ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ З ПИТАНЬЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА
Н А К А З
15.08.2003 N 135
Про затвердження Галузевої програмизабезпечення безпеки руху на вулично-дорожній
мережі населених пунктів України
та на маршрутах міського електротранспорту
на 2003-2007 роки
На виконання розпорядження Кабінету Міністрів України від
29.01.03 N 56-р ( 56-2003-р ) "Про схвалення Державної програми
забезпечення безпеки руху на автомобільних дорогах, вулицях міст,
інших населених пунктів і залізничних переїздах на 2003-2007 роки"
Н А К А З:
1. Затвердити схвалену рішенням науково-технічної ради від
24.04.03 N 11 ( v0011508-03 ) Галузеву програму забезпечення
безпеки руху на вулично-дорожній мережі населених пунктів України
та на маршрутах міського електротранспорту на 2003-2007 роки (далі
- Галузева програма), що додається.
2. Управлінню благоустрою та комунального обслуговування
(Я.А.Стеценко) та Управлінню міського електротранспорту
(В.В.Вірченко) враховувати завдання Галузевої програми при
підготовці організаційно-технічних заходів Держжитлокомунгоспу
України, планів фінансування науково-дослідних робіт та робіт із
стандартизації і забезпечити координацію її виконання.
3. Рекомендувати Ресжитлокомунгоспу АР Крим,
облжитлокомунуправлінням, Севастопольському міському управлінню
комунального господарства, відповідним структурним підрозділам
Київської міськдержадміністрації: При підготовці пропозицій до регіональних програм безпеки
руху на автомобільних дорогах, вулицях міст, інших населених
пунктів і залізничних переїздах на 2003-2007 роки врахувати
заходи, визначені цією Галузевою програмою.
3.2. Забезпечити контроль за створенням та додержанням єдиної
системи маршрутного орієнтування в населених пунктах, по яких
проходять маршрути транзитного та туристичного автотранспорту
відповідно до вимог п.2 спільного Наказу Департаменту ДАІ,
Укравтодору та Держжитлокомунгоспу України від 16.01.03 N 4/5/9
( v_5_9320-03 ).
4. Управлінню науково-технічної політики (Л.О.Кравченко)
разом з управліннями благоустрою та комунального обслуговування
(Я.А.Стеценко) і міського електротранспорту (В.В.Вірченко) щорічно
під час розроблення показників до проекту державного бюджету
України щодо наукової та науково-технічної діяльності передбачати
включення до нього заходів Галузевої програми.
5. Головній державній технічній інспекції міського
електротранспорту (Е.А.Ямпольський) проводити роботу з контролю за
технічним станом міського електротранспорту та забезпеченням
безпеки руху трамвайних вагонів і тролейбусів відповідно до
завдань з удосконалення профілактичної та освітньої діяльності,
визначених Галузевою програмою.
4. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника
голови Комітету О.Б.Лотоцького.
Голова Комітету Г.М.Семчук
Додатокдо наказу
Держжитлокомунгоспу України
15.08.2003 N 135
ГАЛУЗЕВА ПРОГРАМАзабезпечення безпеки руху на вулично-дорожній
мережі населених пунктів України
та на маршрутах міського електротранспорту
на 2003-2007 роки
Загальні положення
Галузева програма забезпечення безпеки руху на
вулично-дорожній мережі населених пунктів України та на маршрутах
міського електротранспорту на 2003-2007 роки (далі - Галузева
програма) розроблена на виконання розпорядження Кабінету Міністрів
від 29.01.03 N 56-р ( 56-2003-р ) "Про схвалення Державної
програми забезпечення безпеки руху на автомобільних дорогах,
вулицях міст, інших населених пунктів і залізничних переїздах на
2003-2007 роки" та наказу Держжитлокомунгоспу України від 04.03.03
N 42.
Галузева програма містить аналіз сучасного стану безпеки руху
на вулично-дорожній мережі населених пунктів України та на
маршрутах міського електротранспорту і визначає основні напрямки
удосконалення системи управління, профілактичної і освітньої
роботи, а також нормативно-правового та науково-технічного
забезпечення безпеки дорожнього руху відповідно до завдань,
покладених на Держжитлокомунгосп України.
Аналіз стану безпеки руху на вулично-дорожніймережі населених пунктів України
та на маршрутах міського електротранспорту
В умовах зростання інтенсивності дорожнього руху особливу
гостроту набуває проблема забезпечення безпеки дорожнього руху в
містах та селищах, вирішення якої спрямоване на збереження життя і
здоров'я громадян.
Протягом 2002 року на вулично-дорожній мережі міст і селищ
сталося 71,3 відсотки від загальної кількості
дорожньо-транспортних пригод (далі - ДТП), зареєстрованих в
країні, в яких загинуло 3128 та травмовано 26568 осіб.
За даними органів Державтоінспекції, понад 10 тисяч ДТП
сталося за умов незадовільного експлуатаційного стану
вулично-дорожньої мережі та технічних засобів організації
дорожнього руху. Це понад 40 відсотків дорожньо-транспортних
пригод, що зареєстровано минулого року на вулично-дорожній мережі
населених пунктів країни. В них загинуло 1247 осіб і травмовано
10886 осіб.
Стан вулично-дорожньої мережі, протяжність якої становить
близько 80 тис. км, в своїй більшості є незадовільний. Майже
половина доріг не відповідає вимогам безпеки руху за
експлуатаційним станом. За останні 5 років протяжність таких
вулиць і доріг зросла на 6 тис. км і складає понад 30 тис. км.
Лише 51 відсоток вулично-дорожньої мережі має удосконалене
покриття. Значна частина протяжності вулиць і доріг має ямковість,
яка перевищує гранично допустимі пошкодження площі покриття.
Тільки 9 відсотків вулиць обладнано закритою дощовою каналізацією,
що негативно позначається на термінах експлуатації покриттів.
Менше 70 відсотків загальної протяжності вулично-дорожньої мережі
обладнано зовнішнім освітленням, проте навіть в обласних центрах
половина його не працює.
В незадовільному стані знаходяться штучні споруди, що
експлуатуються на вулично-дорожній мережі. 33710 мостів та
шляхопроводів біля 28 відсотків не відповідають вимогам чинних
нормативів за вантажопідйомністю або габаритами, а 4 відсотки -
знаходяться в аварійному стані. Жодна споруда не відповідає
розрахунковим навантаженням, прийнятим у стандартах країн
Європейського Союзу.
Такий стан справ у забезпеченні безпеки руху на вулицях і
дорогах населених пунктів склався за причини відсутності
комплексного підходу до вирішення цієї проблеми, а саме:
невизначеності на законодавчому рівні статусу вулично-дорожньої
мережі міст і селищ як складової частини "Єдиної транспортної
системи країни" та стабільних джерел фінансування витрат,
пов'язаних з її розвитком та утриманням; відсутністю сучасної
нормативної бази та неналежної організаційної роботи місцевих
державних адміністрацій і органів місцевого самоврядування по
проведенню технічного обліку та паспортизації об'єктів
вулично-дорожньої мережі, що не дає змоги реально аналізувати стан
справ та працювати на перспективу щодо забезпечення безпеки руху.
На маршрутах міського електротранспорту з вини водіїв
трамваїв і тролейбусів упродовж останніх 5 років сталося 265 ДТП,
у яких загинуло 18 і отримало травми різного ступеня тяжкості 325
осіб.
За результатами перевірок, проведених Головною державною
технічною інспекцією міського електротранспорту разом з ДАІ МВС
України, встановлено, що на підприємствах міського
електротранспорту ще неналежним чином організовано виконання вимог
Закону України "Про дорожній рух" ( 3353-12 ), Правил дорожнього
руху, Правил експлуатації трамвайних вагонів та тролейбусів, інших
нормативних актів, які регламентують роботу міського
електротранспорту. Мають місце суттєві недоліки в організації і
проведенні профілактичної роботи щодо забезпечення безпеки
дорожнього руху. Так на неналежному рівні проводиться контроль за
роботою водіїв на лінії, не завжди вживаються дієві заходи впливу
до порушників транспортної дисципліни, недостатньо вирішуються
питання поліпшення умов роботи водіїв, обстеження
вулично-дорожньої мережі на маршрутах міського електротранспорту.
Підсумки щорічного державного технічного огляду свідчать, що
технічний стан близько 80 відсотків об'єктів міського
електротранспорту не відповідає вимогам Правил експлуатації
трамваю та тролейбуса та Правил дорожнього руху. Це значною мірою
є наслідком незадовільного фінансового стану підприємств та
невирішення питань, пов'язаних з оновленням рухомого складу, майже
70 відсотків якого відпрацювали встановлений термін експлуатації,
а також недостатнього рівня технологічної дисципліни ремонтного
персоналу. Потребує подальшого удосконалення науково-технічне
забезпечення питань безпеки руху у сфері міського
електротранспорту.
Враховуючи стан аварійності, щорічне збільшення інтенсивності
дорожнього руху, зниження темпів розбудови та погіршення стану
утримання вулично-дорожньої мережі, Галузева програма спрямована
на вдосконалення системи управління безпекою дорожнього руху та
базується на приорітетних засадах охорони життя і здоров'я
громадян, збереження майна та підвищення рівня безпеки дорожнього
руху.
Мета, основні заходи реалізації Галузевої програми
Метою Галузевої програми є реалізація державної політики щодо
створення безпечних умов руху в частині утримання вулично-дорожній
мережі та пасажироперевезень міським електротранспортом.
Для досягнення поставленої мети визначені такі основні
напрямки: - удосконалення системи управління безпекою дорожнього руху -
шляхом створення відповідної нормативно-правової бази; - удосконалення профілактичної та освітньої діяльності у
сфері безпеки дорожнього руху; - науково-технічне забезпечення безпеки дорожнього руху; - розвиток та вдосконалення засобів інформатизації Державної
технічної інспекції міського електротранспорту на базі
комп'ютерних технологій. Заходи з реалізації Галузевої програми та обсяги їх
фінансування наведено в додатку (додається).
Фінансове забезпечення і механізмреалізації Галузевої програми
Фінансування заходів Галузевої програми передбачається
здійснити за рахунок видатків Державного бюджету в межах коштів,
передбачених Держжитлокомунгоспу України, коштів Фонду соціального
страхування від нещасних випадків на виробництві та власних коштів
підприємств. Загальна сума коштів, необхідних для реалізації
заходів Галузевої програми, складає 970 тис. грн.
Очікувані результати виконання Галузевої програми
Реалізація Галузевої програми сприятиме створенню безпечних
та комфортних умов руху на вулично-дорожній мережі міст і селищ
країни, маршрутах міського електротранспорту. Забезпечить подальше
підвищення ефективності управління безпекою руху та поліпшення
профілактичної роботи з попередження аварійності на підприємствах
житлово-комунального господарства та міському електротранспорті.
* * *
ЗАХОДИз реалізації Галузевої програми
забезпечення безпекируху на вулично-дорожній
мережі населених пунктів України та на маршрутах
міського електротранспорту
на 2003-2007 роки
------------------------------------------------------------------ |N п/п| Зміст заходу |Термін |Обсяг |Відповідальні | | | |викона-|фінан-| виконавці | | | | ння, |сува- | | | | | роки | ння, | | | | | | тис. | | | | | | гри- | | | | | | вень | | |-----+----------------------------+-------+------+--------------| |1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |----------------------------------------------------------------| | Напрямок 1. Удосконалення системи управління безпекою | | дорожнього руху | |----------------------------------------------------------------| | У сфері утримання вулично-дорожньої мережі населених пунктів | |----------------------------------------------------------------| |1.1. |Розроблення та внесення в |2003 | - |Управління | | |установленому порядку змін і| | |благоустрою та| | |доповнень до Закону України | | |комунального | | |"Про джерела фінансування | | |обслуговування| | |дорожнього господарства | | | | | |України" ( 1562-12 ) щодо | | | | | |фінансування дорожнього | | | | | |господарства | | | | |-----+----------------------------+-------+------+--------------| |1.2. |Розроблення проекту Закону |2003 | 50 |Управління | | |України "Про благоустрій | | |благоустрою та| | |населених пунктів в Україні"| | |комунального | | | | | |обслуговування| |-----+----------------------------+-------+------+--------------| |1.3. |Розроблення змін та |2003 | - |Управління | | |доповнень до Закону України | | |благоустрою та| | |"Про транспорт" | | |комунального | | |( 232/94-ВР ) щодо | | |обслуговування| | |законодавчого визначення | | | | | |вулично-дорожньої мережі | | | | | |міст та інших населених | | | | | |пунктів як складової частини| | | | | |єдиної транспортного мережі | | | | | |країни | | | | |-----+----------------------------+-------+------+--------------| |1.4. |Розроблення та внесення в |2004 | 10 |Управління | | |установленому порядку змін | | |благоустрою та| | |та доповнень до Правил | | |комунального | | |прибирання та утримання | | |обслуговування| | |територій населених пунктів | | | | | |України | | | | |----------------------------------------------------------------| | У сфері міського електротранспорту | |----------------------------------------------------------------| |1.5. |Розроблення проекту Закону |2003 | - |Управління | | |України "Про міський | | |міського | | |наземний електротранспорт" | | |електротранс- | | | | | |порту | |----------------------------------------------------------------| |Напрямок 2. Удосконалення профілактичної та освітньої діяльності| | з безпеки дорожнього руху | |----------------------------------------------------------------| | У сфері утримання вулично-дорожньої мережі населених пунктів | |----------------------------------------------------------------| |2.1. |Здійснення контролю за |2003- | - |Ресжитлокомун-| | |додержанням Єдиних правил |2007 | |госп | | |ремонту і утримання | | |АР Крим, | | |автомобільних доріг, вулиць,| | |ОУЖКГ, | | |залізничних переїздів, | | |Севастопольсь-| | |правил користування ними та | | |ке міське | | |охорони | | |управління | | | | | |комунального | | | | | |господарства, | | | | | |відповідні | | | | | |структурні | | | | | |підрозділи | | | | | |Київської | | | | | |міськдерж- | | | | | |адміністрації | |----------------------------------------------------------------| | У сфері міського електротранспорту | |----------------------------------------------------------------| |2.2. |Здійснення контролю за |2003- | - |Управління | | |додержанням підприємствами |2007 | |міського | | |міського електротранспорту | | |електротранс- | | |Закону України "Про дорожній| | |порту | | |рух" ( 3353-12 ), державних | | | | | |стандартів України, Правил | | | | | |дорожнього руху | | | | | |( 1306-2001-п ), Правил | | | | | |експлуатації трамвая та | | | | | |тролейбуса ( z0066-97 ), | | | | | |інших нормативних актів, які| | | | | |регламентують роботу | | | | | |міського електротранспорту | | | | | |шляхом проведення планових | | | | | |перевірок державними | | | | | |технічними інспекціями | | | | | |міського електротранспорту | | | | |-----+----------------------------+-------+------+--------------| |2.3. |Проведення щорічного |2003- | - |Управління | | |державного технічного огляду|2007 | |міського | | |об'єктів міського | | |електротранс- | | |електротранспорту відповідно| | |порту | | |до затвердженого графіка | | | | |-----+----------------------------+-------+------+--------------| |2.4. |Проведення семінарів з |2003- | - |Управління | | |питань безпеки руху на |2007 | |міського | | |міському електротранспорті | | |електротранс- | | | | | |порту | |-----+----------------------------+-------+------+--------------| |2.5. |Проведення взаємоперевірок |2003- | - |Управління | | |підприємств міського |2007 | |міського | | |електротранспорту щодо | | |електротранс- | | |забезпечення безпеки | | |порту | | |пасажирських перевезень | | | | | |відповідно до затвердженого | | | | | |графіка | | | | |-----+----------------------------+-------+------+--------------| |2.6. |Проведення конкурсів | | - |Управління | | |професійної майстерності | | |міського | | |молодих водіїв: | | |електротранс- | | |трамваїв - |2004, | |порту | | | |2006 | | | | |тролейбусів - |2005, | | | | | |2007 | | | |----------------------------------------------------------------| | Напрямок 3. Науково-технічне забезпечення безпеки дорожнього | | руху | |----------------------------------------------------------------| |Розроблення нових та внесення змін і доповнень до чинних | |державних стандартів | |----------------------------------------------------------------| |У сфері утримання вулично-дорожньої мережі населених пунктів | |----------------------------------------------------------------| |3.1. |ДСТУ "Дорожньо-мостове |2005 | 15 |Управління | | |господарство. Терміни та | | |благоустрою та| | |визначення" | | |комунального | | | | | |обслуговування| |-----+----------------------------+-------+------+--------------| |3.2. |Зміни та доповнення до ДСТУ |2004 | 10 |Управління | | |"Безпека дорожнього руху. | | |благоустрою та| | |Автомобільні дороги, вулиці | | |комунального | | |та залізничні переїзди. | | |обслуговування| | |Вимоги до експлуатаційного | | | | | |стану" | | | | |-----+----------------------------+-------+------+--------------| |3.3. |Зміни та доповнення до ДСТУ |2005 | 20 |Управління | | |"Безпека дорожнього руху. | | |благоустрою та| | |Машини, механізми дорожні і | | |комунального | | |комунальні. Кольори | | |обслуговування| | |покриття, сигнальні знаки та| | | | | |спеціальні світлові сигнали.| | | | | |Технічні вимоги" | | | | |-----+----------------------------+-------+------+--------------| |3.4. |ДСТУ "Зовнішнє освітлення. |2004 | 5 |Управління | | |Терміни та визначення" | | |благоустрою та| | | | | |комунального | | | | | |обслуговування| |----------------------------------------------------------------| | У сфері міського електротранспорту | |----------------------------------------------------------------| |3.5. |ДБН "Трамвайні і тролейбусні|2005- | 60 |Управління | | |лінії" |2007 | |міського | | | | | |електротранс- | | | | | |порту | |-----+----------------------------+-------+------+--------------| |3.6. |ДСТУ "Трамвайні вагони та |2004- | 60 |Управління | | |тролейбуси. Вимоги безпеки |2005 | |міського | | |до кабіни водія та робочого | | |електротранс- | | |місця кондуктора" | | |порту | |-----+----------------------------+-------+------+--------------| |3.7. |ДСТУ "Тролейбуси. Вимоги |2003- | 60 |Управління | | |електробезпеки та методи їх |2004 | |міського | | |контролю". | | |електротранс- | | | | | |порту | |-----+----------------------------+-------+------+--------------| |3.8. |Розроблення галузевого |2004- | 40 |Управління | | |стандарту щодо приймання та |2005 | |міського | | |допуску до експлуатації | | |електротранс- | | |нових типів трамвайних | | |порту | | |вагонів та тролейбусів | | | | |-----+----------------------------+-------+------+--------------| |3.9. |Розроблення галузевого |2004- | 40 |Управління | | |стандарту щодо вимог безпеки|2005 | |міського | | |трамвайних вагонів і | | |електротранс- | | |тролейбусів, що знаходяться | | |порту | | |в експлуатації | | | | |-----+----------------------------+-------+------+--------------| |3.10.|ДСТУ "Трамвайні вагони та |2004- | 60 |Управління | | |тролейбуси. Вимоги пожежної |2005 | |міського | | |безпеки та методи контролю" | | |електротранс- | | | | | |порту | |----------------------------------------------------------------| | Розроблення нових та перегляд застарілих галузевих нормативних | | документів | |----------------------------------------------------------------| |У сфері утримання вулично-дорожньої мережі населених пунктів | |----------------------------------------------------------------| |3.11.|Інструкція з нагляду, |2005 | 24 |Управління | | |утриманню та ремонту штучних| | |благоустрою та| | |споруд і набережних в містах| | |комунального | | |і селищах України | | |обслуговування| |-----+----------------------------+-------+------+--------------| |3.12.|Типові норми обслуговування |2004- | 20 |Управління | | |та нормативів чисельності |2005 | |благоустрою та| | |працівників, зайнятих на | | |комунального | | |роботі з ремонту та | | |обслуговування| | |утримання міських вулиць та | | | | | |доріг | | | | |-----+----------------------------+-------+------+--------------| |3.13.|Технічні правила |2004- | 15 |Управління | | |облаштування ділянок |2005 | |благоустрою та| | |дорожніх робіт у населених | | |комунального | | |пунктах | | |обслуговування| |-----+----------------------------+-------+------+--------------| |3.14.|Порядок виконання робіт, |2004 | 24 |Управління | | |пов'язаних з розкопуванням | | |благоустрою та| | |на вулицях і дорогах | | |комунального | | |населених пунктів | | |обслуговування| |-----+----------------------------+-------+------+--------------| |3.15.|Норми щорічних обсягів |2004- | 24 |Управління | | |поточного ремонту вулиць та |2005 | |благоустрою та| | |доріг населених пунктів | | |комунального | | | | | |обслуговування| |-----+----------------------------+-------+------+--------------| |3.16.|Типове положення з |2004 | 20 |Управління | | |експлуатації мереж | | |благоустрою та| | |зовнішнього освітлення | | |комунального | | | | | |обслуговування| |----------------------------------------------------------------| | У сфері міського електротранспорту | |----------------------------------------------------------------| |3.17.|ГСТУ "Порядок продовження |2004 | 40 |Управління | | |терміну експлуатації | | |міського | | |трамвайних вагонів та | | |електротранс- | | |тролейбусів, які вичерпали | | |порту | | |ресурс експлуатації" | | | | |-----+----------------------------+-------+------+--------------| |3.18.|ГСТУ "Вимоги до ефективності|2004 | 40 |Управління | | |гальмівних систем трамвайних| | |міського | | |вагонів та тролейбусів та | | |електротранс- | | |методи контролю" | | |порту | |-----+----------------------------+-------+------+--------------| |3.19.|ГСТУ "Система постановки |2003 | 40 |Управління | | |продукції на виробництво. | | |міського | | |Вагони трамвайні та | | |електротранс- | | |тролейбуси. Порядок освоєння| | |порту | | |капітальних ремонтів та | | | | | |переобладнання" | | | | |-----+----------------------------+-------+------+--------------| |3.20.|ГКН "Порядок службового |2003 | 9 |Управління | | |розслідування | | |міського | | |дорожньо-транспортних пригод| | |електротранс- | | |на підприємствах міського | | |порту | | |електротранспорту" | | | | |-----+----------------------------+-------+------+--------------| |3.21.|ГКН "Трамвайні колії. |2003 | 19 |Управління | | |Технологічна карта на | | |міського | | |виконання робіт, пов'язаних | | |електротранс- | | |з державним технічним | | |порту | | |оглядом" | | | | |-----+----------------------------+-------+------+--------------| |3.22.|ГКН "Система технічного |2005 | 15 |Управління | | |обслуговування та ремонту | | |міського | | |трамвайних колій" | | |електротранс- | | | | | |порту | |-----+----------------------------+-------+------+--------------| |3.23.|ГКН "Положення про робочий |2004 | 10 |Управління | | |час і час відпочинку водіїв | | |міського | | |міського електротранспорту" | | |електротранс- | | | | | |порту | |-----+----------------------------+-------+------+--------------| |3.24.|Дооснащення |2004 | 45 |НДКТІ МГ | | |Науково-випробувального | | 45 |Управління | | |центру "Міський електричний | | |міського | | |транспорт" НДКТІ МГ | | |електротранс- | | |випробувальним обладнанням | | |порту | | |та засобами випробувальної | | | | | |техніки для проведення | | | | | |випробувань транспортних | | | | | |засобів міського | | | | | |електротранспорту | | | | |----------------------------------------------------------------| | Напрямок 4. Розвиток та вдосконалення засобів інформатизації | | Головної державної технічної інспекції міського | | електротранспорту та її регіональних підрозділів на базі | | комп'ютерних технологій | |----------------------------------------------------------------| | У сфері міського електротранспорту | |----------------------------------------------------------------| |4.1. |Розроблення та впровадження |2005- | 100 |Управління | | |автоматизованої |2007 | |міського | | |інформаційної системи (АІС) | | |електротранс- | | |"Інтегрований банк даних про| | |порту | | |об'єкти міського | | 50 |Державні | | |електротранспорту" | | |регіональні | | | | | |технічні | | | | | |інспекції | | | | | |міського | | | | | |електротранс- | | | | | |порту | |----------------------------------+-------+------+--------------| | Всього по Галузевій програмі: | | 970 | | ------------------------------------------------------------------
Джерело:Офіційний портал ВРУ