ЗАТВЕРДЖЕНО |
ВИМОГИ
до використання приміщень закладів освіти для проведення вступних випробувань, що проводяться з використанням організаційно-технологічних процесів здійснення зовнішнього незалежного оцінювання для вступу на другий (магістерський) рівень вищої освіти
1. Ці Вимоги визначають особливості використання приміщень закладів освіти для проведення вступних випробувань з використанням організаційно-технологічних процесів здійснення зовнішнього незалежного оцінювання.
2. Використання приміщень і обладнання закладів освіти, інших закладів, організацій, установ (далі - заклади освіти), необхідних для роботи пунктів проведення зовнішнього незалежного оцінювання (далі - пункт тестування), у яких проводять вступні випробування з використанням організаційно-технологічних процесів здійснення зовнішнього незалежного оцінювання для вступу на другий (магістерський) рівень вищої освіти (далі - вступне випробування) на території України, здійснюють на безоплатній основі.
Для проведення вступних випробувань у комп’ютерній формі може бути створено пункти тестування за кордоном. У разі їх створення використання приміщень та обладнання закладів, необхідних для роботи таких пунктів тестування, здійснюють на договірних засадах.
3. Пункт тестування має бути розміщено в окремій будівлі або її частині, ізольованій на час проведення вступного випробування.
Межею пункту тестування є зовнішній периметр будівлі (її частини), у якій організовано його роботу.
В умовах воєнного стану, надзвичайної ситуації або надзвичайного стану в приміщенні пункту тестування або біля нього мають бути захисні споруди цивільного захисту (укриття), що можуть забезпечити одночасне перебування в них усіх осіб, які зареєструвалися для проходження вступного випробування (далі - вступники), та працівників пункту тестування, які проходять/проводять тестування під час сесії тестування (зміни, якщо сесія проводиться у дві зміни).
4. Будівлі, споруди та приміщення, у яких створюють пункти тестування, мають відповідати вимогам щодо доступності згідно з державними будівельними нормами та стандартами.
5. Пункти тестування створюють на базі закладів вищої освіти (їх структурних підрозділів), що здійснюють набір на навчання за ступенем вищої освіти магістра (далі - заклади вищої освіти), а також за потреби на базі інших закладів освіти.
Використання бази закладів загальної середньої освіти, закладів професійної (професійно-технічної) освіти, інших закладів освіти комунальної форми власності здійснюють за погодженням з відповідним структурним підрозділом з питань освіти і науки обласних, Київської міської державних адміністрацій (далі - обласні органи управління освітою).
6. Назва пункту тестування має збігатися з найменуванням закладу освіти, у якому його створено.
За наявності в закладі освіти окремих корпусів пункт тестування може бути створено в кожному з них. У назві такого пункту тестування необхідно зазначати номер/назву корпусу.
Створення в приміщенні закладу освіти двох пунктів тестування можливе за умови забезпечення окремого входу до кожного з них та позначення їх меж на час проведення вступного випробування. У назві таких пунктів тестування потрібно зазначати індекси 1 та 2, відокремлюючи їх від іншої частини назви скісною рискою «/».
7. Адресою пункту тестування є місцезнаходження закладу освіти (корпусу).
8. Пункти тестування для проведення основної сесії вступного випробування створюються в:
1) обласних центрах, містах Києві, Севастополі, Сімферополі;
2) інших містах (за потреби), визначених Українським центром оцінювання якості освіти (далі - Український центр);
3) населених пунктах, розташованих у передмістях міст, зазначених у підпункті 1 цього пункту (за потреби), умови транспортного сполучення з якими та відстань до яких максимально наближені до наявних у відповідному обласному центрі (містах Києві, Севастополі, Сімферополі) - пункти тестування в цих населених пунктах створюють за наявності погодження з Українським центром.
В умовах воєнного стану, надзвичайної ситуації або надзвичайного стану перелік населених пунктів, у яких проводиться основна сесія вступних випробувань, визначає Міністерство освіти і науки України з урахуванням безпекової ситуації згідно з пропозиціями обласних органів управління освітою.
9. Пункти тестування для проведення додаткових сесій вступних випробувань створюють у містах, де розташовані регіональні центри оцінювання якості освіти (далі - регіональний центр).
Пункти тестування для проведення спеціально організованої сесії єдиного вступного іспиту створюють в обласних центрах, містах Києві, Севастополі, Сімферополі.
10. Відповідальними за підготовку приміщень пункту тестування до проведення вступних випробувань є керівник відповідного закладу освіти та відповідальний за пункт проведення зовнішнього оцінювання.
11. Мережу пунктів тестування формують для проведення кожного тестування (у певний день або зміну, якщо тестування в певний день проводиться у дві зміни).
II. Додаткові вимоги у разі проведення вступних випробувань у письмовій (бланковій) формі
1. Пункти тестування повинні мати аудиторії, у яких мають бути:
3) 15 столів і 15 стільців для вступників;
4) стіл і 2 стільці для інструктора та старшого інструктора;
5) 1-2 стільці для осіб, уповноважених на здійснення спостереження або контролю за проведенням вступного випробування;
6) місце для особистих речей вступників (стіл, стільці тощо).
У пунктах тестування, крім аудиторії з 15 робочими місцями, можуть бути сформовані аудиторії на 30 або 45 робочих місць, у яких передбачено розміщення двох або трьох стандартних аудиторій по 15 робочих місць у кожній.
2. Мережу пунктів тестування затверджує регіональний центр за поданням закладів вищої освіти, а також за потреби обласних органів управління освітою (у разі використання бази закладів загальної середньої освіти, закладів професійної (професійно-технічної) освіти, інших закладів освіти комунальної форми власності) не пізніше ніж за три тижні до початку проведення вступних випробувань.
3. Подання закладів вищої освіти щодо створення пунктів тестування має відповідати кількісним показникам, зазначеним у замовленні регіонального центру.
Якщо заклад вищої освіти не може виконати в повному обсязі замовлення регіонального центру - він надає подання щодо створення пункту(ів) тестування із загальною кількістю робочих місць в аудиторіях, які відповідають нормам пункту 1 цього розділу, не меншою за кількість випускників цього закладу, що завершують у рік проведення вступних випробувань здобуття першого (бакалаврського) рівня вищої освіти за спеціальностями галузей знань, для яких передбачено проведення вступних випробувань для вступу на другий (магістерський) рівень вищої освіти.
Подання може включати пропозиції щодо створення пунктів тестування на власній базі та/або базі відокремленого(их) структурного(их) підрозділу(ів) закладу вищої освіти, іншого закладу освіти (за його згодою).
4. Мережу пунктів тестування формують із дотриманням такої вимоги: наповнюваність пункту тестування становить, як правило, 180-360 вступників (допустима менша наповнюваність, якщо кількість вступників, які вибрали для проходження вступного випробування певний населений пункт, менша ніж 180).
5. Інформація про заклади освіти, включені до мережі пунктів тестування, надавана профільними закладами вищої освіти, а також обласними органами управління освітою (у разі використання бази закладів загальної середньої освіти, закладів професійної (професійно-технічної) освіти, інших закладів вищої освіти комунальної форми власності), має бути введена до інформаційно-комунікаційної системи Українського центру оцінювання якості освіти (далі - ІКС УЦОЯО) і містити такі дані:
3) прізвище, ім’я, по батькові (за наявності) керівника закладу;
4) прізвище, ім’я, по батькові (за наявності) відповідального за пункт проведення зовнішнього оцінювання;
5) номери контактних телефонів;
6) адресу електронної пошти для листування з регіональним центром (за наявності);
7) кількість приміщень, що можуть бути використані як аудиторії для вступного випробування;
8) кількість аудиторій на першому поверсі;
9) кількість аудиторій на 30 робочих місць;
10) кількість аудиторій на 45 робочих місць;
12) підтвердження наявності/відсутності:
кімнати для зберігання контейнерів з матеріалами вступного випробування;
кімнати для відповідального за пункт проведення зовнішнього незалежного оцінювання;
кімнати для медичного працівника;
внутрішнього туалету, обладнаного універсальною кабіною, доступною для осіб, які пересуваються на кріслах колісних, відповідно до ДБН В.2.2-17:2006 «Доступність будинків і споруд для маломобільних груп населення»;
столів, придатних для письма на інвалідному візку;
зовнішніх сходів і пандуса(ів), обладнаних поручнями з урахуванням технічних вимог до опорних стаціонарних пристроїв відповідно до ДБН В.2.2-17:2006 «Доступність будинків і споруд для маломобільних груп населення».
III. Додаткові вимоги у разі проведення вступних випробувань у комп’ютерній формі
1. Пункти тестування створюють на базі закладів освіти, які технічно можуть забезпечити проведення в них комп’ютерного онлайн-тестування та відповідають вимогам, зазначеним у цьому розділі.
2. Наповнюваність пункту тестування під час проведення певного тестування становить 30-60 вступників. В інших випадках задіяння пункту тестування для проведення відповідного тестування здійснюють за погодженням з Українським центром.
3. У приміщенні, де розміщено пункт тестування, мають бути:
1) аудиторії з робочими місцями для вступників;
2) робоче місце відповідального за пункт проведення зовнішнього оцінювання в окремій кімнаті, облаштоване персональним комп’ютером (далі - ПК), під’єднаним до мережі Інтернет, принтером та за можливості сканером;
3) резервний(і) ПК, встановлений(і) зазвичай в останній аудиторії та під’єднаний(і) до мережі Інтернет, з позначкою «Резерв». Пункт тестування має право встановлювати резервний(і) ПК з позначкою «Резерв» в кожній з аудиторій.
4. У кожній аудиторії пункту тестування мають бути:
1) 10-20 робочих місць для вступників, облаштованих ПК, під’єднаними до мережі Інтернет (допустимо 5-9 робочих місць за погодженням з Українським центром);
2) робоче місце старшого інструктора, облаштоване ПК, під’єднаним до мережі Інтернет;
4) місце для особистих речей вступників (стіл, стільці тощо).
5. Мережу пунктів тестування затверджує регіональний центр спільно з відповідним обласним органом управління освітою.
Мережу пунктів тестування за межами України (у країнах, перелік яких затверджено Міністерством освіти і науки України) формують та затверджують регіональні центри, визначені Українським центром.
6. Формування мережі пунктів тестування на території України передбачає такі етапи:
1) затвердження Міністерством освіти і науки України переліку адміністративно-територіальних одиниць України, на території яких буде створено пункти тестування;
2) підготовка регіональним центром замовлення на формування мережі пунктів тестування з урахуванням кількості вступників, кількості запланованих тестувань у межах основної/додаткової сесії, визначених Українським центром квот допустимого навантаження на одне тестування;
3) подання закладами вищої освіти до відповідного обласного органу управління освітою пропозицій щодо створення пунктів тестування на їхній базі з урахуванням:
кількості випускників цих закладів, що завершують у рік проведення вступних випробувань здобуття першого (бакалаврського) рівня вищої освіти за спеціальностями галузей знань, для яких передбачено проведення вступних випробувань для вступу на другий (магістерський) рівень вищої освіти;
забезпеченості комп’ютерною технікою;
4) підготовка обласним органом управління освітою проєкту мережі пунктів тестування, що має відповідати кількісним показникам, зазначеним у замовленні регіонального центру, та її подання до регіонального центру;
5) узгодження між обласним органом управління освітою та регіональним центром мережі пунктів тестування;
6) затвердження мережі пунктів тестування регіональним центром спільно з обласним органом управління освітою.
7. Інформація про заклади освіти, включені до мережі пунктів тестування, має бути введена до ІКС УЦОЯО і містити такі дані:
1) найменування закладу освіти;
2) місцезнаходження закладу освіти;
3) прізвище, ім’я, по батькові (за наявності) керівника закладу освіти;
4) прізвище, ім’я, по батькові (за наявності) відповідального за пункт проведення зовнішнього оцінювання;
5) номери контактних телефонів керівника закладу освіти та відповідального за пункт проведення зовнішнього оцінювання;
6) адреса електронної пошти для листування з регіональним центром;
7) кількість приміщень, що можуть бути використані як аудиторії для тестування;
8) кількість робочих місць вступників, облаштованих ПК, під’єднаними до мережі Інтернет;
9) кількість робочих місць, розташованих на першому поверсі;
10) кількість резервних ПК, які можуть бути використані в разі потреби;
11) кількість робочих місць персоналу, облаштованих ПК, під’єднаними до мережі Інтернет;
12) підтвердження наявності/відсутності кімнати для медичного працівника.