Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 19 квітня 2022 р. № 472 і від 1 липня 2022 р. № 751
Кабінет Міністрів України постановляє:
Внести до постанов Кабінету Міністрів України від 19 квітня 2022 р. № 472 “Деякі питання використання коштів, що надходять на офіційні рахунки для пожертв на підтримку України” (Офіційний вісник України, 2022 р., № 35, ст. 1915, № 39, ст. 2102) і від 1 липня 2022 р. № 751 “Про затвердження Порядку використання коштів з рахунка Міністерства цифрової трансформації для забезпечення протидії інформаційним загрозам з боку держави-агресора, кіберзахисту, відновлення та розвитку цифрової інфраструктури держави” (Офіційний вісник України, 2022 р., № 55, ст. 3244; 2023 р., № 4, ст. 329, № 44, ст. 2349) зміни, що додаються.
ЗМІНИ,
що вносяться до постанов Кабінету Міністрів України від 19 квітня 2022 р. № 472 і від 1 липня 2022 р. № 751
1. Пункт 41 постанови Кабінету Міністрів України від 19 квітня 2022 р. № 472 доповнити абзацом такого змісту:
“Взяти до відома, що на зазначений рахунок відповідно до пункту 56 розділу VI “Прикінцеві та перехідні положення” Бюджетного кодексу України кошти надходять як добровільні внески (благодійні пожертви) від фізичних та юридичних осіб приватного права та/або публічного права.”.
2. Порядок використання коштів з рахунка Міністерства цифрової трансформації для забезпечення протидії інформаційним загрозам з боку держави-агресора, кіберзахисту, відновлення та розвитку цифрової інфраструктури держави, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 1 липня 2022 р. № 751, викласти в такій редакції:
“ЗАТВЕРДЖЕНО |
ПОРЯДОК
використання коштів з рахунка Міністерства цифрової трансформації для забезпечення протидії інформаційним загрозам з боку держави-агресора, кіберзахисту, відновлення та розвитку цифрової інфраструктури держави
1. Цей Порядок визначає механізм використання коштів для забезпечення протидії інформаційним загрозам з боку держави-агресора, кіберзахисту, відновлення та розвитку цифрової інфраструктури держави, що надійшли як добровільні внески (благодійні пожертви) від фізичних та юридичних осіб приватного права та/або публічного права на рахунок Мінцифри, відкритий у Національному банку (далі - кошти), які є джерелом формування спеціального фонду державного бюджету.
2. У цьому Порядку терміни вживаються у значенні, наведеному в Законах України “Про основні засади забезпечення кібербезпеки України”, “Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах”, “Про гуманітарну допомогу”, “Про благодійну діяльність та благодійні організації”, “Про громадські об’єднання”, бюджетному законодавстві, а також в інших нормативно-правових актах щодо надання благодійних пожертв, гуманітарної допомоги, грантів та дарунків.
3. Кошти можуть отримувати центральні органи виконавчої влади та інші державні органи, обласні, районні та Київська міська військові адміністрації або обласні, районні та Київська міська держадміністрації, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації державної та комунальної форми власності (далі - заявники).
посилення кіберзахисту держави, зокрема придбання та впровадження (розроблення, модернізацію) відповідних технічних та програмних засобів, організацію спеціальних навчань та міжнародної співпраці, придбання послуг у сфері захисту інформації;
забезпечення безперервної роботи, захисту та розвитку об’єктів інформаційної інфраструктури - національних електронних інформаційних ресурсів та державних інформаційно-комунікаційних систем;
реалізацію пріоритетних проектів цифрової трансформації, зокрема у сфері соціального захисту, державної податкової та митної політики, інфраструктури;
розвиток Єдиного державного вебпорталу електронних послуг та мобільного додатка Єдиного державного вебпорталу електронних послуг (Дія), зокрема запровадження нових пріоритетних е-послуг, інформаційних, комунікаційних та фінансових послуг, розвиток та забезпечення функціонування Єдиного державного вебпорталу для збору пожертв на підтримку України “United24”;
забезпечення безперебійної роботи та розвитку державних реєстрів, зокрема шляхом створення резервної інфраструктури та перенесення державних реєстрів, придбання відповідного програмного забезпечення, обладнання та оренди інфраструктури для розміщення державних реєстрів, модернізації існуючих та створення нових державних реєстрів;
проведення цифрових інформаційних, мультимедійних кампаній та інформаційно-комунікаційних заходів (у тому числі витрати для їх організації та забезпечення) в Україні та за кордоном для поширення правдивої інформації про події в Україні та для забезпечення щоденного інформування міжнародної спільноти про реальний стан безпекової ситуації та події в Україні, а також протидії російській пропаганді та фейкам, популяризації України у світі;
проведення інформаційної кампанії в Україні та за кордоном для просування мети, інструментів і концепції національного бренда “United24”;
створення фото-, відеоконтенту, інших презентаційних матеріалів, популяризацію Єдиного державного вебпорталу для збору пожертв на підтримку України “United24”, виготовлення рекламної продукції з метою збільшення обсягу пожертв на підтримку України на основі пропозицій, поданих державним підприємством “Дія”;
закупівлю товарів, робіт та послуг, спрямованих на забезпечення безперервної роботи, захисту та розвитку об’єктів інформаційної інфраструктури.
Мінцифри може використовувати кошти з рахунка Мінцифри, відкритого у Національному банку (далі - рахунок Мінцифри), для оплати комісійних витрат у рамках виконання договору банківського рахунка з Національним банком.
5. Для прийняття рішень щодо розподілу та/або передачі коштів для виконання завдань за напрямами, визначеними у пункті 4 цього Порядку, Мінцифри утворює комісію з питань розподілу (передачі) коштів (далі - комісія).
Розподіл та/або передача коштів, передбачених цим пунктом, здійснюється в межах наявних коштів на рахунку Мінцифри, а також невикористаних коштів на відповідних рахунках спеціального фонду державного бюджету за результатами виконаних завдань за напрямами використання коштів, визначеними у пункті 4 цього Порядку.
Інформація щодо суми коштів, що надійшли на рахунок Мінцифри, а також залишку коштів на рахунку Мінцифри оновлюється не рідше ніж один раз на місяць на офіційному веб-сайті Мінцифри.
6. Комісія приймає рішення щодо розподілу та/або передачі коштів на підставі поданих пропозицій обласними, Київською міською державними адміністраціями (обласними, Київською міською військовими адміністраціями), органами місцевого самоврядування, центральними органами виконавчої влади, іншими державними органами за формою згідно з додатком 1 щодо фактичної потреби в коштах на виконання завдань за кожним напрямом, визначеним у пункті 4 цього Порядку, з урахуванням пріоритетності та першочерговості завдань.
Пропозиції формуються відповідно до наданої заявниками коштів інформації.
Пропозиції окремо подаються підприємствами, установами, організаціями, включеними до мережі головного розпорядника коштів державного бюджету, яким є Мінцифри.
У пропозиції зазначається, зокрема, детальний зміст завдання (проблема, яка буде розв’язана в результаті виконання, обґрунтування та правового забезпечення, стадія розроблення, загальна характеристика та актуальність, строки виконання із зазначенням кількості днів або місяців, необхідних для виконання завдання, розрахунковий обсяг видатків за кожним видом товарів, робіт та послуг), продукція (послуга), що буде створена (надана), очікувані результати виконання завдання, переваги та практичне значення отриманої продукції (наданої послуги), їх потенційні споживачі та очікуваний економічний ефект від використання, пропозиції щодо визначення бюджетної програми або відкриття у разі потреби нової бюджетної програми, включаючи трансферти місцевим бюджетам, та економічної суті видатків (пункт 3 додатка 1);
Пропозиції подаються в електронній формі на адресу електронної пошти: united24@е.gov.ua.
Пропозиції оприлюднюються на офіційному веб-сайті Мінцифри не пізніше ніж у десятиденний строк з дня їх надходження.
7. Персональний склад комісії затверджується Мінцифри, до якої, зокрема, входять представники Мінцифри, Національного агентства з питань запобігання корупції, інших центральних органів виконавчої влади та за згодою - представники підприємств, установ, організацій, що належать до сфери управління Мінцифри, представники Комітетів Верховної Ради України з питань цифрової трансформації, з питань бюджету, з питань антикорупційної політики, інших державних органів, громадської ради при Мінцифри, громадських об’єднань, представники партнерів з розвитку та виконавці проектів міжнародної технічної допомоги.
Кількість представників Мінцифри та підприємств, установ, організацій, що належать до сфери управління Мінцифри, повинна становити менше половини загальної кількості членів комісії.
Кількість представників громадської ради при Мінцифри, громадських об’єднань, партнерів з розвитку та виконавців проектів міжнародної технічної допомоги становить не менше третини складу комісії.
Засідання комісії веде голова, а за його відсутності - заступник голови.
Формою роботи комісії є відкрите засідання. Засідання можуть проводитися у режимі аудіо- чи відеоконференції.
Комісія затверджує регламент роботи комісії, в якому визначаються процедурні питання діяльності комісії та проведення її засідань. Рішення про затвердження регламенту приймається шляхом голосування не менш як двома третинами голосів від складу комісії.
Голова (за його відсутності - заступник голови) комісії може прийняти рішення про проведення засідання комісії у режимі реального часу з використанням відповідних технічних засобів, зокрема через Інтернет, або про участь члена комісії у засіданні комісії у такому режимі.
Засідання комісії скликається у разі потреби, а також за наявності не менше трьох пропозицій, що надійшли, та доступних для розподілу та/або передачі коштів на відповідному рахунку.
Засідання комісії є правоможним, якщо на ньому присутні не менш як дві третини її складу.
Рішення комісії оформляється протоколом, який підписується головуючим і секретарем та оприлюднюється на офіційному веб-сайті Мінцифри.
Організаційне забезпечення роботи комісії здійснює її секретар, який бере участь у засіданнях комісії без права голосу.
Рішення комісії приймаються більшістю голосів її членів, які беруть участь у засіданні та мають право голосу. У разі рівного розподілу голосів остаточне рішення приймає головуючий.
Комісія приймає рішення щодо розподілу та/або передачі коштів у межах наявних на рахунку Мінцифри коштів, а також невикористаних коштів на відповідних рахунках спеціального фонду державного бюджету за результатами виконання заявниками завдань за напрямами використання коштів, визначеними у пункті 4 цього Порядку.
8. За результатами розгляду пропозиції комісія у строк, що не перевищує 60 календарних днів з дня отримання такої пропозиції, приймає одне з таких рішень:
про розподіл та/або передачу коштів;
про відмову у розподілі та/або передачі коштів;
про попереднє схвалення пропозиції та необхідність її надіслання на проведення експертизи (щодо пропозиції, яка є проектом інформатизації, поданим суб’єктом відповідних відносин);
про надіслання пропозиції на доопрацювання.
Підставами для прийняття рішення про відмову у розподілі та/або передачі коштів є:
відсутність на рахунку Мінцифри коштів, а також невикористаних коштів на відповідних рахунках спеціального фонду державного бюджету за результатами виконання заявниками завдань за напрямами використання коштів, визначеними у пункті 4 цього Порядку, у розмірі, достатньому для фінансування поданої пропозиції;
подання пропозиції, що не відповідає напрямам використання коштів, визначеним у пункті 4 цього Порядку.
За наявності у поданій пропозиції недоліків або подання у пропозиції неповної інформації, необхідної для прийняття рішення про розподіл та/або передачу коштів з рахунка Мінцифри відповідно до пункту 6 цього Порядку, комісія приймає рішення про повернення такої пропозиції на доопрацювання у зв’язку з невідповідністю поданої пропозиції пункту 6 цього Порядку з обґрунтуванням щодо невідповідності пропозиції.
Комісія інформує заявників, які подали пропозиції, про прийняте рішення у строк, що не перевищує десяти робочих днів з дня прийняття відповідного рішення.
9. Рішення комісії щодо розподілу та/або передачі коштів є підставою для:
1) підготовки Мінцифри проекту акта Кабінету Міністрів України:
про розподіл коштів з рахунка Мінцифри у разі потреби відкриття нової бюджетної програми для подальшого їх використання Мінцифри та/або перерахування заявникам, включеними до мережі головного розпорядника коштів державного бюджету, яким є Мінцифри;
про передачу коштів з рахунка Мінцифри іншому головному розпоряднику коштів державного бюджету (у разі, коли заявником є такий головний розпорядник коштів державного бюджету, розпорядник коштів державного бюджету нижчого рівня або одержувач бюджетних коштів, включений до його мережі);
про розподіл або передачу коштів з рахунка Мінцифри у разі потреби відкриття нової бюджетної програми для надання трансфертів місцевим бюджетам (у разі, коли заявниками є органи місцевого самоврядування);
2) перерахування коштів з рахунка Мінцифри для подальшого їх використання Мінцифри та/або перерахування заявникам, включеним до мережі головного розпорядника коштів державного бюджету, яким є Мінцифри.
10. У рішенні комісії та проекті акта Кабінету Міністрів України про розподіл та/або передачу коштів з рахунка Мінцифри, зокрема, зазначаються:
головний розпорядник коштів державного бюджету, заявник;
у разі потреби відповідальний виконавець бюджетної програми, розпорядники коштів державного бюджету нижчого рівня та одержувачі бюджетних коштів;
напрям використання коштів, визначений відповідно до пункту 4 цього Порядку;
код і назва бюджетної програми, за якою встановлено бюджетні асигнування або у разі потреби пропозиція щодо визначення Мінфіном коду і назви нової бюджетної програми (включаючи трансферти місцевим бюджетам);
обсяг коштів для надання трансфертів місцевим бюджетам у розрізі органів місцевого самоврядування (тис. гривень);
положення про підготовку проекту акта Кабінету Міністрів України про розподіл та/або передачу коштів з рахунка Мінцифри або положення про перерахування коштів з рахунка Мінцифри на відповідний рахунок Казначейства;
положення про повернення залишків невикористаних коштів за результатами виконання завдань за напрямами використання коштів, визначеними у пункті 4 цього Порядку, на рахунок спеціального фонду державного бюджету, відкритий в Казначействі для Мінцифри.
11. Розподіл та/або передача коштів з рахунка Мінцифри за результатами схвалення Кабінетом Міністрів України рішення про розподіл та/або передачу коштів або рішення комісії забезпечується шляхом:
подання Мінфіну пропозицій щодо внесення змін до розпису державного бюджету;
підготовки та подання Мінцифри до Національного банку платіжної інструкції щодо перерахування коштів з рахунка Мінцифри на відповідний рахунок Казначейства.
Мінфін забезпечує внесення в установленому порядку змін до розпису державного бюджету на підставі рішення Кабінету Міністрів України про розподіл та/або передачу коштів та/або пропозицій Мінцифри, підготовлених відповідно до рішення комісії.
12. Операції з перерахування, використання, відображення в бухгалтерському обліку про виконання державного бюджету та складення звітності про надходження та використання коштів з рахунка Мінцифри здійснюються відповідно до Положення про особливості казначейського обслуговування коштів, отриманих головними розпорядниками коштів державного бюджету на рахунки, відкриті в Національному банку України, затвердженого Мінфіном.
Перерахування коштів у вигляді трансфертів місцевим бюджетам здійснюється Казначейством відповідно до Порядку перерахування міжбюджетних трансфертів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15 грудня 2010 р. № 1132 (Офіційний вісник України, 2010 р., № 96, ст. 3399; 2015 р., № 7, ст. 161).
Залишки коштів невикористаних трансфертів місцевим бюджетам за результатами виконання заявниками завдань за напрямами використання коштів, визначеними у пункті 4 цього Порядку, повертаються на рахунок спеціального фонду державного бюджету, відкритий в Казначействі для Мінцифри, на підставі платіжної інструкції, наданої місцевим фінансовим органом.
13. Головні розпорядники коштів державного бюджету подають Мінцифри інформацію про невикористані залишки коштів за результатами виконання заявниками завдань за напрямами використання коштів, визначеними у пункті 4 цього Порядку.
Пропозиції щодо фінансування інших завдань за рахунок невикористаних залишків коштів включаються до проекту акта Кабінету Міністрів України про розподіл та/або передачу коштів з рахунка Мінцифри.
14. Публічні закупівлі товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану здійснюються відповідно до постанов Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2022 р. № 1275 “Деякі питання здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану” (Офіційний вісник України, 2022 р., № 91, ст. 5666; 2023 р., № 50 ст. 2800) і від 12 жовтня 2022 р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування” (Офіційний вісник України, 2022 р., № 84, ст. 5176), а після припинення або скасування воєнного стану - в установленому законом порядку.
15. На період виконання завдань, спрямованих на забезпечення протидії інформаційним загрозам з боку держави-агресора, кіберзахисту, відновлення та розвитку цифрової інфраструктури держави, на заявників, визначених у пункті 3 цього Порядку, не поширюються встановлені законодавством вимоги щодо отримання, використання, обліку та звітності благодійної допомоги від юридичних та фізичних осіб - резидентів і нерезидентів.
16. Заявники організовують роботу із забезпечення протидії інформаційним загрозам з боку держави-агресора, кіберзахисту, відновлення та розвитку цифрової інфраструктури держави за рахунок коштів та щомісяця не пізніше 8 числа місяця, наступного за звітним, інформують Мінцифри про використання коштів та виконання запланованих завдань за формою згідно з додатком 2.
У разі виникнення залишку коштів після виконання запланованих завдань заявник протягом п’яти робочих днів повертає їх в установленому порядку.
Інформація, подана відповідно до цього пункту, оприлюднюється на офіційному веб-сайті Мінцифри не рідше ніж один раз на місяць.
17. Керівники заявників здійснюють контроль та несуть персональну відповідальність за своєчасність, достовірність і зміст поданих пропозицій та звітних матеріалів.
18. Відображення в первинному та бухгалтерському обліку інформації про отримані (створені) оборотні і необоротні активи, а також відкриття/закриття рахунків, реєстрація та облік бюджетних зобов’язань в органах Казначейства та проведення операцій, пов’язаних із використанням бюджетних коштів, здійснюються в установленому законодавством порядку.
19. Складення та подання фінансової і бюджетної звітності про використання бюджетних коштів, а також контроль за їх цільовим та ефективним витрачанням здійснюються в установленому законодавством порядку.
ПРОПОЗИЦІЯ
для забезпечення протидії інформаційним загрозам з боку держави-агресора, кіберзахисту, відновлення та розвитку цифрової інфраструктури держави
ЗВІТ
про використання коштів для забезпечення протидії інформаційним загрозам з боку держави-агресора, кіберзахисту, відновлення та розвитку цифрової інфраструктури держави”.