Провадження № 2/359/521/2022
Справа № 359/5717/21
РІШЕННЯ
Іменем України
14 лютого 2022 року Бориспільський міськрайонний суд Київської області у складі:
головуючого Семенюти О.Ю.,
за участю секретаря судового засідання Моргушко Л.В.,
позивача ОСОБА_1 ,
розглянувши в приміщенні суду у відкритому судовому засіданні у порядку загального позовного провадження цивільну справу за позовом ОСОБА_1 , який діє в інтересах неповнолітнього ОСОБА_2 , до Бориспільської районної державної адміністрації Київської області, Управління соціального захисту населення Бориспільської районної державної адміністрації Київської області, третя особа: Служба у справах дітей та сім`ї Бориспільської районної державної адміністрації Київської області, про стягнення державної соціальної допомоги,
В С Т А Н О В И В :
1. Зміст доводів пред`явленого позову.
У червні 2021 року ОСОБА_1 звернувся до суду з вказаним позовом. В обґрунтування зазначив, що 30 серпня 2012 року розпорядженням Бориспільської районної державної адміністрації № 2840 "Про призначення батьками-вихователями дитячого будинку сімейного типу с. Ревне ОСОБА_1 та ОСОБА_3 та влаштування дітей" був створений дитячий будинок сімейного типу на базі родини ОСОБА_4 с. Ревне. Розпорядженням Бориспільської районної державної адміністрації від 15.01.2015 № 09 до дитячого будинку сімейного типу (далі - ДБСТ) родини ОСОБА_4 с. Ревне влаштовано малолітнього ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 . 15 січня 2015 року між Бориспільською районною державною адміністрацією та батьками-вихователями ОСОБА_3 та ОСОБА_1 було укладено Угоду про організацію діяльності дитячого будинку сімейного типу № 19. Бориспільською районною державною адміністрацією Київської області від 21 листопада 2018 року прийнято Розпорядження № 1339 "Про припинення функціонування дитячого будинку сімейного типу родини ОСОБА_4 с. Ревне", яким Управління соціального захисту населення зобов`язано припинити призначення і виплату державної соціальної допомоги на дітей, позбавлених батьківського піклування: ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_2 та батьків-вихователів ОСОБА_1 та ОСОБА_3 з моменту підписання договору про припинення дії угод "Про організацію діяльності дитячого будинку сімейного типу" та акту про факт передачі дітей. Управління соціального захисту населення припинило призначення і виплату державної соціальної допомоги на дітей, в тому числі і ОСОБА_2 , хоча так і не було підписано договір про припинення дії угод та всі діти відмовились залишати родину ОСОБА_4 . До 08.12.2020 ОСОБА_2 продовжив жити у родині позивача, незважаючи на відсутність грошового забезпечення зі сторони держави. Позивач продовжував купляти речі, годувати, виховувати ОСОБА_2 . На думку позивача, були відсутні підстави для припинення виплат державної соціальної допомоги дитині-вихованцю дитячого будинку сімейного типу родини ОСОБА_8 . 08 грудня 2020 року розпорядженням Бориспільської районної державної адміністрації "Про призначення піклувальника над неповнолітнім ОСОБА_2 " призначено піклувальником ОСОБА_2 над ОСОБА_2 . Отже, на користь ОСОБА_1 підлягає стягнення з Управління соціального захисту населення невиплачена державна соціальна допомога на дитину, позбавлену батьківського піклування, ОСОБА_2 , за період з 10.07.2019 по 08.12.2020 у загальному розмірі 94223,00 грн (з розрахунку 2,5 прожиткового мінімуму для дітей відповідного віку щомісячно), а також інфляційні збитки за цей період у розмірі 4400,21 грн, та 3% річних у розмірі 4004,32 грн.
2. Інформація про рух цивільної справи. Ставлення учасників судового процесу до пред`явленого позову.
Ухвалою судді Бориспільського міськрайонного суду Київської області від 02 липня 2021 року було відкрито провадження по справі за правилами загального позовного провадження та призначено справу до підготовчого засідання (а.с.26).
Ухвалою Бориспільського міськрайонного суду Київської області від 26 серпня 2021 року було закрито підготовче провадження по справі та призначено справу до судового розгляду (а.с.82).
27.07.2021 на адресу суду надійшов відзив від Управління соціального захисту населення, в якому начальник Білецька І. просила відмовити у задоволенні позову ОСОБА_1 . Зазначила, що Розпорядженням Бориспільської районної державної адміністрації Київської області (далі - Бориспільської РДА) від 10.07.2019 № 395 "Про призупинення виплат батькам-вихователям дитячого будинку сімейного типу родини ОСОБА_4 с.Ревне" Управлінню соціального захисту населення було доручено призупинити грошове забезпечення батькам-вихователям та державну соціальну допомогу на дітей дитячого будинку сімейного типу родини ОСОБА_4 с. Ревне, у зв`язку з невиконанням батьками-вихователями обов`язків щодо належного виховання, розвитку та утримання дітей. На виконання цього розпорядження було призупинено соціальні виплати з 10 липня 2019 року. Протягом 2019 року позивач неодноразово звертався до Управління щодо переведення виплат на нього замість ОСОБА_3 , яка є отримувачем допомоги. Однак, лише за заявою ОСОБА_3 такі дії могли бути виконані. Розпорядженням Бориспільської районної державної адміністрації Київської області від 20.11.2019 № 681 "Про встановлення піклування та призначення піклувальника над неповнолітніми ОСОБА_5 , ОСОБА_7 , ОСОБА_2 " встановлено піклування та призначено піклувальника над неповнолітніми, в тому числі ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , які мають статус дітей, позбавлених батьківського піклування, ОСОБА_1 . Позивачу було роз`яснено можливість оформлення допомоги на дітей, однак він відмовився її оформити, що свідчить про його бажання діяти виключно в своїх інтересах при отриманні коштів, як батька-вихователя.
Представник Бориспільської районної державної адміністрації був неодноразово повідомлений про час та місце розгляду справи, заяв та клопотань не направляв.
03.08.2021, 13.09.2021 (а.с.34,89) на адресу суду надійшов лист від начальника служби у справах дітей та сім`ї ОСОБА_9 , в якому вона просила розгляд справи проводити без участі представника третьої особи.
У судовому засіданні позивач позов підтримав, просив задовольнити.
3. Обставини, встановлені судом.
Розпорядженням Бориспільської РДА від 15.01.2015 № 09 до Дитячого будинку сімейного типу родини ОСОБА_4 с. Ревне влаштовано малолітнього ОСОБА_2 (а.с.12-13).
Відповідно до пунктів 5.1, 5.2 розпорядження Бориспільської РДА від 15.01.2015 №09 Управління праці та соціального захисту населення райдержадміністрації зобов`язано призначити та розпочати виплату державної соціальної допомоги на дітей, грошове забезпечення батькам-вихователям у межах видатків, передбачених у державному бюджеті; здійснювати зазначені виплати на дітей, грошове забезпечення батькам-вихователям щомісяця до 20 числа.
Між Бориспільською РДА та батьками-вихователями ОСОБА_3 та ОСОБА_1 15 січня 2015 року укладено Угоду про організацію діяльності дитячого будинку сімейного типу № 19 (а.с.14).
Пунктами 3.1, 3.2 вищезазначених Угод про організацію діяльності дитячого будинку сімейного типу передбачено, що Бориспільська РДА зобов`язується у межах видатків, передбачених у державному бюджеті на утримання дитячого будинку сімейного типу, перераховувати щомісяця до 20 числа на особові рахунки обох батьків-вихователів у банківській установі кошти в розмірі двох прожиткових мінімумів для дітей відповідного віку та щомісяця виплачувати грошове забезпечення батькам-вихователям.
Бориспільською РДА Київської області від 21 листопада 2018 року прийнято Розпорядження № 1339 "Про припинення функціонування дитячого будинку сімейного типу родини ОСОБА_4 с.Ревне" та зобов`язано припинити функціонування дитячого будинку сімейного типу родини ОСОБА_4 , який знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 , у зв`язку з виникненням несприятливих умов для виховання та спільного проживання дітей (п.1). Зняти з ОСОБА_1 та ОСОБА_3 статус батьків-вихователів (п.2). Вивести зі складу дитячого будинку сімейного типу родини ОСОБА_4 дітей-вихованців: ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 (п.3). Зняти з дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_2 статус дітей-вихованців (п.4). Припинити дію угоди про організацію діяльності дитячого будинку сімейного типу родини ОСОБА_4 від 30.08.2002 №9, від 04.10.2012 № 10, від 15.01.2015 № 19 (пункти 5, 6, 7). Службу у справах дітей та сім`ї райдержадміністрації зобов`язати вжити відповідних організаційно-правових заходів: забезпечити подальше влаштування ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_2 до сімейних форм виховання; забезпечити виконання п.п. 5, 6, 7 цього розпорядження (п.8). Управління соціального захисту населення районної державної адміністрації зобов`язано припинити призначення і виплату державної соціальної допомоги на дітей, позбавлених батьківського піклування: ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_2 та батьків-вихователів ОСОБА_1 та ОСОБА_3 з моменту підписання договору про припинення дії угод "Про організацію діяльності дитячого будинку сімейного типу" та акту про факт передачі дітей (п.9). Визнати таким, що втратило чинність розпорядження Бориспільської райдержадміністрації від 30 серпня 2012 року № 2840 "Про призначення батьками-вихователями дитячого будинку сімейного типу с. Ревне ОСОБА_3 , ОСОБА_1 та влаштування дітей" (а.с.17).
Розпорядженням Бориспільської районної державної адміністрації Київської області від 10.07.2019 № 395 "Про призупинення виплат батькам-вихователям дитячого будинку сімейного типу родини ОСОБА_4 с.Ревне" Управлінню соціального захисту населення доручено призупинити грошове забезпечення батькам-вихователям та державну соціальну допомогу на дітей дитячого будинку сімейного типу родини ОСОБА_4 с. Ревне, який знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 , у зв`язку з невиконанням батьками-вихователями обов`язків щодо належного виховання, розвитку та утримання дітей (п.1). Контроль за виконанням цього розпорядження покладено на заступника голови райдержадміністрації ОСОБА_10 (а.с.65).
Розпорядженням Бориспільської районної державної адміністрації Київської області від 20.11.2019 № 681 "Про встановлення піклування та призначення піклувальника над неповнолітніми ОСОБА_5 , ОСОБА_7 , ОСОБА_2 " за результатами розгляду заяви ОСОБА_1 встановлено піклування та призначено піклувальника над неповнолітніми: ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , які мають статус дітей, позбавлених батьківського піклування, ОСОБА_1 який проживає за адресою: АДРЕСА_1 (а.с.64).
Згідно з інформацією з акта щодо надання консультації оформлення державної соціальної допомоги на дітей, яким встановлено опіку чи піклування (а.с.63) 19.12.2019 на особистий прийом звернувся ОСОБА_1 стосовно оформлення державної соціальної допомоги на дітей, яким встановлено опіку чи піклування. ОСОБА_1 було надано роз`яснення щодо можливості оформлення допомоги, надано перелік документів оформлення державної соціальної допомоги на дітей, яким встановлено опіку чи піклування. Від написання заяви ОСОБА_1 відмовився.
08 грудня 2020 року розпорядженням Бориспільської районної державної адміністрації №580 "Про призначення піклувальника над неповнолітнім ОСОБА_2 " звільнено ОСОБА_1 від повноважень піклувальника над дитиною, позбавленою батьківського піклування, ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 (п.1), управлінню праці та соціального захисту населення припинити виплати державної соціальної допомоги на ОСОБА_2 , призначено піклувальником над ОСОБА_2 його сестру ОСОБА_11 (а.с.21).
Рішенням Київського окружного адміністративного суду від 20 березня 2020 року у справі № 320/6514/18 було визнано протиправним та скасовано розпорядження Бориспільської районної державної адміністрації Київської області від 21.11.2018 № 1339 «Про припинення функціонування дитячого будинку сімейного типу родини ОСОБА_4 с. Ревне». Постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 23 грудня 2020 року (а.с.54-56) вказане рішення Київського окружного адміністративного суду від 20 березня 2020 року було скасовано та прийнято нове, яким відмовлено ОСОБА_1 в задоволенні позовних вимог.
Рішенням Київського окружного адміністративного суду від 30 вересня 2020 року у справі № 320/4410/20 (а.с.174-191) було визнано протиправним та скасовано розпорядження Бориспільської районної державної адміністрації Київської області № 395 від 10.07.2019 "Про призупинення виплат батькам-вихователям дитячого будинку сімейного типу родини ОСОБА_4 с. Ревне", визнано протиправною бездіяльність Управління соціального захисту населення Бориспільської районної державної адміністрації Київської області щодо ненарахування державної соціальної допомоги на дітей, позбавлених батьківського піклування та грошового забезпечення батькам-вихователям дитячого будинку сімейного типу родини ОСОБА_4 с. Ревне", зобов`язано Управління соціального захисту населення Бориспільської районної державної адміністрації Київської області провести перерахунок та виплату сум щомісячної державної соціальної допомоги на дітей, позбавлених батьківського піклування, та грошового забезпечення батькам-вихователям дитячого будинку сімейного типу родини ОСОБА_4 с. Ревне, починаючи з 10.07.2019 за весь період отримання такої виплати.
Постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 27 січня 2021 року (а.с.57-62) вказане рішення Київського окружного адміністративного суду від 30 вересня 2020 року було скасовано та прийнято нове, яким відмовлено ОСОБА_1 , ОСОБА_3 , які діють в інтересах неповнолітніх: ОСОБА_7 , ОСОБА_11 та повнолітнього ОСОБА_5 в задоволенні позовних вимог. Також у цій Постанові зазначено, що "Колегія суддів звертає увагу, що в даному випадку відповідачем 1 (Бориспільською районною державною адміністрацією Київської області) не було припинено виплату соціальної допомоги, а було призупинено виплату, оскільки в даному випадку статус позивачів, як батьків-вихователів припинено з моменту прийняття розпорядження та з зазначеного часу позивач 1 ( ОСОБА_1 ) не був позбавлений права на отримання статусу опікуна над трьома дітьми-сиротами.
Також, суд апеляційної інстанції зазначає, що в судовому засіданні позивач 1 ( ОСОБА_1 ) зазначив, що вихованням трьох дітей, які мешкають на даний час з ним займеться він один, оскільки його дружина постійно працює в місті Києві та надає послуги няні.
Так, суд першої інстанції зазначає, що станом на час розгляду даної справи ДБСТ функціонує та в ньому знаходяться три дитини дітей, а саме ОСОБА_11 2005 р.н., учень 10 класу Ревненської ЗОШ, ОСОБА_7 2002 р.н., студентка першого курсу Львівського університету денної форми навчання, ОСОБА_5 , 2001 р.н., студент Вищого професійного училища м.Києва денної форми навчання.
Колегія суддів звертає увагу, що в рішенні суду від 23 грудня 2020 року по справі №320/6514/18 та в п. 2 Положення № 564 чітко зазначено, що статус дитячого будинку сімейного типу набувається виключно в разі коли сім`я (подружжя) або окремої особи беруть виховання та спільне проживання не менш як 5 дітей-сиріт, проте, судом першої інстанції не було взято до уваги дані обставини.
Також, колегія суддів звертає увагу, що ОСОБА_1 та ОСОБА_3 було запропоновано оформити опікунство над вищезазначеними трьома дітьми, проте позивачі відмовилися, що в свою чергу може свідчити про не бажання даних осіб здійснювати опіку над дітьми-сиротами, а діють виключно в своїх інтересах про отримання коштів, як батьки-вихователі".
Ухвалою Верховного Суду від 12 березня 2021 року було відмовлено у відкритті касаційного провадження по справі № 320/4410/20.
Зі змісту довідок про склад сім`ї від 16.12.2019, 30.01.2020, 10.02.2020, 19.03.2020 (а.с.140-143), акта фактичного місця проживання від 18.12.2019 (а.с.159) вбачається, що ОСОБА_11 зареєстрований та проживає за адресою: АДРЕСА_1 .
Відповідно до актів обстеження житлових умов заявника від 02.09.2019, 21.02.2020, 01.06.2020 (а.с.170-172) у будинку за адресою: АДРЕСА_1 проживають ОСОБА_1 , ОСОБА_11 , ОСОБА_7 , ОСОБА_5 .
4. Норми права, якими керується суд, при вирішенні спору.
26 червня 2019 року Кабінетом Міністрів України прийнято постанову №552 "Деякі питання виплати державної соціальної допомоги на дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, грошового забезпечення батькам-вихователям і прийомним батькам за надання соціальних послуг у дитячих будинках сімейного типу та прийомних сім`ях за принципом "гроші ходять за дитиною", оплати послуг із здійснення патронату над дитиною та виплати соціальної допомоги на утримання дитини в сім`ї патронатного вихователя, підтримки малих групових будинків", пунктом 1 якої затверджено Порядок призначення і виплати державної соціальної допомоги на дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, грошового забезпечення батькам-вихователям і прийомним батькам за надання соціальних послуг у дитячих будинках сімейного типу та прийомних сім`ях за принципом "гроші ходять за дитиною" (далі - Порядок №552).
Постанова Кабінету Міністрів України від 26 червня 2019 року №552 набрала чинності 10 липня 2019 року, в день видання Бориспільською РДА Київської області розпорядження від 10.07.2019 №395, та підлягає застосуванню у спірних правовідносинах.
Відповідно до п.п.2-4 Порядку №552 державна соціальна допомога призначається і виплачується щомісяця в грошовій формі батькам-вихователям на кожну дитину-вихованця і прийомним батькам на кожну прийомну дитину. Грошове забезпечення призначається і виплачується щомісяця кожному з батьків-вихователів і одному з прийомних батьків. Призначення і виплата державної соціальної допомоги, грошового забезпечення здійснюються структурними підрозділами з питань соціального захисту населення районних, районних у м. Києві держадміністрацій, виконавчих органів міських, районних у містах (у разі їх утворення) рад (далі - уповноважений орган) на підставі підготовлених службою у справах дітей документів, що зберігаються протягом п`яти років після припинення виплати соціальної допомоги та грошового забезпечення.
Уповноважений орган призначає державну соціальну допомогу та грошове забезпечення за заявою батьків-вихователів і одного з прийомних батьків, до якої додаються: рішення районної, районної у м. Києві держадміністрації, виконавчого органу міської, районної у місті (у разі її утворення) ради про влаштування дитини до дитячого будинку сімейного типу або прийомної сім`ї; документи, що підтверджують статус дитини; інформація органу державної виконавчої служби про розмір аліментів; довідка з місця навчання про розмір стипендії; копія висновку медико-соціальної експертної комісії або медичного висновку лікарсько-консультативної комісії лікувально-профілактичного закладу про дитину з інвалідністю, що видані в установленому МОЗ порядку; копія посвідчення громадянина, який проживає, працює (навчається) на території гірського населеного пункту, виданого відповідно до Закону України "Про статус гірських населених пунктів в Україні" (п.5 Порядку №552).
Згідно з п.6 Порядку №552 призначення державної соціальної допомоги та грошового забезпечення здійснюється з дати влаштування дитини у дитячий будинок сімейного типу або прийомну сім`ю включно до дня досягнення дитиною 18-річного віку, а у разі навчання у закладі загальної середньої освіти, за денною формою навчання у закладі професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та вищої освіти - до 23 років або до закінчення відповідного закладу освіти.
Відповідно до абз.1 п.7 Порядку №552 у редакції від 26.06.2019 розмір державної соціальної допомоги становить два прожиткових мінімуми для дітей відповідного віку.
В подальшому абзац перший пункту 7 був викладений в редакції Постанови КМ №1101 від 24.12.2019, відповідно до якого розмір державної соціальної допомоги становить 2,5 прожиткового мінімуму для дітей відповідного віку, для дітей з інвалідністю - 3,5 прожиткового мінімуму для дітей відповідного віку. Для осіб з числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, віком від 18 до 23 років, які навчаються у закладах загальної середньої освіти, за денною формою навчання у закладах професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та вищої освіти, до закінчення відповідних закладів освіти розмір державної соціальної допомоги становить 2,5 прожиткового мінімуму для працездатної особи, для осіб з інвалідністю - 3,5 прожиткового мінімуму для працездатної особи.
Згідно з п.25 Порядку призначення і виплати державної допомоги сім`ям з дітьми, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2001 р. № 1751 у редакції на час виникнення правовідносин (далі - Порядок №1751) відповідно до статті 16 Закону України "Про державну допомогу сім`ям з дітьми" допомога на дітей, над якими встановлено опіку чи піклування, призначається особам, визначеним в установленому порядку опікунами чи піклувальниками дітей, які внаслідок смерті батьків, позбавлення їх батьківських прав, хвороби батьків чи з інших причин залишилися без батьківського піклування та відповідно до законодавства набули статусу дитини-сироти, дитини, позбавленої батьківського піклування.
Відповідно до п.26 Порядку №1751 допомога на дітей, над якими встановлено опіку чи піклування, призначається в розмірі, що становить два прожиткових мінімуми для дитини відповідного віку.
Згідно з п.27 Порядку №1751 для одержання допомоги на дітей, над якими встановлено опіку чи піклування, до органу соціального захисту населення подаються такі документи:
1) заява опікуна чи піклувальника про призначення допомоги, яка складається за формою, затвердженою Мінсоцполітики;
2) копія рішення органу опіки та піклування або суду про встановлення опіки чи піклування над дитиною-сиротою або дитиною, позбавленою батьківського піклування;
3) копія свідоцтва про народження дитини;
4) довідка про реєстрацію місця проживання опікуна (піклувальника) та дитини (для дітей, над якими встановлено опіку чи піклування і які є вихованцями дитячих навчальних закладів, що фінансуються не за рахунок бюджетних коштів, - видана органом реєстрації довідка, в якій зазначено статус дитячого навчального закладу та за які кошти він фінансується, а також підтверджено факт перебування в ньому дітей);
5) довідки про місячні розміри пенсії, аліментів, стипендії, державної допомоги, що одержує на дитину опікун чи піклувальник (у разі одержання пенсії на дитину органи соціального захисту населення використовують відомості про розмір пенсії, що надійшли від органів Пенсійного фонду України на електронних носіях інформації);
6) медичний висновок про дитину з інвалідністю віком до 18 років, виданий в установленому МОЗ порядку.
Допомога на дітей, над якими встановлено опіку чи піклування, призначається на дванадцять місяців. Питання про продовження виплати допомоги вирішується на підставі заяви та довідок про місячні розміри пенсії, аліментів, стипендії, державної допомоги, що одержує опікун чи піклувальник на дитину (п.28 Порядку №1751).
Згідно з п.30 Порядку №1751 підставою для припинення виплати допомоги на дітей, над якими встановлено опіку чи піклування, є: звільнення від виконання обов`язків опікуна чи піклувальника; працевлаштування або взяття шлюбу дитиною до досягнення нею 18-річного віку; усиновлення дитини, передача дитини батькам; досягнення дитиною 18-річного віку; надання неповнолітній особі повної цивільної дієздатності, якщо вона записана матір`ю або батьком дитини.
Згідно з ч.1 ст.81 ЦПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Відповідно до ч.5 ст.82 ЦПК України обставини, встановлені стосовно певної особи рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, проте можуть бути у загальному порядку спростовані особою, яка не брала участі у справі, в якій такі обставини були встановлені.
5. Мотиви, якими керується суд при вирішенні спору.
Позивач звернувшись до суду за захистом своїх прав керується постановою Кабінету Міністрів України від 26 червня 2019 року, якою затверджено Порядок №552 та просить стягнути на свою користь виплату державної соціальної допомоги на дитину-сироту, дитину позбавлену батьківського піклування ОСОБА_11 , яка призначається і виплачується щомісяця в грошовій формі батькам-вихователям на кожну дитину-вихованця.
В той же час з 21 листопада 2018 року на підставі розпорядження Бориспільської РДА було знято з ОСОБА_1 та ОСОБА_3 статус батьків-вихователів та виведено зі складу дитячого будинку сімейного типу родини ОСОБА_4 дітей-вихованців, в тому числі ОСОБА_11 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , та знято з нього статус дитини-вихованця.
Також з 10 липня 2019 року на підставі розпорядження Бориспільської РДА було призупинені виплати ОСОБА_1 та ОСОБА_3 як батькам-вихователям дитячого будинку сімейного типу родини ОСОБА_4 с. Ревне.
Рішеннями судів підтверджено правомірність прийняття Бориспільською районною державною адміністрацією розпорядження № 1339 "Про припинення функціонування дитячого будинку сімейного типу родини ОСОБА_4 с. Ревне", а також розпорядження Бориспільської районної державної адміністрації Київської області № 395 від 10.07.2019 "Про призупинення виплат батькам-вихователям дитячого будинку сімейного типу родини ОСОБА_4 с. Ревне". Вказані обставини не доказуються у цій справі.
Фактично судами адміністративної юрисдикції підтверджена правильність прийняття рішення відповідачем про припинення функціонування самого дитячого будинку сімейного типу родини ОСОБА_4 с. Ревне, а відтак і втрата статусу батьків-вихователів та дітей-вихованців, призупинення виплати ОСОБА_3 та ОСОБА_1 державної соціальної допомоги на дітей, що перебували у родині ОСОБА_4 , в тому числі на дитину-сироту ОСОБА_11 з 10 липня 2019 року. З 20 листопада 2019 року за результатами розгляду заяви ОСОБА_1 над неповнолітнім ОСОБА_11 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , який має статус дитини, позбавленої батьківського піклування, встановлено піклування, а позивача призначено його піклувальником.
З цього ж періоду ОСОБА_1 , як піклувальник неповнолітнього ОСОБА_11 , мав право на отримання державної допомоги сім`ям з дітьми відповідно до Порядку №1751 за умови подання ним заяви про призначення допомоги за формою, затвердженою Мінсоцполітики, та подання певної кількості документів, передбачених пунктом 27 цього Порядку.
Як зазначив представник відповідача Управління соціального захисту населення, позивачу роз`яснювалось право оформити державну допомогу на дитину ОСОБА_11 , якому встановлено піклування, однак позивач відмовився від написання такої заяви. У судовому засіданні ОСОБА_1 підтвердив, що не мав наміру оформлювати допомогу на ОСОБА_11 на підставі Порядку №1751, оскільки він мав право на отримання виплат як батько-вихованець на підставі Порядку №552.
За таких обставин, суд прийшов до висновку, що після законного призупинення виплат позивачу, він мав в інтересах дитини ОСОБА_11 звернутись до Управління соціального захисту населення Бориспільської РДА Київської області із заявою та пакетом документів для отримання нового виду допомоги як піклувальник неповнолітнього ОСОБА_11 . В той же час, у відповідача Управління соціального захисту населення не було законних підстав для продовження нарахування ОСОБА_1 допомоги на дитину-вихованця ОСОБА_11 з 10 липня 2019 року по 08 грудня 2020 року у зв`язку з втратою позивачем статусу батька-вихователя. А відтак, позов ОСОБА_1 є необґрунтованим та у його задоволенні належить відмовити.
Керуючись ст. ст. 258, 259, 263-265, 266, 273 ЦПК України, суд
В И Р І Ш И В:
У задоволенні позову ОСОБА_1 , який діє в інтересах неповнолітнього ОСОБА_2 , до Бориспільської районної державної адміністрації Київської області, Управління соціального захисту населення Бориспільської районної державної адміністрації Київської області, третя особа: Служба у справах дітей та сім`ї Бориспільської районної державної адміністрації Київської області, про стягнення державної соціальної допомоги відмовити.
Рішення суду може бути оскаржено до Київського апеляційного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом 30 днів з дня складення повного судового рішення.
Повний текст рішення складений 24 лютого 2022 року.
Суддя: О.Ю. Семенюта