open
Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • Зміст
Чинна

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА

від 6 серпня 2024 р. № 883
Київ

Про реалізацію експериментального проекту щодо розподілу гуманітарної допомоги, що надходить у вигляді скрапленого газу для задоволення потреб побутових споживачів в умовах воєнного стану

Кабінет Міністрів України постановляє:

1. Погодитися з пропозицією Міністерства енергетики стосовно реалізації протягом 2024-2025 років експериментального проекту щодо розподілу гуманітарної допомоги, що надходить у вигляді скрапленого газу для задоволення потреб побутових споживачів в умовах воєнного стану (далі - експериментальний проект).

2. Затвердити Порядок реалізації експериментального проекту щодо розподілу гуманітарної допомоги, що надходить у вигляді скрапленого газу для задоволення потреб побутових споживачів в умовах воєнного стану, що додається.

3. Отримувачами гуманітарної допомоги, що надходить у вигляді скрапленого газу для задоволення потреб побутових споживачів в умовах воєнного стану (далі - гуманітарна допомога), визначити Донецьку, Сумську, Харківську і Херсонську обласні військові адміністрації.

4. На період воєнного стану, але не пізніше 31 грудня 2025 р., скраплений газ, що передається в рамках реалізації експериментального проекту та відповідає кодам товарів згідно з УКТЗЕД 2711121100, 2711121900, 2711129100, 2711129300, 2711129400, 2711129700, 2711131000, 2711133000, 2711139100, 2711139700, 2711140000, 2711190000, визнається гуманітарною допомогою.

5. У разі надходження гуманітарної допомоги в рамках реалізації експериментального проекту на митну територію України пропуск через митний кордон України, митне оформлення, отримання, надання, розподіл і контроль за цільовим використанням гуманітарної допомоги здійснюються за декларативним принципом без прийняття відповідного рішення спеціально уповноваженими державними органами з питань гуманітарної допомоги з дотриманням порядку, встановленого постановою Кабінету Міністрів України від 5 вересня 2023 р. № 953 “Деякі питання пропуску та обліку гуманітарної допомоги в умовах воєнного стану” (Офіційний вісник України, 2023 р., № 87, ст. 5038).

6. За результатами реалізації експериментального проекту Міністерству енергетики подати до 1 травня 2025 р. Кабінету Міністрів України пропозиції щодо подальшої реалізації експериментального проекту та у разі потреби щодо вдосконалення законодавчих актів у відповідних сферах.

Прем'єр-міністр України

Д. ШМИГАЛЬ

Інд. 37



ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 6 серпня 2024 р. № 883

ПОРЯДОК
реалізації експериментального проекту щодо розподілу гуманітарної допомоги, що надходить у вигляді скрапленого газу для задоволення потреб побутових споживачів в умовах воєнного стану

1. Цей Порядок визначає процедуру реалізації експериментального проекту щодо розподілу гуманітарної допомоги, що надходить у вигляді скрапленого газу для задоволення потреб побутових споживачів в умовах воєнного стану (далі - експериментальний проект).

2. Метою реалізації експериментального проекту є задоволення потреб побутових споживачів Донецької, Сумської, Харківської і Херсонської областей, які відчувають дефіцит енергетичних ресурсів (електричної енергії, теплової енергії, природного газу, побутового скрапленого газу) (далі - набувачі гуманітарної допомоги).

3. У цьому Порядку під обігом гуманітарної допомоги слід розуміти процедуру поставки, приймання, транспортування, зберігання, розподілу, доставки скрапленого газу для задоволення потреб побутових споживачів.

Термін “надзвичайна ситуація” вживається у значенні, визначеному Кодексом цивільного захисту України.

4. Учасниками експериментального проекту є:

набувачі гуманітарної допомоги;

МЗС;

Мінреінтеграції;

Міненерго;

Донецька, Сумська, Харківська і Херсонська обласні військові адміністрації (далі - адміністрації) та залучені органи місцевого самоврядування;

ПАТ “Укрнафта”;

АТ “Укргазвидобування”;

ТОВ “Газорозподільні мережі України”, АТ “Донецькоблгаз” (далі - оператор газорозподільних систем), що мають потужності для приймання, зберігання, здійснення операцій із скрапленим газом та мають на балансі газонаповнювальну станцію або газонаповнювальний пункт, або інше технологічне обладнання для здійснення операцій із скрапленим газом;

суб’єкти господарювання, що мають потужності для приймання, зберігання, транспортування (у побутових балонах), здійснення операцій із скрапленим газом та мають на балансі газонаповнювальну станцію або газонаповнювальний пункт, або інше технологічне обладнання для здійснення операцій із скрапленим газом (далі - суб’єкти господарювання).

5. Координаторами експериментального проекту є адміністрації.

6. Джерелами фінансування експериментального проекту є:

залучена донорська матеріально-технічна допомога;

гуманітарна допомога, що надається іноземними та вітчизняними донорами (далі - донори);

фінансові ресурси, що відповідно до Меморандуму про взаєморозуміння щодо саудівського гранту на нафтопродукти між Міністерством енергетики та Саудівським фондом розвитку, підписаного 26 лютого 2023 р., надаються на безоплатній та безповоротній основі з метою підтримки України;

інші джерела фінансування, не заборонені законодавством.

7. Функціями та обов’язками адміністрацій є:

1) інформування набувачів гуманітарної допомоги про можливість отримання гуманітарної допомоги в рамках реалізації експериментального проекту відповідно до цього Порядку;

2) визначення механізму подання та розгляду заявок про надання гуманітарної допомоги відповідно до цього Порядку;

3) ведення обліку та формування звітів відповідно до цього Порядку;

4) забезпечення ведення обліку та здійснення контролю за використанням товарно-матеріальних цінностей, що надаються донорами відповідно до пунктів 15 і 16 цього Порядку;

5) залучення органів місцевого самоврядування для приймання заявок про надання гуманітарної допомоги і погодження її надання відповідно до пунктів 21-23 цього Порядку в межах реалізації експериментального проекту;

6) залучення суб’єктів господарювання та органів місцевого самоврядування для забезпечення здійснення операцій з обігу побутових балонів із скрапленим газом.

8. До учасників експериментального проекту, що несуть матеріальні витрати, пов’язані виключно з обігом гуманітарної допомоги, може застосовуватися механізм компенсації таких витрат у частині:

1) витрат на логістику гуманітарної допомоги з місць отримання та/або виробництва до місць її надання;

2) витрат на утримання та обслуговування газонаповнювальної станції або газонаповнювального пункту;

3) фактичних витрат на сплату податків (податок на додану вартість, податок на прибуток підприємств, акцизний податок), пов’язаних з обігом гуманітарної допомоги.

9. Джерелами компенсації зазначених у пункті 8 цього Порядку витрат є:

1) кошти донорів, що дали згоду брати участь в реалізації експериментального проекту;

2) за рішенням Кабінету Міністрів України частина чистого прибутку ПАТ “Укрнафта”, НАК “Нафтогаз України”;

3) місцеві бюджети.

Кошти державного бюджету не можуть застосовуватися для надання компенсації.

10. Координацію дій з отримання та зберігання гуманітарної допомоги здійснюють адміністрації.

11. Необхідний обсяг гуманітарної допомоги формується на основі визначених адміністраціями потреб у скрапленому газі за формою згідно з додатком 1 за рахунок донора, в тому числі ПАТ “Укрнафта” (за наявності) та АТ “Укргазвидобування” (за наявності).

12. У разі ввезення гуманітарної допомоги на митну територію України гуманітарна допомога передається ПАТ “Укрнафта” в місцях поставки, узгоджених ПАТ “Укрнафта” з донором, який передає гуманітарну допомогу на митну територію України. З метою забезпечення ввезення гуманітарної допомоги ПАТ “Укрнафта” укладає договір з відповідним донором.

13. ПАТ “Укрнафта” та АТ “Укргазвидобування” відповідно до визначених адміністраціями потреб у скрапленому газі та місць отримання гуманітарної допомоги передають скраплений газ на відповідні газонаповнювальні станції або газонаповнювальні пункти оператора газорозподільних систем або суб’єкта господарювання. Транспортування гуманітарної допомоги від місця постачання/виробництва до газонаповнювальної станції або газонаповнювального пункту здійснюється ПАТ “Укрнафта” або АТ “Укргазвидобування”, або субпідрядною організацією за рахунок ПАТ “Укрнафта” та АТ “Укргазвидобування” залежно від власника скрапленого газу.

14. Оператор газорозподільних систем або суб’єкт господарювання отримує щомісяця від адміністрацій планові та уточнені обсяги надання гуманітарної допомоги за окремими газонаповнювальними станціями або газонаповнювальними пунктами. Крім того, адміністрації надають щотижня оператору газорозподільних систем або суб’єкту господарювання узагальнені переліки набувачів гуманітарної допомоги у розрізі газонаповнювальних станцій або газонаповнювальних пунктів відповідно до пункту 25 цього Порядку. На підставі зазначеної у цьому пункті інформації оператор газорозподільних систем або суб’єкт господарювання здійснює надання гуманітарної допомоги у вигляді скрапленого газу, закачаного у побутові балони з додержанням вимог нормативно-правових актів щодо безпеки та якості скрапленого газу для комунально-побутових потреб, зокрема положень Інструкції про порядок приймання, зберігання, відпуску та обліку газів вуглеводневих скраплених для комунально-побутового споживання та автомобільного транспорту, затвердженої наказом Мінпаливенерго від 3 червня 2002 р. № 332.

15. Необхідна кількість побутових балонів для закачування скрапленого газу формується адміністраціями у розрізі піврічного періоду споживання скріпленого газу набувачами гуманітарної допомоги з урахуванням наявних потужностей технологічного обладнання оператора газорозподільних систем та суб’єктів господарювання. Зазначена кількість балонів може періодично уточнюватися адміністраціями.

У разі нестачі кількості балонів, отриманих від донорів, адміністрації вживають заходів до закупівлі необхідної кількості балонів за рахунок місцевих бюджетів.

16. Міненерго, МЗС, Мінреінтеграції вживають заходів до організації переговорів з донорами щодо закупівлі технологічного обладнання для здійснення технологічних операцій із скрапленим газом, необхідної кількості побутових балонів, газових приладів для використання скрапленого газу або безоплатної передачі зазначеного обладнання до адміністрацій.

17. Набувачами гуманітарної допомоги є фізичні особи, які мають паспорт громадянина України, зареєстровані (проживають) на територіях, що включені до переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, затвердженого наказом Мінреінтеграції від 22 грудня 2022 р. № 309, досягли 18-річного віку та яким в установленому законодавством порядку присвоєно реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку у паспорті), які фактично проживають в домогосподарствах, розташованих на зазначених територіях, та відповідають одній з таких умов:

1) проживають в місцевості, де відсутнє чи тимчасово відсутнє централізоване постачання природного газу та/або електричної енергії внаслідок бойових дій та/або надзвичайної ситуації та здійснюється використання чи є можливість використання скрапленого газу, зокрема для приготування їжі та обігрівання приміщення;

2) використовують газові побутові прилади, що налаштовані виключно на споживання скрапленого газу;

3) належать до вразливих груп населення, а саме:

багатодітних сімей;

сімей з дитиною з інвалідністю або дитиною, якій не встановлено інвалідність, але яка має тяжкі перинатальні ураження нервової системи, тяжкі вроджені вади розвитку, рідкісні орфанні захворювання, онкологічні, онкогематологічні захворювання, дитячий церебральний параліч, тяжкі психічні розлади, цукровий діабет I типу (інсулінозалежні), гострі або хронічні захворювання нирок IV ступеня, є дитиною, яка отримала тяжку травму, потребує трансплантації органа, паліативної допомоги;

малозабезпечених сімей з дитиною;

батьків-вихователів, прийомних батьків, усиновлювачів, опікунів або піклувальників дітей, які внаслідок смерті батьків, позбавлення їх батьківських прав, хвороби батьків чи з інших причин залишилися без батьківського піклування та відповідно до законодавства набули статусу дитини-сироти, дитини, позбавленої батьківського піклування;

одиноких матері або батька з дитиною;

сімей одиноких матері або батька;

вагітних жінок;

осіб похилого віку;

осіб з інвалідністю;

ветеранів війни та членів їх сімей.

18. Експериментальний проект реалізується шляхом збору попередніх заявок про надання гуманітарної допомоги для прийняття рішення про її надання з додержанням вимог, визначених цим Порядком.

19. Надання набувачам гуманітарної допомоги, отриманої від донора, забезпечується оператором газорозподільних систем або суб’єктом господарювання згідно з рішенням відповідної ради оборони області, прийнятим відповідно до пункту 26 цього Порядку, із застосуванням механізму обміну придатних для використання порожніх побутових балонів для скрапленого газу на заповнені побутові балони. Перше отримання набувачем гуманітарної допомоги побутового балона із скрапленим газом здійснюється на безповоротній основі в разі відсутності в нього придатного для використання порожнього побутового балона.

20. Доставка та надання гуманітарної допомоги здійснюється безпосередньо адміністраціями, визначеними органами місцевого самоврядування чи уповноваженими ними суб’єктами господарювання в разі неможливості отримання гуманітарної допомоги згідно з пунктом 19 цього Порядку. У такому випадку адміністрації та органи місцевого самоврядування з урахуванням абзацу десятого пункту 21 цього Порядку приймають рішення щодо надання гуманітарної допомоги із зазначенням уповноваженого ними суб’єкта господарювання на її отримання.

21. Адміністрації забезпечують збір заявок про надання гуманітарної допомоги у визначеній ними формі, зокрема з використанням технічних засобів електронних комунікацій.

Заявка про надання гуманітарної допомоги повинна містити такі відомості про набувача гуманітарної допомоги:

прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності);

дата народження;

реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія (за наявності) та номер паспорта громадянина України (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку у паспорті);

встановлені законодавством документи, що підтверджують відповідність умовам, зазначеним у пункті 17 цього Порядку;

кількість осіб, що зареєстровані (проживають) у домогосподарстві;

адреса місця проживання (перебування);

контактний номер телефону;

наявність чи відсутність можливості отримання гуманітарної допомоги безпосередньо на газонаповнювальній станції або газонаповнювальному пункті.

22. Обробка персональних даних набувачів гуманітарної допомоги здійснюється відповідно до законодавства про захист персональних даних.

23. Не підлягає задоволенню заявка про надання гуманітарної допомоги в обсязі, що перевищує обсяг, зазначений в абзаці третьому пункту 26 цього Порядку.

24. За рішеннями відповідної ради оборони області та адміністрацій визначається оператор газорозподільних систем та/або суб’єкт господарювання для надання послуг з приймання, зберігання гуманітарної допомоги на газонаповнювальній станції або газонаповнювальному пункті, обміну та обслуговування побутових балонів із скрапленим газом, інших необхідних технологічних послуг, пов’язаних з реалізацію експериментального проекту.

З визначеним оператором газорозподільних систем та/або суб’єктом господарювання адміністрації укладають договір про надання зазначених в абзаці першому цього пункту послуг. Умови договору передбачають можливість компенсації прямих видатків оператора газорозподільних систем та/або суб’єкта господарювання, зазначених у підпунктах 1 і 2 пункту 8 цього Порядку.

25. Адміністрації формують щотижня узагальнений перелік заявок про надання гуманітарної допомоги за формою згідно з додатком 1 та надсилають їх до оператора газорозподільних систем та/або суб’єкта господарювання.

26. Надання гуманітарної допомоги здійснюється згідно з рішенням відповідної ради оборони області з урахуванням наявного ресурсу гуманітарної допомоги, оперативної обстановки на територіях ведення бойових дій, наявності надзвичайної ситуації.

У такому рішенні повинно бути зазначено найменування територіальної громади, в межах якої здійснюється надання гуманітарної допомоги у визначеному обсязі, перелік набувачів гуманітарної допомоги із зазначенням прізвища, власного ім’я, по батькові (за наявності), номера заявки та обсягу гуманітарної допомоги відповідно до кількості осіб, що зареєстровані та фактично проживають у домогосподарстві.

Надання гуманітарної допомоги здійснюється щокварталу за умови наявності наданого донором, ПАТ “Укрнафта” та АТ “Укргазвидобування” скрапленого газу безоплатно шляхом надання скрапленого газу вагою до 63 кілограмів (включно) на одну особу, що зареєстрована та фактично проживає у домогосподарстві. При цьому набувачем гуманітарної допомоги може бути лише одна особа від кожного домогосподарства за визначеною адресою.

27. Для забезпечення взаємодії з ПАТ “Укрнафта”, АТ “Укргазвидобування”, оператором газорозподільних систем та суб’єктом господарювання адміністрації укладають договори про співпрацю, якими регулюються питання належних комунікацій, каналів інформаційного обміну, формування звітної, облікової документації, механізмів контролю, логістики, зберігання, передачі та надання гуманітарної допомоги.

28. ПАТ “Укрнафта” та АТ “Укргазвидобування” відповідно до визначених адміністраціями потреб забезпечують доставку скрапленого газу у визначене місце (газонаповнювальну станцію або газонаповнювальний пункт), де оператор газорозподільних систем або суб’єкт господарювання забезпечує фасування скрапленого газу у побутові балони відповідного об’єму та їх надання набувачам гуманітарної допомоги відповідно до пунктів 19 і 20 цього Порядку.

29. Адміністрації та залучені органи місцевого самоврядування забезпечують інформування набувачів гуманітарної допомоги про:

1) можливість отримання гуманітарної допомоги в рамках реалізації експериментального проекту;

2) ухвалення рішення щодо надання гуманітарної допомоги, зокрема про місце і час її отримання.

Інформування здійснюється з використанням всіх можливих комунікаційних заходів, у тому числі технічних засобів електронних комунікацій, що є ефективними під час відсутності зв’язку та виникнення надзвичайної ситуації.

30. Отримання гуманітарної допомоги безпосередньо у місці її надання здійснюється відповідно до поданої заявки про надання гуманітарної допомоги за умови пред’явлення документа, що посвідчує особу її набувача.

Гуманітарна допомога зберігається в обраному місці її надання до моменту її отримання, але не більше 10 робочих днів з дня надходження набувачу гуманітарної допомоги повідомлення про можливість її отримання. Якщо протягом 10 робочих днів після надходження повідомлення набувач гуманітарної допомоги не з’явився для її отримання, попередня заявка скасовується автоматично, а гуманітарна допомога може бути видана іншому набувачу відповідно до цього Порядку.

У такому разі набувач гуманітарної допомоги може подати заявку повторно на загальних підставах.

Учасники експериментального проекту, що зберігають гуманітарну допомогу, за власні кошти забезпечують пасивний захист гуманітарної допомоги від можливих ракетно-дронових атак.

31. Облік отриманої та наданої гуманітарної допомоги ведеться адміністраціями згідно з пунктом 27 цього Порядку з урахуванням договірного механізму обміну інформацією з учасниками експериментального проекту та наданих звітів відповідно до пункту 31 цього Порядку. З використанням даних обліку адміністраціями формується звіт за формою згідно з додатком 2, який подається щомісяця до Міненерго та Мінреінтеграції.

32. ПАТ “Укрнафта”, АТ “Укргазвидобування”, оператор газорозподільних систем та суб’єкт господарювання формують звіти за формою згідно з додатками 3 і 4 та здійснюють:

1) у разі потреби з урахуванням обігу гуманітарної допомоги періодичний документообіг з адміністраціями відповідно до укладених договорів, зазначених у пунктах 24 і 27 цього Порядку, але не рідше одного разу на місяць;

2) подання щомісяця з урахуванням обігу гуманітарної допомоги зазначених звітів на розгляд Міненерго та Мінреінтеграції.

33. На основі даних обліку та зазначених у пунктах 31 і 32 цього Порядку звітів адміністрації та залучені органи місцевого самоврядування формують прогнозні показники щодо кількості набувачів гуманітарної допомоги, обсягу скрапленого газу та кількості побутових балонів у розрізі районів відповідних областей, де імовірне виникнення надзвичайної ситуації.

Сформовані прогнозні показники використовуються адміністраціями для виконання пунктів 13-15, 25 і 28 цього Порядку.



Додаток 1
до Порядку

ПЕРЕЛІК
заявок про надання гуманітарної допомоги


Додаток 2
до Порядку

ЗВІТ
про надання гуманітарної допомоги


Додаток 3
до Порядку

ЗВІТ
про обіг гуманітарної допомоги ПАТ “Укрнафта”, АТ “Укргазвидобування”


Додаток 4
до Порядку

ЗВІТ
про обіг гуманітарної допомоги, отриманої оператором газорозподільних систем та суб’єктом господарювання

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • Зміст

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: