Про затвердження Порядку використання коштів фонду ліквідації наслідків збройної агресії
{Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ
№ 323 від 11.04.2023
№ 493 від 16.05.2023
№ 707 від 11.07.2023
№ 858 від 21.07.2023
№ 869 від 15.08.2023
№ 1029 від 12.09.2023
№ 1114 від 27.10.2023
№ 1145 від 03.11.2023
№ 1373 від 22.12.2023}
{Установити, що під час реалізації експериментального проекту щодо відновлення населених пунктів, які постраждали внаслідок збройної агресії Російської Федерації, пункти 3, 6-11 Порядку, затвердженого цією Постановою, не застосовуються згідно з Постановою КМ № 382 від 25.04.2023}
{Установити, що під час реалізації експериментального проекту з будівництва магістральних водогонів Карачунівське водосховище - Кривий Ріг - Південне водосховище, Марганець - Нікополь, Хортиця (ДВС2) - Томаківка, положення пунктів 3, 6-11 Порядку, затвердженого цією Постановою, не застосовуються згідно з Постановою КМ № 566 від 06.06.2023}
{Установити, що під час виконання Порядку використання коштів фонду ліквідації наслідків збройної агресії, що спрямовуються на відновлення пошкоджених/зруйнованих об’єктів нерухомого майна житлового призначення внаслідок підриву греблі Каховської гідроелектростанції в результаті збройної агресії Російської Федерації та надання компенсації за такі об’єкти, пункти 3, 6-8, 15, 17 Порядку, затвердженого цією Постановою, не застосовуються згідно з Постановою КМ № 609 від 16.06.2023, з урахуванням змін, внесених Постановою КМ № 696 від 07.07.2023}
{Установити, що під час реалізації експериментального проекту щодо будівництва, ремонту та інших інженерно-технічних заходів із захисту об’єктів критичної інфраструктури паливно-енергетичного сектору критичної інфраструктури пункти 3, 6-11 та 15 Порядку, затвердженого цією Постановою, не застосовуються згідно з Постановою КМ № 1482 від 27.12.2022, з урахуванням змін внесених Постановою КМ № 617 від 19.06.2023}
Кабінет Міністрів України постановляє:
Затвердити Порядок використання коштів фонду ліквідації наслідків збройної агресії, що додається.
ПОРЯДОК
використання коштів фонду ліквідації наслідків збройної агресії
1. Цей Порядок визначає механізм використання коштів фонду ліквідації наслідків збройної агресії (далі - фонд), який створюється у складі спеціального фонду Державного бюджету України за рахунок надходжень, передбачених Законом України “Про Державний бюджет України на 2023 рік”, з метою ліквідації наслідків (у тому числі гуманітарних, соціальних, економічних), спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України.
2. Кошти фонду спрямовуються на:
1) будівництво (нове будівництво, реконструкцію, реставрацію, капітальний ремонт) громадських будинків та споруд (з урахуванням вимог безпеки щодо захисних споруд цивільного захисту та військових об’єктів (споруд, будинків, позицій, казарм, складів, доріг тощо), захисних споруд цивільного захисту та військових об’єктів (споруд, будинків, позицій, казарм, складів, доріг тощо);
2) будівництво об’єктів інфраструктури, зокрема пов’язаних з наданням послуг з водопостачання, водовідведення, виробництва теплової енергії, теплопостачання, електропостачання;
3) нове будівництво, реконструкцію, капітальний ремонт, розроблення проектної (проектно-кошторисної) документації будівель для забезпечення житлом внутрішньо переміщених осіб та осіб, які втратили його внаслідок воєнних дій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України;
4) розроблення проектної (проектно-кошторисної) документації для об’єктів, які зруйновані внаслідок збройної агресії Російської Федерації проти України;
5) будівництво, ремонт та інші інженерно-технічні заходи із захисту об’єктів критичної інфраструктури;
6) закупівлю шкільних автобусів, спеціального транспорту для закладів охорони здоров’я та комунальних підприємств з благоустрою територій;
7) компенсацію за знищений/пошкоджений об’єкт житлового призначення (у тому числі будинки дачні та садові);
8) відновлення пошкоджених об’єктів житлового (у тому числі будинки дачні та садові) та громадського призначення;
9) нове будівництво об’єктів житлового призначення для осіб, які втратили житло внаслідок воєнних дій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України, розроблення та експертизу проектної документації на будівництво таких об’єктів;
10) будівництво (нове будівництво, реконструкцію, реставрацію, капітальний ремонт, розроблення проектної (проектно-кошторисної) документації, поточний ремонт) закладів охорони здоров’я для забезпечення надання медичної та реабілітаційної допомоги особам, постраждалим внаслідок збройної агресії Російської Федерації проти України.
{Пункт 2 доповнено підпунктом 10 згідно з Постановою КМ № 1114 від 27.10.2023}
У виняткових випадках кошти фонду ліквідації наслідків збройної агресії можуть спрямовуватися на задоволення потреб сектору оборони в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
{Пункт 2 в редакції Постанови КМ № 323 від 11.04.2023}
21. Для цілей цього Порядку розроблення проектної (проектно-кошторисної) документації для об’єктів, які зруйновані внаслідок збройної агресії Російської Федерації проти України, передбачає розроблення проектної документації на нове будівництво (для знищених об’єктів) та/або розроблення проектної документації на реконструкцію та капітальний ремонт (для пошкоджених об’єктів).
{Порядок доповнено пунктом 21 згідно з Постановою КМ № 869 від 15.08.2023}
3. Виділення коштів фонду за напрямами, передбаченими пунктом 2 цього Порядку, здійснюється з урахуванням таких умов:
1) створення, приріст, оновлення (нове будівництво, реконструкція, реставрація, капітальний ремонт), придбання основних фондів комунальної або державної власності (крім підпунктів 7-9 пункту 2 цього Порядку (за винятком об’єктів громадського призначення, передбачених підпунктом 8 пункту 2 цього Порядку);
{Підпункт 1 пункту 3 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 323 від 11.04.2023}
2) регіони та територіальні громади, яким виділяються кошти фонду, віднесено до території відновлення як одного з функціональних типів територій відповідно до Закону України “Про засади державної регіональної політики” (крім підпункту 7 пункту 2 цього Порядку);
{Підпункт 2 пункту 3 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 323 від 11.04.2023}
3) проекти (об’єкти, заходи), на які виділяються кошти фонду за напрямами, передбаченими цим Порядком, включено до регіонального плану відновлення та розвитку, затвердженого у встановленому порядку (крім підпункту 7 пункту 2 цього Порядку);
{Підпункт 3 пункту 3 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 323 від 11.04.2023}
4) спроможність суб’єктів, на фінансування об’єктів яких залучаються кошти фонду, забезпечувати подальше власне фінансування та їх утримання (крім підпунктів 7-9 пункту 2 цього Порядку (за винятком об’єктів громадського призначення, передбачених підпунктом 8 пункту 2 цього Порядку);
{Підпункт 4 пункту 3 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 323 від 11.04.2023}
5) проекти (об’єкти, заходи), на які виділяються кошти фонду за напрямами, передбаченими цим Порядком, розташовані на території, віддаленій не менше ніж на 30 кілометрів від територій активних бойових дій, територій, тимчасово окупованих Російською Федерацією (крім напряму, передбаченого підпунктом 7 пункту 2 цього Порядку);
{Підпункт 5 пункту 3 в редакції Постанови КМ № 323 від 11.04.2023; із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 858 від 21.07.2023}
6) у разі наявності затвердженої програми комплексного відновлення області, програми комплексного відновлення території територіальної громади (її частини) відповідно до Порядку розроблення, проведення громадського обговорення, погодження програм комплексного відновлення області, території територіальної громади (її частини) та внесення змін до них, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 жовтня 2022 р. № 1159 (Офіційний вісник України, 2022 р., № 83, ст. 5107), (крім підпункту 7 пункту 2 цього Порядку);
{Пункт 3 доповнено підпунктом 6 згідно з Постановою КМ № 323 від 11.04.2023}
7) проекти (об’єкти, заходи), на які виділяються кошти фонду за напрямами, передбаченими цим Порядком, включено до плану виконання програми комплексного відновлення області та/або програми комплексного відновлення території територіальної громади (її частини) у разі її затвердження в установленому порядку (крім підпункту 7 пункту 2 цього Порядку);
{Пункт 3 доповнено підпунктом 7 згідно з Постановою КМ № 323 від 11.04.2023}
8) надана за рахунок коштів фонду компенсація за пошкоджений об’єкт житлового призначення (у тому числі будинки дачні та садові), передбачена підпунктом 7 пункту 2 цього Порядку, спрямовується на придбання будівельної продукції з метою виконання поточного чи капітального ремонту самостійно отримувачем компенсації або шляхом замовлення виконання відповідних послуг та робіт.
{Пункт 3 доповнено новим абзацом згідно з Постановою КМ № 493 від 16.05.2023}
Умови, передбачені підпунктами 2 і 3 цього пункту, застосовуються через шість місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.
{Пункт 3 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 323 від 11.04.2023}
Умови, передбачені підпунктами 6 і 7 цього пункту, застосовуються з дати набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 11 квітня 2023 р. № 323 “Деякі питання використання коштів фонду ліквідації наслідків збройної агресії”, але не більше шести місяців з дати припинення або скасування воєнного стану в Україні.
{Пункт 3 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 323 від 11.04.2023}
Умови, передбачені підпунктами 1-3, 6-8 цього пункту, не застосовуються за напрямом, визначеним у підпункті 5 пункту 2 цього Порядку, в частині будівництва, ремонту та інших інженерно-технічних заходів із захисту об’єктів системи передачі.
{Пункт 3 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 707 від 11.07.2023}
4. Будівлі, збудовані, реконструйовані, капітально відремонтовані згідно з підпунктом 3 пункту 2 цього Порядку, включаються до фондів житла для тимчасового проживання.
Такі будівлі приймаються в установленому порядку в експлуатацію, призначаються та є придатними для постійного проживання у зазначених будівлях (без необхідності проведення поточного/капітального ремонту). У будівлях мають бути виконані всі передбачені проектною документацією роботи згідно з будівельними нормами, стандартами і правилами, а також усі оздоблювальні роботи, необхідні для забезпечення постійного проживання у житлових приміщеннях цих будівель.
Житлові приміщення будівель забезпечуються меблями та необхідним побутовим обладнанням для забезпечення постійного проживання в них.
Надання і користування житловими приміщеннями будівель, зазначеними у цьому пункті, здійснюються відповідно до Порядку формування фондів житла, призначеного для тимчасового проживання, обліку та надання такого житла для тимчасового проживання внутрішньо переміщених осіб, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 квітня 2022 р. № 495 “Деякі заходи з формування фондів житла, призначеного для тимчасового проживання внутрішньо переміщених осіб” (Офіційний вісник України, 2022 р., № 39, ст. 2083).
5. Компенсація, передбачена підпунктом 7 пункту 2 цього Порядку, надається відповідно до законодавства, зокрема Порядку надання компенсації для відновлення окремих категорій об’єктів нерухомого майна, пошкоджених внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації, з використанням електронної публічної послуги “єВідновлення”, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 квітня 2023 р. № 381 (Офіційний вісник України, 2023 р., № 47, ст. 2546), та Порядку надання компенсації за знищені об’єкти нерухомого майна, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 травня 2023 р. № 600 (Офіційний вісник України, 2023 р., № 60, ст. 3382), громадянам України, відповідні об’єкти житлового призначення (у тому числі будинки дачні та садові) яких знищено/пошкоджено внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України.
{Пункт 5 в редакції Постанови КМ № 323 від 11.04.2023; із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 493 від 16.05.2023, № 1145 від 03.11.2023}
6. Звернення про виділення коштів фонду (далі - звернення) подаються центральними органами виконавчої влади, обласними, Київською міською держадміністраціями (обласними військово-цивільними, військовими, Київською міською військовою адміністраціями), оператором системи передачі (далі - заявники):
{Абзац перший пункту 6 із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 323 від 11.04.2023, № 707 від 11.07.2023}
за напрямами, визначеними у підпунктах 1-6, 8, 9 (за винятком об’єктів критичної інфраструктури, пов’язаних з наданням послуг електропостачання, закупівлі шкільних автобусів, спеціального транспорту для закладів охорони здоров’я) пункту 2 цього Порядку, - до Мінінфраструктури;
{Абзац другий пункту 6 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 323 від 11.04.2023}
за напрямами, визначеними у підпункті 2 (у частині об’єктів критичної інфраструктури, пов’язаних з наданням послуг електропостачання) та підпункті 5 (у частині будівництва, ремонту та інших інженерно-технічних заходів із захисту об’єктів системи передачі) пункту 2 цього Порядку, - до Міненерго;
{Абзац третій пункту 6 із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 323 від 11.04.2023, № 707 від 11.07.2023}
за напрямом, визначеним у підпункті 6 (у частині закупівлі шкільних автобусів) пункту 2 цього Порядку, - до МОН;
{Абзац четвертий пункту 6 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 323 від 11.04.2023}
за напрямом, визначеним у підпункті 6 (у частині закупівлі спеціального транспорту для закладів охорони здоров’я) пункту 2 цього Порядку, - до МОЗ;
{Абзац п'ятий пункту 6 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 323 від 11.04.2023}
відповідно до абзацу одинадцятого пункту 2 цього Порядку - до Міноборони.
{Пункт 6 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 323 від 11.04.2023}
Звернення про виділення коштів фонду за напрямами, визначеними у підпунктах 1-6, 8, 9 пункту 2 цього Порядку органи місцевого самоврядування подають обласним державним адміністраціям (військовим адміністраціям). Обласні державні адміністрації (військові адміністрації) приймають звернення про виділення коштів фонду і додані до них матеріали від органів місцевого самоврядування та перевіряють їх на комплектність і формують звернення заявників щодо виділення коштів фонду з переліком проектів (об’єктів, заходів) у розрізі регіонів з відповідними обґрунтуваннями, поясненнями та фінансово-економічними розрахунками.
{Пункт 6 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 323 від 11.04.2023}
Проекти (об’єкти, заходи), які пропонуються реалізовувати за рахунок коштів фонду за напрямами, визначеними пунктом 2 цього Порядку, розробляються, зважаючи на пріоритетність їх реалізації і задоволення першочергових потреб населення та з урахуванням Методичних рекомендацій щодо пріоритизації проектів ліквідації наслідків, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України, з дати набрання чинності наказом Мінінфраструктури.
{Пункт 6 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 323 від 11.04.2023}
7. Заявники у зверненні зазначають:
1) напрям використання коштів фонду згідно з пунктом 2 цього Порядку;
2) необхідний обсяг коштів фонду та його економічну сутність (видатки споживання, видатки розвитку);
3) умови виділення коштів фонду з відповідним обґрунтуванням;
4) дату прийняття та номер (за наявності) рішення про затвердження регіонального плану відновлення та розвитку з переліком пріоритетних проектів (об’єктів, заходів);
5) перелік проектів (об’єктів, заходів), які запропоновано реалізовувати за рахунок коштів фонду, з відповідним обґрунтуванням та зазначенням обсягу їх фінансування, строків реалізації.
До звернення заявники додають:
інформацію про пошкоджене та знищене нерухоме майно, внесену до Державного реєстру майна, пошкодженого та знищеного внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації, відповідно до Порядку подання інформаційного повідомлення про пошкоджене та знищене нерухоме майно внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією Російської Федерації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 березня 2022 р. № 380 “Про збір, обробку та облік інформації про пошкоджене та знищене нерухоме майно внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією Російської Федерації” (Офіційний вісник України, 2022 р., № 28, ст. 1539);
інформацію щодо доцільності та можливості відновлення (із зазначенням строків) пошкоджених/зруйнованих об’єктів;
інформацію щодо можливості фінансового забезпечення проектів (об’єктів, заходів), зазначених у зверненні, за рахунок інших (зокрема небюджетних) джерел;
копію рішення про затвердження регіонального плану відновлення та розвитку з переліком пріоритетних проектів (об’єктів, заходів);
фінансово-економічні розрахунки та обґрунтування щодо необхідного обсягу коштів фонду.
Заявники відповідають за правильність та достовірність інформації, зазначеної у зверненні, доданих до нього матеріалів, розрахунків, обґрунтувань.
Міністерства, зазначені у пункті 6 цього Порядку, визначають перелік додаткових матеріалів, що додаються заявниками до звернення, відповідно до напрямів, визначених у пункті 2 цього Порядку, та оприлюднюють їх на офіційних веб-сайтах, а також здійснюють координацію роботи заявників з підготовки відповідних звернень.
Звернення разом із доданими до них матеріалами подаються заявниками в електронній формі з використанням системи електронної взаємодії органів виконавчої влади в установленому законодавством порядку із накладенням на них кваліфікованих електронних підпису та печатки, а також з використанням Єдиної цифрової інтегрованої інформаційно-аналітичної системи управління процесом відбудови інфраструктури з моменту офіційного початку її функціонування, а у паперовій формі у разі, коли звернення містять інформацію з обмеженим доступом, вимога щодо захисту якої встановлена законом.
{Абзац п'ятнадцятий пункту 7 із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 323 від 11.04.2023, № 1029 від 12.09.2023}
8. Міністерства, зазначені у пункті 6 цього Порядку:
розглядають звернення і додані до них матеріали, подані заявниками, на відповідність вимогам цього Порядку;
розглядають питання доцільності, ефективності, взаємоузгодженості, пріоритетності реалізації запропонованих у зверненні проектів (об’єктів, заходів), зважаючи на задоволення першочергових потреб населення, а з дати набрання чинності наказом Мінінфраструктури з урахуванням Методичних рекомендацій щодо пріоритизації проектів ліквідації наслідків, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України;
{Абзац третій пункту 8 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 323 від 11.04.2023}
формують за результатами оцінки узагальнені пропозиції заявників щодо виділення коштів фонду за напрямами, визначеними у пункті 2 цього Порядку, з переліком проектів (об’єктів, заходів) у розрізі центральних органів виконавчої влади та регіонів з відповідними обґрунтуваннями, поясненнями та фінансово-економічними розрахунками і подають їх щомісяця до 12 числа Мінінфраструктури в електронній формі з використанням системи електронної взаємодії органів виконавчої влади із накладенням кваліфікованого електронного підпису на такі пропозиції, а також відповідний перелік проектів (об’єктів, заходів), а у паперовій формі у разі, коли звернення містять інформацію з обмеженим доступом, вимога щодо захисту якої встановлена законом.
{Абзац четвертий пункту 8 із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 323 від 11.04.2023, № 1029 від 12.09.2023}
Звернення, що не відповідають вимогам цього Порядку, відповідні міністерства повертають заявникам для доопрацювання.
9. Виділення коштів фонду (з відкриттям у разі потреби нових бюджетних програм, включаючи трансферти місцевим бюджетам) здійснюється за рішенням Кабінету Міністрів України в межах коштів, що фактично надійшли до фонду, та з дотриманням умов, визначених пунктом 3 цього Порядку.
{Абзац перший пункту 9 із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 323 від 11.04.2023, № 493 від 16.05.2023}
Для розгляду поданих відповідними міністерствами згідно з пунктом 8 цього Порядку узагальнених пропозицій заявників за напрямами з переліком проектів (об’єктів, заходів) у розрізі регіонів та підготовки пропозицій Кабінету Міністрів України щодо виділення коштів фонду за напрямами, визначеними у підпунктах 1-6, 8, 9 пункту 2 цього Порядку, проектами (об’єктами, заходами) у розрізі регіонів утворюється робоча група.
{Абзац другий пункту 9 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 323 від 11.04.2023}
Посадовий склад робочої групи та положення про неї затверджуються Кабінетом Міністрів України.
Виділення коштів фонду за напрямом, визначеним підпунктом 7 пункту 2 цього Порядку, здійснюється на підставі відомостей, сформованих автоматичними засобами Реєстру пошкодженого та знищеного майна.
{Пункт 9 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 323 від 11.04.2023; із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 493 від 16.05.2023}
Рішення щодо виділення коштів фонду за напрямом, передбаченим підпунктом 7 пункту 2 цього Порядку, приймається Кабінетом Міністрів України за пропозицією Мінінфраструктури.
{Пункт 9 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 493 від 16.05.2023}
Рішення щодо виділення коштів фонду за напрямом, передбаченим підпунктом 1 пункту 2 цього Порядку (в частині військових об’єктів), приймається Кабінетом Міністрів України за пропозицією Міноборони.
{Пункт 9 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 1029 від 12.09.2023}
10. Перерозподіл виділених коштів фонду за напрямами, проектами (об’єктами, заходами) здійснюється за зверненням заявників згідно з пунктами 6-8 цього Порядку за умови відсутності зареєстрованих у встановленому порядку у Казначействі бюджетних фінансових зобов’язань, кредиторської заборгованості за відповідними бюджетними програмами, за якими здійснюється використання коштів фонду згідно з прийнятими Кабінетом Міністрів України рішеннями.
11. У проекті акта Кабінету Міністрів України про виділення коштів фонду, зокрема, зазначаються:
головний розпорядник бюджетних коштів, якому виділяються кошти фонду;
у разі потреби - відповідальний виконавець бюджетної програми, розпорядники коштів нижчого рівня;
напрям використання коштів фонду, визначений згідно з пунктом 2 цього Порядку;
обсяг виділення коштів фонду та його економічна сутність;
перелік проектів (об’єктів, заходів) у розрізі регіонів, які запропоновано реалізовувати за рахунок коштів фонду, з обсягом їх фінансування та строками реалізації (крім підпункту 7 пункту 2 цього Порядку);
{Абзац сьомий пункту 11 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 323 від 11.04.2023}
передбачені Законом України “Про Державний бюджет України на 2023 рік” джерела покриття, за рахунок яких виділяються кошти фонду;
{Пункт 11 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 323 від 11.04.2023}
обсяг коштів фонду у вигляді трансфертів місцевим бюджетам у розрізі місцевих бюджетів у разі їх виділення;
{Пункт 11 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 323 від 11.04.2023}
положення про надання доручення щодо:
{Пункт 11 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 323 від 11.04.2023}
- забезпечення відповідним головним розпорядником бюджетних коштів погодження рішення Кабінету Міністрів України про виділення коштів фонду з Комітетом Верховної Ради України з питань бюджету;
{Пункт 11 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 323 від 11.04.2023}
- визначення Мінфіном нових кодів та назв бюджетних програм (у разі потреби відкриття нових бюджетних програм, включаючи трансферти місцевим бюджетам);
{Пункт 11 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 323 від 11.04.2023}
- внесення Мінфіном в установленому порядку змін до розпису державного бюджету після погодження рішення Кабінету Міністрів України про виділення коштів фонду з Комітетом Верховної Ради України з питань бюджету.
{Пункт 11 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 323 від 11.04.2023}
12. Операції, пов’язані з використанням бюджетних коштів, проводяться відповідно до Порядку казначейського обслуговування державного бюджету за витратами, затвердженого Мінфіном.
Перерахування коштів фонду у вигляді трансфертів місцевим бюджетам здійснюється Казначейством відповідно до Порядку перерахування міжбюджетних трансфертів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15 грудня 2010 р. № 1132 (Офіційний вісник України, 2010 р., № 96, ст. 3399).
За рішенням обласної ради (обласної військової адміністрації) кошти фонду, отримані як субвенція з державного бюджету, можуть передаватися як міжбюджетний трансферт іншим місцевим бюджетам.
{Пункт 12 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 1114 від 27.10.2023}
13. Розроблення проектної документації на будівництво здійснюється відповідно до Порядку розроблення проектної документації на будівництво об’єктів, затвердженого Мінрегіоном.
14. Затвердження проектної документації на будівництво та проведення її експертизи здійснюються відповідно до Порядку затвердження проектів будівництва і проведення їх експертизи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 травня 2011 р. № 560 (Офіційний вісник України, 2011 р., № 41, ст. 1674).
15. Видатки, пов’язані з фінансуванням капітального будівництва, здійснюються відповідно до Порядку державного фінансування капітального будівництва, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2001 р. № 1764 (Офіційний вісник України, 2001 р., № 52, ст. 2374), Порядку затвердження титулів об’єктів, будівництво яких здійснюється із залученням бюджетних коштів, коштів державних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 8 вересня 1997 р. № 995 (Офіційний вісник України, 1997 р., число 37, с. 17; 2015 р., № 97, ст. 3320).
16. Прийняття в експлуатацію об’єктів здійснюється відповідно до Порядку прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 р. № 461 “Питання прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів” (Офіційний вісник України, 2011 р., № 32, ст. 1359; 2015 р., № 78, ст. 2599).
17. Закупівля товарів, робіт і послуг здійснюється з дотриманням законодавства про проведення закупівель, зокрема в умовах воєнного стану.
Закупівля товарів за напрямом, визначеним у підпункті 6 (у частині закупівлі спеціального транспорту для закладів охорони здоров’я) пункту 2 цього Порядку, здійснюється із використанням електронного каталогу.
{Абзац другий пункту 17 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 323 від 11.04.2023}
Для виконання робіт за напрямами, передбаченими підпунктами 1-3, 5, 8-10 пункту 2 цього Порядку, замовники можуть здійснювати попередню оплату (виплату авансу) в розмірі до 30 відсотків вартості зазначених робіт за договором (контрактом) на строк не більш як шість місяців. Дія цього абзацу не поширюється на договори (контракти), за якими строк здійснення попередньої оплати (виплати авансу) закінчився.
{Пункт 17 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 1373 від 22.12.2023}
Розрахунки з попередньої оплати (виплати авансу) за договорами про закупівлю товарів, робіт і послуг, що закуповуються за рахунок бюджетних коштів, бюджетні зобов’язання за якими взяті на облік у Казначействі до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України “Про внесення змін до пункту 17 Порядку використання коштів фонду ліквідації наслідків збройної агресії” від 22 грудня 2023 р. № 1373, здійснюються до 1 квітня 2024 року.
{Пункт 17 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 1373 від 22.12.2023}
18. Розпорядники бюджетних коштів проводять моніторинг стану використання коштів фонду за відповідними напрямами та подають головному розпоряднику бюджетних коштів щомісяця до 10 числа місяця, наступного за звітним, інформацію про використання коштів фонду з відображенням інформації про відкриття асигнувань, касові видатки у розрізі бюджетних програм, напрямів та у разі розподілу коштів фонду за проектами (об’єктами, заходами) проектів (об’єктів, заходів) з розподілом за регіонами, а також інформацію про стан реалізації проектів (об’єктів, заходів), наявність зареєстрованих неоплачених бюджетних фінансових зобов’язань.
19. Головні розпорядники бюджетних коштів подають щомісяця до 15 числа місяця, наступного за звітним, Мінфіну та Казначейству:
інформацію про використання коштів фонду з відображенням інформації про відкриття асигнувань, касові видатки у розрізі бюджетних програм, напрямів та у разі розподілу коштів фонду за проектами (об’єктами, заходами) проектів (об’єктів, заходів) з розподілом за регіонами, а також інформацію про стан реалізації проектів (об’єктів, заходів), наявність зареєстрованих неоплачених бюджетних фінансових зобов’язань;
інформацію про заборгованість у розрізі бюджетних програм, за якими здійснюється використання коштів фонду, з деталізацією за напрямами, проектами (об’єктами, заходами) (у разі розподілу коштів фонду за проектами (об’єктами, заходами).
20. Головні розпорядники коштів державного бюджету щомісяця подають Казначейству звіт про використання коштів фонду за бюджетними програмами, за якими встановлено бюджетні призначення, не пізніше 15 числа місяця, наступного за звітним, за формою згідно з додатком 1. Звіт про використання коштів фонду подається Казначейству із застосуванням автоматизованої системи подання електронної звітності клієнтами Казначейства.
Казначейство на підставі звітів головних розпорядників складає звіт про надходження і використання коштів фонду за формою згідно з додатком 2 та подає Верховній Раді України, Президенту України, Кабінету Міністрів України, Рахунковій палаті та Мінфіну щомісяця не пізніше 25 числа місяця, наступного за звітним.
21. Відображення в первинному та бухгалтерському обліку інформації про отримані (створені) оборотні та необоротні активи, а також відкриття рахунків, реєстрація та облік бюджетних зобов’язань в органах Казначейства та проведення операцій, пов’язаних із використанням коштів фонду, здійснюються в установленому законодавством порядку.
22. Складення та подання фінансової і бюджетної звітності про використання коштів фонду, а також контроль за їх цільовим та ефективним витрачанням здійснюються в установленому законодавством порядку.
23. Розпорядники коштів державного та місцевих бюджетів забезпечують оприлюднення на офіційних веб-сайтах результатів проведення аудиторської перевірки реалізації проектів (об’єктів, заходів), які оформляються відповідно до міжнародних стандартів аудиту та вимог законодавства, і подають зазначену інформацію до Єдиної цифрової інтегрованої інформаційно-аналітичної системи управління процесом відбудови інфраструктури.
{Порядок доповнено пунктом 23 згідно з Постановою КМ № 323 від 11.04.2023}
ЗВІТ
про використання коштів фонду ліквідації наслідків збройної агресії
ЗВІТ
про надходження і використання коштів фонду ліквідації наслідків збройної агресії