open
Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • Зміст
Нечинна
                             
                             
МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я УКРАЇНИ
Н А К А З
N 317 від 09.11.98

м.Київ
vd981109 vn317

( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства

охорони здоров'я

N 86 ( v0086282-03 ) від 26.02.2003 )
Про затвердження Положення про опорну

кафедру і переліку опорних кафедр

медичних та фармацевтичного закладів

освіти III-IV рівнів акредитації та

закладів післядипломної освіти

МОЗ України
( Із змінами, внесеними згідно з Наказами МОЗ

N 316 ( v0316282-00 ) від 01.12.2000

N 174 ( v0174282-01 ) від 05.05.2001 )

З метою подальшого удосконалення системи медичної та
фармацевтичної освіти в Україні та підвищення якості підготовки
спеціалістів, а також враховуючи рекомендації науково-методичної
комісії з медицини і науково-методичних конференцій (м.Львів,
1996; м.Одеса, 1997; м.Полтава, 1998), Н А К А З У Ю:
1. Затвердити Положення про опорні кафедри вищих медичних та
фармацевтичного закладів освіти III-IV рівнів акредитації та
закладів післядипломної освіти МОЗ України (додаток 1). 2. Затвердити перелік опорних кафедр (додаток 2). 3. Загальне керівництво та контроль за діяльністю опорних
кафедр з питань навчально-організаційної, навчально-методичної та
науково-методичної роботи покласти на Центральний методичний
кабінет з вищої медичної освіти МОЗ України (Вітенко І.С.). 4. Опорним кафедрам не рідше 1 разу за навчальний рік
проводити робочі наради завідувачів однопрофільних кафедр за
графіком, затвердженим Центральним методичним кабінетом з вищої
медичної освіти МОЗ України. 5. Ректорам вищих медичних (фармацевтичного) навчальних
закладів III-IV рівнів акредитації та закладів післядипломної
освіти до 15 червня кожного року подавати до ЦМК з ВМО МОЗ України
звіт і план роботи опорних кафедр за навчальний рік. ( Пункт 5 в
редакції Наказу МОЗ N 174 ( v0174282-01 ) від 05.05.2001 ) 6. Зобов'язати ректорів вищих медичних (фармацевтичного)
закладів освіти III-IV рівнів акредитації та закладів
післядипломної освіти, у яких функціонують опорні кафедри,
надавати допомогу у матеріальному та методичному забезпеченні
першочергово, а фонд додаткового педагогічного навантаження
опорних кафедр (в обсязі 1000 годин на кожну кафедру за
календарний рік) використовувати лише адресно, виходячи з
ефективності їх діяльності та керуючись рішенням Центрального
методичного кабінету з вищої медичної освіти МОЗ України. 7. Накази МОЗ України про діяльність опорних кафедр від
11.04.1986 р. N 213 та від 12.11.1991 р. N 161 вважати такими, що
втратили чинність з оголошенням цього наказу. 8. Контроль за виконанням цього наказу покласти на начальника
Головного управління закладів освіти МОЗ України Вороненка Ю.В.
Міністр А.М.Сердюк
Додаток 1

до наказу МОЗ України

від 9 листопада 1998 р. N 31
Положення

про опорні кафедри вищих медичних та

фармацевтичного закладів освіти III-IV

рівнів акредитації та закладів

післядипломної освіти МОЗ України
1. Організація роботи опорних кафедр: 1.1. Опорні кафедри створюються з числа провідних кафедр
медичних і фармацевтичного закладів освіти III-IV рівнів
акредитації (далі ВМ(Ф)ЗО) та закладів післядипломної освіти МОЗ
України з метою узагальнення та поширення кращого досвіду
організації навчально-методичної роботи для поліпшення теоретичної
та практичної підготовки студентів, лікарів-(провізорів)-інтернів,
магістрів, клінічних ординаторів, аспірантів та
професорсько-викладацького складу. 1.2. Опорні кафедри, як правило, створюються на базі діючих
кафедр ВМ(Ф)ЗО III-IV рівнів акредитації та закладів
післядипломної підготовки, є структурними підрозділами і
підпорядковані безпосередньо ректору цього закладу освіти. 1.3. Опорні кафедри планують свою роботу, як опорних, і
звітують перед Центральним методичним кабінетом з вищої медичної
освіти МОЗ України (далі ЦМК з ВМО), який координує і контролює їх
діяльність. 1.4. Опорні кафедри працюють за річним планом, який подається
разом із звітом до 15 червня кожного року до ЦМК з ВМО МОЗ України
на розгляд та затвердження. ( Пункт 1.4 в редакції Наказу МОЗ
N 174 ( v0174282-01 ) від 05.05.2001 ) 1.5. Робота опорних кафедр регламентується нормативними
актами, що визначають роботу ВМ(Ф)ЗО МОЗ України і цим Положенням. 1.6. Регулярно (не рідше 1 разу за навчальний рік) опорні
кафедри проводять наради завідувачів однопрофільних кафедр.
Рекомендації цих нарад направляються до ЦМК з ВМО МОЗ України.
2. Завдання і зміст роботи опорних кафедр: 2.1. Узагальнення та впровадження кращого досвіду викладання
однопрофільних дисциплін у ВМ(Ф)ЗО. 2.2. Розробка пропозицій і рекомендацій щодо удосконалення
організації та методики підвищення якості підготовки студентів,
інтернів, клінічних ординаторів, магістрів, аспірантів,
професорсько-викладацького складу. 2.3. Створення та введення у навчальний процес ВМ(Ф)ЗО
удосконалених навчальних планів і програм. 2.4. Розробка ефективних форм проміжного та підсумкового
контролю знань студентів, інтернів, клінічних ординаторів,
магістрів, аспірантів, спеціалістів. 2.5. Організація відкритих показових лекцій, практичних
занять і обговорення їх методики та змісту.
3. Права опорних кафедр: Для вирішення перелічених завдань завідувачі опорних кафедр
або особи, які їх замінюють, мають право: 3.1. Відвідувати усі види занять на однопрофільних кафедрах
за згодою завідувача кафедри та викладача, який проводить заняття
чи читає лекцію. 3.2. Вивчати оснащеність навчального процесу на
однопрофільних кафедрах. 3.3. Проводити усі види контролю якості знань та практичних
навичок студентів, лікарів-(провізорів)-інтернів, клінічних
ординаторів, магістрів, аспірантів за погодженням із завідувачем
кафедри та особами, знання та навички яких контролюються. 3.4. Проводити семінари, наради завідувачів однопрофільних
кафедр для обговорення завдань та проблем у вивченні даної
дисципліни. 3.5. Залучати співробітників однопрофільних кафедр ВМ(Ф)ЗО до
усіх видів робіт відповідно до функцій опорних кафедр. 3.6. Здійснювати розробку тестових завдань та приймати участь
у проведенні ліцензійних інтегрованих іспитів серед фахівців з
вищою медичною та фармацевтичною освітою. 3.7. Здійснювати попереднє рецензування рукописів навчальної
літератури і методичної документації, що готуються на
однопрофільних кафедрах. 3.8. Брати участь у роботі фахової ради з медицини ДАК
України та Комісії змісту освіти МОЗ України.
Директор Центрального
методичного кабінету з
вищої медичної освіти
МОЗ України І.С.Вітенко
Додаток 2

до наказу МОЗ України

від 9 листопада 1998 р. N 317
Перелік

опорних кафедр медичних та фармацевтичного

закладів освіти III-IV рівнів акредитації

та закладів післядипломної освіти

МОЗ України
Опорні кафедри з підготовки фахівців медичного та
медико-профілактичного напрямів:
1. Буковинська державна медична академія: - медичної біології, генетики та паразитології 2. Вінницький державний медичний університет: - загальної хірургії 3. Дніпропетровська державна медична академія: - дитячої хірургії; - лікувальної фізкультури та спортивної медицини; - психіатрії (для курсів загальної та медичної психології) 4. Донецький державний медичний університет: - онкології 5. Івано-Франківська державна медична академія: - української мови 6. Луганський державний медичний університет: - госпітальної терапії (з усіх курсів поліклінічної

підготовки) 7. Львівський державний медичний університет: - іноземних мов. 8. Національний медичний університет: - філософії; - латинської мови; - медичної і біологічної фізики; - медичної інформатики та комп'ютерних технологій; - загальної хімії; - біологічної та біоорганічної хімії; - нормальної анатомії; - гістології та ембріології; - мікробіології, вірусології та імунології; - нормальної фізіології; - фармакології з курсом клінічної фармакології; - патологічної фізіології; - пропедевтики внутрішніх хвороб N 1; - факультетської терапії N 1; - госпітальної терапії; - факультетської хірургії N 1; - медичної радіології з курсами рентгенології та радіаційної

медицини; - ендокринології; - фтизіатрії з курсом пульмонології; - анестезіології, реаніматології та медицини катастроф; - оперативної хірургії і топографічної анатомії; - нейрохірургії; - педіатрії N 4; - педіатрії N 2 з курсом медичної генетики та неонатології; - дитячих інфекційних хвороб; - інфекційних хвороб; - шкірних та венеричних хвороб з курсом проблеми СНІДу; - епідеміології (для додипломної освіти); - оториноларингології (хвороб вуха, горла, носа); - офтальмології (очних хвороб); - судової медицини; - клінічної імунології та алергології з курсом дитячої

імунології; - комунальної гігієни та екології людини; - гігієни праці з курсом професійних захворювань; - соціальної медицини та організації охорони здоров'я (у

т.ч. і для курсів історії медицини); - ортопедичної стоматології; - хірургічної стоматології; - дитячої терапевтичної стоматології з курсом профілактики

стоматологічних захворювань; - дитячої хірургічної стоматології; - народної та нетрадиційної медицини; - гігієни харчування; - гігієни дітей та підлітків; - пропедевтики гігієни та радіаційної гігієни (загальної

гігієни); - урології. 9. Одеський державний медичний університет: - фізичного виховання, здоров'я та валеології. 10. Тернопільська державна медична академія: - госпітальної хірургії. 11. Українська медична стоматологічна академія: - загальної хірургії (для кафедр хірургії стоматологічних

факультетів); - терапевтичної стоматології. 12. Харківський державний медичний університет: - акушерства і гінекології; - внутрішніх і професійних хвороб; - патологічної анатомії; - невідкладних станів; - травматології і ортопедії; - нервових хвороб; - психіатрії і наркології.
Опорні кафедри з підготовки провізорів:
1. Запорізький державний медичний університет: - неорганічної хімії; - аналітичної хімії; - загальної гігієни та екології з курсом соціальної медицини

та організації охорони здоров'я; - біологічної хімії; - фармацевтичної хімії; - фармакології та медичної рецептури з курсом клінічної

фармакології та фармакотерапії. 2. Львівський державний медичний університет: - фізики; - вищої математики; - біології і фізіології з основами анатомії; - першої долікарської допомоги; - фармакогнозії; - токсикологічної хімії. 3. Українська фармацевтична академія: - української та латинської мов; - інженерних та інформаційних технологій; - органічної хімії; - фізичної та колоїдної хімії; - ботаніки; - патології; - фармакології; - клінічної фармації (у т.ч. і для курсів лабораторної та

функціональної діагностики); - аптечної технології ліків; - заводської технології ліків (у т.ч. і для курсів технології

парфумерно-косметичних засобів); - організації та економіки фармації; - менеджменту та маркетингу у фармації ( у т.ч. і для курсів

історії медицини і фармації); - екстремальної та військової медицини ( у т.ч. і для курсів

фармацевтичного і медичного товарознавства).
Опорні кафедри післядипломної освіти:
1. Донецький державний медичний університет: - педіатрії (з питань гематології дитячого віку). 2. Запорізький інститут удосконалення лікарів: - гастроентерології; - терапії N 2 (окрім сімейної медицини); - хірургії (з спеціальності "трансплантологія"). 3. Київська медична академія післядипломної освіти: - торакоабдомінальної хірургії; - нейрохірургії; - урології; - швидкої та невідкладної допомоги; - медицини катастроф; - хірургії з курсом оперативної хірургії і топографічної

анатомії; - сімейної медицини з курсом алергології та імунології; - анестезіології та інтенсивної терапії (з курсом дитячої); - кардіології і функціональної діагностики; - геронтології і геріатрії; - рефлексотерапії; - судової медицини; - педіатрії N 1; - офтальмології; - вірусології; - управління охороною здоров'я; - нефрології; - медичної генетики; - ендокринології; - медичної інформатики; - неонатології; - спортивної медицини, санології та лікувальної фізкультури; - дерматовенерології (з курсом дитячої); - дитячої хірургії; - дитячих інфекційних хвороб (імунологія); - екології та гігієни людини; - пульмонології (з курсом дитячої); - щелепно-лицевої хірургії; - терапевтичної стоматології (з курсом дитячої); - неврології з курсом дитячої неврології; - радіології (з спеціальностей "променева терапія",

"радіаційна гігієна", "радіонуклідна діагностика",

"рентгенологія", "ультразвукова діагностика",

"радіологія"); - дитячої анестезіології та інтенсивної терапії; - гематології і трансфузіології; - дитячої, соціальної та судової психіатрії (з спеціальностей

"дитяча психіатрія", "судово-психіатрична експертиза"); - акушерства, гінекології та перинатології (з спеціальності

"дитяча гінекологія"); - дитячої отоларингології (з спеціальностей "дитяча

отоларингологія", "сурдологія"). 4. Українська фармацевтична академія: - управління та економіки фармації; - фармацевтичної технології і фармакології; - фармацевтичного аналізу і фармакогнозії. 5. Харківська медична академія післядипломної освіти: - медичної сексології і медичної психології; - наркології; - психіатрії; - отоларингології; - клінічної біохімії та судово-медичної токсикології; - хірургії і проктології (з питань проктології); - дитячої гастроентерології; - патологічної анатомії; - перинатології та гінекології; - фізіотерапії і курортології; - дезінфектології і профілактики внутрішньолікарняних

інфекцій; - інфекційних хвороб; - клінічної мікробіології та імунології; - епідеміології і медичної паразитології; - травматології та вертебрології; - терапії підліткового віку; - фтизіатрії; - дитячої фтизіатрії та пульмонології (з спеціальності

"дитяча фтизіатрія"); - гігієни та професійних захворювань (з спеціальності

"професійна патологія"); - онкохірургії та онкогінекології; - урології (з спеціальності "дитяча урологія"); - онкології та дитячої онкології (з спеціальності "дитяча

онкологія"); - клінічної лабораторної діагностики; - травматології, ортопедії та комбустіології (з спеціальності

"дитяча ортопедія і травматологія").
6. Українська медична стоматологічна академія: - післядипломної освіти лікарів-стоматологів.
7. Львівський медичний університет: - ендоскопії та малоінвазивної хірургії (з спеціальності

"ендоскопія") - психіатрії та психотерапії (з спеціальності
"психотерапія"); - онкології (з спеціальності "онкологія"); - реабілітації і нетрадиційної медицини (з спеціальності

"народна та нетрадиційна медицина").

Директор Центрального
методичного кабінету з
вищої медичної освіти
МОЗ України І.С.Вітенко
( Додаток 2 із змінами, внесеними згідно з Наказом МОЗ N 316
( v0316282-00 ) від 01.12.2000 )

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • Зміст

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: