місяць, у якому здійснено таке порушення, оголошеного наказом командира (начальника);
9.9. Навмисно спричинили собі тілесні ушкодження чи іншу шкоду своєму здоров`ю або самогубство (крім випадків доведення особи до самогубства, встановленого судом) - за місяць, у якому здійснено ушкодження чи іншу шкоду своєму здоров`ю або самогубство;
9.10. Вчинили інші дії (бездіяльність), за які судом прийнято рішення про притягнення до відповідальності за вчинення кримінального, військового адміністративного правопорушення або адміністративного правопорушення, пов`язаного з корупцією - за місяць, у якому така постанова (вирок) надійшла до військової частини;
9.11. Перебували (за час перебування) під вартою чи домашнім арештом або на навчанні за кордоном (крім тих, які проходили підготовку (навчання) щодо порядку застосування, обслуговування та ремонту різних видів озброєння та військової/спеціальної техніки) або у відпустках (за якими відповідно до законодавства України не передбачено збереження грошового забезпечення).
Статтею 2 Закону України від 25 березня 1992 року № 2232-XII Про військовий обов`язок і військову службу визначено, що військова служба є державною службою особливого характеру, яка полягає у професійній діяльності придатних до неї за станом здоров`я і віком громадян України (за винятком випадків, визначених законом), іноземців та осіб без громадянства, пов`язаній із обороною України, її незалежності та територіальної цілісності.
Статтею 1 Дисциплінарного статуту Збройних Сил України, затвердженого Законом України від 24 березня 1999 року № 551-XIV (далі Дисциплінарний статут ЗСУ), визначено, що військова дисципліна - це бездоганне і неухильне додержання всіма військовослужбовцями порядку і правил, встановлених статутами Збройних Сил України та іншим законодавством України.
Згідно зі ст. 4 Дисциплінарного статуту ЗСУ військова дисципліна зобов`язує кожного військовослужбовця, зокрема, додержуватися Конституції та законів України, Військової присяги, неухильно виконувати вимоги статутів Збройних Сил України, накази командирів;
З огляду на викладене, суд зазначає, що передбачена п. 1 Постанови № 168 додаткова винагорода спрямована на заохочення, зокрема, військовослужбовців, які виконують військовий обов`язок із додержанням військової дисципліни в умовах воєнного часу.
Матеріали справи свідчать, що позивачу за період з 31.05.2022 по 06.06.2022 та з 09.06.2022 по 30.06.2022 була нарахована та виплачена додаткова винагороди у розмірі 100000,00 гри. (пропорційно часу участі військовослужбовців у таких діях або заходах), передбачена постановою № 168, що підтверджується Наказом відповідача № 379 від 26.10.2022 «Про виплату додаткової винагороди», відповідними витягами з наказів та довідками про перерахування коштів.
Підставою, позбавлення додаткової винагороди, передбаченої Постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2022 року № 168 у розмірі 30 000 тисяч за липень 2022 року та у розмірі 100 000 тисяч пропорційно дням участі у бойових діях, є перебування позивача у стані алкогольного сп`яніння в липні 2022 року.
08 липня 2022 року офіцером відділення організації охорони, патрульно-постової служби, розшуку та діяльності Військової служби правопорядку в гарнізонах ІНФОРМАЦІЯ_3 старшим лейтенантом ОСОБА_2 було складено протокол № 1/13 від 08 липня 2022 року військове адміністративне правопорушення, передбачене ч. 3 ст. 172-20 КУпАП відносно позивача: розпивання алкогольних, слабоалкогольних напоїв або вживання наркотичних засобів, психотропних речовин чи їх аналогів військовослужбовцями, військовозобов`язаними та резервістами під час проходження зборів на території військових частин, військових об`єктів, або поява таких осіб на території військової частини в нетверезому стані, у стані наркотичного чи іншого сп`яніння, або виконання ними обов`язків військової служби в нетверезому стані, у стані наркотичного чи іншого сп`яніння, а також відмова таких осіб від проходження огляду на стан алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за такі самі порушення, або в умовах особливого періоду
12 липня 2022 року офіцером відділення організації охорони, патрульно-постової служби, розшуку та діяльності Військової служби правопорядку в гарнізонах ІНФОРМАЦІЯ_3 старшим лейтенантом ОСОБА_2 було складено протокол №1/116 від 12 липня 2022 року військове адміністративне правопорушення, передбачене ч. 3 ст. 172-20 КУпАП відносно позивача: розпивання алкогольних, слабоалкогольних напоїв або вживання наркотичних засобів, психотропних речовин чи їх аналогів військовослужбовцями, військовозобов`язаними та резервістами під час проходження зборів на території військових частин, військових об`єктів, або поява таких осіб на території військової частини в нетверезому стані, у стані наркотичного чи іншого сп`яніння, або виконання ними обов`язків військової служби в нетверезому стані, у стані наркотичного чи іншого сп`яніння, а також відмова таких осіб від проходження огляду на стан алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за такі самі порушення, або в умовах особливого періоду.
14 липня 2022 року офіцером відділення організації охорони, патрульно-постової служби, розшуку та діяльності Військової служби правопорядку в гарнізонах ІНФОРМАЦІЯ_3 старшим лейтенантом ОСОБА_2 було складено протокол №1/019 від 08 липня 2022 року військове адміністративне правопорушення, передбачене ч. 3 ст. 172-20 КУпАП відносно позивача: розпивання алкогольних, слабоалкогольних напоїв або вживання наркотичних засобів, психотропних речовин чи їх аналогів військовослужбовцями, військовозобов`язаними та резервістами під час проходження зборів на території військових частин, військових об`єктів, або поява таких осіб на території військової частини в нетверезому стані, у стані наркотичного чи іншого сп`яніння, або виконання ними обов`язків військової служби в нетверезому стані, у стані наркотичного чи іншого сп`яніння, а також відмова таких осіб від проходження огляду на стан алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за такі самі порушення, або в умовах особливого періоду.
Згідно даних Єдиного державного реєстру судових рішень постановою 07 жовтня 2022 року Красногвардійського районного суду м. Дніпропетровська по справі № 204/8122/22, яка набрала законної сили, визнано ОСОБА_1 винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.3 ст.172-20 КУпАП, та накласти на нього адміністративне стягнення у вигляді штрафу у розмірі 215 (двохсот п`ятнадцяти) неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 3655 (три тисячі шістсот п`ятдесят п`ять) гривень.
Згідно даних Єдиного державного реєстру судових рішень постановою 05 жовтня 2022 року Артемівського міськрайонного суду Донецької області по справі № 219/2097/22, яка набрала законної сили, визнано ОСОБА_1 винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 172-20 КУпАП, та піддати його адміністративному стягненню у виді штрафу на користь держави у розмірі 3 655 грн. 00 коп.
Наказом відповідача № 379 від 26.10.2022 «Про виплату додаткової винагороди», позивачу, враховуючи притягнення його до відповідальності за вчинення військового адміністративного правопорушення та надходження постанов до ІНФОРМАЦІЯ_4 , при розробці проекту наказу про виплату додаткової винагороди молодший сержант ОСОБА_1 з урахуванням пункту 9 Окремого доручення № 912/з/29, не включався.
Суд зазначає, що вищезазначені накази та судові рішення щодо позивача не були скасовані у встановленому законодавством порядку та є чинними. Тому, у межах цієї справи, у суду відсутні підстави для їх не врахування при вирішенні цього спору.
Як обгрунтовано враховано судом першої інстанції, з огляду на наявність у позивача дисциплінарних стягнень за вживання алкогольних напоїв під час виконання обов`язків військової служби, порушення військової дисципліни, після встановлення факту перебування 08 липня 2022 року, 12 липня 2022 року та 14 липня 2022 року ОСОБА_1 на службі у стані алкогольного сп`яніння, керуючись пунктом 9 окремого доручення від 23.06.2022 №912/з/29, у відповідача були правові підстави для позбавлення позивача виплати премії та додаткової винагороди за липень 2022 року.
Відтак вищезазначене свідчить, що позовні вимоги позивача є необґрунтованими, безпідставними та такими, що не підлягають задоволенню, оскільки відповідачем вчинено дії відповідно до критеріїв, визначених ч. 2 ст. 2 КАС України.
За правилами статті 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
Решта доводів та заперечень апелянта висновків суду першої інстанції не спростовують.
Згідно п.41 висновку №11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Слід зазначити, що згідно практики Європейського суду з прав людини та зокрема, рішення у справі "Серявін та інші проти України" від 10 лютого 2010 року, заява 4909/04, відповідно до п.58 якого суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі "Руїс Торіха проти Іспанії" від 9 грудня 1994 року, серія A, N 303-A, п.29).
Відповідно до положень ч.1 ст. 316 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду без змін, якщо визнає, що суд правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Враховуючи вищевикладене, суд апеляційної інстанції вважає за необхідне залишити апеляційну скаргу без задоволення, а рішення суду першої інстанції без змін, оскільки суд правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, а доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції.
Керуючись статтями 308, 311, 315, 316, 321, 322, 328, 329 Кодексу адміністративного судочинства України, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу ОСОБА_1 на рішення Луганського окружного адміністративного суду від 25 січня 2024 р. у справі № 360/1357/23 залишити без задоволення.
Рішення Луганського окружного адміністративного суду від 25 січня 2024 р. у справі № 360/1357/23 залишити без змін.
Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати прийняття та не підлягає касаційному оскарженню до Верховного Суду, крім випадків, встановлених п.2 ч.5 ст.328 Кодексу адміністративного судочинства України.
Повне судове рішення складено та підписано колегією суддів 24 квітня 2024 року.
Суддя-доповідач: Е.Г. Казначеєв
Судді: А.В. Гайдар
І.Д. Компанієць