МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ
Н А К А З
22.04.2010 N 460
Про затвердження Типового положення про Спільнугрупу моніторингу програм, які реалізуються
в Україні із застосуванням механізму
секторальної бюджетної підтримки
{ Із змінами, внесеними згідно з НаказомМіністерства економіки
N 713 ( v0713665-10 ) від 22.06.2010 }
Відповідно до Положення про Міністерство економіки України,
затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.05.2007
N 777 ( 777-2007-п ), та Положення про Національного координатора
з питань технічної допомоги Європейського Союзу, затвердженого
Указом Президента України від 01.11.2003 N 1238/2003 ( 1238/2003 )
(із змінами, внесеними згідно з Указом Президента України від
28.02.2004 N 246/2004) ( 246/2004 ), з метою належного виконання
програм секторальної бюджетної підтримки Європейського Союзу
Н А К А З У Ю:
1. Затвердити Типове положення про Спільну групу моніторингу
програм, які реалізуються в Україні із застосуванням механізму
секторальної бюджетної підтримки, що додається.
2. Департаменту співробітництва з Європейським Союзом
(Пирожков Л.С.) забезпечити надання відповідних роз'яснень щодо
особливостей застосування Типового положення, затвердженого цим
наказом, та з інших питань щодо підготовки та реалізації програм
Європейського Союзу із застосуванням механізму секторальної
бюджетної підтримки.
Міністр В.П.Цушко
ЗАТВЕРДЖЕНОНаказ Мінекономіки
22.04.2010 N 460
ТИПОВЕ ПОЛОЖЕННЯпро Спільну групу моніторингу програм,
які реалізуються в Україні із застосуванням
механізму секторальної бюджетної підтримки
1. Поняття, що вживаються у цьому положенні, мають таке
значення: секторальна бюджетна підтримка - спосіб реалізації програм
допомоги ЄС, за якого фінансові ресурси, надані ЄС на безоплатній
та безповоротній основі, переказуються до Державного бюджету
України з метою їх подальшого використання згідно з бюджетним
законодавством України для фінансування заходів з реформування
узгодженого з ЄС сектору реалізації державної політики України; програма (далі - Програма) - документ, який є невід'ємною
частиною міжнародного договору, укладеного між Урядом України та
ЄС, і визначає комплекс заходів, що мають бути здійснені в рамках
реформування визначеного сектору реалізації державної політики
України із застосуванням механізму секторальної бюджетної
підтримки ЄС, очікувані результати, а також обсяги, умови та
процедури отримання фінансових ресурсів, що надаються для
реалізації цих заходів, та технічної допомоги ЄС для підтримки
впровадження Програми; моніторинг Програми - діяльність, що передбачає
спостереження, збирання, обробку, аналіз та узагальнення
інформації стосовно виконання Програми з метою оцінки перебігу
реформ у визначеному секторі реалізації державної політики
України; індикатори бюджетної підтримки (далі - Індикатори) -
показники та/або критерії, що є невід'ємною частиною Програми, за
допомогою яких визначається прогрес у досягненні цілей, визначених
цією Програмою для кожного року або для одного року порівняно з
іншим роком, оцінка результативності яких є передумовою прийняття
ЄС рішення про надання подальшого фінансування.
2. Спільна група моніторингу Програми (далі - СГМ) є
координаційним органом, утвореним на період виконання Програми з
метою забезпечення моніторингу виконання Індикаторів та
координації діяльності усіх залучених міністерств, інших
центральних органів виконавчої влади, установ та організацій для
належного виконання Індикаторів та досягнення очікуваних
результатів Програми.
3. До складу СГМ входять представники України (далі -
Українська частина) та представники Європейського Союзу.
4. Українська частина СГМ у своїй діяльності керується
Конституцією та законами України, актами Президента України та
постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до
Конституції ( 254к/96-ВР ) та законів України, актами Кабінету
Міністрів України, положеннями відповідної Програми, а також цим
Типовим положенням.
5. Основними завданнями СГМ є: моніторинг та контроль за реалізацією Програми шляхом
визначення ступеня виконання Індикаторів;
{ Абзац третій пункту 5 виключено на підставі Наказу
Міністерства економіки N 713 ( v0713665-10 ) від 22.06.2010 }
підготовка та розгляд пропозицій щодо виконання Індикаторів
та досягнення очікуваних результатів Програми; підготовка рекомендацій та пропозицій щодо усунення недоліків
та розв'язання проблемних питань, що стримують виконання
Індикаторів та досягнення очікуваних результатів Програми; підготовка висновків та схвалення проектів звітів щодо оцінки
фактичного виконання Індикаторів та досягнення очікуваних
результатів Програми для подальшої передачі центральним органом
виконавчої влади, до компетенції якого належить реалізація
державної політики згідно з тематикою Програми, до Європейської
Комісії.
6. СГМ відповідно до покладених на неї завдань має право: проводити аналіз ефективності заходів з досягнення належного
рівня виконання Індикаторів та очікуваних результатів Програми і
їх відповідності державній політиці у відповідній сфері; утворювати в разі потреби тимчасові експертні та робочі групи
і залучати в установленому порядку до участі в них працівників
міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, органів
місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій (за
погодженням з їх керівниками); вносити пропозиції та рекомендації щодо підвищення
ефективності заходів, спрямованих на досягнення належного рівня
виконання Індикаторів та очікуваних результатів Програми; отримувати в установленому порядку від органів виконавчої
влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та
організацій інформацію, необхідну для виконання завдань Програми.
7. Українська частина СГМ має такий посадовий склад: один представник від кожного заінтересованого міністерства
або іншого центрального органу виконавчої влади за посадою не
нижче заступника керівника такого органу; не більше двох представників від кожного заінтересованого
міністерства або іншого центрального органу виконавчої влади за
посадою не нижче начальника відділу; представник Секретаріату Кабінету Міністрів України за
посадою не нижче начальника сектору. До складу Української частини СГМ входять представники
центрального органу виконавчої влади, до компетенції якого
належить реалізація державної політики згідно з тематикою
Програми, Мінекономіки, Мінфіну, інших заінтересованих центральних
органів виконавчої влади (за погодженням з їх керівниками) та
Секретаріату Кабінету Міністрів України. Головою СГМ є представник центрального органу виконавчої
влади, до компетенції якого належить реалізація державної політики
згідно з тематикою Програми. Персональний склад СГМ затверджується наказом центрального
органу виконавчої влади, до компетенції якого належить реалізація
державної політики згідно з тематикою Програми. У разі коли тематика Програми стосується реформування сфери
державної політики, що належить до компетенції двох або більше
центральних органів виконавчої влади, СГМ створюється шляхом
видання спільного наказу відповідних центральних органів
виконавчої влади, яким визначається координатор виконання
Програми.
8. Формою роботи СГМ с засідання, які скликаються її головою
в разі потреби, але не рідше ніж два рази на рік.
9. Засідання СГМ проводить її голова, а в разі його
відсутності - заступник голови. Голова СГМ: здійснює керівництво діяльністю СГМ, несе відповідальність за
виконання покладених на неї завдань; бере участь у підготовці питань до розгляду на засіданні СГМ
та визначає порядок денний засідання; за необхідністю створює міжвідомчі робочі групи, тимчасові
експертні та робочі групи для проведення моніторингу виконання
окремих завдань та підтримки процесу досягнення показників
Програми.
10. Засідання СГМ вважається правоможним, якщо на ньому
присутні більш як дві третини її членів.
11. Пропозиції та рекомендації СГМ вважаються схваленими,
якщо за них проголосувало більш як дві третини присутніх на
засіданні членів Української частини СГМ. Пропозиції та рекомендації СГМ фіксуються у протоколі, який
підписується головуючим на засіданні та секретарем і надсилається
усім членам СГМ та Кабінетові Міністрів України. Член СГМ, який не підтримує пропозицій (рекомендацій), може
викласти у письмовій формі окрему думку, що додається до протоколу
засідання.
12. Пропозиції та рекомендації СГМ можуть бути реалізовані
шляхом прийняття Кабінетом Міністрів України рішення, проект якого
вносить центральний орган виконавчої влади, до компетенції якого
належить реалізація державної політики згідно з тематикою
Програми. У випадках, передбачених законом, рішення СГМ є обов'язковим
для виконання центральними та місцевими органами виконавчої влади,
органами місцевого самоврядування, а також підприємствами,
установами та організаціями.
13. Організаційне, інформаційне та матеріально-технічне
забезпечення діяльності СГМ здійснює орган, представником якого є
голова СГМ.
Начальник відділу секторального
співробітництва у рамках
Європейської політики сусідства М.С.Кошман
Джерело:Офіційний портал ВРУ