Про реалізацію експериментального проекту щодо надання державної грошової допомоги покупцям товарів та послуг українського виробництва в рамках Всеукраїнської економічної платформи “Зроблено в Україні”
Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Погодитися з пропозицією Міністерства економіки стосовно реалізації у період з 24 серпня 2024 р. до 31 грудня 2025 р. експериментального проекту щодо надання державної грошової допомоги покупцям товарів та послуг українського виробництва в рамках Всеукраїнської економічної платформи “Зроблено в Україні” (далі - експериментальний проект).
Установити, що надання державної грошової допомоги покупцям товарів українського виробництва в рамках експериментального проекту починається з 2 вересня 2024 року.
2. Затвердити такі, що додаються:
Порядок реалізації експериментального проекту щодо надання державної грошової допомоги покупцям товарів та послуг українського виробництва в рамках Всеукраїнської економічної платформи “Зроблено в Україні”;
Порядок використання коштів, передбачених у державному бюджеті для підтримки внутрішнього попиту на вітчизняні товари та послуги.
3. Рекомендувати Національному банку встановити для акціонерного товариства “Державний ощадний банк України” безоплатність надання послуг системи електронних платежів Національного банку із здійснення операцій з перерахування державної грошової допомоги фізичним особам, які беруть участь в реалізації експериментального проекту.
4. Міністерству економіки подати не пізніше ніж через два місяці після завершення реалізації експериментального проекту Кабінетові Міністрів України звіт про результати його реалізації, а також пропозиції щодо внесення за результатами реалізації експериментального проекту відповідних змін до законодавчих актів.
ПОРЯДОК
реалізації експериментального проекту щодо надання державної грошової допомоги покупцям товарів та послуг українського виробництва в рамках Всеукраїнської економічної платформи “Зроблено в Україні”
1. Цей Порядок визначає процедуру реалізації експериментального проекту щодо надання державної грошової допомоги покупцям товарів та послуг українського виробництва в рамках Всеукраїнської економічної платформи “Зроблено в Україні” (далі - експериментальний проект).
2. Метою реалізації експериментального проекту є підтримка внутрішнього попиту на вітчизняні товари та послуги, сприяння відновленню економіки, подолання економічних наслідків збройної агресії Російської Федерації, збільшення обсягу внутрішнього виробництва, популяризація безготівкових розрахунків та збільшення обсягу сплачених податків шляхом надання державної грошової допомоги фізичним особам - покупцям товарів українського виробництва.
3. Експериментальний проект реалізується шляхом надання електронної публічної послуги “Кешбек “Зроблено в Україні” відповідно до вимог цього Порядку.
4. Терміни, що вживаються у цьому Порядку, мають таке значення:
1) агент експериментального проекту - АТ “Агентство індустріального розвитку “Зроблено в Україні”, що здійснює інформаційне супроводження експериментального проекту, розглядає скарги, аналізує звіти учасників експериментального проекту, надає Мінекономіки пропозиції щодо його удосконалення, здійснює організаційні, технічні та інші заходи, необхідні для забезпечення роботи та розвитку інформаційної системи “Кешбек “Зроблено в Україні”, та може укладати договір про її технічне адміністрування з технічним адміністратором;
2) електронна публічна послуга “Кешбек “Зроблено в Україні” - послуга, спрямована на отримання покупцями товарів українського виробництва державної грошової допомоги на підставі заяви;
3) інформаційна система “Кешбек “Зроблено в Україні” (далі - інформаційна система) - інформаційно-комунікаційна система, яка з використанням технічних і програмних засобів реалізує технології збирання, пересилання, оброблення інформації для задоволення інформаційних потреб під час надання електронної публічної послуги “Кешбек “Зроблено в Україні”;
4) кешбек - державна грошова допомога, яка нараховується у відсотковому співвідношенні від вартості придбаного безготівковим розрахунком з використанням платіжної картки товару українського виробництва та може бути використана на умовах, передбачених цим Порядком;
5) медичний виріб або допоміжний (медичний) засіб - медичний виріб та допоміжний засіб, на які поширюються вимоги Технічного регламенту щодо медичних виробів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 2 жовтня 2013 р. № 753, Технічного регламенту щодо медичних виробів для діагностики in vitro, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 2 жовтня 2013 р. № 754, та Технічного регламенту щодо активних медичних виробів, які імплантують, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 2 жовтня 2013 р. № 755;
6) отримувач кешбеку - фізична особа - громадянин України, яка є покупцем товарів українського виробництва, включених до переліку товарів українського виробництва, і відкрила поточний рахунок із спеціальним режимом використання “Кешбек “Зроблено в Україні” в одному з уповноважених банків України (далі - спеціальний рахунок);
7) перелік українських виробників - перелік суб’єктів господарювання, що зареєстровані на території України та виробляють товари на території України, які добровільно і з власної ініціативи приєдналися до експериментального проекту згідно з цим Порядком;
8) перелік продавців - перелік суб’єктів господарювання, що зареєстровані на території України та реалізують товари на території України, які добровільно і з власної ініціативи приєдналися до експериментального проекту згідно з цим Порядком;
9) перелік товарів українського виробництва - перелік товарів, вироблених на території України, яким присвоєно цифрове значення штрихового коду ЕАN13 товару згідно з міжнародною класифікацією GS1 міжнародним або внутрішньодержавним кодом товару, що добровільно надається українським виробником та формується засобами інформаційної системи;
10) покупець - фізична особа - громадянин України, яка є власником рахунка та користувачем платіжної (платіжних) карти (карток) емітентів платіжних карток уповноваженого (уповноважених) банку (банків), подала до уповноваженого банку заяву, дозвіл на обробку персональних даних та дозвіл на надання інформації для забезпечення дотримання положень Закону України “Про банки і банківську діяльність” щодо банківської таємниці, придбала безготівковим розрахунком з використанням платіжної картки товар українського виробництва для потреб, безпосередньо не пов’язаних з підприємницькою діяльністю або виконанням обов’язків найманого працівника, та приєдналася до експериментального проекту згідно з цим Порядком;
11) продавець - суб’єкт господарювання, що зареєстрований на території України та реалізує товари на території України, добровільно і з власної ініціативи приєднався до експериментального проекту згідно з цим Порядком;
12) розрахунковий банк - АТ “Ощадбанк”, з яким Мінекономіки укладено договір про виплату державної грошової допомоги в рамках електронної публічної послуги “Кешбек “Зроблено в Україні” та через який здійснюється перерахування грошових коштів отримувачам державної грошової допомоги;
13) рахунок Мінекономіки - спеціальний реєстраційний рахунок, відкритий Мінекономіки в Казначействі для виплати отримувачам кешбеку державної грошової допомоги за рахунок коштів бюджетної програми “Підтримка внутрішнього попиту на вітчизняні товари та послуги”;
14) технічний адміністратор інформаційної системи - державне підприємство “ДІЯ”, що забезпечує супровід, функціонування та адміністрування інформаційної системи, обробку і структурну систематизацію інформації та інші дії, визначені цим Порядком, з яким власник інформаційної системи або агент експериментального проекту укладає договір про технічне адміністрування інформаційної системи;
15) товар українського виробництва - товар (виріб), у тому числі лікарський засіб, медичний виріб або допоміжний (медичний) засіб, виготовлений українським виробником на території України для задоволення споживчих потреб, промаркований штрих-кодом EAN13 згідно з міжнародною класифікацією GS1 міжнародним або внутрішньодержавним кодом товару та включений до переліку товарів українського виробництва, і інформацію про який відображено продавцем у фіскальному касовому чеку на товари під час придбання товарів, крім підакцизних товарів, визначених пунктом 215.1 статті 215 Податкового кодексу України (за винятком алкогольних напоїв, вироблених без додавання спирту, а саме - вин виноградних, вин плодово-ягідних, напоїв медових);
16) український виробник - суб’єкт господарювання, зареєстрований згідно із законодавством на території України, що виробляє продукцію на території України та приєднався до експериментального проекту згідно з цим Порядком;
17) уповноважений банк - банк, з яким технічним адміністратором інформаційної системи укладено договір про інформаційну взаємодію.
Інші терміни у цьому Порядку вживаються у значенні, наведеному у Цивільному кодексі України, Господарському кодексі України, Податковому кодексі України, Законах України “Про лікарські засоби”, “Про платіжні послуги”, “Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах”, “Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг”, “Про захист прав споживачів” та інших законодавчих актах.
5. Координатором експериментального проекту є Мінекономіки.
6. Учасниками експериментального проекту є Мінекономіки, ДПС, Мінцифри, Держпродспоживслужба, технічний адміністратор інформаційної системи, українські виробники, продавці, покупці / отримувачі кешбеку, розрахунковий банк, уповноважені банки, агент експериментального проекту.
7. Джерелом фінансування експериментального проекту є кошти державного бюджету.
8. Для реалізації експериментального проекту власник забезпечує створення інформаційної системи для надання електронної публічної послуги “Кешбек “Зроблено в Україні”.
Суб’єктами інформаційної системи є власник, агент експериментального проекту, технічний адміністратор інформаційної системи та ДПС.
Власником інформаційної системи є держава в особі Мінекономіки. Володільцем інформації, що зберігається у такій інформаційній системі, є Мінекономіки.
Агент експериментального проекту є розпорядником інформації, що зберігається в інформаційній системі, та здійснює організаційні, технічні та інші заходи, необхідні для забезпечення роботи та розвитку інформаційної системи.
Технічний адміністратор інформаційної системи забезпечує функціонування інформаційної системи та її технічне супроводження.
9. З метою взаємодії між Мінекономіки, Мінцифри, розрахунковим банком, агентом експериментального проекту та технічним адміністратором інформаційної системи, технічним адміністратором Єдиного державного вебпорталу електронних послуг (далі - Портал Дія) укладаються договори про інформаційну взаємодію, якими регулюються питання щодо механізму та каналів інформаційного обміну, обсяг, зміст, формат та структура інформації, що передається.
Мінекономіки, Мінцифри, технічний адміністратор інформаційної системи, технічний адміністратор Порталу Дія та агент експериментального проекту укладають договір про інформаційну взаємодію з уповноваженим банком виключно за умови проходження ним успішного тестування на відповідність технічним вимогам до підключення уповноважених банків, визначених технічним адміністратором інформаційної системи. Тестування проводиться у порядку, визначеному технічними адміністраторами інформаційної системи та Порталу Дія.
10. Участь в експериментальному проекті можуть брати українські виробники, які:
1) зареєстровані як суб’єкти господарювання на території України, крім юридичних осіб, створених та зареєстрованих відповідно до законодавства України, в яких держава, визнана відповідно до закону державою-агресором, або юридична особа, утворена відповідно до законодавства такої держави, або громадянин такої держави (крім того, який постійно на законних підставах проживає на території України) є: учасником (акціонером), частка якого у статутному капіталі з урахуванням відносин контролю становить 10 або більше відсотків, або членом, або кінцевим бенефіціарним власником;
2) подали інформацію до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, передбачену пунктом 9, 91 частини другої статті 9 Закону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань” не пізніше 30 днів з моменту приєднання до експериментального проекту;
3) надали інформацію про товари, вироблені ними на території України, до переліку товарів українського виробництва;
4) добровільно та з власної ініціативи приєдналися до експериментального проекту;
5) надали підтвердження щодо виробництва товарів на території України.
11. Участь в експериментальному проекті можуть брати продавці, які:
1) зареєстровані як суб’єкти підприємницької діяльності відповідно до законодавства України, крім юридичних осіб, створених та зареєстрованих відповідно до законодавства України, в яких держава, визнана відповідно до закону державою-агресором, або юридична особа, утворена відповідно до законодавства такої держави, або громадянин такої держави (крім того, який постійно на законних підставах проживає на території України) є: учасником (акціонером), частка якого в статутному капіталі з урахуванням відносин контролю становить 10 або більше відсотків, або членом, або кінцевим бенефіціарним власником;
2) подали інформацію до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, передбачену пунктами 9, 91 частини другої статті 9 Закону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань” не пізніше 30 днів з моменту приєднання до експериментального проекту;
3) перебувають на загальній системі оподаткування;
4) забезпечують передачу інформації про здійснені розрахункові операції згідно з порядком, передбаченим абзацом шостим пункту 7 статті 3 Закону України “Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг”;
5) добровільно та з власної ініціативи приєдналися до експериментального проекту та взяли на себе зобов’язання виконувати його умови, зокрема щодо відображення у фіскальному касовому чеку на товари цифрового значення штрихового коду товару українського виробництва.
12. Для участі в експериментальному проекті український виробник та продавець подають заяву про приєднання до переліку українських виробників та/або переліку продавців (далі - заява про приєднання) в електронній формі засобами Порталу Дія.
Під час формування заяви про приєднання засобами Порталу Дія з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань технічним адміністратором інформаційної системи отримуються відомості про юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців, які приєднуються до експериментального проекту як українські виробники та продавці.
Заява про приєднання формується фізичною особою - підприємцем, керівником юридичної особи, що виявили бажання приєднатися до переліку українських виробників та/або переліку продавців, засобами Порталу Дія після проходження ними електронної ідентифікації та автентифікації користувачів, зокрема з використанням інтегрованої системи електронної ідентифікації, кваліфікованого електронного підпису або електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, та/або інших засобів ідентифікації, які дають змогу однозначно встановити особу, та містить відомості, визначені цим пунктом.
Заява про приєднання містить такі відомості:
прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності), громадянство та резидентність фізичної особи - підприємця або керівника юридичної особи;
реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичної особи - підприємця);
код юридичної особи згідно з ЄДРПОУ;
адреса місцезнаходження суб’єкта господарювання;
відомості про згоду з умовами експериментального проекту;
перелік товарів, що виробляються українським виробником на території України;
прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) фізичної особи - підприємця або керівника юридичної особи;
реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичної особи - підприємця);
код юридичної особи згідно з ЄДРПОУ;
перелік комбінацій фіскального номера реєстратора розрахункових операцій або програмного реєстратора розрахункових операцій разом із переліком комбінацій MerchantID+TerminalID банківського термінала, поєднаного з цим реєстратором розрахункових операцій або програмним реєстратором розрахункових операцій;
адреса місцезнаходження суб’єкта господарювання;
перелік зареєстрованих (фактичних) адрес провадження господарської діяльності, здійснення продажу товарів;
відомості про згоду з умовами експериментального проекту.
Формування заяви про приєднання закінчується накладенням електронного підпису фізичною особою - підприємцем, керівником юридичної особи, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису.
Після формування заяви засобами Порталу Дія та накладення електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, заява та відомості з неї засобами Порталу Дія передаються технічному адміністратору інформаційної системи та вносяться до відповідного переліку.
Відомості, необхідні для заповнення заяви про приєднання, можуть бути отримані шляхом електронної інформаційної взаємодії між інформаційно-комунікаційними системами та публічними електронними реєстрами органів державної влади в установленому порядку.
Відповідальність за достовірність інформації, зазначеної у заяві про приєднання, відомостях, що подаються відповідно до цього пункту, покладається на українського виробника та продавця.
У разі виявлення факту недостовірності інформації у поданій заяві та відомостях участь таких суб’єктів в експериментальному проекті припиняється.
13. У разі зміни відомостей про товари українського виробництва, які зазначалися українським виробником під час приєднання до експериментального проекту, український виробник подає заяву про внесення змін до переліку товарів українського виробництва, що формується засобами Порталу Дія та містить такі відомості:
цифрове значення штрихового коду товару.
Українські виробники та продавці можуть звернутися засобами Порталу Дія із заявою про виключення їх відомостей з відповідного переліку в рамках електронної публічної послуги “Кешбек “Зроблено в Україні”.
Формування заяв, зазначених в абзацах першому і четвертому цього пункту, закінчується накладенням електронного підпису фізичною особою - підприємцем, керівником юридичної особи, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису. Після формування цих заяв такі заяви та відомості з них засобами Порталу Дія передаються до інформаційної системи та вносяться до відповідного переліку.
14. Для участі в експериментальному проекті покупцю необхідно:
1) перейти на веб-сайт (мобільний застосунок) або звернутися до відділення уповноваженого (уповноважених) банку (банків) для подання заяви про участь в експериментальному проекті (далі - заява про участь), яка містить такі відомості:
прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності);
реєстраційний номер облікової картки платника податків;
номери поточного (поточних) рахунка (рахунків) (за стандартом IBAN), платіжні операції за якими будуть аналізуватися на відповідність вимогам експериментального проекту;
2) надати дозвіл на надання інформації для забезпечення дотримання положень Закону України “Про банки і банківську діяльність” щодо банківської таємниці, згоду на передачу інформації про платіжні операції з обраних поточних рахунків до інформаційної системи для надання електронної публічної послуги “Кешбек “Зроблено в Україні” за формою, визначеною уповноваженим банком, та дозвіл на обробку персональних даних;
3) відкрити спеціальний рахунок для зарахування кешбеку;
4) встановити мобільний додаток Порталу Дія (Дія) на електронному пристрої, технічні параметри якого підтримують його використання, та пройти електронну ідентифікацію та автентифікацію;
5) обрати у мобільному додатку Порталу Дія (Дія) послугу “Кешбек “Зроблено в Україні”.
Результати обробки інформації для отримання державної грошової допомоги (кешбек) відображаються у мобільному додатку Порталу Дія (Дія).
Обробка персональних даних отримувача кешбеку здійснюється відповідно до законодавства про захист персональних даних.
Покупець несе відповідальність за достовірність відомостей та інформації, зазначеної у заяві про участь.
15. Відкриття спеціального рахунка здійснюється уповноваженим банком відповідно до законодавства та нормативно-правових актів Національного банку. Відповідальність за повноту і достовірність інформації, наданої уповноваженому банку для відкриття спеціального рахунка, покладається на покупця.
Послуги уповноваженого банку, пов’язані з відкриттям, закриттям та обслуговуванням спеціального рахунка, а також емісії і обслуговування платіжної картки отримувача кешбеку надаються безоплатно.
Спеціальний рахунок не підлягає поповненню, крім випадків, передбачених цим Порядком, та операцій з повернення суми оплати послуг згідно з правилами платіжних систем.
Уповноважений банк може випускати до спеціальних рахунків для отримання кешбеку пластикові або іншого виду (віртуальні) платіжні картки.
Грошові кошти, зараховані на спеціальний рахунок, можуть бути використані отримувачем кешбеку до 31 січня наступного бюджетного періоду на:
оплату послуг відповідно до переліку послуг та кодів відповідно до категорій діяльності суб’єкта господарювання (Merchant Category Code), оплата яких може здійснюватися за рахунок грошових коштів державної грошової допомоги покупцям (кешбек), зазначених в додатку;
придбання військових облігацій внутрішньої державної позики згідно із законодавством;
фінансування заходів, пов’язаних з відсіччю збройної агресії проти України та ліквідацією її наслідків, національної безпеки та оборони, відновлення, підтримки і розвитку України, надання гуманітарної допомоги згідно із законодавством.
Забороняється зняття готівки із спеціального рахунка.
Контроль за використанням отримувачем кешбеку коштів відповідно до вимог, встановлених цим пунктом, здійснюється уповноваженим банком.
Банки забезпечують здійснення видаткових операцій із спеціальних рахунків з використанням платіжних карток на території України виключно на користь суб’єктів господарювання, категорії яких зазначені у переліку до цього Порядку, за комбінацією коду країни банка-еквайра -Україна та кодами категорії діяльності суб’єкта господарювання (Merchant Category Code).
У разі порушення вимог щодо напрямів використання коштів, зазначених у цьому пункті, що зараховані на спеціальний рахунок отримувача кешбеку, уповноважений банк протягом п’яти операційних днів з дати встановлення такого факту відшкодовує Мінекономіки суму коштів, що використана не за призначенням, шляхом перерахування коштів на рахунок розрахункового банку для подальшого повернення їх на рахунок Мінекономіки із зазначенням причин повернення.
16. Кешбек нараховується в розмірі 10 відсотків вартості товарів українського виробництва, придбаних покупцем у попередньому (звітному) місяці.
Сума кешбеку одному покупцю за придбані у попередньому місяці товари українського виробництва не може бути меншою, ніж 2 гривні, та не може перевищувати 3000 гривень.
Перерахування кешбеку на спеціальний рахунок отримувача кешбеку здійснюється розрахунковим банком.
Сума кешбеку за здійснені у попередньому місяці покупки товарів українського виробництва зараховується отримувачу кешбеку на його спеціальний рахунок уповноваженим банком, у якому відкрито такий рахунок.
Зарахування отримувачу нарахованого кешбеку здійснюється за умови наявності відкритого спеціального рахунка станом на дату зарахування суми кешбеку.
Нарахування кешбеку його отримувачам у поточному бюджетному періоді припиняється з 30 листопада. У разі виділення коштів з державного бюджету на програму “Підтримка внутрішнього попиту на вітчизняні товари та послуги” в наступному бюджетному періоді для надання державної грошової допомоги покупцям нарахування кешбеку його отримувачам поновлюється з 1 січня наступного бюджетного періоду. Нарахування кешбеку його отримувачам, які брали участь в експериментальному проекті у період з 1 грудня по 31 грудня поточного року, поновлюється з 1 січня наступного бюджетного періоду.
17. Закриття спеціального рахунка може здійснюватися за заявою отримувача кешбеку у будь який час. У разі наявності на спеціальному рахунку коштів на момент закриття рахунка такі кошти вважаються невикористаними отримувачем кешбеку і протягом встановленого строку повертаються відповідно до абзацу сьомого пункту 21 цього Порядку.
18. Отримувач кешбеку може відмовитися від участі в експериментальному проекті та отримання кешбеку шляхом відкликання дозволів, наданих під час подання заяви про участь, через мобільний (мобільні) додаток (додатки) всіх уповноважених банків або безпосередньо у відділеннях банків.
19. ДПС на підставі договору про інформаційну взаємодію, укладеного з агентом експериментального проекту, згідно з переліком продавців передає до інформаційної системи електронні копії фіскальних касових чеків на товари з безготівковою формою розрахунку, які містять товар, цифрове значення штрихового коду якого починається з “482” або “2”, та позначення відповідної форми оплати, а також електронні копії фіскальних касових чеків видачі коштів під час повернення таких товарів, які створено починаючи з дня, що настає за датою включення продавця до переліку продавців, та не пізніше дати виключення такого продавця з переліку продавців.
Для отримання відомостей, визначених абзацом першим цього пункту, агент експериментального проекту надсилає до ДПС перелік продавців та забезпечує його оновлення в режимі реального часу.
Електронна інформаційна взаємодія між ДПС та агентом експериментального проекту здійснюється з використанням засобів системи електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів “Трембіта” з дотриманням вимог Законів України “Про електронні документи та електронний документообіг”, “Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги”, “Про захист персональних даних”, “Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах”.
Уповноважені банки на підставі договорів про інформаційну взаємодію з агентом експериментального проекту передають щоденно відомості до інформаційної системи про всі платіжні операцій за всіма обраними покупцями поточними рахунками, щодо яких ними надано дозвіл на надання інформації для забезпечення дотримання положень Закону України “Про банки і банківську діяльність” щодо банківської таємниці.
20. Технічний адміністратор інформаційної системи на основі даних інформаційної системи аналізує відомості, отримані від ДПС та від уповноважених банків за попередній (звітний) місяць, пов’язує відомості щодо платіжних операцій з рахунків з відомостями фіскальних касових чеків на товари та щомісяця 15 числа, а у разі, коли 15 число припадає на вихідний або святковий день, наступного дня, що настає за вихідним або святковим днем, розраховує суму кешбеку в розрізі кожного покупця та забезпечує відображення нарахованих сум кешбеку у мобільному додатку Порталу Дія (Дія).
Перелік отримувачів кешбеку із зазначенням суми нарахованого кешбеку за формою, визначеною договором про взаємодію між Мінекономіки, Мінцифри, розрахунковим банком та технічним адміністратором інформаційної системи, формується автоматично програмними засобами інформаційної системи щомісяця до 16 числа за здійснені безготівковим розрахунком в попередньому місяці покупки товарів українського виробництва. У разі коли 16 число припадає на вихідний або святковий день, перелік отримувачів кешбеку із зазначенням суми нарахованого кешбеку формується наступного дня, що настає за вихідним або святковим.
Технічний адміністратор інформаційної системи шляхом інформаційної взаємодії згідно з договором про інформаційну взаємодію між Мінекономіки, Мінцифри, розрахунковим банком, технічним адміністратором інформаційної системи та технічним адміністратором Порталу Дія не пізніше наступного робочого дня з дня формування переліку отримувачів кешбеку надає з накладенням кваліфікованої електронної печатки державного підприємства “ДІЯ” до Мінекономіки та розрахункового банку перелік отримувачів кешбеку, до якого додається текстовий файл з накладенням кваліфікованої електронної печатки державного підприємства “ДІЯ” із загальною сумою кешбеку та загальною кількістю отримувачів кешбеку.
Технічний адміністратор інформаційної системи несе відповідальність за повноту та достовірність наданої згідно з цим пунктом інформації до Мінекономіки.
21. Мінекономіки на підставі текстового файлу із загальною сумою кешбеку та загальною кількістю отримувачів кешбеку з урахуванням відповідних фактичних надходжень до спеціального фонду державного бюджету за програмою “Підтримка внутрішнього попиту на вітчизняні товари та послуги” формує подання про перерахування державної грошової допомоги покупцям товарів українського виробництва в рамках Всеукраїнської економічної платформи “Зроблено в Україні” та подає його до Казначейства разом з платіжними інструкціями на перерахування коштів для виплати кешбеку з рахунка Мінекономіки на рахунок, відкритий розрахунковим банком на підставі договору про виплату державної грошової допомоги в рамках електронної публічної послуги “Кешбек “Зроблено в Україні”, що укладається між Мінекономіки та розрахунковим банком.
Розрахунковий банк в установленому порядку протягом наступних п’яти операційних днів з дня отримання коштів перераховує суми нарахованого кешбеку на спеціальні рахунки отримувачів кешбеку, відкриті в уповноважених банках.
Зарахування суми кешбеку на спеціальний рахунок отримувача кешбеку здійснюється виключно за умови збігу інформації про номер рахунка та реєстраційний номер облікової картки платника податків отримувача.
Розрахунковий банк повертає незараховані суми кешбеку не пізніше наступного операційного дня на рахунок Мінекономіки.
Сума кешбеку, зарахована на спеціальний рахунок отримувача кешбеку, у разі його смерті, набрання законної сили рішенням суду про визнання його безвісно відсутнім або оголошення померлим протягом наступних трьох операційних днів з дня отримання уповноваженим банком такої інформації повертається ним на рахунок розрахункового банку, який не пізніше наступного операційного дня з дня повернення цієї суми перераховує її на рахунок Мінекономіки.
Залишок невикористаних коштів із спеціального рахунка отримувача кешбеку після завершення строку, визначеного абзацом п’ятим пункту 15 цього Порядку, повертається уповноваженими банками протягом наступних трьох операційних днів на рахунок розрахункового банку, а розрахунковий банк - не пізніше наступного операційного дня на рахунок Мінекономіки.
Залишок невикористаних коштів, зарахованих на спеціальний рахунок отримувача кешбеку, у разі закриття рахунка за його заявою повертається уповноваженими банками протягом наступних трьох операційних днів з дня отримання заяви на рахунок розрахункового банку, з якого було перераховано кошти, із зазначенням причин їх повернення, а розрахунковий банк не пізніше наступного операційного дня повертає їх на рахунок Мінекономіки.
Зараховані кошти на рахунок Мінекономіки відповідно до абзаців четвертого - сьомого цього пункту перераховуються до державного бюджету або спрямовуються на покриття відповідних витрат у поточному бюджетному періоді за програмою “Підтримка внутрішнього попиту на вітчизняні товари та послуги” з урахуванням цільового призначення.
22. Покупці товарів українського виробництва, контролюючі органи та інші суб’єкти можуть звернутися до агента експериментального проекту із зверненням щодо невідповідності придбаного товару положенням, визначеним підпунктом 15 пункту 4 цього Порядку, або щодо невідповідності продавця вимогам, визначеним пунктом 11 цього Порядку. Такі звернення розглядаються агентом експериментального проекту протягом 15 робочих днів.
У разі потреби агент експериментального проекту відповідно до частини третьої статті 7 Закону України “Про звернення громадян” надсилає звернення за належністю до Держпродспоживслужби для проведення перевірки достовірності інформації про товар українського виробництва. Такі перевірки проводяться Держпродспоживслужбою в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. За результатами проведених перевірок Держпродспоживслужба повідомляє агенту експериментального проекту про наявність або відсутність порушень за визначеною формою.
У разі виявлення Держпродспоживслужбою фактів невідповідності інформації про товар українського виробництва інформації, зазначеній виробником під час включення до переліку товарів українського виробництва, інформація про такий товар вилучається технічним адміністратором інформаційної системи з переліку товарів українського виробництва.
У разі виявлення Держпродспоживслужбою такої інформації про товар одного українського виробника більше 2 разів інформація про такого виробника вилучається з переліку українських виробників технічним адміністратором інформаційної системи. Такий український виробник не може бути повторно учасником експериментального проекту.
Додаток |
ПЕРЕЛІК
послуг та кодів відповідно до категорій діяльності суб’єкта господарювання (Merchant Category Code), оплата яких може здійснюватися за рахунок грошових коштів державної грошової допомоги покупцям (кешбек)
Код категорії діяльності суб’єкта господарювання (Merchant Category Code) | Найменування діяльності |
0742 | Ветеринарні послуги |
0780 | Послуги з ландшафту та садівництва |
1520 | Генеральні підрядники - житлове та торгове будівництво |
1761 | Покрівельні роботи, зовнішня обшивка стін, обробка листового металу |
2741 | Послуги видавництва та поліграфії |
2842 | Послуги санітарного та спеціального прибирання |
3512, 3533, | Готелі, мотелі, курорти, не віднесені до інших категорій |
4111 | Транспорт - приміський і місцевий пасажирський, включаючи пороми |
4112 | Залізничні пасажирські перевезення |
4131 | Автобусні лінії |
4722, 5962 | Туристичні послуги та виставки |
4457 | Лізинг та оренда човнів |
4789 | Транспортні послуги, не віднесені до інших категорій |
4814 | Телекомунікації, включаючи передплатні і регулярні телефонні послуги |
4816 | Комп’ютерні мережі - інформаційні послуги |
4899 | Кабель, супутникові, інші платні телевізійні, радіопослуги |
4900 | Комунальні послуги, електрична енергія, газ, опалення, вода |
5462 | Послуги пекарень |
5541 | Послуги станцій технічного обслуговування |
5697 | Послуги пошиву, ательє, пошиття, швачок і кравців |
5812 | Місця харчування, ресторани |
5814 | Ресторани швидкого харчування |
5960 | Послуги прямого страхування |
5971 | Арт-дилери та галереї |
6300 | Послуги страхування |
7033 | Кемпінги та трейлерні парки |
7211 | Пральні послуги - сімейні та комерційні |
7216 | Послуги хімчисток |
7221 | Фотостудії |
7251 | Майстерні для чистки і ремонту взуття та капелюхів |
7261 | Похоронні служби та крематорії |
7296 | Прокат одягу, костюмів |
7298 | Заклади здоров’я та краси |
7333 | Комерційне мистецтво, графіка, фотографія |
7338 | Послуги копіювання, репродукції та поліграфії |
7349 | Послуги з прибирання та обслуговування, включаючи прибирання в приміщеннях (офісах, комерційних будівлях тощо) |
7379 | Комп’ютерні ремонтні послуги, не віднесені до інших категорій |
7394 | Послуги з оренди та лізингу обладнання, прокату меблів та інструменту |
7399, 8999 | Професійні послуги, не віднесені до інших категорій |
7512 | Послуги агентств з прокату автомобілів, не віднесені до інших категорій |
7523 | Автомобільні паркінги і гаражі |
7542 | Автомобільні мийки |
7549 | Послуги евакуатора |
7622 | Майстерні з ремонту електроніки |
7629 | Послуги з ремонту малої побутової техніки та електроприладів |
7832 | Кінотеатри |
7911 | Танцювальні зали, школи та студії |
7922 | Театральні каси |
7933 | Боулінг |
7941 | Спортивні майданчики, комерційний спорт, спортивні клуби |
7991 | Туристичні пам’ятки та експонати |
7996 | Парки розваг, карнавали, цирки |
7998 | Акваріуми, дельфінаріуми та морські аквариуми |
8011 | Лікарські послуги, не віднесені до інших категорій |
8021 | Стоматологи, ортодонтисти |
8042 | Оптики, офтальмологи |
8043 | Оптика, оптичні товари |
8062 | Лікарні |
8071 | Медичні та зуботехнічні лабораторії |
8099 | Медичні послуги, не віднесені до інших категорій |
8111 | Адвокати, юридичні послуги |
8211 | Початкова та середня школи |
8220 | Коледжі, університети, професійні школи |
8241 | Заклади освіти дистанційного навчання |
8244 | Бізнес-школи та школи секретарів |
8249 | Професійно-технічні училища |
8299 | Школи та освітні послуги, не віднесені до інших категорій |
8351 | Послуги з догляду за дітьми |
8398 | Організації благодійної та соціальної служби |
8661 | Релігійні організації |
9399 | Державні послуги, не віднесені до інших категорій |
9402 | Поштові послуги |
ПОРЯДОК
використання коштів, передбачених у державному бюджеті для підтримки внутрішнього попиту на вітчизняні товари та послуги
1. Цей Порядок визначає механізм використання коштів, передбачених у державному бюджеті Мінекономіки за бюджетною програмою “Підтримка внутрішнього попиту на вітчизняні товари та послуги” (далі - бюджетні кошти).
2. Метою використання бюджетних коштів є підтримка внутрішнього попиту на вітчизняні товари та послуги, сприяння відновленню економіки, подолання економічних наслідків збройної агресії Російської Федерації, збільшення обсягу внутрішнього виробництва, популяризація безготівкових розрахунків та збільшення обсягу сплачених податків шляхом надання державної грошової допомоги фізичним особам - покупцям товарів українського виробництва.
3. Головним розпорядником бюджетних коштів та відповідальним виконавцем бюджетної програми є Мінекономіки.
4. Бюджетні кошти спрямовуються на надання державної грошової допомоги покупцям товарів українського виробництва відповідно до Порядку реалізації експериментального проекту щодо надання державної грошової допомоги покупцям товарів та послуг українського виробництва в рамках Всеукраїнської економічної платформи “Зроблено в Україні”, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 серпня 2024 р. № 952.
5. Перерахування бюджетних коштів отримувачам державної грошової допомоги здійснюється через АТ “Ощадбанк”, з яким Мінекономіки укладено договір про виплату державної грошової допомоги в рамках електронної публічної послуги “Кешбек “Зроблено в Україні” (далі - договір про виплату державної грошової допомоги).
6. Державне підприємство “ДІЯ”, яке є технічним адміністратором інформаційної системи “Кешбек “Зроблено в Україні” (далі - технічний адміністратор інформаційної системи), на основі даних інформаційної системи та на підставі відомостей, отриманих від ДПС та банків, з якими технічним адміністратором інформаційної системи укладено відповідні договори інформаційної взаємодії (далі - уповноважені банки), щомісяця 15 числа, а у разі, коли 15 число припадає на вихідний або святковий день, наступного дня, що настає за вихідним або святковим днем, здійснює розрахунок державної грошової допомоги в розрізі кожного покупця та забезпечує відображення нарахованих сум державної грошової допомоги на Єдиному державному вебпорталі електронних послуг.
Перелік отримувачів державної грошової допомоги із зазначенням суми нарахованої державної грошової допомоги за формою, визначеною договором про взаємодію між Мінекономіки, Мінцифри, АТ “Ощадбанк” та технічним адміністратором інформаційної системи, формується автоматично програмними засобами інформаційної системи щомісяця 16 числа за здійснені безготівковим розрахунком у попередньому місяці покупки товарів українського виробництва. У разі коли 16 число припадає на вихідний або святковий день, перелік отримувачів державної грошової допомоги формується наступного дня, що настає за вихідним або святковим днем.
Технічний адміністратор інформаційної системи шляхом інформаційної взаємодії, визначеної договором про взаємодію між Мінекономіки, Мінцифри, АТ “Ощадбанк”, технічним адміністратором інформаційної системи та технічним адміністратором Єдиного державного вебпорталу електронних послуг, не пізніше наступного робочого дня з дня формування переліку отримувачів державної грошової допомоги надає з накладенням кваліфікованої електронної печатки державного підприємства “ДІЯ” до Мінекономіки та АТ “Ощадбанк” перелік отримувачів державної грошової допомоги, до якого додається текстовий файл з накладенням кваліфікованої електронної печатки державного підприємства “ДІЯ” із загальною сумою державної грошової допомоги та загальною кількістю її отримувачів.
Технічний адміністратор інформаційної системи за надання до Мінекономіки згідно з цим пунктом недостовірної інформації несе відповідальність.
7. Для виплати державної грошової допомоги за рахунок бюджетних коштів Мінекономіки відкриває в Казначействі спеціальний реєстраційний рахунок (далі - рахунок Мінекономіки).
Мінекономіки на підставі текстового файлу із загальною сумою державної грошової допомоги та загальною кількістю її отримувачів з урахуванням відповідних фактичних надходжень до спеціального фонду державного бюджету за бюджетною програмою “Підтримка внутрішнього попиту на вітчизняні товари та послуги” формує подання на перерахування державної грошової допомоги покупцям товарів українського виробництва в рамках Всеукраїнської економічної платформи “Зроблено в Україні” за формою, затвердженою Мінекономіки, та подає до Казначейства зазначене подання та платіжні інструкції на перерахування коштів для виплати державної грошової допомоги з рахунка Мінекономіки на рахунок для зарахувань коштів державної грошової допомоги, відкритий АТ “Ощадбанк” на підставі договору про виплату державної грошової допомоги.
АТ “Ощадбанк” в установленому порядку протягом наступних п’яти операційних днів з дня отримання коштів перераховує суми нарахованої державної грошової допомоги на спеціальні рахунки її отримувачів, відкриті в уповноважених банках.
Зарахування суми державної грошової допомоги на спеціальний рахунок її отримувача здійснюється виключно за умови збігу інформації про номер рахунка та реєстраційний номер облікової картки платника податків отримувача.
Сума державної грошової допомоги, зарахована на спеціальний рахунок отримувача, у разі його смерті, набрання законної сили рішенням суду про визнання його безвісно відсутнім або оголошення померлим протягом наступних трьох операційних днів з дня отримання уповноваженим банком такої інформації повертається банком на рахунок АТ “Ощадбанк”, який не пізніше наступного операційного дня з дня повернення цієї суми перераховує її на рахунок Мінекономіки для подальшого перерахування до державного бюджету або спрямування на покриття відповідних витрат у поточному бюджетному періоді за бюджетною програмою “Підтримка внутрішнього попиту на вітчизняні товари та послуги” з урахуванням цільового призначення.
8. АТ “Ощадбанк” повертає незараховані суми державної грошової допомоги не пізніше ніж протягом наступного операційного дня на рахунок Мінекономіки. Залишок невикористаних коштів із спеціального рахунка отримувача державної грошової допомоги після завершення строку, визначеного абзацом п’ятим пункту 15 Порядку реалізації експериментального проекту щодо надання державної грошової допомоги покупцям товарів та послуг українського виробництва в рамках Всеукраїнської економічної платформи “Зроблено в Україні”, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 серпня 2024 р. № 952, повертається уповноваженими банками протягом наступних трьох операційних днів на рахунок АТ “Ощадбанк”, з якого були перераховані кошти. АТ “Ощадбанк” повертає залишок невикористаних коштів не пізніше наступного операційного дня на рахунок Мінекономіки.
Залишок невикористаних коштів, зарахованих на спеціальний рахунок отримувача державної грошової допомоги, у разі закриття рахунка за його заявою повертається уповноваженими банками протягом наступних трьох операційних днів з дня отримання заяви на рахунок АТ “Ощадбанк”, з якого були перераховані кошти, із зазначенням причин їх повернення, а АТ “Ощадбанк” не пізніше наступного операційного дня повертає їх на рахунок Мінекономіки.
Зараховані кошти на рахунок Мінекономіки відповідно до абзаців першого та другого цього пункту перераховуються до державного бюджету або спрямовуються на покриття відповідних витрат у поточному бюджетному періоді за бюджетною програмою “Підтримка внутрішнього попиту на вітчизняні товари та послуги” з урахуванням цільового призначення.
9. Залишок коштів на рахунку Мінекономіки на кінець бюджетного періоду зберігається Казначейством на рахунку спеціального фонду державного бюджету для покриття відповідних витрат за бюджетною програмою “Підтримка внутрішнього попиту на вітчизняні товари та послуги” у наступному бюджетному періоді з урахуванням їх цільового призначення.
10. Ведення бухгалтерського обліку, відкриття і закриття рахунків, реєстрація, облік бюджетних зобов’язань в органах Казначейства та проведення операцій, пов’язаних з використанням бюджетних коштів, здійснюються в установленому законодавством порядку.
11. Складення та подання фінансової і бюджетної звітності про використання бюджетних коштів, а також контроль за їх цільовим та ефективним витрачанням здійснюються в установленому законодавством порядку.
12. АТ “Ощадбанк” подає щомісяця до 5 числа Мінекономіки інформацію про використання бюджетних коштів за формою, визначеною договором про виплату державної грошової допомоги.
13. Мінекономіки після закінчення бюджетного періоду подає Мінфіну інформацію про стан виконання результативних показників з результатами аналізу, поясненнями, висновками щодо їх виконання у визначені законодавством строки.