open
Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • Зміст
Чинна

МЕМОРАНДУМ ПРО ВЗАЄМОРОЗУМІННЯ


Дата вчинення:

05.12.2023


Дата набрання чинності для України:

05.12.2023

МЕМОРАНДУМ від 5 грудня 2023 м. Київ

між

(1) Державною службою України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів (далі - "Держпродспоживслужба"), центральним органом виконавчої влади, який діє на підставі законодавства України; та

(2) МІЖНАРОДНОЮ ФІНАНСОВОЮ КОРПОРАЦІЄЮ (далі - "МФК"), міжнародною організацією, заснованою за Договором про створення Міжнародної Фінансової Корпорації (Статті Угоди про створення Міжнародної Фінансової Корпорації) (далі - Статті Угоди) між країнами-учасницями, в тому числі Україною.

ДЕ

(A) Держпродспоживслужба є центральним органом виконавчої влади, який діє на підставі Положення про Державну службу України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02 вересня 2015 р. № 667;

(B) МФК, член Групи Світового банку, є міжнародною організацією, мета якої, відповідно до Статей Угоди, полягає у стимулюванні та сприянні створенню сприятливих умов для залучення внутрішнього та іноземного приватного капіталу у продуктивні інвестиції в країнах-учасницях.

(C) Держпродспоживслужба звернулась до МФК за Підтримкою МФК (як визначено у підпункті «а» пункту 1 розділу I цього Меморандуму) з метою підвищити рівень знань працівників Держпродспоживслужби щодо управління безпечністю харчових продуктів, визначити прогалини в українському законодавстві в цій сфері для публічного та приватного секторів та проаналізувати національні політики та законодавчі норми щодо управління харчовими відходами (далі - "Проект "Держпродспоживслужба").

(D) МФК використовуватиме свої внутрішні ресурси для надання Підтримки МФК Держпродспоживслужбі і робитиме це без отримання будь-яких платежів чи іншої винагороди за витрачений час або комісій, витрат і видатків, понесених МФК під час надання Підтримки МФК; завжди за умови, що Держпродспоживслужба визнає та погоджується, що така Підтримка МФК надається на основі та з урахуванням застережень, викладених у Частині II Розділу 2 нижче.

(E) Метою цього Меморандуму є визначити межі та умови, на яких МФК надаватиме Підтримку МФК, а також умови, на яких Сторони співпрацюватимуть з метою реалізації Проекту "Держпродспоживслужба" протягом дії цього Меморандуму.

У цьому Меморандумі термін "Сторони" використовується для посилання на МФК та Держпродспоживслужбу спільно, а термін "Сторона" використовується для посилання на будь-яку з них окремо.

РОЗДІЛ I
СПЕЦІАЛЬНІ УМОВИ ПРОЕКТУ

1. Проект "Держпродспоживслужба", Підтримка МФК, запропоновані терміни реалізації

(а) Сторони цим погоджуються співпрацювати з метою створення можливостей для Держпродспоживслужби підвищити рівень знань її працівників щодо управління безпечністю харчових продуктів, визначення прогалин в українському законодавстві в цій сфері для публічного та приватного секторів та аналізу національних політик та законодавчих норм щодо управління харчовими відходами на умовах, викладених в цьому Меморандумі:

(і) МФК розробила та має у власності IFC Food Safety Handbook. Задля підтримки Держпродспоживслужби МФК надасть їй до кінця грудня 2023 року для користування переклад українською мовою трьох глав IFC Food Safety Handbook.

(ii) Держпродспоживслужба планує проведення двох окремих навчальних заходів на основі IFC Food Safety Handbook. МФК надає погодження на взяття участі в цих навчальних заходах з метою посилення навчальної діяльності Держпродспоживслужби. Зазначене буде виконано до кінця червня 2024 року.

(iii) МФК перегляне національні політики та законодавство, а також організаційні структури, заходи офіційного контролю в сфері безпечності харчових продуктів та щодо харчових відходів з метою ідентифікації сфер для їх потенційного покращення. МФК для цього використовуватиме: Главу 2 IFC Scan Guide (у сфері безпечності харчових продуктів) та Главу 4 IFC Scan Guide для аналізу політики та нормативно-правової бази, яка застосовується до харчових відходів.

(iv) За результатами діяльності, зазначеної у підпункті «iii» пункту 1 розділу I цього Меморандуму, МФК надасть Держпродспоживслужбі висновки, які можуть бути використані Держпродспоживслужбою для розробки плану дій з метою гармонізації національного законодавства у сфері безпечності харчових продуктів з Харчовим Законом ЄС та практиками ФАО щодо зменшення харчових відходів, та надасть відповідні рекомендації щодо створення додаткових ресурсів з урахуванням чинних політик та законодавства у зазначених сферах.

Підтримка, надана МФК відповідно до підпунктів «i»-«iv» пункту 1 розділу І цього Меморандуму, називатиметься "Підтримка МФК".

(b) Сторони очікують, що Підтримка МФК повністю буде надана до кінця червня 2024 року і дія Меморандуму припиниться автоматично в останній день червня 2024 року. Сторони можуть за письмовою згодою продовжити дію Меморандуму до завершення цієї дати.

(c) Якщо це не суперечить іншим положенням цього Меморандуму, одна Сторона у будь-який час може повідомити іншу Сторону про бажання завершити дію Меморандуму та, за умови належного повідомлення іншої Сторони, дія Меморандуму та Підтримка МФК припиниться негайно (незалежно від стану завершення). Після припинення дії цього Меморандуму положення наступних Розділів залишаються в силі: Пункт 2 Розділу I (Права інтелектуальної власності), Пункт 3 Розділу І (Конфлікт інтересів) та Розділ II (Стандартні умови).

(d) Кожна Сторона несе повну та одноосібну відповідальність за будь-які витрати, понесені нею під час виконання цілей та заходів, передбачених цим Меморандумом.

2. Права інтелектуальної власності та використання назв, знаків та логотипів

(а) Сторони визнають, що жодне положення цього Меморандуму не дає та не має на меті надати Стороні будь-які права інтелектуальної власності, які належать іншій Стороні. Крім того, цим засвідчується та погоджується, що виключно МФК володіє IFC Food Safety Handbook (та будь-якими перекладами), IFC Scan Guide та будь-якими новими об'єктами інтелектуальної власності, розробленими МФК з метою надання Підтримки МФК та іншими, пов'язаними продуктами, які є похідними від таких об'єктів інтелектуальної власності (''Нові Матеріали"). Цим МФК надає Держпродспоживслужбі неексклюзивне, звільнене від роялті право на використання, виготовлення, відтворення, створення в Україні похідних продуктів і розповсюдження Нових матеріалів (без прав на передачу, уступку та/або делегування будь-яких прав щодо Нових матеріалів будь-якій особі, або прав, які іншим чином надають дозвіл будь-якій особі використовувати, створювати, повторювати, похідні продукти та розповсюджувати Нові Матеріали) у разі обґрунтованої необхідності для здійснення заходів, передбачених щодо Проєкту «Держпродспоживслужба».

(b) Сторони також визнають, що жодні персональні дані (дані, за якими можна ідентифікувати особу), крім робочих контактних даних, що є необхідними для комунікації між Сторонами, не будуть поширені за цим Меморандумом.

3. Конфлікти інтересів

Держпродспоживслужба визнає, що МФК могла укласти і в майбутньому може укласти фінансові, консалтингові або інші угоди з організаціями, які задіяні у харчовій сфері в Україні, або які мають інтереси в українській правовій сфері або щодо відкриття експортних ринків, а також те, що МФК вирішуватиме ситуації щодо фактичних або передбачуваних конфліктів інтересів відповідно до власних політик та процедур.

4. Відсутність зобов’язань

Сторони визнають та погоджуються з тим, що не мають наміри створити і ніщо в цьому документі не повинно тлумачитися як створення юридичних прав і зобов’язань або будь-яких зобов’язань щодо будь-якої діяльності, яка буде здійснюватись відповідно до цього Меморандуму.

РОЗДІЛ II
Стандартні умови:

1. Вираження поглядів Сторін

Кожна Сторона погоджується, що вона не буде:

(a) виражати чи допускати вираження поглядів іншої Сторони без попередньої письмової згоди такої іншої Сторони; або

(b) використовувати або допускати використання назв, знаків і логотипів іншої Сторони в будь-яких рекламних оголошеннях, рекламних матеріалах чи інформації без попередньої письмової згоди такої іншої Сторони, а в разі надання такої згоди, вона зобов’язана використовувати назву, знаки й логотипи з суворим дотриманням наданого дозволу та із зазначенням таких положень щодо обмеження відповідальності, яких вимагатиме інша Сторона. Незважаючи на вищевикладене, МФК не вимагатиме згоди Держпродспоживслужби на використання назви Держпродспоживслужби у зв'язку з будь-якою звітністю або повідомленнями, пов'язаними з її повноваженнями щодо розвитку, передбаченими Статтями Угоди.

2. Застереження про обмеження відповідальності

(a) Жодна із Сторін не робить жодних заяв і не дає гарантій, явних чи прихованих, щодо точності, повноти чи достатності будь-яких звітів, результатів аналізу, підготовлених будь-якою Стороною або з допомогою будь-якої Сторони.

(b) МФК покладатиметься, хоч і не буде самостійно перевіряти, на достовірність і повноту всієї інформації та даних, які Держпродспоживслужба надаватиме МФК, при цьому Держпродспоживслужба інформуватиме МФК про будь-які зміни в інформації та даних, представлених МФК.

(c) МФК не несе відповідальності за будь-які збитки, збитки чи зобов’язання, які Держпродспоживслужба або будь-яка третя сторона можуть зазнати або понести в результаті (i) будь-якого документа, підготовленого МФК або за її допомогою, або (ii) будь-якої поради чи рекомендації, надані чи зроблені МФК.

(d) Не обмежуючи будь-які інші умови цього Договору, МФК ПРЯМО ВІДМОВЛЯЄТЬСЯ ВІД БУДЬ-ЯКИХ ЗАЯВ ТА ГАРАНТІЙ, ВКЛЮЧАЮЧИ ГАРАНТІЇ ПРИДАТНОСТІ, КОМЕРЦІЙНОЇ ПРИДАТНОСТІ, ПРИДАТНОСТІ ДЛЯ КОНКРЕТНИХ ЦІЛЕЙ, НЕПОРУШЕННЯ, ТОЧНОСТІ ТА ІНТЕГРАЦІЇ В СИСТЕМИ.

3. Доступ

А. Доступ до інформації

(a) До МФК як міжнародної організації застосовується Політика МФК про доступ до інформації (далі - "Політика"), яка регулює зобов'язання МФК стосовно консультацій з громадськістю та розкриття інформації щодо проектів, у яких вона бере участь. Згідно з цією Політикою, МФК не розкриває широкому загалу певну фінансову, ділову, службову або іншу непублічну інформацію про своїх клієнтів, свої країни-учасниці або третіх осіб.

(b) Відповідно до цієї Політики, МФК оприлюднює певну інформацію про діяльність МФК. Прикладами такої інформації є, якщо йдеться про діяльність МФК у сфері консультаційних послуг, передові практики або звіти про зроблені висновки, що мають на меті підсилити вплив на розвиток від ініціатив МФК, а також деяка інформація, яка стосується суто проекту, така як короткий опис проекту, очікувані впливи на розвиток та фактичні результати. З Політикою можна ознайомитись на веб-сайті МФК за адресою: http://www.ifc.org/Disclosure.

(c) Відповідно до Політики, МФК розкриє інформацію стосовно Підтримки МФК в рамках загального розкриття інформації про проект Держпродспоживслужби (одним з яких є Проект Підтримки МФК) за допомогою Інформаційного документа про проект надання консультаційних послуг МФК ("ІПКП"), шляхом розміщення на веб-сторінці з даними про розкриття інформації щодо зовнішніх проектів МФК (див. http://www.ifc.org/Disclosure). Текст ІПКП викладено в Додатку.

(d) ІПКП буде оновлюватися щонайменше раз на рік для відображення результатів розробки відповідно до Додатку. У випадку, якщо ІПКП необхідно переглянути, щоб відобразити суттєві зміни в загальному описі проекту, додавання клієнтів до проекту, очікуваний розвиток впливів або підвищення екологічних чи соціальних ризиків, МФК повідомить Держпродспоживслужбу письмово про запропоновані оновлення до оприлюднення.

B. Доступ CAO

Держпродспоживслужбу було проінформовано і вона визнає, що Радник МФК з питань відповідності/Омбудсмен (далі - "CAO") є незалежним органом підзвітності МФК з екологічних і соціальних питань. Додаткову інформацію про CAO можна знайти за посиланням http://www.cao-ombudsman.org/. Якщо CAO отримує скаргу щодо негативного екологічного та/або соціального впливу, пов'язаного з консультаційними послугами МФК, Держпродспоживслужба погоджується, на запит МФК, надати представникам CAO можливість протягом звичайного робочого часу та відповідно до норм чинного законодавства та правил: (i) ознайомлюватися із записами Держпродспоживслужби, що стосуються консультацій МФК, та (ii) відвідувати та оглядати сайти та приміщення Держпродспоживслужби, де здійснюється або здійснювалася діяльність з надання консультаційних послуг МФК, виключно з метою виконання функцій CAO згідно з Політикою незалежного органу підзвітності (CAO) МФК/БАГІ від 28 червня 2021 року, з якою можна ознайомитися за посиланням IFC/MIGA Independent Accountability Mechanism (CAO) Policy (далі - "Політика CAO"). При виконанні своїх завдань CAO також керується Політикою (зазначеною у підпункті А пункту 3 цього Розділу). Відповідно, CAO має право розкривати інформацію, зібрану під час здійснення своєї діяльності, з урахуванням положень і вимог Політики та Політики CAO та законодавства.

4. Відсутність спільного підприємства, агентства чи партнерства

Ніщо в цьому Меморандумі не повинно тлумачитися як створення агентських відносин або юридичного партнерства між Сторонами.

5. Відсутність відмови від привілеїв та імунітетів

Ніщо в цьому Меморандумі не призначене або не повинно тлумачитися як відмова, відмова або зміна привілеїв та імунітетів, наданих МФК або будь-якому з її керівників, директорів, заступників, посадових осіб і співробітників відповідно до Статей Угоди, будь-якої міжнародної конвенції, угоди чи законодавства, привілеї та імунітети яких цим спеціально зберігаються.

6. Зміни і доповнення

Внесення будь-яких змін до положень цього Меморандуму здійснюється письмово та набуває чинності лише за умови підписання обома Сторонами.

7. Цілісність Меморандуму та примірники

(a) Цей Меморандум становить повну угоду між Сторонами та замінює будь-які попередні угоди, усні чи письмові домовленості між ними стосовно предмета цього Меморандуму. Якщо будь-яке положення цього Меморандуму буде визнано недійсним, незаконним або таким, що не має позовної сили, це жодним чином не вплине на дійсність усіх інших положень цього Меморандуму, і цей Меморандум тлумачиться та підлягає виконанню так, ніби недійсні, незаконні або такі, що не мають позовної сили положення не були включені до цього Меморандуму.

(b) Цей Меморандум укладено в 4х примірниках, кожен з яких є оригіналом, але всі вони становлять ту саму угоду.

(c) Цим Сторони визнають і погоджуються, що англійська версія цього документа є керівною версією та в усіх випадках має перевагу над українським перекладом

НА ПОСВІДЧЕННЯ ЦЬОГО, Сторони забезпечили підписання цього Меморандуму від свого імені у дату, вказану на його початку.

Державна служба України з питань
безпечності харчових продуктів та захисту
споживачів

МІЖНАРОДНА ФІНАНСОВА КОРПОРАЦІЯ

Підпис________________________________

Підпис________________________________

Ім'я: Сергій Ткачук

Ім'я: Вагнер Альбукерке дель Алмейда

Посада: т.в.о Голови

Посада: Директор Глобального напрямку
виробництва, агробізнесу та лісного
господарства

{Текст Меморандуму українською та англійською мовами додано до листа Міністерства закордонних справ України № 72/14-612/1-153287 від 18.12.2023}

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • Зміст

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: