open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
Чинна
                             
                             
ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ РЕГУЛЯТОРНОЇ

ПОЛІТИКИ ТА ПІДПРИЄМНИЦТВА
Л И С Т
N 1-221/1008 від 20.02.2002

Про розгляд листа щодо вимоги ДПІ повторно

сплатити податки у зв'язку з банкрутством АПБ "Україна"

Державний комітет України з питань регуляторної політики та
підприємництва розглянув Ваш лист і повідомляє наступне. Згідно із Законом України "Про відновлення платоспроможності
боржника або визнання його банкрутом" ( 2343-12 ) провадження у
справі про банкрутство порушує суддя господарського суду за
місцезнаходженням боржника за заявою кредитора. Після цього, з
метою виявлення всіх кредиторів боржника, в офіційних друкованих
органах публікується оголошення про порушення провадження у справі
про банкрутство з чітко зазначеними відомостями про боржника.
Кредитори у місячний строк з дня публікації в офіційному
друкованому органі оголошення про порушення у справі про
банкрутство, незалежно від настання строку виконання зобов'язань,
подають до господарського суду письмові заяви про грошові вимоги
до боржника, а також документи, що їх підтверджують. Звернутися до господарського суду із заявою про грошові
вимоги до боржника може як підприємство, так і податкові органи. Але слід зазначити, що, згідно із Законом України від
05.04.2001 р. N 2346-III ( 2346-14 ) "Про платіжні системи та
переказ грошей в Україні", ініціювання переказу вважається
завершеним з моменту прийняття банком платника розрахункового
документа та фіксування дати прийняття платіжного доручення банком
до виконання. Відповідальність за порушення строків переказу після
цього несе банк. Таким чином, підприємство свої зобов'язання перед бюджетом
виконало, про що свідчить платіжне доручення з позначкою банку про
сплату і виписка за особовим рахунком про списання суми податку з
рахунка підприємства. Згідно із Законом України "Про порядок
погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та
державними цільовими фондами" ( 2181-14 ), відповідальність за
порушення строків зарахування податків до бюджету несе банк у
вигляді пені за кожен день прострочення. При цьому платник податків звільняється від відповідальності
за несвоєчасне або неповне зарахування таких платежів до бюджету,
включаючи нараховану пеню або штрафні санкції. А органами, що
контролюють своєчасність, достовірність та повноту нарахування та
сплати податків, є тільки податкові органи, про що зазначено в пп.
2.2.1, 2.2.2 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань
платників податків перед бюджетами та державними цільовими
фондами" ( 2181-14 ). Підприємство не могло передбачити, що банк
неналежним чином виконає свої договірні зобов'язання стосовно
нього, не зарахувавши своєчасно суми податку до бюджету. І перевірити зарахування не мало можливості, бо це суперечить
чинному законодавству, а саме ст. 27 Закону України "Про
підприємства в Україні" ( 887-12 ), згідно з яким втручання в
господарську та іншу діяльність підприємства з боку іншого
підприємства є неприпустимим.
Голова О.Кужель

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: