Деякі питання реалізації експериментального проекту із запровадження проведення аукціонів з продажу права на укладення договорів користування на умовах оренди акваторією (водним простором) внутрішніх морських вод, територіального моря, виключної (морської) економічної зони України для цілей морської аквакультури шляхом електронних торгів
{Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ
№ 1057 від 06.10.2023
№ 57 від 19.01.2024
№ 1256 від 01.11.2024}
З метою запровадження механізму укладення договорів користування на умовах оренди акваторією (водним простором) внутрішніх морських вод, територіального моря, виключної (морської) економічної зони України для цілей морської аквакультури Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Погодитися з пропозицією Міністерства аграрної політики та продовольства щодо реалізації протягом двох років з дня набрання чинності цією постановою експериментального проекту із запровадження проведення аукціонів з продажу права на укладення договорів користування на умовах оренди акваторією (водним простором) внутрішніх морських вод, територіального моря, виключної (морської) економічної зони України для цілей морської аквакультури шляхом електронних торгів (далі - експериментальний проект).
2. Затвердити Порядок реалізації експериментального проекту із запровадження проведення аукціонів з продажу права на укладення договорів користування на умовах оренди акваторією (водним простором) внутрішніх морських вод, територіального моря, виключної (морської) економічної зони України для цілей морської аквакультури шляхом електронних торгів, що додається.
3. Визначити координатором експериментального проекту Міністерство аграрної політики та продовольства, учасниками - Державне агентство з розвитку меліорації, рибного господарства та продовольчих програм, державне підприємство “Український державний інститут по проектуванню підприємств рибного господарства і промисловості “Укррибпроект”, яке належить до сфери управління Державного агентства з розвитку меліорації, рибного господарства та продовольчих програм, та суб’єктів аквакультури.
{Пункт 3 із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 1057 від 06.10.2023, № 57 від 19.01.2024}
4. Визначити акціонерне товариство “ПРОЗОРРО.ПРОДАЖІ”, управління корпоративними правами щодо якого здійснює Міністерство економіки, адміністратором електронної торгової системи з продажу права на укладення договорів користування на умовах оренди акваторією (водним простором) внутрішніх морських вод, територіального моря, виключної (морської) економічної зони України для цілей морської аквакультури.
{Пункт 4 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1256 від 01.11.2024}
41. Міністерству економіки щороку до 1 березня переглядати розмір плати на розвиток електронної торгової системи та у разі потреби подавати Кабінетові Міністрів України відповідні пропозиції.
{Постанову доповнено пунктом 41 згідно з Постановою КМ № 1256 від 01.11.2024}
5. Установити, що суб’єкти аквакультури, які отримали в користування на умовах оренди акваторію (водний простір) внутрішніх морських вод, територіального моря, виключної (морської) економічної зони України для цілей морської аквакультури, вносять плату за її використання відповідно до умов договору користування на умовах оренди акваторією (водним простором) внутрішніх морських вод, територіального моря, виключної (морської) економічної зони України для цілей морської аквакультури.
6. Міністерству аграрної політики та продовольства забезпечити:
подання протягом двох місяців після завершення реалізації експериментального проекту Кабінетові Міністрів України звіту про результати його реалізації, а також у разі потреби пропозиції щодо вдосконалення законодавства у відповідній сфері;
прийняття нормативно-правових актів, необхідних для реалізації цієї постанови.
7. Методику визначення розміру плати за використання на умовах оренди акваторії (водного простору) внутрішніх морських вод, територіального моря, виключної (морської) економічної зони України для цілей аквакультури (марикультури), затверджену постановою Кабінету Міністрів України від 30 вересня 2015 р. № 1066 (Офіційний вісник України, 2015 р., № 102, ст. 3506), доповнити пунктом 41 такого змісту:
“41. У разі надання права користування на умовах оренди акваторією (водним простором) внутрішніх морських вод, територіального моря, виключної (морської) економічної зони України для цілей морської аквакультури шляхом електронних торгів орендна плата встановлюється відповідно до ціни реалізації лота, але у розмірі не меншому, ніж визначено пунктом 4 цієї Методики.”.
ПОРЯДОК
реалізації експериментального проекту із запровадження проведення аукціонів з продажу права на укладення договорів користування на умовах оренди акваторією (водним простором) внутрішніх морських вод, територіального моря, виключної (морської) економічної зони України для цілей морської аквакультури шляхом електронних торгів
1. Цей Порядок визначає процедуру продажу на аукціоні шляхом проведення електронних торгів права на укладення договорів користування на умовах оренди акваторією (водним простором) внутрішніх морських вод, територіального моря, виключної (морської) економічної зони України для цілей морської аквакультури (далі - акваторія (водний простір).
2. У цьому Порядку терміни вживаються у такому значенні:
1) адміністратор електронної торгової системи з продажу права на укладення договорів користування на умовах оренди акваторією (водним простором) (далі - адміністратор) - акціонерне товариство “ПРОЗОРРО.ПРОДАЖІ”, що відповідно до безоплатного укладеного з організатором договору забезпечує функціонування електронної торгової системи з продажу права на укладення договорів користування на умовах оренди акваторією (водним простором);
{Підпункт 1 пункту 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1256 від 01.11.2024}
2) аукціон - спосіб відчуження лота, за яким переможцем аукціону стає його учасник, який в ході електронних торгів в електронній торговій системі з продажу права на укладення договорів користування на умовах оренди акваторією (водним простором) запропонував найвищу ціну реалізації лота;
3) гарантійний внесок - спосіб забезпечення виконання учасником аукціону зобов’язань щодо участі в аукціоні, що підлягає внесенню заявником для набуття статусу учасника аукціону шляхом перерахування коштів на банківський рахунок оператора електронного майданчика;
4) договір користування на умовах оренди - договір користування на умовах оренди акваторією (водним простором), який укладається між Кабінетом Міністрів України (уповноваженою ним особою) і переможцем аукціону;
5) електронна торгова система з продажу права на укладення договорів користування на умовах оренди акваторією (водним простором) (далі - електронна торгова система) - дворівнева інформаційно-комунікаційна система, що включає центральну базу даних та електронні майданчики, які взаємодіють з центральною базою даних через інтерфейс програмування додатків центральної бази даних. Електронна торгова система забезпечує можливість створення, розміщення, оприлюднення та обміну інформацією і документами в електронній формі, необхідними для проведення аукціону у формі електронних торгів.
Інформація в електронній торговій системі зазначається державною мовою, крім випадків, коли використання літер та символів державною мовою призводить до викривлення розміщеної інформації (зокрема під час написання адрес веб-сайтів в Інтернеті, зазначення реєстраційних номерів лотів);
6) електронний майданчик - апаратно-програмний комплекс, який функціонує в Інтернеті, підключений до центральної бази даних та забезпечує заявникам, учасникам аукціону і організатору аукціону можливість користуватися сервісами електронної торгової системи з автоматичним обміном інформацією щодо процесу проведення аукціонів в електронній формі;
7) закрита цінова пропозиція - сума коштів, сплата яких декларується учасником аукціону до проведення аукціону та подається в особистому кабінеті через оператора електронного майданчика в електронній торговій системі до закінчення кінцевого строку прийняття заявок на участь в аукціоні.
Закрита цінова пропозиція не може бути нижчою за початкову ціну лота та може містити крок аукціону;
8) заявник - фізична особа - підприємець або юридична особа (зокрема іноземна юридична особа - резидент), яка має намір взяти участь в аукціоні;
9) крок аукціону - мінімальна надбавка, на яку в ході аукціону (або на етапі подання закритих цінових пропозицій) може здійснюватися підвищення закритої цінової пропозиції/цінової пропозиції. Крок аукціону становить 10 відсотків початкової ціни лота;
10) лот - право на укладення договорів користування на умовах оренди, що є предметом проведення аукціону;
11) оператор електронного майданчика (далі - оператор) - юридична особа, що має право використовувати електронний майданчик та діє відповідно до договору про використання електронної торгової системи, укладеного з адміністратором;
12) організатор аукціону (далі - організатор) - Держрибагентство;
13) особистий кабінет - складова частина електронної торгової системи, яка дозволяє організатору, заявнику та учаснику аукціону провадити діяльність в електронній торговій системі відповідно до цього Порядку;
14) пакет аукціонної документації - документи, що готуються організатором та обов’язково містять відомості про істотні умови договору користування на умовах оренди, початкову ціну лота та включають науково-біологічне обґрунтування щодо визначення акваторії (водного простору), її меж (координат), що розробляється державним підприємством “Український державний інститут по проектуванню підприємств рибного господарства і промисловості “Укррибпроект”, що належить до сфери управління Держрибагентства;
15) переможець аукціону (далі - переможець) - учасник аукціону, що запропонував найвищу цінову пропозицію за результатами його проведення;
16) початкова ціна лота - вартість річної плати за використання на умовах оренди акваторії (водного простору), розрахованої відповідно до Методики визначення розміру плати за використання на умовах оренди акваторії (водного простору) внутрішніх морських вод, територіального моря, виключної (морської) економічної зони України для цілей аквакультури (марикультури), затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 30 вересня 2015 р. № 1066 (Офіційний вісник України, 2015 р., № 102, ст. 3506), з урахуванням загальної площі акваторії (водного простору), яка є об’єктом оренди.
Початкова ціна лота кожного аукціону зазначається в оголошенні про проведення відповідного аукціону;
17) регламент роботи електронної торгової системи - порядок функціонування електронної торгової системи та вчинення дій в електронній торговій системі, що, зокрема, регулює правові відносини, які виникають або можуть виникнути між адміністратором, організатором, операторами, спостерігачами аукціону, учасниками аукціону та заявниками в процесі проведення аукціону в електронній торговій системі;
18) реєстраційний номер лота - номер лота, який зазначається в оголошенні про проведення аукціону;
19) спостерігач аукціону (далі - спостерігач) - будь-який користувач Інтернету, який безоплатно спостерігає за проведенням аукціону в режимі реального часу без можливості подавати свої цінові пропозиції та який не є учасником аукціону;
20) учасник аукціону (далі - учасник) - заявник, який уклав договір з оператором, сплатив гарантійний внесок, пройшов процедуру реєстрації для участі в аукціоні та виконав інші вимоги для набуття статусу учасника, визначені цим Порядком;
21) ціна реалізації лота - фактична сума коштів, за яку продано лот на аукціоні, яка сплачується переможцем у вигляді річної плати за використання на умовах оренди акваторії (водного простору) відповідно до укладеного договору користування на умовах оренди;
22) цінова пропозиція - сума коштів, сплата якої декларується учасником у ході аукціону.
Інші терміни вживаються у значенні, наведеному в Законі України “Про аквакультуру”.
3. Оператор забезпечує організатору, заявникам, учасникам та спостерігачам постійний доступ до електронної торгової системи з метою отримання відомостей про хід аукціону.
4. Електронна торгова система повинна мати комплексну систему захисту інформації з підтвердженою відповідністю вимогам законодавства у сфері захисту інформації.
Вимоги щодо захисту інформації в електронній торговій системі визначаються відповідно до положень статті 8 Закону України “Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах”.
5. Науково-біологічне обґрунтування щодо визначення акваторії (водного простору), її меж (координат) (далі - науково-біологічне обґрунтування) розробляється за власною ініціативою організатора або на підставі звернення суб’єкта аквакультури, в якому обов’язково зазначається:
1) акваторія (водний простір), її межі (координати), на якій планується провадити господарську діяльність з морської аквакультури;
2) види водних біоресурсів, які планується вирощувати у відповідній акваторії (водному просторі).
Протягом 30 календарних днів з дня надходження звернення суб’єкта аквакультури організатор узгоджує з Мінагрополітики, Мінінфраструктури, Міндовкіллям, Адміністрацією Держприкордонслужби, Держгеокадастром, Адміністрацією судноплавства, Національним органом з питань протимінної діяльності, відповідною адміністрацією морського порту та державною установою “Держгідрографія” питання щодо відсутності обмежень щодо провадження господарської діяльності з морської аквакультури в акваторії (водному просторі), її межах (координатах) та/або щодо видів водних біоресурсів, які планується вирощувати та зазначені у зверненні.
Протягом п’яти календарних днів після узгодження питань щодо відсутності або наявності обмежень стосовно провадження господарської діяльності з морської аквакультури в акваторії (водному просторі), її межах (координатах) та/або щодо видів водних біоресурсів, які планується вирощувати та зазначених у зверненні, у разі, коли такі обмеження відсутні, організатор ініціює перед державним підприємством “Український державний інститут по проектуванню підприємств рибного господарства і промисловості “Укррибпроект”, що належить до сфери управління Держрибагентства, розроблення науково-біологічного обґрунтування, а у разі наявності обмежень - повідомляє суб’єкту аквакультури про відмову в його розробленні.
Підставою для відмови в розробленні науково-біологічного обґрунтування є наявність обмеження щодо провадження господарської діяльності з морської аквакультури в акваторії (водному просторі), її межах (координатах), зазначених у зверненні, та з підстав, визначених законодавством.
Строк розроблення науково-біологічного обґрунтування не повинен перевищувати 30 календарних днів з дня ініціювання організатором його розроблення.
6. Організатор протягом 10 робочих днів з дня надходження науково-біологічного обґрунтування готує проект рішення Кабінету Міністрів України про проведення аукціону, визначення акваторії (водного простору), її меж (координат), право на укладення договору користування на умовах оренди якою виставляється на аукціоні згідно з науково-біологічним обґрунтуванням, та уповноважену особу на підписання договору користування на умовах оренди.
7. Витрати на розроблення науково-біологічного обґрунтування до кожного лота відшкодовуються переможцем.
8. Розмір винагороди оператора, через якого переможець набув право на участь в аукціоні, встановлюється у розмірі 3 відсотки ціни реалізації лота та вираховується із суми гарантійного внеску, сплаченого переможцем.
Оператор електронного майданчика, через який подано найвищу цінову пропозицію, у порядку, визначеному договором між адміністратором та оператором, вносить на банківський рахунок адміністратора плату на розвиток електронної торгової системи. Розмір плати на розвиток електронної торгової системи встановлюється з урахуванням податку на додану вартість, вираховується з винагороди оператора, розмір якої встановлено цим Порядком, та становить 30 відсотків такої винагороди.
{Пункт 8 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 1256 від 01.11.2024}
9. Оголошення про проведення аукціону оприлюднюється організатором у електронній торговій системі та на офіційному веб-сайті організатора протягом п’яти робочих днів з дня прийняття Кабінетом Міністрів України рішення про проведення аукціону.
10. Оголошення про проведення аукціону повинно містити:
1) загальну інформацію про аукціон, зокрема:
відомості про організатора (найменування, контактні номери телефонів, адресу електронної пошти);
порядок подання заявок для участі в аукціоні з урахуванням вимог цього Порядку;
вимоги до заявників (відсутність застосованих до заявника - фізичної особи - підприємця, заявника - юридичної особи або її посадових осіб (керівника, його заступників та осіб, що їх заміщують) чи її засновників (юридичних та фізичних осіб), а також до заявника - іноземної юридичної особи, її посадових осіб (керівника, його заступників та осіб, що їх заміщують) чи її засновників (юридичних та фізичних осіб) спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій) згідно із Законом України “Про санкції” та актами, прийнятими відповідно до зазначеного Закону);
перелік відомостей (інформації) та документів, які повинні подати заявники;
строк приймання заявок для участі в аукціоні;
реквізити рахунків операторів, відкритих для сплати заявниками гарантійних внесків (зазначаються в оголошенні шляхом розміщення посилання на сторінку офіційного веб-сайту адміністратора, на якій зазначені реквізити таких рахунків);
реквізити рахунків, на які операторами перераховуватимуться гарантійні внески (їх частини) у випадку позбавлення переможця права на укладення договорів користування на умовах оренди відповідно до пункту 29 цього Порядку;
реквізити рахунка, на який необхідно перерахувати кошти за розроблене науково-біологічне обґрунтування;
строк підписання протоколу аукціону;
інформацію про необхідність проведення оцінки впливу на довкілля у випадках, передбачених Законом України “Про оцінку впливу на довкілля”;
2) інформацію про лот, зокрема:
назву, місцезнаходження акваторії (водного простору), її межі (координати), права на укладення договорів користування на умовах оренди якими виставляються на аукціон;
строк, на який укладається договір користування на умовах оренди;
вартість науково-біологічного обґрунтування, яка розраховується державним підприємством “Український державний інститут по проектуванню підприємств рибного господарства і промисловості “Укррибпроект”, що належить до сфери управління Держрибагентства, відповідно до калькуляції кошторисної вартості наукових (науково-технічних) робіт.
Інформація, що міститься в оголошенні про проведення аукціону (крім реєстраційного номера лота та дати і часу проведення аукціону), зазначається організатором.
Одне оголошення про проведення аукціону містить інформацію тільки про один лот.
Інформація про акваторію (водний простір), її межі (координати), право на укладення договору користування на умовах оренди якою виставляється на аукціоні, зазначається з урахуванням відповідного рішення Кабінету Міністрів України та інформації, наведеної в пакеті аукціонної документації.
11. Оголошення про проведення аукціону може включати інші додаткові відомості, необхідні для проведення аукціону, які, зокрема, стосуються акваторії (водного простору), її меж (координат), право на укладення договору користування на умовах оренди якою виставляються на аукціоні.
12. Аукціон проводиться в електронній торговій системі в день, зазначений в оголошенні про проведення аукціону, але не пізніше ніж через 50 календарних днів з дати оприлюднення оголошення про проведення аукціону, включаючи день оприлюднення оголошення про аукціон в електронній торговій системі та на офіційному веб-сайті організатора.
Повторний аукціон оголошується протягом трьох робочих днів після визнання першого аукціону таким, що не відбувся, та проводиться в день, зазначений в оголошенні про проведення аукціону, але не пізніше ніж через 30 календарних днів з дати оприлюднення оголошення про проведення повторного аукціону, включаючи день оприлюднення оголошення про аукціон в електронній торговій системі та на офіційному веб-сайті організатора.
13. Електронна торгова система функціонує у цілодобовому режимі, крім періодів проведення планових та позапланових профілактичних робіт.
Порядок функціонування електронної торгової системи та вчинення дій організатором, заявником та учасником в електронній торговій системі у частині, що не визначена цим Порядком, визначається регламентом роботи електронної торгової системи, затвердженим адміністратором.
14. З метою реєстрації в електронній торговій системі заявник подає такі дані та документи:
1) фізична особа - підприємець:
копії документа, що посвідчує особу, та реєстраційного номера облікової картки платника податків фізичної особи - підприємця (фізична особа, яка через свої релігійні переконання відмовилася від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, повідомила про це відповідному контролюючому органу та має відмітку у паспорті громадянина України, - копію паспорта громадянина України з відміткою) або даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків, внесених до паспорта громадянина України;
адресу електронної пошти для надсилання повідомлень електронної торгової системи та організатора (оператора);
реквізити рахунка заявника, на який повинен бути повернутий гарантійний внесок (його частина);
заяву в довільній формі про відсутність застосованих до заявника - фізичної особи - підприємця спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій) згідно із Законом України “Про санкції” та актами, прийнятими відповідно до цього Закону;
прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) представника юридичної особи, серію (за наявності) та номер документа, що посвідчує його особу;
документ, що підтверджує повноваження представника юридичної особи;
адресу електронної пошти для надсилання повідомлень електронної торгової системи та організатора (оператора);
реквізити рахунка заявника, на який повинен бути повернутий гарантійний внесок (його частина);
заяву в довільній формі про відсутність застосованих до заявника - юридичної особи або її посадових осіб (керівника, його заступників та осіб, що їх заміщують) чи її засновників (юридичних та фізичних осіб) спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій) згідно із Законом України “Про санкції” та актами, прийнятими відповідно до зазначеного Закону;
3) іноземна юридична особа - резидент:
найменування іноземної юридичної особи, зареєстрованого представництва іноземної юридичної особи;
код зареєстрованого представництва іноземної юридичної особи згідно з ЄДРПОУ;
прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) представника юридичної особи, серію (за наявності) та номер документа, що посвідчує його особу;
заяву в довільній формі про відсутність застосованих до заявника - іноземної юридичної особи або її посадових осіб (керівника, його заступників та осіб, що їх заміщують) чи її засновників (юридичних та фізичних осіб) спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій) згідно із Законом України “Про санкції” та актами, прийнятими відповідно до зазначеного Закону;
документ, що підтверджує повноваження представника юридичної особи;
адресу електронної пошти для надсилання повідомлень електронної торгової системи та організатора (оператора);
реквізити рахунка заявника, на який повинен бути повернутий гарантійний внесок (його частина).
15. Для участі в аукціоні заявник проходить процедуру реєстрації в електронній торговій системі та подає заявку для участі в аукціоні шляхом заповнення електронної форми через його особистий кабінет. У разі коли в оголошенні про проведення аукціону передбачений обов’язок заявника подати додаткові документи, заявник завантажує такі документи разом із заявкою.
Розмір гарантійного внеску становить 20 відсотків початкової ціни лота.
Сплата гарантійного внеску повинна бути підтверджена до завершення строку приймання заявок для участі в аукціоні. Документ, що підтверджує сплату гарантійного внеску, додається заявником до заявки для участі в аукціоні.
16. Приймання заявок для участі в аукціоні завершується о 20 годині дня, що передує дню проведення аукціону. Заявки, подані після завершення зазначеного строку, не приймаються.
Подання заявки для участі в аукціоні підтверджує згоду заявника з умовами проведення аукціону.
17. Заявка для участі в аукціоні подається виключно за обраним лотом. Зазначена заявка не є підставою для участі в аукціоні за іншими лотами.
Заявка для участі в аукціоні повинна містити закриту цінову пропозицію.
Оператор протягом строку прийняття заявок для участі в аукціоні, визначеного в оголошенні про проведення аукціону, забезпечує проведення перевірки відповідності заявки для участі в аукціоні (зокрема повторної) вимогам цього Порядку та у разі її відповідності заявці присвоюється реєстраційний номер, фіксується дата і час її подання.
Оператор до початку аукціону перевіряє надходження гарантійного внеску та за умови підтвердження факту такого надходження та виконання інших вимог для набуття статусу учасника відповідно до цього Порядку підтверджує статус заявника як учасника та забезпечує його допуск до участі в аукціоні.
Оператор не допускає до участі в аукціоні заявника у разі:
зазначення під час реєстрації недостовірних відомостей (інформації);
зазначення відомостей (інформації) не в повному обсязі;
ненадходження гарантійного внеску на зазначений в оголошенні про проведення аукціону рахунок оператора.
Заявник має право потворно подати заявку для участі в аукціоні у строк, визначений абзацом першим пункту 16 цього Порядку, усунувши підстави для недопуску, зазначені оператором.
18. Аукціон проходить в електронній торговій системі та полягає в повторювальному процесі підвищення ціни, що проводиться у три раунди в інтерактивному режимі реального часу.
Для проведення першого раунду аукціону закриті цінові пропозиції всіх учасників розташовуються у порядку від найнижчої до найвищої без ідентифікації учасників. Якщо учасники подали однакові закриті цінові пропозиції, першим в аукціоні вносить цінову пропозицію учасник, який подав свою закриту цінову пропозицію пізніше, ніж інші учасники з аналогічним значенням закритої цінової пропозиції. Початковою ціною аукціону визначається найнижча запропонована учасниками закрита цінова пропозиція.
Учасник може протягом одного раунду аукціону один раз підвищити свою закриту цінову пропозицію/цінову пропозицію не менш як на один крок аукціону (зробити крок аукціону).
У кожному раунді аукціону учасники протягом трьох хвилин у порядку від найнижчої цінової пропозиції до найвищої, а у разі збігу цінових пропозицій - від тих, що подані пізніше, ніж з аналогічним значенням цінові пропозиції, до тих, що подані раніше, мають право підвищити свою цінову пропозицію/закриту цінову пропозицію.
Перед початком кожного наступного раунду аукціону визначається нова початкова ціна раунду аукціону за результатами попереднього раунду аукціону. Початковою ціною кожного наступного раунду визначається найнижча запропонована учасниками цінова пропозиція у відповідному раунді.
Після завершення чергового раунду аукціону електронна торгова система робить паузу три хвилини і оголошує наступний раунд.
Невнесення учасником цінової пропозиції протягом трьох хвилин вважається внесенням ним у поточному раунді аукціону попередньої цінової пропозиції. Відсутність цінової пропозиції учасника в першому раунді аукціону за умови подання ним закритої цінової пропозиції вважається поданою ним ціновою пропозицією.
19. Протягом кожного раунду аукціону всім учасникам забезпечується рівний доступ до інформації про перебіг аукціону, зокрема про місця розташування їх цінових пропозицій в електронній торговій системі від найнижчої до найвищої у кожному раунді аукціону та про кількість учасників у даному раунді аукціону без їх ідентифікації.
20. Переможцем вважається учасник, що подав найвищу цінову пропозицію за лот, у разі, коли ним зроблений щонайменше один крок аукціону (у тому числі у своїй закритій ціновій пропозиції), у випадках, передбачених пунктом 29 цього Порядку, - учасник з наступною за величиною ціновою пропозицією за умови, що ним зроблений щонайменше один крок аукціону (у тому числі у своїй закритій ціновій пропозиції), а у разі однакових цінових пропозицій - учасник, що подав її раніше, за умови відсутності оформленого листа (звернення) від такого учасника про відмову від очікування та відсутності факту натискання ним відповідної кнопки про відмову від очікування в особистому кабінеті.
21. Якщо для участі в повторному аукціоні подано заявку від одного учасника, такий учасник вважається переможцем, а договір користування на умовах оренди підписується з таким учасником за запропонованою ним ціною за умови, що вона не є нижчою за початкову ціну лота.
22. Електронна торгова система забезпечує постійний та відкритий доступ спостерігачів для спостереження за проведенням аукціону.
23. Після закінчення аукціону в електронній торговій системі відображається інформація про завершення аукціону та автоматично формується протокол аукціону щодо кожного лота.
24. До протоколу аукціону вноситься така інформація:
дата і час початку та завершення аукціону;
назва лота (назва, місцезнаходження акваторії (водного простору), її межі (координати);
про необхідність проведення оцінки впливу на довкілля у випадках, передбачених Законом України “Про оцінку впливу на довкілля”;
строк, на який укладається договір користування на умовах оренди;
початкова ціна та ціна реалізації лота, цінові пропозиції учасників;
розмір винагороди оператора, через якого переможець набув право на участь в аукціоні;
вартість науково-біологічного обґрунтування та реквізити рахунка, на який її необхідно перерахувати;
25. Протокол аукціону формується та оприлюднюється електронною торговою системою в день закінчення аукціону. Якщо заявку на участь у повторному аукціоні подано одним учасником, у такому разі днем завершення аукціону, у який формується та оприлюднюється протокол аукціону, є день закінчення приймання заявок для участі в такому аукціоні.
Протокол аукціону підписується переможцем та оператором, через якого переможець аукціону набув право на участь в аукціоні, протягом шести робочих днів з дня формування протоколу аукціону. Протокол аукціону надсилається оператором організатору для підписання та оприлюднення в електронній торговій системі протягом трьох робочих днів з дня його підписання оператором та переможцем. Організатор підписує протокол аукціону протягом 15 робочих днів з дня його формування.
Протокол аукціону може бути підписаний відповідно до законодавства про електронний документообіг з накладенням на нього кваліфікованого електронного підпису відповідно до вимог Закону України “Про електронні довірчі послуги”.
26. Переможець сплачує вартість розроблення науково-біологічного обґрунтування розробнику протягом 10 робочих днів з дати оприлюднення організатором протоколу аукціону в електронній торговій системі.
Винагорода оператора вираховується з гарантійного внеску, сплаченого переможцем на рахунок оператора, через якого він набув право на участь в аукціоні, протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення організатором протоколу аукціону в електронній торговій системі. Якщо розмір винагороди оператора перевищує розмір гарантійного внеску, переможець зобов’язаний провести повний розрахунок (здійснити доплату) в межах строку, визначеного абзацом першим цього пункту.
27. Після сплати всіх платежів, передбачених пунктом 26 цього Порядку, та за умови підписання протоколу аукціону переможцем, оператором та організатором Кабінет Міністрів України (уповноважена ним особа) в установленому законодавством порядку протягом 30 календарних днів укладає договір користування на умовах оренди.
Укладений на підставі акта Кабінету Міністрів України договір користування на умовах оренди оприлюднюється організатором в електронній торговій системі.
28. Після укладення договору користування на умовах оренди переможець вносить плату за використання на умовах оренди акваторії (водного простору) відповідно до умов договору користування на умовах оренди, розмір якої визначається відповідно до ціни реалізації лота.
29. Переможець позбавляється права на укладення договорів користування на умовах оренди (при цьому сума гарантійного внеску не повертається) у разі:
1) невнесення в установлений строк належної до сплати вартості науково-біологічного обґрунтування та/або непроведення повного розрахунку (нездійснення доплати) щодо винагороди оператору, через якого переможець аукціону набув право на участь в аукціоні;
2) якщо переможець відмовився від підписання протоколу аукціону або договору користування на умовах оренди чи не підписав їх в установлений строк щодо цього самого лота на попередніх аукціонах;
3) надходження інформації від правоохоронних органів та суб’єктів фінансового моніторингу, що переможець аукціону здійснює фінансування тероризму та фінансування розповсюдження зброї масового знищення в Україні;
4) зазначення недостовірних відомостей (інформації) та/або зазначення відомостей (інформації) не в повному обсязі;
5) ненадходження гарантійного внеску на зазначений в оголошенні про проведення аукціону рахунок оператора;
6) виявлення факту, що заявником є фізична особа - підприємець або юридична особа (зокрема іноземна юридична особа):
яка провадить господарську діяльність на території Російської Федерації та Республіки Білорусь;
яка віднесена до юридичних або фізичних осіб, до яких застосовуються спеціальні економічні та інші обмежувальні заходи (санкції), визначені відповідними рішеннями Ради національної безпеки і оборони України, введеними в дію указами Президента України щодо застосування персональних (спеціальних) економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій) відповідно до Закону України “Про санкції”;
щодо якої порушено справу про банкрутство та/або яку визнано банкрутом, та/або яка перебуває на стадії ліквідації;
яка має заборгованості перед бюджетом.
30. У разі подання переможцем письмового повідомлення про відмову від отримання права на укладення договору користування на умовах оренди організатору та оператору договір користування на умовах оренди не укладається. Таке повідомлення опубліковується організатором в електронній торговій системі, а переможець вважається таким, який позбавлений права на укладення договору користування на умовах оренди.
Якщо переможець позбавляється права на укладення договору користування на умовах оренди або організатор не підписав протокол аукціону у випадку, передбаченому пунктом 29 цього Порядку (крім випадків, передбачених абзацами першим або третім цього пункту), організатор не пізніше наступного робочого дня завантажує рішення про відмову у підписанні протоколу аукціону або про позбавлення права на укладення договору користування на умовах оренди в електронну торгову систему.
Якщо переможець відмовився від підписання договору користування на умовах оренди або не підписав протокол аукціону у встановлені строки, організатор не пізніше наступного робочого дня завантажує рішення про відмову у підписанні протоколу аукціону або про позбавлення права на укладення договору користування в електронній торговій системі.
У випадках, визначених абзацами першим - третім цього пункту, автоматично формується новий протокол аукціону, у якому переможцем визначається учасник з наступною за величиною ціновою пропозицією, а у разі однакових цінових пропозицій кількох учасників - той, що подав її раніше згідно з порядком обліку часу, за яким діє електронна торгова система, за умови відсутності належним чином оформленого листа (звернення) від такого учасника про відмову від очікування або натискання ним відповідної кнопки про відмову від очікування в особистому кабінеті. У разі відсутності такого учасника аукціон вважається таким, що не відбувся, а в електронній торговій системі формується відповідний протокол аукціону.
Переможець, визначений відповідно до абзацу четвертого цього пункту, позбавляється права на укладення договору користування на умовах оренди та протокол аукціону не підписується організатором (при цьому сума гарантійного внеску не повертається та в повному обсязі перераховується організатору оператором не пізніше п’яти робочих днів з дня завантаження в електронній торговій системі рішення про відмову у підписанні протоколу аукціону або про позбавлення права на укладення договору користування на умовах оренди) у випадках, визначених пунктом 29 цього Порядку.
У випадках, визначених абзацами першим - третім цього пункту, сума сплаченої вартості науково-біологічного обґрунтування повертається не пізніше 10 робочих днів з дня, наступного за днем опублікування відповідного рішення в електронній торговій системі.
31. Гарантійний внесок переможця, за вирахуванням винагороди оператора, повертається йому оператором протягом 10 днів з дня укладення договору користування на умовах оренди, крім випадків, встановлених пунктом 29 цього Порядку.
Іншим учасникам внесена сума гарантійного внеску повертається оператором протягом п’яти робочих днів з дня формування протоколу аукціону, крім учасника з наступною за величиною ціновою пропозицією після переможця, а у разі однакових цінових пропозицій учасників - тому, хто подав цінову пропозицію раніше. Такому учаснику гарантійний внесок повертається протягом п’яти робочих днів з дня укладення договору користування на умовах оренди, за умови відсутності оформленого листа (звернення) від такого учасника про відмову від очікування та відсутності факту натискання ним відповідної кнопки про відмову від очікування в особистому кабінеті. У разі наявності оформленого листа (звернення) від такого учасника про відмову від очікування та натискання ним відповідної кнопки про відмову від очікування в особистому кабінеті гарантійний внесок такому учаснику повертається протягом п’яти робочих днів з дня настання останньої із зазначених подій.
Якщо аукціон визнано таким, що не відбувся, гарантійні внески підлягають поверненню учасникам протягом п’яти робочих днів з наступного дня після визнання аукціону таким, що не відбувся, крім випадків, передбачених пунктом 29 цього Порядку.
Рішення про проведення аукціону може бути скасовано до дня його проведення у разі наявності рішення суду, яке набрало законної сили.
Якщо аукціон було скасовано, гарантійний внесок підлягає поверненню учасникам протягом п’яти робочих днів з наступного дня після скасування аукціону та завантаження відповідного рішення в електронній торговій системі.
32. Аукціон вважається таким, що не відбувся, у разі:
коли до завершення строку прийняття заявок для участі в аукціоні подано менш як дві заявки (крім повторного аукціону);
коли за результатами аукціону жоден учасник не зробив крок аукціону (крім випадку, коли заявку на участь в повторному аукціоні подано одним учасником);
коли переможця позбавлено права на укладення договорів користування на умовах оренди, передбачених пунктом 29 цього Порядку, або у випадку подання переможцем аукціону письмового повідомлення про відмову від отримання права на укладення договору користування на умовах оренди, якщо такий переможець визначений відповідно до абзацу четвертого пункту 30 цього Порядку.
33. У разі визнання аукціону таким, що не відбувся, з підстав, визначених пунктом 32 цього Порядку, аукціону автоматично присвоюється статус такого, що не відбувся, а право на укладення договору користування на умовах оренди підлягає виставленню на повторний аукціон згідно з цим Порядком.
У разі визнання повторного аукціону таким, що не відбувся, з підстав, визначених пунктом 32 цього Порядку, аукціону автоматично присвоюється статус такого, що не відбувся.
34. Спори, пов’язані з проведенням аукціону, вирішуються в судовому порядку.