open
Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
Чинна

КОМІСІЯ З РЕГУЛЮВАННЯ АЗАРТНИХ ІГОР ТА ЛОТЕРЕЙ

РІШЕННЯ

15.08.2023  № 168


Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
30 серпня 2023 р.
за № 1519/40575

Про затвердження Порядку реалізації видів санкцій та моніторингу їх ефективності Комісією з регулювання азартних ігор та лотерей

{Із змінами, внесеними згідно з Рішенням Комісії з регулювання азартних ігор та лотерей
№ 236 від 31.08.2023}

Відповідно до Законів України «Про санкції», «Про державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор», «Про державні лотереї в Україні», підпункту 31 пункту 4 Положення про Комісію з регулювання азартних ігор та лотерей, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 вересня 2020 року № 891, Комісія з регулювання азартних ігор та лотерей ВИРІШИЛА:

{Преамбула із змінами, внесеними згідно з Рішенням Комісії з регулювання азартних ігор та лотерей № 236 від 31.08.2023}

1. Затвердити Порядок реалізації видів санкцій та моніторингу їх ефективності Комісією з регулювання азартних ігор та лотерей, що додається.

2. Департаменту методології разом з департаментом юридичного забезпечення в установленому законодавством порядку забезпечити подання цього рішення на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.

3. Департаменту документального забезпечення та організаційної роботи забезпечити оприлюднення цього рішення після його державної реєстрації.

4. Це рішення набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

5. Контроль за виконанням цього рішення покласти на Голову КРАІЛ.

Голова

І. Рудий


ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення Комісії з регулювання
азартних ігор та лотерей
15 серпня 2023 року № 168


Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
30 серпня 2023 р.
за № 1519/40575

Порядок
реалізації видів санкцій та моніторингу їх ефективності Комісією з регулювання азартних ігор та лотерей

{Заголовок із змінами, внесеними згідно з Рішенням Комісії з регулювання азартних ігор та лотерей № 236 від 31.08.2023}

I. Загальні положення

1. Цей Порядок визначає механізм реалізації спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (далі - санкції) та моніторингу їх ефективності Комісією з регулювання азартних ігор та лотерей.

2. Терміни в цьому Порядку вживаються у значеннях, наведених у Законі України «Про санкції» (далі - Закон), Законі України «Про державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор» та Порядку підготовки пропозицій Кабінету Міністрів України щодо застосування, скасування та внесення змін до санкцій, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 30 листопада 2016 року № 888 (далі - Порядок).

{Пункт 2 розділу I із змінами, внесеними згідно з Рішенням Комісії з регулювання азартних ігор та лотерей № 236 від 31.08.2023}

3. Учасниками процесу реалізації видів санкцій та моніторингу їх ефективності є:

1) Голова та члени КРАІЛ - у частині прийняття рішень з питань реалізації видів санкцій та моніторингу, що належать до компетенції КРАІЛ, та координації роботи апарату КРАІЛ відповідно до визначеного КРАІЛ розподілу функціональних обов’язків;

2) керівник апарату КРАІЛ - у частині здійснення керівництва діяльністю апарату КРАІЛ з питань реалізації видів санкцій та моніторингу ефективності санкцій, що належать до компетенції КРАІЛ;

3) самостійний структурний підрозділ, до компетенції якого належить здійснення державного нагляду (контролю) за ринком азартних ігор та у лотерейній сфері - у частині:

опрацювання та узагальнення інформації, наданої суб’єктами розвідувального співтовариства, правоохоронними органами та іншими органами державної влади щодо наявності підстав для застосування санкцій щодо іноземної юридичної особи, юридичної особи, яка знаходиться під контролем іноземної юридичної особи чи фізичної особи - нерезидента, іноземців, осіб без громадянства, а також суб’єктів, які здійснюють терористичну діяльність (далі - фізичні та юридичні особи);

{Абзац другий підпункту 3 пункту 3 розділу I із змінами, внесеними згідно з Рішенням Комісії з регулювання азартних ігор та лотерей № 236 від 31.08.2023}

збір та узагальнення інформації з відкритих джерел з наступним її аналізом та опрацюванням з метою встановлення визначених у статті 3 Закону підстав для застосування санкцій;

підготовка, в межах компетенції, пропозицій щодо застосування, скасування та внесення змін до санкцій у разі наявності підстав, визначених у статті 3 Закону;

опрацювання та узагальнення інформаційних матеріалів, отриманих від державних органів, щодо результатів реалізації видів санкцій та моніторингу їх ефективності;

підготовка, в межах компетенції, інформації та матеріалів для розгляду на засіданні Міжвідомчої робочої групи з питань реалізації державної санкційної політики пропозицій КРАІЛ щодо застосування санкцій;

виконання в межах компетенції інших завдань із забезпечення реалізації видів санкцій та моніторингу їх ефективності;

4) самостійний структурний підрозділ, до компетенції якого належать питання ліцензування господарської діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор та у лотерейній сфері - у частині:

опрацювання та узагальнення інформації, наданої суб’єктами розвідувального співтовариства, правоохоронними органами та іншими органами державної влади щодо наявності підстав для застосування санкцій до фізичних та юридичних осіб;

{Абзац другий підпункту 4 пункту 3 розділу I із змінами, внесеними згідно з Рішенням Комісії з регулювання азартних ігор та лотерей № 236 від 31.08.2023}

здійснення заходів щодо реалізації застосованих санкцій щодо осіб, на яких накладено санкцію у виді анулювання або зупинення ліцензій та інших дозволів, одержання (наявність) яких є умовою для здійснення певного виду діяльності;

здійснення заходів у частині перевірки здобувачів ліцензій, організаторів азартних ігор, суб’єктів господарювання, що надають послуги у сфері організації та проведення азартних ігор, операторів державних лотерей та/або пов’язаних з ними осіб на предмет належності до осіб, діяльність яких обмежена чи заборонена відповідно до Закону;

підготовка в межах компетенції пропозицій щодо застосування, скасування та внесення змін до санкцій щодо осіб у разі наявності підстав, визначених у статті 3 Закону;

підготовка в межах компетенції інформації та матеріалів для розгляду на засіданні Міжвідомчої робочої групи з питань реалізації державної санкційної політики пропозицій КРАІЛ щодо застосування санкцій;

виконання в межах компетенції інших завдань із забезпечення реалізації видів санкцій та моніторингу їх ефективності;

5) самостійний структурний підрозділ, до компетенції якого належить організація та проведення правової роботи - в частині:

опрацювання та узагальнення інформації, наданої суб’єктами розвідувального співтовариства, правоохоронними органами та іншими органами державної влади щодо наявності підстав для застосування санкцій щодо фізичних та юридичних осіб;

{Абзац другий підпункту 5 пункту 3 розділу I із змінами, внесеними згідно з Рішенням Комісії з регулювання азартних ігор та лотерей № 236 від 31.08.2023}

моніторингу рішень Ради національної безпеки і оборони України щодо організаторів азартних ігор, суб’єктів господарювання, що надають послуги у сфері організації та проведення азартних ігор, операторів державних лотерей;

здійснення аналізу резолюцій Кабінету Міністрів України, листів органів державної влади, звернень комітетів Верховної Ради України, запитів та звернень народних депутатів України, звернень громадян і громадських об’єднань, які надходять до КРАІЛ щодо можливого застосування, скасування та внесення змін до санкцій;

здійснення взаємодії з суб’єктами розвідувального співтовариства, правоохоронними органами та іншими органами державної влади стосовно надання інформації, документів, відомостей та будь-яких інших даних, які підтверджують наявність підстав для застосування санкцій;

{Абзац п'ятий підпункту 5 пункту 3 розділу I із змінами, внесеними згідно з Рішенням Комісії з регулювання азартних ігор та лотерей № 236 від 31.08.2023}

6) самостійний структурний підрозділ, до компетенції якого належить розроблення проєктів нормативно-правових актів - в частині:

виконання завдань із забезпечення підготовки та подання Кабінету Міністрів України пропозицій щодо застосування, скасування та внесення змін до спеціальних, економічних інших обмежувальних заходів (санкцій), що вносяться Кабінетом Міністрів України на розгляд Ради національної безпеки і оборони України;

опрацювання та надання пропозицій щодо погодження, в межах компетенції, проєктів актів Кабінету Міністрів України, підготовлених державними органами, щодо застосування, скасування та внесення змін до санкцій;

підготовка інформації та матеріалів для розгляду на засіданні Міжвідомчої робочої групи з питань реалізації державної санкційної політики пропозицій КРАІЛ щодо застосування санкцій.

Учасниками процесу реалізації видів санкцій та моніторингу їх ефективності можуть здійснюватися в межах компетенції інші заходи, необхідні для впровадження ефективної державної санкційної політики з питань, що належать до компетенції КРАІЛ.

Самостійні структурні підрозділи, які володіють необхідною інформацією, отриманою в результаті виконання своїх завдань та функцій, беруть участь у реалізації видів санкцій та моніторингу їх ефективності.

4. Види санкцій, передбачені статтею 4 Закону, які підлягають реалізації та моніторингу їх ефективності згідно з цим Порядком:

анулювання або зупинення ліцензій та інших дозволів, одержання (наявність) яких є умовою для здійснення певного виду діяльності;

інші санкції, що відповідають принципам їх застосування, встановленим Законом.

II. Порядок реалізації видів санкцій

1. У разі введення указом Президента України в дію рішення Ради національної безпеки і оборони України про застосування, скасування та внесення змін до санкцій, реалізацію яких віднесено до сфери компетенції КРАІЛ, самостійний структурний підрозділ, до компетенції якого належать питання ліцензування господарської діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор та у лотерейній сфері, у разі включення організаторів азартних ігор, суб’єктів господарювання, що надають послуги у сфері організації та проведення азартних ігор, операторів державних лотерей до переліку осіб, на яких накладено санкції, готує відповідний проєкт рішення КРАІЛ для реалізації видів санкцій.

2. У разі наявності підстав, визначених у статті 3 Закону, самостійний структурний підрозділ, до компетенції якого належить розроблення проєктів нормативно-правових актів, відповідно до Порядку, на основі пропозицій самостійних структурних підрозділів готує проєкт акта Кабінету Міністрів України щодо застосування, скасування та/або внесення змін до санкцій та вживає заходів для його подання на розгляд Кабінету Міністрів України.

3. У разі якщо затверджене Верховною Радою України та введене в дію указом Президента України рішення Ради національної безпеки і оборони України щодо застосування, скасування та внесення змін до санкцій стосовно іноземної держави або невизначеного кола осіб певного виду діяльності (секторальні санкції) містить заборони до фізичних та/або юридичних осіб проводити операції (вчиняти дії), які призводять до порушення, уникнення запроваджених обмежень під час здійснення господарської діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор, у лотерейній сфері, КРАІЛ приймається відповідне рішення щодо забезпечення реалізації таких санкцій.

III. Моніторинг ефективності санкцій

1. Моніторинг ефективності санкцій у КРАІЛ здійснює самостійний структурний підрозділ, до компетенції якого належить здійснення державного нагляду (контролю) за ринком азартних ігор та у лотерейній сфері, спільно з іншими самостійними структурними підрозділами.

Моніторинг ефективності санкцій щодо секторальних санкцій у КРАІЛ здійснює самостійний структурний підрозділ, визначений рішенням щодо забезпечення реалізації таких санкцій та у порядку, визначеному цим рішенням.

2. Моніторинг ефективності санкцій забезпечується шляхом здійснення збору та аналізу інформації про вжиті заходи та/або виявлені порушення санкційного законодавства.

3. У разі необхідності отримання додаткової інформації для здійснення моніторингу, КРАІЛ може звертатися до державних та інших органів.

4. Моніторинг ефективності санкцій проводиться відповідно до принципів:

систематичності та системності;

доцільності;

комплексності;

об’єктивності.

5. Об’єктами моніторингу ефективності санкцій є фізичні та юридичні особи, до яких застосовані санкції.

6. Залежно від мети здійснення розрізняють такі види моніторингу ефективності санкцій:

постійний - здійснюється для збору та узагальнення інформації про об’єкти моніторингу протягом тривалого часу;

періодичний (вибірковий) - здійснюється в певний момент часу для збору та узагальнення інформації про визначені (обрані) об’єкти моніторингу, до яких застосовані конкретні види санкцій.

7. Методами моніторингу ефективності санкцій є:

збір інформації з відкритих джерел з наступним її аналізом та опрацюванням;

отримання інформації від державних та інших органів, задіяних у реалізації державної санкційної політики.

8. Етапи моніторингу ефективності санкцій:

збір інформації;

аналіз отриманої інформації;

узагальнення результатів моніторингу;

визначення ефективності санкцій;

інформування (звітування) про результати моніторингу.

9. Отримані результати повинні визначити достатність або недостатність санкційного впливу на фізичних та юридичних осіб, до яких застосовано санкції.

Ефективність окремих видів санкцій, застосованих до юридичних та фізичних осіб, може бути оцінена як:

«санкції ефективні»;

«санкції ефективні частково»;

«санкції неефективні».

10. За результатами моніторингу ефективності санкцій готується узагальнена інформація, що повинна містити такі дані про фізичних та/або юридичних осіб, щодо яких застосовано санкції:

для фізичних осіб: прізвище, власне ім’я та по батькові (за наявності), дата народження, відомості про документ, що посвідчує особу (за наявності), та про громадянство (інформацію про відсутність в особи громадянства України), реквізити рішення щодо застосування або внесення змін до санкцій, види обмежувальних заходів відповідно до Закону, строк застосування санкцій, результат застосування санкцій;

для юридичних осіб: найменування та місцезнаходження, держава реєстрації (за відсутності відомостей про державу реєстрації - інформація про відсутність реєстрації в Україні), інші відомості, що її ідентифікують, реквізити рішення щодо застосування або внесення змін до санкцій, види обмежувальних заходів відповідно до Закону, строк застосування санкцій, результат застосування санкцій.

11. Учасники процесу реалізації та моніторингу ефективності санкцій можуть надавати для розгляду керівництва КРАІЛ пропозиції щодо підвищення ефективності санкцій, скасування та внесення змін до санкцій.

12. Інформація щодо моніторингу санкцій щокварталу подається самостійним структурним підрозділом, до компетенції якого належить здійснення державного нагляду (контролю) за ринком азартних ігор та у лотерейній сфері, для розгляду на засіданні КРАІЛ.

13. Узагальнена в межах компетенції інформація про результати моніторингу ефективності санкцій надається в установленому порядку органам державної влади (з урахуванням завдань Ради національної безпеки і оборони України, Кабінету Міністрів України).

{Пункт 13 розділу III із змінами, внесеними згідно з Рішенням Комісії з регулювання азартних ігор та лотерей № 236 від 31.08.2023}

Директор
департаменту методології



Н. Лех

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: