Деякі питання реалізації експериментального проекту з водозабезпечення у Донецькій області
Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Погодитися із пропозицією Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів щодо реалізації з дня набрання чинності цією постановою до 31 грудня 2025 р. експериментального проекту з водозабезпечення у Донецькій області (далі - експериментальний проект).
2. Затвердити Порядок реалізації експериментального проекту з водозабезпечення у Донецькій області, що додається.
1) під час реалізації експериментального проекту не застосовуються:
постанова Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2001 р. № 1764 “Про затвердження Порядку державного фінансування капітального будівництва” (Офіційний вісник України, 2001 р., № 52, ст. 2374);
постанова Кабінету Міністрів України від 13 листопада 2013 р. № 835 “Про затвердження Порядку відбору інвестиційних проектів, для реалізації яких надається державна підтримка” (Офіційний вісник України, 2013 р., № 90, ст. 3321; 2018 р., № 1, ст. 13);
постанова Кабінету Міністрів України від 22 липня 2015 р. № 571 “Деякі питання управління державними інвестиціями” (Офіційний вісник України, 2015 р., № 64, ст. 2116);
постанова Кабінету Міністрів України від 4 грудня 2019 р. № 1070 “Деякі питання здійснення розпорядниками (одержувачами) бюджетних коштів попередньої оплати товарів, робіт і послуг, що закуповуються за бюджетні кошти” (Офіційний вісник України, 2020 р., № 2, ст. 64);
2) після завершення будівельних робіт учасники експериментального проекту забезпечують оформлення речових прав на земельні ділянки.
4. Міністерству захисту довкілля та природних ресурсів подати протягом двох місяців з дня завершення реалізації експериментального проекту Кабінетові Міністрів України звіт про результати його реалізації та пропозиції щодо внесення змін до законодавчих актів.
ПОРЯДОК
реалізації експериментального проекту з водозабезпечення у Донецькій області
1. Цей Порядок визначає процедуру реалізації експериментального проекту з водозабезпечення у Донецькій області шляхом будівництва артезіанських свердловин, інших експлуатаційних свердловин різних типів (далі - експериментальний проект).
Дія цього Порядку не поширюється на землі природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення, землі історико-культурного призначення.
2. Метою експериментального проекту є водозабезпечення населення та суб’єктів господарювання у Донецькій області в умовах воєнного стану.
3. Координатором експериментального проекту є Міндовкілля.
4. Учасниками експериментального проекту є:
Донецька облдержадміністрація, обласна військова адміністрація, її структурні підрозділи, підприємства установи, організації, які перебувають у спільній власності територіальних громад сіл, селищ, міст, що перебувають в управлінні Донецької облради;
сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи (за згодою) або військові адміністрації населених пунктів Донецької області (у разі утворення), підприємства, установи та організації відповідної територіальної громади.
5. На період воєнного стану учасники експериментального проекту здійснюють будівництво артезіанських свердловин, інших експлуатаційних свердловин різних типів без відведення земельної ділянки, розроблення та затвердження відповідної містобудівної документації, отримання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, отримання звіту про результати експертизи проектної документації на будівництво об’єкта, отримання дозволу на виконання будівельних робіт, використання Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва та оформлення речових прав на земельні ділянки та без проведення оцінки впливу на довкілля.
6. Використання земельних ділянок, зокрема лісогосподарського призначення, до дня їх вилучення, викупу чи відведення в установленому законодавством порядку здійснюється за умови погодження такого використання із:
власником земельної ділянки - для земель приватної форми власності;
відповідною місцевою держадміністрацією (військовою адміністрацією) - для земель державної форми власності;
відповідним органом місцевого самоврядування, військовою адміністрацією населених пунктів (у разі утворення) - для земель комунальної форми власності.
7. Спеціальний дозвіл на користування надрами для об’єктів, збудованих у межах реалізації експериментального проекту, видається з урахуванням пункту 5 цього Порядку.
8. У разі виникнення потреби у вирубуванні дерев і чагарників на земельних ділянках лісогосподарського призначення, що використовуються для цілей, визначених цим Порядком, спеціальний дозвіл на використання лісових ресурсів видається власниками лісів або постійними лісокористувачами за зверненням замовника робіт (послуг) у рамках реалізації експериментального проекту на підставі погодження, наданого відповідно до пункту 6 цього Порядку.
9. Після прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, передбачених експериментальним проектом, відповідна місцева держадміністрація (військова адміністрація) забезпечує передачу їх у комунальну власність територіальних громад.
10. Видатки на реалізацію експериментального проекту здійснюються за рахунок коштів міжнародних донорів, співфінансування з боку балансоутримувачів гідротехнічних споруд, а також за рахунок інших джерел, не заборонених законодавством, з урахуванням видатків післявоєнного відновлення не пізніше 31 грудня 2025 року.
11. Розмір та строк здійснення попередньої оплати робіт (послуг) встановлюються у договорах про закупівлю робіт (послуг) за рішенням головного розпорядника коштів виходячи із необхідності, що обґрунтовується, зокрема, реальним станом поставки товару, виконання робіт, надання послуг, сезонності робіт, циклу виробництва. Строк здійснення попередньої оплати робіт (послуг) установлюється до виконання таких договорів у повному обсязі, але не пізніше 31 грудня 2024 року.
Попередня оплата головним розпорядником, одержувачем коштів здійснюється шляхом спрямування коштів виконавцям робіт, постачальникам товарів і надавачам послуг.
12. Донецька обласна держадміністрація (військова адміністрація) подають Міндовкіллю до 1 числа місяця, наступного за звітним, інформацію про стан реалізації експериментального проекту в межах компетенції, а в разі потреби - пропозиції щодо шляхів вирішення виявлених проблемних питань.