ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
Іменем України
25 січня 2024 рокум. ДніпроСправа № 360/1357/23
Суддя Луганського окружного адміністративного суду Ірметова О.В., розглянув в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) справу за позовом адвоката Кириленка Андрія Володимировича в інтересах ОСОБА_1 до Лугансько-Павлоградського зонального відділу Військової служби правопорядку про визнання протиправною бездіяльність та зобов`язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
10 листопада 2023 року через Єдину судову інформаційно-телекомунікаційну систему до Луганського окружного адміністративного суду надійшов позов адвоката Кириленка Андрія Володимировича в інтересах ОСОБА_1 до Лугансько-Павлоградського зонального відділу Військової служби правопорядку, яким просив:
- визнати протиправною бездіяльність Лугансько-Павлоградського зонального відділу військової служби правопорядку щодо ненарахування та невиплати ОСОБА_1 додаткової винагороди, передбаченої Постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2022 року № 168 Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану, у розмірі 100 000 гривень в розрахунку на місяць пропорційно дням безпосередньої участі в бойових діях та забезпечення здійснення заходів з національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії, перебуваючи безпосередньо в районах у період здійснення зазначених заходів, за період з 31.05.2022 до 06.06.2022, з 09.06.2022 до 31.07.2022, з урахуванням фактично виплачених сум;
- зобов`язати Лугансько-Павлоградський зональний відділ військової служби правопорядку нарахувати та виплатити ОСОБА_1 додаткову винагороду, передбачену Постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2022 № 168 Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану, у розмірі 100 000 гривень в розрахунку на місяць пропорційно дням безпосередньої участі в бойових діях та забезпечення здійснення заходів з національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії, перебуваючи безпосередньо в районах у період здійснення зазначених заходів, за період з 31.05.2022 до 06.06.2022, з 09.06.2022 до 31.07.2022 з урахуванням фактично виплачених сум.
В обґрунтування позову зазначено, що позивач проходив військову службу у Лугансько-Павлоградському ЗВ ВСП (далі - Відповідач), що підтверджується відповідним записом у військовому квитку Позивача до списків особового складу відділу зарахований наказом командира Лугансько-Павлоградського ЗВ ВСП від 31.05.2022 №134, виключений наказом командира Лугансько-Павлоградського ЗВ ВСП від 31.10.2022 №294.
В період з 31 травня 2022 року по 06 червня 2022 року, з 09 червня 2022 року по 31 липня 2022 року брав участь у заходах, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв`язку з військовою агресією російської федерації проти України, перебуваючи в районах та в період здійснення зазначених заходів у м. Бахмут Донецької області, що підтверджується довідкою від 04.10.2023 № 6812.
Відтак, у зв`язку з безпосередньою участю в бойових діях або забезпеченням здійснення заходів з національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії, перебуваючи безпосередньо в районах у період здійснення зазначених заходів, Позивач набув право на отримання додаткової винагороди, у розмірі, збільшеному до 100 000 грн, в розрахунку на місяць, відповідно до пункту 1 Постанови КМУ № 168 від 28.02.2022, за періоди з 31.05.2022 до 06.06.2022, з 09.06.2022 до 31.07.2022.
Але таке нарахування позивачу не здійснювалось.
Відповідач у відповідь на адвокатський запит представника позивача направив, лист від 04.10.2023 № 6810, яким відмовив у виплаті додаткової винагороди.
Позивач не погодився з такою бездіяльністю відповідача та звернувся до суду за захистом порушених прав.
Відповідач заперечував проти задоволення позовних вимог, про що надав відзив на позовну заяву, в якому зазначив таке.
Позивач дійсно у період з 31.05.2022 проходить військову службу за мобілізацією у Лугансько-Павлоградському зональному відділі Військової служби правопорядку на посаді помічника начальника 3 групи охорони та патрульно-постової служби 1 взводу охорони та патрульно-постової служби 1 рот Військової служби правопорядку.
На виконання наказу начальника Луганського зонального відділу військової служби правопорядку від 04.07.2022 № 116, Позивачу було нараховано додаткову винагороду під час дії воєнного стану за червень 2022 року та згідно даних Довідки про доходи Позивача від 12.01.2024 № 476, була виплачена додаткова винагорода у розмірі 30000,00 грн., (не враховуючи сплату військового збору 1,5 % від доходу, підставою чого є положення підпункту 1.4. пункту 16-1 Підрозділу 10 Розділу XX Податкового кодексу України). На виконання наказу начальника Луганського зонального відділу військової служби правопорядку від 26.10.2022 № 379 (копія витягу з наказу з додатками додається),
Позивачу було нараховано додаткову винагороду під час дії воєнного стану за період з 01.06.2022 по 05.06.2022, 09.06.2022 по 12.06.2022, з 17.06.2022 по 30.06.2022 та згідно даних Відомості розподілу виплат ОМС ЛУГАНСЬКОГО ЗОНАЛЬНОГО ВІЛЛІЛУ від 25.11.2022 № 221125РВ000029203867, була виплачена додаткова винагорода у розмірі 100 000,00 грн. пропорційно часу виконання завдань у сумі 50 563,33 грн. (з врахуванням сплати військового збору 1,5 % від доходу, підставою чого є положення підпункту 1.4. пункту 16-1 Підрозділу 10 Розділу XX Податкового кодексу України).
На виконання наказу начальника Лугансько-Павлоградського зонального відділу військової служби правопорядку від 29.11.2023 № 107, Позивачу було донараховано додаткову винагороду під час дії воєнного стану за червень 2022 року та згідно даних Відомості розподілу виплат ДП ЛУГАНСЬКО-ПАВЛОГРАДСЬКОГО ЗВВСП від 22.12.2023 № 231222РВ000036351216, була доплачена додаткова винагорода у розмірі 100 000,00 грн. пропорційно часу виконання завдань у сумі 2 298,33 грн. (з врахуванням сплати військового збору 1,5 % від доходу, підставою чого є положення підпункту 1.4. пункту 16-1 Підрозділу 10 Розділу XX Податкового кодексу України).
Отже, за період 31.05.2022 по 06.06.2022 та з 09.06.2022 по 30.06.2022 позивачу була нарахована та виплачена додаткова винагороди у розмірі 100000,00 грн. (пропорційно часу участі військовослужбовців у таких діях або заходах), передбачена постановою № 168, що підтверджується відповідними витягами з наказів та довідками про перерахування коштів. А тому відповідно жодної бездіяльності в діях Відповідача не має.
Щодо виплати Позивачу додаткової винагороди у розмірі 100000,00 грн. (пропорційно часу участі військовослужбовців у таких діях або заходах) передбаченої постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2022 № 168 за липень 2022 року.
Порядок та умови виплати зазначеної винагороди військовослужбовцям Збройних Сил України був встановлений рішенням Міністра оборони України, доведене телеграмою № 912/з/29 від 23.06.2022 (яка діяла на момент виникнення спірних правовідносин).
Згідно із підпунктом 9.8 та 9.10 пункту 9 вказаного рішення Міністра оборони України до наказів про виплату додаткової винагороди в розмірі 100 000 гривень або 30 000 гривень не включаються військовослужбовці, які:
9.8. Вживали алкогольні напої (наркотичні та психотропні речовини) на території військової частини як у службовий, так і позаслужбовий час, прибували на службу та/або виконували обов`язки військової служби в нетверезому стані (у стані наркотичного сп`яніння) за місяць, у якому здійснено таке правопорушення, оголошеного наказом командира (начальника).
9.10. Вчинили інші дії (бездіяльність), за які судом прийнято рішення про притягнення до відповідальності за вчинення кримінального, військового адміністративного правопорушення або адміністративного правопорушення, пов`язаного з корупцією за місяць, у якому така постанова (вирок) надійшла до військової частини. 08 липня 2022 року офіцером відділення організації охорони, патрульно-постової служби, розшуку та діяльності Військової служби правопорядку в гарнізонах Луганського зонального відділу Військової служби правопорядку старшим лейтенантом ОСОБА_2 було складено протокол № 1/13 від 08 липня 2022 року військове адміністративне правопорушення, передбачене ч. 3 ст. 172-20 КУпАП: розпивання алкогольних, слабоалкогольних напоїв або вживання наркотичних засобів, психотропних речовин чи їх аналогів військовослужбовцями, військовозобов`язаними та резервістами під час проходження зборів на території військових частин, військових об`єктів, або поява таких осіб на території військової частини в нетверезому стані, у стані наркотичного чи іншого сп`яніння, або виконання ними обов`язків військової служби в нетверезому стані, у стані наркотичного чи іншого сп`яніння, а також відмова таких осіб від проходження огляду на стан алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за такі самі порушення, або в умовах особливого періоду.
12 липня 2022 року офіцером відділення організації охорони, патрульно-постової служби, розшуку та діяльності Військової служби правопорядку в гарнізонах Луганського зонального відділу Військової служби правопорядку старшим лейтенантом ОСОБА_2 було складено протокол № 1/116 від 12 липня 2022 року військове адміністративне правопорушення, передбачене ч. 3 ст. 172-20 КУпАП.
14 липня 2022 року офіцером відділення організації охорони, патрульно-постової служби, розшуку та діяльності Військової служби правопорядку в гарнізонах Луганського зонального відділу Військової служби правопорядку старшим лейтенантом ОСОБА_2 було складено протокол № 1/019 від 08 липня 2022 року військове адміністративне правопорушення, передбачене ч. 3 ст. 172-20 КУпАП.
Крім того, згідно даних Єдиного державного реєстру судових рішень постановою 07 жовтня 2022 року Красногвардійського районного суду м. Дніпропетровська по справі № 204/8122/22, яка набрала законної сили, визнано ОСОБА_1 винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.3 ст.172-20 КУпАП, та накласти на нього адміністративне стягнення у вигляді штрафу у розмірі 215 (двохсот п`ятнадцяти) неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 3655 (три тисячі шістсот п`ятдесят п`ять) гривень.
В постанові від 07 жовтня 2022 року по справі № 204/8122/22 судом встановлено, що 08 липня 2022 року близько 18 год. 55 хв. військовослужбовець ОСОБА_1 перебував при виконанні обов`язків військової служби в стані алкогольного сп`яніння на території Луганського зонального відділення Військової служби правопорядку за адресою, зазначеною в протоколі про адміністративне правопорушення. Відповідно до акта огляду на стан алкогольного сп`яніння з використанням спеціального технічного засобу від 08 липня 2022 року №32 встановлено, що військовослужбовець ОСОБА_1 в стані алкогольного сп`яніння 2,09%, чим ОСОБА_1 вчинив правопорушення, передбачене ч.3 ст.172-20 КУпАП. Обставини справи підтверджуються: протоколом ДНС №1/13 про військове адміністративне правопорушення від 08 липня 2022 року; актом огляду на стан алкогольного сп`яніння з використанням спеціального технічного засобу №32, відповідно до якого результат огляду на стан сп`яніння ОСОБА_1 позитивний 2,09%.
Згідно даних Єдиного державного реєстру судових рішень постановою 07 жовтня 2022 року Красногвардійського районного суду м. Дніпропетровська по справі № 204/8123/22, яка набрала законної сили, визнано ОСОБА_1 винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.3 ст.172-20 КУпАП, та накласти на нього адміністративне стягнення у вигляді штрафу у розмірі 215 (двохсот п`ятнадцяти) неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 3655 (три тисячі шістсот п`ятдесят п`ять) гривень.
Згідно даних Єдиного державного реєстру судових рішень постановою 05 жовтня 2022 року Артемівського міськрайонного суду Донецької області по справі № 219/2097/22, яка набрала законної сили, визнано ОСОБА_1 винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 172-20 КУпАП, та піддати його адміністративному стягненню у виді штрафу на користь держави у розмірі 3 655 грн. 00 коп.
Наказ про виплату додаткової винагороди за період з 01 червня по 31 липня 2022 року видавався у жовтні 2022 році, тому враховуючи притягнення Позивача до відповідальності за вчинення військового адміністративного правопорушення та надходження постанов до Луганського зонального відділу, при розробці проекту наказу про виплату додаткової винагороди молодший сержант ОСОБА_1 з урахуванням пункту 9 Окремого доручення № 912/з/29 не включався.
За таких підстав, доводи представника позивача, що позивач має безумовне право на виплату додаткової винагороди, встановленої Постановою КМУ від 28.02.2022 р. № 168 у розмірі 30 000 гривень та 100 000 грн., в розрахунку на місяць пропорційно дням виконання обов`язків військової служби на період дії воєнного стану як військовослужбовця Збройних Сил України за липень 2022 р. є незмістовними.
З аналізу журналу бойових дій Луганського зонального відділу Військової служби правопорядку за липень 2022 року (інв. № 1ДСК/5), вбачається, що молодший сержант ОСОБА_1 виконував бойові завдання тільки у період з 26 по 31 липня 2022 року (ст. 97, 102, 107, 112, 117, 122).
А отже, Позивач (беруться до уваги період, що оскаржуються, а саме липень 2022 року) не брав безпосередньої участі у бойових діях або забезпеченні здійсненню заходів з національної безпеки і оборони, відсічі і стримуванні збройної агресії російської федерації, це підтверджується відсутністю відповідних рапортів командира підрозділу про участь кожного військовослужбовця у бойових діях, у виконанні бойових завдань, які повинні були бути однією з підставою для виплат додаткової винагороди за період з травня по жовтень 2022 року, тобто при наявності бойового наказу (бойового розпорядження) та журналу бойових дій, за період, що оскаржується не має обов`язкового наступного документу, а саме вищевказаного рапорту відповідного начальника (командира підрозділу).
Таким чином, з урахуванням того, що відповідач здійснює нарахування та виплату додаткової винагороди до грошового забезпечення пропорційно відпрацьованому часу у відповідності до положень Постанови № 168, накази про встановлення додаткової винагороди позивачу за 01.-25.07.2022 року не видавались, (у зв`язку з відсутністю відповідних рапортів командира підрозділу та записів у журналі ведення бойових дій про участь Позивача у бойових діях або у виконанні бойових завдань). Отже необхідно прийти до висновку, що Позивач участі у бойових діях з 01 липня по 25 липня 2022 року не приймав, а відповідно відсутні підстави для задоволення позовних вимог, так як не має протиправної бездіяльності Відповідача.
На підставі вищевикладеного відповідач просив відмовити у задоволенні позовних вимог.
Ухвало суду від 14.11.2023 позовну заяву залишено без руху.
Ухвалою суду від 27.11.2023 після усунення недоліків прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі, вирішено справу розглядати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін.
Дослідив матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих доказів, оцінивши докази відповідно до вимог статей 72-76, 90 Кодексу адміністративного судочинства України, суд встановив такі обставини справи.
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1 , проходить військову службу у Лугансько-Павлоградському зональному відділі Військової служби правопорядку на посаді помічника начальника 3 групи охорони та патрульно-постової служби 1 взводу охорони та патрульно-постової служби 1 рот Військової служби правопорядку, що підтверджується паспортом громадянина України, а також військовим квитком НОМЕР_2 .
Згідно з витягом з наказу начальника Луганського зонального відділу Військової служби правопорядку (по стройовій частині) від 31.05.2022 №135, молодшого сержанта ОСОБА_1 призначеного на посаду начальника групи охорони та патрульно-постової служби роти Військової служби правопорядку Луганського зонального відділу Військової служби правопорядку, який прибув з Білоцерківського зонального відділення Військової служби правопорядку військової частини НОМЕР_3 , з 31 травня 2022 року зарахувати до списків особового складу та на грошове забезпечення.
Відповідно до витягу із наказу командира оперативно-тактичного угруповання « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (по стройовій частині) від 01.06.2022 №117, вважати такими, що прибули до складу сил та засобів оперативно-тактичного угруповання « ІНФОРМАЦІЯ_2 », які залучаються та беруть безпосередню участь в угрупованні об`єднаних сил для здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, з метою виконання службових (бойових) завдань 31 травня 2022 року Луганський зональний відділ Військової служби правопорядку (місто Сєвєродонецьк):молодшого сержанта ОСОБА_1 , начальника групи охорони та патрульно-постової служби взводу охорони та патрульно-постової служби роти Військової служби правопорядку Луганського зонального відділу Військової служби правопорядку.
Згідно з витягу із наказу командира оперативно-тактичного угруповання « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (по стройовій частині) від 06.06.2022 №122, вважати такими, що вибули зі складу сил та засобів оперативно-тактичного угруповання « ІНФОРМАЦІЯ_2 », які залучаються та беруть безпосередню участь в угрупованні об`єднаних сил для здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях у підпорядкування начальника Військової служби правопорядку у Збройних Силах України-начальника Головного управління Військової служби правопорядку Збройних Сил України: 06 червня 2022 року Луганський зональний відділ Військової служби правопорядку (місто Сєвєродонецьк): молодшого сержанта ОСОБА_1 , начальника групи охорони та патрульно-постової служби взводу охорони та патрульно-постової служби роти Військової служби правопорядку Луганського зонального відділу Військової служби правопорядку.
Відповідно до витягу із наказу командира оперативно-тактичного угруповання « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (по стройовій частині) від 09.06.2022 №125, вважати такими, що прибули до складу сил та засобів оперативно-тактичного угруповання « ІНФОРМАЦІЯ_2 », які залучаються та беруть безпосередню участь в угрупованні об`єднаних сил для здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, з метою виконання службових (бойових) завдань 09 червня 2022 року Луганський зональний відділ Військової служби правопорядку (місто Сєвєродонецьк):молодшого сержанта ОСОБА_1 , начальника групи охорони та патрульно-постової служби взводу охорони та патрульно-постової служби роти Військової служби правопорядку Луганського зонального відділу Військової служби правопорядку.
Згідно з витягу із наказу командира оперативно-тактичного угруповання « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (по стройовій частині) від 10.06.2022 №126, у зв`язку з розформуванням оперативно-тактичного угруповання « ІНФОРМАЦІЯ_2 » особовий склад, який був у підпорядкуванні станом на 10 червня 2022 року, вважати таким, що вибув до оперативно-тактичного угруповання « ІНФОРМАЦІЯ_3 » та опаративно-тактичного угруповання «Соледар».
Згідно з витягу із наказу командира оперативно-тактичного угруповання « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (по стройовій частині) від 12.06.2022 №02, вважати такими, що вибули до оперативно-тактичного угруповання « ІНФОРМАЦІЯ_4 » 10 червня 2022 року Луганський зональний відділ Військової служби правопорядку (місто Сєвєродонецьк): молодшого сержанта ОСОБА_1 , начальника групи охорони та патрульно-постової служби взводу охорони та патрульно-постової служби роти Військової служби правопорядку Луганського зонального відділу Військової служби правопорядку.
Відповідно до витягу із наказу командира оперативно-тактичного угруповання « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (по стройовій частині) від 13.06.2022 №03, вважати такими, що прибули до складу сил та засобів оперативно-тактичного угруповання « ІНФОРМАЦІЯ_4 », які залучаються та беруть безпосередню участь в угрупованні об`єднаних сил для здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, з метою виконання службових (бойових) завдань 11 червня 2022 року Луганський зональний відділ Військової служби правопорядку (місто Сєвєродонецьк): молодшого сержанта ОСОБА_1 , начальника групи охорони та патрульно-постової служби взводу охорони та патрульно-постової служби роти Військової служби правопорядку Луганського зонального відділу Військової служби правопорядку.
Згідно з витягу із наказу командира оперативно-тактичного угруповання « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (по стройовій частині) від 17.06.2022 №07, вважати такими, що вибули до оперативно-тактичного угруповання « ІНФОРМАЦІЯ_3 » 17 червня 2022 року Луганський зональний відділ Військової служби правопорядку (місто Сєвєродонецьк): молодшого сержанта ОСОБА_1 , начальника групи охорони та патрульно-постової служби взводу охорони та патрульно-постової служби роти Військової служби правопорядку Луганського зонального відділу Військової служби правопорядку.
Відповідно до витягу із наказу командира оперативно-тактичного угруповання « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (по стройовій частині) від 17.06.2022 №5/дск, вважати такими, що прибули до складу сил та засобі, які залучаються та беруть безпосередню участь в угрупованні об`єднаних сил для здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, з метою виконання службових (бойових) завдань 17 червня 2022 року Луганський зональний відділ Військової служби правопорядку (місто Сєвєродонецьк): молодшого сержанта ОСОБА_1 , начальника групи охорони та патрульно-постової служби взводу охорони та патрульно-постової служби роти Військової служби правопорядку Луганського зонального відділу Військової служби правопорядку.
Згідно з витягу із наказу командира оперативно-тактичного угруповання « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (по стройовій частині) від 13.07.2022 №31/дск, вважати такими, що вибули зі складу сил та засобів, які залучаються та беруть безпосередню участь в угрупованні об`єднаних сил для здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях до оперативно-тактичного угруповання «Соледар» молодшого сержанта ОСОБА_1 , начальника групи охорони та патрульно-постової служби взводу охорони та патрульно-постової служби роти Військової служби правопорядку Луганського зонального відділу Військової служби правопорядку.
Відповідно до витягу із наказу командира оперативно-тактичного угруповання « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (по стройовій частині) від 13.07.2022 №33, вважати такими, що прибули до складу сил та засобів, які залучаються та беруть безпосередню участь в угрупованні об`єднаних сил для здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, з метою виконання службових (бойових) завдань 13 липня 2022 року Луганський зональний відділ Військової служби правопорядку (місто Сєвєродонецьк): молодшого сержанта ОСОБА_1 , начальника групи охорони та патрульно-постової служби взводу охорони та патрульно-постової служби роти Військової служби правопорядку Луганського зонального відділу Військової служби правопорядку.
Відповідно до довідки Лугансько-Павлоградського зонального відділу Військової служби правопорядку від 04.10.2023 № 6812 молодший сержант ОСОБА_1 дійсно в період з 31.05.2022 по 06.06.2022, з 09.06.2022 по 31.07.2022 брав участь у заходах, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України проти України, перебуваючи в районах та в період здійснення зазначених заходів м. Бахмут Донецької області. Підстава: витяг із наказу командира оперативно-тактичного угруповання «Північ» (по стройовій частині) від 01.06.2022 №117, від 06.06.2022 №122, від 09.06.2022 №125, витяг із наказу командира оперативно-тактичного угруповання «Лиман» (по стройовій частині) від 17.06.2022 №5/дск, від 13.07.2022 №31/дск, витяг із наказу командира оперативно-тактичного угруповання «Соледар» (по стройовій частині) від 13.06.2022 №03, від 13.07.2022 №33, від 31.07.2022 №51, бойові розпорядження оперативно-тактичного угруповання «Північ» від 31.05.2022 №1033дск.
Вирішуючи адміністративну справу по суті заявлених вимог, надаючи оцінку обставинам (фактам), якими обґрунтовані вимоги і заперечення учасників справи, суд виходить з такого.
Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
За змістом статті 17 Конституції України держава забезпечує соціальний захист громадян України, які перебувають на службі у Збройних Силах України та в інших військових формуваннях, а також членів їхніх сімей.
Статтею 43 Конституції України визначено, що кожен має право, зокрема, на заробітну плату, не нижчу від визначеної законом. Право на своєчасне одержання винагороди за працю захищається законом.
Відповідно до абзацу першого пункту 1 статті 9 Закону України від 20.11.1991 № 2011-ХІІ «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей» (далі - Закон № 2011-ХІІ) держава гарантує військовослужбовцям достатнє матеріальне, грошове та інші види забезпечення в обсязі, що відповідає умовам військової служби, стимулює закріплення кваліфікованих військових кадрів.
Згідно з пунктами другим-третім статті 9 Закону № 2011-ХІІ до складу грошового забезпечення входять: посадовий оклад, оклад за військовим званням; щомісячні додаткові види грошового забезпечення (підвищення посадового окладу, надбавки, доплати, винагороди, які мають постійний характер, премія); одноразові додаткові види грошового забезпечення.
Грошове забезпечення визначається залежно від посади, військового звання, тривалості, інтенсивності та умов військової служби, кваліфікації, наукового ступеня і вченого звання військовослужбовця. Грошове забезпечення підлягає індексації відповідно до закону.
Грошове забезпечення виплачується у розмірах, що встановлюються Кабінетом Міністрів України, та повинно забезпечувати достатні матеріальні умови для комплектування Збройних Сил України, інших утворених відповідно до законів України військових формувань та правоохоронних органів кваліфікованим особовим складом, враховувати характер, умови служби, стимулювати досягнення високих результатів у службовій діяльності. Порядок виплати грошового забезпечення визначається Міністром оборони України, керівниками центральних органів виконавчої влади, що мають у своєму підпорядкуванні утворені відповідно до законів України військові формування та правоохоронні органи, керівниками розвідувальних органів України (абзаци перший, другий пункту 4 статті 9 Закону № 2011-ХІІ).
У зв`язку з військовою агресією російської федерації проти України на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України «Про правовий режим воєнного стану» Указом Президента України від 24.02.2022 № 64/202 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженим Законом України від 24.02.2022 № 2102-IX «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні», постановлено ввести в Україні воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24.02.2022 строком на 30 діб.
Пунктами 2 та 4 Указу Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженого Законом України від 24.02.2022 № 2102-IX «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні», визначено військовому командуванню (Генеральному штабу Збройних Сил України, Командуванню об`єднаних сил Збройних Сил України, командуванням видів, окремих родів військ (сил) Збройних Сил України, управлінням оперативних командувань, командирам військових з`єднань, частин Збройних Сил України, Державної прикордонної служби України, Державної спеціальної служби транспорту, Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України, Національної гвардії України, Служби безпеки України, Служби зовнішньої розвідки України, Управління державної охорони України) разом із Міністерством внутрішніх справ України, іншими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування запроваджувати та здійснювати передбачені Законом України «Про правовий режим воєнного стану» заходи і повноваження, необхідні для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави. Кабінету Міністрів України невідкладно: 1) ввести в дію план запровадження та забезпечення заходів правового режиму воєнного стану в Україні; 2) забезпечити фінансування та вжити в межах повноважень інших заходів, пов`язаних із запровадженням правового режиму воєнного стану на території України.
В подальшому Указами Президента України строк дії воєнного стану в Україні продовжувався.
Відповідно до статті 1 Закону України від 12.05.2015 № 389-VIII «Про правовий режим воєнного стану» (далі - Закон № 389-VIII) воєнний стан - це особливий правовий режим, що вводиться в Україні або в окремих її місцевостях у разі збройної агресії чи загрози нападу, небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності та передбачає надання відповідним органам державної влади, військовому командуванню, військовим адміністраціям та органам місцевого самоврядування повноважень, необхідних для відвернення загрози, відсічі збройної агресії та забезпечення національної безпеки, усунення загрози небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності, а також тимчасове, зумовлене загрозою, обмеження конституційних прав і свобод людини і громадянина та прав і законних інтересів юридичних осіб із зазначенням строку дії цих обмежень.
Статтею 16 Закону № 389-VIII передбачено, що за рішенням Ради національної безпеки і оборони України, введеним у дію в установленому порядку указом Президента України, утворені відповідно до законів України військові формування залучаються разом із правоохоронними органами до вирішення завдань, пов`язаних із запровадженням і здійсненням заходів правового режиму воєнного стану, згідно з їх призначенням та специфікою діяльності.
Відповідно до статті 1 Закону України від 06.12.1991 № 1932-XII «Про оборону України» (далі - Закон № 1932-XII) військове формування - створена відповідно до законодавства України сукупність військових з`єднань і частин та органів управління ними, які комплектуються військовослужбовцями і призначені для оборони України, захисту її суверенітету, державної незалежності і національних інтересів, територіальної цілісності і недоторканності у разі збройної агресії, збройного конфлікту чи загрози нападу шляхом безпосереднього ведення воєнних (бойових) дій.
Частиною першою статті 12 Закону № 1932-XII визначено, що участь в обороні держави разом із Збройними Силами України беруть у межах своїх повноважень інші військові формування, утворені відповідно до законів України, Державна спеціальна служба транспорту, Державна служба спеціального зв`язку та захисту інформації України, а також відповідні правоохоронні органи.
На виконання Указів Президента України від 24.02.2022 № 64 «Про введення воєнного стану в Україні» та № 69 «Про загальну мобілізацію» Кабінетом Міністрів України прийнято Постанову № 168.
Відповідно до пункту 1 Постанови № 168 (тут і надалі в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин) установлено, що на період дії воєнного стану військовослужбовцям Збройних Сил, Служби безпеки, Служби зовнішньої розвідки, Головного управління розвідки Міністерства оборони, Національної гвардії, Державної прикордонної служби, Управління державної охорони, Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації, Державної спеціальної служби транспорту, військовим прокурорам Офісу Генерального прокурора, особам рядового і начальницького складу Державної служби з надзвичайних ситуацій, співробітникам Служби судової охорони, особам начальницького складу управління спеціальних операцій Національного антикорупційного бюро та поліцейським, а також особам рядового і начальницького складу Державної кримінально-виконавчої служби, які несуть службу в органах і установах зазначеної Служби в межах територіальних громад, які розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або перебувають в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні), виплачується додаткова винагорода в розмірі 30 000 гривень щомісячно (крім осіб рядового і начальницького складу Державної кримінально-виконавчої служби, яким така винагорода виплачується пропорційно часу проходження служби в розрахунку на місяць), а тим з них, які беруть безпосередню участь у бойових діях або забезпечують здійснення заходів з національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії, перебуваючи безпосередньо в районах у період здійснення зазначених заходів (у тому числі військовослужбовцям строкової служби), - розмір цієї додаткової винагороди збільшується до 100 000 гривень в розрахунку на місяць пропорційно часу участі у таких діях та заходах.
Виплата такої додаткової винагороди здійснюється на підставі наказів командирів (начальників).
Відповідно до наказів про виплату додаткової винагороди, збільшеної до 100000 гривень, включати осіб, зазначених у цьому пункті, у тому числі тих, які:
у зв`язку з пораненням (контузією, травмою, каліцтвом), пов`язаним із захистом Батьківщини, перебувають на стаціонарному лікуванні в закладах охорони здоров`я (у тому числі закордонних), включаючи час переміщення з одного лікарняного закладу охорони здоров`я до іншого, або перебувають у відпустці для лікування після тяжкого поранення за висновком (постановою) військово-лікарської (лікарсько-експертної) комісії;
захоплені в полон (крім тих, які добровільно здалися в полон) або є заручниками, а також інтерновані в нейтральні держави або безвісно відсутні (у разі, коли зазначені події сталися як до введення воєнного стану, так і після його введення);
загинули (померли внаслідок отриманих після введення воєнного стану поранень, травм), - виплата здійснюється за весь місяць, у якому особа загинула (померла).
Отже, додаткова винагорода в розмірі до 100000,00 грн пропорційно в розрахунку на місяць виплачується, зокрема, військовослужбовцям, які беруть безпосередню участь у бойових діях або забезпечують здійснення заходів з національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії та перебувають під час такої участі у бойових діях чи здійсненні заходів з національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії, безпосередньо в районах у період здійснення зазначених заходів.
Згідно з пунктом 2-1 Постанови № 168 порядок і умови виплати додаткової винагороди, а також одноразової грошової допомоги, передбачених цією постановою, визначаються керівниками відповідних міністерств та державних органів.
З метою врегулювання виплати військовослужбовцям додаткової винагороди, передбаченої постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2022 № 168, Міністром оборони України видано окреме доручення від 23.06.2022 № 912/з/29 (далі - Доручення від 23.06.2022 № 912/з/29), згідно з пунктом 1 якого під терміном безпосередня участь військовослужбовця у бойових діях або забезпеченні здійснення заходів з національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії, перебуваючи безпосередньо в районах у період здійснення зазначених заходів (далі - бойові дії або заходи) слід розуміти виконання військовослужбовцем:
бойових завдань у складі військової частини (підрозділу), яка (який) веде воєнні (бойові) дії у складі діючих угруповань військ (сил) Сил оборони держави (визначених Головнокомандувачем Збройних Сил України або начальником Генерального штабу Збройних Сил України) в районі ведення воєнних (бойових) дій;
бойових (спеціальних) завдань на лінії бойового зіткнення (в межах району виконання бойових (спеціальних) завдань військовою частиною (підрозділом, у тому числі зведеним) першого ешелону оборони або наступу (контрнаступу, контратаки)) під час перебування у складі органу військового управління, штабу у групування військ (сил) або штабу тактичної групи, включеної до складу діючих угрупувань військ (сил) Сил оборони держави;
бойових (спеціальних) завдань із всебічного забезпечення діючих угруповань військ (сил) Сил оборони держави безпосередньо в районі ведення бойових дій згідно з бойовими розпорядженнями;
бойових завдань з ведення руху опору на територіях України, тимчасово окупованих (захоплених) противником; завдань з ведення оперативної (військової, спеціальної) розвідки в районі ведення бойових дій або на територіях України, тимчасово окупованих (захоплених) противником;
бойових завдань з відбиття збройного нападу (вогневого ураження противника) на об`єкти, що охороняються, звільнення таких об`єктів у разі їх захоплення або спроби насильного заволодіння зброєю, бойовою та іншою технікою;
бойових завдань з пошуку, виявлення та знешкодження диверсійно-розвідувальних груп, незаконних збройних формувань (озброєних осіб);
виконання бойових завдань з вогневого ураження повітряних цілей;
виконання бойових завдань у районах ведення бойових дій з виявлення повітряних цілей;
здійснення польотів у районах ведення воєнних дій, ведення повітряного бою;
здійснення заходів з виводу повітряних суден з під удару противника з виконанням зльоту;
виконання бойових (спеціальних) завдань кораблями, катерами, суднами в морській, річковій акваторії.
Абзацами 1 та 2 пункту 3 Доручення від 23.06.2022 №912/з/29 передбачено, що райони ведення бойових дій визначати відповідними рішеннями (наказами, директивами, розпорядженнями) Головнокомандувача Збройних Сил України, а склад діючих угруповань військ (сил) Сил оборони держави - відповідними рішеннями (наказами, директивами, розпорядженнями) Головнокомандувача Збройних Сил України або начальника Генерального штабу Збройних Сил України.
Окремо, відповідними рішеннями (наказами, директивами, розпорядженнями) Головнокомандувача Збройних Сил України визначати інші райони ведення бойових дій (у т.ч. повітряного простору), в яких також здійснювалися заходи з національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії з визначенням конкретного місця та часу їх проведення.
Водночас, абзацами 3-7 пункту 3 Доручення від 23.06.2022 № 912/з/29 визначено, що документальне підтвердження безпосередньої участі військовослужбовців у бойових діях або забезпеченні здійснення заходів з національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії, у період здійснення зазначених дій або заходів здійснювати на підставі таких документів:
бойовий наказ (бойове розпорядження);
журнал бойових дій (вахтовий, навігаційно-вахтовий, навігаційний журнал) або журнал ведення оперативної обстановки або бойове донесення (підсумкове, термінове, позатермінове) або постова відомість (під час охорони об`єкта, на який було здійснено збройний напад;
рапорт (донесення) командира підрозділу (групи) про участь кожного військовослужбовця (у тому числі з доданих або оперативно підпорядкованих підрозділів) у бойових діях, у виконанні бойових (спеціальних) завдань.
Про підтвердження безпосередньої участі відряджених військовослужбовців у бойових діях або заходах надавати довідку керівника органу військового управління, штабу угрупування військ (сил), штабу тактичної групи, командира військової частини (установи, навчального закладу), до яких для виконання завдань відряджений військовослужбовець.
Відповідно до пункту 4 Доручення від 23.06.2022 № 912/з/29, керівникам органів військового управління, штабів угрупувань військ (сил), штабів тактичних груп, командирам військових частин (установ, навчальних закладів), що входять до складу діючих угруповань військ (сил) Сил оборони держави, до яких відряджені військовослужбовці, щомісячно до 5 числа повідомляти органи військового управління, військові частини (установи, навчальні заклади) за місцем штатної служби цих військовослужбовців про дні безпосередньої участі військовослужбовців у бойових діях або заходах за минулий місяць за формою, наведеною в додатку № 1 до цього доручення.
У разі, якщо військовослужбовці були відряджені до військових частин (установ), що входять до складу діючих угруповань військ (сил) Сил оборони держави з однієї військової частини, то безпосередня участь у бойових діях цих військовослужбовців може підтверджуватися однією довідкою з відображенням в ній термінів безпосередньої участі у бойових діях або заходах кожного військовослужбовця за формою, наведеною в додатку №2 до цього доручення.
У підставах про видання таких довідок (додаток №1 або додаток №2) обов`язково зазначати документи, визначені абзацами 3 або 4 та абзацом 5 пункту 3 цього доручення.
Надати право керівникам органів військового управління, штабів угрупувань військ (сил), штабів тактичних груп, перелік яких затверджений Головнокомандувачем Збройних Сил України або начальником Генерального штабу Збройних Сил України, включати до таких довідок терміни безпосередньої участі відряджених військовослужбовців у бойових діях або заходах починаючи з 24 лютого 2022 року.
Пунктом 14 Доручення від 23.06.2022 № 912/з/29 передбачено, що це доручення застосовувати з 01.06.2022 (крім абзацу третього пункту 1, абзацу четвертого пункту 7 та підпункту 9.11 пункту 9 (в частині виплати додаткової винагороди військовослужбовцям за час проходження підготовки (навчання) за кордоном щодо порядку застосування, обслуговування та ремонту різних видів озброєння та військової/спеціальної техніки) цього доручення, які застосовувати з 24.02.2022).
Тобто зазначене Доручення від 23.06.2022 № 912/з/29 видане Міністром оборони України з метою врегулювання виплати військовослужбовцям додаткової винагороди, передбаченої постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2022 № 168, застосовується з 01.06.2022 (крім окремих випадків, коли положення цього акта застосовуються з 24.02.2022).
При цьому абзацом 4 пункту 5 Доручення від 23.06.2022 №912/з/29 надано право керівникам органів військового управління, штабів угрупувань військ (сил), штабів тактичних груп включати до довідок про безпосередню участь у бойових діях або заходах терміни безпосередньої участі відряджених військовослужбовців у бойових діях або заходах починаючи з 24 лютого 2022 року.
Суд зазначає, що відповідач посилається на положення вказаного Доручення від 23.06.2022 №912/з/29, обґрунтовуючи правомірність своїх дій.
Щодо посилання позивача на те, що Окреме доручення Міністра оборони від 23.06.2022 №912/з/29 не було зареєстровано в Міністерстві юстиції України і що положення цього Доручення не підлягають до застосування для прийняття рішення щодо невключення позивача до наказу про виплату додаткової винагороди на період дії воєнного стану, регламентованої Постановою КМУ №168, суд відхиляє, оскільки з урахуванням пункту 5 Положення про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств, інших органів виконавчої влади, затвердженого Постановою КМУ від 28.12.1992 № 731, таке Доручення не підлягає державній реєстрації в Міністерстві юстиції України.
Крім того, прийняття Міністром оборони України вказаного Доручення від 23.06.2022 №912/з/29 узгоджується з повноваженнями, визначеними пунктом 17 Порядку № 260, а тому відповідні рішення підлягають врахуванню при вирішення питання про виплату додаткової винагороди, передбаченої Постановою КМУ № 168.
Згідно з витягом із наказу начальника Луганського зонального відділу Військової служби правопорядку (з адміністративно-господарської діяльності) «Про виплату додаткових винагород» від 04.07.2022 №116, виплатити особовому складу Луганського зонального відділу Військової служби правопорядку додаткову винагороду в розмірі 30 000,00 грн в розрахунку на місяць пропорційно часу проходження служби за період з 01 червня по 30 червня 2022 року, молодшому сержанту ОСОБА_1 .
Відповідно до витягу з наказу начальника Луганського зонального відділу Військової служби правопорядку (з адміністративно-господарської діяльності) «Про виплату додаткових винагород» від 26.10.2022 №379, виплатити особовому складу Луганського зонального відділу Військової служби правопорядку, за період безпосередньої участі в бойових діях або забезпеченні здійснення заходів з національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії під час перебування безпосередньо в районах ведення воєнних (бойових) дій (проведення заходів) додаткову винагороду в розмірі 100 000,00 грн в розрахунку на місяць пропорційно часу проходження служби та участі у таких діях та заходах за період з 01 червня по 31 липня 2022 року, відповідно до додатку 1, додатку 2 та додатку 3 до цього наказу.
Згідно додатку 1 під номером 58 зазначено молодшого сержанта ОСОБА_1 , періоди безпосередньої участі з 17.06.2022 по 30.06.2022, підстава довідка військової частини НОМЕР_4 II від 21.10.2022 № 313/ОТУЛ/8259/д.
Відповідно до додатку 2 під номером 63 зазначено молодшого сержанта ОСОБА_1 , періоди безпосередньої участі з 01.06.2022 по 05.06.2022, з 09.06.2022 по 12.06.2022, підстава довідка оперативно-тактичного угруповання «Соледар» від 24.10.2022 №1192/ОТУ.
Згідно даних Відомості розподілу виплат ОМС Луганського зонального відділу від 25.11.2022 № 221125РВ000029203867, позивачу була виплачена додаткова винагорода у розмірі 100 000,00 грн. пропорційно часу виконання завдань у сумі 50 563,33 грн. (з врахуванням сплати військового збору 1,5 % від доходу, підставою чого є положення підпункту 1.4. пункту 16-1 Підрозділу 10 Розділу XX Податкового кодексу України).
Відповідно до витягу з наказу начальника Луганського зонального відділу Військової служби правопорядку (з основної діяльності) «Про результати службового розслідування» від 29.11.2023 №107, молодшому сержанту ОСОБА_1 було донараховано додаткову винагороду під час дії воєнного стану за червень 2022 року у розмірі 2333,33 грн.
Згідно даних Відомості розподілу виплат ДП Лугансько-Павлоградського ЗВВСП від 22.12.2023 № 231222РВ000036351216, була доплачена додаткова винагорода у розмірі 100 000,00 грн. пропорційно часу виконання завдань у сумі 2 298,33 грн. (з врахуванням сплати військового збору 1,5 % від доходу, підставою чого є положення підпункту 1.4. пункту 16-1 Підрозділу 10 Розділу XX Податкового кодексу України).
Отже, за період 31.05.2022 по 06.06.2022 та з 09.06.2022 по 30.06.2022 позивачу була нарахована та виплачена додаткова винагороди у розмірі 100000,00 грн. (пропорційно часу участі військовослужбовців у таких діях або заходах), передбачена постановою № 168, що підтверджується відповідними витягами з наказів та довідками про перерахування коштів.
Щодо виплати позивачу додаткової винагороди у розмірі 100000,00 грн. (пропорційно часу участі військовослужбовців у таких діях або заходах) передбаченої постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2022 № 168 за липень 2022 року.
З метою врегулювання виплати військовослужбовцям додаткової винагороди, передбаченої постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2022 №168, Міністром оборони України видано окреме доручення від 23.06.2022 №912/з/29 (надалі - Доручення від 23.06.2022 №912/з/29).
Пунктом 9 вказаного окремого доручення від 23.06.2022 №912/з/29 визначено, що до наказів про виплату додаткової винагороди в розмірі 100000,00 грн або 30000,00 грн не включати військовослужбовців, які вживали алкогольні напої (наркотичні та психотропні речовини) на території військової частини як у службовий, так і позаслужбовий час, прибували на службу та/або виконували обов`язки військової служби в нетверезому стані (у стані наркотичного сп`яніння) - за місяць, у якому здійснено таке порушення, оголошеного наказом командира (начальника).
Пунктом 9.10 вказаного окремого доручення від 23.06.2022 №912/з/29 визначено, що вчинили інші дії (бездіяльність), за які судом прийнято рішення про притягнення до відповідальності за вчинення кримінального, військового адміністративного правопорушення або адміністративного правопорушення, пов`язаного з корупцією за місяць, у якому така постанова (вирок) надійшла до військової частини.
Згідно з п.14 окремого доручення Міністра оборони України № 912/з/29 від 23.06.2022 це доручення застосовувати з 01.06.2022 (крім абзацу третього пункту 1, абзацу четвертого пункту 7 та підпункту 9.11 пункту 9 (в частині виплати додаткової винагороди військовослужбовцям за час проходження підготовки (навчання) за кордоном щодо порядку застосування, обслуговування та ремонту різних видів озброєння та військової/спеціальної техніки) цього доручення, які застосовувати з 24.02.2022).
З аналізу вищенаведеного вбачається, що прийняття Міністром оборони України рішення від 25.03.2022 №248/1298 та розпорядження від 23.06.2022 №912/з/29 узгоджується з повноваженнями, визначеними пунктом 17 Порядку № 260, а тому відповідні рішення підлягають врахуванню при вирішення питання про виплату додаткової допомоги, передбаченої Постановою №168.
Так, за змістом відповідних рішень Міністра оборони України від 25.03.2022 №248/1298 та від 23.06.2022 №912/з/29 простежується, що виплата премії та додаткової винагороди здійснюється на підставі відповідного наказу командира частини, в якому зазначається конкретний перелік військовослужбовців, які набули право на дані виплати, з врахуванням дотримання даними військовослужбовцями норм чинного законодавства та належного виконання ними покладених на них обов`язків.
Згідно поданого відповідачем відзиву, підставою, позбавлення ОСОБА_1 , додаткової винагороди, передбаченої Постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2022 року № 168 у розмірі 30 000 тисяч за липень 2022 року та у розмірі 100 000 тисяч пропорційно дням участі у бойових діях, є перебування позивача у стані алкогольного сп`яніння в липні 2022 року.
08 липня 2022 року офіцером відділення організації охорони, патрульно-постової служби, розшуку та діяльності Військової служби правопорядку в гарнізонах Луганського зонального відділу Військової служби правопорядку старшим лейтенантом ОСОБА_2 було складено протокол № 1/13 від 08 липня 2022 року військове адміністративне правопорушення, передбачене ч. 3 ст. 172-20 КУпАП: розпивання алкогольних, слабоалкогольних напоїв або вживання наркотичних засобів, психотропних речовин чи їх аналогів військовослужбовцями, військовозобов`язаними та резервістами під час проходження зборів на території військових частин, військових об`єктів, або поява таких осіб на території військової частини в нетверезому стані, у стані наркотичного чи іншого сп`яніння, або виконання ними обов`язків військової служби в нетверезому стані, у стані наркотичного чи іншого сп`яніння, а також відмова таких осіб від проходження огляду на стан алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за такі самі порушення, або в умовах особливого періоду
12 липня 2022 року офіцером відділення організації охорони, патрульно-постової служби, розшуку та діяльності Військової служби правопорядку в гарнізонах Луганського зонального відділу Військової служби правопорядку старшим лейтенантом ОСОБА_2 було складено протокол №1/116 від 12 липня 2022 року військове адміністративне правопорушення, передбачене ч. 3 ст. 172-20 КУпАП: розпивання алкогольних, слабоалкогольних напоїв або вживання наркотичних засобів, психотропних речовин чи їх аналогів військовослужбовцями, військовозобов`язаними та резервістами під час проходження зборів на території військових частин, військових об`єктів, або поява таких осіб на території військової частини в нетверезому стані, у стані наркотичного чи іншого сп`яніння, або виконання ними обов`язків військової служби в нетверезому стані, у стані наркотичного чи іншого сп`яніння, а також відмова таких осіб від проходження огляду на стан алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за такі самі порушення, або в умовах особливого періоду.
14 липня 2022 року офіцером відділення організації охорони, патрульно-постової служби, розшуку та діяльності Військової служби правопорядку в гарнізонах Луганського зонального відділу Військової служби правопорядку старшим лейтенантом ОСОБА_2 було складено протокол №1/019 від 08 липня 2022 року військове адміністративне правопорушення, передбачене ч. 3 ст. 172-20 КУпАП: розпивання алкогольних, слабоалкогольних напоїв або вживання наркотичних засобів, психотропних речовин чи їх аналогів військовослужбовцями, військовозобов`язаними та резервістами під час проходження зборів на території військових частин, військових об`єктів, або поява таких осіб на території військової частини в нетверезому стані, у стані наркотичного чи іншого сп`яніння, або виконання ними обов`язків військової служби в нетверезому стані, у стані наркотичного чи іншого сп`яніння, а також відмова таких осіб від проходження огляду на стан алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за такі самі порушення, або в умовах особливого періоду.
Крім того, згідно даних Єдиного державного реєстру судових рішень постановою 07 жовтня 2022 року Красногвардійського районного суду м. Дніпропетровська по справі № 204/8122/22, яка набрала законної сили, визнано ОСОБА_1 винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.3 ст.172-20 КУпАП, та накласти на нього адміністративне стягнення у вигляді штрафу у розмірі 215 (двохсот п`ятнадцяти) неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 3655 (три тисячі шістсот п`ятдесят п`ять) гривень.
Згідно даних Єдиного державного реєстру судових рішень постановою 05 жовтня 2022 року Артемівського міськрайонного суду Донецької області по справі № 219/2097/22, яка набрала законної сили, визнано ОСОБА_1 винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 172-20 КУпАП, та піддати його адміністративному стягненню у виді штрафу на користь держави у розмірі 3 655 грн. 00 коп.
Виходячи із вищевикладеного, суд доходить висновку, що після встановлення факту перебування 08 липня 2022 року, 12 липня 2022 року та 14 липня 2022 року ОСОБА_1 на службі у стані алкогольного сп`яніння, керуючись вимогами пункту 9 окремого доручення від 23.06.2022 №912/з/29, у відповідача були правові підстави для позбавлення позивача виплати премії та додаткової винагороди за липень 2022 року.
Крім того суд враховує, що відповідно до статті 1 Дисциплінарного статуту військова дисципліна - це бездоганне і неухильне додержання всіма військовослужбовцями порядку і правил, встановлених військовими статутами та іншим законодавством України.
Згідно з статтею 4 Дисциплінарного статуту військова дисципліна зобов`язує кожного військовослужбовця, зокрема: поводитися з гідністю й честю, не допускати самому і стримувати інших від негідних вчинків; не вживати під час проходження військової служби (крім медичного призначення) наркотичні засоби, психотропні речовини чи їх аналоги, а також не вживати спиртні напої під час виконання обов`язків військової служби.
Враховуючи встановлені обставини справи в сукупності, а також факт перебування 08 липня 2022 року, 12 липня 2022 року та 14 липня 2022 року ОСОБА_1 на службі у стані алкогольного сп`яніння, що є порушенням військової дисципліни та суперечить покладеним на нього обов`язкам та змісту військової присяги, підриває довіру та авторитет Збройних Сил України, суд дійшов висновку, що відповідач діяв на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, а тому правомірно позбавив позивача права додаткової винагороди, передбаченої постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2022 №168 за липень 2022 року.
Що стосується інших обставин, якими сторони обґрунтовують свої вимоги та заперечення, суд вважає за необхідне зауважити, що у пункті 25 Рішення Європейського суду з прав людини у справі Проніна проти України зазначено, що суд зобов`язаний надавати відповідь на кожен із специфічних, доречних та важливих доводів заявника. Виходячи з позиції цього суду, що висловлена в пункті 42 рішення Бендерський проти України, судові рішення мають в достатній мірі висвітлювати мотиви, на яких вони базуються.
Вказані вимоги зобов`язують суди при вирішенні справи у кожному конкретному випадку вживати передбачені законом заходи з метою з`ясування всіх обставин у справі, що мають значення для вирішення спору, встановити та надати вичерпну оцінку фактичним обставинам у межах спірних правовідносин з метою з`ясування об`єктивних причин та факторів, що зумовили настання для платника негативних наслідків у вигляді порушеного права, що підлягає захисту, та в достатній мірі висвітлити мотиви прийняття конкретних рішень.
З урахуванням зазначеного суд не надає оцінку іншим доводам сторін, оскільки вони не мають суттєвого впливу на рішення суду за результатами вирішення цього спору.
Сторонами суду не наведено інших специфічних, доречних та важливих аргументів, які суд зобов`язаний оцінити, виконуючи свої зобов`язання щодо пункту 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод.
Оскільки матеріалами справи підтверджено нарахування та виплати позивачу додаткової винагороди за період з 31.05.2022 до 06.06.2022, з 09.06.2022 до 30.06.2022 відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 28.02.2022 № 168 Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану та відсутність підстав для нарахування додаткової винагороди за період з 01.07.2022 до 31.07.2022 відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 28.02.2022 № 168 Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є необґрунтованими, а тому не підлягають задоволенню.
Питання про розподіл судових витрат судом не вирішується, оскільки позивач відповідно до пунктів 12 та 13 частини першої статті 5 Закону України Про судовий збір звільнений від сплати судового збору.
Керуючись статтями 2, 8, 9, 19, 20, 32, 72, 77, 90, 94, 132, 241-246, 250, 255, 262, 293, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
У задоволенні позову адвоката Кириленка Андрія Володимировича в інтересах ОСОБА_1 до Лугансько-Павлоградського зонального відділу Військової служби правопорядку про визнання протиправною бездіяльність та зобов`язання вчинити певні дії відмовити.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається безпосередньо до Першого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Суддя О.В. Ірметова