open
Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
Чинна
                             
                             
ДЕРЖАВНА СЛУЖБА АВТОМОБІЛЬНИХ ДОРІГ УКРАЇНИ "УКРАВТОДОР" УКРАЇНСЬКЕ ДЕРЖАВНЕ ВИРОБНИЧО-ТЕХНОЛОГІЧНЕ ПІДПРИЄМСТВО

"УКРДОРТЕХНОЛОГІЯ"
ЗАТВЕРДЖЕНО

Наказ Укравтодору

19.09.2002 N 435

НОРМИ

витрат паливно-мастильних матеріалів на роботу

дорожньо-будівельних машин

(доповнення 3 до норм Н218. "Укравтодор" 043-96)

Вводиться з 01.10.2002 р.

Загальні положення
1.1. Норми витрат паливно-мастильних матеріалів встановлюють
витрату палива на нові дорожні і спеціальні машини, що не увійшли
в норми Н218. "Укравтодор" 043-96 та доповнення
1 і 2 до норм.
1.2. Норми розроблені згідно вимог ДБН В.2.8-12-2000 "Типові
норми витрат пального і змащувальних матеріалів для експлуатації
техніки в будівництві".
1.3. Норми витрат палива і мастильних матеріалів для дорожніх
машин та спецавтомобілів призначені для планування потреби
підприємств, організацій та установ (далі - підприємств) в
паливно-мастильних матеріалах і контролю за їх витратами, ведення
звітності, запровадження режиму економії і раціонального
використання нафтопродуктів, а також можуть застосуватись для
розроблення питомих норм витрат палива.
1.4. Нормування витрат палива - це встановлення допустимої
міри його споживання в певних умовах експлуатації дорожніх машин
та спецавтомобілів, для чого застосовуються базові лінійні норми,
встановлені по моделях (модифікаціях) дорожніх машин і
спецавтомобілів, та система нормативів і коригуючих коефіцієнтів,
які дозволяють враховувати виконану роботу, кліматичні, дорожні та
інші умови експлуатації.
1.5. Нормування витрат моторних масел та мастил здійснюється
пропорційно до витрат палива згідно з встановленими нормативами.
1.6. Приведені в збірнику норми витрат визначені згідно
Методичних вказівок по визначенню індивідуальних норм витрат
автомобільного бензину та дизельного палива на роботу
дорожньо-будівельних машин Держбуду Російської Федерації,
Методичним рекомендаціям по нормуванню витрат палива спеціальними
автомобілями Держплану Російської Федерації та Нормам витрат
пального і мастильних матеріалів на автомобільному транспорті
( v0179361-95 ) Департаменту автотранспорту Мінтрансу України.
1.7. При визначенні кількості палива для роботи машин з
перебігу зміни необхідно витрату палива на машино-годину роботи
помножити на тривалість зміни. Змінний час включає тривалість виконання операції
технологічного процесу виробництва робіт, пересування машини своїм
ходом по фронту робіт (в границях одного будівельного об'єкту) чи
з одного об'єкту на другий (в границях будівельної площі),
технологічних перерв в роботі машини, підготовка машини до роботи
на початку зміни чи здачі в кінці зміни або технічне
обслуговування протягом зміни.
1.8. При необхідності перерахунку норми витрат палива з
машино-години роботи машини на мото-годину необхідно витрату
палива на машино-годину помножити на коефіцієнт використання
двигуна по часу за зміну. Коефіцієнт використання двигуна по часу для різних машин
наведений у додатку 2 доповнення 2.
1.9. При роботі машин в зимовий час при температурі повітря
нижче 0 град. C норми витрат палива підвищуються до 10 %. Тривалість періоду використання зимових норм витрат палива
встановлюється рішенням обласних адміністрацій Автономної
Республіки Крим та міст Києва і Севастополя.
1.10. Витрати бензину для запуску пускових двигунів дизельних
двигунів дорожніх машин приймається до 3 % в літній час та 4,5 % -
в зимовий час від витрати дизельного палива.
1.11. Норми витрат пального при експлуатації автомобілів та
дорожніх машин після капітального ремонту та нових при пробігу
перших 1000 км підвищується до 10 %.
1.12. При перерахунку маси палива в об'ємні одиниці (л) та
зворотньо (кг) приймаються середні значення щільності автобензина
- 0,74, дизельного палива - 0,825.
1.13. Норми витрат палива в вагових одиницях визначені для
планових розрахунків. Норми витрат палива для нових машин визначаються за
розрахунково-аналітичним методом як тимчасові.
Методичні вказівки по визначенню індивідуальних

норм витрат бензину та дизельного палива на роботу

дорожніх і спеціальних машин
Методика розробки індивідуальних норм витрат палива, яка
пропонується, грунтується на "Методических указаниях по
определению индивидуальных норм расхода автомобильного бензина и
дизельного топлива на работу строительно-дорожных машин",
розроблених ЦНИИОМТП та узгоджених з Держпланом СРСР (лист від 30
червня 1988 р. N КМ-250/4-285/ та затверджених будівельним
комітетом СРСР 20 липня 1988 р. N 32-Д). Індивідуальна норма (Hi) витрати палива визначається по
формулі, наведеній нижче:

-3

Hi = qe х Ne х C х 10 ,
де

Hi - індивідуальна норма витрати палива дорожньої машини,

кг/маш. х год. (враховує середні умови експлуатації

дорожніх машин протягом робочої зміни);
qe - питома витрата палива при нормальній потужності двигуна,

г/кВт х год. (приймається по даним інструкції з

експлуатації заводу-виготовлювача дорожньої машини)

наведена в додатку 3;
Ne - номінальна потужність двигуна дорожньої машини, кВт,

приймається по даним інструкції з експлуатації

машини протягом робочої зміни та визначається по

формулі, наведеній нижче;
-3

10 - перевідний коефіцієнт грамів в кілограми.
Визначення інтегрального нормативного коефіцієнта
C = К х К х К х К ,

ДB ДN ТN ТЗ де
К - коефіцієнт використання двигуна в часі (додаток 2); ДB
К - коефіцієнт використання двигуна по потужності ДN (додаток 2);
К - коефіцієнт, що враховує зміни питомої витрати палива в ТN залежності від ступеня використання двигуна по

потужності (додаток 3);
К - коефіцієнт, який враховує витрату палива на запуск і ТЗ регулювання роботи двигуна, а також щомісячне технічне

обслуговування машин на початку зміни, дорівнює 1,03.
Використовуючи показники, які вказані у додатках 2, 3,
визначається індивідуальна норма витрати рідкого палива на роботу
дорожньої машини.
НОРМИ

витрат палива на машино-годину роботи

дорожньо-будівельної техніки
--------------------------------------------------------------------------- | N | Тип дорожньої | Країна- |Тип двигуна|Потужність|Витрати |Питомі | |п/п| машини |виробник | | двигуна, |палива, |витрати| | | |дорожньої| | кВт |кг/маш. |палива,| | | | техніки | | (к. с.) | год. | г/кВт | | | | | | | (л/маш.| год. | | | | | | | год.) |(г/к.с.| | | | | | | | год.) | |---+-------------------+---------+-----------+----------+--------+-------| | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | |---+-------------------+---------+-----------+----------+--------+-------| |1. |Трактор ХТЗ-17021 | Україна |Deutz | 125.4 | 17.4 | 233.0 | | | | |BF6M1013Е | (170.0) | (21.1) |(171.0)| |---+-------------------+---------+-----------+----------+--------+-------| |2. |Трактор ЛТЗ-60лВ | Росія |Д-65 мил | 44.1 | 5.8 | 234.0 | | | | | | (60.0)а | (7.0) |(172.0)| |---+-------------------+---------+-----------+----------+--------+-------| |3. |Трактор ЛТЗ-60 | Росія |Д-65 | 47.8 | 6.1 | 251.0 | | | | | | (65.0)а | (7.4) |(185.0)| |---+-------------------+---------+-----------+----------+--------+-------| |4. |Трактор ЛТЗ-55 | Росія |Д-144 | 36.8 | 3.2 | 254.0 | | | | | | (50.0)а | (3.9) |(187.0)| |---+-------------------+---------+-----------+----------+--------+-------| |5. |Навантажувач Е-156А| Україна |СМД-19Т | 108.0 | 8.3 | 222.0 | | | | | | (147.0)а | (10.1) |(163.0)| |---+-------------------+---------+-----------+----------+--------+-------| |6. |Навантажувач ПК-6 | Росія |ЯМЗ-848210 | 198.5 | 18.6 | 211.0 | | | | | | (270.0) | (22.5) |(155.0)| |---+-------------------+---------+-----------+----------+--------+-------| |7. |Навантажувач |Словакія |"Зетор" | 33.9 | 3.9 | 240.0 | | |UNS-053 | |72.01.63 | (46.1) | (4.7) |(176.6)| |---+-------------------+---------+-----------+----------+--------+-------| |8. |Екскаватор ЭО-2625 | Україна |Д-240 | 59.3 | 7.3 | 265.0 | | | | | | (80.0) | (8.8) |(195.0)| |---+-------------------+---------+-----------+----------+--------+-------| |9. |Екскаватор | Україна |СМД-17Н | 73.5 | 9.7 | 238.0 | | |АТЕК-881 | | | (100.0) | (11.8) |(176.0)| |---+-------------------+---------+-----------+----------+--------+-------| |10.|Екскаватор "Cage | Франція |6Т-590 | 75.0 | 8.0 | 169.3 | | |Poclain 1088" | | | (102.0) | (9.8) |(124.5)| |---+-------------------+---------+-----------+----------+--------+-------| |11.|Автогрейдер | Україна |СМД-62 | 121.4 | 18.6 | 245.0 | | |ДЗк-250 | | | (165.0) | (22.5) |(180.0)| |---+-------------------+---------+-----------+----------+--------+-------| |12.|Щебенерозподілювач | Україна |Д-240Л | 59.3 | 5.3 | 251.0 | | |4241 на тракторі | | | (80.0) | (6.5) |(185.0)| | |МТЗ-80Л | | | | | | |---+-------------------+---------+-----------+----------+--------+-------| |13.|Віброплита | Україна |ДМ-1Д | 4.4 (6.2)| 2.2 | 917 | | | | ОАО КМЗ | | | (2.7) |(674.0)| | | |"Магіс- | | | | | | | | траль" | | | | | |---+-------------------+---------+-----------+----------+--------+-------| |14.|Розміточна машина | США |"Коглер" | 12.8 | 4.7 | 527.0 | | |"ROAD LAZER" | |бензин | (18.0) | (5.7) |(461.0)| |---+-------------------+---------+-----------+----------+--------+-------| |15.|Машина для ямкового| Австрія |HATZ 2М41 | 18.6 | 4.3 | 330.0 | | |ремонту "Patchmatic| | | (25.3) | (5.2) |(243.0)| | |STP-1008" | | | | | | |---+-------------------+---------+-----------+----------+--------+-------| |16.|Фреза для холодного|Німеччина|CATERPILLAR| 392.0 |при min | 632.0 | | |фрезерування | |3406EAT2AC | (533.0) |товщині |(464.0)| | |дорожнього покриття| | | |фрезеру-| | | |"Wirtgen 2000" | | | | вання | | | | | | | | 43.9 | | | | | | | | (62.3) | | | | | | | | при max| | | | | | | |товщині | | | | | | | |фрезеру-| | | | | | | | вання | | | | | | | | 77.0 | | | | | | | | (93.4) | | |---+-------------------+---------+-----------+----------+--------+-------| |17.|Розміточна машина | США |"Хонда" | 2.9 | 0.5 | - | | |"Liye Lazer 3500" | |бензин | (4.0) | (0.6) | | ---------------------------------------------------------------------------
НОРМИ

витрат пального на роботу спецавтомобілів

з бензиновими та дизельними двигунами
----------------------------------------------------------------------- | N |Тип спецавтомобіля |Тип двигуна|Потужність|Норми витрат пального | |п/п| | | двигуна, |----------------------| | | | | кВт |на 100 км |на роботу | | | | | (к. с.) |пробігу, л|спецоблад- | | | | | | |нання, | | | | | | |л/100 км | | | | | | |-----------| | | | | | |л/маш. год.| |---+-------------------+-----------+----------+----------+-----------| | 1 | 2 | 3 | 4 | 6 | 7 | |---+-------------------+-----------+----------+----------+-----------| |1. |Самоскид МАЗ-5551 |ЯМЗ-238М2 | 176.0 | 28.0 | - | | | | | (240.0) | | | |---+-------------------+-----------+----------+----------+-----------| |2. |Самоскид ЗІЛ-ММЗ- |Д-240 | 56.6 | 18.0 | - | | |554 | | (77.0) | | | |---+-------------------+-----------+----------+----------+-----------| |3. |Бортовий ГАЗ-2934 |ЗМЗ-4026.10| 73.5 | 16.5 | - | | | | | (100.0) | | | |---+-------------------+-----------+----------+----------+-----------| |4. |ГАЗ-3307 "ВАХТА" |ЗМ3.511.10 | 92.0 | 30.5 | - | | | | | (125.0) | | | |---+-------------------+-----------+----------+----------+-----------| |5. |Автобус Mercedes- |Mercedes V-| 77.0 | 13.5 | - | | |Benz 31 OD |2874cm3 | (105.0) | | | |---+-------------------+-----------+----------+----------+-----------| |6. |Фургон FORD-TRANZIT|Ford V- | 67.0 | 11.5 | - | | |(дизель) |2402cv3 | (91.0) | | | |---+-------------------+-----------+----------+----------+-----------| |7. |Паливозаправник |ЗМЗ-53 | 84.5 | 27.0 |викачування| | |АТЗ-4.2 | | (115.0) | |закачування| | | | | | |заправка | | | | | | | | | | | | | | --------- | | | | | | | 3.0 | |---+-------------------+-----------+----------+----------+-----------| |8. |Паливозаправник |ЯМЗ-236 | 132.0 | 33.4 | - | | |УРАЛ-375 | | (180.0) | | | |---+-------------------+-----------+----------+----------+-----------| |9. |Сідельний тягач |MAN 2866 | 303.0 | 27.3 | - | | |MAN 19422 |LF20 | (412.0) | | | |---+-------------------+-----------+----------+----------+-----------| |10.|MAN 19422 з |MAN 2866 | 303.0 | 33.8 | - | | |напівпричепом |LF20 | (412.0) | | | | |фургоном МАЗ-93802 | | | | | |---+-------------------+-----------+----------+----------+-----------| |11.|Сідельний тягач |Mercedes | 367.5 | 33.5 | - | | |Mercedes-Benz 2650 | | (500.0) | | | |---+-------------------+-----------+----------+----------+-----------| |12.|Mercedes-Benz 2650 |Mercedes | 367.5 | 46.6 | - | | |з напівпричепом | | (500.0) | | | | |"Goldhofer" | | | | | |---+-------------------+-----------+----------+----------+-----------| |13.|Сідельний тягач |MAN 2866 | 278.0 | 26.5 | - | | |MAN 26364 FNLS |LF15 | (370.0) | | | |---+-------------------+-----------+----------+----------+-----------| |14.|MAN 26364 FNLS з |MAN 2866 | 278.0 | 37.0 | --------- | | |укладачем дорожніх |LF15 | (370.0) | | 68.2 | | |колон "Shefer | | | | | | |RZS14000" або з | | | | | | |напівпричепом | | | | | | |аналогічної | | | | | | |вантажопідйомності | | | | | |---+-------------------+-----------+----------+----------+-----------| |15.|Сідельний тягач |MAN 2866 | 298.0 | 27.0 | - | | |MAN 19414 FNLS |LF20 | (406.0) | | | |---+-------------------+-----------+----------+----------+-----------| |16.|MAN 19414 FNLS з |MAN 2866 | 298.0 | 38.0 | - | | |укладачем дорожніх |LF20 | (406.0) | | | | |колон "Shefer | | | | | | |RZS11000" або з | | | | | | |напівпричепом | | | | | | |аналогічної | | | | | | |вантажопідйомності | | | | | |---+-------------------+-----------+----------+----------+-----------| |17.|КрАЗ-256-Б-1 |ЯМЗ-238 | 176.5 | 51.6 |на пробіг | | |Піскорозкидач | | (240.0) | |при розки- | | | | | | |данні або | | | | | | |перевезенні| | | | | | |піску, | | | | | | |л/100 км | | | | | | | 61.0 | | | | | | |додаткова | | | | | | |норма на 1 | | | | | | |кузов при | | | | | | |розкиданні | | | | | | |піску, л | | | | | | | 2.0 | | |-------------------+-----------+----------+----------+-----------| | |Снігоочисник |ЯМЗ-238 | 176.5 | 51.6 |при роботі | | | | | (240.0) | |щіткою, | | | | | | |л/100 км | | | | | | | 90.0 | | | | | | |при роботі | | | | | | |щіткою і | | | | | | |плугом, | | | | | | |л/100 км | | | | | | | 93.0 | |---+-------------------+-----------+----------+----------+-----------| |18.|КрАЗ-6510 |ЯМЗ-238 | 176.5 | 51.6 |на пробіг | | |Піскорозкидач | | (240.0) | |при розки- | | | | | | |данні або | | | | | | |перевезенні| | | | | | |піску, | | | | | | |л/100 км | | | | | | | 61.3 | | | | | | |додаткова | | | | | | |норма на 1 | | | | | | |кузов при | | | | | | |розкиданні | | | | | | |піску, л | | | | | | | 2.0 | | |-------------------+-----------+----------+----------+-----------| | |Снігоочисник |ЯМЗ-238 | 176.5 | 51.6 |при роботі | | | | | (240.0) | |щіткою, | | | | | | |л/100 км | | | | | | | 90.0 | | | | | | |при роботі | | | | | | |щіткою і | | | | | | |плугом, | | | | | | |л/100 км | | | | | | | 93.0 | |---+-------------------+-----------+----------+----------+-----------| |19.|КрАЗ-250 |ЯМЗ-238 | 176.5 | 46.1 |на пробіг | | |Піскорозкидач | | (240.0) | |при розки- | | | | | | |данні або | | | | | | |перевезенні| | | | | | |піску, | | | | | | |л/100 км | | | | | | | 60.0 | | | | | | |додаткова | | | | | | |норма на 1 | | | | | | |кузов при | | | | | | |розкиданні | | | | | | |піску, л | | | | | | | 2.0 | | |-------------------+-----------+----------+----------+-----------| | |Снігоочисник |ЯМЗ-238 | 176.5 | 46.1 |при роботі | | | | | (240.0) | |щіткою, | | | | | | |л/100 км | | | | | | | 88.0 | | | | | | |при роботі | | | | | | |щіткою і | | | | | | |плугом, | | | | | | |л/100 км | | | | | | | 91.0 | |---+-------------------+-----------+----------+----------+-----------| |20.|КрАЗ-260 |ЯМЗ-238Л | 220.0 | 46.1 |на пробіг | | |Піскорозкидач | | (300.0) | |при розки- | | | | | | |данні або | | | | | | |перевезенні| | | | | | |піску, | | | | | | |л/100 км | | | | | | | 81.5 | | | | | | |додаткова | | | | | | |норма на 1 | | | | | | |кузов при | | | | | | |розкиданні | | | | | | |піску, л | | | | | | | 2.5 | | |-------------------+-----------+----------+----------+-----------| | |Снігоочисник |ЯМЗ-238Л | 220.0 | 68.6 |при роботі | | | | | (240.0) | |щіткою, | | | | | | |л/100 км | | | | | | | 100.0 | | | | | | |при роботі | | | | | | |щіткою і | | | | | | |плугом, | | | | | | |л/100 км | | | | | | | 110.0 | |---+-------------------+-----------+----------+----------+-----------| |21.|Тойота "Camry 3.0" |бензин V- | 137.0 | 13.8 | - | | | |2995см3 | (186.0) | | | |---+-------------------+-----------+----------+----------+-----------| |22.|Audі A6 4WD turbo |V-1800см3 | 100.0 | 13.5 | - | | | |бензин | (136.0) | | | |---+-------------------+-----------+----------+----------+-----------| |23.|Солерозкидач |ЯМЗ-236М2 | 132.0 | 28.0 |на пробіг | | |"Шмідт" на базі | | (180.0) | |при розки- | | |МАЗ-5551 | | | |данні або | | |Солерозкидач | | | |перевезенні| | | | | | |солі, | | | | | | |л/100 км | | | | | | | 36.0 | | |-------------------+-----------+----------+----------+-----------| | |Снігоочисник |ЯМЗ-236М2 | 132.0 | 28.0 |при роботі | | | | | (180.0) | |плугом, | | | | | | |л/100 км | | | | | | | 40.0 | |---+-------------------+-----------+----------+----------+-----------| |24.|Солерозкидач ВАТ |ЯМЗ-236М2 | 132.0 | 28.0 |на пробіг | | |"Комунмаш" на базі | | (180.0) | |при розки- | | |МАЗ-5551 | | | |данні або | | |Солерозкидач | | | |перевезенні| | | | | | |солі, | | | | | | |л/100 км | | | | | | | 35.5 | | |-------------------+-----------+----------+----------+-----------| | |Снігоочисник |ЯМЗ-236М2 | 132.0 | 28.0 |при роботі | | | | | (180.0) | |плугом, | | | | | | |л/100 км | | | | | | | 39. 0 | -----------------------------------------------------------------------

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: