open
Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
Чинна

МІНІСТЕРСТВО ВНУТРІШНІХ СПРАВ УКРАЇНИ

НАКАЗ

25.09.2023  № 776


Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
20 жовтня 2023 р.
за № 1840/40896

Про затвердження Змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства внутрішніх справ України з питань проведення державної акредитації закладів, які проводять підготовку, перепідготовку і підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів, атестації їх спеціалістів

Відповідно до статей 15, 521 Закону України «Про дорожній рух», підпункту 212 пункту 4, пункту 9 Положення про Міністерство внутрішніх справ України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 жовтня 2015 року № 878, Порядку державної акредитації закладів, що проводять підготовку, перепідготовку і підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів, та атестації їх спеціалістів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 травня 2009 року № 490, з метою оптимізації, вдосконалення процедур проведення державної акредитації закладів, які проводять підготовку, перепідготовку і підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів, атестації їх спеціалістів та приведення нормативно-правових актів Міністерства внутрішніх справ України у відповідність до законодавства України НАКАЗУЮ:

1. Затвердити Зміни до деяких нормативно-правових актів Міністерства внутрішніх справ України з питань проведення державної акредитації закладів, які проводять підготовку, перепідготовку і підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів, атестації їх спеціалістів, що додаються.

2. Установити, що атестати спеціалістів закладів, їх філій (інших відокремлених підрозділів), які проводять підготовку, перепідготовку і підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів, незалежно від форми власності, за відповідними напрямами, видані до набрання чинності цим наказом, є дійсними до закінчення строку їх дії.

3. Головному сервісному центру МВС (Рудик М.) забезпечити в установленому законодавством порядку подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.

4. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра відповідно до розподілу обов’язків.

Міністр

І. Клименко

ПОГОДЖЕНО:


Перший заступник Міністра цифрової
трансформації України


Міністр закордонних справ України


Міністр охорони здоров’я України


Міністр освіти і науки України


Міністр соціальної політики України


Заступник Голови Державної служби
спеціального зв’язку та захисту інформації України


Уповноважений Верховної Ради України
з прав людини


Голова Державної регуляторної служби України


Голова Спільного представницького органу
об’єднань профспілок







О. Вискуб


Д. Кулеба


В. Ляшко


О. Лісовий


О. Жолнович




О. Потій




Д. Лубінець


О. Кучер




Г. Осовий


ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства внутрішніх
справ України
25 вересня 2023 року № 776


Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
20 жовтня 2023 р.
за № 1840/40896

ЗМІНИ
до деяких нормативно-правових актів Міністерства внутрішніх справ України з питань проведення державної акредитації закладів, які проводять підготовку, перепідготовку і підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів, атестації їх спеціалістів

1. В Інструкції про порядок організації роботи територіальних органів з надання сервісних послуг Міністерства внутрішніх справ України щодо державної акредитації закладів, які проводять підготовку, перепідготовку і підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів, та атестації їх спеціалістів, затвердженій наказом Міністерства внутрішніх справ України від 07 грудня 2009 року № 515, зареєстрованій у Міністерстві юстиції України 22 січня 2010 року за № 72/17367 (у редакції наказу Міністерства внутрішніх справ України від 23 грудня 2019 року № 1084):

1) пункт 3 розділу I викласти в такій редакції:

«3. Під час державної акредитації закладу акредитаційна комісія РСЦ МВС здійснює перевірку поданих закладом документів на відповідність Вимогам до закладів, що проводять підготовку, перепідготовку і підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів, та кваліфікаційні вимоги до спеціалістів, які здійснюють таку підготовку, затвердженим наказом Міністерства внутрішніх справ України, Міністерства освіти і науки України, Міністерства інфраструктури України, Міністерства соціальної політики України від 05 квітня 2016 року № 255/369/132/344, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 04 травня 2016 року за № 672/28802 (далі - Вимоги)»;

2) у розділі II:

пункт 2 викласти в такій редакції:

«2. Перед поданням документів на державну акредитацію заклад для погодження робочих програм і планів з підготовки, перепідготовки і підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів (далі - робочі програми і плани з підготовки, перепідготовки і підвищення кваліфікації водіїв), розроблених відповідно до Типової навчальної програми підготовки та перепідготовки водіїв транспортних засобів, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 02 березня 2010 року № 229 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 06 жовтня 2021 року № 1045) (далі - Типова програма), звертається до РСЦ МВС за своїм місцезнаходженням із заявою про погодження програм і планів за формою, наведеною в додатку 1 до цієї Інструкції, до якої додає робочі програми і плани з підготовки, перепідготовки і підвищення кваліфікації водіїв. Розгляд такої заяви здійснюється у строк не більше ніж 10 робочих днів з дня її реєстрації.

У разі внесення змін або доповнень до робочих програм і планів з підготовки, перепідготовки і підвищення кваліфікації водіїв заклад подає до РСЦ МВС за своїм місцезнаходженням заяву про погодження програм і планів, до якої додає робочі програми і плани з підготовки, перепідготовки і підвищення кваліфікації водіїв, розгляд яких здійснюється у строк, визначений абзацом першим цього пункту.

Заява про погодження програм і планів може надсилатися у паперовій або електронній формі відповідно на поштову адресу або адресу електронної пошти РСЦ МВС, зазначені на офіційному вебсайті відповідного РСЦ МВС, або, за наявності технічної можливості, подаватися засобами Єдиного державного веб-порталу електронних послуг (далі - Портал Дія), зокрема з використанням мобільного додатка Порталу Дія (Дія).

Заява про погодження програм і планів у паперовій формі та робочі програми і плани з підготовки, перепідготовки і підвищення кваліфікації водіїв, що додаються до неї, власноруч підписуються керівником закладу (особою, яка виконує його обов’язки).

На заяву про погодження програм і планів в електронній формі та скановані копії (фотокопії) оригіналів робочих програм і планів з підготовки, перепідготовки і підвищення кваліфікації водіїв, що додаються до неї, накладається електронна печатка або електронний підпис керівника закладу (особи, яка виконує його обов’язки) з додержанням вимог законодавства України у сферах захисту інформації, електронних довірчих послуг та електронного документообігу.

У разі підписання заяви про погодження програм і планів та доданих до неї робочих програм і планів з підготовки, перепідготовки і підвищення кваліфікації водіїв особою, яка виконує обов’язки керівника закладу, надається копія документа, що підтверджує виконання цією особою обов’язків керівника»;

пункт 3 викласти в такій редакції:

«3. Якщо подані робочі програми або плани з підготовки, перепідготовки і підвищення кваліфікації водіїв не відповідають Типовій програмі, РСЦ МВС письмово повідомляє заклад про відмову в їх погодженні із зазначенням зауважень до їх змісту. Подані робочі програми і плани з підготовки, перепідготовки і підвищення кваліфікації водіїв у такому разі не повертаються, а зберігаються в РСЦ МВС разом із заявою про погодження програм і планів. Після усунення невідповідностей заклад має право повторно звернутися до РСЦ МВС для погодження документів у порядку, визначеному пунктом 2 цього розділу»;

пункт 5 викласти в такій редакції:

«5. Після погодження робочих програм і планів з підготовки, перепідготовки і підвищення кваліфікації водіїв заклад для проведення обстеження матеріально-технічної бази на відповідність Вимогам звертається до ТСЦ МВС за своїм місцезнаходженням із заявою про проведення обстеження матеріально-технічної бази за формою, наведеною в додатку 2 до цієї Інструкції. Розгляд такої заяви здійснюється у строк не більше ніж 10 робочих днів з дня її реєстрації.

Заява про проведення обстеження матеріально-технічної бази може надсилатися на адресу електронної пошти ТСЦ МВС, зазначену на офіційному вебсайті відповідного РСЦ МВС, з накладанням електронної печатки або електронного підпису керівника закладу (особи, яка виконує його обов’язки) або, за наявності технічної можливості, подаватися засобами Порталу Дія з додержанням вимог законодавства України у сферах захисту інформації, електронних довірчих послуг та електронного документообігу.

У разі підписання заяви про проведення обстеження матеріально-технічної бази особою, яка виконує обов’язки керівника закладу, додається копія документа, що підтверджує виконання цією особою обов’язків керівника»;

у пункті 6:

в абзаці першому слова «такої заяви» замінити словами «заяви про проведення обстеження матеріально-технічної бази»;

в абзаці четвертому слова «засобами фотозйомки» замінити словами «засобами фототехніки, а на вимогу закладу - додатково засобами аудіо-, відеотехніки»;

абзаци п’ятий, шостий викласти в такій редакції:

«Фотозйомці та аудіо-, відеозапису (за потреби) відповідно до Вимог підлягають:

кабінети (класи) та їх обладнання»;

абзаци сьомий, восьмий виключити.

У зв’язку з цим абзаци дев’ятий - одинадцятий вважати відповідно абзацами сьомим - дев’ятим;

в абзаці дев’ятому слова «Результати фотозйомки» замінити словами «Матеріали фотозйомки та аудіо-, відеозапису (за наявності)»;

пункти 7, 8 викласти в такій редакції:

«7. За результатами обстеження матеріально-технічної бази закладу ТСЦ МВС протягом строку розгляду заяви про проведення обстеження матеріально-технічної бази складає висновок про матеріально-технічну базу закладу та її відповідність визначеним вимогам за формою, наведеною в додатку 3 до цієї Інструкції.

Якщо матеріально-технічна база закладу не відповідає Вимогам, ТСЦ МВС протягом строку розгляду заяви про проведення обстеження матеріально-технічної бази складає акт невідповідності матеріально-технічної бази закладу визначеним вимогам за формою, наведеною в додатку 4 до цієї Інструкції, що додається до висновку про матеріально-технічну базу закладу та її відповідність визначеним вимогам.

Після усунення невідповідностей заклад має право повторно звернутися до ТСЦ МВС для проведення обстеження матеріально-технічної бази на відповідність Вимогам у порядку, визначеному пунктом 5 цього розділу.

8. Висновок про матеріально-технічну базу закладу та її відповідність визначеним вимогам упродовж трьох робочих днів з дня його складання вручається уповноваженій особі закладу безпосередньо під підпис на поданій заяві про проведення обстеження матеріально-технічної бази після пред’явлення нею документів, що посвідчують її особу та підтверджують повноваження.

Висновок про матеріально-технічну базу закладу та її відповідність визначеним вимогам, не вручений уповноваженій особі закладу впродовж трьох робочих днів з дня його складання, надсилається закладу в паперовій формі на його поштову адресу»;

у пункті 9:

абзац перший після слів «до РСЦ МВС» доповнити словами і цифрою «за своїм місцезнаходженням заяву про проведення державної акредитації за формою, наведеною в додатку 5 до цієї Інструкції, до якої додає»;

абзац другий виключити.

У зв’язку з цим абзаци третій-сьомий вважати відповідно абзацами другим-шостим;

доповнити чотирма новими абзацами такого змісту:

«Заява про проведення державної акредитації може надсилатися в паперовій або електронній формі відповідно на поштову адресу або адресу електронної пошти РСЦ МВС, зазначені на офіційному вебсайті відповідного РСЦ МВС або, за наявності технічної можливості, подаватися засобами Порталу Дія.

Заява про проведення державної акредитації в паперовій формі власноруч підписується керівником закладу (особою, яка виконує його обов’язки), а копії документів, що додаються до неї, засвідчуються в порядку, установленому законодавством України.

На заяву про проведення державної акредитації в електронній формі та скановані копії (фотокопії) оригіналів документів, що додаються до неї, накладається електронна печатка або електронний підпис керівника закладу (особи, яка виконує його обов’язки) з додержанням вимог законодавства України у сферах захисту інформації, електронних довірчих послуг та електронного документообігу.

У разі підписання заяви про проведення державної акредитації та доданих до неї документів особою, яка виконує обов’язки керівника закладу, надається копія документа, що підтверджує виконання цією особою обов’язків керівника»;

у пункті 10:

в абзаці першому слова «, та/або робочі програми і плани з підготовки, перепідготовки і підвищення кваліфікації водіїв, розроблені на основі типової навчальної програми, затвердженої Кабінетом Міністрів України» виключити;

абзац третій після слів «у сфері професійної (професійно-технічної) освіти» доповнити словами «, а також відомості, зазначені в ліцензії та додатку до неї,»;

пункт 12 після слова «документів» доповнити словами «, матеріалів фотозйомки та аудіо-, відеозапису (за наявності) обстеження матеріально-технічної бази закладу»;

у пункті 13:

в абзаці четвертому слова «установленої законодавством форми» замінити словами «за формою, наведеною в додатку 1 до Порядку,»;

абзац шостий викласти в такій редакції:

«Не пізніше робочого дня, наступного за днем прийняття рішення про акредитацію закладу, секретар акредитаційної комісії вносить до Єдиного державного реєстру МВС (далі - ЄДР МВС) засобами єдиної інформаційної системи МВС матеріали фотозйомки та аудіо-, відеозапису (за наявності), обстеження матеріально-технічної бази закладу, інформацію про виданий Сертифікат, дані закладу (у тому числі повне та скорочене (за наявності) найменування, дані філій та інших відокремлених підрозділів закладу), коди за ЄДРПОУ та Кодифікатором адміністративно-територіальних одиниць та територій територіальних громад, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія (за наявності) та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків відповідно до закону) - для фізичної особи - підприємця, дані про форму власності, місцезнаходження, дані про ТСЦ МВС, у якому заклад зареєстровано), дані, зазначені в рішенні про його акредитацію, а також упродовж 2 робочих днів із дня прийняття цього рішення повідомляє Головний сервісний центр МВС (далі - ГСЦ МВС) про акредитацію закладу шляхом надсилання листа в паперовій формі на його поштову адресу або електронній формі на адресу його електронної пошти»;

абзац восьмий викласти в такій редакції:

«Упродовж одного робочого дня після внесення відомостей про акредитований заклад до ЄДР МВС засобами єдиної інформаційної системи МВС матеріали, що стали підставою для його державної акредитації, разом з копіями виданого Сертифіката та платіжні документи, що підтверджують сплату коштів за проведення державної акредитації, відшкодування вартості бланка Сертифіката оформлюються в окрему справу та за його місцезнаходженням надсилаються на зберігання до ТСЦ МВС. Строк зберігання справи становить 5 років»;

у пункті 14:

в абзацах другому, четвертому слова «планів підготовки» замінити словами «планів з підготовки»;

доповнити після абзацу шостого абзацом сьомим такого змісту:

«Не пізніше одного робочого дня, наступного за днем прийняття рішення про відмову в державній акредитації закладу, секретар акредитаційної комісії вносить до ЄДР МВС засобами єдиної інформаційної системи МВС матеріали фотозйомки та аудіо-, відеозапису (за наявності) обстеження матеріально-технічної бази закладу, подані закладом робочі програми і плани з підготовки, перепідготовки і підвищення кваліфікації водіїв, інформацію про дані закладу (у тому числі повне та скорочене (за наявності) найменування, дані філій та інших відокремлених підрозділів закладу (за наявності), коди за ЄДРПОУ та Кодифікатором адміністративно-територіальних одиниць та територій територіальних громад, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серію (за наявності) та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків відповідно до закону) - для фізичної особи - підприємця, дані про форму власності, місцезнаходження, дані, зазначені в рішенні про відмову в акредитації, а також упродовж 2 робочих днів з дня прийняття цього рішення повідомляє ГСЦ МВС про відмову в акредитації закладу шляхом надсилання листа в паперовій формі на його поштову адресу або електронній формі на адресу його електронної пошти».

У зв’язку з цим абзац сьомий вважати абзацом восьмим;

пункт 16 викласти в такій редакції:

«16. У разі наміру закладу здійснювати підготовку, перепідготовку або підвищення кваліфікації водіїв за новими категоріями, скоротити строк навчання за певними напрямами проведення діяльності (підготовка, перепідготовка, підвищення кваліфікації водіїв), збільшити максимальну кількість одночасної підготовки водіїв за категоріями транспортних засобів, перепідготовку чи підвищення кваліфікації за відповідною категорією, змінити місцезнаходження кабінетів (класів) або майданчика для навчання з початкового керування транспортними засобами, що впливає на виконання робочих програм і планів з підготовки, перепідготовки і підвищення кваліфікації водіїв, заклад повторно проходить акредитацію в межах зазначених змін та у встановленому цим розділом порядку.

У разі внесення змін до робочих програм і планів з підготовки, перепідготовки і підвищення кваліфікації водіїв у зв’язку із збільшенням кількості навчальних годин, відведених для підготовки та перепідготовки водіїв транспортних засобів, заклад подає до РСЦ МВС за своїм місцезнаходженням заяву про погодження програм і планів, з копіями таких документів, розгляд яких здійснюється відповідно до пунктів 2, 3 цього розділу.

У день погодження робочих програм і навчальних планів з підготовки, перепідготовки і підвищення кваліфікації водіїв РСЦ МВС вносить до ЄДР МВС засобами єдиної інформаційної системи МВС інформацію про збільшення кількості навчальних годин, відведених для підготовки та перепідготовки водіїв транспортних засобів.

У разі зміни кількості кабінетів (класів), облаштування їх та/або майданчика для навчання з початкового керування транспортними засобами, його елементів, що не впливає на виконання робочих програм і планів з підготовки, перепідготовки і підвищення кваліфікації водіїв, заклад подає до ТСЦ МВС, у якому він зареєстрований, заяву про проведення обстеження матеріально-технічної бази, розгляд якої здійснюється у строк, встановлений пунктом 5 цього розділу. Обстеження матеріально-технічної бази закладу на відповідність Вимогам здійснюється в межах зазначених змін»;

у пункті 17:

абзац четвертий після слів «(за наявності),» доповнити словом «дата,»;

доповнити після абзацу четвертого абзацом п’ятим такого змісту:

«Сертифікат (серія, номер) та зазначені в ньому відомості про максимальну кількість осіб для одночасної підготовки, перепідготовки і підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів».

У зв’язку з цим абзаци п’ятий-одинадцятий вважати відповідно абзацами шостим-дванадцятим;

абзац дванадцятий викласти в такій редакції:

«відомості про спеціалістів (прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності), атестат спеціаліста, напрям підготовки, перепідготовки і підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів (далі - напрям))»;

пункт 18 викласти в такій редакції:

«18. Спеціаліст має право особисто подати до будь-якого РСЦ МВС довільної форми заяву про виключення відомостей про матеріально-технічну базу закладу, зазначених у пункті 17 цього розділу. Розгляд такої заяви здійснюється у строк не більше ніж 5 робочих днів з дня її реєстрації.

Заява про виключення відомостей про матеріально-технічну базу закладу може надсилатися в паперовій або електронній формі відповідно на поштову адресу або адресу електронної пошти РСЦ МВС, зазначених на офіційному вебсайті відповідного РСЦ МВС, або, за наявності технічної можливості, подаватися засобами Порталу Дія.

Заява про виключення відомостей про матеріально-технічну базу закладу в паперовій формі власноруч підписується спеціалістом.

На заяву про виключення відомостей про матеріально-технічну базу закладу в електронній формі накладається електронний підпис спеціаліста з додержанням вимог законодавства України у сферах захисту інформації, електронних довірчих послуг та електронного документообігу»;

3) розділ III викласти в такій редакції:

«III. Видача дубліката або здійснення заміни сертифіката про державну реєстрацію

1. Дублікат Сертифіката видається замість утраченого або пошкодженого. Оригінал Сертифіката вважається втраченим, якщо його загублено або викрадено, а пошкодженим - у разі фізичного знищення чи істотного пошкодження, що унеможливлює його використання.

Заміна Сертифіката шляхом видачі нового Сертифіката, який має силу первинного документа, здійснюється в разі зміни адреси місцезнаходження закладу (перейменування населених пунктів, районів у містах, скверів, бульварів, вулиць, провулків, проїздів, проспектів, площ, майданів) та/або його найменування без проходження таким закладом акредитації.

Видача дубліката Сертифіката або здійснення заміни Сертифіката здійснюються будь-яким РСЦ МВС.

2. Для отримання дубліката Сертифіката або нового Сертифіката у зв’язку із заміною Сертифіката заклад подає письмову заяву про видачу дубліката сертифіката або здійснення заміни сертифіката за формою, наведеною в додатку 7 до цієї Інструкції, до будь-якого РСЦ МВС незалежно від місця проведення акредитації закладу.

Заява про видачу дубліката сертифіката або здійснення заміни сертифіката може надсилатися в паперовій або електронній формі відповідно на поштову адресу або адресу електронної пошти РСЦ МВС, зазначені на офіційному вебсайті відповідного РСЦ МВС, або, за наявності технічної можливості, подаватися засобами Порталу Дія.

У разі заміни Сертифіката до заяви про видачу дубліката або здійснення заміни сертифіката додаються копії документів, що підтверджують відомості про зміну адреси місцезнаходження (перейменування населених пунктів, районів у містах, скверів, бульварів, вулиць, провулків, проїздів, проспектів, площ, майданів) та/або найменування закладу.

Заява про видачу дубліката або здійснення заміни сертифіката в паперовій формі власноруч підписується керівником закладу (особою, яка виконує його обов’язки), а копії документів, що додаються до неї, засвідчуються в порядку, встановленому законодавством України.

На заяву про видачу дубліката або здійснення заміни сертифіката в електронній формі та скановані копії (фотокопії) оригіналів документів, що додаються до неї, накладається електронна печатка або електронний підпис керівника закладу (особи, яка виконує його обов’язки) з додержанням вимог законодавства України у сферах захисту інформації, електронних довірчих послуг та електронного документообігу.

У разі підписання заяви про видачу дубліката сертифіката або здійснення заміни сертифіката та доданих до неї документів особою, яка виконує обов’язки керівника закладу, надається копія документа, що підтверджує виконання цією особою обов’язків керівника.

3. Заяву про видачу дубліката сертифіката або здійснення заміни сертифіката розглядає акредитаційна комісія РСЦ МВС на найближчому її засіданні, але не пізніше ніж через 15 робочих днів із дня її реєстрації.

4. Дублікат Сертифіката або новий Сертифікат, який видається у зв’язку із заміною Сертифіката, оформлюється шляхом заповнення бланка Сертифіката даними, аналогічними даним Сертифіката, який утрачений чи пошкоджений або підлягає заміні, з урахуванням змін, що стали підставою для його заміни та проставленням на ньому відмітки «Дублікат» або «Замінений» відповідно.

5. Відомості про видачу дубліката Сертифіката або нового Сертифіката у зв’язку із заміною Сертифіката вносяться до ЄДР МВС засобами єдиної інформаційної системи МВС.

6. Під час видачі дубліката Сертифіката або нового Сертифіката у зв’язку із заміною Сертифіката плата стягується лише в розмірі вартості бланка»;

4) у розділі IV:

у пункті 2:

абзаци перший-четвертий підпункту 3 викласти в такій редакції:

«3) зміни матеріально-технічної бази або чисельності спеціалістів, що унеможливлює виконання робочих програм і планів з підготовки, перепідготовки і підвищення кваліфікації водіїв у повному обсязі, відповідно до кількості слухачів (учнів), зареєстрованих у складі груп, у разі:

припинення права власності на об’єкти, що становлять матеріально-технічну базу закладу, або закінчення строку дії документів, що підтверджують право користування об’єктами, що становлять матеріально-технічну базу закладу, якщо до припинення цього права або до закінчення строку дії документів, що підтверджують право власності або користування об’єктами, що становлять матеріальну-технічну базу закладу, до РСЦ МВС не подано оновлених документів;

відсутності облаштування для потреб осіб з інвалідністю або маломобільних груп населення в кабінетах (класах) та на майданчиках у разі проведення підготовки, перепідготовки і підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів з ручним керуванням;

зменшення кількості спеціалістів у закладі більше ніж на двадцять відсотків на строк понад 30 днів підряд (у тому числі в разі позбавлення спеціаліста, який здійснює навчання з практичного керування транспортними засобами, права на керування ними, тимчасового обмеження його в такому праві або закінчення терміну дії медичної довідки встановленого зразка), що унеможливлює виконання робочих програм і планів з підготовки, перепідготовки і підвищення кваліфікації водіїв у повному обсязі,- відповідно до кількості слухачів (учнів), зареєстрованих у складі списків груп, або особи, яка проходить в індивідуальному порядку підготовку, перепідготовку чи підвищення кваліфікації на дату настання таких обставин»;

абзац п’ятий підпункту 3 виключити.

У зв’язку з цим абзац шостий вважати абзацом п’ятим;

доповнити підпунктом 4 такого змісту:

«4) здійснення підготовки, перепідготовки і підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів спеціалістом закладу за напрямом, за яким він не проходив атестацію»;

абзац перший пункту 4 викласти в такій редакції:

«4. Не пізніше ніж за 3 робочих дні до проведення засідання акредитаційної комісії з питання тимчасового припинення дії Сертифіката керівник закладу або його уповноважений представник повідомляється листом, надісланим у паперовій формі на поштову адресу або електронній формі на адресу електронної пошти (за наявності) закладу. У листі зазначається дата, час і місце проведення засідання акредитаційної комісії та підстави для тимчасового припинення дії Сертифіката»;

у пункті 5:

слово «стали» замінити словом «є»;

доповнити новим абзацом такого змісту:

«Якщо на засіданні акредитаційної комісії керівник або уповноважений представник закладу надав документи, які свідчать про повне усунення виявлених недоліків, що є підставою для тимчасового припинення дії сертифіката про державну акредитацію, або підтверджено відсутність таких недоліків, акредитаційна комісія приймає рішення про зняття з розгляду засідання комісії питання про тимчасове припинення дії сертифіката про державну акредитацію»;

у першому реченні пункту 7 слово «стали» замінити словом «є»;

в абзаці першому пункту 9 слово та цифру «(додаток 8)» замінити словами та цифрою «за формою, наведеною в додатку 8 до цієї Інструкції»;

пункт 10 викласти в такій редакції:

«10. У період тимчасового припинення дії Сертифіката підготовка, перепідготовка і підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів та реєстрація списків груп або особи, яка проходить в індивідуальному порядку підготовку, перепідготовку чи підвищення кваліфікації, закладом не проводиться, свідоцтва про закінчення теоретичної підготовки та/або свідоцтва про закінчення практичної підготовки особам не видаються (крім осіб, які закінчили теоретичну або практичну підготовку в закладі)»;

пункт 11 після слів «вносить до ЄДР МВС» доповнити словами «засобами єдиної інформаційної системи МВС»;

пункт 13 після слова «закладом» доповнити словом «списків»;

пункт 17 після слів «вносить до ЄДР МВС» доповнити словами «засобами єдиної інформаційної системи МВС»;

у пункті 19:

в абзаці першому слово та цифру «(додаток 9)» замінити словами та цифрою «за формою, наведеною в додатку 9 до цієї Інструкції»;

абзац другий викласти в такій редакції:

«Наступного дня після дня прийняття рішення про поновлення дії Сертифіката заклад відновлює підготовку, перепідготовку і підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів, реєстрацію списків груп або особи, яка проходить в індивідуальному порядку підготовку, перепідготовку чи підвищення кваліфікації, та видачу свідоцтв про закінчення теоретичної підготовки та/або свідоцтва про закінчення практичної підготовки»;

5) у розділі V:

у пункті 1:

в абзаці третьому слово «підготовки» замінити словами «з підготовки»;

в абзаці п’ятому слова «його закінчення» замінити словами «закінчення теоретичної підготовки та/або про закінчення практичної підготовки»;

абзац перший пункту 2 викласти в такій редакції:

«2. Не пізніше ніж за 3 робочих дні до проведення засідання акредитаційної комісії з питання анулювання Сертифіката керівник закладу або його уповноважений представник повідомляється листом, надісланим у паперовій формі на поштову адресу або електронній формі на адресу електронної пошти (за наявності) закладу. У листі зазначається дата, час і місце проведення засідання акредитаційної комісії та підстави для анулювання Сертифіката»;

у пункті 4:

в абзаці першому слова «уносить до ЄДР МВС» замінити словами «вносить до ЄДР МВС засобами єдиної інформаційної системи МВС»;

абзац другий викласти в такій редакції:

«Із дня прийняття акредитаційною комісією рішення про анулювання Сертифіката забороняється проводити підготовку, перепідготовку і підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів, реєстрацію списків груп або особи, яка проходить в індивідуальному порядку підготовку, перепідготовку чи підвищення кваліфікації, і видавати свідоцтво про закінчення теоретичної підготовки та/або свідоцтво про закінчення практичної підготовки»;

в абзаці першому пункту 5 слово та цифри «(додаток 10)» замінити словами та цифрами «за формою, наведеною в додатку 10 до цієї Інструкції»;

6) розділи VI-VIII викласти в такій редакції:

«VI. Організація роботи працівників ТСЦ МВС з проведення атестації спеціалістів

1. Атестацію спеціалістів, у тому числі в яких строк дії атестата закінчився (або закінчується не раніше ніж за 6 місяців), проводить атестаційна комісія, що утворюється керівником РСЦ МВС, за участю представників регіональних органів охорони здоров’я та місцевих органів управління освітою.

2. Атестація спеціалістів проводиться з метою визначення їх відповідності кваліфікаційним вимогам за кожним з таких напрямів окремо:

«Основи законодавства у сфері безпеки дорожнього руху, етика (психологічні основи) водія транспортного засобу, будова і технічне обслуговування транспортного засобу, основи керування транспортним засобом і вимоги до безпеки дорожнього руху»;

«Надання домедичної допомоги»;

«Практичне керування транспортним засобом категорії «___» (спеціальні положення стосовно категорій «____» транспортних засобів)».

3. Для атестації спеціаліст подає до РСЦ МВС заяву про проведення атестації за формою, наведеною в додатку 11 до цієї Інструкції, до якої додаються документи згідно з пунктом 19 Порядку.

4. Медична довідка, що підтверджує допущення водія до керування транспортними засобами відповідних категорій (для осіб, які мають намір здійснювати навчання з практичного керування транспортними засобами) може бути отримана через електронну медичну інформаційну систему, у встановленому законодавством України порядку.

5. Заява про проведення атестації може надсилатися в паперовій або електронній формі відповідно на поштову адресу або адресу електронної пошти РСЦ МВС, зазначені на офіційному вебсайті відповідного РСЦ МВС, або, за наявності технічної можливості, подаватися засобами Порталу Дія.

Заява про проведення атестації в паперовій формі власноруч підписується спеціалістом, а копії документів, що додаються до неї, засвідчуються в порядку, встановленому законодавством України.

На заяву про проведення атестації в електронній формі та скановані копії (фотокопії) оригіналів документів, що додаються до неї, накладається електронний підпис спеціаліста з додержанням вимог законодавства України у сферах захисту інформації, електронних довірчих послуг та електронного документообігу.

6. До атестації допускаються спеціалісти, які відповідають кваліфікаційним вимогам.

7. Заяву про проведення атестації та додані до неї документи атестаційна комісія розглядає протягом 15 робочих днів із дня їх реєстрації.

Відомості, зазначені спеціалістом у заяві про проведення атестації та доданих до неї документах, перевіряються уповноваженим працівником РСЦ МВС за відповідними реєстрами, базами та банками даних, доступ до яких має РСЦ МВС.

8. Спеціалісти, які проходять атестацію за напрямами «Основи законодавства у сфері безпеки дорожнього руху, етика (психологічні основи) водія транспортного засобу, будова і технічне обслуговування транспортного засобу, основи керування транспортним засобом і вимоги до безпеки дорожнього руху», «Надання домедичної допомоги», складають теоретичні іспити за кожним із цих напрямів.

У разі подання заяви про проведення атестації за обома напрямами, передбаченими абзацом першим цього пункту, спеціаліст за цими напрямами складає один теоретичний іспит.

9. Теоретичний іспит складається з використанням комп’ютерного тесту, що формується з тестових питань, затверджених ГСЦ МВС.

Комп’ютерний тест складається із 60 тестових питань, для відповіді на які відводиться 60 хвилин.

Тестові питання формуються автоматично за допомогою засобів програмного забезпечення ЄДР МВС методом випадкової генерації з відповідних груп питань залежно від напряму, за яким атестується спеціаліст.

10. Результат «не склав» отримує спеціаліст, який допустив більше шести помилок або не встиг дати відповіді на всі тестові питання у відведений для іспиту час.

Під час складення теоретичного іспиту спеціалісту заборонено користуватися будь-якими допоміжними засобами (крім дозволених виробів медичного призначення, про наявність яких спеціаліст повинен повідомити працівників ТСЦ МВС до початку складення теоретичного іспиту).

11. Спеціаліст, який проходить атестацію за напрямом «Практичне керування транспортним засобом категорії «___» (спеціальні положення стосовно категорій «____» транспортних засобів)», крім теоретичного іспиту, складає практичний іспит з керування транспортними засобами відповідної категорії (далі - практичний іспит).

Спеціаліст, який має намір здійснювати навчання з практичного керування транспортними засобами різних категорій, повинен скласти теоретичний іспит за найвищою категорією, а практичний іспит - за кожною категорією відповідно до Порядку.

Теоретичний, практичний іспити приймаються уповноваженими працівниками ТСЦ МВС, на яких згідно з посадовими обов’язками покладено функції з прийняття іспитів для отримання права керування транспортними засобами (далі - екзаменатор).

У разі складання спеціалістом теоретичного іспиту та/або практичного іспиту йому видається екзаменаційний лист, форма якого встановлена Інструкцією про порядок приймання іспитів для отримання права керування транспортними засобами та видачі посвідчень водія, затвердженою наказом Міністерства внутрішніх справ України від 07 грудня 2009 року № 515, зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 22 січня 2010 року за № 74/17369 (у редакції наказу Міністерства внутрішніх справ України від 22 травня 2020 року № 408).

Під час складання спеціалістом теоретичного та/або практичного іспитів використовуються технічні засоби контролю (у тому числі фото-, відео-, аудіотехніка) в порядку, встановленому Інструкцією про використання технічних засобів контролю під час складання іспитів (у тому числі за допомогою фото-, відео-, аудіотехніки), збереження отриманої за допомогою них інформації та доступ до неї, затвердженою наказом Міністерства внутрішніх справ України від 22 травня 2020 року № 408, зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 06 липня 2020 року за № 625/34908 (у редакції наказу Міністерства внутрішніх справ України від 15 червня 2023 року № 495).

12. Практичний іспит складається на транспортному засобі ТСЦ МВС (за наявності) або закладу.

Під час проведення практичного іспиту екзаменатор перебуває у транспортному засобі поруч із спеціалістом, який його складає, перевіряє навички з керування транспортним засобом відповідної категорії, шляхом оцінювання правильності виконання вправ та в разі допущення спеціалістом помилок фіксує їх у відповідному екзаменаційному листі, а також у разі створення спеціалістом аварійно небезпечної ситуації та/або дорожньо-транспортної пригоди втручається в управління транспортним засобом.

13. Приймання практичного іспиту проводиться на майданчику для навчання з початкового керування та в умовах дорожнього руху на визначених ТСЦ МВС маршрутах (за винятком перевірки навичок керування транспортними засобами категорій A1, A, B1).

Тривалість практичного іспиту на майданчику для навчання з початкового керування повинна бути достатня для визначення навичок спеціаліста керувати транспортним засобом відповідної категорії безпечно для інших учасників дорожнього руху та для виконання вправ практичного іспиту.

Тривалість практичного іспиту на вулично-дорожній мережі повинна становити не менше 20 хвилин.

Загальна тривалість практичного іспиту на майданчику для навчання з початкового керування та в умовах дорожнього руху повинна становити не більше 60 хвилин.

14. У разі наявності обставин, що перешкоджають руху за маршрутом (транспортний затор, дорожні роботи, дорожньо-транспортна пригода, обмеження або заборони руху транспортних засобів та пішоходів у випадках, передбачених законодавством України), допускається відхилення від маршруту з подальшим поверненням на нього або екзаменатор приймає рішення про продовження практичного іспиту за іншим маршрутом.

Спеціаліст виконує всі вправи практичного іспиту за чіткою командою екзаменатора.

Під час проведення практичного іспиту екзаменатору забороняється давати команди, виконання яких може призвести до вчинення порушення ПДР або створення аварійно небезпечної ситуації та/або дорожньо-транспортної пригоди.

15. При перевірці навичок спеціаліста з керування транспортними засобами відповідної категорії практичний іспит вважається нескладеним, якщо спеціаліст:

допустив більше трьох помилок під час виконання вправ практичного іспиту;

створив ситуацію, що викликала необхідність втручання екзаменатора в управління транспортним засобом для запобігання аварійно небезпечній ситуації та/або дорожньо-транспортній пригоді;

відмовився виконати хоча б одну вправу практичного іспиту, крім випадків, коли виконання команди екзаменатора може призвести до порушення ПДР або створення аварійно небезпечної ситуації та/або дорожньо-транспортної пригоди.

У разі отримання незадовільного результату під час складання практичного іспиту на майданчику для навчання з початкового керування екзаменатор роз’яснює спеціалісту допущені помилки, порядок і строки перескладання іспиту.

Спеціаліст, який не склав практичний іспит на майданчику для навчання з початкового керування, до складання практичного іспиту в умовах дорожнього руху не допускається.

Результати складання практичного іспиту екзаменатор фіксує у відповідному екзаменаційному листі, який підписує та вносить до ЄДР МВС засобами єдиної інформаційної системи МВС у день його складання.

У разі незгоди спеціаліста з результатами теоретичного або практичного іспиту, який(і) він складав, такий спеціаліст протягом десяти робочих днів з дня його (їх) складання може подати до РСЦ МВС, у підпорядкуванні якого знаходиться ТСЦ МВС, де був (були) складений(і) іспит(и), скаргу в паперовій формі на поштову адресу або електронній формі на адресу електронної пошти РСЦ МВС, зазначену на його офіційному вебсайті. Розгляд такої скарги здійснюється у строк не більше ніж 10 робочих днів з дня її реєстрації.

16. Протягом одного робочого дня після складення іспиту(ів) атестаційна комісія приймає рішення про атестацію спеціаліста або відмову в його атестації.

17. Рішення про атестацію спеціаліста приймається, якщо визначено відповідність його кваліфікаційним вимогам і він успішно склав іспит(и).

18. Рішення про відмову в атестації спеціаліста приймається, якщо:

для атестації подано неповний перелік документів, передбачених пунктом 3 цього розділу, або в них виявлено недостовірні відомості;

спеціаліст, який подає документи для атестації як спеціаліста з навчання практичного керування транспортними засобами, позбавлений права на керування транспортними засобами або тимчасово обмежений у цьому праві;

за результатами складених іспитів встановлено невідповідність спеціаліста кваліфікаційним вимогам.

19. У рішенні атестаційної комісії про відмову в атестації спеціаліста обов’язково зазначаються підстави такої відмови.

20. У разі прийняття рішення про відмову в атестації спеціаліст має право повторно звернутися у строк, визначений Порядком, із заявою про проходження атестації.

21. У разі прийняття атестаційною комісією рішення про атестацію спеціаліста в наказі РСЦ МВС, що його затверджує, зазначаються відомості про спеціаліста, строк дії атестата спеціаліста та напрям, зазначений у ньому.

Упродовж трьох робочих днів з дня прийняття рішення про атестацію спеціаліста секретар атестаційної комісії оформляє атестат спеціаліста за формою, наведеною в додатку 2 до Порядку (за кожним напрямом окремо), та видає його (їх) спеціалісту під особистий підпис на заяві про проведення атестації після пред’явлення паспорта громадянина України або іншого документа, що посвідчує особу та підтверджує її громадянство чи спеціальний статус, платіжного документа, що підтверджує відшкодування вартості бланка атестата.

Не пізніше робочого дня, наступного за днем прийняття рішення про атестацію спеціаліста, секретар атестаційної комісії вносить до ЄДР МВС засобами єдиної інформаційної системи МВС інформацію про виданий атестат та спеціаліста.

22. Матеріали, які стали підставою для видачі атестатів спеціалістам (заяви про проведення атестації, додані до них документи, інформація за відповідними реєстрами, базами та банками даних, якими користувалися уповноважені працівники РСЦ МВС та/або які створювалися під час перевірки спеціалістів, що атестувалися), інші документи разом з копіями виданих атестатів спеціалістів та платіжними документами, що підтверджують відшкодування вартості бланків атестатів, оформлюються в окремі справи та зберігаються в РСЦ МВС. Строк зберігання справ становить 5 років.

23. Облік виданих атестатів спеціалістів ведеться автоматично за допомогою засобів програмного забезпечення ЄДР МВС.

VII. Видача дубліката або здійснення заміни атестата спеціаліста

1. Дублікат атестата спеціаліста видається замість утраченого або пошкодженого. Оригінал атестата вважається втраченим, якщо його загублено або викрадено, а пошкодженим - у разі фізичного знищення чи істотного пошкодження, що унеможливлює його використання.

Заміна атестата спеціаліста шляхом видачі нового, який має силу первинного документа, здійснюється в разі зміни персональних даних спеціаліста (прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності), стать).

Видача дубліката атестата або здійснення заміни атестата здійснюється будь-яким РСЦ МВС.

2. Для отримання дубліката атестата або нового атестата у зв’язку із заміною атестата спеціаліст особисто подає письмову заяву про видачу дубліката атестата або здійснення заміни атестата за формою, наведеною в додатку 12 до цієї Інструкції, до будь-якого РСЦ МВС незалежно від місця проведення його атестації.

Заява про видачу дубліката атестата або здійснення заміни атестата може надсилатися в паперовій або електронній формі відповідно на поштову адресу або адресу електронної пошти РСЦ МВС, зазначені на офіційному вебсайті відповідного РСЦ МВС, або, за наявності технічної можливості, подаватися засобами Порталу Дія.

До заяви про видачу дубліката атестата або здійснення заміни атестата додаються копії документів, що підтверджують зміну персональних даних спеціаліста (прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності), стать).

Заява про видачу дубліката атестата або здійснення заміни атестата в паперовій формі власноруч підписується спеціалістом, а копії документів, що додаються до неї, засвідчуються в порядку, встановленому законодавством України.

На заяву про видачу дубліката атестата або здійснення заміни атестата в електронній формі та скановані копії (фотокопії) оригіналів документів, що додаються до неї, накладається електронний підпис спеціаліста з додержанням вимог законодавства України у сферах захисту інформації, електронних довірчих послуг та електронного документообігу.

3. Заяву про видачу дубліката атестата або здійснення заміни атестата розглядає атестаційна комісія РСЦ МВС на найближчому засіданні, але не пізніше ніж протягом 15 робочих днів з дня реєстрації заяви.

4. Дублікат атестата або новий атестат, який видається у зв’язку із заміною атестата, оформлюється шляхом заповнення бланка атестата даними, аналогічними даним атестата, який утрачений чи пошкоджений або підлягає заміні, з урахуванням змін, що стали підставою для його заміни та проставленням на ньому відмітки «Дублікат» або «Замінений» відповідно.

5. Відомості про видачу дубліката атестата або нового атестата, який видається у зв’язку із заміною атестата, вносяться до ЄДР МВС засобами єдиної інформаційної системи МВС.

Інформація про новий атестат, виданий у зв’язку із заміною атестата, автоматично відображається в ЄДР МВС у відомостях про склад спеціалістів закладу, у якому такий спеціаліст працює.

6. Під час видачі дубліката атестата або нового атестата, який видається у зв’язку із заміною атестата, плата стягується лише в розмірі вартості бланка атестата.

VIII. Підстави для проведення переатестації спеціаліста

1. Переатестація спеціаліста проводиться за його власним бажанням або в разі виявлення низького рівня підготовки спеціалістом слухачів закладу, що визначається на підставі його рейтингу, за поданням начальника ТСЦ МВС або керівника закладу.

2. Рейтинг спеціаліста обчислюється автоматично за допомогою засобів програмного забезпечення ЄДР МВС шляхом визначення відсотка слухачів, які склали з першої або другої спроби теоретичний або практичний іспит (відповідно до напряму підготовки спеціаліста) у ТСЦ МВС, у загальній кількості слухачів, підготовлених таким спеціалістом, які складали іспити в ТСЦ МВС.

Формула обчислення такого відсотка:

для спеціаліста з теоретичної підготовки - кількість слухачів, що з першої або другої спроби склали теоретичний іспит (Сс) / кількість слухачів, у підготовці яких був задіяний такий спеціаліст та які вже мали спробу скласти теоретичний іспит (Сп) x 100%,

(Сс / Сп x 100%),

де

Сп

-

не менше ніж 30 слухачів;

для спеціаліста з практичного керування транспортними засобами - кількість слухачів, що з першої або другої спроби склали практичний іспит (за відповідною категорією) (Сс) / кількість слухачів, що підготовлені таким спеціалістом (за категорією) та вже мали спробу скласти практичний іспит (Сп) x 100%,

(Сс / Сп x 100%),

де

Сп

-

не менше ніж 10 слухачів.

Рейтинг спеціаліста є показником динамічним та автоматично оновлюється щокварталу за допомогою засобів програмного забезпечення ЄДР МВС.

Якщо для теоретичної підготовки (перепідготовки) слухача були задіяні декілька спеціалістів, результат оцінювання (тестування) такого слухача впливає на рейтинг кожного з таких спеціалістів.

Рейтинг спеціалістів усіх закладів, які працюють на території обслуговування РСЦ МВС, оприлюднюється на офіційному вебсайті відповідного РСЦ МВС та оновлюється щокварталу.

Якщо рейтинг спеціаліста з теоретичної підготовки опустився нижче позначки 50%, а спеціаліста з практичного керування транспортними засобами - нижче позначки 50%, якість рівня підготовки спеціалістом слухачів закладу вважається низькою, а спеціаліст підлягає переатестації.

Після успішної переатестації спеціаліста його попередній рейтинг обнуляється.

3. У разі виявлення зниження рейтингу спеціаліста з теоретичної підготовки нижче позначки 50%, а спеціаліста з практичного керування транспортними засобами - нижче позначки 50% начальник ТСЦ МВС або особа, яка виконує його обов’язки, за місцезнаходженням закладу не пізніше двох робочих днів, наступних за днем виявлення зниження рейтингу спеціаліста, надсилає голові відповідної атестаційної комісії вмотивоване подання про переатестацію такого спеціаліста із внесенням такої інформації до ЄДР МВС засобами єдиної інформаційної системи МВС та інформує керівника закладу, у якому працює такий спеціаліст, листом, який надсилається в паперовій формі на поштову адресу або електронній формі на адресу електронної пошти (за наявності) закладу з накладанням електронного підпису, з додержанням вимог законодавства України у сферах захисту інформації, електронних довірчих послуг та електронного документообігу.

4. Вмотивоване подання про переатестацію спеціаліста та додані до нього матеріали розглядаються атестаційною комісією в порядку, визначеному розділом V Положення про атестаційну комісію з атестації спеціалістів закладів, що проводять підготовку, перепідготовку і підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів, затвердженого наказом Міністерства внутрішніх справ України від 18 лютого 2016 року № 115, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01 березня 2016 року за № 323/28453.

Секретар атестаційної комісії не пізніше ніж за 5 робочих днів до засідання атестаційної комісії, на якому розглядатиметься подання про переатестацію спеціаліста, надсилає повідомлення в паперовій формі на поштову адресу або електронній формі на адресу електронної пошти членів атестаційної комісії та спеціаліста (за наявності) закладу, у якому зазначається дата, час і місце проведення засідання атестаційної комісії.

Якщо з поважних причин, які підтверджено документально, спеціаліст не може з’явитися на призначені дату, час і місце проведення засідання атестаційної комісії, він повідомляє про це атестаційну комісію, а питання переатестації такого спеціаліста переноситься на наступне засідання атестаційної комісії.

5. Під час переатестації спеціаліст складає теоретичний, практичний іспити в порядку, визначеному розділом VI цієї Інструкції.

6. Оформлення та видача переатестованому спеціалісту атестата спеціаліста здійснюються після пред’явлення паспорта громадянина України або документа, що посвідчує особу та підтверджує її громадянство чи спеціальний статус, платіжного документа, що підтверджує відшкодування вартості бланка атестата.

Інформація про переатестованого спеціаліста та виданий йому атестат спеціаліста автоматично відображається в ЄДР МВС у відомостях про склад спеціалістів закладу, у якому такий спеціаліст працює»;

7) у розділі IX:

пункти 1, 2 викласти в такій редакції:

«1. Рішення про визнання атестата спеціаліста недійсним приймається на засіданні атестаційної комісії в разі:

нескладення теоретичного, практичного іспиту спеціалістом під час переатестації;

наявності інформації про позбавлення спеціаліста з навчання практичного керування транспортними засобами права на керування транспортними засобами;

подання спеціалістом до будь-якого РСЦ МВС незалежно від місця проведення його атестації довільної форми заяви про визнання атестата спеціаліста недійсним у паперовій формі на поштову адресу або електронній формі на адресу електронної пошти, зазначені на офіційному вебсайті відповідного РСЦ МВС, з накладанням електронного підпису, з додержанням вимог законодавства України у сферах захисту інформації, електронних довірчих послуг та електронного документообігу або, за наявності технічної можливості засобами Порталу Дія;

нез’явлення спеціаліста на призначені атестаційною комісією дату, час та місце для проведення переатестації, крім випадків його відсутності з поважних причин, які підтверджено документально відповідно до законодавства України;

установлення факту оформлення та видачі атестата спеціаліста на підставі підроблених документів;

оформлення та видачі атестата спеціаліста з порушенням вимог цієї Інструкції.

2. Не пізніше робочого дня, наступного за днем прийняття рішення про визнання атестата спеціаліста недійсним, секретар атестаційної комісії вносить відомості про це до ЄДР МВС засобами єдиної інформаційної системи МВС та надсилає спеціалісту повідомлення про визнання атестата спеціаліста недійсним за формою, наведеною в додатку 13 до цієї Інструкції, підписане головою атестаційної комісії, а також до закладу(ів), у якому (яких) спеціаліст працює, та ТСЦ МВС за місцем знаходження такого закладу(ів)»;

пункт 5 викласти в такій редакції:

«5. Спеціаліст, атестат якого визнано недійсним, може знову подавати заяву про проведення атестації не раніше ніж через місяць з дня прийняття рішення про визнання атестата спеціаліста недійсним.

Якщо підставою для визнання атестата недійсним спеціаліста з навчання практичного керування транспортними засобами стало позбавлення його права на керування транспортними засобами, спеціаліст може знову подавати заяву про проведення атестації не раніше ніж через три роки з дня повернення йому посвідчення водія після закінчення строку позбавлення його права на керування транспортними засобами»;

8) у розділі X:

пункти 1, 3 після слів «до ЄДР МВС» доповнити словами «засобами єдиної інформаційної системи МВС»;

у пункті 4:

в абзаці першому слова «уносить до ЄДР МВС» замінити словами «вносить до ЄДР МВС засобами єдиної інформаційної системи МВС»;

в абзаці сьомому слово «підготовки» замінити словами «з підготовки»;

в абзаці другому пункту 5 слова «уносить до ЄДР МВС» замінити словами «вносить до ЄДР МВС засобами єдиної інформаційної системи МВС»;

пункт 6 викласти в такій редакції:

«6. У разі зміни документів, що підтверджують право власності або користування закладом кабінетами (класами) та/або майданчиками для навчання з початкового керування транспортними засобами, що не впливає на виконання робочих програм і планів з підготовки, перепідготовки і підвищення кваліфікації водіїв, заклад протягом десяти днів з дня виникнення відповідних змін повідомляє про це ТСЦ МВС, у якому він зареєстрований, листом довільної форми, до якого додає копії підтвердних документів, засвідчені в порядку, встановленому законодавством України.

ТСЦ МВС протягом трьох робочих днів з дня отримання такого листа та документів інформує РСЦ МВС для прийняття акредитаційною комісією відповідного рішення та внесення змін до ЄДР МВС засобами єдиної інформаційної системи МВС»;

доповнити чотирма новими пунктами такого змісту:

«7. У разі зміни кількості (облаштування) кабінетів (класів) та/або майданчика для навчання з початкового керування транспортними засобами, його елементів, що не впливає на виконання робочих програм і планів з підготовки, перепідготовки і підвищення кваліфікації водіїв, заклад протягом десяти днів з дня виникнення відповідних змін повідомляє про це РСЦ МВС за своїм місцезнаходженням листом довільної форми, до якого додає засвідчену в порядку, встановленому законодавством України, копію висновку про матеріально-технічну базу закладу та її відповідність визначеним вимогам, отримання якого здійснюється в порядку, визначеному розділом II цієї Інструкції.

8. У разі зміни складу спеціалістів та/або навчальних транспортних засобів закладу, а також зміни документів, що підтверджують право власності або користування закладом навчальними транспортними засобами, що не впливає на виконання робочих програм і планів з підготовки, перепідготовки і підвищення кваліфікації водіїв, заклад протягом десяти днів з дня виникнення відповідних змін повідомляє про це ТСЦ МВС, у якому він зареєстрований, листом довільної форми, до якого додає копії підтвердних документів, засвідчені в порядку, встановленому законодавством України.

ТСЦ МВС протягом трьох робочих днів з дня отримання такого листа перевіряє надані копії документів та вносить відповідні зміни до ЄДР МВС засобами єдиної інформаційної системи МВС або в письмовій формі вмотивовано відмовляє у внесенні відповідних змін.

У разі зміни навчальних транспортних засобів заклад разом із засвідченими в порядку, встановленому законодавством України, копіями підтвердних документів надає до ТСЦ МВС засвідчену копію дійсного документа, що підтверджує проходження цими транспортними засобами обов’язкового технічного контролю, який здійснений після переобладнання транспортних засобів у навчальні.

9. Надсилання листів, визначених у пунктах 6, 8 цього розділу, може здійснюватися в паперовій формі на поштову адресу або електронній формі на адресу електронної пошти ТСЦ МВС, у якому заклад зареєстрований, а листа, визначеного абзацом першим пункту 7 цього розділу,- на адресу електронної пошти РСЦ МВС, у якому проводилася акредитація закладу, зазначену на офіційному вебсайті відповідного РСЦ МВС, або, за наявності технічної можливості засобами Порталу Дія.

10. У разі надсилання в електронній формі листів, визначених у пунктах 6-8 цього розділу, документи, що додаються до них, подаються у вигляді сканованих копій (фотокопій) оригіналів таких паперових документів, з накладанням електронної печатки або електронного підпису керівником закладу (особою, яка виконує його обов’язки), з додержанням вимог законодавства України у сферах захисту інформації, електронних довірчих послуг та електронного документообігу.

У разі підписання листів, визначених у пунктах 6-8 цього розділу, та доданих до них документів особою, яка виконує обов’язки керівника закладу, надається копія документа, що підтверджує виконання цією особою обов’язків керівника»;

9) додатки 1-12 до цієї Інструкції викласти в новій редакції, що додаються.

2. У Положенні про акредитаційну комісію з державної акредитації закладів, що проводять підготовку, перепідготовку і підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів, затвердженому наказом Міністерства внутрішніх справ України від 18 лютого 2016 року № 115, зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 01 березня 2016 року за № 322/28452:

1) розділ III викласти в такій редакції:

«III. Повноваження акредитаційної комісії

1. До повноважень акредитаційної комісії належать:

розгляд заяв та матеріалів з питань державної акредитації закладу, видачі дубліката або здійснення заміни сертифіката про державну акредитацію;

розгляд заяв та матеріалів про зміну матеріально-технічної бази закладу або складу його спеціалістів;

прийняття рішення про державну акредитацію закладу або відмову в його державній акредитації;

прийняття рішення про тимчасове припинення або поновлення дії сертифіката про державну акредитацію;

прийняття рішення щодо анулювання сертифіката про державну акредитацію;

видача сертифіката про державну акредитацію закладу;

видача дубліката сертифіката про державну акредитацію закладу;

здійснення заміни сертифіката про державну акредитацію закладу;

здійснення аналізу якості проведення закладом підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів шляхом звірки інформації, наявної в базах даних, якими користуються територіальні органи з надання сервісних послуг МВС, а також відкритої інформації, що міститься в державних реєстрах та базах даних, з поданими суб’єктами господарювання документами.

2. Акредитаційна комісія виконує свої повноваження відповідно до вимог цього Положення, Порядку державної акредитації закладів, що проводять підготовку, перепідготовку і підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів, та атестації їх спеціалістів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 травня 2009 року № 490, Інструкції про порядок організації роботи територіальних органів з надання сервісних послуг Міністерства внутрішніх справ України щодо державної акредитації закладів, які проводять підготовку, перепідготовку і підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів, та атестації їх спеціалістів, затвердженої наказом Міністерства внутрішніх справ України від 07 грудня 2009 року № 515, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 22 січня 2010 року за № 72/17367 (у редакції наказу Міністерства внутрішніх справ України від 23 грудня 2019 року № 1084)»;

2) пункт 3 розділу IV викласти в такій редакції:

«3. Секретар акредитаційної комісії:

інформує членів акредитаційної комісії про дату, час та місце проведення засідання акредитаційної комісії;

інформує керівника закладу або його уповноваженого представника, інших осіб, які є учасниками засідання акредитаційної комісії, про дату, час та місце його проведення;

повідомляє Головний сервісний центр МВС, територіальний сервісний центр МВС, у якому заклад зареєстровано, про прийнятті акредитаційною комісією рішення;

блокує закладу доступ до Єдиного державного реєстру МВС у разі анулювання або тимчасового припинення дії його сертифіката про державну акредитацію;

надає закладу доступ до Єдиного державного реєстру МВС у разі поновлення дії його сертифіката про державну акредитацію;

веде протокол засідання акредитаційної комісії;

бере участь у роботі акредитаційної комісії та прийнятті акредитаційною комісією рішень;

здійснює підготовку проєктів документів РСЦ МВС за результатами засідання акредитаційної комісії;

оформляє та видає сертифікати про державну акредитацію, готує листи за рішеннями акредитаційної комісії;

своєчасно вносить до Єдиного державного реєстру МВС засобами єдиної інформаційної системи МВС інформацію про видані сертифікати про державну акредитацію, тимчасове припинення або поновлення їх дії, а також про анулювання сертифікатів про державну акредитацію;

своєчасно вносить до Єдиного державного реєстру МВС засобами єдиної інформаційної системи МВС матеріали фотозйомки та аудіо-, відеозапис (за наявності) обстеження матеріально-технічної бази закладу, дані закладу (у тому числі повне та скорочене (за наявності) найменування, дані філій та інших відокремлених підрозділів закладу, коди за ЄДРПОУ та Кодифікатором адміністративно-територіальних одиниць та територій територіальних громад, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серію (за наявності) та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків відповідно до закону) - для фізичної особи - підприємця, дані про форму власності, місцезнаходження, дані про територіальний сервісний центр МВС, у якому заклад зареєстровано), відомості про склад спеціалістів, а також дані, зазначені в рішенні про акредитацію або про відмову в його державній акредитації»;

3) у розділі V:

пункти 2, 3 викласти в такій редакції:

«2. Члени акредитаційної комісії мають право ініціювати проведення позачергового засідання.

Члени акредитаційної комісії, керівник закладу або його уповноважений представник та інші особи, які є учасниками засідання, за наявності поважних причин можуть брати участь у засіданні акредитаційної комісії дистанційно в режимі відеоконференції, повідомивши про такі причини голові акредитаційної комісії (його заступнику) не пізніше ніж за чотири робочі дні до проведення засідання.

Акредитаційна комісія також може прийняти рішення про проведення засідання дистанційно в режимі відеоконференції про що зазначається у протоколі засідання акредитаційної комісії.

Про проведення засідання акредитаційної комісії дистанційно в режимі відеоконференції секретар акредитаційної комісії особисто інформує членів акредитаційної комісії, а керівнику закладу або його уповноваженому представнику та іншим особам, які є учасниками засідання надсилає відповідне повідомлення в електронній формі на адресу їх електронної пошти за два робочі до проведення засідання.

Перед початком проведення засідання акредитаційної комісії її члени, керівник закладу або його уповноважений представник та інші особи, які беруть участь у ньому дистанційно у випадках, визначених абзацами другим і третім цього пункту, пред’являють паспорт громадянина України або інший документ, який посвідчує особу, підтверджує громадянство України чи спеціальний статус особи.

Засідання акредитаційної комісії в режимі відеоконференції проводиться з дотриманням належної якості зображення та звуку.

У разі неможливості проведення засідання акредитаційної комісії дистанційно в режимі відеоконференції з технічних причин такі технічні причини фіксуються працівником РСЦ МВС, відповідальним за організаційне та матеріально-технічне забезпечення роботи акредитаційної комісії, шляхом складання відповідного акта, який долучається до протоколу засідання акредитаційної комісії.

3. Розгляд заяв та матеріалів з питань державної акредитації закладів, зміни їх матеріально-технічної бази, тимчасового припинення дії сертифіката про державну акредитацію або його анулювання здійснюється протягом одного місяця з дня їх реєстрації.

Розгляд заяв та матеріалів з питань видачі дубліката сертифіката про державну акредитацію або здійснення заміни сертифіката про державну акредитацію здійснюється протягом 15 робочих днів з дня їх реєстрації»;

у пункті 8:

абзац перший після слова «голова» доповнити словом «, члени»;

після абзацу першого доповнити абзацом другим такого змісту:

«У разі проведення засідання акредитаційної комісії дистанційно в режимі відеоконференції результати засідання акредитаційної комісії оформлюються протоколом в електронній формі, який підписується головою, членами та секретарем акредитаційної комісії з накладанням кваліфікованого електронного підпису, з додержанням вимог законодавства України у сфері захисту інформації, електронних довірчих послуг та електронного документообігу».

У зв’язку з цим абзаци другий, третій вважати відповідно абзацами третім, четвертим;

абзац другий пункту 12 після слів «а також» доповнити словами «видачі дубліката, заміни та».

3. У Положенні про атестаційну комісію з атестації спеціалістів закладів, що проводять підготовку, перепідготовку і підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів, затвердженому наказом Міністерства внутрішніх справ України від 18 лютого 2016 року № 115, зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 01 березня 2016 року за № 323/28453:

1) доповнити абзац третій пункту 2 розділу ІІ після слова «присутні» словом «уповноважені»;

2) у розділі III:

пункти 1, 2 викласти в такій редакції:

«1. До повноважень атестаційної комісії належать:

розгляд заяв та матеріалів з питань атестації спеціалістів закладів, видачі дубліката або здійснення заміни атестата спеціаліста;

проведення теоретичного іспиту з використанням комп’ютерних тестів та практичного іспиту з керування транспортними засобами для визначення відповідності спеціаліста кваліфікаційним вимогам за напрямом підготовки, перепідготовки і підвищення кваліфікації водіїв;

прийняття рішення про атестацію або відмову в атестації спеціаліста;

прийняття рішення про визнання атестата спеціаліста недійсним;

видача або відмова у видачі атестата спеціаліста за визначеним напрямом підготовки, перепідготовки і підвищення кваліфікації водіїв;

видача дубліката атестата спеціаліста за визначеним напрямом підготовки, перепідготовки і підвищення кваліфікації водіїв;

здійснення заміни атестата спеціаліста за визначеним напрямом підготовки, перепідготовки і підвищення кваліфікації водіїв;

розгляд подання керівника закладу або начальника територіального сервісного центру МВС, особи, яка виконує його обов’язки, про переатестацію спеціаліста закладу;

проведення переатестації спеціаліста;

анулювання атестата спеціаліста за результатами переатестації або за заявою спеціаліста.

2. У межах здійснення моніторингу якості проведення спеціалістами підготовки голова атестаційної комісії, його заступник та члени атестаційної комісії можуть бути присутні в таких закладах на заняттях, що проводяться їх атестованими спеціалістами, та іспитах з практичної підготовки, що складаються в таких закладах»;

доповнити новим пунктом такого змісту:

«3. Атестаційна комісія виконує свої повноваження відповідно до вимог цього Положення, Порядку державної акредитації закладів, що проводять підготовку, перепідготовку і підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів, та атестації їх спеціалістів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 травня 2009 року № 490, Інструкції про порядок організації роботи територіальних органів з надання сервісних послуг Міністерства внутрішніх справ України щодо державної акредитації закладів, які проводять підготовку, перепідготовку і підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів, та атестації їх спеціалістів, затвердженої наказом Міністерства внутрішніх справ України від 07 грудня 2009 року № 515, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 22 січня 2010 року за № 72/17367 (у редакції наказу Міністерства внутрішніх справ України від 23 грудня 2019 року № 1084)»;

3) пункт 3 розділу IV викласти в такій редакції:

«3. Секретар атестаційної комісії:

інформує членів атестаційної комісії про дату, час та місце проведення засідання атестаційної комісії;

інформує спеціаліста, уповноваженого представника закладу, інших осіб, які є учасниками засідання атестаційної комісії, про дату, час та місце його проведення;

приймає документи, що подаються для атестації, переатестації, видачі дубліката, заміни атестата або його анулювання, та оформляє атестаційний лист за формою згідно з додатком до цього Положення;

бере участь у роботі атестаційної комісії;

веде протокол засідання атестаційної комісії;

здійснює підготовку документів РСЦ МВС за результатами засідання атестаційної комісії;

повідомляє Головний сервісний центр МВС, територіальний сервісний центр МВС, у якому заклад зареєстровано, про прийняті атестаційною комісією рішення;

повідомляє заклад, у якому працює спеціаліст, про прийняте атестаційною комісією рішення;

оформляє та видає атестати спеціалістів;

своєчасно вносить до Єдиного державного реєстру МВС засобами єдиної інформаційної системи МВС інформацію про видані, визнані недійсними, анульовані атестати, а також про видачу дубліката атестата або нового атестата у зв’язку із заміною атестата»;

4) у розділі V:

пункт 3 викласти в такій редакції:

«3. Атестаційна комісія розглядає заяви про атестацію, переатестацію, видачу дубліката атестата, здійснення заміни атестата, подання керівника закладу або начальника територіального сервісного центру МВС, особи, яка виконує його обов’язки, про переатестацію спеціаліста закладу та додані до них матеріали протягом 15 робочих днів із дня їх реєстрації.

За результатами розгляду поданих документів і складання особою теоретичного іспиту, практичного(их) іспиту(ів) з керування транспортними засобами - для осіб, які атестуються за напрямом «Практичне керування транспортним засобом категорії «___» (спеціальні положення стосовно категорій «____» транспортних засобів)» атестаційна комісія приймає рішення про атестацію, переатестацію спеціаліста чи відмову в його атестації, переатестації.

За результатами розгляду поданих документів про здійснення видачі дубліката атестата, заміни атестата атестаційна комісія приймає рішення відповідно про видачу такого атестата, заміну чи відмову в його видачі, заміні.

Рішення атестаційної комісії приймаються протягом одного робочого дня»;

пункт 4 після слова «переатестацію» доповнити словами «, здійснення заміни атестата»;

у пункті 8:

абзац другий викласти в такій редакції:

«Рішення атестаційної комісії про атестацію, переатестацію спеціаліста, заміну атестата, видачу дубліката атестата або відмову в атестації, переатестації спеціаліста, заміні атестата, видачі дубліката атестата, про анулювання атестата спеціаліста затверджуються наказом РСЦ МВС»;

абзац шостий викласти в такій редакції:

«прийняте атестаційною комісією рішення про атестацію спеціаліста, його переатестацію, заміну атестата, видачу дубліката атестата або відмову в атестації спеціаліста, його переатестації, заміні атестата, видачі дубліката атестата, а також анулювання атестата»;

в абзаці першому пункту 9 слово «акредитаційної» замінити словом «атестаційної»;

у пункті 10:

після абзацу другого доповнити абзацом третім такого змісту:

«Особам, які подали документи для заміни атестата спеціаліста, видається новий атестат спеціаліста з проставленням на ньому відмітки «Замінений» та зазначенням строку дії атестата спеціаліста, який підлягає заміні».

У зв’язку з цим абзац третій вважати абзацом четвертим;

в абзаці четвертому слова «або дублікат атестата» замінити словами «, дублікат атестата або новий атестат, який видається у зв’язку із заміною атестата,».

Директор Департаменту
юридичного забезпечення
Міністерства внутрішніх
справ України







Д. Горбась

{Додатки 1-12}

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: