Про внесення змін до постанови Правління Національного банку України від 06 березня 2022 року № 39
Відповідно до статей 7, 15, 551, 56 Закону України “Про Національний банк України”, статей 19, 21, 27-29, 34 Закону України “Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг”, Указу Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 “Про введення воєнного стану в Україні”, затвердженого Законом України від 24 лютого 2022 року № 2102-IX «Про затвердження Указу Президента України “Про введення воєнного стану в Україні”», з метою забезпечення безпеки та фінансової стабільності фінансової системи, запобігання кризовим явищам у період запровадження воєнного стану Правління Національного банку України ПОСТАНОВЛЯЄ:
1. Унести до постанови Правління Національного банку України від 06 березня 2022 року № 39 “Про врегулювання діяльності учасників ринку небанківських фінансових послуг, небанківських фінансових груп, учасників платіжного ринку, колекторських компаній та юридичних осіб, які отримали ліцензію на надання банкам послуг з інкасації” (зі змінами) (далі - Постанова № 39) такі зміни:
пункт після підпункту 2 доповнити шістьма новими підпунктами 21-26 такого змісту:
“21) інспекційна перевірка об’єкта перевірки, місцезнаходженням якого є населений пункт територіальної громади, уключений до Переліку, проводиться у віддаленому форматі за допомогою інформаційно-комунікаційних технологій (електронна пошта, мережа Інтернет). Інспекційна перевірка у віддаленому форматі проводиться шляхом:
доступу в режимі перегляду (без права внесення змін, видалення) до всіх інформаційних систем, які використовуються об’єктом перевірки, місцезнаходженням якого є населений пункт територіальної громади, уключений до Переліку, що необхідні для проведення перевірки, включаючи системи автоматизації, облікову систему, середовища, що забезпечують діяльність цих систем (середовища промислової експлуатації, а також тестові, резервні та інші середовища), будь-які дані цих систем і середовищ, з можливістю проведення вибірки та вивантаження потрібної інформації для її подальшого аналізу;
обміну електронними документами та інформацією шляхом пересилання засобами електронної пошти з дотриманням вимог щодо пересилання документів із грифом обмеження доступу, установлених Національним банком, із застосуванням вимог, визначених у підпунктах 23, 24, 3, 5 пункту 2021 цієї постанови;
проведення під час інспекційної перевірки зустрічей, інтерв’ю членів інспекційної групи з керівником, іншими уповноваженими особами відповідно до підпункту 2 пункту 2021 цієї постанови, працівниками об’єкта перевірки, місцезнаходженням якого є населений пункт територіальної громади, уключений до Переліку, у режимі відеоконференції (з правом запису);
22) керівник об’єкта перевірки, місцезнаходженням якого є населений пункт територіальної громади, уключений до Переліку, під час проведення інспекційної перевірки у віддаленому форматі зобов’язаний забезпечити:
віддалений доступ членам інспекційної групи до всіх інформаційних систем, які використовуються об’єктом перевірки, місцезнаходженням якого є населений пункт територіальної громади, уключений до Переліку, включаючи системи автоматизації, облікову систему, середовища, що забезпечують діяльність цих систем (середовища промислової експлуатації, а також тестові, резервні та інші середовища), будь-які дані цих систем і середовищ, документи та інформацію, через вебінтерфейс та/або шляхом надання доступу до віртуальних/термінальних/фізичних робочих станцій із застосуванням систем контролю за діями користувачів із привілейованими правами доступу в режимах, що не потребують додаткового налаштування технічних засобів Національного банку, технологічну та консультаційну підтримку з питань функціонування таких систем та подання на запит за підписом керівника інспекційної групи інформації, документів, копій документів, пояснень;
виділений канал зв’язку для доступу до всіх інформаційних систем, які використовуються об’єктом перевірки, місцезнаходженням якого є населений пункт територіальної громади, уключений до Переліку, включаючи системи автоматизації, облікову систему, середовища, що забезпечують діяльність цих систем (середовища промислової експлуатації, а також тестові, резервні та інші середовища), будь-які дані цих систем і середовищ, із мінімальною швидкістю не менше 5 Мбіт/с (для вхідного та вихідного трафіку);
23) документи, інформація подаються об’єктами перевірки, місцезнаходженням яких є населені пункти територіальних громад, уключені до Переліку, керівнику інспекційної групи виключно у формі електронного документа або електронної копії документа, підписаного шляхом накладення кваліфікованого електронного підпису (далі - КЕП), - електронним повідомленням на офіційну електронну поштову скриньку Національного банку nbu@bank.gov.ua або за погодженням із керівником інспекційної групи іншими засобами електронного зв’язку, які використовуються Національним банком для електронного документообігу;
24) документи, інформація подаються об’єктами перевірки, місцезнаходженням яких є населені пункти територіальних громад, уключені до Переліку, разом із супровідним листом, у якому зазначаються:
реквізити запиту керівника інспекційної перевірки, на виконання якого подаються документи, інформація;
повні назви файлів із розширенням та їхні контрольні суми (у форматах CRC, MD5, SHA);
запевнення керівника об’єкта перевірки, місцезнаходженням якого є населений пункт територіальної громади, уключений до Переліку, про те, що подані електронні документи та електронні копії документів, виготовлені методом сканування або створення фотокопій паперових документів, відповідають оригіналам документів та інформація, яка міститься в таких документах, є точною і достовірною;
25) розпорядчий акт Національного банку про проведення інспекційної перевірки разом із супровідним листом надсилається об’єкту перевірки, місцезнаходженням якого є населений пункт територіальної громади, уключений до Переліку, у формі електронного документа шляхом надсилання засобами електронної пошти на електронну адресу об’єкта перевірки, місцезнаходженням якого є населений пункт територіальної громади, уключений до Переліку, до початку інспекційної перевірки;
26) члени інспекційної групи під час проведення інспекційної перевірки мають право отримувати віддалений доступ до інформації, документів, включаючи ті, що містять інформацію з обмеженим доступом, всіх інформаційних систем, які використовуються об’єктом перевірки, місцезнаходженням якого є населений пункт територіальної громади, уключений до Переліку, включаючи системи автоматизації, облікову систему, середовища, що забезпечують діяльність цих систем (середовища промислової експлуатації, а також тестові, резервні та інші середовища), будь-які дані цих систем і середовищ, за допомогою інформаційно-комунікаційних технологій (електронна пошта, мережа Інтернет) відповідно до програми інспекційної перевірки/питань, визначених у розпорядчому акті Національного банку про проведення інспекційної перевірки;”;
у першому реченні підпункту 3 слова та літери “кваліфікованим електронним підписом відповідної(их) уповноваженої(их) особи(іб) (далі - КЕП)” замінити літерами та словами “КЕП відповідної уповноваженої особи/відповідних уповноважених осіб”.
2. Користувачам поновлюється доступ до інформації з реєстрів та переліків, вебсторінки https://kis.bank.gov.ua/ Комплексної інформаційної системи Національного банку України та інформації про структуру власності надавачів фінансових послуг та колекторських компаній на сторінках офіційного Інтернет-представництва Національного банку України, доступ до яких було припинено Постановою № 39, протягом п’яти робочих днів із дня набрання чинності цією постановою.
3. Небанківські фінансові установи, юридичні особи, які не є фінансовими установами, але мають право надавати окремі фінансові послуги, колекторські компанії зобов’язані розмістити на власному вебсайті в мережі Інтернет відомості про свою структуру власності відповідно до пункту 39 розділу IV Положення про вимоги до структури власності надавачів фінансових послуг, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 14 квітня 2021 року № 30 (зі змінами), та пункту 126 глави 16 розділу IV Положення про реєстрацію колекторських компаній, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 09 липня 2021 року № 75, протягом 10 робочих днів із дня набрання чинності цією постановою.
4. Постанова набирає чинності з дня, наступного за днем її офіційного опублікування.