Деякі питання реалізації експериментального проекту з організації надання внутрішньо переміщеним особам похилого віку, особам з інвалідністю соціальних послуг стаціонарного догляду, підтриманого проживання за принципом “гроші ходять за людиною”
Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Погодитися з пропозицією Міністерства соціальної політики стосовно реалізації до 31 грудня 2025 р. експериментального проекту з організації надання внутрішньо переміщеним особам похилого віку, особам з інвалідністю соціальних послуг стаціонарного догляду, підтриманого проживання за принципом “гроші ходять за людиною” (далі - експериментальний проект) в межах бюджетних асигнувань на відповідний період, передбачених за бюджетною програмою 2501370 “Розвиток системи соціальних послуг”.
2. Затвердити такі, що додаються:
Порядок реалізації експериментального проекту з організації надання внутрішньо переміщеним особам похилого віку, особам з інвалідністю соціальних послуг стаціонарного догляду, підтриманого проживання за принципом “гроші ходять за людиною”;
Порядок використання коштів, передбачених у державному бюджеті для реалізації експериментального проекту з організації надання внутрішньо переміщеним особам похилого віку, особам з інвалідністю соціальних послуг стаціонарного догляду, підтриманого проживання за принципом “гроші ходять за людиною”.
1) координатором експериментального проекту є Міністерство соціальної політики;
2) учасниками експериментального проекту є:
як відповідальний за включення до переліку надавачів соціальних послуг - учасників експериментального проекту, фінансування соціальних послуг стаціонарного догляду та підтриманого проживання - Фонд соціального захисту осіб з інвалідністю;
як відповідальний за оцінювання відповідності надавачів соціальних послуг критеріям діяльності надавачів соціальних послуг, визначеним постановою Кабінету Міністрів України від 3 березня 2020 р. № 185 (Офіційний вісник України, 2020 р., № 23, ст. 880), та умовам, визначеним Порядком реалізації експериментального проекту з організації надання внутрішньо переміщеним особам похилого віку, особам з інвалідністю соціальних послуг стаціонарного догляду, підтриманого проживання за принципом “гроші ходять за людиною”, затвердженим цією постановою, здійснення контролю за дотриманням вимог законодавства про соціальні послуги, зокрема державних стандартів стаціонарного догляду за особами, які втратили здатність до самообслуговування чи не набули такої здатності, та соціальної послуги підтриманого проживання осіб похилого віку та осіб з інвалідністю - Національна соціальна сервісна служба;
як відповідальний за відкриття поточних рахунків із спеціальним режимом використання для зарахування бюджетних коштів для оплати за надані соціальні послуги стаціонарного догляду, підтриманого проживання та зарахування бюджетних коштів для оплати за надані соціальні послуги стаціонарного догляду, підтриманого проживання - акціонерне товариство комерційний банк “ПриватБанк” або інші банківські установи, які погодяться з умовами експериментального проекту та готові будуть до нього долучитися;
інші учасники експериментального проекту - надавачі соціальних послуг, територіальні громади;
3) джерелами фінансування експериментального проекту є кошти державного бюджету.
4. Внести до Порядку формування, ведення та доступу до Реєстру надавачів та отримувачів соціальних послуг, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 січня 2021 р. № 99 “Про Реєстр надавачів та отримувачів соціальних послуг” (Офіційний вісник України, 2021 р., № 16, ст. 619), і Порядку використання коштів державного бюджету на розвиток системи соціальних послуг, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22 грудня 2023 р. № 1352 (Офіційний вісник України, 2024 р., № 9, ст. 491; 2024 р., № 16, ст. 1017), зміни, що додаються.
5. Рекомендувати виконавчим органам міських, районних у містах (у разі їх утворення), селищних, сільських рад (у разі їх відсутності - військовим адміністраціям населених пунктів):
визначати осіб, відповідальних за організацію надання соціальних послуг у територіальних громадах;
виявляти внутрішньо переміщених осіб похилого віку, осіб з інвалідністю, які потребують надання соціальних послуг стаціонарного догляду, підтриманого проживання, оцінювати їх індивідуальні потреби та надавати їм необхідну допомогу;
керуватися у своїй діяльності Порядком реалізації експериментального проекту з організації надання внутрішньо переміщеним особам похилого віку, особам з інвалідністю соціальних послуг стаціонарного догляду, підтриманого проживання за принципом “гроші ходять за людиною”, затвердженим цією постановою.
6. Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю забезпечити:
формування переліку надавачів соціальних послуг, які братимуть участь в експериментальному проекті, та його розміщення на своєму офіційному веб-сайті;
розміщення щомісяця інформації про граничну чисельність внутрішньо переміщених осіб похилого віку, осіб з інвалідністю, які можуть отримати бюджетні кошти для організації надання соціальних послуг у межах експериментального проекту;
здійснення щомісяця перерахування бюджетних коштів отримувачам соціальних послуг на їх поточні рахунки із спеціальним режимом використання, відкриті в акціонерному товаристві комерційний банк “ПриватБанк” або в інших банківських установах, які погодяться з умовами експериментального проекту та готові будуть до нього долучитися, для оплати за надані їм соціальні послуги стаціонарного догляду, підтриманого проживання;
надання консультативної підтримки надавачам соціальних послуг для реалізації експериментального проекту;
подання щомісяця до 10 числа наступного періоду Міністерству соціальної політики зведеного звіту про чисельність отримувачів соціальних послуг та суму перерахованих коштів за надані соціальні послуги.
7. Установити, що під час реалізації експериментального проекту Національна соціальна сервісна служба:
здійснює оцінювання відповідності надавачів соціальних послуг, які виявили бажання взяти участь в експериментальному проекті, критеріям та умовам, зазначеним в абзаці третьому підпункту 2 пункту 3 цієї постанови, за результатами якого готує висновок;
здійснює контроль за дотриманням вимог законодавства про соціальні послуги, зокрема державних стандартів стаціонарного догляду за особами, які втратили здатність до самообслуговування чи не набули такої здатності, та соціальної послуги підтриманого проживання осіб похилого віку та осіб з інвалідністю, та готує акт про проведення перевірки дотримання вимог законодавства під час надання соціальної підтримки, соціальних послуг та стосовно дотримання прав дітей;
подає щомісяця до 15 числа наступного періоду Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю звіт про результати здійснення такого контролю;
забезпечує методичний супровід виконавчих органів міських, районних у містах (у разі їх утворення), селищних, сільських рад (у разі їх відсутності - військових адміністрацій населених пунктів) щодо реалізації експериментального проекту, у тому числі порядку прийняття рішення про надання в межах експериментального проекту внутрішньо переміщеним особам похилого віку, особам з інвалідністю соціальних послуг стаціонарного догляду, підтриманого проживання.
8. Обласним, Київській міській державним адміністраціям (військовим адміністраціям) забезпечити проведення обласними центрами соціальних служб для надавачів соціальних послуг - учасників експериментального проекту навчальних заходів з питань організації надання соціальних послуг стаціонарного догляду, підтриманого проживання.
9. Міністерству соціальної політики забезпечити:
розроблення до 1 квітня 2025 р. в Єдиній інформаційній системі соціальної сфери функціоналу для монетизації соціальних послуг;
разом з Фондом соціального захисту осіб з інвалідністю надання учасникам експериментального проекту методичної допомоги з питань реалізації експериментального проекту;
за результатами експериментального проекту відкриття поточних рахунків із спеціальним режимом використання для зарахування бюджетних коштів на оплату наданих соціальних послуг стаціонарного догляду, підтриманого проживання в інших банківських установах;
подання до 1 березня 2026 р. Кабінетові Міністрів України звіту про результати реалізації експериментального проекту, а також пропозиції щодо внесення змін до законодавчих актів.
ПОРЯДОК
реалізації експериментального проекту з організації надання внутрішньо переміщеним особам похилого віку, особам з інвалідністю соціальних послуг стаціонарного догляду, підтриманого проживання за принципом “гроші ходять за людиною”
1. Цей Порядок визначає механізм реалізації експериментального проекту з організації надання внутрішньо переміщеним особам похилого віку, особам з інвалідністю соціальних послуг стаціонарного догляду, підтриманого проживання за принципом “гроші ходять за людиною” (далі - експериментальний проект).
2. У цьому Порядку терміни вживаються у значенні, наведеному в Законах України “Про соціальні послуги”, “Про соціальну роботу з сім’ями, дітьми та молоддю”, “Про психіатричну допомогу” та інших нормативно-правових актах з питань забезпечення соціального захисту, організації та надання соціальних послуг, проведення соціальної роботи, надання психологічної допомоги.
3. Метою реалізації експериментального проекту є визначення порядку організації надання внутрішньо переміщеним особам похилого віку, особам з інвалідністю соціальних послуг стаціонарного догляду, підтриманого проживання (далі - соціальні послуги) за принципом “гроші ходять за людиною”, що сприятиме:
створенню умов для задоволення потреб та конституційних прав і свобод внутрішньо переміщених осіб похилого віку, осіб з інвалідністю, організації належної якості їх життя та соціалізації (ресоціалізації) в територіальній громаді;
розвитку ринку надавачів соціальних послуг та їх підтримці;
зменшенню впливу негативних наслідків внутрішнього переміщення, зумовленого збройною агресією Російської Федерації проти України, шляхом надання соціальних послуг під час соціальної адаптації та інтеграції внутрішньо переміщених осіб похилого віку, осіб з інвалідністю у територіальній громаді, що приймає;
задоволенню потреби внутрішньо переміщених осіб похилого віку, осіб з інвалідністю в соціальних послугах;
запобіганню потраплянню внутрішньо переміщених осіб похилого віку, осіб з інвалідністю до інтернатних закладів та установ системи соціального захисту населення.
4. Реалізація експериментального проекту ґрунтується на системному підході до організації надання соціальних послуг стаціонарного догляду та підтриманого проживання та передбачає налагодження ефективної комунікації та взаємодії між Мінсоцполітики, Фондом соціального захисту осіб з інвалідністю (далі - Фонд), Нацсоцслужбою, виконавчими органами міських, районних у містах (у разі їх утворення), селищних, сільських рад (у разі їх відсутності - військовими адміністраціями населених пунктів) (далі - уповноважений орган).
5. Експериментальний проект реалізується за рахунок коштів, передбачених у загальному фонді державного бюджету за бюджетною програмою 2501370 “Розвиток системи соціальних послуг” (далі - бюджетні кошти), та інших джерел, не заборонених законодавством.
6. Особами, які потребують надання соціальних послуг у межах експериментального проекту, є дієздатні внутрішньо переміщені особи похилого віку, особи з інвалідністю, які залишили або покинули своє місце проживання у зв’язку з обставинами, зазначеними у статті 1 Закону України “Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб”, та перемістилися з територій, на яких ведуться бойові дії, або з тимчасово окупованих Російською Федерацією територій, включених до переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, затвердженого Мінреінтеграції, щодо яких не визначено дати завершення бойових дій (припинення можливості бойових дій) або тимчасової окупації Російською Федерацією, а також особи, в яких внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України, житлове приміщення знищене або пошкоджене (до ступеня непридатного для проживання) та інформацію про яке внесено до Державного реєстру майна, пошкодженого та знищеного внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України (за технічної можливості) (далі - особи, які потребують надання соціальних послуг).
Отримувачами бюджетних коштів є особи, визначені в абзаці першому цього пункту, які відповідно до абзаців восьмого, дев’ятого, одинадцятого, дванадцятого пункту 11 цього Порядку потребують надання соціальних послуг та з якими укладено договір про надання соціальних послуг (далі - отримувачі соціальних послуг).
7. Надавачами соціальних послуг у межах експериментального проекту є юридичні особи та фізичні особи - підприємці, включені до розділу “Надавачі соціальних послуг” Реєстру надавачів та отримувачів соціальних послуг, які надають соціальні послуги стаціонарного догляду/ підтриманого проживання (далі - надавачі соціальних послуг).
До участі в експериментальному проекті допускаються надавачі соціальних послуг за таких умов:
забезпечення інфраструктурної доступності, що включає:
географічне розташування в межах населеного пункту (місто, село, селище); відстань від місця надання соціальних послуг до медичних, реабілітаційних, закладів освіти не перевищує 5 кілометрів у разі переміщення пішки або 20 кілометрів з використанням транспортних засобів;
транспортні зв’язки та пасажирський транспорт: у міській місцевості відстань від місця надання соціальних послуг до зупинки пасажирського транспорту не перевищує 800 метрів, у сільській місцевості - повинен бути пасажирський транспорт;
забезпечення одночасного надання соціальної послуги стаціонарного догляду не більш як 35 особам, соціальної послуги підтриманого проживання - не більш як восьми особам;
забезпечення проживання отримувачів соціальних послуг у кімнатах, розрахованих на проживання однієї особи, а за бажанням отримувачів соціальних послуг - двох осіб;
організація простору для дозвілля отримувачів соціальних послуг;
забезпечення для отримувачів соціальної послуги підтриманого проживання можливості самостійного приготування та вживання їжі, прання особистих речей;
наявність POS-терміналів для проведення розрахунків за надані соціальні послуги.
Надавачі соціальних послуг, які бажають взяти участь в експериментальному проекті, надсилають на поштову адресу/адресу електронної пошти Нацсоцслужби заяву про проведення оцінювання їх відповідності критеріям діяльності надавачів соціальних послуг, визначеним постановою Кабінету Міністрів України від 3 березня 2020 р. № 185 (Офіційний вісник України, 2020 р., № 23, ст. 880), та умовам, визначеним абзацами третім - десятим цього пункту. Форма заяви затверджується Мінсоцполітики.
Протягом п’яти робочих днів з дати отримання від надавача соціальних послуг, який виявив бажання взяти участь в експериментальному проекті, заяви про потребу в проведенні оцінювання відповідності надавача соціальних послуг умовам, визначеним цим Порядком, та зазначеним критеріям Нацсоцслужба проводить оцінювання, у тому числі стосовно дотримання надавачем соціальних послуг вимог державних стандартів стаціонарного догляду за особами, які втратили здатність до самообслуговування чи не набули такої здатності, та соціальної послуги підтриманого проживання осіб похилого віку та осіб з інвалідністю (далі - державні стандарти соціальних послуг), затверджених Мінсоцполітики, за результатами якого готує висновок про відповідність/невідповідність надавача соціальних послуг зазначеним критеріям та умовам, визначеним цим Порядком (далі - висновок відповідності/невідповідності), який надсилає надавачу соціальних послуг на його поштову адресу/адресу електронної пошти протягом трьох робочих днів. Форма висновку відповідності/ невідповідності затверджується Мінсоцполітики.
8. Після отримання від Нацсоцслужби висновку відповідності надавачі соціальних послуг надсилають на поштову адресу/адресу електронної пошти Фонду заяву про участь в експериментальному проекті за формою, затвердженою Мінсоцполітики, та висновок відповідності.
До заяви про участь в експериментальному проекті надавачі соціальних послуг додають документи, що підтверджують наявність POS-терміналів.
Заяву про участь в експериментальному проекті може бути подано також через електронний кабінет надавача соціальних послуг, розміщений на Соціальному веб-порталі електронних послуг Мінсоцполітики, який функціонує в Єдиній інформаційній системі соціальної сфери (далі - кабінет надавача соціальних послуг) (за технічної можливості).
До запровадження Єдиної інформаційної системи соціальної сфери надавачі соціальних послуг використовують електронний кабінет надавача соціальних послуг, який функціонує в програмному комплексі “Інтегрована інформаційна система “Соціальна громада”, шляхом отримання модулів шифрування та адреси криптопошти.
Протягом п’яти робочих днів з дати надходження від надавача соціальних послуг заяви та висновку про відповідність Фонд розглядає такі заяву та висновок і формує перелік надавачів соціальних послуг, які братимуть участь в експериментальному проекті (далі - перелік), який розміщує на своєму офіційному веб-сайті.
Якщо у надавача соціальних послуг відбулися зміни, які впливають на організацію надання соціальних послуг (зміна адреси надання соціальних послуг, збільшення/зменшення кількості ліжко-місць, припинення надання соціальних послуг, визначених експериментальним проектом, тощо), надавач соціальних послуг протягом п’яти календарних днів з дати виникнення таких змін надсилає на поштову адресу/адресу електронної пошти Фонду/через кабінет надавача соціальних послуг відповідне повідомлення, на підставі якого Фонд вносить до переліку відповідні зміни щодо його доповнення або виключення з нього надавачів соціальних послуг.
9. Бюджетні кошти в межах експериментального проекту спрямовуються отримувачам соціальних послуг на їх поточні рахунки із спеціальним режимом використання, відкриті в акціонерному товаристві комерційний банк “ПриватБанк” (далі - АТ “ПриватБанк”) або в інших банківських установах, які погодяться з умовами експериментального проекту та готові будуть до нього долучитися (далі - інші банківські установи), для оплати соціальних послуг, які надаються надавачами соціальних послуг, включеними до переліку.
10. Особа, яка потребує надання соціальних послуг, подає уповноваженому органу за своїм задекларованим/зареєстрованим місцем проживання (перебування) або за місцем свого звернення незалежно від задекларованого/зареєстрованого місця проживання (перебування) заяву в паперовій або в електронній формі про потребу в наданні соціальних послуг у межах експериментального проекту (далі - заява), що складається за формою, затвердженою Мінсоцполітики.
Для забезпечення надання допомоги особі, яка потребує надання соціальних послуг, в отриманні соціальних послуг у межах експериментального проекту уповноважений орган визначає відповідальну особу з числа соціальних менеджерів, фахівців із соціальної роботи, соціальних працівників (далі - відповідальна особа).
Якщо особа, яка потребує надання соціальних послуг, за станом здоров’я не може самостійно подати заяву до уповноваженого органу, відповідальна особа приймає заяву за місцем проживання (перебування) особи, яка потребує надання соціальних послуг.
Під час подання заяви пред’являються:
громадянином України - паспорт громадянина України/тимчасове посвідчення громадянина України/е-паспорт громадянина України; для іноземців та осіб без громадянства - довідка про звернення за захистом в Україні/посвідчення особи, яка потребує додаткового захисту/посвідчення біженця/паспортний документ іноземця та посвідка на тимчасове проживання або посвідка на постійне проживання;
документ, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків (картка платника податків), або дані про реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків, внесені до паспорта громадянина України.
До заяви додається копія довідки до акта огляду медико-соціальною експертною комісією за формою, затвердженою МОЗ (для осіб з інвалідністю).
Якщо в державних електронних інформаційних ресурсах наявні необхідні відомості, відповідні документи/копії не подаються. Зазначені відомості, необхідні для надання соціальних послуг, отримуються уповноваженим органом:
через систему електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів;
через інформаційні системи або бази даних.
Під час розгляду заяви також враховується неможливість утримування особами, які зобов’язані згідно із законодавством утримувати осіб, які потребують надання соціальних послуг, через об’єктивні причини, зокрема участь у заходах, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв’язку із збройною агресією Російської Федерації проти України, перебування на тимчасово окупованій території України, перебування у полоні, визнання особи зниклою безвісти, внутрішнє переміщення, перебування за кордоном у зв’язку із збройною агресією Російської Федерації проти України, перебування у місцях позбавлення або обмеження волі, під домашнім арештом, застосування заходів забезпечення кримінального провадження у вигляді відсторонення від роботи (посади), запобіжні заходи у вигляді тримання під вартою; психічні та поведінкові розлади внаслідок впливу психоактивних речовин (крім вживання тютюну та кофеїну).
11. Уповноважений орган протягом п’яти робочих днів з дати отримання заяви:
перевіряє інформацію про чисельність осіб, які можуть отримати бюджетні кошти для організації надання соціальних послуг у межах експериментального проекту, яка щомісяця розміщується на офіційному веб-сайті Фонду. У разі неможливості отримання бюджетних коштів у місяці подання заяви особі, яка потребує надання соціальних послуг, відмовляють у наданні соціальних послуг у межах експериментального проекту. У такому разі уповноважений орган повинен забезпечити надання особі, яка потребує надання соціальних послуг, відповідних соціальних послуг.
За бажанням особи, яка потребує надання соціальних послуг, її заява, за якою відмовлено у зв’язку з відсутністю бюджетних коштів у місяці подання заяви, може бути розглянута наступного місяця в порядку черговості;
проводить за місцем проживання/перебування особи, яка потребує надання соціальних послуг, визначення ступеня її індивідуальних потреб відповідно до державних стандартів соціальних послуг, затверджених Мінсоцполітики;
проводить перевірку відомостей щодо включення особи, яка потребує надання соціальних послуг, до Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб, Державного реєстру майна, пошкодженого та знищеного внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України, шляхом інформаційної взаємодії між інформаційними системами Мінсоцполітики.
За результатами комплексного визначення ступеня індивідуальних потреб особа потребує надання:
соціальної послуги стаціонарного догляду:
для осіб похилого віку та осіб з інвалідністю з фізичними та/або сенсорними порушеннями сумарний результат оцінки можливостей виконання елементарних і складних дій повинен становити не більш як 31 бал (включно) (V група рухової активності);
для осіб похилого віку з когнітивними порушеннями (деменція, хвороба Альцгеймера) - сумарний результат за категоріями “Організація харчування”, “Зовнішній вигляд, дотримання правил особистої гігієни”, “Здоров’я”, “Утримання помешкання”, “Дотримання правил безпеки та поведінки в разі надзвичайних ситуацій”, “Знання ресурсів громади”, “Міжособистісні відносини”, “Обізнаність у юридичній сфері” повинен становити не більш як 104 бали (включно), а рівень навичок проживання за іншими категоріями повинен бути щонайбільше задовільним;
соціальної послуги підтриманого проживання:
для осіб похилого віку та повнолітніх дієздатних осіб з інвалідністю з фізичними та/або сенсорними порушеннями - сумарний результат оцінки можливостей виконання елементарних та складних дій повинен становити не менш як 32 бали та не більш як 99 балів (включно);
для повнолітніх дієздатних осіб з інтелектуальними та/або психічними порушеннями - рівень навичок проживання за категоріями “Організація харчування”, “Зовнішній вигляд”, “Дотримання правил особистої гігієни”, “Здоров’я”, “Утримання помешкання”, “Дотримання правил безпеки та поведінки у разі надзвичайних ситуацій”, “Міжособистісні відносини” повинен бути щонайменше задовільним, а сумарний результат за цими категоріями повинен становити не менш як 78 балів (включно), за іншими категоріями - щонайменше базовим, а сума балів за такими категоріями - не менш як 64 (включно).
Якщо за результатами комплексного визначення ступеня індивідуальних потреб особи, яка потребує надання соціальних послуг, сума балів є більшою, ніж визначено в цьому пункті, особі може бути відмовлено в наданні соціальних послуг у межах експериментального проекту.
12. Якщо за результатами визначення ступеня індивідуальних потреб особа потребує надання соціальних послуг, відповідальна особа надає їй перелік та допомагає (за потреби) обрати надавача соціальних послуг.
Відповідальна особа готує висновок про результати комплексного визначення потреб особи, яка потребує надання соціальних послуг (далі - висновок), за формою, затвердженою Мінсоцполітики, у якому зазначається найменування надавача соціальних послуг, якого обрала особа, яка потребує надання соціальних послуг, та передає його уповноваженому органу.
приймає не пізніше ніж протягом двох робочих днів на підставі висновку рішення про надання або відмову в наданні особі, яка потребує надання соціальних послуг, соціальної послуги в межах експериментального проекту (далі - рішення) за формою, затвердженою Мінсоцполітики;
надсилає копію рішення та висновку особі, яка потребує надання соціальних послуг, та обраному нею надавачу соціальних послуг для інформування про потребу в організації надання соціальних послуг;
надає допомогу особі, яка потребує надання соціальних послуг, у відкритті нею поточного рахунка із спеціальним режимом використання в АТ “ПриватБанк” або в інших банківських установах;
організовує взаємодію між особою, яка потребує надання соціальних послуг, та надавачем соціальних послуг, включеним до переліку, якого вона обрала з метою укладення договору про надання соціальних послуг в межах експериментального проекту (далі - договір). Примірна форма договору затверджується Мінсоцполітики;
надає організаційну допомогу у вирішенні питань, пов’язаних із проїздом осіб, які потребують надання соціальних послуг, до надавачів соціальних послуг.
Усі витрати на проїзд осіб, які потребують надання соціальних послуг, здійснюються за рахунок їх коштів.
13. Для отримання бюджетних коштів особа, яка потребує надання соціальних послуг, відкриває поточний рахунок із спеціальним режимом використання в АТ “ПриватБанк” або в інших банківських установах:
особисто за зверненням до відділення АТ “ПриватБанк” або до інших банківських установ;
за допомогою засобів мобільного застосунку та/або офіційного веб-сайту АТ “ПриватБанк” (за технічної можливості) або інших банківських установ.
Відкриття поточного рахунка із спеціальним режимом використання здійснюється АТ “ПриватБанк” або в інших банківських установах відповідно до вимог законодавства та нормативно-правових актів Національного банку.
АТ “ПриватБанк” або інші банківські установи мають право відмовити особі, яка потребує надання соціальних послуг, у відкритті поточного рахунка із спеціальним режимом використання у разі, коли:
інформація про особу, яка потребує надання соціальних послуг, міститься у переліку обмежень на банківське обслуговування;
наміри та доручення особи, яка потребує надання соціальних послуг, щодо банківського обслуговування суперечать вимогам законодавства та Закону України “Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення”;
наявні обмеження, передбачені санкційною політикою АТ “ПриватБанк” або інших банківських установ.
Забороняється перерахування отримувачами соціальних послуг бюджетних коштів з поточного рахунка із спеціальним режимом використання на інші рахунки, зняття готівки з поточного рахунка із спеціальним режимом використання.
Поточний рахунок із спеціальним режимом використання не підлягає поповненню.
14. Послуги АТ “ПриватБанк” або інших банківських установ, пов’язані з відкриттям, закриттям та обслуговуванням поточного рахунка із спеціальним режимом використання, а також з емісією та обслуговуванням платіжних карток отримувачів соціальних послуг, надаються безоплатно.
АТ “ПриватБанк” або інші банківські установи надають щомісяця до 5 числа Фонду інформацію про отримувачів соціальних послуг, для яких відкрито поточні рахунки із спеціальним режимом використання (прізвище, власне ім’я та по батькові (за наявності), банківський рахунок (за стандартом IBAN), реєстраційний номер облікової картки платника податків або серію (за наявності) та номер паспорта громадянина України; серію, номер та дату видачі посвідки на постійне проживання або посвідки на тимчасове проживання - для іноземців та осіб без громадянства; серію, номер та дату посвідчення особи, яка потребує додаткового захисту/посвідчення біженця - для осіб, які потребують додаткового захисту, біженців).
15. Надавач соціальних послуг, який отримав від особи, яка потребує надання соціальних послуг, заяву про отримання соціальних послуг, рішення та висновок, проводить визначення ступеня індивідуальних потреб такої особи, складає індивідуальний план надання їй соціальних послуг, укладає договір відповідно до державних стандартів соціальних послуг, затверджених Мінсоцполітики.
Соціальні послуги надаються отримувачу соціальних послуг відповідно до вимог державних стандартів соціальних послуг, затверджених Мінсоцполітики, індивідуального плану надання соціальної послуги та договору.
Договір укладається на строк, протягом якого отримувач соціальних послуг потребуватиме надання соціальних послуг, але не більш як на строк дії експериментального проекту.
Не менш як за 30 календарних днів до закінчення строку дії експериментального проекту надавач соціальних послуг проводить визначення ступеня індивідуальних потреб отримувача соціальних послуг і в разі потреби в продовженні їх надання не пізніше ніж протягом п’яти календарних днів після оцінювання індивідуальних потреб отримувача соціальних послуг інформує уповноважений орган за місцем перебування отримувача соціальних послуг про потребу в організації надання соціальних послуг.
Надавач соціальних послуг протягом п’яти робочих днів з дати укладення з отримувачем соціальної послуги договору надсилає копію договору та копію рішення на поштову адресу/адресу електронної пошти Фонду або через кабінет надавача соціальних послуг (за технічної можливості).
16. Гранична вартість соціальних послуг у межах експериментального проекту затверджується Мінсоцполітики.
17. Бюджетні кошти перераховуються щомісяця отримувачам соціальних послуг на їх поточні рахунки із спеціальним режимом використання з дати укладення договору протягом строку надання соціальних послуг, визначеного у договорі, але не більш як на строк дії експериментального проекту пропорційно кількості календарних днів за соціальні послуги, які було надано надавачем соціальних послуг.
Отримувач соціальних послуг та надавач соціальних послуг можуть укласти договір про надання соціальних послуг, вартість яких перевищує граничну вартість соціальних послуг.
При цьому різниця між граничною вартістю соціальних послуг, яка перераховуються Фондом, та вартістю соціальних послуг, які надаються надавачем соціальних послуг, відшкодовується за рахунок власних коштів (пенсії (щомісячного довічного грошового утримання) та/або державної соціальної допомоги) отримувача соціальних послуг у порядку та строки, визначені договором.
Перерахування бюджетних коштів отримувачам соціальних послуг припиняється у разі:
перебування отримувача соціальних послуг на стаціонарному або санаторно-курортному лікуванні;
тимчасового вибуття отримувача соціальної послуги від надавача соціальних послуг;
закінчення строку дії договору;
смерті отримувача соціальних послуг;
дострокового розірвання договору за ініціативою отримувача соціальних послуг;
ліквідації (припинення діяльності) надавача соціальних послуг або припинення надання ним відповідних соціальних послуг (далі - ліквідація).
У разі виникнення обставин, визначених в абзацах п’ятому - десятому цього пункту, внаслідок яких припиняється надання соціальних послуг, надавач соціальних послуг протягом п’яти робочих днів надсилає на поштову адресу/адресу електронної пошти адресу Фонду або через кабінет надавача соціальних послуг (за технічної можливості) копію договору/документа встановленої форми про смерть отримувача соціальних послуг, виданого закладом охорони здоров’я або судово-медичною установою/свідоцтва про смерть отримувача соціальних послуг/повідомлення про тимчасове вибуття отримувача соціальних послуг або його перебування на стаціонарному, санаторно-курортному лікуванні/рішення про ліквідацію для припинення надання соціальних послуг з дня, що настає за днем виникнення таких обставин.
У такому разі сума бюджетних коштів, не використана на оплату наданих соціальних послуг, протягом 10 робочих днів повертається надавачем соціальних послуг на поточний рахунок із спеціальним режимом використання отримувача соціальних послуг.
Фонд на підставі отриманих від надавачів соціальних послуг повідомлень про припинення надання соціальних послуг проводить щомісяця до 10 числа розрахунок суми бюджетних коштів, які підлягають перерахуванню отримувачу соціальних послуг, виходячи із фактичної кількості календарних днів, у які надавалися соціальні послуги.
У разі часткової оплати за надані соціальні послуги за рахунок власних коштів отримувача соціальних послуг сума коштів, яка залишається не використаною на оплату наданих соціальних послуг, протягом 10 робочих днів повертається надавачем соціальних послуг на поточний рахунок із спеціальним режимом використання отримувача соціальних послуг пропорційно сумі перерахованих власних коштів отримувача соціальних послуг та сумі перерахованих коштів з поточного рахунка із спеціальним режимом використання отримувача соціальних послуг.
Якщо у договорі визначено вартість соціальних послуг меншу за суму бюджетних коштів, які перераховуються Фондом отримувачам соціальних послуг на їх поточні рахунки із спеціальним режимом використання, перераховується сума за надані соціальні послуги, визначена в договорі.
На період забезпечення отримувачів соціальних послуг соціальною послугою стаціонарного догляду виплата допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам, призначеної відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 20 березня 2022 р. № 332 “Деякі питання виплати допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам” (Офіційний вісник України, 2022 р., № 26, ст. 1418), не проводиться.
18. Якщо надавачем соціальних послуг прийнято рішення про його ліквідацію, він не пізніше ніж за 30 календарних днів до цього надсилає:
на поштову адресу/адресу електронної пошти Фонду або через кабінет надавача соціальних послуг повідомлення із зазначенням дати ліквідації, на підставі якого Фонд вилучає надавача соціальних послуг із переліку;
на поштову адресу/адресу електронної пошти уповноваженого органу за місцезнаходженням надавача соціальних послуг або через кабінет надавача соціальних послуг повідомлення із зазначенням дати ліквідації, на підставі якого уповноважений орган здійснює заходи для організації надання соціальних послуг отримувачам соціальних послуг іншим надавачем соціальних послуг.
19. Виплата бюджетних коштів проводиться щомісяця до 20, 30 числа у грошовій безготівковій формі у порядку черговості отримання Фондом договорів шляхом перерахування коштів на поточний рахунок із спеціальним режимом використання отримувача соціальних послуг відповідно до договору про взаємодію, укладеного між Фондом та АТ “ПриватБанк” або іншими банківськими установами. Виплата бюджетних коштів у грудні проводиться до 20 числа.
Фонд на підставі отриманих рішень уповноважених органів та договорів формує щомісяця до 10, 20 числа відомість про виплату отримувачам соціальних послуг бюджетних коштів для оплати наданих соціальних послуг (далі - відомість) за формою згідно з додатком 1, на підставі якої формує заявку на потребу в бюджетних коштах для оплати наданих соціальних послуг (далі - заявка), яку протягом одного робочого дня надсилає Мінсоцполітики. У грудні відомість і заявка формуються до 10 числа.
Мінсоцполітики протягом двох робочих днів з дати надходження від Фонду заявки спрямовує бюджетні кошти Фонду в межах бюджетних асигнувань, передбачених помісячним розписом загального фонду державного бюджету на відповідний рік.
Протягом двох робочих днів з дати надходження бюджетних коштів від Мінсоцполітики Фонд звертається до Казначейства з поданням про спрямування бюджетних коштів отримувачам соціальних послуг для оплати наданих соціальних послуг за формою згідно з додатком 2, сформованим на підставі відомості, та подає платіжну інструкцію щодо перерахування коштів АТ “ПриватБанк” або іншим банківським установам.
20. Фонд не пізніше ніж протягом двох робочих днів з дати надходження бюджетних коштів від Мінсоцполітики передає відомість АТ “ПриватБанк” або іншим банківським установам для подальшого перерахування бюджетних коштів на поточні рахунки із спеціальним режимом використання отримувачам соціальних послуг.
На сформовану відомість уповноважена особа Фонду накладає кваліфікований електронний підпис.
Відповідно до порядку інформаційної взаємодії між Фондом та АТ “ПриватБанк” або іншими банківськими установами структура та формат, обсяг інформації, що передається, визначаються в договорі про взаємодію.
21. АТ “ПриватБанк” або інші банківські установи в установленому порядку не пізніше ніж протягом наступного робочого дня з дати отримання бюджетних коштів перераховують їх на поточні рахунки із спеціальним режимом використання отримувачів соціальних послуг.
Зарахування бюджетних коштів на поточні рахунки із спеціальним режимом використання отримувачів соціальних послуг АТ “ПриватБанк” або іншими банківськими установами здійснюється за умови збігу інформації про поточний рахунок із спеціальним режимом використання, відкритий на ім’я отримувача соціальних послуг, прізвища, власного імені, по батькові (за наявності), реєстраційного номера облікової картки платника податків (за наявності) або серії (за наявності) та номера паспорта громадянина України, серії, номера та дати видачі посвідки на постійне проживання або посвідки на тимчасове проживання - для іноземців та осіб без громадянства; серії, номера та дати посвідчення особи, яка потребує додаткового захисту/посвідчення біженця - для осіб, які потребують додаткового захисту, або біженців та відсутності в АТ “ПриватБанк” або інших банківських установах даних про смерть отримувача соціальних послуг, набрання законної сили рішенням суду про визнання його безвісно відсутнім або оголошення померлим.
Отримувачі соціальних послуг сплачують щомісяця протягом 10 робочих днів з дня зарахування бюджетних коштів на поточний рахунок із спеціальним режимом використання в АТ “ПриватБанк” або в інших банківських установах надавачу соціальних послуг кошти за надані соціальні послуги.
22. АТ “ПриватБанк” або інші банківські установи повертають протягом 60 календарних днів на рахунок Фонду невикористані бюджетні кошти, зараховані на поточний рахунок із спеціальним режимом використання отримувача соціальних послуг. Такі бюджетні кошти повертаються Фонду протягом 10 робочих днів, а в разі їх зарахування у жовтні - листопаді - не пізніше ніж 28 грудня поточного року.
Повернення бюджетних коштів здійснюється з обов’язковим зазначенням реквізитів рахунка, прізвища, власного імені, по батькові (за наявності), реєстраційного номера облікової картки платника податків (за наявності) отримувача соціальних послуг та підстави повернення коштів у разі закриття АТ “ПриватБанк” або іншими банківськими установами поточного рахунка із спеціальним режимом використання.
23. Плата за розрахунково-інформаційне обслуговування під час оброблення електронних розрахункових документів у системі електронних платежів АТ “ПриватБанк” або іншими банківськими установами не справляється.
24. Незараховані суми бюджетних коштів протягом трьох робочих днів після їх надходження повертаються АТ “ПриватБанк” або іншими банківськими установами Фонду з одночасним поданням в електронній формі з накладенням кваліфікованого електронного підпису інформації про прізвище, власне ім’я та по батькові (за наявності) отримувача соціальної послуги, банківський рахунок (за стандартом IBAN), реєстраційний номер облікової картки платника податків або серію (за наявності) та номер паспорта громадянина України, серію, номер та дату видачі посвідки на постійне проживання або посвідки на тимчасове проживання - для іноземців та осіб без громадянства; серію, номер та дату посвідчення особи, яка потребує додаткового захисту/посвідчення біженця - для осіб, які потребують додаткового захисту, або біженців, причини незарахування коштів, суму та дату повернення коштів на рахунок Фонду.
25. Надавач соціальної послуги не пізніше ніж через п’ять робочих днів з дати укладення договору з отримувачем соціальної послуги інформує уповноважений орган за новим місцем перебування/проживання отримувача соціальної послуги про початок надання соціальних послуг отримувачу соціальних послуг у межах експериментального проекту.
Уповноважений орган за новим місцем проживання/перебування отримувача соціальних послуг визначає фахівця із соціальної роботи/ соціального менеджера/соціального працівника, який надаватиме допомогу отримувачу соціальної послуги, сприятиме розв’язанню його проблемних питань, про що не пізніше ніж протягом п’яти робочих днів з дати отримання інформації від надавача соціальних послуг інформує надавача соціальних послуг та отримувача соціальних послуг.
Інформація повинна містити відомості про визначеного фахівця, його прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності), посаду, контактні номери телефонів.
26. Надавачі соціальних послуг зобов’язані дотримуватися вимог законодавства про соціальні послуги та забезпечувати надання якісних соціальних послуг.
Державний контроль/моніторинг за дотриманням вимог законодавства під час надання соціальних послуг здійснюють Нацсоцслужба та її територіальні органи згідно з Порядком здійснення державного контролю/ моніторингу за дотриманням вимог законодавства під час надання соціальної підтримки, соціальних послуг та за дотриманням прав дітей, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 6 жовтня 2021 р. № 1035 “Деякі питання здійснення державного контролю/ моніторингу за дотриманням вимог законодавства під час надання соціальної підтримки, соціальних послуг та за дотриманням прав дітей” (Офіційний вісник України, 2021 р., № 81, ст. 5163).
У разі виявлення порушень вимог законодавства під час надання соціальних послуг Нацсоцслужба надсилає надавачу соціальних послуг акт перевірки дотримання вимог законодавства під час надання соціальної підтримки, соціальних послуг та стосовно дотримання прав дітей для вжиття заходів з усунення порушень.
Надавач соціальних послуг протягом 30 календарних днів з дати отримання зазначеного акта інформує Нацсоцслужбу про вжиття заходів з усунення виявлених порушень.
27. Бюджетні кошти, отримані для оплати соціальних послуг, не враховуються під час обчислення сукупного доходу сім’ї для отримання всіх видів соціальної допомоги, що надаються відповідно до законодавства.
Забороняється звернення стягнення та накладення арешту на бюджетні кошти.
Додаток 1 |
ВІДОМІСТЬ
про виплату отримувачам соціальних послуг бюджетних коштів для оплати наданих соціальних послуг
Порядковий номер | Прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) отримувача соціальної послуги | Реєстраційний номер облікової картки платника податків отримувача соціальної послуги (за наявності) | Номер поточного рахунка із спеціальним режимом використання отримувача соціальної послуги | Відомості про унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі (за наявності) | Номер електронної особової справи | Сума, гривень |
Додаток 2 |
ПОДАННЯ
про перерахування бюджетних коштів отримувачам соціальних послуг для оплати наданих соціальних послуг
ПОРЯДОК
використання коштів, передбачених у державному бюджеті для реалізації експериментального проекту з організації надання внутрішньо переміщеним особам похилого віку, особам з інвалідністю соціальних послуг стаціонарного догляду, підтриманого проживання за принципом “гроші ходять за людиною”
1. Цей Порядок визначає механізм використання коштів, передбачених у державному бюджеті для реалізації експериментального проекту з організації надання внутрішньо переміщеним особам похилого віку, особам з інвалідністю соціальних послуг стаціонарного догляду, підтриманого проживання за принципом “гроші ходять за людиною” в межах бюджетних асигнувань за бюджетною програмою 2501370 “Розвиток системи соціальних послуг” (далі - бюджетні кошти).
2. Головним розпорядником бюджетних коштів, які спрямовуються внутрішньо переміщеним особам похилого віку, особам з інвалідністю на оплату наданих соціальних послуг стаціонарного догляду чи підтриманого проживання (далі - соціальні послуги), що надаються надавачами соціальних послуг, включеними Фондом соціального захисту осіб з інвалідністю (далі - Фонд) до переліку надавачів соціальних послуг, які беруть участь в експериментальному проекті, зазначеному в пункті 1 цього Порядку, та відповідальним виконавцем бюджетної програми є Мінсоцполітики. Розпорядником бюджетних коштів нижчого рівня є Фонд.
3. Отримувачами бюджетних коштів є внутрішньо переміщені особи похилого віку, особи з інвалідністю (далі - отримувачі соціальних послуг), яким надавачами соціальних послуг, внесеними до переліку, зазначеного в пункті 2 цього Порядку, надаються соціальні послуги.
4. Фонд на підставі отриманих рішень виконавчого органу міської, районної у місті (у разі їх утворення), селищної, сільської ради (у разі їх відсутності - військової адміністрації населеного пункту) про надання соціальних послуг у межах експериментального проекту, зазначеного в пункті 1 цього Порядку, та договорів про надання соціальних послуг, укладених із надавачами соціальних послуг, формує щомісяця до 10, 20 числа відомість про виплату отримувачам соціальних послуг бюджетних коштів для оплати наданих соціальних послуг, на підставі якої формує заявку на потребу в бюджетних коштах для оплати наданих соціальних послуг, яку протягом одного робочого дня надсилає Мінсоцполітики. У грудні такі відомість і заявка формуються до 10 числа.
Мінсоцполітики протягом двох робочих днів з дати надходження від Фонду зазначеної заявки спрямовує бюджетні кошти Фонду в межах бюджетних асигнувань, передбачених помісячним розписом загального фонду державного бюджету на відповідний рік.
5. Бюджетні кошти перераховуються Фондом акціонерному товариству комерційний банк “ПриватБанк” або іншим банківським установам, які погодяться з умовами експериментального проекту та будуть готові до нього долучитися, для подальшого їх перерахування на поточні рахунки із спеціальним режимом використання отримувачів соціальних послуг.
6. Акціонерне товариство комерційний банк “ПриватБанк” або інші банківські установи, які погодяться з умовами експериментального проекту та будуть готові до нього долучитися, подають щомісяця до 30 числа Фонду інформацію про суму використаних отримувачами соціальних послуг бюджетних коштів, дату списання бюджетних коштів із поточного рахунка із спеціальним режимом використання отримувача соціальних послуг, прізвище, власне ім’я та по батькові (за наявності) отримувача соціальної послуги, банківський рахунок (за стандартом IBAN), код згідно з ЄДРПОУ надавача соціальних послуг та його найменування.
Фонд надає щомісяця до 10 числа наступного періоду Мінсоцполітики зведений звіт про чисельність отримувачів соціальних послуг та суму перерахованих коштів за надані соціальні послуги.
7. Не допускається спрямування бюджетних коштів на:
оплату послуг, які безпосередньо не пов’язані з наданням соціальних послуг;
фінансування заходів, які здійснюються за рахунок видатків, передбачених іншими бюджетними програмами;
здійснення заходів, метою яких є отримання прибутку.
8. Ведення бухгалтерського обліку, відкриття і закриття рахунків, реєстрація, облік бюджетних зобов’язань в органах Казначейства, операції, пов’язані з використанням бюджетних коштів, а також погашення бюджетної заборгованості, зареєстрованої в органах Казначейства (за її наявності), проводяться в установленому законодавством порядку.
9. Складення і подання фінансової та бюджетної звітності про використання бюджетних коштів, а також контроль за їх цільовим та ефективним витрачанням здійснюються в установленому законодавством порядку.
ЗМІНИ,
що вносяться до порядків, затверджених постановами Кабінету Міністрів України від 27 січня 2021 р. № 99 і від 22 грудня 2023 р. № 1352
1. У Порядку формування, ведення та доступу до Реєстру надавачів та отримувачів соціальних послуг, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 27 січня 2021 р. № 99:
1) підпункт 2 пункту 5 після слів “центральні органи виконавчої влади” доповнити словами “, Фонд соціального захисту осіб з інвалідністю (далі - Фонд)”;
2) пункт 39 доповнити абзацом такого змісту:
“Доступ до Реєстру надається Фонду з метою фінансового забезпечення здійснення заходів соціального захисту, зокрема осіб з інвалідністю.”;
3) пункт 40 викласти в такій редакції:
“40. Доступ до Реєстру держателю, Мінфіну, Нацсоцслужбі, Фонду, реєстратору, уповноваженій особі суб’єкта реєстрації, надавачу соціальних послуг надається (припиняється) адміністратором на підставі замовлення доступу до Реєстру згідно з додатком 6, що подається адміністратору відповідно держателем, Мінфіном, Нацсоцслужбою, Фондом, суб’єктом реєстрації, надавачем соціальних послуг.”;
4) у підпункті 6 пункту 44 слова “і Нацсоцслужбі” замінити словами “, Нацсоцслужбі та Фонду”.
2. У Порядку використання коштів державного бюджету на розвиток системи соціальних послуг, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 22 грудня 2023 р. № 1352:
1) у підпункті 1 пункту 3 слова і цифри “підпунктах 1 і 2” замінити словами і цифрами “підпунктах 1, 2 і 4”;
2) підпункт 4 пункту 4 викласти в такій редакції:
“4) соціальних послуг стаціонарного догляду, підтриманого проживання для внутрішньо переміщених осіб похилого віку, осіб з інвалідністю за принципом “гроші ходять за людиною” відповідно до Порядку реалізації експериментального проекту з організації надання внутрішньо переміщеним особам похилого віку, особам з інвалідністю соціальних послуг стаціонарного догляду, підтриманого проживання за принципом “гроші ходять за людиною”, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 6 серпня 2024 р. № 888 “Деякі питання реалізації експериментального проекту з організації надання внутрішньо переміщеним особам похилого віку, особам з інвалідністю соціальних послуг стаціонарного догляду, підтриманого проживання за принципом “гроші ходять за людиною”;
3) у пункті 5:
в абзаці першому слова і цифри “за напрямами, зазначеними у підпунктах 1-3 пункту 4 цього Порядку” замінити словами і цифрою “за напрямами, зазначеними у пункті 4 цього Порядку”, а після слів і цифр “від 21 березня 2023 р. № 248 “Деякі питання реалізації експериментального проекту з надання в закладах охорони здоров’я, які належать до сфери управління Міністерства соціальної політики, окремих соціальних послуг деяким категоріям осіб, які перебувають у складних життєвих обставинах” (Офіційний вісник України, 2023 р., № 35, ст. 1854)” доповнити словами і цифрами “, від 6 серпня 2024 р. № 888 “Деякі питання реалізації експериментального проекту з організації надання внутрішньо переміщеним особам похилого віку, особам з інвалідністю соціальних послуг стаціонарного догляду, підтриманого проживання за принципом “гроші ходять за людиною”;
4) підпункт 4 пункту 6 викласти в такій редакції:
“4) за напрямом, визначеним підпунктом 4 пункту 4 цього Порядку, - Фонду на підставі заявки на потребу в бюджетних коштах для оплати наданих соціальних послуг.”;
5) у пункті 11:
в абзаці першому слова і цифри “підпунктах 1 і 2” замінити словами і цифрами “підпунктах 1, 2 і 4”;