open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
Чинна

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА

від 6 вересня 2024 р. № 1029
Київ

Про реалізацію експериментального проекту щодо розвитку автономії деяких закладів вищої освіти

Кабінет Міністрів України постановляє:

1. Погодитися з пропозицією Міністерства освіти і науки стосовно реалізації протягом двох років з дня набрання чинності цією постановою експериментального проекту щодо розвитку автономії деяких закладів вищої освіти (далі - експериментальний проект). 

2. Затвердити Порядок реалізації експериментального проекту щодо розвитку автономії деяких закладів вищої освіти, що додається.

3. Установити, що:

координатором експериментального проекту є Міністерство освіти і науки;

учасниками експериментального проекту є Національний авіаційний університет, Запорізький національний університет та Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника;

оплата діяльності членів наглядових рад учасників експериментального проекту, які не є суб’єктами, на яких поширюється дія Закону України “Про запобігання корупції”, здійснюється за рахунок міжнародної технічної допомоги та інших не заборонених законодавством джерел.

4. Міністерству освіти і науки:

протягом одного місяця з дня набрання чинності цією постановою  затвердити склад комітету з відбору членів наглядових рад учасників експериментального проекту;

забезпечити постійне здійснення заходів з моніторингу та аналізу стану реалізації експериментального проекту та у разі потреби - підготовку пропозицій щодо підвищення ефективності реалізації експериментального проекту;

затвердити умови оплати діяльності членів наглядових рад учасників експериментального проекту, які не є суб’єктами, на яких поширюється дія Закону України “Про запобігання корупції”;

оприлюднити після завершення реалізації експериментального проекту інформацію про результати його реалізації на офіційному веб-сайті Міністерства освіти і науки;

подати Кабінетові Міністрів України не пізніше ніж через два місяці після завершення реалізації експериментального проекту звіт про результати його реалізації та пропозиції щодо внесення до законодавчих актів змін за результатами реалізації зазначеного проекту.

Прем'єр-міністр України

Д. ШМИГАЛЬ

Інд. 73



ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України 
від 6 вересня 2024 р. № 1029

ПОРЯДОК
реалізації експериментального проекту щодо розвитку автономії деяких закладів вищої освіти

1. Цей Порядок визначає механізм реалізації експериментального проекту щодо розвитку автономії деяких закладів вищої освіти (далі - експериментальний проект).

2. Метою експериментального проекту є посилення ролі наглядової ради закладу вищої освіти, що бере участь в експериментальному проекті, у розв’язанні перспективних завдань розвитку такого закладу, залученні фінансових ресурсів для забезпечення його діяльності з основних напрямів розвитку і здійсненні контролю за використанням зазначених ресурсів, в ефективній взаємодії закладу вищої освіти з державними органами та органами місцевого самоврядування, науковою громадськістю, суспільно-політичними організаціями та суб’єктами господарської діяльності з питань розвитку та підвищення якості освітньої діяльності і конкурентоспроможності закладу вищої освіти.

3. У цьому Порядку терміни вживаються у значенні, наведеному в Законі України “Про вищу освіту”.

4. Учасниками експериментального проекту визначаються заклади вищої освіти державної форми власності, які за рішенням вченої ради відповідного закладу вищої освіти прийняли рішення щодо участі в експериментальному проекті.

5. Учасники експериментального проекту забезпечують досягнення таких цілей:

збільшення кількості здобувачів вищої освіти;

підвищення рівня оплати праці працівників шляхом зміни підходів до преміювання;

підвищення середнього бала вступників за результатами зовнішнього незалежного оцінювання, національного мультипредметного тесту, єдиного вступного іспиту, єдиного фахового вступного випробування, підвищення середнього бала за результатами єдиного державного кваліфікаційного іспиту серед здобувачів освіти відповідних спеціальностей;

збільшення кількості освітніх програм, акредитованих Національним агентством із забезпечення якості вищої освіти, зокрема із визначенням “зразкова”, кількості освітніх програм, акредитованих іноземними акредитаційними агентствами;

збільшення позабюджетних надходжень у формі благодійних пожертв (благодійних грантів), замовлень від підприємств та організацій на провадження наукової, дослідницької, експертної діяльності, надходжень у формі іноземних грантів, зокрема з недержавних джерел.

6. Для забезпечення реалізації експериментального проекту МОН утворює дорадчий орган - комітет з відбору членів наглядових рад учасників експериментального проекту (далі - комітет) у складі шести членів.

7. До складу комітету входять три особи, визначені МОН, і три особи, визначені МОН на підставі пропозицій міжнародних організацій, з якими Україна співпрацює у сфері вищої освіти відповідно до міжнародних договорів України.

Зазначені міжнародні організації можуть запропонувати МОН будь-яку кількість кандидатів до складу комітету або погоджують пропозицію щодо спільного списку кандидатів до складу комітету у складі не менше трьох осіб.

8. Завданнями комітету є:

розгляд документів, поданих кандидатами на посаду члена наглядової ради учасника експериментального проекту для участі в конкурсному відборі;

проведення співбесід з кандидатами;

обрання з числа кандидатів членів наглядової ради учасника експериментального проекту (далі - наглядова рада) відповідно до порядку, визначеного МОН;

внесення МОН пропозицій щодо включення кандидатів на посаду члена наглядової ради;

внесення МОН для затвердження проекту положення про наглядову раду;

проведення кожного півроку оцінювання діяльності наглядових рад.

9. Комітет провадить свою діяльність у формі засідань.

Засідання комітету веде його голова, а у разі його відсутності - інший член комітету за дорученням голови.

Голова та секретар комітету обираються на першому засіданні.

Засідання комітету можуть проводитися, зокрема, в режимі відеоконференції, що дає змогу ідентифікувати всіх учасників засідання.

Засідання комітету скликаються не рідше ніж один раз на три місяці. Голова або секретар комітету повідомляє його членам не пізніш як за три календарних дні про час і місце проведення засідання.

Засідання комітету є правоможним, якщо на ньому присутні не менш як дві третини загальної кількості членів комітету.

Голосування на засіданні комітету здійснюється членами комітету особисто і відкрито.

Члени комітету провадять свою діяльність на безоплатній основі.

10. Рішення комітету вважається прийнятим, якщо за нього на засіданні проголосували не менш як чотири члени комітету, серед яких два члени з числа осіб, визначених МОН на підставі пропозицій міжнародних організацій, передбачених пунктом 7 цього Порядку.

11. Під час здійснення своїх повноважень комітет взаємодіє з міністерствами, іншими державними органами, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями, їх посадовими особами, фізичними та юридичними особами, організаціями інших держав, медіа, зокрема інших держав, крім тих, що визначені згідно із законом державою-окупантом та/або державою-агресором.

12. Повноваження члена комітету припиняються достроково у разі:

подання ним особистої заяви про припинення повноважень;

накладення на нього адміністративного стягнення за вчинення правопорушення, пов’язаного з корупцією;

набрання обвинувальним вироком суду щодо нього законної сили;

оголошення його померлим, безвісно відсутнім;

визнання його недієздатним або обмеження його цивільної дієздатності за рішенням суду;

прийняття (винесення) судом рішення про неналежне виконання ним своїх обов’язків;

його смерті.

13. Комітет обирає членів наглядових рад у порядку, визначеному МОН з урахуванням положень цього Порядку.

14. Загальний склад наглядової ради становить сім осіб.

15. За результатами конкурсного відбору у членів наглядової ради в цілому мають бути наявні компетентності (профілі) за такими напрямами:

забезпечення якості вищої освіти, зокрема розуміння сучасних викликів і тенденцій у сфері вищої освіти, а також здатність ініціювати і впроваджувати інновації для підтримки та покращення освітньої діяльності;

менеджмент наукової діяльності, зокрема щодо управління науковою, консультаційною та/або інноваційною діяльністю, розроблення та ефективна реалізація дослідницьких проектів і програм;

управління персоналом, зокрема у сфері менеджменту організацій, розроблення стратегій залучення, розвитку та утримання талановитих студентів (курсантів);

фінанси та аудит, зокрема щодо фінансового планування, бюджетування, фінансового контролю та аудиту;

зовнішні комунікації, управління репутацією, маркетинг та/або фандрейзинг;

взаємодія з органами державної влади та/або органами місцевого самоврядування;

управління операційною ефективністю та/або організаційним розвитком, зокрема щодо оптимізації процесів, підвищення продуктивності та сприяння організаційному розвитку.

16. MОН забезпечує прозорість проведення конкурсного відбору на посади членів наглядової ради (далі - конкурсний відбір).

17. МОН розміщує на своєму офіційному веб-сайті оголошення про проведення конкурсного відбору, в якому зазначаються:

найменування учасника експериментального проекту;

дата проведення конкурсного відбору;

перелік компетентностей (профілів), які мають бути наявні у членів наглядової ради, щодо яких проводиться конкурсний відбір;

перелік документів для участі у конкурсному відборі;

кінцевий строк подання документів для участі у конкурсному відборі;

дата оголошення результатів конкурсного відбору.

18. У конкурсному відборі можуть брати участь:

1) представники:

юридичних осіб приватного права;

органів місцевого самоврядування;

центральних органів виконавчої влади;

громадських організацій, що об’єднують випускників учасника експериментального проекту;

2) самовисуванці - фізичні особи, які не є представниками будь-якої організації чи установи.

19. Не допускаються до участі у конкурсному відборі особи, які:

за рішенням суду визнані недієздатними або обмеженими у цивільній дієздатності;

мають судимість за вчинення кримінального правопорушення, не погашену або не зняту в установленому законом порядку;

визнані винними у вчиненні кримінального правопорушення та позбавлені права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю;

мають громадянство держави, визначеної згідно із законом державою-окупантом та/або державою-агресором.

20. Член наглядової ради не може перебувати у трудових відносинах із учасником експериментального проекту. Особа, яка є працівником учасника експериментального проекту, для участі у конкурсному відборі до його наглядової ради подає заяву про готовність припинити будь-які трудові відносини з відповідним закладом, якщо її буде обрано на посаду члена наглядової ради.

21. Комітет протягом десяти робочих днів з дня закінчення строку подання документів проводить конкурсний відбір. Тривалість процедури конкурсного відбору не повинна перевищувати десяти робочих днів.

Протягом десяти робочих днів після завершення конкурсного відбору комітет готує і подає МОН пропозиції до складу наглядової ради.

Протягом десяти робочих днів МОН затверджує склад наглядової ради або інформує комітет про відхилення обраних кандидатур (обраної кандидатури).

22. Повноваження наглядової ради, порядок призначення на посаду та звільнення з посади членів наглядової ради визначаються МОН з урахуванням положень цього Порядку.

Члени наглядової ради, які не є суб’єктами, на яких поширюється дія Закону України “Про запобігання корупції”, мають право на оплату діяльності відповідно до порядку та умов оплати діяльності, затверджених МОН. З такими членами наглядової ради МОН укладає цивільно-правовий договір, у якому встановлюються вимоги та завдання, які покладаються на члена наглядової ради, умови виконання функцій члена наглядової ради, а також порядок оплати діяльності члена наглядової ради.

Член наглядової ради може відмовитися від оплати діяльності.

23. Завданнями наглядової ради є:

погодження стратегії розвитку відповідного учасника експериментального проекту та здійснення моніторингу її виконання;

залучення додаткового фінансування з позабюджетних джерел;

ухвалення фінансового плану і річного фінансового звіту учасника експериментального проекту;

здійснення контролю фінансово-господарської діяльності учасника експериментального проекту;

обрання кандидата на посаду керівника учасника експериментального проекту, внесення МОН документів щодо укладення з ним контракту;

встановлення цільових показників діяльності учасника експериментального проекту, досягнення яких повинен забезпечити керівник такого учасника;

прийняття рішення про затвердження кандидатур проректорів, деканів (начальників) факультетів та/або завідувачів кафедр учасника експериментального проекту;

встановлення цільових показників діяльності проректорів, а також механізмів перевірки досягнення таких цільових показників та строків їх досягнення;

впровадження функції внутрішнього аудиту, організація зовнішнього аудиту (у разі потреби);

розгляд та погодження штатного розпису учасника експериментального проекту перед його поданням до МОН для затвердження;

затвердження системи управління людськими ресурсами, зокрема процедури пошуку та найму працівників, системи премій, надбавок та доплат (крім тих, що передбачені єдиною тарифною сіткою), системи підвищення кваліфікації, системи оцінки результативності праці;

затвердження положення про систему внутрішнього забезпечення якості освіти та регулярне здійснення моніторингу її ефективності.

24. Наглядова рада для виконання завдань може отримувати в установленому порядку від органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування інформацію, необхідну для провадження своєї діяльності.

Наглядова рада може подавати МОН пропозиції щодо внесення змін до статуту учасника експериментального проекту, зокрема з метою заснування ним сталого фонду (ендавменту) закладу вищої освіти та розпоряджання доходами від його використання відповідно до умов функціонування сталого фонду, а також щодо можливості отримання в оперативне управління майна, коштів і матеріальних цінностей, зокрема будинків, споруд, обладнання, транспортних засобів, від державних органів, органів місцевого самоврядування, юридичних і фізичних осіб, зокрема як благодійної пожертви (благодійного гранту).

25. Для поглибленого вивчення відповідних питань з подальшим прийняттям рішень наглядовою радою в періоди між її засіданнями члени наглядової ради можуть працювати у комітетах.

Комітети наглядової ради утворюються за напрямами, визначеними у пункті 15 цього Порядку, та/або відповідно до завдань, визначених у пункті 23 цього Порядку.

У своїй роботі комітети наглядової ради взаємодіють з органами управління учасника експериментального проекту, зокрема з членами ректорату та/або вченої ради.

26. Наглядова рада подає кожного півроку МОН до десятого числа місяця, що настає за звітним періодом, звіт про результати своєї діяльності.

27. Обрання кандидата на посаду керівника учасника експериментального проекту здійснюється за результатами конкурсу, який проводить наглядова рада відповідно до цього Порядку.

28. Оголошення про проведення конкурсу на посаду керівника учасника експериментального проекту розміщується за поданням наглядової ради на офіційному веб-сайті МОН та на офіційному веб-сайті учасника експериментального проекту не пізніше ніж за два місяці до закінчення строку дії контракту керівника такого учасника або протягом одного місяця з дня утворення вакантної посади.

29. Оголошення про проведення конкурсу на посаду керівника учасника експериментального проекту повинно містити:

повне найменування учасника експериментального проекту;

адресу, за якою здійснюється прийом документів;

інформацію про строк і спосіб подання документів (поштовим відправленням, електронною поштою, нарочно);

контактну інформацію (номер телефону, адресу електронної пошти);

інформацію про дату проведення конкурсу.

30. Кандидат на посаду керівника учасника експериментального проекту повинен відповідати таким вимогам:

вільно володіти державною мовою та володіти іноземною мовою, яка є однією з офіційних мов ЄС;

мати досвід роботи на керівних посадах підприємств, установ, організацій незалежно від форми власності або на посаді керівника чи заступника керівника закладу вищої освіти, або на посадах державної служби категорії “А” не менше п’яти років;

відповідати вимогам доброчесності.

31. До кандидатів на посаду керівника учасника експериментального проекту за рішенням наглядової ради висуваються вимоги, які відображають пріоритети наглядової ради щодо розв’язання перспективних завдань розвитку учасника експериментального проекту, залучення фінансових ресурсів для забезпечення його діяльності з основних напрямів розвитку і здійснення контролю за використанням зазначених ресурсів, ефективної взаємодії з державними органами та органами місцевого самоврядування, науковою громадськістю, суспільно-політичними організаціями та суб’єктами господарської діяльності з питань розвитку та підвищення якості освітньої діяльності та конкурентоспроможності учасника експериментального проекту.

32. Не може бути обрана на посаду керівника учасника експериментального проекту особа, яка:

за рішенням суду визнана недієздатною або дієздатність якої обмежена;

має судимість за вчинення кримінального правопорушення, якщо така судимість не погашена або не знята в установленому законом порядку;

визнана винною у вчиненні кримінального правопорушення та позбавлена права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю;

за рішенням суду була визнана винною у вчиненні корупційного правопорушення;

піддавалася адміністративному стягненню за вчинення правопорушення, пов’язаного з корупцією;

підпадає під дію частини третьої статті 1 Закону України “Про очищення влади”;

є членом наглядової ради учасника експериментального проекту, в якому оголошено конкурс.

33. Для участі у конкурсі на посаду керівника учасника експериментального проекту наглядовій раді подаються:

заява у довільній формі про участь у конкурсі, в якій зазначаються реквізити документа, що посвідчує особу та підтверджує громадянство України, адреса проживання та адреса електронної пошти (за наявності), а також інформація про застосування або незастосування до кандидата обмежень, встановлених частиною другою статті 42 Закону України “Про вищу освіту”. У заяві кандидат зазначає, що він не є членом наглядової ради учасника експериментального проекту, в якому оголошено конкурс;

резюме в довільній формі із зазначенням реквізитів документів про вищу освіту, про науковий ступінь та вчене звання (за наявності), а також серійного номера державного сертифіката про рівень володіння державною мовою;

копії документів про вищу освіту та про науковий ступінь і вчене звання (за наявності) (у разі відсутності інформації про них у Реєстрі документів про освіту Єдиної державної електронної бази з питань освіти);

копія трудової книжки (у разі наявності) та/або копії інших документів, які підтверджують стаж роботи (у разі наявності) або відомості про трудову діяльність з реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування;

документ/сертифікат міжнародного зразка про рівень володіння іноземною мовою, яка є однією з офіційних мов ЄС, або документ про вищу освіту, здобуту за кордоном мовою однієї з офіційних мов ЄС;

проект плану стратегічного розвитку учасника експериментального проекту.

Вимагати відомості та документи, подання яких не передбачено законодавством, забороняється.

34. Прийом документів кандидатів здійснюється МОН протягом 14 робочих днів з дня розміщення оголошення про проведення конкурсу.

Документи подаються у паперовій формі (поштовим відправленням на адресу МОН, нарочно) або в електронній формі шляхом надсилання на офіційну адресу електронної пошти МОН з накладенням кваліфікованого електронного підпису кандидата.

Документи, подані кандидатом після закінчення встановленого строку, не розглядаються та повертаються особі, яка їх подала.

Кандидат, який переміг у конкурсі на посаду керівника учасника експериментального проекту, подає МОН для ознайомлення оригінали документів, визначених цим Порядком.

35. МОН проводить перевірку відповідності кандидатів вимогам до посади керівника учасника експериментального проекту та відсутності обмежень (заборон), встановлених частиною другою статті 42 Закону України “Про вищу освіту”, і протягом десяти календарних днів з дати завершення строку подання кандидатами документів подає перелік кандидатів на посаду керівника, які відповідають зазначеним вимогам, до наглядової ради учасника експериментального проекту для обрання.

36. Усім кандидатам, які своєчасно подали документи для участі в конкурсі, МОН письмово повідомляє шляхом надсилання листа за адресою проживання, зазначеною у заяві, та на адресу електронної пошти (за наявності) про прийняте рішення щодо їх кандидатур не пізніше ніж протягом десяти календарних днів з дати закінчення строку подання кандидатами документів.

37. Кандидати, документи яких не відповідають встановленим вимогам, до участі у конкурсі не допускаються, про що їм повідомляє МОН протягом п’яти робочих днів з дня надходження документів. У строк не більше двох робочих днів після отримання повідомлення кандидат має право усунути недоліки та повторно подати документи для участі у конкурсі.

38. Конкурс проводиться наглядовою радою у формі співбесіди з кандидатом.

Співбесіди з кандидатами проводяться протягом одного дня у приміщенні, доступному для кандидатів з числа осіб з інвалідністю  та інших маломобільних груп населення.

Під час співбесіди кандидат представляє до обговорення наглядовій раді презентацію щодо плану стратегічного розвитку учасника експериментального проекту.

У разі коли у конкурсі беруть участь понад сім кандидатів, співбесіди можуть проводитися протягом двох днів.

39. Наглядова рада після проведення співбесіди та обговорення обґрунтованого плану стратегічного розвитку учасника експериментального проекту з кожним кандидатом обирає переможця конкурсу на посаду керівника учасника експериментального проекту  шляхом таємного голосування.

Рішення приймається більшістю голосів складу наглядової ради. 

Рішення наглядової ради про обрання переможця конкурсу на посаду керівника учасника експериментального проекту оформлюється протоколом, який підписується всіма присутніми на засіданні членами. Кожний член наглядової ради може додати до протоколу свою окрему думку у письмовій формі.

40. Наглядова рада протягом двох робочих днів з дня завершення конкурсного відбору і обрання переможця конкурсу на посаду керівника учасника експериментального проекту повідомляє МОН про результати конкурсу і передає МОН необхідні документи такого кандидата для укладення з ним контракту.

41. З переможцем конкурсу на посаду керівника учасника експериментального проекту МОН укладає контракт строком на два роки.

У разі коли переможець конкурсу відмовився від підписання відповідного контракту або не пройшов спеціальну перевірку, МОН повідомляє про це наглядовій раді і протягом семи календарних днів після закінчення строку спеціальної перевірки оголошує новий конкурс на посаду керівника учасника експериментального проекту.

42. Для здійснення поточного управління діяльністю учасника експериментального проекту утворюється ректорат.

До складу ректорату учасника експериментального проекту входять керівник учасника експериментального проекту, проректори та інші члени, які можуть бути призначені рішенням керівника учасника експериментального проекту.

43. Права, обов’язки та повноваження проректорів встановлюються контрактом та статутом учасника експериментального проекту.

Керівник учасника експериментального проекту здійснює відбір кандидатів на посади проректорів та пропонує їх кандидатури для затвердження наглядовою радою.

Після затвердження наглядовою радою запропонованої кандидатури на посаду проректора керівник учасника експериментального проекту укладає контракт з такою особою.

Умови контракту визначаються відповідною наглядовою радою.

44. Кандидат на посаду проректора учасника експериментального проекту повинен відповідати таким вимогам:

вільно володіти державною мовою та володіти іноземною мовою, яка є однією з офіційних мов ЄС;

мати управлінський досвід за відповідним напрямом;

відповідати вимогам доброчесності.

45. До кандидатів на посаду проректора учасника експериментального проекту за пропозицією керівника учасника експериментального проекту та за рішенням наглядової ради можуть висуватися додаткові вимоги.

46. Не може бути призначена на посаду проректора учасника експериментального проекту особа, яка:

за рішенням суду визнана недієздатною або дієздатність якої обмежена;

має судимість за вчинення кримінального правопорушення, якщо така судимість не погашена або не знята в установленому законом порядку;

визнана винною у вчиненні кримінального правопорушення та позбавлена права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю;

за рішенням суду була визнана винною у вчиненні корупційного правопорушення;

піддавалася адміністративному стягненню за вчинення правопорушення, пов’язаного з корупцією;

підпадає під дію частини третьої статті 1 Закону України “Про очищення влади”.

47. Керівник учасника експериментального проекту відповідно до статуту може делегувати частину своїх повноважень проректорам.

48. Члени ректорату учасника експериментального проекту щороку звітують перед наглядовою радою. Діяльність ректорату оцінюється наглядовою радою відповідно до встановлених цілей та системи ключових показників ефективності, що визначені у контрактах членів ректорату.

Щорічний звіт ректорату повинен містити інформацію про рівень досягнення цільових показників діяльності учасника експериментального проекту за період, за який складено звіт, та підлягає внесенню до Єдиної державної електронної бази з питань освіти і оприлюднюється на офіційному веб-сайті учасника експериментального проекту.

49. Вчена рада учасника експериментального проекту:

бере участь у розробленні стратегії і перспективних напрямів розвитку освітньої, наукової та інноваційної діяльності закладу вищої освіти;

визначає систему та затверджує процедури внутрішнього забезпечення якості вищої освіти;

затверджує освітні програми та навчальні плани для кожного рівня вищої освіти та спеціальності;

ухвалює рішення з питань організації освітнього процесу, визначає строки навчання на відповідних рівнях;

затверджує зразок та порядок виготовлення документів про вищу освіту, зокрема спільних і подвійних дипломів;

відповідно до Умов прийому на навчання для здобуття вищої освіти затверджує правила прийому до учасника експериментального проекту;

ухвалює основні напрями проведення наукових досліджень та інноваційної діяльності;

за поданням факультетів таємним голосуванням обирає на посади деканів (начальників) факультетів, завідувачів кафедр;

оцінює результати науково-педагогічної діяльності структурних підрозділів учасника експериментального проекту;

присвоює вчені звання професора, доцента та старшого дослідника і подає відповідні рішення на затвердження до атестаційної колегії МОН;

приймає остаточні рішення про визнання іноземних документів про вищу освіту, наукові ступені та вчені звання під час прийняття на роботу педагогічних, наукових, науково-педагогічних та інших працівників, а також під час зарахування вступників на навчання;

приймає остаточні рішення про визнання документів про вищу освіту, виданих закладами вищої духовної освіти, статути (положення) яких зареєстровано у встановленому законодавством порядку, під час зарахування вступників на навчання;

розглядає інші питання діяльності учасника експериментального проекту відповідно до його статуту.

50. Вчену раду учасника експериментального проекту очолює її голова, який обирається таємним голосуванням з числа членів вченої ради, які мають науковий ступінь та/або вчене (почесне) звання, на строк діяльності вченої ради.

До складу вченої ради учасника експериментального проекту входять за посадою керівник учасника експериментального проекту, заступник керівника (проректор), декан (начальник) факультету/керівники факультетів (навчально-наукових інститутів), учений секретар, директор бібліотеки, керівники органів самоврядування та виборних органів первинних профспілкових організацій працівників учасника експериментального проекту, а також виборні представники, які представляють наукових, педагогічних, науково-педагогічних працівників і обираються з числа завідувачів кафедр, професорів, докторів філософії, докторів наук, виборні представники, які представляють інших працівників учасника експериментального проекту і які працюють у ньому на постійній основі, виборні представники аспірантів, докторантів, слухачів, асистентів-стажистів, лікарів (провізорів)-інтернів, лікарів-резидентів, керівники виборних органів первинних профспілкових організацій студентів та аспірантів, керівники органів студентського самоврядування учасника експериментального проекту відповідно до квот, визначених статутом учасника експериментального проекту.

Вибори до складу вченої ради починаються за 30 календарних днів до закінчення повноважень попереднього складу вченої ради.

51. За рішенням вченої ради до її складу можуть входити також представники організацій роботодавців. При цьому не менш як 75 відсотків складу вченої ради повинні становити наукові, педагогічні науково-педагогічні працівники учасника експериментального проекту із науковим ступенем та не менш як 10 відсотків - виборні представники з числа студентів.

52. Виборні представники з числа працівників учасника експериментального проекту обираються вищим колегіальним органом громадського самоврядування учасника експериментального проекту за поданням його структурних підрозділів, у яких вони працюють, а виборні представники з числа студентів (курсантів) обираються студентами (курсантами) шляхом прямих таємних виборів.

53. Рішення вченої ради про рекомендацію до затвердження наглядовою радою обраної кандидатури на посаду декана (начальника) факультету та/або завідувача кафедри приймається за поданням факультету протягом десяти робочих днів з дня надходження відповідного подання.

54. Рішення вченої ради учасника експериментального проекту вводяться в дію рішеннями керівника учасника експериментального проекту.

55. В учасника експериментального проекту можуть бути утворені вчені ради його структурних підрозділів, повноваження яких визначаються вченою радою учасника експериментального проекту відповідно до статуту закладу вищої освіти.

Вчена рада учасника експериментального проекту може делегувати частину своїх повноважень вченим радам його структурних підрозділів.

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: