open
Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • Зміст
Чинна

МІНІСТЕРСТВО ЗАХИСТУ ДОВКІЛЛЯ ТА ПРИРОДНИХ РЕСУРСІВ УКРАЇНИ

НАКАЗ

09.09.2022  № 358


Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
28 жовтня 2022 р.
за № 1335/38671

Про затвердження Порядку взаємодії Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України з центральними органами виконавчої влади, діяльність яких спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра захисту довкілля та природних ресурсів України

Відповідно до пунктів 20, 21 частини другої статті 18 Закону України «Про центральні органи виконавчої влади», пункту 5 § 37 Регламенту Кабінету Міністрів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18 липня 2007 року № 950 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 09 листопада 2011 року № 1156), пунктів 8 та 10 Положення про Міністерство захисту довкілля та природних ресурсів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 червня 2020 року № 614, з метою забезпечення взаємодії Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України з центральними органами виконавчої влади, діяльність яких спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра захисту довкілля та природних ресурсів України, НАКАЗУЮ:

1. Затвердити Порядок взаємодії Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України з центральними органами виконавчої влади, діяльність яких спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра захисту довкілля та природних ресурсів України, що додається.

2. Керівникам центральних органів виконавчої влади, діяльність яких спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра захисту довкілля та природних ресурсів України, забезпечити виконання цього наказу.

3. Визнати таким, що втратив чинність, наказ Міністерства екології та природних ресурсів України від 10 жовтня 2011 року № 380 «Про затвердження Порядку взаємодії Міністерства екології та природних ресурсів України з центральними органами виконавчої влади, діяльність яких спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра екології та природних ресурсів України», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 03 листопада 2011 року за № 1265/20003.

4. Департаменту стратегічного планування та відновлення довкілля (Микола ГОЖАН) забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України відповідно до Указу Президента України від 03 жовтня 1992 року № 493 «Про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади».

5. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

6. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.

Міністр

Р. Стрілець

ПОГОДЖЕНО:


Голова Державного агентства України
з управління зоною відчуження


Т.в.о. Голови Державної
екологічної інспекції України


Голова Державного агентства
водних ресурсів України


Голова Державної служби
геології та надр України


Голова Державного агентства
лісових ресурсів України







Є. Крамаренко




І. Зубович




О. Кузьменков




Р. Опімах




Ю. Болоховець


ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства захисту
довкілля та природних
ресурсів України
09 вересня 2022 року № 358


Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
28 жовтня 2022 р.
за № 1335/38671

ПОРЯДОК
взаємодії Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України з центральними органами виконавчої влади, діяльність яких спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра захисту довкілля та природних ресурсів України

І. Загальні положення

1. Цей Порядок визначає організаційні та процедурні питання взаємодії Міндовкілля з Держлісагентством, Держводагентством, Держгеонадра, Держекоінспекцією, ДАЗВ (далі - ЦОВВ), діяльність яких спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра захисту довкілля та природних ресурсів України (далі - Міністр), у процесі формування та реалізації державної політики у відповідних сферах.

2. Цей Порядок спрямовано на забезпечення узгодженості, планомірності та цілісності формування державної політики, а також ефективності її реалізації у сферах, що відносяться до компетенції ЦОВВ, визначених Положеннями про ЦОВВ, та сферах визначених положенням про Міністерство захисту довкілля та природних ресурсів України, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 25 червня 2020 року № 614.

3. Перелік структурних підрозділів Міндовкілля, відповідальних за взаємодію з відповідними ЦОВВ (далі - відповідальні структурні підрозділи), затверджується наказом Міндовкілля.

4. Керівник ЦОВВ, або особа, яка виконує його обов’язки, забезпечує неухильне виконання покладених на ЦОВВ завдань та відповідальний за дотримання строків їх виконання.

У разі невиконання або порушення строків виконання наказів, доручень, завдань згідно із планом роботи ЦОВВ керівник відповідального структурного підрозділу може надавати пропозиції Міністру стосовно порушення перед Кабінетом Міністрів України питання про притягнення до дисциплінарної відповідальності керівника відповідного ЦОВВ та його заступників.

5. Керівник ЦОВВ, або особа, яка виконує його обов’язки, вносить на розгляд Міністру пропозиції щодо забезпечення формування державної політики у відповідній сфері, зокрема розроблені ЦОВВ проєкти законів, актів Президента України та Кабінету Міністрів України, наказів Міндовкілля, а також позиції щодо проєктів, розробниками яких є інші центральні органи виконавчої влади.

II. Підготовка проєктів законів України, актів Президента України та Кабінету Міністрів України

1. Відповідальним (головним) виконавцем документів, адресованих Міндовкілля, щодо підготовки проєктів нормативно-правових актів (у тому числі супровід проєктів під час погодження із заінтересованими органами виконавчої влади та Мін’юсті, також під час їх розгляду у Верховній Раді України, Офісі Президента України, Кабінеті Міністрів України) визначається керівник ЦОВВ, до компетенції якого належить проєкт нормативно-правового акта.

2. ЦОВВ розробляють проєкти законів України, актів Президента України та Кабінету Міністрів України (далі - проєкти актів), що стосуються сфери їх діяльності, у порядку встановленому законодавством.

3. Розроблені ЦОВВ проєкти актів разом із обов’язковими додатками, передбаченими Регламентом Кабінету Міністрів України, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 18 липня 2007 року № 950 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 09 листопада 2011 року № 1156) (далі - Регламент Кабінету Міністрів України), відповідним висновком про проведення юридичної експертизи, із супровідним листом надсилаються до Міндовкілля в електронній формі із застосуванням засобів кваліфікованого електронного підпису з використанням модуля системи взаємодії, крім випадків наявності обґрунтованих підстав для їх підготовки у паперовій формі, передбачених Регламентом Кабінету Міністрів України.

Проєкт акта, який надсилається на погодження Міністру, має бути завізований керівником ЦОВВ, або особою, яка виконує його обов’язки.

Проєкт акта, який відповідно до закону є регуляторним актом, надсилається разом з проєктом наказу про внесення змін до плану підготовки регуляторних актів та іншими відповідними матеріалами, передбаченими Законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».

4. Відповідальний структурний підрозділ забезпечує опрацювання проєкту акта впродовж визначеного у резолюції Міністра терміну:

перевіряє проєкт акта на відповідність пріоритетним напрямам роботи ЦОВВ, планам роботи ЦОВВ;

вживає заходів, визначених Регламентом Кабінету Міністрів України та цим Порядком, для усунення розбіжностей щодо проєктів актів, у разі наявності таких розбіжностей;

погоджує проєкт акта в межах компетенції;

подає проєкт акта на погодження Міністру.

До опрацювання проєктів актів, розроблених ЦОВВ, залучаються:

структурні підрозділи Міндовкілля з питань стратегічного планування, європейської інтеграції та міжнародного співробітництва, які перевіряють проєкт акта на відповідність цілям та пріоритетам, визначеним Програмою діяльності Кабінету Міністрів України, планам пріоритетних дій Уряду, іншим документам державної політики, положенням Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони, іншим міжнародним зобов’язанням держави;

юридична служба Міндовкілля;

інші заінтересовані структурні підрозділи Міндовкілля - у разі необхідності.

5. Позиція Міністра щодо проєкту акта, розробленого ЦОВВ, доводиться до відома ЦОВВ шляхом надсилання листа, до якого, у разі відсутності зауважень, додається завізований Міністром проєкт акта.

6. У разі висловлення Міндовкілля до проєкту акта, поданого ЦОВВ, зауважень та/або пропозицій, проєкт акта повертається розробнику для його доопрацювання.

7. ЦОВВ враховує зауваження та/або пропозиції Міндовкілля до проєкту акта або обґрунтовує відхилення зауважень та/або пропозицій, висловлених до проєкту акта, та повторно вносить доопрацьований проєкт акта на розгляд Міністру.

8. У разі виникнення розбіжностей у позиціях Міндовкілля та ЦОВВ щодо проєкту акта ЦОВВ ініціює перед відповідальним структурним підрозділом питання щодо вжиття вичерпних заходів для врегулювання розбіжностей (проведення узгоджувальних процедур, консультацій, нарад, робочих зустрічей тощо).

9. Після погодження проєкту акта Міністром, ЦОВВ в порядку, встановленому Регламентом Кабінету Міністрів України, надсилає проєкт такого акта на погодження до заінтересованих органів, до НАЗК з метою визначення необхідності проведення антикорупційної експертизи та до Мін’юсту для проведення правової експертизи.

10. У разі висловлення заінтересованим органом зауважень та/або пропозицій до проєкту акта, які не можуть бути враховані, ЦОВВ проводить узгоджувальні процедури, передбачені Регламентом Кабінету Міністрів України, до подання проєкту акта до Міндовкілля.

11. Після отримання висновку Мін’юсту про проведення правової експертизи на відповідність Конституції України, актам законодавства та чинним міжнародним договорам України, стандартам Ради Європи у сфері демократії, верховенства права та прав людини, погоджений із заінтересованими органами проєкт акта разом з обов’язковими додатками, передбаченими Регламентом Кабінету Міністрів України, та проєктом супровідного листа ЦОВВ в порядку, установленому Регламентом Кабінету Міністрів України, надсилає до Міндовкілля для внесення його на розгляд Кабінету Міністрів України.

12. Керівники ЦОВВ вживають вичерпних заходів для вчасного погодження проєкту акта із заінтересованими органами.

13. ЦОВВ має забезпечити подання пакета документів, передбачених законодавством, у повному обсязі для подальшого внесення проєкту акта на розгляд відповідного органу не пізніше ніж за п’ять днів до закінчення строку.

14. У разі, якщо проєкт акта внесено до Міндовкілля з порушенням вимог Регламенту Кабінету Міністрів України та цього Порядку, проєкт акта повертається ЦОВВ разом із супровідним листом для приведення у відповідність до Регламенту Кабінету Міністрів України та цього Порядку.

15. ЦОВВ має забезпечити доопрацювання проєкту нормативно-правового акта у строки, які дозволяють вчасно внести такий проєкт на розгляд відповідного органу, та повторно подати його на погодження та візування Міністру.

16. У разі неврахування ЦОВВ наданих зауважень чи пропозицій відповідальний структурний підрозділ завчасно повідомляє про це Міністра.

17. ЦОВВ забезпечує підготовку всіх необхідних матеріалів, у тому числі проєктів виступів до проєктів актів, та надсилає їх до Міндовкілля для подальшого представлення Міністром на засіданні Кабінету Міністрів України.

18. У разі втрати проєктом акта актуальності або з інших причин, ЦОВВ листом інформує про це Міністра та подає обґрунтовані пропозиції про його відкликання.

19. У разі повернення Секретаріатом Кабінету Міністрів України проєкту акта, зокрема у випадку складення повноважень або відставки Кабінету Міністрів України, ЦОВВ, який розробляв проєкт акта, забезпечує його повторне погодження.

20. ЦОВВ щотижнево надає до Міндовкілля інформаційну довідку з актуальною, детальною та об’єктивною інформацією щодо стану підготовки (погодження) проєктів нормативно-правових актів, відповідальним виконавцем яких визначено ЦОВВ.

III. Розроблення проєктів наказів, які підлягають державній реєстрації у Мін’юсті

1. ЦОВВ розробляє проєкти наказів, які підлягають державній реєстрації та спільних наказів (далі - проєкти наказів) відповідно до вимог законодавства та подає їх для опрацювання структурними підрозділами Міндовкілля.

2. Розроблені ЦОВВ проєкти наказів разом із супровідним листом, пояснювальною запискою, порівняльною таблицею, відповідними висновками про проведення юридичної, гендерно-правової, антидискрімінаційної експертизи, довідкою щодо відповідності зобов’язанням України у сфері Європейської інтеграції та праву Європейського Союзу (acquis ЄС), аркушем погодження подаються до Міндовкілля в електронній формі із застосуванням засобів кваліфікованого електронного підпису (печатки) з використанням модуля системи взаємодії, або у паперовій формі у випадках визначених законодавством.

Розроблені проекти наказів візуються керівником ЦОВВ, або особою, яка виконує його обов’язки.

Проєкт наказу, який відповідно до закону є регуляторним актом, надсилається разом з відповідними матеріалами, передбаченими Законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».

3. Відповідальний структурний підрозділ забезпечує опрацювання проєкту наказу впродовж визначеного у резолюції Міністра терміну:

перевіряє проєкт наказу на відповідність пріоритетним напрямам роботи ЦОВВ, планам роботи ЦОВВ;

вживає заходів, визначених законодавством та цим Порядком, для усунення розбіжностей щодо проєктів наказів, у разі наявності таких розбіжностей;

погоджує проєкт наказу в межах компетенції;

подає проєкт наказу на погодження Міністру.

До опрацювання проєктів наказів, розроблених ЦОВВ, залучаються:

структурні підрозділи Міндовкілля з питань стратегічного планування, європейської інтеграції та міжнародного співробітництва, які перевіряють проєкт наказу на відповідність цілям та пріоритетам, визначеним Програмою діяльності Кабінету Міністрів України, планам пріоритетних дій Уряду, іншим документам державної політики, положенням Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони, іншим міжнародним зобов’язанням держави;

юридична служба Міндовкілля;

інші заінтересовані структурні підрозділи Міндовкілля - у разі необхідності.

4. Відповідальний структурний підрозділ забезпечує подання на підпис Міністру погодженого проєкту наказу.

У разі наявності зауважень та/або пропозицій до поданого ЦОВВ проєкту наказу він повертається розробнику для доопрацювання, шляхом надсилання відповідного листа. ЦОВВ враховує зауваження та/або пропозиції Міндовкілля до проєкту наказу або обґрунтовує відхилення зауважень та/або пропозицій, висловлених до проєкту наказу, та повторно вносить доопрацьований проєкт наказу на розгляд Міністру.

5. У разі виникнення розбіжностей у позиціях Міндовкілля та ЦОВВ щодо проєкту наказу, ЦОВВ ініціює перед відповідальним структурним підрозділом питання щодо вжиття вичерпних заходів для врегулювання розбіжностей (проведення узгоджувальних процедур, консультацій, нарад, робочих зустрічей тощо).

6. ЦОВВ, який є розробником проєкту наказу, спільно з відповідальним структурним підрозділом в установленому порядку забезпечують:

підготовку супровідного листа та інших документів, необхідних для державної реєстрації проєкту наказу;

погодження проєкту наказу за формою, встановленою законодавством з питань документування управлінської діяльності;

погодження проєкту наказу з відповідними суб’єктами нормотворення та/або іншими заінтересованими органами відповідно до законодавства в порядку та за формою, встановленими законодавством з питань документування управлінської діяльності;

підписання спільного наказу з відповідними суб’єктами нормотворення.

7. Керівники ЦОВВ вживають вичерпних заходів для вчасного погодження проєкту наказу із заінтересованими органами.

8. ЦОВВ має забезпечити подання пакету документів, передбачених законодавством, у повному обсязі, для подальшого внесення наказу на розгляд відповідного органу не пізніше ніж за 5 днів до закінчення строку.

9. Підписаний Міністром наказ відповідальний структурний підрозділ подає на державну реєстрацію до Мін’юсту, відповідно до вимог Положення про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств, інших органів виконавчої влади, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 грудня 1992 року № 731, та Порядку подання нормативно-правових актів на державну реєстрацію до органів юстиції та проведення їх державної реєстрації, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 12 квітня 2005 року № 34/5, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 12 квітня 2005 року за № 381/10661 (у редакції наказу Міністерстві юстиції України від 26 березня 2020 року № 1207/5).

10. Супроводження в Мін’юсті наказу здійснюється відповідальним структурним підрозділом спільно з ЦОВВ, який є його розробником.

11. Розроблені Міндовкілля проєкти наказів, які обов’язкові для виконання ЦОВВ, погоджуються з ЦОВВ.

У разі виникнення розбіжностей у позиціях Міндовкілля та ЦОВВ щодо проєкту наказу, ЦОВВ ініціює, перед відповідальним структурним підрозділом, питання про вжиття вичерпних заходів для врегулювання розбіжностей (проведення узгоджувальних процедур, консультацій, нарад, робочих зустрічей тощо).

IV. Погодження проєктів нормативно-правових актів, розроблених іншими органами державної влади

1. ЦОВВ опрацьовує проєкт акта або проєкт наказу, який надійшов до ЦОВВ як до заінтересованого органу, у частині, що стосується його компетенції, та в установленому порядку надсилає зазначений проєкт акта або проєкт наказу, разом з обґрунтованою позицією до Міндовкілля для опрацювання і погодження позиції ЦОВВ Міністром.

При погодженні проєкту акта чи проєкту наказу, ЦОВВ надсилає розробнику, разом із супровідним листом аркуш погодження. Водночас ЦОВВ інформує розробника проєкту акта або проєкту наказу про погодження позиції ЦОВВ Міністром.

2. У разі висловлення зауважень до проєкту акта або до проєкту наказу, позиція ЦОВВ має бути обґрунтованою. ЦОВВ може також надати зауваження і пропозиції до поданих розробником прогнозів впливу реалізації акта у сферах, віднесених до його компетенції.

3. Позицію Міністра щодо проєкту акта або проєкту наказу відповідальний структурний підрозділ доводить до відома ЦОВВ шляхом надсилання листа за підписом Міністра для її обов’язкового доведення до відома розробника проєкту акта.

За результатами опрацювання проєкту акта або проєкту наказу до ЦОВВ надсилається лист про погодження Міністром позиції ЦОВВ щодо проєкту акта або проєкту наказу або висловлюються зауваження та/або пропозиції до позиції ЦОВВ щодо них.

4. У разі висловлення Міністром зауважень та/або пропозицій до проєкту акта або проєкту наказу, ЦОВВ опрацьовує зауваження Міндовкілля та повторно подає до Міндовкілля доопрацьовану позицію щодо проєкту акта або проєкту наказу для її погодження Міністром.

5. У разі виникнення розбіжностей у позиціях Міндовкілля та ЦОВВ до проєкту акта або проєкту наказу ЦОВВ ініціює перед відповідальним структурним підрозділом питання щодо вжиття вичерпних заходів для врегулювання розбіжностей (проведення узгоджувальних процедур, консультацій, нарад, робочих зустрічей тощо).

6. У разі якщо розбіжності не було врегульовано, ЦОВВ надсилає розробнику проєкту акта або проєкту наказу позицію Міндовкілля.

7. Позицію ЦОВВ до проєкту акта або до проєкту наказу разом із листом Міндовкілля про погодження цієї позиції, керівник ЦОВВ або особа, яка виконує його обов’язки, доводить до відома розробника, шляхом надсилання листа за своїм підписом.

8. Погодження ЦОВВ проєктів актів та проєктів наказів без погодження позиції Міністром не допускається.

V. Підготовка пропозицій до закону України, що надійшов на підпис Президентові України

1. У разі надходження до ЦОВВ з Міндовкілля копії прийнятого Верховною Радою України закону України, який надійшов на підпис Президентові України, ЦОВВ визначає, чи є економічно доцільним прийнятий закон України, проводить аналіз очікуваних соціально-економічних результатів його реалізації і перевірку відповідності положень закону України Конституції України та їх узгодженості з іншими Законами України.

2. За результатами аналізу прийнятого закону України ЦОВВ готує пропозиції щодо доцільності його підписання Президентом України або застосування Президентом України права вето щодо такого закону України і подає їх, разом із завізованою керівником ЦОВВ копією закону України, до Міндовкілля, у строки, визначені супровідним листом Секретаріату Кабінету Міністрів України.

3. Зауваження і пропозиції ЦОВВ стосовно необхідності застосування Президентом України права вето щодо прийнятого Верховною Радою України закону України повинні бути вмотивовані та обґрунтовані з економічної, правової і соціально-політичної позиції, містити нову редакцію відповідних норм закону або його нову редакцію в цілому, а в разі потреби - пропозицію щодо його відхилення.

4. Надіслані до ЦОВВ копії прийнятих Верховною Радою України законів України, які надійшли на підпис Президентові України безпосередньо з Секретаріату Кабінету Міністрів України, опрацьовуються ЦОВВ в порядку, встановленому Регламентом Кабінету Міністрів України.

VI. Експертиза законопроєктів

1. У разі надходження до ЦОВВ з Міндовкілля законопроєкту, ініційованого суб’єктами права законодавчої ініціативи та надісланого до Кабінету Міністрів України Верховною Радою України, ЦОВВ готує проєкт експертного висновку у межах своєї компетенції по суті законопроєкту.

2. Експертний висновок до законопроєкту, ініційованого суб’єктом права законодавчої ініціативи, звернення щодо подання якого адресоване безпосередньо ЦОВВ, готується з урахуванням вимог, установлених Регламентом Кабінету Міністрів України.

3. Експертні висновки ЦОВВ надсилаються до Міндовкілля у строки, встановлені Міндовкілля відповідно до законодавства.

VII. Скасування актів

1. Якщо акти ЦОВВ не відповідають Конституції і законам України, указам Президента України та постановам Верховної Ради України, прийнятим відповідно до Конституції та законів України, актам Кабінету Міністрів України, відповідальний структурний підрозділ протягом трьох робочих днів з дня виявлення таких обставин готує для Міністра відповідне обґрунтування. Міністр порушує перед керівником ЦОВВ, Кабінетом Міністрів України питання щодо скасування актів ЦОВВ повністю чи в окремій частині.

2. Якщо акти територіальних органів ЦОВВ (у разі їх утворення) не відповідають Конституції і законам України, указам Президента України та постановам Верховної Ради України, прийнятим відповідно до Конституції та законів України, актам Кабінету Міністрів України, відповідальний структурний підрозділ протягом трьох робочих днів, з дня виявлення таких обставин, готує для Міністра відповідне обґрунтування. Міністр доручає керівнику ЦОВВ скасувати акти його територіальних органів повністю чи в окремій частині, а в разі відмови, скасовує акти територіальних органів ЦОВВ повністю чи в окремій частині.

3. Керівник ЦОВВ протягом трьох днів скасовує такі акти повністю чи в окремій частині та не пізніше ніж у п’ятиденний строк з дня їх скасування письмово інформує про це відповідальний структурний підрозділ.

4. Якщо акт ЦОВВ не скасований в установлений цим Порядком строк, відповідальний структурний підрозділ готує проєкт розпорядження Кабінету Міністрів України про скасування такого акта ЦОВВ повністю чи в окремій частині відповідно до порядку, встановленого Регламентом Кабінету Міністрів України.

5. Якщо акт територіального органу ЦОВВ, не скасовано в установлений Міністром строк, відповідальний структурний підрозділ готує проєкт наказу Міндовкілля про скасування такого акта повністю чи в окремій частині.

6. У разі виникнення розбіжностей у позиціях Міндовкілля та ЦОВВ щодо скасування актів, ЦОВВ ініціює перед відповідальним структурним підрозділом питання про вжиття вичерпних заходів для врегулювання розбіжностей (проведення узгоджувальних процедур, консультацій, нарад, робочих зустрічей тощо).

7. Відповідальний структурний підрозділ інформує Міністра про заходи, вжиті керівником ЦОВВ, його територіальними органами з метою приведення актів ЦОВВ та їх територіальних органів у відповідність до Конституції і законів України, указів Президента України та постанов Верховної Ради України, прийнятих відповідно до Конституції та законів України, актів Кабінету Міністрів України та інших актів законодавства.

VIII. Визначення пріоритетних напрямів та планування діяльності ЦОВВ

1. ЦОВВ здійснюють планування своєї роботи за визначеними Міністром пріоритетними його діяльності. З метою досягнення зазначених пріоритетів ЦОВВ формують план роботи на відповідний рік, за формою наведеною у додатку 1 цього Порядку.

2. Пропозиції до пріоритетів діяльності ЦОВВ на відповідний рік формуються, виходячи з визначених актами законодавства завдань і функцій ЦОВВ відповідно до:

послань Президента України до народу, щорічних та позачергових послань Президента України до Верховної Ради України про внутрішнє і зовнішнє становище України;

Програми діяльності Кабінету Міністрів України, прогнозних і програмних документів економічного і соціального розвитку України, державних цільових програм;

Бюджетної декларації, що схвалена Кабінетом Міністрів України та затверджена Верховною Радою України;

міжнародних договорів України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України;

плану діяльності Міндовкілля на середньостроковий період та плану роботи Міндовкілля на рік;

інших документів програмного та стратегічного характеру.

3. З метою забезпечення послідовної та узгодженої діяльності з формування та реалізації державної політики у відповідній сфері, ЦОВВ надають відповідальному структурному підрозділу пропозиції щодо пріоритетів своєї діяльності на наступний рік.

Відповідальний структурний підрозділ опрацьовує пропозиції ЦОВВ та подає їх на затвердження Міністру.

4. ЦОВВ організовують свою роботу за річними планами.

ЦОВВ формують річні плани роботи та надають відповідальному структурному підрозділу для наступного затвердження Міністром.

5. План роботи ЦОВВ повинен передбачати:

заходи, спрямовані на реалізацію завдань і функцій ЦОВВ, їх територіальних органів (у разі їх утворення), підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління ЦОВВ, відповідно до документів, визначених у пункті 2 цього розділу;

заходи, спрямовані на виконання Конституції України, законів України, актів Президента України та Кабінету Міністрів України, наказів Міндовкілля, інших актів законодавства, доручень Прем’єр-міністра України та Міністра;

актуальні питання, пов’язані з реалізацією державної політики у відповідній сфері;

участь у конгресах, форумах, семінарах, нарадах, інших заходах (в тому числі міжнародних), проведення яких забезпечують ЦОВВ або де передбачена їх участь;

питання організації діяльності структурних підрозділів ЦОВВ та їх територіальних органів (у разі їх утворення) з виконання актів законодавства, актів Президента України, доручень Прем’єр-міністра України та Міністра;

пропозиції щодо визначення основних напрямів діяльності територіальних органів ЦОВВ, підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління ЦОВВ.

У планах роботи, ЦОВВ визначають відповідальні за здійснення запланованих заходів їх структурні підрозділи, територіальні органи ЦОВВ (у разі їх утворення), підприємства, установи та організації, що належать до сфери управління ЦОВВ, а також строки виконання зазначених заходів.

У разі потреби, Міндовкілля може включати до планів роботи ЦОВВ інші заходи, необхідні для забезпечення реалізації державної політики у визначеній сфері.

6. Унесення змін до погодженого плану роботи ЦОВВ можливе лише за рішенням Міністра, відповідно до пропозицій ЦОВВ або за дорученням Міністра.

7. ЦОВВ надають відповідальному структурному підрозділу звіти про виконання планів роботи ЦОВВ та покладених на них завдань, які повинні містити чітку та достовірну інформацію щодо виконання покладених на ЦОВВ, їх територіальні органи (у разі їх утворення), підприємства, установи, організації, що належать до сфери управління ЦОВВ, завдань.

IX. Контроль за реалізацією ЦОВВ та його територіальними органами державної політики у відповідних сферах

1. Відповідальний структурний підрозділ здійснює контроль за реалізацією державної політики ЦОВВ у відповідній сфері, за виконанням покладених на ЦОВВ та їх територіальні органи (у разі їх утворення), завдань, функцій та планів їх роботи, виконання указів Президента України, законів України та постанов Верховної Ради України, прийнятих відповідно до Конституції та законів України, актів Кабінету Міністрів України, доручень Міністра та цього Порядку.

2. У разі невиконання або порушення дотримання строків виконання покладених на ЦОВВ завдань та функцій, Міністр, в установленому порядку, вносить пропозицію про порушення перед Кабінетом Міністрів України питання щодо притягнення до дисциплінарної відповідальності керівника/заступника керівника відповідного ЦОВВ.

3. Міндовкілля здійснює контроль за діяльністю ЦОВВ та їх територіальними органами. Міністр може ініціювати проведення планових та позапланових перевірок.

4. Підставою для проведення планової перевірки ЦОВВ та їх територіальних органів, є включення проведення таких перевірок до річного Плану роботи Міндовкілля.

5. Міністр своїм наказом утворює Комісію з перевірки ЦОВВ, його територіальних органів (далі - Комісія) та призначає голову Комісії. В наказі зазначається мета перевірки, дата початку її проведення, дата закінчення та план заходів перевірки.

6. До проведення перевірок залучають працівників відповідального структурного підрозділу та, у разі необхідності, працівників інших структурних підрозділів апарату Міндовкілля, структурних підрозділів апарату ЦОВВ, відповідно до їх компетенції.

7. Відповідальний структурний підрозділ письмово повідомляє ЦОВВ, його територіальні органи, які підлягають перевірці, про проведення планової перевірки за десять календарних днів до дати початку проведення перевірки. До листа додається завірена в установленому порядку копія наказу Міндовкілля про проведення перевірки.

8. Міністр може прийняти рішення щодо проведення позапланових перевірок, без попереднього повідомлення ЦОВВ, його територіальних органів за наявності однієї з таких підстав:

обґрунтоване звернення фізичної або юридичної особи про порушення ЦОВВ, його територіальними органами, вимог законодавства;

неподання в установлений строк ЦОВВ звітів про виконання річного плану роботи ЦОВВ та покладених на нього завдань;

виявлення недостовірної інформації в поданих ЦОВВ документах, у тому числі звітах про стан виконання планів роботи ЦОВВ;

систематичне порушення виконавської дисципліни;

відсутність інформації про усунення порушень, установлених за результатами планової перевірки.

9. Строк проведення планових та позапланових перевірок визначається Міністром та не повинен перевищувати десяти робочих днів.

10. Перевірка проводиться з додержанням вимог законодавства щодо збереження державної таємниці, іншої інформації з обмеженим доступом, недопущення розголошення конфіденційної, таємної та службової інформації, що стала відома під час її проведення.

11. У разі виявлення фактів, що містять ознаки корупційних порушень, чи одержання інформації про вчинення таких порушень під час реалізації державної політики у відповідних сферах ЦОВВ та його територіальними органами, до перевірки залучається головний спеціаліст з запобігання та виявлення корупції Міндовкілля або здійснює відповідну перевірку в установленому законодавством порядку.

12. Для виконання покладених завдань голова та члени Комісії під час перевірки мають право:

вимагати припинення дій, які перешкоджають проведенню перевірки;

ознайомлюватися з необхідними документами, у разі потреби, копіювати їх, та додавати копії до матеріалів перевірки;

отримувати від посадових осіб та працівників ЦОВВ, їх територіальних органів, усні та письмові пояснення;

отримувати відповідно до законодавства доступ до баз даних та реєстрів, у тому числі електронних, що містять інформацію, необхідну для здійснення контролю за виконанням покладених на ЦОВВ завдань, планів їх роботи та звітів про їх виконання;

відвідувати територіальні органи ЦОВВ, підприємства, установи та організації, що належать до сфери управління ЦОВВ, для здійснення контролю;

перевіряти повноту усунення порушень, виявлених під час проведення попередніх перевірок.

13. За результатами перевірок, члени Комісії, протягом п’яти робочих днів, складають звіт перевірки у двох примірниках, в якому фіксується факт проведення перевірки та зазначаються її результати з викладенням висновків та пропозицій щодо усунення виявлених порушень та зазначенням строків їх усунення.

14. Звіт перевірки підписують члени Комісії та голова, які проводили перевірку, та надають його для ознайомлення та підпису керівнику відповідного ЦОВВ, його територіального органу, або особі, що виконує його обов’язки.

15. Керівник ЦОВВ, його територіального органу, або особа, що виконує його обов’язки, протягом п’яти днів ознайомлюється із звітом та підписує його.

16. У разі незгоди із викладеною у звіті інформацією, керівник ЦОВВ, його територіального органу, або особа, яка виконує його обов’язки, підписує його із зауваженнями. У разі підписання звіту із зауваженнями протягом трьох робочих днів керівник ЦОВВ, його територіального органу, або особа, яка виконує його обов’язки зобов’язаний надати до Міндовкілля письмові зауваження до звіту.

17. Голова Комісії інформує Міністра про хід проведення перевірки, а після отримання підписаного звіту керівником ЦОВВ, його територіального органу, або особи, яка виконує його обов’язки, інформує Міністра про результати проведення перевірки та подає йому на розгляд звіт.

18. Перший примірник звіту перевірки зберігається в Міндовкілля, другий разом із супровідним листом направляється до відповідного ЦОВВ, його територіального органу.

19. Керівник ЦОВВ, його територіального органу, або особа, яка виконує його обов’язки:

після ознайомлення із звітом протягом трьох робочих днів затверджує план заходів щодо усунення недоліків та порушень, виявлених під час проведення перевірки;

у визначені планом заходів строки інформує Міністра про вжиті заходи з усунення виявлених недоліків та порушень.

20. Відповідальний структурний підрозділ, за наявності підстав для притягнення до дисциплінарної відповідальності керівника ЦОВВ, його заступників, працівників апарату, його територіальних органів, подає на розгляд Міністра пропозиції щодо:

порушення перед Кабінетом Міністрів України питання щодо притягнення до дисциплінарної відповідальності керівника ЦОВВ та / або його заступників;

ініціює питання щодо притягнення до дисциплінарної відповідальності керівників структурних підрозділів апарату ЦОВВ, його територіальних органів та їх заступників;

ініціює питання щодо проведення службового розслідування стосовно керівників структурних підрозділів апарату ЦОВВ, його територіальних органів та їх заступників.

Х. Порядок обміну інформацією між Міндовкілля та ЦОВВ

1. З метою забезпечення належної, ефективної та дієвої взаємодії ЦОВВ подають до Міндовкілля:

1) проєкти актів, наказів Міндовкілля, розроблені ЦОВВ та оформлені в установленому законодавством порядку та у строки, встановлені законодавством;

2) проєкти актів, наказів, що надійшли на погодження до ЦОВВ як до заінтересованого органу - протягом першої половини строку, визначеного головним розпорядником для погодження;

3) пропозиції щодо пріоритетів своєї діяльності на наступний рік до 1 грудня року, що передує плановому;

4) проєкт річного плану роботи ЦОВВ - до 20 грудня року, що передує звітному;

5) звіт про виконання плану роботи ЦОВВ та покладених на них завдань і функцій за попередній рік - до 10 січня поточного року;

6) пропозиції до проекту законопроєктної роботи Верховної Ради України на наступний рік - до 10 вересня поточного року;

7) доповіді, інформаційні та інші матеріали - у визначені строки;

8) інформацію про стан підготовки (погодження) проєктів нормативно-правових актів, відповідальним (головним) виконавцем яких визначено ЦОВВ - у визначений строк;

9) інформацію про стан виконання актів законодавства, доручень Президента України, Прем’єр-міністра України, Кабінету Міністрів України, Міністра щоквартально до 10-го числа місяця, що настає за звітним;

10) інформацію за запитом Міністра чи його першого заступника, заступників Міністра, керівника структурного підрозділу Міндовкілля - у визначений строк;

11) інформацію про надзвичайні та резонансні події, що відбулися в ЦОВВ, їх територіальних органах, підприємствах, установах та організаціях, що належать до сфери управління ЦОВВ, не пізніше наступного дня після настання такої події;

12) проєкти структури апарату ЦОВВ, проєкти рішень про утворення, реорганізацію, ліквідацію територіальних органів ЦОВВ;

13) подання щодо призначення на посади та звільнення з посад керівників та заступників керівників територіальних органів ЦОВВ (у разі наявності) - в установленому порядку;

14) подання щодо призначення на посади та звільнення з посад керівників і заступників керівників самостійних структурних підрозділів ЦОВВ;

15) пропозиції щодо преміювання керівників ЦОВВ та їх заступників, установлення їм надбавок та надання матеріальної допомоги для погодження їх Міністром;

16) звіти про стан претензійно-позовної роботи у електронному вигляді за електронним цифровим підписом керівника ЦОВВ - щомісячно (до останнього числа звітного місяця) за формою, наведеною в додатку 2 до цього Порядку.

Інформацію та документи, що подаються до Міндовкілля, підписує керівник ЦОВВ або особа, яку уповноважено їх підписувати.

2. Міндовкілля надає ЦОВВ:

1) завізовані Міністром проєкти нормативно-правових актів, розроблені ЦОВВ;

2) позицію Міністра щодо проєкту нормативно-правового акта, що надійшов на погодження до ЦОВВ як до заінтересованого органу;

3) затверджені Міністром пріоритети діяльності ЦОВВ;

4) затверджені Міністром річні плани роботи ЦОВВ;

5) погоджені Міністром структури апарату ЦОВВ та його територіальних органів, подання щодо призначення на посади та звільнення з посад керівників та заступників керівників територіальних органів ЦОВВ, керівників і заступників керівників самостійних структурних підрозділів ЦОВВ - в установленому порядку;

6) пропозиції щодо преміювання керівників ЦОВВ та їх заступників, установлення їм надбавок та надання матеріальної допомоги - в установленому порядку;

7) методичну та інформаційну допомогу, спрямовану на правильне застосування законодавства ЦОВВ, його територіальними органами;

8) практичну допомогу у вирішенні проблем, пов’язаних з виконанням завдань, що стоять перед ЦОВВ;

9) пропозиції щодо вдосконалення діяльності ЦОВВ, включаючи рекомендації щодо поліпшення стану виконавської дисципліни у ЦОВВ;

10) інформацію щодо результатів моніторингу компонентів довкілля.

3. Пропозиції щодо преміювання, встановлення стимулюючих виплат керівникам ЦОВВ та їх заступникам для погодження їх Міністром подаються для розгляду Департаменту бухгалтерського обліку та звітності Міндовкілля.

Рішення про надання керівникам ЦОВВ та їх заступникам матеріальної допомоги для вирішення соціально-побутових питань та грошової допомоги при наданні щорічної відпустки приймаються керівниками ЦОВВ за погодженням із Міністром.

Директор Департаменту
стратегічного планування
та відновлення довкілля





М. Гожан


Додаток 1
до Порядку взаємодії Міністерства захисту
довкілля та природних ресурсів України
з центральними органами виконавчої
влади, діяльність яких спрямовується
Кабінетом Міністрів України
через Міністра захисту довкілля
та природних ресурсів України
(пункт 1 розділу VІІI)

ПЛАН РОБОТИ
центрального органу виконавчої влади, діяльність якого спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра захисту довкілля та природних ресурсів України, у процесі формування та реалізації державної політики у відповідних сферах на 20___ рік

№ з/п

Назва заходу

Індикатор виконання

Строк

Відповідальний виконавець

Співвиконавці


Додаток 2
до Порядку взаємодії Міністерства захисту
довкілля  та природних ресурсів України
з центральними органами виконавчої
влади, діяльність яких спрямовується
Кабінетом Міністрів України
через Міністра захисту довкілля
та природних ресурсів України
(пункт 1 розділу Х)

ЗВІТ
про стан претензійно-позовної роботи

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • Зміст

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: