Його Високоповажності
Сергію Марченку
Міністру фінансів
Міністерство фінансів України
Вул. Грушевського, буд.12/2
Київ 01008
Україна
Стосовно Угоди про позику № 9107-UA
(Додаткове фінансування для проекту "Модернізація системи соціальної підтримки населення України")
П'яті Зміни до Угоди про позику
Ми посилаємось на (a) Угоду про позику (далі - Угода про Позику) між Україною (Позичальником) та Міжнародним банком реконструкції та розвитку (Банком) від 5 травня 2020 року (з подальшими змінами) щодо вищезгаданого Додаткового фінансування для проекту "Модернізація системи соціальної підтримки населення України" (далі, Проект) і (b) на ваш лист № 19040-14/13-7/21961 від 11 серпня 2023 р. із запитом до Банку на внесення змін до Угоди про Позику.
Мені приємно поінформувати Вас про те, що Банк дає свою згоду на внесення таких змін до Угоди про позику:
1) Додаткову статтю 4 до Угоди про Позику змінити й викласти повністю як зазначено в Додатку до цього Листа про внесення змін.
2) Додаток до Угоди про Позику змінити шляхом вилучення зазначеного далі визначення:
"«Прожитковий мінімум» - означає вартість продуктів харчування, товарів і послуг достатніх для забезпечення нормального функціонування організму людини, збереження його здоров'я та задоволення основних соціальних і культурних потреб особистості, визначену відповідно до Закону України (Позичальника) "Про прожитковий мінімум" № 966-XIV від 15 липня 1999 р. (зі змінами від 19 грудня 2017 р.)".
3) Додаток до Угоди про Позику доповнити в алфавітному порядку з відповідною зміною нумерації поданим далі визначенням:
«Пенсійний фонд України» - це центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань пенсійного забезпечення та ведення обліку осіб, які підлягають загальнообов’язковому державному соціальному страхуванню.
4) Позичальник цим листом підтверджує Банку, що індикатори, зазначені в Додатку 2 до цього Листа про внесення змін, використовуватимуться як основа для моніторингу та оцінки прогресу у впровадженні Проекту та досягненні його цілей.
За винятком змін, спеціально зазначених у цьому Листі про внесення змін, всі інші положення Угоди про позику зберігають повну юридичну силу і діють у повному обсязі.
Будь ласка, підтвердіть свою згоду від імені Позичальника із зазначеними вище змінами, підписавши цей лист та поставивши дату підтвердження нижче у двох оригінальних примірниках, і поверніть нам один належним чином підписаний вашою стороною примірник. Після одержання Банком зазначеного примірника Листа про внесення змін до Угоди про позику, належним чином підписаного уповноваженим представником Позичальника, згадані вище зміни набувають чинності з дати підписання Вашою стороною згаданого примірника Листа про внесення змін до Угоди про позику.
МІЖНАРОДНИЙ БАНК РЕКОНСТРУКЦІЇ ТА РОЗВИТКУ2
Аруп Банерджі
Директор представництва Світового банку
у справах Білорусі, Молдови та України,
регіон Східної Європи та Центральної Азії
УКРАЇНА
Ким: (підпис)
Прізвище: Ольга Зикова
Посада: заступник Міністра фінансів України
Дата: 20.10.2023
ІПВ | РПВ | Ліміт зняття коштів (у доларах США) |
ІПВ 18: Підвищення ефективності та адресності державної підтримки бідним та вразливим верствам населення | ||
18.1. Розширення програми державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям (ДСД) з метою сприяння всебічному та справедливому охопленню бідних верств населення | РПВ #18.1.1 Прийнято законодавчі зміни, направлені на розширення програми ДСД та зниження залежності одержувачів від соціальних виплат. | 20 000 000 |
РПВ #18.1.2 Завершено другий етап розширення програми ДСД, здійсненого за рахунок збільшення сумарного порогового значення, що використовується для обчислення сукупного доходу сім’ї для визначення права сім’ї на отримання ДСД. | 10 000 000 | |
18.2 Підвищення адресності програми житлових субсидій | РПВ #18.2.2 Запроваджено заходи, спрямовані на підвищення адресності програми житлових субсидій шляхом посилення контролю над помилками та шахрайством. | 5 000 000 |
ІПВ 19: Сприяння впровадженню додаткових соціальних послуг та послуг з активації для одержувачів ДСД з метою уникнення пастки бідності | ||
РПВ #19.1 Прийнято постанову Кабінету Міністрів України щодо порядку надання фінансової підтримки для стимулювання самозайнятості та започаткування малого бізнесу одержувачами ДСД, її розміру та умов повернення. | 5 000 000 | |
РПВ #19.2 Підготовлено пілотний проект, направлений на охоплення соціальними послугами отримувачів ДСД з використанням сучасної системи профілювання для визначення послуг, що відповідають індивідуальним потребам кожного одержувача, проект впроваджено у 2 пілотних областях. | 10 000 000 | |
ІПВ 20: Раціоналізація системи соціальної підтримки для підвищення її адресності та адміністративної ефективності | ||
РПВ #20.1 Прийнято законодавчі акти щодо уніфікації соціальної допомоги з перевіркою нужденності, в тому числі допомоги на дітей одиноким матерям. | 10 000 000 | |
РПВ #20.2 Позичальник прийняв законодавство для консолідації адміністрування житлових субсидій і пільг у Пенсійному фонді України | 15 000 000 | |
РПВ #20.3 Позичальник прийняв законодавчі акти для коригування моделі виплати соціальної допомоги для її надання у постраждалих від війни територіях | 24,625,000 | |
ІПВ 21: Запровадження тимчасових заходів соціальної допомоги з метою пом’якшення впливу пандемії коронавірусу COVID-19 на добробут вразливих верств населення | ||
РПВ #21.1: Прийнято законодавчі акти щодо встановлення одноразових виплат соціально вразливим пенсіонерам. | 20 000 000 | |
РПВ #21.2: Прийнято законодавчі акти щодо запровадження одноразових виплат особам, які є одержувачами соціальної допомоги у зв’язку з інвалідністю. | 10 000 000 | |
РПВ #21.3: Прийнято законодавчі акти щодо: (i) запровадження змін до умов призначення ДСД та допомоги особам з інвалідністю, що стосуються продовження строку виплат соціальної допомоги; (ii) спрощення умов призначення субсидії та тимчасового підвищення розміру субсидії з метою пом’якшення наслідків підвищення витрат на комунальні послуги під час карантину через поширення COVID-19; (iii) зняття обмежень на призначення субсидії громадянам, які втратили роботу у зв’язку із заходами карантину, запровадженими через розповсюдження COVID-19. | 20 000 000 |
Цільові значення наростаючим підсумком | |||||||||||||||
Назва індикатора | Одиниця виміру | Базовий рівень | 1-й рік 2014-2015 | 2-й рік 2015-016 | 3-й рік 2016-2017 | 4-й рік 2017-2018 | 5-й рік 2018-2019 | 6-й рік 2019-2020 | 7-й рік 2020-2021 | 8-й рік 2021-2022 | 9-й рік 2022-2023 | Кінцевий цільовий показник 2024 | Періодичність | Джерело даних/методологія | Відповідальність за збір даних |
НАПРЯМ 1.Розширення доступу найбідніших верств населення до удосконаленої програми боротьби з бідністю (державна соціальна допомога малозабезпеченим сім’ям) | |||||||||||||||
Індикатор 1: | Тис. сімей | 210,0 (2021) | 215,0 | 235,0 (2023) | Щорічно | Адміністративні дані | Мінсоцполітики | ||||||||
IRI 1. Середньомісячний відсоток жінок у складі сімей серед осіб працездатного віку, що одержують соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям | % | 60 | 60 | 65 | Щорічно | Адміністративні дані Мінсоцполітики | Мінсоцполітики | ||||||||
Індикатор 2: | Млрд. грн. | 3.9 | 6.0 | 8.3 | 10.8 | 11.0 | 11.2 | 11,4 | 12,6 | 13,6 | 15,6 | Щорічно | Адміністративні дані | Мінсоцполітики | |
IRI 2. Прийнято удосконалені механізми надання державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям та їх запровадження розпочато, включаючи спрощені процедури звернення задля поліпшення адресності та зменшення витрат при її наданні | Так/ні | Ні (2013) | Ні | Ні | Так | Так | Щорічно | Звіти | Мінсоцполітики | ||||||
IRI 3. Систему соціальної підтримки доповнено активаційними послугами із залучення до зайнятості непрацюючих працездатних одержувачів державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям з метою допомогти сім’ям перейти від одержання соціальних виплат до працевлаштува ння та економічної незалежності | Текст | Відсутність послуг із залучення до зайнятості в рамках державної соціальної допомоги малозабе зпеченим сім’ям (2013) | Відсутність послуг із залучення до зайнятості працездат них одержува чів державної соціальної допомоги | Механізми надання послуг з залучення до зайнятості розроблено та розпочато їх впроваджен ня 3 пілотних областях (ІПВ 5) | Завершено пілотува ння в 3 областях (ІПВ 6) | Послуги із залучення до зайнятості впроваджен о по всій країні | Щорічно | Звіти | Мінсоцполітики | ||||||
IRI 4. Зростає частка жінок серед працездатних одержувачів ДСД, що користуються послугами залучення до зайнятості | % | 0 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 20 | Щорічно | Моніторингові звіти | Мінсоцполітики |
IRI 5. Зростає частка жінок- підприємців серед працездатних одержувачів ДСД, які отримали стартові гранти для започаткування малого бізнесу | % | 0 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 10 | Щорічно | Моніторингові звіти | Мінсоцполітики |
НАПРЯМ 2. Удосконалення адміністрування допомоги та послуг | |||||||||||||||
Індикатор 3: | Так/Ні | Ні | - | - | - | - | Так | Так | Щорічно | Оцінка вартості | Мінсоцполітики | ||||
IRI 6. Зміцнення нагляду та контролю | Текст | Системи соціального інспектування не існує (2013) | Створено при Міністерстві соціальної політики України систему соціального інспектування | Перевірено 80% справ одержувачів державної соціальної допомоги малозабезпе ченим сім’ям | Здійснено перевірку правильності надання державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям на основі проведеного аналізу виявлених розбіжностей під час обміну відомостями із зовнішніми базами даних та надано пропозиції щодо усунення порушень та помилок | Дві перевірки, (одна щодо програми ДСДМС, інша щодо програми житлових субсидій) були розпочаті з використан ням адекватної системи профілюва ння ризиків (2020) | Дві тематичні перевірки - щодо ДСДМС та однієї програми соціальної допомоги, схильної до ризику - завершено із застосуванням адекватної системи профілювання ризиків | Щорічно | Звіти та аудити | Національна сервісна служба Мінсоцполітики | |||||
Індикатор 4: | Текст | 6 (2022) | - | - | - | - | - | - | - | - | ІСУ включає 6 видів допомог, які впроваджено по всій країні | ІСУ, яка включає 12 видів допомог, а також Реєстр надавачів соціальних послуг, впроваджено по всій країні (2023) | Щорічно | Адміністративні дані | Мінсоцполітики |
IRI 7. Поліпшення збору інформації стосовно соціальних програм у новій інформаційній системі управління (ІСУ) | Текст | ІСУ не працює (2013) | Триває розробка нової інтегрованої ІСУ | ІСУ, в якій здійснюється опрацювання соціальних виплат і соціальних послуг, використову ється по всій країні | Щорічно | Адміністративні дані | |||||||||
IRI 8. Зростає частка клієнтів, задоволених роботою механізму розгляду скарг | % | 0 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 10 | Адміністративні дані | ||
IRI 9. Збільшення кількості територіальних громад, які запровадили партисипативне бюджетування (Кількість) | Кількість | 24 | 197 | 72 | Щорічно | Адміністративні дані | Облдержадміністрації | ||||||||
НАПРЯМ 3: Кількість бідних та вразливих домогосподарств та осіб, які постраждали від COVID-19 та які отримують грошову підтримку | |||||||||||||||
Індикатор 5: | Кількість, тис. | 197,658 (Березень 2020) | - | - | - | - | - | 210,0 | 211,0 | 215,0 | 235,0 (2023) | Щорічно | Адміністративні дані Мінсоцполітики | Мінсоцполітики | |
Індикатор 6: Кількість осіб, які отримують допомогу по безробіттю | Кількість, тис. осіб | 285,0 | - | - | - | - | - | 302,9 (Квітень 2020) | 400,0 (Грудень 2020) | Одноразово | Погоджені статистичні форми, що підготовлені Мінсоцполітики | Мінсоцполітики | |||
Індикатор 6.1: | % | 50 | - | - | - | - | - | 50 | 55 | Одноразово | Погоджені статистичні форми, що підготовлені Мінсоцполітики | Мінсоцполітики | |||
Індикатор 7 | Кількі сть, тис. осіб | 0 | - | - | - | - | - | 67,331 (Червень 2020) | 88,000 (Грудень 2020) | Одноразово | Погоджені статистичні форми, що підготовлені Мінсоцполітики | Мінсоцполітики |
{Текст Міжнародного договору українською та англійською мовами додано до Листа Міністерства закордонних справ України № 72/14-612/1-138402 від 16.11.2023}