open
Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • Зміст
Чинна

МІНІСТЕРСТВО РОЗВИТКУ ГРОМАД, ТЕРИТОРІЙ ТА ІНФРАСТРУКТУРИ УКРАЇНИ

НАКАЗ

10.11.2023  № 1030


Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
26 січня 2024 р.
за № 139/41484

Про затвердження Порядку уповноваження класифікаційного товариства (визнаної організації) на здійснення нагляду за виконанням на морських суднах вимог, встановлених законодавством України та міжнародними договорами України у сфері торговельного мореплавства

Відповідно до статті 22 Кодексу торговельного мореплавства України, на виконання пункту 1845 плану заходів з виконання Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 жовтня 2017 року № 1106, а також з метою вдосконалення законодавства щодо технічного нагляду за морськими суднами, які мають право плавання під прапором України, НАКАЗУЮ:

1. Затвердити Порядок уповноваження класифікаційного товариства (визнаної організації) на здійснення нагляду за виконанням на морських суднах вимог, встановлених законодавством України та міжнародними договорами України у сфері торговельного мореплавства, що додається.

2. Управлінню морського та річкового транспорту забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України в установленому порядку.

3. Встановити, що угоди з класифікаційними товариствами (визнаними організаціями), укладені до набрання чинності цим наказом, залишаються чинними відповідно до встановлених ними умов. Така угода може бути переукладена відповідно до типової форми, що наведена у Порядку, затвердженому пунктом 1 цього наказу.

4. Сектору зовнішніх комунікацій забезпечити оприлюднення цього наказу на офіційному вебсайті Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України.

5. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

6. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника Міністра Ю. Васькова.

Віце-прем’єр-міністр
з відновлення України -
Міністр





О. Кубраков

ПОГОДЖЕНО:


Голова Державної служби
морського і внутрішнього водного транспорту
та судноплавства України


Голова Державної регуляторної служби України


Заступник Міністра цифрової трансформації України









Є. Ігнатенко


О. Кучер


Г. Дубинський


ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
розвитку громад, територій
та інфраструктури України
10 листопада 2023 року № 1030


Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
26 січня 2024 р.
за № 139/41484

ПОРЯДОК
уповноваження класифікаційного товариства (визнаної організації) на здійснення нагляду за виконанням на морських суднах вимог, встановлених законодавством України та міжнародними договорами України у сфері торговельного мореплавства

I. Загальні положення

1. Цей Порядок визначає:

процедуру уповноваження класифікаційного товариства (визнаної організації) на здійснення нагляду за виконанням на морських суднах вимог, встановлених законодавством України та міжнародними договорами України у сфері торговельного мореплавства;

вимоги (критерії), яким повинні відповідати класифікаційні товариства (визнані організації);

порядок укладання двосторонньої угоди про уповноваження з надання послуг щодо нагляду за виконанням на морських суднах під прапором України вимог, встановлених законодавством України та міжнародними договорами України у сфері торговельного мореплавства (далі - двостороння угода), та типову форму двосторонньої угоди;

порядок контролю (моніторингу) здійснення класифікаційними товариствами (визнаними організаціями) нагляду за виконанням на українських морських суднах вимог, встановлених законодавством України та міжнародними договорами України у сфері торговельного мореплавства.

2. Вимоги цього Порядку поширюються на класифікаційні товариства (визнані організації), Мінінфраструктури та Адміністрацію судноплавства.

3. Терміни у цьому Порядку вживаються у такому значенні:

RO Code - Кодекс визнаних організацій, затверджений резолюціями Комітету з безпеки на морі Міжнародної морської організації (далі - ІМО) від 21 червня 2013 року MSC.349 (92) та Комітету із захисту морського середовища ІМО від 13 травня 2013 року МЕРС.237(65);

делеговані повноваження - повноваження визнаної організації відповідно до двосторонньої угоди з Адміністрацію судноплавства;

інспектор - особа, яка працює у визнаній організації на підставі трудового договору, має необхідний обсяг професійної компетентності та уповноважена визнаною організацією на здійснення оглядів суден та виконання інших пов’язаних з цим функцій;

класифікаційне свідоцтво - свідоцтво, видане визнаною організацією українському судну, що засвідчує його відповідність для використання за призначенням відповідно до правил та процедур, які прийняті та оприлюднені визнаною організацією;

клас судна - підтверджена класифікаційним свідоцтвом відповідність судна вимогам правил класифікаційного товариства щодо призначення та безпечної експлуатації судна;

міжнародні договори України у сфері торговельного мореплавства (міжнародні конвенції) - Міжнародна конвенція про охорону людського життя на морі 1974 року (SOLAS 1974); Міжнародна конвенція про вантажну марку 1966 року (LL 1966); Міжнародна конвенція про обмірювання суден 1969 року (TONNAGE 1969); Конвенція про Міжнародні правила запобігання зіткненню суден на морі 1972 року (COLREG 1972); Міжнародна конвенція по запобіганню забрудненню з суден 1973 року, змінена Протоколом 1978 року до неї (MARPOL); Міжнародна конвенція про контроль над шкідливими протиобростаючими системами на суднах 2001 року (AFS 2001);

передача класу - передача повноважень щодо технічного нагляду за судном від одного класифікаційного товариства до іншого;

свідоцтво - означає свідоцтво, видане визнаною організацією від імені України відповідно до міжнародних конвенцій;

судно - морське торговельне судно, на яке розповсюджуються вимоги міжнародних конвенцій.

Інші терміни у цьому Порядку вживаються у значенні, наведеному в Кодексі торговельного мореплавства України.

II. Вимоги (критерії), яким має відповідати визнана організація

1. Визнана організація має:

1) бути юридичною особою, створеною відповідно до законодавства України або бути іноземною юридичною особою, з представництвом, до сфери повноважень якого відноситься надання послуг українським суднам та їх судновласникам, зокрема на території України;

2) мати протягом останніх трьох років досвід з проведення не менше десяти первісних, щорічних, періодичних оглядів суден та оглядів для поновлення суднових документів;

3) мати протягом останніх трьох років досвід з розгляду та оцінки проектної та технічної документації з побудови, обладнання, ремонту не менше десяти суден різних типів;

4) мати інспекторів, інший кваліфікаційний адміністративний та технічний персонал, підготовлений відповідно до вимог частини 4 RO Code та Додатка 1 до нього, а також дослідницький персонал, необхідні для суден в обсязі делегованих повноважень; мати матеріально-технічну базу, необхідну для виконання делегованих повноважень, зокрема здійснення огляду українських суден в українських та іноземних портах;

5) розробити, оприлюднити та систематично оновлювати власні правила та процедури щодо проектування, побудови, обладнання, огляду та сертифікації суден українською або англійською мовою;

6) щорічно оприлюднювати на своєму вебсайті список суден (register of ships), що перебувають під наглядом;

7) розробити та запровадити основану на міжнародних стандартах якості систему управління якістю, яка відповідає вимогам RO Code;

8) бути вільною від конфлікту інтересів (відсутність фінансової залежності та (або) ділового зв’язку) з суб’єктами господарювання, які здійснюють діяльність у сфері побудови, обладнання, ремонту та експлуатації суден, а також забезпечувати відсутність заінтересованості майнового та немайнового характеру з суб’єктами господарювання у сфері реалізації делегованих повноважень, яка може вплинути на об’єктивність чи неупередженість прийняття рішень.

Під діловим зв’язком слід розуміти документально засвідчені зв’язки, що виникають під час здійснення (реалізації):

права власності (спільного володіння, користування та розпорядження активами, засвідченого відповідним документом);

контролю або можливості здійснювати вирішальний вплив на господарську діяльність суб’єкта господарювання, який здійснює діяльність у сфері побудови, обладнання, ремонту суден та їх експлуатації, зокрема, шляхом реалізації права володіння та користування всіма активами чи їх значною частиною, права вирішального впливу на формування складу, результати голосування та прийняття рішення органами управління такого суб’єкта господарювання, а також вчинення правочинів, які надають можливість визначати умови господарської діяльності, давати обов’язкові до виконання вказівки або виконувати функції органу управління суб’єкта господарювання;

9) забезпечити відсутність можливості виконання посадових обов’язків інспекторів у інших визнаних організаціях за сумісництвом;

10) розробити та запровадити кодекс етики, який включає норми і правила поведінки працівників під час взаємодії у колективі та взаємовідносинах з судновими екіпажами, судновласниками, іншими суб’єктами господарювання та з органами державної влади;

11) не допускати у своїй діяльності порушення права інтелектуальної власності;

12) сприяти забезпеченню безпеки судноплавства та запобіганню забрудненню навколишнього природного середовища;

13) забезпечити розроблення та впровадження процедур оцінювання якості послуг, що надаються відповідно до внутрішніх правил;

14) забезпечити захист та нерозголошення отриманої інформації комерційного та персонального характеру у спосіб, передбачений законодавством;

15) забезпечити розроблення, запровадження та виконання внутрішніх правил та процедур з урахуванням RO Code;

16) забезпечити виконання вимог щодо видачі свідоцтв та інших суднових документів відповідно до делегованих повноважень;

17) забезпечити наявність посадових інструкцій, що визначатимуть обов’язки, повноваження та взаємодію між персоналом для забезпечення послуг належної якості;

18) діяти відповідно до встановлених внутрішніх інструкцій, правил, процедур та політики;

19) мати систему контролю за виконанням обов’язків інспекторами, іншим технічним та адміністративним персоналом;

20) забезпечити регулярне навчання та підвищення кваліфікації персоналу, а також перевірку набутої компетентності;

21) мати систему внутрішніх перевірок діяльності, спрямовану на забезпечення якості послуг та документального оформлення результатів їх надання;

22) визначити межі відповідальності представництв (за наявності) та інспекторів, повноваження головного офісу з контролю за ними;

23) мати процедури надання об’єктивних висновків щодо відповідності судна та виданих йому суднових документів вимогам міжнародних конвенцій;

24) проводити оцінки ефективності систем управління безпекою суден та судновласників відповідно до Керівництва із впровадження Міжнародного кодексу з управління безпекою адміністраціями, що переглянуте відповідно до резолюції ІМО від 09 грудня 2017 року А.1118(30) або переглянутого ІМО пізніше;

25) проводити огляди суден та видавати суднові документи відповідно до законодавства України та Керівництва з оглядів в рамках гармонізованої системи оглядів та сертифікації 2019 року, затвердженого Резолюцією ІМО від 06 січня 2020 року A.1140(31) або переглянутого ІМО пізніше.

2. Власниками, учасниками (акціонерами, членами) або кінцевими бенефіціарними власниками визнаної організації не повинні бути громадяни держави, визнаної Україною державою-агресором або державою-окупантом, юридичні особи, зареєстровані на території держави, визнаної Україною державою-агресором або державою-окупантом, а також фізичні та юридичні особи, стосовно яких застосовано спеціальні економічні та інші обмежувальні заходи (санкції) відповідно до Закону України «Про санкції».

3. Відносно українських суден визнана організація має діяти виключно в межах повноважень, визначених двосторонньою угодою, законодавством України та міжнародними договорами України у сфері торговельного мореплавства.

4. Визнана організація має право укладати договори про співпрацю з іншими визнаними організаціями для забезпечення надання послуг українським суднам. При цьому визнана організація повинна переконатися у тому, що визнана організація, з якою укладається такий договір, відповідає щонайменше критеріям, визначеним підпунктами 2-8, 24 і 25 пункту 1 цього розділу.

5. Визнана організація має відмовити у використанні на судні матеріалів, обладнання чи комплектуючих виробів у разі їх невідповідності класифікаційному свідоцтву, законодавству України або міжнародним конвенціям.

6. Визнана організація не має права видавати суднові документи судну, що втратило чи змінює клас у зв’язку з аварійною морською подією або, якщо на судні не забезпечуються вимоги з безпеки судноплавства та запобігання забрудненню навколишнього природного середовища, до отримання від Адміністрації судноплавства рекомендації щодо обсягу огляду такого судна. Така рекомендація надається Адміністрацією судноплавства не пізніше п’яти робочих днів із дня отримання нею запиту, що наданий визнаною організацію відповідно до двосторонньої угоди.

7. Визнана організація протягом сімдесяти двох годин зобов’язана інформувати Адміністрацію судноплавства про:

присвоєння, зміну або втрату класу судна;

прострочений огляд судна або прострочене виконання на судні рекомендації визнаної організації;

встановлення умов або обмежень в експлуатації судна.

8. Еквівалентність та гармонізація застосування правил та процедур видачі свідоцтв українським суднам забезпечується шляхом проведення консультацій визнаних організацій.

9. У випадку передачі повноважень з нагляду за судном іншій визнаній організації визнана організація зобов’язана передати також документи, що містять відомості про всі прострочені огляди, невиконані рекомендації, експлуатаційні умови та обмеження. Суднові документи після такої передачі видаються судну лише після задовільного проведення зазначених оглядів і виконання зазначених рекомендацій. Про видані суднові документи, завершення зазначених прострочених оглядів і виконання рекомендацій визнана організація, якій передані повноваження, має сповістити визнану організацію, яка передала повноваження з нагляду за судном.

Інформацію про передачу, зміну, зупинення та відкликання класу, включаючи інформацію про всі прострочені огляди та невиконані рекомендації, умови класу, умови чи обмеження експлуатації визнана організація має оприлюднити на власному вебсайті.

10. Визнана організація має встановити процедури передачі класу та вжиття заходів із запобігання порушенню вимог до технічного стану судна, зокрема для суден віком від 15 років, а також для передачі класу визнаній організації від класифікаційного товариства, яке не є визнаною організацією.

11. Визнана організація повинна включати до угод з судновласниками положення про доступ на судна державних інспекторів Адміністрації судноплавства для контролю (моніторингу) за виконанням визнаними організаціями делегованих повноважень.

12. Адміністрація судноплавства за результатами аналізу практики застосування визнаними організаціями вимог міжнародних конвенцій може надавати визнаній організації узагальнені рекомендації. Визнана організація повинна надати можливість участі Адміністрації судноплавства у розробці своїх правил, керівництв та інших норм та процедур з технічного нагляду за суднами, які мають відношення до виконання делегованих повноважень.

13. Відповідальність за неналежне виконання делегованих повноважень визнана організація несе відповідно до закону та двосторонньої угоди.

III. Укладення та припинення двосторонньої угоди

1. Класифікаційне товариство, яке має намір стати визнаною організацією, звертається до Мінінфраструктури із заявою про укладання угоди про уповноваження з надання послуг щодо нагляду за виконанням на морських суднах під прапором України вимог, встановлених законодавством України та міжнародними договорами України у сфері торговельного мореплавства (далі - заява), за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.

Документи подаються разом із заявою в паперовій або електронній формі з додаванням сканованих копій (фотокопій) оригіналів паперових документів із накладанням кваліфікованого електронного підпису. До документів, викладених іноземною мовою, додається неофіційний переклад на українську мову.

2. За дорученням Віце-прем’єр-міністра з відновлення України - Міністра розвитку громад, територій та інфраструктури України Адміністрація судноплавства здійснює аналіз поданих разом із заявою документів. У разі необхідності Адміністрація судноплавства має право запитувати у класифікаційного товариства додаткові документи (виключно для підтвердження відповідності класифікаційного товариства вимогам, що наведені у пункті 1 розділу II цього Порядку). Для аналізу можуть бути використані статистичні та аналітичні матеріали діяльності класифікаційного товариства, результати перевірок суден органами контролю держави прапора або держави порту в українських та іноземних портах, оприлюднені результати діяльності відповідних регіональних угод у сфері контролю суден.

За результатами аналізу складається висновок у вільній формі, у якому зазначається відповідність чи невідповідність класифікаційного товариства вимогам, що наведені у пункті 1 розділу II цього Порядку.

Висновок надсилається Адміністрацією судноплавства до Мінінфраструктури у строк, що не перевищує двадцяти робочих днів з дня отримання доручення Віце-прем’єр-міністра з відновлення України - Міністра розвитку громад, територій та інфраструктури України. У разі надання Адміністрацією судноплавства запиту про додаткові документи строк може бути продовжений на час надання класифікаційним товариством документів, що запитувалися, про що Адміністрація судноплавства сповіщає Мінінфраструктури письмово.

Заява класифікаційного товариства разом з документами, поданими разом з нею, і висновок зберігаються Адміністрацією судноплавства не менше десяти років.

3. У випадку відсутності підстав для обґрунтованої відмови в укладенні двосторонньої угоди (пункт 4 цього розділу) Адміністрація судноплавства за наказом Мінінфраструктури, який розміщується на офіційному вебсайті Мінінфраструктури, у строк, що не перевищує десяти робочих днів з дня видання наказу, повідомляє класифікаційне товариство про готовність укладення двосторонньої угоди та направляє йому проект двосторонньої угоди з метою укладення.

Двостороння угода укладається українською та англійською мовами за формою, що наведена у додатку 2 до цього Порядку.

Делеговані повноваження відповідно до двосторонньої угоди надаються визнаній організації на безоплатній основі.

Класифікаційне товариство набуває статусу визнаної організації з дня укладення двосторонньої угоди.

Копія підписаної двосторонньої угоди направляється Адміністрацією судноплавства до Мінінфраструктури протягом трьох робочих днів з дати її підписання.

Адміністрація судноплавства оприлюднює перелік визнаних організацій на своєму офіційному вебсайті та забезпечує внесення відповідних даних до Глобальної інтегрованої системи інформації про судноплавство на офіційному вебсайті Міжнародної морської організації. Інформація щодо включення або виключення з цього переліку визнаної організації здійснюється Адміністрацією судноплавства протягом трьох робочих днів з дня підписання або припинення двосторонньої угоди.

4. Підстави для обґрунтованої відмови в укладенні двосторонньої угоди:

невідповідність класифікаційного товариства вимогам (критеріям), що наведені у пункті 1 розділу II цього Порядку, або

неподання документів, що мають бути подані разом із заявою або не надання документів на запит Адміністрації судноплавства, або

подані разом із заявою документи та документальні підтвердження свідчать про невідповідність класифікаційного товариства вимогам пункту 1 розділу ІІ цього Порядку, або

діяльність класифікаційного товариства може становити загрозу безпеці мореплавства.

Про обґрунтовану відмову в укладенні двосторонньої угоди Адміністрація судноплавства письмово сповіщає Мінінфраструктури та класифікаційне товариство у строк, що не перевищує п’яти робочих днів з дня складення висновку, зазначеного у пункті 2 цього розділу.

У разі отримання обґрунтованої відмови в укладенні двосторонньої угоди класифікаційне товариство, після усунення недоліків або підготовки додаткових документів, має право звернутися із заявою про укладення двосторонньої угоди повторно.

5. Двостороння угода може бути достроково припинена відповідно до її умов. Передумовою розірвання двосторонньої угоди є всебічний аналіз Адміністрацією судноплавства виконання умов двосторонньої угоди визнаною організацією, зокрема, на основі результатів контролю (моніторингу) за її діяльністю. За результатами аналізу складається висновок, який затверджується головою Адміністрації судноплавства.

Адміністрація судноплавства зобов’язана ініціювати припинення двосторонньої угоди у разі:

1) неусунення визнаною організацією недоліків, зазначених у акті планової або позапланової перевірки, у зазначений в цьому акті строк або систематичне порушення визнаною організацією умов двосторонньої умови (більше двох разів протягом одного календарного року);

2) невідповідності визнаної організації вимогам (критеріям), наведеним у пункті 1 розділу II цього Порядку;

3) зміни власників або учасників (акціонерів, членів) або кінцевих бенефіціарних власників визнаної організації на громадян держави, визнаної Україною державою-агресором або державою-окупантом, юридичних осіб, зареєстрованих на території держави, визнаної Україною державою-агресором або державою-окупантом, або фізичних чи юридичних осіб, стосовно яких застосовано спеціальні економічні та інші обмежувальні заходи (санкції) відповідно до Закону України «Про санкції»;

4) затримання судна, що перебуває під наглядом визнаної організації, органами контролю держави порту три та більше разів за дванадцять місяців, якщо серед підстав для затримання зазначені недоліки, пов’язані із документами, що видані визнаною організацією;

5) перешкоджання визнаною організацією проведенню Адміністрацією судноплавства контролю (моніторингу) її діяльності;

6) відмови визнаної організації від сплати відшкодування, передбаченого двосторонньою угодою.

6. Адміністрація судноплавства повідомляє письмово визнану організацію про припинення двосторонньої угоди у порядку, встановленому двосторонньою угодою (не пізніше ніж за три місяця до дати припинення). Водночас Адміністрація судноплавства повідомляє про припинення двосторонньої угоди судновласників, суднам яких визнана організація надає послуги, та Мінінфраструктури.

Суднові документи, видані визнаною організацією, двостороння угода з якою припинена, залишаються чинними до першого огляду судна іншою визнаною організацією, якій передані повноваження з нагляду за судном, але не пізніше строку дії цих суднових документів.

IV. Порядок контролю (моніторингу) здійснення визнаними організаціями нагляду за виконанням на морських суднах вимог, встановлених законодавством України та міжнародними договорами України у сфері торговельного мореплавства

1. Адміністрація судноплавства здійснює контроль (моніторинг) за відповідністю визнаної організації вимогам (критеріям), встановленим цим Порядком, та виконанням нею зобов’язань за двосторонньою угодою. Контроль (моніторинг) здійснюється відповідно до умов двосторонніх угод.

Документи щодо контролю (моніторингу) зберігаються Адміністрацією судноплавства протягом десяти років з дати їх складення.

2. Адміністрація судноплавства має право отримувати від визнаної організації за письмовим запитом документи та відомості, що стосуються діяльності визнаної організації відповідно до двосторонньої угоди. Визнана організація у строк, що не перевищує десяти робочих днів з дати отримання запиту, зобов’язана надати Адміністрації судноплавства документи або відомості за запитом.

3. Посадові особи Адміністрації судноплавства під час здійснення контролю за відповідністю визнаної організації вимогам, встановленим двосторонньою угодою, мають право відвідувати службові приміщення визнаної організації. Визнана організація має забезпечити належні умови для проведення заходів контролю.

4. Щорічно, до 01 березня року, що йде за звітним, визнана організація подає Адміністрації судноплавства річний звіт про виконання у попередньому році повноважень, передбачених двосторонньою угодою, за формою, що наведена у додатку 3 до цього Порядку.

5. Моніторинг діяльності визнаних організацій здійснюється Адміністрацією судноплавства постійно шляхом:

аналізу річних звітів;

аналізу інформації про контроль суден в портах;

аналізу інформації від судноплавних компаній.

6. Контроль за діяльністю визнаних організацій здійснюється Адміністрацією судноплавства шляхом:

планової перевірки визнаної організації;

позапланової перевірки визнаної організації;

вибіркової перевірки українських суден, що знаходяться під наглядом визнаної організації, під час здійснення планової або позапланової перевірки визнаної організації.

Планові та позапланові перевірки визнаної організації здійснюються на підставі наказу Адміністрації судноплавства, яким визначається:

склад і голова комісії, що здійснює перевірку;

дата і тривалість перевірки;

підстави для проведення перевірки.

Про результати планових і позапланових перевірок визнаних організацій Адміністрація судноплавства щорічно до 30 грудня повідомляє Мінінфраструктури.

7. Адміністрація судноплавства розробляє та до 01 грудня затверджує план заходів контролю визнаних організацій на наступний рік. План оприлюднюється на офіційному вебсайті Адміністрації судноплавства до 15 грудня.

Планова перевірка - перевірка документації системи управління якістю, внутрішніх інструкцій, циркулярів, настанов та документації, що стосується українських суден, яка проводиться один раз на два роки. Програма планової перевірки затверджується Адміністрацією судноплавства, оприлюднюється протягом одного робочого дня на офіційному вебсайті Адміністрації судноплавства та надсилається визнаній організації не пізніше як за п’ятнадцять робочих днів до проведення перевірки. Програма планової перевірки має включати цілі, методи проведення, коло питань, які підлягають перевірці, необхідні ресурси, дату і тривалість перевірки. Перевірка завершується врученням акта перевірки уповноваженому представнику визнаної організації. Тривалість перевірки не може перевищувати п’ятнадцяти робочих днів.

8. Вибіркова перевірка суден, які знаходяться під наглядом визнаної організації, здійснюється Адміністрацією судноплавства у період планової перевірки визнаної організації.

Адміністрація судноплавства узгоджує з визнаними організаціями проведення вибіркової перевірки судна під час здійснення визнаною організацією огляду в рамках гармонізованої системи оглядів та сертифікації.

Посадова особа Адміністрації судноплавства, яка здійснює вибіркову перевірку, має відповідати вимогам до інспектора держави прапора, встановленим Правилами контролю суден з метою забезпечення безпеки мореплавства, затвердженими наказом Міністерства транспорту України від 17 липня 2003 року № 545, зареєстрованими в Міністерстві юстиції України 23 березня 2004 року за № 353/8952.

Під час вибіркової перевірки судна підлягає перевірці відповідність дій інспектора на судні вимогам правил та процедур, які прийняті та оприлюднені визнаною організацією.

Проведення вибіркової перевірки не має заважати нормальній роботі судна, що перевіряється.

9. Позапланова перевірка визнаної організації здійснюється:

1) на прохання визнаної організації;

2) якщо за результатами розслідування аварійної морської події відповідно до Положення про класифікацію, порядок розслідування та обліку аварійних морських подій із суднами, затвердженого наказом Міністерства транспорту та зв’язку України від 29 травня 2006 року № 516, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 09 серпня 2006 року за № 959/12833, встановлено, що її причини відносяться до компетенції визнаної організації;

3) для перевірки усунення визнаною організацією недоліків, виявлених Адміністрацією судноплавства при здійсненні контролю (моніторингу);

4) неподання визнаною організацією Адміністрації судноплавства річного звіту за формою та у строк, встановлені цим Порядком.

Під час проведення позапланової перевірки можуть бути перевірені лише питання, які є підставою для його проведення. Програма позапланової перевірки має включати цілі, методи проведення, коло питань, які підлягають перевірці, необхідні ресурси. Перевірка завершується врученням акта перевірки уповноваженому представнику визнаної організації. Тривалість позапланової перевірки не може перевищувати десяти робочих днів.

10. До проведення контролю (моніторингу) визнаної організації Адміністрація судноплавства може залучати інших експертів (фахівців) морського транспорту за їх згодою. Залучені експерти (фахівці) мають бути вільними від конфлікту інтересів з визнаною організацією, судноплавною компанією та організаціями, що пов’язані з ремонтом та обслуговуванням судна, яке знаходиться під наглядом визнаної організації, не можуть бути пов’язані з іншою визнаною в Україні організацією.

11. За результатами проведення планових і позапланових перевірок визнаної організації складається акт з планової (позапланової) перевірки визнаної організації за формою згідно з додатком 4 до цього Порядку (далі - акт перевірки) у двох примірниках. У акті перевірки зазначається інформація про виявлені невідповідності у дотриманні вимог законодавства, міжнародних конвенцій або делегованих повноважень, а також визначаються заходи, які пропонується вжити визнаній організації, з визначенням строків для цього.

12. Кожен примірник акта перевірки підписується головою комісії та її членами. Акт перевірки реєструється у системі електронного документообігу Адміністрації судноплавства в установленому порядку.

13. Перший примірник акта перевірки залишається у Адміністрації судноплавства, другий примірник акта перевірки вручається уповноваженому представникові визнаної організації. У випадку неможливості вручення примірника акта уповноваженому представникові визнаної організації завірений акт надсилається визнаній організації на електронну пошту, вказану в двосторонній угоді, або реєстрованим листом.

14. Визнана організація має право протягом десяти робочих днів з дня отримання акта перевірки надати Адміністрації судноплавства у письмовому або електронному вигляді свої пояснення та зауваження щодо його змісту.

15. Визнана організація протягом не пізніше десяти робочих днів після спливу строків усунення виявлених недоліків, що зазначені в акті перевірки, зобов’язана письмово проінформувати Адміністрацію судноплавства про вжиті заходи.

16. У разі неусунення визнаною організацією недоліків, виявлених під час перевірки в зазначений у акті перевірки строк, Адміністрація судноплавства може провести в установленому порядку повторну позапланову перевірку або ініціювати припинення двосторонньої угоди.

Начальник Управління
морського та річкового
транспорту





Я. Ілясевич


Додаток 1
до Порядку уповноваження
класифікаційного товариства
(визнаної організації)
на здійснення нагляду за виконанням
на морських суднах вимог,
встановлених законодавством України
та міжнародними договорами України
у сфері торговельного мореплавства
(пункт 1 розділу III)

ЗАЯВА
про укладення угоди про уповноваження з надання послуг щодо нагляду за виконанням на морських суднах під прапором України вимог, встановлених законодавством України та міжнародними договорами України у сфері торговельного мореплавства


Додаток 2
до Порядку уповноваження
класифікаційного товариства
(визнаної організації)
на здійснення нагляду за виконанням
на морських суднах вимог,
встановлених законодавством України
та міжнародними договорами України
у сфері торговельного мореплавства
(пункт 3 розділу III)

УГОДА
про уповноваження з надання послуг щодо нагляду за виконанням на морських суднах під прапором України вимог, встановлених законодавством України та міжнародними договорами України у сфері торговельного мореплавства


Додаток 3
до Порядку уповноваження
класифікаційного товариства
(визнаної організації)
на здійснення нагляду за виконанням
на морських суднах вимог,
встановлених законодавством України
та міжнародними договорами України
у сфері торговельного мореплавства
(пункт 4 розділу IV)

РІЧНИЙ ЗВІТ


Додаток 4
до Порядку уповноваження
класифікаційного товариства
(визнаної організації)
на здійснення нагляду за виконанням
на морських суднах вимог,
встановлених законодавством України
та міжнародними договорами України
у сфері торговельного мореплавства
(пункт 11 розділу IV)

АКТ
з планової (позапланової) перевірки визнаної організації

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • Зміст

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: