Про затвердження Вимог до плану приведення місця розміщення відходів у відповідність з вимогами законодавства
Відповідно до пункту 5 розділу XI «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про управління відходами» НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Вимоги до плану приведення місця розміщення відходів у відповідність з вимогами законодавства, що додаються.
2. Департаменту цифрової трансформації, електронних публічних послуг та управління відходами (Євгенія ПОПОВИЧ) забезпечити подання цього наказу в установленому порядку на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування, але не раніше дня припинення або скасування дії правового режиму воєнного стану в Україні.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації Сергія ВЛАСЕНКА.
ПОГОДЖЕНО: |
|
ВИМОГИ
до плану приведення місця розміщення відходів у відповідність з вимогами законодавства
1. Ці Вимоги визначають порядок розроблення, погодження та виконання плану приведення місць розміщення відходів у відповідність з вимогами законодавства (далі - План приведення) для подальшого здійснення діяльності на них із захоронення відходів відповідно до правил технічної експлуатації полігонів, припинення експлуатації, рекультивації та догляду за полігонами після припинення їх експлуатації, затверджених Міндовкілля.
2. Ці Вимоги є обов’язковими для виконання суб’єктами господарювання з управління місцем розміщення відходів незалежно від форм власності та організаційно-правових форм, які здійснюють або планують здійснювати діяльність протягом життєвого циклу місця розміщення відходів, а також мають документи, що посвідчують право власності, користування земельною ділянкою відповідно до земельного законодавства, чинного на дату оформлення земельної ділянки.
3. Ці Вимоги поширюються на місця розміщення відходів (полігони та звалища), щодо яких регіональним та місцевим планами управління відходами передбачено продовження строку експлуатації та які мають можливість за місткістю для подальшого захоронення відходів, а також мають хоча б одну з наступних ознак:
відсутня проєктна документація;
не відповідають за своїм розміщенням державним будівельним або санітарно-епідеміологічним нормам;
відсутній протифільтраційний екран з коефіцієнтом фільтрації води, що відповідає державним будівельним нормам.
4. Наведені у цих Вимогах терміни вживаються в такому значенні:
власник місця розміщення відходів - юридична або фізична особа, яка відповідно до законодавства володіє та користується місцем розміщення відходів, а також здійснює рекультивацію та догляд за місцем розміщення відходів після припинення його експлуатації відповідно до законодавства та цих Вимог;
місткість - об’єм місця розміщення відходів або його робочої карти, що розрахований в проєктній документації на будівництво, а у разі її відсутності розраховується на основі висоти та площі з урахуванням нормативного кута укосу, що відповідає державним будівельним нормам;
оператор місця розміщення відходів - юридична або фізична особа - підприємець, що здійснює або планує здійснювати діяльність із захоронення відходів та забезпечує експлуатацію місця розміщення відходів, припинення експлуатації, рекультивацію та догляд за місцем розміщення відходів після припинення його експлуатації відповідно до законодавства та цих Вимог.
Інші терміни вживаються в цих Вимогах у значенні, наведеному у Законі України «Про управління відходами», Порядку розроблення та затвердження регіональних планів управління відходами, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 30 червня 2023 року № 667.
5. План приведення є документом, що передбачає планувальні заходи оператора місця розміщення відходів з удосконалення технічного стану, оснащеності та подальшої експлуатації місця розміщення відходів, організації контролю за його впливом на навколишнє природне середовище, створення нормальних умов праці та протипожежної безпеки.
6. План приведення розробляється на строк експлуатації місця розміщення відходів за місткістю, але не більше ніж на вісім років з дня набрання чинності цими Вимогами.
У разі відсутності оснащення місця розміщення відходів системами вилучення та знешкодження біогазу та/або фільтрату та системами моніторингу стану атмосферного повітря, ґрунтів і підземних вод, строк виконання відповідних заходів Плану приведення - до 01 січня 2030 року.
7. План приведення розробляється оператором місця розміщення відходів для подачі документів до Міндовкілля для отримання дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів.
8. Оператор місця розміщення відходів розробляє План приведення на основі вихідних даних, до яких можуть відноситися:
документи на право власності, користування або оренди земельної ділянки, оформлені та зареєстровані в установленому законом порядку;
звіти з результатами топографічних досліджень;
звіти з результатами геологічних та гідрогеологічних досліджень;
інструкції з експлуатації місця розміщення відходів та догляду за ним;
відомості про наявну матеріально-технічну базу;
звіти за результатами вимірювань, досліджень та обстежень місця розміщення відходів;
протоколи моніторингу стану атмосферного повітря, підземних та поверхових (за наявності) вод, ґрунту, шумового впливу, фільтрату та біогазу;
акти перевірок органів державного нагляду (контролю).
9. Оператор місця розміщення відходів визначає перелік заходів, які включаються до Плану приведення, з урахуванням розвитку місця розміщення відходів, результатів аналізу його характеристик, строку експлуатації, складності реалізації, економічної доцільності та наявності фінансування.
Для проведення аналізу характеристик місця розміщення відходів та визначення переліку заходів оператор місця розміщення відходів може залучати фахівців із відповідним освітньо-кваліфікаційним рівнем, зокрема фахівців з інженерно-будівельного проєктування для визначення відповідності вимогам державних будівельних норм.
II. Формування Плану приведення
1. Титульний аркуш Плану приведення оформлюється згідно з додатком 1 до цих Вимог, затверджується керівником оператора місця розміщення відходів та погоджується власником місця розміщення відходів (якщо це різні особи).
2. Структура Плану приведення наведена у додатку 2 до цих Вимог.
3. У Вступі наводиться основна мета розроблення Плану приведення, перелік законів України, інших нормативно-правових актів та державних будівельних норм, які стосуються розроблення Плану приведення, а також інформація про власника та оператора місця розміщення відходів (повне найменування юридичної особи / прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) фізичної особи - підприємця, ідентифікаційний код згідно з Єдиним державним реєстром підприємств та організацій України / унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі (за наявності) / реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія (за наявності), номер паспорта фізичної особи - підприємця, дата видачі документа і уповноважений суб’єкт, що видав документ (код) (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті), місцезнаходження юридичної особи / задеклароване / зареєстроване місце проживання (перебування) фізичної особи - підприємця, контактні дані).
4. У розділі I «Характеристика місця розміщення відходів» за відповідними підрозділами наводиться інформація в описовій формі про місцезнаходження місця розміщення відходів, природньо-кліматичні умови, обсяги надходження та захоронення відходів, а також фінансово-економічні показники функціонування місця розміщення відходів.
5. У розділі II «Аналіз поточного стану місця розміщення відходів» надається характеристика ділянки місця розміщення відходів, його технологічних показників, оснащеності, практики експлуатації, засобів механізації, виконання природоохоронних та санітарно-епідеміологічних вимог, вимог з пожежної та техногенної безпеки, охорони праці, а також наводиться узагальнений аналіз відповідності фактичних характеристик місця розміщення відходів вимогам законодавства.
У підрозділі 2.1 розділу II «Ділянка місця розміщення відходів» наводяться дані про земельну ділянку, загальна площа земельної ділянки, її цільове призначення, особливості розташування в рельєфі (рівнинний, схиловий, вододільний, ярово-балковий, котлованний (кар’єрний), гірський, змішаний), кадастровий номер (за наявності), найменші відстані від її границь до аеропортів, курортних та рекреаційних зон, відкритих водоймищ, заповідних зон, місць відпочинку перелітних птахів, морського узбережжя, межі міст, житлової та громадської забудови, сільськогосподарських угідь, автомобільних та залізничних шляхів, лісового масиву чи лісопосадок. Крім того, зазначаються результати проведених топографічних, геологічних та гідрогеологічних досліджень і визначається відповідність ділянки місця розміщення відходів вимогам правил технічної експлуатації полігонів, припинення експлуатації, рекультивації та догляду за полігонами після припинення їх експлуатації, затверджених Міндовкілля.
У підрозділі 2.2 розділу II «Основні елементи місця розміщення відходів» наводиться інформація про зонування території місця розміщення відходів, наявність та покриття під’їзних доріг, кількість, розміри та конструкцію робочих карт, наявність та площу майданчиків підготовки відходів і зберігання ізолюючого матеріалу, забезпечення та стан інженерних мереж, наявність та стан огорожі, стан зелених насаджень і визначається їх відповідність вимогам законодавства та правил технічної експлуатації полігонів, припинення експлуатації, рекультивації та догляду за полігонами після припинення їх експлуатації, затверджених Міндовкілля.
У підрозділі 2.3 розділу II «Основні об’єкти та споруди місця розміщення відходів» наводиться характеристика та дані про основні об’єкти та споруди, що розташовані на території місця розміщення відходів, їх конструктивні матеріали та характеристики, технологічне оснащення та обладнання і визначається їх відповідність вимогам правил технічної експлуатації полігонів, припинення експлуатації, рекультивації та догляду за полігонами після припинення їх експлуатації, затверджених Міндовкілля.
У підрозділі 2.4 розділу II «Основні засоби механізації, машини, механізми та устаткування» наводяться дані про кількість та тип техніки і допоміжних транспортних засобів, а також інших машин, механізмів та обладнання, що використовуються для виконання технологічних операцій на місці розміщення відходів, зазначається технічний стан, порядок обслуговування та перевіряється їх достатність згідно з вимогами законодавства та правилами технічної експлуатації полігонів, припинення експлуатації, рекультивації та догляду за полігонами після припинення їх експлуатації, затвердженими Міндовкілля.
У підрозділі 2.5 розділу II «Технології захоронення відходів» наводиться характеристика процедур захоронення відходів, застосування техніки, ізолюючого матеріалу та визначається відповідність вимогам законодавства.
У підрозділі 2.6 розділу II «Вилучення та знешкодження біогазу і фільтрату» наводяться дані про наявні системи збирання та знешкодження біогазу і фільтрату, включаючи дати їх введення в експлуатацію, виробничі показники та щорічні обсяги знешкодження біогазу та фільтрату за весь період експлуатації, а також інформація про їх власників.
У підрозділі 2.7 розділу II «Санітарно-захисна зона» наводяться дані про фактичні розміри санітарно-захисної зони та відстані від краю робочих карт до межі житлової та громадської забудови, територій парків, садів, скверів, ділянок оздоровчих та фізкультурно-спортивних установ, місць відпочинку, садівницьких товариств та інших, включаючи інформацію про скорочення розміру санітарно-захисної зони, та здійснюється перевірка дотримання розмірів санітарно-захисної зони відповідно до вимог законодавства.
У підрозділі 2.8 розділу II «Виконання природоохоронних та санітарно-епідеміологічних заходів» наводиться інформація про наявні засоби та обладнання для контролю, моніторингу, дезінфекції, дезінсекції та дератизації побутових приміщень полігону, стан облаштування місць відбору проб, обладнання для відлякування птахів та зменшення неприємних запахів (за наявності), а також порядок виконання моніторингу результатів впливу місця розміщення відходів на навколишнє природне середовище та їх порівняння з гранично-допустимими концентраціями, нормативними показниками або показниками допустимого вмісту, що встановлені нормативно-правовими актами, а також результати перевірок органів державного нагляду (контролю).
У підрозділі 2.9 розділу II «Охорона праці» наводиться інформація про режими і порядок роботи місця розміщення відходів, організаційна структура та штатний розпис, санітарно-гігієнічні умови праці та заходи щодо виконання вимог з охорони праці відповідно до нормативно-правових актів.
У підрозділі 2.10 розділу II «Засоби протипожежного захисту» наводиться інформація про технічні засоби, які наявні на місці розміщення відходів, призначені для запобігання, виявлення, локалізації та ліквідації пожеж, захисту людей, матеріальних цінностей та довкілля від впливу небезпечних факторів пожежі, стан їх утримання та відповідність вимогам нормативно-правових актів.
У підрозділі 2.11 розділу II «Узагальнений аналіз відповідності місця розміщення відходів вимогам законодавства» наводиться перелік характеристик місця розміщення відходів, відповідні їм вимоги законодавства та по кожній із характеристик виконується аналіз відповідності вимогам законодавства і визначається можливість їх приведення у відповідність з вимогами законодавства, включаючи обґрунтування.
Під час здійснення аналізу поточного стану місця розміщення відходів, передбаченого підрозділами 2.1-2.4 розділу II, в частині визначення відповідності вимогам державних будівельних норм, оператор залучає фахівців із відповідним освітньо-кваліфікаційним рівнем, зокрема фахівців з інженерно-будівельного проєктування.
Узагальнений аналіз відповідності характеристик місця розміщення відходів вимогам законодавства наводиться у вигляді таблиці за формою, що наведена у додатку 3 до цих Вимог.
6. У розділі III «Планування заходів з приведення місця розміщення відходів у відповідність з вимогами законодавства» наводяться характеристики місця розміщення відходів, які вказані в регіональному та місцевому планах управління відходами, план та перелік заходів, які передбачаються оператором місця розміщення відходів з метою удосконалення його характеристик, оцінюються строки виконання заходів, надається техніко-економічне обґрунтування приведення місця розміщення відходів у відповідність з вимогами законодавства та розробляється план дій.
У підрозділі 3.1 розділу III «Інформація з регіонального та місцевого планів управління відходами» наводиться опис характеристик місця розміщення відходів, включаючи його проєктну та щорічну місткість і строк експлуатації, які передбачені регіональним та місцевим планами управління відходами, а також інформація про розвиток системи управління відходами та нові об’єкти оброблення відходів, що заплановані до впровадження в регіоні, де розташоване місце розміщення відходів, включаючи строки їх реалізації (за наявності).
У підрозділі 3.2 розділу III «План удосконалення місця розміщення відходів» наводиться план оператора місця розміщення відходів щодо удосконалення його характеристик, розширення матеріально-технічної бази, продовження експлуатації, створення чи оновлення системи контролю і моніторингу, покращення протипожежної безпеки та умов праці.
У підрозділі 3.3 розділу III «Забезпечення приведення місця розміщення відходів у відповідність з вимогами законодавства» наводиться обґрунтування заходів Плану приведення, строки їх впровадження, фінансове забезпечення, включаючи загальний обсяг фінансування та, за необхідності, джерела фінансування, а також зазначаються положення законів України, інших нормативно-правових актів та державних будівельних норм, на які спрямовується реалізація заходів.
Орієнтовний перелік заходів, які необхідно включати до Плану приведення, а також умови їх застосування, наведено в додатку 4 до цих Вимог.
Строки впровадження заходів мають встановлюватись для кожного з них та не перевищувати загальний строк, на який розробляється План приведення, визначений у пункті 6 розділу I цих Вимог.
У підрозділі 3.4 розділу III «Техніко-економічне обґрунтування приведення місця розміщення відходів у відповідність з вимогами законодавства» наводяться техніко-економічні показники приведення місця розміщення відходів у відповідність з вимогами законодавства на основі визначених заходів, які, серед іншого, мають містити вихідні дані, прийняті припущення та умови, що можуть істотно впливати на результати оцінки техніко-економічних показників.
У підрозділі 3.5 розділу III «План дій» включаються заходи з удосконалення технічних характеристик місця розміщення відходів, оновлення його матеріально-технічної бази та покращення експлуатації, забезпечення системами вилучення та знешкодження фільтрату і біогазу, створення чи оновлення системи контролю і моніторингу впливу місця розміщення відходів на довкілля, покращення протипожежної безпеки та умов праці.
План дій формується за формою, наведеною в додатку 5 до цих Вимог.
7. У «Додатках» наводяться документи та інформація, якими доповнюються та деталізуються дані інших розділів Плану приведення, зокрема карти з аналізом відстаней від місця розміщення відходів до інших об’єктів та зон, результати досліджень тощо.
III. Виконання Плану приведення
1. Оператор місця розміщення відходів повинен забезпечувати здійснення всіх заходів згідно з переліком та строками, які передбачені Планом приведення, до їх виконання в повному обсязі.
2. Власник місця розміщення відходів повинен контролювати виконання Плану приведення згідно з законодавством.
3. Оператор місця розміщення відходів повинен щорічно розміщувати інформацію про результати виконання заходів Плану приведення на своєму офіційному вебсайті та/або офіційному вебсайті власника місця розміщення відходів.
4. За результатами виконання заходів Плану приведення оператор місця розміщення відходів повинен протягом усього життєвого циклу місця розміщення відходів забезпечувати зберігання підтвердної інформації та документації: договори на виконання робіт або послуг, звіти про дослідження та інженерні вишукування, проєктну документацію, експертні звіти щодо розгляду проєктної документації, акти виконаних робіт, акти введення в експлуатацію, протоколи вимірювань впливу місця розміщення відходів на навколишнє природне середовище згідно з вимогами санітарно-епідеміологічного законодавства, акти перевірок органів державного нагляду (контролю) тощо.
IV. Внесення змін у План приведення
1. Внесення змін у План приведення здійснюється оператором місця розміщення відходів на підставі:
змін до законів України, інших нормативно-правових актів та державних будівельних норм у сфері управління відходами;
приписів Держекоінспекцїї або її територіального органу;
обґрунтованого рішення оператора місця розміщення відходів щодо розроблення нових заходів та/або недоцільності виконання запланованих заходів (технологічні зміни).
2. Зміни у План приведення вносяться не пізніше ніж протягом трьох місяців з дня виникнення підстав, визначених у пункті 1 цього розділу.
3. План приведення зі змінами погоджується та затверджується у порядку, визначеному в пункті 1 розділу II цих Вимог.
4. Оператор місця розміщення відходів у десятиденний строк з дня затвердження Плану приведення зі змінами направляє його до Міндовкілля.
Директор Департаменту |
|
Додаток 1 |
Додаток 2 |
СТРУКТУРА
Плану приведення місця розміщення відходів у відповідність з вимогами законодавства
Перелік умовних позначень, символів, скорочень
Розділ I. Характеристика місця розміщення відходів
1.1. Розташування та географічна прив’язка
1.2. Природньо-кліматичні умови
1.3. Обсяги надходження та захоронення відходів
1.4. Фінансово-економічні параметри функціонування
Розділ II. Аналіз поточного стану місця розміщення відходів
2.1. Ділянка місця розміщення відходів
2.2. Основні елементи місця розміщення відходів
2.3. Основні об’єкти та споруди місця розміщення відходів
2.4. Основні засоби механізації, машини, механізми та устаткування
2.5. Технології захоронення відходів
2.6. Вилучення та знешкодження біогазу і фільтрату
2.8. Виконання природоохоронних та санітарно-епідеміологічних заходів
2.10. Засоби протипожежного захисту
2.11. Узагальнений аналіз відповідності місця розміщення відходів вимогам законодавства
Розділ III. Планування заходів з приведення місця розміщення відходів у відповідність з вимогами законодавства
3.1. Інформація з регіонального та місцевого планів управління відходами
3.2. План удосконалення місця розміщення відходів
3.3. Забезпечення приведення місця розміщення відходів у відповідність з вимогами законодавства
3.4. Техніко-економічне обґрунтування приведення місця розміщення відходів у відповідність з вимогами законодавства
Додаток 3 |
УЗАГАЛЬНЕНИЙ АНАЛІЗ
відповідності характеристик місця розміщення відходів вимогам законодавства
№ | Характеристика місця розміщення відходів | Перелік вимог законодавства | Правові підстави | Оцінка відповідності вимогам законодавства | Оцінка можливості приведення у відповідність з вимогами законодавства та обґрунтування |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Додаток 4 |
№ | Найменування заходу | Умови для застосування заходу |
1. Розроблення проєктної та технічної документації: | ||
1.1 | розроблення проєктної документації | передбачається нове будівництво, реконструкція, реставрація, капітальний ремонт елементів місця розміщення відходів |
1.2 | розроблення кошторисів об’єктів будівництва | передбачається поточний або плановий ремонт елементів місця розміщення відходів |
1.3 | розроблення іншої проєктної та технічної документації | передбачається технічне переоснащення, оновлення, обслуговування елементів та обладнання місця розміщення відходів |
2. Придбання робіт, товарів та послуг: | ||
2.1 | нове будівництво/реконструкція/ | відсутня або перебуває в неналежному технічному стані огорожа та/або земляний вал довкола місця розміщення відходів; |
2.2 | придбання та монтаж або ремонт обладнання для проведення попередніх операцій перед операціями видалення | відходи не відповідають вимогам до їх захоронення та критеріям прийнятності відходів на полігони |
2.3 | придбання та монтаж або ремонт приладів радіометричного контролю | відсутнє або незадовільний технічний стан обладнання радіометричного контролю |
2.4 | придбання та монтаж оглядової вишки та/або системи відеоспостереження | не забезпечено візуальний контроль за складом відходів, що транспортуються бортовими транспортними засобами |
2.5 | нове будівництво/реконструкція/ | не здійснюється або здійснюється на нерегулярній основі дезінфекція або мийка коліс транспортних засобів, які виїжджають з виробничої зони місця розміщення відходів |
2.6 | придбання або ремонт спеціалізованої техніки, машин, механізмів та устаткування | недостатня кількість техніки, машин, механізмів та устаткування для виконання всіх операцій на місці розміщення відходів; |
2.7 | придбання та монтаж або ремонт обладнання адміністративно-побутового комплексу | відсутнє обладнання для створення належних умов праці, а саме: |
2.8 | придбання та монтаж або ремонт майданчиків ремонту спецтехніки | відсутнє або незадовільний технічний стан виробничого та/або вимірювального обладнання |
2.9 | придбання та монтаж або ремонт спеціального звукового або біоакустичного обладнання для відлякування птахів | наявні місця гніздування та життєдіяльності птахів; |
2.10 | відновлення зелених насаджень на території та довкола місця розміщення відходів | відсутні або забруднені леткими складовими відходів зелені насадження; |
2.11 | придбання та монтаж або ремонт пожежних щитів з первинними засобами пожежогасіння | відсутні або недостатня кількість пожежних щитів; |
2.12 | придбання та монтаж або ремонт системи пожежної сигналізації та системи контролю випарів і витоків небезпечних відходів | відсутня або незадовільний технічний стан приладів системи пожежної сигналізації, блоків управління та контрольної панелі; |
2.13 | облаштування місць для проведення вогневих робіт та паління на місці розміщення відходів | не виділені та не забезпечені протипожежними засобами, огородженням та контейнерами для відходів місця проведення вогневих робіт та паління |
2.13 | інші заходи, спрямовані на оновлення основних фондів, переоснащення, ремонт, реставрацію або реконструкцію | виробничий персонал не забезпечено засобами гігієни та прання, інформаційні щити та таблички |
3. Підвищення ефективності оброблення відходів: | ||
3.1 | нове будівництво/реконструкція/ремонт дамб обвалування робочих карт | відсутні або перебувають у аварійному стані дамби обвалування робочих карт |
3.2 | нове будівництво/реконструкція/ | відсутні або перебувають в аварійному стані основні будівлі та споруди (адміністративно-побутове приміщення, контрольно-пропускний пункт, майданчик або навіс для спецтехніки, пожежні резервуари, ємності для питної води) |
3.3 | нове будівництво/реконструкція/ремонт робочих карт, майданчика підготовки відходів та зберігання ізолюючого матеріалу | не забезпечено зонування та не виділені робочі карти і майданчики в межах виробничої зони місця розміщення відходів; |
3.4 | нове будівництво, улаштування під’їзної та кільцевої доріг з твердим покриттям та з’їздів | відсутні або перебувають в аварійному стані дороги та з’їзди з твердим покриттям |
3.5 | улаштування тимчасових доріг з покриттям із насипних матеріалів, настилу або залізобетонних плит шириною, достатньою для проїзду транспортних засобів з відходами та спецтехніки на робочі карти | неорганізований доступ транспортних засобів та спецтехніки на робочу карту: |
3.6 | улаштування тимчасової дороги з насипних матеріалів шириною, достатньою для проїзду спеціалізованої та гусеничної техніки на робочі карти | ускладнений або здійснюється по дорогах з твердим покриттям заїзд спецтехніки та гусеничної техніки на робочу карту |
3.7 | улаштування сітчастих огороджень висотою не менше 4 м на робочій карті та/або по периметру місця розміщення відходів | наявне забруднення леткими складовими відходів території місця розміщення відходів, санітарно-захисної зони та прилеглих до неї територій; |
3.8 | улаштування зовнішніх та внутрішніх мереж електро-, водо-, газо- та теплопостачання, а також мереж водовідведення стічних вод | відсутнє зовнішні та внутрішні мережі електро-, водо-, газо- та теплопостачання, а також мережі водовідведення стічних вод з території місця видалення відходів |
3.9 | нове будівництво/реконструкція/ | відсутнє або не забезпечено освітлення окремої зони місця розміщення відходів |
3.10 | нове будівництво/реконструкція/ | відсутня або застаріла (пасивна вентиляція) система вилучення та знешкодження біогазу |
3.11 | нове будівництво/реконструкція/ | наявні витоки та розливи фільтрату на прилеглі території; |
3.13 | нове будівництво/реконструкція/ | наявне підтоплення території місця розміщення відходів зливовими та талими водами з прилеглих територій; |
3.14 | нове будівництво/реконструкція/ | відсутні або перебувають в незадовільному робочому стані спостережні свердловини; |
3.15 | реконструкція або модернізація сховищ небезпечних відходів | перебувають в аварійному стані сховища небезпечних відходів, відсутнє їх накриття |
3.16 | облаштування точок моніторингу гідрометеорологічних параметрів і відбору проб та/або проведення вимірювань атмосферного повітря, а також місць відбору проб ґрунту | перебуває в незадовільному технічному стані гідрометеорологічний пост; |
3.17 | улаштування систем розпилення дезодоруючих речовин | надмірний неприємний запах довкола прилеглої території та наявні скарги від місцевого населення та/або власників сусідніх підприємств |
3.18 | улаштування бар’єрів на шляху ймовірної підземної міграції біогазу від місця розміщення відходів до будівель або споруд | концентрація метану в підвалах, приямках і заглибленнях будівель та споруд на відстані до 500 м з усіх боків робочої карти місця розміщення відходів перевищує 1% |
3.19 | інші заходи з підвищення ефективності оброблення відходів | відсутні або перебувають в аварійному стані майданчики ремонту техніки |
4. Підвищення якості та обсягів надання послуг: | ||
4.1 | розширення штатного розпису оператора місця розміщення відходів за рахунок додавання нових посад | відсутній приймальник та/або планувальник та недостатня кількість виробничого персоналу на місці розміщення відходів |
4.2 | залучення цілодобової охорони місця розміщення відходів | наявний несанкціонований доступ до місця розміщення відходів; |
4.3 | забезпечення телефонного та мобільного зв’язку і інтернету | відсутні засоби комунікації та зв’язку, зокрема з пожежними частинами |
4.4 | створення вебсайту | відсутній або не працює офіційний вебсайт, на якому розміщується інформацію про місце розміщення відходів |
4.5 | встановлення на в’їзді місця розміщення відходів щита з інформацією | відсутній щит з основною інформацією про місце розміщення відходів |
4.6 | встановлення мобільних автомобільних вагів з шлагбаумом | не забезпечено здійснення обліку відходів у тоннах |
4.7 | запровадження первинного електронного обліку відходів | відсутнє програмне забезпечення для здійснення електронного обліку відходів |
4.8 | інші заходи з підвищення якості та обсягів надання послуг | не встановлені контейнери для збору відходів на в’їзді та території місця розміщення відходів, не здійснюється інформування місцевого населення |