Деякі питання надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на облаштування безпечних умов у закладах загальної середньої освіти
{Із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
№ 716 від 14.07.2023}
Відповідно до частини другої статті 97, частини шостої статті 108 Бюджетного кодексу України Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити Порядок та умови надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на облаштування безпечних умов у закладах загальної середньої освіти, що додаються.
2. Здійснити розподіл обсягу субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на облаштування безпечних умов у закладах загальної середньої освіти у 2023 році згідно з додатком.
3. Міністерству фінансів забезпечити внесення змін до розпису державного бюджету.
ПОРЯДОК ТА УМОВИ
надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на облаштування безпечних умов у закладах загальної середньої освіти
1. Ці Порядок та умови визначають механізм надання та використання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на облаштування безпечних умов у закладах загальної середньої освіти (далі - субвенція).
2. Головним розпорядником субвенції є МОН.
Розпорядники субвенції за місцевими бюджетами визначаються рішеннями про такі бюджети відповідно до законодавства.
3. Субвенція спрямовується виключно на реалізацію проектів, пов’язаних із будівництвом, реконструкцією, реставрацією та капітальним ремонтом захисних споруд цивільного захисту у закладах загальної середньої освіти (зокрема виготовлення проектної (проектно-кошторисної) документації у разі її відсутності) відповідно до вимог ДБН В. 2. 2. 5-97 “Захисні споруди цивільного захисту”, Порядку створення, утримання фонду захисних споруд цивільного захисту, виключення таких споруд із фонду та ведення його обліку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10 березня 2017 р. № 138 (Офіційний вісник України, 2017 р., № 24, ст. 682; 2023 р., № 23, ст. 1298), та наказу МВС від 9 липня 2018 р. № 579 “Про затвердження вимог з питань використання та обліку фонду захисних споруд цивільного захисту” (далі - проекти). Під час воєнного стану в Україні за обґрунтованим поданням засновника закладу загальної середньої освіти, рішенням начальника обласної, Київської міської військової адміністрації субвенція в межах її обсягу, передбаченого для відповідного місцевого бюджету додатком, може бути спрямована на реалізацію проектів, пов’язаних з будівництвом, реконструкцією, реставрацією та капітальним ремонтом інших об’єктів, що становлять фонд захисних споруд цивільного захисту закладів загальної середньої освіти.
{Абзац перший пункту 3 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 716 від 14.07.2023}
Під час проектування і будівництва захисних споруд цивільного захисту та реконструкції чи капітального ремонту інших об’єктів, що становлять фонд захисних споруд цивільного захисту у закладах загальної середньої освіти необхідно дотримуватися вимог містобудівного законодавства, будівельних норм, нормативних документів, обов’язковість застосування яких встановлена законодавством, щодо забезпечення доступності і безпеки об’єктів для маломобільних груп населення, зокрема осіб з інвалідністю, енергоефективності, укриття населення в об’єктах фонду захисних споруд цивільного захисту, інженерно-технічних заходів цивільного захисту, вимог пожежної та техногенної безпеки.
{Абзац другий пункту 3 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 716 від 14.07.2023}
4. Субвенція спрямовується на реалізацію проектів у разі дотримання таких умов:
загальна чисельність учнів опорних закладів освіти (без урахування їх чисельності у філіях) становить не менше 200 осіб, а інших закладів загальної середньої освіти - не менше 350 осіб;
реалізація проекту здійснюється на засадах співфінансування з місцевих бюджетів, визначених пунктом 5 цих Порядку та умов, при цьому джерелами співфінансування з місцевих бюджетів не можуть бути кошти державного фонду регіонального розвитку та міжбюджетних трансфертів із державного бюджету місцевим бюджетам;
реалізація проекту спрямована на збільшення кількості здобувачів загальної середньої освіти, які можуть навчатися за очною формою в закладі та для яких можна забезпечити одночасне укриття в об’єкті, що становить фонд захисних споруд цивільного захисту, у разі виникнення надзвичайної ситуації, а також приведення існуючих об’єктів, що становлять фонд захисних споруд цивільного захисту, які не використовуються закладами освіти, у відповідність з вимогами нормативно-правових актів у сфері регулювання містобудівної діяльності та цивільного захисту;
{Пункт 4 доповнено новим абзацом згідно з Постановою КМ № 716 від 14.07.2023}
заклад освіти, в якому планується будівництво, реконструкція, реставрація або капітальний ремонт об’єктів, що становлять фонд захисних споруд цивільного захисту, не має захисних споруд цивільного захисту чи найпростіших укриттів або має такі споруди, які потребують капітального ремонту чи реконструкції;
{Абзац п'ятий пункту 4 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 716 від 14.07.2023}
завершення реалізації проекту до кінця поточного року.
Обов’язковою умовою фінансування за рахунок субвенції є попереднє спрямування коштів місцевих бюджетів за цільовим призначенням у частині співфінансування.
5. Використання субвенції здійснюється на засадах співфінансування:
для обласних бюджетів та бюджетів міських територіальних громад з індексом податкоспроможності більше 1,1: не більш як 70 відсотків - за рахунок субвенції та не менш як 30 відсотків - за рахунок коштів місцевих бюджетів;
для бюджету м. Києва - не більш як 70 відсотків за рахунок субвенції та не менш як 30 відсотків за рахунок коштів місцевого бюджету;
{Пункт 5 доповнено новим абзацом згідно з Постановою КМ № 716 від 14.07.2023}
для бюджетів сільських та селищних територіальних громад з індексом податкоспроможності більше 1,1: не більш як 80 відсотків - за рахунок субвенції та не менш як 20 відсотків - за рахунок коштів місцевих бюджетів;
для бюджетів місцевого самоврядування з індексом податкоспроможності 1,1 та менше: не більш як 90 відсотків - за рахунок субвенції та не менш як 10 відсотків - за рахунок коштів місцевих бюджетів;
для бюджетів місцевого самоврядування, з яких здійснюється фінансування закладів, що розташовані в селах (селищах), які мають статус гірських населених пунктів: не більш як 95 відсотків - за рахунок субвенції та не менш як 5 відсотків - за рахунок коштів місцевих бюджетів.
Співфінансування з місцевих бюджетів здійснюється згідно з розписом місцевих бюджетів.
6. Місцеві ради, районні у м. Києві держадміністрації та військові адміністрації (далі - місцеві ради), не пізніше семи робочих днів з дня набрання чинності цими Порядком та умовами, подають до обласних, Київської міської держадміністрацій (військових адміністрацій) проектні заявки за формою згідно з додатком 1.
{Абзац перший пункту 6 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 716 від 14.07.2023}
До проектних заявок додаються:
гарантійний лист місцевої ради про дотримання нею умов щодо забезпечення реалізації проекту на умовах співфінансування з місцевого бюджету в обсязі не менш як визначено пунктом 5 цих Порядку та умов, своєчасного використання субвенції в повному обсязі, завершення реалізації проекту до кінця поточного року та забезпечення архітектурної доступності для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення. У разі подання заявки уповноваженим структурним підрозділом обласної, Київської міської держадміністрації (військової адміністрації) та районною в м. Києві держадміністрацією гарантійний лист не надається;
{Абзац третій пункту 6 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 716 від 14.07.2023}
копія акта (наказу, розпорядження, рішення) про затвердження проектної документації (у разі наявності);
картка закладу загальної середньої освіти згідно з додатком 2;
фотографії, що фіксують поточний стан будівлі (її частини), споруди закладу загальної середньої освіти, що потребують облаштування.
Проектна заявка та гарантійний лист підписуються сільським, селищним, міським головою, керівником відповідної місцевої ради, начальником військової адміністрації чи керівником уповноваженого структурного підрозділу обласної, Київської міської держадміністрації (військової адміністрації), головою районної у м. Києві держадміністрації чи уповноваженою особою. Копія документа, що підтверджує повноваження уповноваженої особи підписувати проектну заявку та гарантійний лист, додається до проектної заявки.
{Абзац сьомий пункту 6 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 716 від 14.07.2023}
7. Обласні, Київська міська держадміністрації (військові адміністрації) проводять перевірку поданих документів на відповідність пунктам 3-6 цих Порядку та умов і за результатами перевірки формують та затверджують перелік проектів за формою згідно з додатком 3 не пізніше 15 робочих днів з дня набрання чинності цими Порядком та умовами.
Перелік проектів формується з урахуванням пропозицій щодо пріоритетних проектів, які відповідають умовам, визначеним пунктом 4 цих Порядку та умов.
Обсяг субвенції у загальній вартості включених до переліку проектів не може перевищувати обсягу коштів, розподілених для регіону.
Під час формування переліку проектів обласні, Київська міська держадміністрації (військові адміністрації) враховують:
територіальну наближеність закладу загальної середньої освіти до зони бойових дій та адміністративного кордону України;
ступінь безбар’єрності закладу загальної середньої освіти;
загальну чисельність учнів у закладі загальної середньої освіти;
реалістичність завершення реалізації проекту до кінця поточного року, зокрема наявність затвердженої проектно-кошторисної документації;
обсяг співфінансування з місцевого бюджету.
Під час формування переліку проектів обласні держадміністрації (військові адміністрації) можуть звертатися до місцевих рад із пропозицією щодо збільшення обсягу співфінансування з місцевого бюджету.
{Абзац десятий пункту 7 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 716 від 14.07.2023}
Обласні держадміністрації (військові адміністрації) здійснюють розподіл субвенції між обласним бюджетом та бюджетами територіальних громад відповідно до затвердженого переліку проектів.
{Абзац одинадцятий пункту 7 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 716 від 14.07.2023}
8. Видатки, пов’язані з фінансуванням за рахунок субвенції об’єктів капітального будівництва, здійснюються відповідно до Порядку державного фінансування капітального будівництва, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2001 р. № 1764 (Офіційний вісник України, 2001 р., № 52, ст. 2374), Порядку прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 р. № 461 (Офіційний вісник України, 2011 р., № 32, ст. 1359; 2015 р., № 78, ст. 2599).
9. Проектна документація готується відповідно до вимог Порядку затвердження проектів будівництва і проведення їх експертизи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 травня 2011 р. № 560 (Офіційний вісник України, 2011 р., № 41, ст. 1674).
Титули об’єктів затверджуються відповідно до Порядку затвердження титулів об’єктів, будівництво яких здійснюється із залученням бюджетних коштів, коштів державних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 8 вересня 1997 р. № 995 (Офіційний вісник України, 1997 р., число 37, с. 17; 2015 р., № 97, ст. 3320).
Казначейство перераховує субвенцію відповідно до Порядку перерахування міжбюджетних трансфертів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15 грудня 2010 р. № 1132 (Офіційний вісник України, 2010 р., № 96, ст. 3399; 2015 р., № 7, ст. 161), і Порядку казначейського обслуговування державного бюджету за витратами, затвердженого наказом Мінфіну від 24 грудня 2012 р. № 1407.
10. Закупівля товарів, робіт і послуг здійснюється в установленому законом порядку.
Попередня оплата товарів, робіт і послуг, що закуповуються за рахунок субвенції, здійснюється у порядку, передбаченому законодавством.
11. Відображення у первинному та бухгалтерському обліку інформації про отримані (створені) оборотні і необоротні активи, а також відкриття рахунків, реєстрація, облік бюджетних зобов’язань в органах Казначейства та операції, пов’язані з використанням субвенції, здійснюються в установленому законодавством порядку.
12. Складення та подання фінансової і бюджетної звітності про використання субвенції, а також контроль за її цільовим та ефективним витрачанням здійснюються в установленому законодавством порядку.
13. Розпорядники субвенції за місцевими бюджетами подають обласним, Київській міській держадміністраціям (військовим адміністраціям):
звіт про використання субвенції та коштів місцевих бюджетів (на умовах співфінансування) і фотографії, в яких зафіксовано стан реалізації проектів, - щомісяця до 5 числа наступного місяця починаючи з червня звітного року;
звіт про завершення реалізації проектів, що включає інформацію про проведення оплати за отримані товари, виконані роботи і надані послуги та отримання декларації про готовність об’єкта до експлуатації (для проектів, пов’язаних із проведенням капітального ремонту, реконструкції), - не пізніше 25 грудня звітного року.
14. Обласні, Київська міська держадміністрації (військові адміністрації) подають щомісяця до 10 числа наступного місяця починаючи з червня звітного року МОН звіт про використання субвенції за формою згідно з додатком 4.
15. МОН інформує щомісяця до 30 числа наступного місяця починаючи з червня звітного року Мінфін про кількість об’єктів, що планується облаштувати захисними спорудами цивільного захисту до кінця звітного року, про кількість завершених об’єктів, а також про використання субвенції та коштів місцевих бюджетів (на умовах співфінансування).
КАРТКА
закладу загальної середньої освіти
ПЕРЕЛІК
проектів, передбачених пунктом 3 Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на облаштування безпечних умов у закладах загальної середньої освіти
ЗВІТ
департаменту про використання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на облаштування безпечних умов у закладах загальної середньої освіти
РОЗПОДІЛ
обсягу субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на облаштування безпечних умов у закладах загальної середньої освіти у 2023 році
Код бюджету | Назва місцевого бюджету адміністративно-територіальної одиниці | Обсяг субвенції (тис. гривень) |
0210000000 | Обласний бюджет Вінницької області | 30 820 |
0310000000 | Обласний бюджет Волинської області | 47 163 |
0410000000 | Обласний бюджет Дніпропетровської області | 154 744 |
0510000000 | Обласний бюджет Донецької області | 23 624 |
0610000000 | Обласний бюджет Житомирської області | 45 011 |
0710000000 | Обласний бюджет Закарпатської області | 17 470 |
0810000000 | Обласний бюджет Запорізької області | 34 865 |
0910000000 | Обласний бюджет Івано-Франківської області | 20 887 |
1010000000 | Обласний бюджет Київської області | 163 427 |
1110000000 | Обласний бюджет Кіровоградської області | 31 090 |
1210000000 | Обласний бюджет Луганської області | 6 031 |
1310000000 | Обласний бюджет Львівської області | 29 878 |
1410000000 | Обласний бюджет Миколаївської області | 102 147 |
1510000000 | Обласний бюджет Одеської області | 100 922 |
1610000000 | Обласний бюджет Полтавської області | 54 996 |
1710000000 | Обласний бюджет Рівненської області | 50 574 |
1810000000 | Обласний бюджет Сумської області | 72 305 |
1910000000 | Обласний бюджет Тернопільської області | 21 272 |
2010000000 | Обласний бюджет Харківської області | 224 676 |
2110000000 | Обласний бюджет Херсонської області | 15 499 |
2210000000 | Обласний бюджет Хмельницької області | 47 790 |
2310000000 | Обласний бюджет Черкаської області | 40 391 |
2410000000 | Обласний бюджет Чернівецької області | 25 037 |
2510000000 | Обласний бюджет Чернігівської області | 57 747 |
2600000000 | Бюджет м. Києва | 81 634 |
_______ |
|