Про функціонування Реєстру публічних електронних реєстрів
Відповідно до частини другої статті 40, пункту 4 розділу XII “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України “Про публічні електронні реєстри” Кабінет Міністрів України постановляє:
Порядок ведення Реєстру публічних електронних реєстрів, що додається;
технічний опис (специфікацію) програмно-апаратних засобів Реєстру публічних електронних реєстрів, що додається;
перелік класифікаторів, довідників, технічних специфікацій тощо, які є обов’язковими до використання в публічних електронних реєстрах, згідно з додатком.
2. Внести до постанов Кабінету Міністрів України зміни, що додаються.
3. Визнати такими, що втратили чинність, постанови Кабінету Міністрів України згідно з переліком, що додається.
4. Міністерству цифрової трансформації забезпечити:
створення Реєстру публічних електронних реєстрів на базі Національного реєстру електронних інформаційних ресурсів шляхом модифікації такого Національного реєстру;
розроблення програмного продукту “Реєстр публічних електронних реєстрів” шляхом модернізації програмного комплексу Національного реєстру електронних інформаційних ресурсів;
створення та введення в експлуатацію програмно-апаратних засобів Реєстру публічних електронних реєстрів, включаючи засоби технічного і криптографічного захисту інформації, відповідно до затвердженого технічного опису (специфікації).
5. Ця постанова набирає чинності з дня її опублікування, крім пункту 3 цієї постанови та пунктів 1-3 змін, що вносяться до постанов Кабінету Міністрів України, затверджених цією постановою, які набирають чинності з 1 січня 2024 року.
ПОРЯДОК
ведення Реєстру публічних електронних реєстрів
1. Цей Порядок визначає функціональні можливості Реєстру публічних електронних реєстрів (далі - Реєстр реєстрів), вимоги до його ведення та адміністрування, процедуру внесення інформації до Реєстру реєстрів, а також інші питання його функціонування.
2. У цьому Порядку терміни вживаються у такому значенні:
адміністратор публічного електронного реєстру, Державна електронна платформа ведення публічних електронних реєстрів, держатель публічного електронного реєстру, інтегрована інформаційна система, користувач реєстрової інформації, публічний електронний реєстр, реєстрова інформація, реєстровий номер, створювач реєстрової інформації, технічний адміністратор реєстру - у значенні, наведеному в Законі України “Про публічні електронні реєстри” (далі - Закон);
веб-сайт - у значенні, наведеному в Законі України “Про електронні довірчі послуги”;
гіперпосилання - у значенні, наведеному в Законі України “Про авторське право і суміжні права”;
державні інформаційні ресурси - у значенні, наведеному в Законі України “Про Державну службу спеціального зв’язку та захисту інформації України”;
електронний документ - у значенні, наведеному в Законі України “Про електронні документи та електронний документообіг”;
електронні інформаційні ресурси - у значенні, наведеному в Законі України “Про Національну програму інформатизації”;
інформаційно-комунікаційна система - у значенні, наведеному в Законі України “Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах”;
інформація - у значенні, наведеному в Законі України “Про інформацію”;
кваліфікований електронний підпис - у значенні, наведеному в Законі України “Про електронні довірчі послуги”;
обробка персональних даних - у значенні, наведеному в Законі України “Про захист персональних даних”;
публічна інформація, публічна інформація у формі відкритих даних - у значенні, наведеному в Законі України “Про доступ до публічної інформації”;
службова електронна пошта - у значенні, наведеному в Типовій інструкції з документування управлінської інформації в електронній формі та організації роботи з електронними документами в діловодстві, електронного міжвідомчого обміну, затвердженій постановою Кабінету Міністрів України від 17 січня 2018 р. № 55 “Деякі питання документування управлінської діяльності” (Офіційний вісник України, 2018 р., № 23, ст. 770).
3. Реєстр реєстрів - державна інформаційно-комунікаційна система, призначена для формування переліку шляхом реєстрації інформації про публічні електронні реєстри, державні та інші обов’язкові для використання класифікатори, довідники, технічні специфікації тощо (далі - класифікатори), а також інформаційно-комунікаційні системи, які забезпечують функціонування публічних електронних реєстрів та/або отримують інформацію з них в порядку електронної інформаційної взаємодії.
4. Держателем Реєстру реєстрів є Мінцифри.
5. Власником Реєстру реєстрів та виключних майнових прав на його програмне забезпечення є держава в особі Мінцифри.
6. Публічними реєстраторами Реєстру реєстрів є посадові особи або особи, які перебувають у трудових відносинах з держателем Реєстру реєстрів.
7. Створювачами реєстрової інформації Реєстру реєстрів (далі - створювачі) є:
щодо публічних електронних реєстрів - держателі публічних електронних реєстрів в особі їх керівників або уповноважених осіб, які перебувають у трудових відносинах з держателями публічних електронних реєстрів;
щодо інформаційно-комунікаційних систем - власники відповідних систем в особі їх керівників або уповноважених ними осіб, які перебувають у трудових відносинах з власниками відповідних систем;
щодо державних інформаційних ресурсів та електронних інформаційних ресурсів (далі - інформаційні ресурси) - власники інформаційних ресурсів в особі їх керівників або уповноважених ними осіб, які перебувають у трудових відносинах з власниками інформаційних ресурсів.
8. Об’єктами Реєстру реєстрів є інформація про:
1) публічні електронні реєстри;
2) публічні електронні реєстри, інформаційно-комунікаційні системи яких ще не створені;
3) інформаційно-комунікаційні системи, які забезпечують функціонування та/або отримують інформацію з публічних електронних реєстрів у порядку електронної інформаційної взаємодії;
5) державні та інші обов’язкові для використання класифікатори.
9. Ведення Реєстру реєстрів здійснюється з використанням програмних засобів інформаційної системи “Програмна платформа для розгортання та супроводження державних електронних реєстрів”.
10. Обробка та захист персональних даних, інших реєстрових даних та інформації в Реєстрі реєстрів здійснюється із застосуванням комплексної системи захисту інформації з підтвердженою відповідністю.
11. Перед реєстрацією публічного електронного реєстру створювач перевіряє наявність зареєстрованої інформаційно-комунікаційної системи, яка забезпечує функціонування публічного електронного реєстру. У разі відсутності зареєстрованої інформаційно-комунікаційної системи, яка забезпечує функціонування публічного електронного реєстру, створювач вчиняє дії для реєстрації такої інформаційно-комунікаційної системи.
12. Для реєстрації інформаційно-комунікаційної системи створювач формує в особистому електронному кабінеті (далі - електронний кабінет) засобами Реєстру реєстрів електронний документ (далі - заява) про реєстрацію інформаційно-комунікаційної системи в Реєстрі реєстрів.
13. Заява про реєстрацію інформаційно-комунікаційної системи в Реєстрі реєстрів містить:
1) назву інформаційно-комунікаційної системи;
2) скорочену назву інформаційно-комунікаційної системи (за наявності);
3) абревіатуру інформаційно-комунікаційної системи латинськими символами (утворену з перших літер або з інших частин слів, що входять до складу назви або скороченої назви інформаційно-комунікаційної системи);
4) нормативно-правові акти щодо функціонування інформаційно-комунікаційної системи;
5) дату введення системи в промислову експлуатацію (у разі введення інформаційно-комунікаційної системи в промислову експлуатацію);
6) інформацію про засоби технічного і криптографічного захисту інформації (дата та номер атестата відповідності комплексної системи захисту інформації (за наявності);
7) інформацію про власника інформаційно-комунікаційної системи (найменування та код згідно з ЄДРПОУ);
8) інформацію про адміністраторів інформаційно-комунікаційної системи (найменування та код згідно з ЄДРПОУ);
9) інформацію про приналежність до інтегрованої інформаційної системи.
14. Для реєстрації публічного електронного реєстру створювач формує відповідну заяву.
15. Заява про реєстрацію публічного електронного реєстру в Реєстрі реєстрів містить:
1) назву публічного електронного реєстру;
2) скорочену назву публічного електронного реєстру (за наявності);
3) абревіатуру публічного електронного реєстру латинськими символами (утворену з перших літер або з інших частин слів, що входять до складу назви або скороченої назви публічного електронного реєстру);
4) нормативно-правові акти щодо функціонування публічного електронного реєстру;
5) об’єкт (об’єкти) публічного електронного реєстру;
6) інформацію про держателя публічного електронного реєстру (найменування та код згідно з ЄДРПОУ);
7) вимоги до публічних реєстраторів;
8) вимоги до створювачів реєстрової інформації;
9) інформацію про адміністратора публічного електронного реєстру (найменування та код згідно з ЄДРПОУ);
10) інформацію про технічних адміністраторів реєстру (найменування та код згідно з ЄДРПОУ) (за наявності);
11) інформацію про постачальників реєстрової інформації;
12) інформацію про статус використання Державної електронної платформи ведення публічних електронних реєстрів під час розроблення та ведення публічного електронного реєстру;
13) ідентифікатор інформаційно-комунікаційної системи, зареєстрованої у Реєстрі реєстрів, що забезпечує ведення публічного електронного реєстру.
16. Створювач може сформувати і подати заяву про одночасну реєстрацію публічного електронного реєстру та інформаційно-комунікаційної системи, яка містить відомості, визначені пунктом 13 і підпунктами 1-12 пункту 15 цього Порядку, у разі, коли в інформаційно-комунікаційній системі та публічному електронному реєстрі інформація про назву, скорочену назву, абревіатуру, адміністраторів збігається.
17. Для реєстрації публічного електронного реєстру, інформаційно-комунікаційна система якого ще не створена, створювач формує відповідну заяву.
18. Заява про реєстрацію публічного електронного реєстру, інформаційно-комунікаційна система якого ще не створена, в Реєстрі реєстрів містить:
1) назву публічного електронного реєстру, інформаційно-комунікаційна система якого ще не створена;
2) скорочену назву публічного електронного реєстру, інформаційно-комунікаційна система якого ще не створена (за наявності);
3) абревіатуру публічного електронного реєстру, інформаційно-комунікаційна система якого ще не створена, латинськими символами (утворену з перших літер або з інших частин слів, що входять до складу назви або скороченої назви публічного електронного реєстру);
4) нормативно-правові акти щодо функціонування публічного електронного реєстру, інформаційно-комунікаційна система якого ще не створена;
5) об’єкт (об’єкти) публічного електронного реєстру, інформаційно-комунікаційна система якого ще не створена;
6) інформацію про держателя публічного електронного реєстру, інформаційно-комунікаційна система якого ще не створена (найменування та код згідно з ЄДРПОУ);
7) інформацію про адміністратора публічного електронного реєстру, інформаційно-комунікаційна система якого ще не створена (найменування та код згідно з ЄДРПОУ) (за наявності).
19. Для реєстрації інформаційних ресурсів створювач формує відповідну заяву.
20. Заява про реєстрацію інформаційних ресурсів у Реєстрі реєстрів містить:
1) назву інформаційного ресурсу;
2) абревіатуру інформаційного ресурсу латинськими символами (утворену з перших літер або з інших частин слів, що входять до складу назви інформаційного ресурсу);
3) ідентифікатор зареєстрованого публічного електронного реєстру в Реєстрі реєстрів (за наявності);
4) ідентифікатор зареєстрованої інформаційно-комунікаційної системи в Реєстрі реєстрів, в якій обробляється інформаційний ресурс;
реєстрових даних - файл з описом структури реєстрових даних;
аналітичних даних - гіперпосилання на опубліковані аналітичні дані;
публічної інформації у формі відкритих даних (далі - відкриті дані) - ідентифікаційний номер набору даних на єдиному державному веб-порталі відкритих даних;
інформаційних ресурсів, надання та отримання інформації з яких можливе за допомогою системи електронної взаємодії електронних ресурсів (далі - система електронної взаємодії) - ідентифікатор ресурсу в каталозі системи електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів “Трембіта”;
інформаційних ресурсів, надання та отримання інформації з яких неможливе за допомогою системи електронної взаємодії - інформацію про отримувача та протокол або договір інформаційної взаємодії.
21. Для реєстрації кожного об’єкта Реєстру реєстрів подається окрема заява, крім випадку, зазначеного у пункті 16 цього Порядку.
22. Заява подається створювачем держателю Реєстру реєстрів засобами Реєстру реєстрів.
23. Формування заяв, передбачених пунктами 13, 15, 18 і 20 цього Порядку, завершується накладенням кваліфікованого електронного підпису створювача.
24. Протягом п’яти робочих днів з дня подання заяви публічний реєстратор Реєстру реєстрів перевіряє заяву та за відсутності підстав для відмови у вчиненні реєстраційних дій здійснює реєстрацію об’єкта Реєстру реєстрів.
25. Підставою для відмови у здійсненні реєстрації об’єкта Реєстру реєстрів, визначеного підпунктами 1-4 пункту 8 цього Порядку, може бути виключно невідповідність зазначеної у заяві інформації вимогам Закону та/або нормативно-правового акта, згідно з яким створено або врегульовано функціонування відповідного об’єкта Реєстру реєстрів.
26. За наявності підстав для відмови у здійсненні реєстрації об’єкта Реєстру реєстрів, визначеного підпунктами 1-4 пункту 8 цього Порядку, публічний реєстратор Реєстру реєстрів протягом п’яти робочих днів з дня подання заяви надсилає створювачу через електронний кабінет повідомлення про причину відмови у реєстрації.
27. Створювач у межах строків, передбачених пунктом 47 цього Порядку, усуває невідповідності, що стали підставою для відмови в реєстрації об’єкта Реєстру реєстрів, визначеного підпунктами 1-4 пункту 8 цього Порядку, і повторно формує та подає заяву.
28. Реєстрація об’єкта Реєстру реєстрів, визначеного підпунктами 1-4 пункту 8 цього Порядку, завершується накладенням кваліфікованого електронного підпису публічного реєстратора Реєстру реєстрів.
29. Зміни до зареєстрованої інформації про об’єкти Реєстру реєстрів, визначені підпунктами 1-4 пункту 8 цього Порядку, вносяться в порядку реєстрації такого об’єкта. Для реєстрації об’єкта подається заява про реєстрацію змін щодо відповідного об’єкта у Реєстрі реєстрів у строки, визначені пунктом 48 цього Порядку.
30. Реєстрація припинення публічного електронного реєстру здійснюється в порядку внесення змін до інформації про публічний електронний реєстр шляхом формування та подання заяви про реєстрацію змін щодо публічного електронного реєстру в Реєстрі реєстрів у строки, визначені пунктом 48 цього Порядку.
31. Публічний реєстратор Реєстру реєстрів протягом п’яти робочих днів з дня подання заяви перевіряє заяву щодо внесення змін до інформації про об’єкти Реєстру реєстрів, визначені підпунктами 1-4 пункту 8 цього Порядку, та за відсутності підстав для відмови у вчиненні реєстраційних дій здійснює реєстрацію змін до відповідного об’єкта Реєстру реєстрів.
32. Створювач повідомляється про внесення об’єктів Реєстру реєстрів, визначених підпунктами 1-4 пункту 8 цього Порядку, та змін до інформації про такі об’єкти шляхом надсилання повідомлення на адресу його службової електронної пошти.
33. Реєстрація класифікаторів здійснюється публічним реєстратором Реєстру реєстрів за результатами визначення чи внесення змін до переліку класифікаторів, довідників, технічних специфікацій тощо, які є обов’язковими до використання в публічних електронних реєстрах, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 вересня 2023 р. № 969 “Про функціонування Реєстру публічних електронних реєстрів” (далі - перелік класифікаторів).
34. Для реєстрації класифікаторів публічний реєстратор Реєстру реєстрів формує відповідну заяву.
35. Заява про реєстрацію класифікаторів у Реєстрі реєстрів містить інформацію, яка включена до переліку класифікаторів, а також абревіатуру класифікатора латинськими символами, тип класифікатора та гіперпосилання на опублікований класифікатор або інформацію про класифікатор.
36. Реєстрація класифікатора в Реєстрі реєстрів здійснюється після накладення публічним реєстратором Реєстру реєстрів кваліфікованого електронного підпису на заяву.
37. Реєстровий номер об’єкта Реєстру реєстрів присвоюється автоматично засобами Реєстру реєстрів.
38. Реєстровий номер об’єкта Реєстру реєстрів залишається незмінним протягом усього часу існування такого об’єкта.
39. За допомогою реєстрового номера здійснюється ідентифікація об’єкта Реєстру реєстрів.
40. Реєстровими даними Реєстру реєстрів є відомості, зазначені в пунктах 13, 15, 18 і 20 цього Порядку, зокрема отримані шляхом інформаційної взаємодії.
41. Обсяг інформації, необхідної для здійснення реєстрації об’єкта Реєстру реєстрів, визначається пунктами 13, 15, 18, 20 і 35 цього Порядку.
42. Підставою для скасування раніше здійсненої реєстрації об’єкта Реєстру реєстрів, визначеного підпунктами 1-4 пункту 8 цього Порядку, може бути виключно невідповідність інформації в Реєстрі реєстрів вимогам Закону та/або нормативно-правового акта, згідно з яким створено відповідний об’єкт Реєстру реєстрів.
43. Реєстрація та внесення змін про публічні електронні реєстри, інформаційно-комунікаційні системи та інформаційні ресурси органів місцевого самоврядування здійснюється за наявності технічної можливості.
44. Держатель Реєстру реєстрів:
1) забезпечує створення, модернізацію, функціонування та доступ до Реєстру реєстрів;
2) забезпечує захист інформації в Реєстрі реєстрів відповідно до Закону України “Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах”;
3) забезпечує загальний доступ до реєстрової інформації;
4) організовує роботу з підготовки та підвищення кваліфікації представників держателів і технічних адміністраторів публічних електронних реєстрів з питань користування Реєстром реєстрів;
5) надає узагальнені роз’яснення щодо застосування законодавства з питань взаємодії публічних електронних реєстрів та функціонування Реєстру реєстрів;
6) визначає публічних реєстраторів Реєстру реєстрів.
45. Публічні реєстратори Реєстру реєстрів здійснюють реєстрацію у Реєстрі реєстрів:
1) публічних електронних реєстрів та змін до інформації про публічні електронні реєстри;
2) публічних електронних реєстрів, інформаційно-комунікаційні системи яких ще не створені, та змін до інформації про публічні електронні реєстри, інформаційно-комунікаційні системи яких ще не створені;
3) інформаційно-комунікаційних систем, інформаційних ресурсів та змін до інформації про інформаційно-комунікаційні системи, інформаційні ресурси;
4) класифікаторів та змін до інформації про класифікатори.
46. Держателі публічних електронних реєстрів:
1) створюють інформацію про об’єкти Реєстру реєстрів самостійно або на підставі інформації, що міститься в Реєстрі реєстрів;
2) забезпечують подання інформації, визначеної підпунктом 1 цього пункту, в строки, визначені Законом або цим Порядком.
47. Подання до Реєстру реєстрів інформації здійснюється у такі строки:
1) про публічні електронні реєстри - не пізніше дати введення публічного електронного реєстру в дослідну та/або промислову експлуатацію;
2) про інформаційно-комунікаційні системи - не пізніше дати введення інформаційно-комунікаційної системи в промислову експлуатацію;
3) про публічні електронні реєстри, інформаційно-комунікаційні системи яких ще не створено, - не пізніше дати початку функціонування публічного електронного реєстру, інформаційно-комунікаційна система якого ще не створена;
4) про інформаційні ресурси - не пізніше ніж через 14 днів після створення інформаційного ресурсу.
48. Подання інформації про зміну об’єктів Реєстру реєстрів здійснюється у такі строки:
1) у разі припинення публічного електронного реєстру - не пізніше ніж за 14 робочих днів до дня припинення публічного електронного реєстру;
2) у разі прийняття нормативно-правового акта, що стосується функціонування об’єкта Реєстру реєстрів, - не пізніше ніж через 14 днів після офіційного опублікування відповідного нормативно-правового акта;
3) у разі коли побудовано електронні взаємодії, - не пізніше ніж через 14 днів після побудови електронної взаємодії.
49. Адміністратором Реєстру реєстрів є державне підприємство “ДІЯ”, що належить до сфери управління Мінцифри.
50. Адміністратор Реєстру реєстрів:
1) визначає необхідні технічні засоби Реєстру реєстрів;
2) забезпечує створення, адміністрування та ведення Реєстру реєстрів з використанням інформаційної системи “Програмна платформа для розгортання та супроводження державних електронних реєстрів”;
3) забезпечує працездатність Реєстру реєстрів відповідно до режиму функціонування, визначеного цим Порядком;
4) забезпечує створення та/або встановлення оновлення програмного забезпечення Реєстру реєстрів;
5) забезпечує інтероперабельність Реєстру реєстрів;
6) забезпечує надання, блокування та анулювання доступу до Реєстру реєстрів;
7) забезпечує доступ до інтерфейсів Реєстру реєстрів користувачам реєстрової інформації, відповідно до їх прав авторизації/аутентифікації;
8) забезпечує захист інформації, програмного забезпечення та кіберзахист Реєстру реєстрів;
9) відповідає за збереження та захист Реєстру реєстрів, реєстрових даних та інформації Реєстру реєстрів;
10) здійснює профілактичні, регламентні роботи з обчислювальними ресурсами та програмним забезпеченням Реєстру реєстрів;
11) проводить роботи з відновлення систем після кіберінцидентів та збоїв;
12) здійснює заходи із створення, впровадження, ведення та адміністрування Реєстру реєстрів;
13) забезпечує проведення технічних і технологічних заходів для забезпечення функціонування Реєстру реєстрів;
14) здійснює заходи із створення, модифікації, впровадження та супроводження програмного забезпечення Реєстру реєстрів;
15) здійснює інші заходи, необхідні для забезпечення сталого функціонування та відновлення роботи Реєстру реєстрів.
51. Повноваження технічного адміністратора Реєстру реєстрів здійснює державне підприємство “ДІЯ”, що належить до сфери управління Мінцифри.
52. Технічний адміністратор Реєстру реєстрів:
1) здійснює заходи із створення, впровадження, ведення та адміністрування Реєстру реєстрів;
2) проводить технічні і технологічні заходи для забезпечення роботи Реєстру реєстрів, забезпечення хостингу, обслуговування технічного комплексу Реєстру реєстрів;
3) здійснює заходи із створення, модифікації, впровадження та супроводження програмного забезпечення Реєстру реєстрів;
4) забезпечує збереження та захист Реєстру реєстрів, реєстрових даних Реєстру реєстрів та інформації Реєстру реєстрів;
5) забезпечує проведення технічних та технологічних заходів з надання, блокування та анулювання доступу до Реєстру реєстрів в порядку, встановленому держателем Реєстру реєстрів.
53. Реєстр реєстрів функціонує безперервно, крім випадків проведення планових та позапланових профілактичних та/або регламентних робіт, пов’язаних з адмініструванням та/або усуненням технічних та/або методологічних помилок чи технічного збою в роботі, тривалість проведення яких визначається адміністратором Реєстру реєстрів за погодженням держателя Реєстру реєстрів.
54. Інформація про проведення профілактичних та/або технічних робіт з підтримки Реєстру реєстрів оприлюднюється на офіційному веб-сайті Мінцифри не менше ніж за три календарних дні до дати проведення таких робіт, крім випадків, коли через терміновість проведення таких робіт своєчасне попередження неможливе, про що надсилається відповідне повідомлення.
55. Доступ до Реєстру реєстрів створювачам та публічним реєстраторам надається на підставі заяви про надання доступу до Реєстру реєстрів (далі - заява про надання доступу).
56. Заява про надання доступу подається через електронний кабінет або надсилається службовим листом за підписом керівника держателя публічного електронного реєстру або особи, яка може вчиняти дії від імені юридичної особи, адміністратору Реєстру реєстрів.
57. Заява про надання доступу містить:
1) прізвище, ім’я та по батькові (за наявності) створювача/публічного реєстратора;
2) реєстраційний номер облікової картки платника податків або серію (за наявності) та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку в паспорті);
3) унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі (за наявності);
4) код юридичної особи згідно з ЄДРПОУ;
5) найменування юридичної особи згідно з Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань;
6) адресу службової електронної пошти.
58. Заява про надання доступу, подана через електронний кабінет, повинна бути погоджена шляхом накладенням кваліфікованого електронного підпису керівником держателя або особою, яка може вчиняти дії від імені юридичної особи. Після погодження заяви про надання доступу користувачу автоматично надається доступ до Реєстру реєстрів засобами Реєстру реєстрів.
59. Адміністратор Реєстру реєстрів надає доступ до Реєстру реєстрів на підставі заяви, надісланої службовим листом, протягом трьох робочих днів з дня його надходження.
60. Доступ до Реєстру реєстрів здійснюється через електронний кабінет.
61. Доступ до електронного кабінету надається після проходження процедури ідентифікації та автентифікації за допомогою кваліфікованого електронного підпису.
62. Під час проходження первинної електронної ідентифікації в електронному кабінеті обов’язково зазначається адреса службової електронної пошти.
63. За недостовірність відомостей, зазначених під час електронної ідентифікації, несе відповідальність користувач.
64. У разі зміни адреси службової електронної пошти створювач та/або публічний реєстратор зобов’язаний не пізніше наступного робочого дня внести відповідні зміни до облікових даних в електронному кабінеті.
65. Анулювання доступу до Реєстру реєстрів здійснюється:
1) особою, яка може вчиняти дії від імені юридичної особи, засобами Реєстру реєстрів;
2) адміністратором Реєстру реєстрів на підставі службового листа держателя публічного електронного реєстру.
66. Отримання реєстрової інформації Реєстру реєстрів здійснюється в електронній формі.
67. Реєстрова інформація Реєстру реєстрів отримується користувачами у порядку:
3) електронної інформаційної взаємодії.
68. У порядку загального доступу реєстрова інформація Реєстру реєстрів:
1) оприлюднюється у формі відкритих даних на Єдиному державному веб-порталі відкритих даних;
2) публікується на офіційному веб-сайті Мінцифри;
3) надається з використанням прикладних програмних інтерфейсів Реєстру реєстрів.
69. Створювачі та публічні реєстратори Реєстру реєстрів отримують інформацію з Реєстру реєстрів в порядку спеціального доступу.
70. У порядку спеціального доступу:
1) створювачі мають доступ до інформації про свої публічні електронні реєстри, інформаційно-комунікаційні системи та інформаційні ресурси;
2) публічні реєстратори Реєстру реєстрів мають доступ до всієї інформації Реєстру реєстрів.
71. Персональні дані створювачів та публічних реєстраторів Реєстру реєстрів не підлягають поширенню у порядку загального доступу.
72. Надання послуг щодо інформації в Реєстрі реєстрів здійснюється безоплатно.
73. Реєстр реєстрів забезпечує електронну інформаційну взаємодію з Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань для забезпечення достовірності інформації про держателів, власників, адміністраторів і технічних адміністраторів публічних електронних реєстрів та інформаційно-комунікаційних систем.
74. Електронна інформаційна взаємодія Реєстру реєстрів з Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань здійснюється відповідно до Порядку електронної (технічної та інформаційної) взаємодії, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 8 вересня 2016 р. № 606 “Деякі питання електронної взаємодії електронних інформаційних ресурсів” (Офіційний вісник України, 2016 р., № 73, ст. 2455; 2021 р., № 52, ст. 3216; 2023 р., № 11, ст. 721).
75. Створення та функціонування Реєстру реєстрів, його програмно-технічних засобів здійснюється за рахунок коштів державного бюджету, коштів міжнародної технічної допомоги та інших джерел, не заборонених законом.
76. Фінансове забезпечення держателя та адміністратора Реєстру реєстрів здійснюється за рахунок коштів державного бюджету.
ТЕХНІЧНИЙ ОПИС (СПЕЦИФІКАЦІЯ)
програмно-апаратних засобів Реєстру публічних електронних реєстрів
Програмно-апаратні засоби Реєстру публічних електронних реєстрів складаються, зокрема, з:
програмного продукту “Реєстр публічних електронних реєстрів” (модернізованого програмного комплексу Національного реєстру електронних інформаційних ресурсів);
інформаційної системи “Програмна платформа для розгортання та супроводження державних електронних реєстрів”, розміщеного на об’єктах Національного центру резервування державних інформаційних ресурсів;
засобів технічного і криптографічного захисту інформації інформаційної системи “Програмна платформа для розгортання та супроводження державних електронних реєстрів”.
ПЕРЕЛІК
класифікаторів, довідників, технічних специфікацій тощо, які є обов’язковими до використання в публічних електронних реєстрах
Класифікатор, довідник, технічна специфікація тощо | Розпорядник класифікатора, довідника, технічної специфікації тощо | Відомості публічних електронних реєстрів, для яких є обов’язковим використання класифікатора, довідника, технічної специфікації тощо |
Кодифікатор адміністративно-територіальних одиниць та територій територіальних громад | Мінінфраструктури | області |
ЗМІНИ,
що вносяться до постанов Кабінету Міністрів України
1. У Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті за програмою “Електронне урядування”, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 14 березня 2012 р. № 236 (Офіційний вісник України, 2012 р., № 23, ст. 881; 2015 р., № 64, ст. 2128; 2019 р., № 21, ст. 723; 2021 р., № 15, ст. 585; 2022 р., № 93, ст. 5798):
1) абзац шостий пункту 3 викласти в такій редакції:
“- Реєстру публічних електронних реєстрів;”;
2) в абзаці третьому пункту 4 слова “Національного реєстру електронних інформаційних ресурсів” замінити словами “Реєстру публічних електронних реєстрів”, а слова і цифри “Положення про Національний реєстр електронних інформаційних ресурсів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 березня 2004 р. № 326 (Офіційний вісник України, 2004 р., № 11, ст. 665)” - словами і цифрами “Порядку ведення Реєстру публічних електронних реєстрів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 вересня 2023 р. № 969 “Про функціонування Реєстру публічних електронних реєстрів”.
2. У розділі “Мінцифри” додатка до Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2015 р. № 835 (Офіційний вісник України, 2015 р., № 85, ст. 2850; 2021 р., № 35, ст. 2064), позицію “Національний реєстр електронних інформаційних ресурсів” замінити позицією “Реєстр публічних електронних реєстрів”.
3. Абзац сьомий підпункту 3 пункту 4 Положення про Міністерство цифрової трансформації України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18 вересня 2019 р. № 856 “Питання Міністерства цифрової трансформації” (Офіційний вісник України, 2019 р., № 80, ст. 2736), виключити.
4. Пункт 15 Положення про інформаційну систему “Програмна платформа для розгортання та супроводження державних електронних реєстрів”, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18 квітня 2023 р. № 356 “Деякі питання створення та функціонування державних електронних платформ для ведення публічних електронних реєстрів” (Офіційний вісник України, 2023 р., № 45, ст. 2399), після слів “держателем реєстру/власником інформаційно-комунікаційної системи” доповнити словами “або адміністратором реєстру/технічним адміністратором інформаційно-комунікаційної системи”.
ПЕРЕЛІК
постанов Кабінету Міністрів України, що втратили чинність
1. Постанова Кабінету Міністрів України від 17 березня 2004 р. № 326 “Про затвердження Положення про Національний реєстр електронних інформаційних ресурсів” (Офіційний вісник України, 2004 р., № 11, ст. 665).
2. Пункт 9 змін, що вносяться до актів Кабінету Міністрів України, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 21 липня 2010 р. № 675 “Деякі питання діяльності Державного комітету з питань науки, інновацій та інформатизації” (Офіційний вісник України, 2010 р., № 58, ст. 2025).
3. Пункт 2 змін, що вносяться до постанов Кабінету Міністрів України, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2016 р. № 129 (Офіційний вісник України, 2016 р., № 18, ст. 742).
4. Пункт 1 змін, що вносяться до постанов Кабінету Міністрів України від 17 березня 2004 р. № 326 і від 8 вересня 2016 р. № 606, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10 травня 2018 р. № 357 “Деякі питання організації електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів” (Офіційний вісник України, 2018 р., № 41, ст. 1450).
5. Пункт 1 змін, що вносяться до постанов Кабінету Міністрів України, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10 квітня 2019 р. № 329 (Офіційний вісник України, 2019 р., № 34, ст. 1204).
6. Пункт 6 змін, що вносяться до деяких актів Кабінету Міністрів України, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 5 лютого 2020 р. № 123 (Офіційний вісник України, 2020 р., № 19, ст. 741).
7. Пункт 1 змін, що вносяться до постанов Кабінету Міністрів України у зв’язку з припиненням державного підприємства “Державний центр інформаційних ресурсів України”, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18 листопада 2022 р. № 1291 (Офіційний вісник України, 2022 р., № 93, ст. 5798).