Про затвердження плану заходів з реалізації Стратегії боротьби з організованою злочинністю
{Із змінами, внесеними згідно з Розпорядженням КМ
№ 728-р від 02.08.2024}
1. Затвердити план заходів з реалізації Стратегії боротьби з організованою злочинністю, що додається.
2. Міністерствам за участю інших державних органів, відповідальних за виконання плану заходів, затвердженого цим розпорядженням:
забезпечити виконання плану заходів;
подавати щороку до 1 березня Національному координатору (до утворення Національного координатора - Міністерству внутрішніх справ) інформацію про стан виконання плану заходів для її узагальнення.
3. Національному координатору (до утворення Національного координатора - Міністерству внутрішніх справ) подавати Кабінетові Міністрів України щороку до 1 квітня звіт про виконання затвердженого цим розпорядженням плану заходів.
ПЛАН
заходів з реалізації Стратегії боротьби з організованою злочинністю
Найменування завдання | Найменування заходу | Індикатор виконання | Строк виконання | Відповідальні виконавці | |
1. | Удосконалення нормативно-правового забезпечення боротьби з організованою злочинністю | 1) розроблення та внесення на розгляд Кабінету Міністрів України законопроекту про внесення змін до Закону України “Про організаційно-правові основи боротьби з організованою злочинністю” щодо: | утворено робочу групу з підготовки законопроекту | грудень 2022 року | МВС |
подано на розгляд Кабінету Міністрів України в установленому порядку законопроект | березень 2023 року | ||||
визначення статусу Національного координатора, який буде здійснювати організаційне забезпечення реалізації державної політики у сфері боротьби з організованою злочинністю, відповідати за ефективне функціонування механізмів координації, взаємодії, моніторингу та звітності в зазначеній сфері через запровадження та подальше організаційне забезпечення реалізації механізму стратегічних комунікацій у сфері боротьби з організованою злочинністю; | |||||
впровадження систем проведення аналізу ризиків і кримінального аналізу в боротьбі з організованою злочинністю; | |||||
2) розроблення та внесення на розгляд Кабінету Міністрів України законопроекту про запровадження програм захисту осіб (зокрема членів їх сімей і близьких родичів), які надають допомогу, сприяють оперативно-розшуковій діяльності та беруть участь у кримінальному провадженні щодо організованої злочинності | утворено робочу групу з підготовки законопроекту | лютий 2023 року | МВС | ||
подано на розгляд Кабінету Міністрів України в установленому порядку законопроект | квітень 2023 року | ||||
3) проведення аналізу нормативно-правових актів у сфері боротьби з організованою злочинністю, виявлення положень, що потребують удосконалення, підготовка відповідних пропозицій | утворено робочу групу з розроблення змін до законодавства | грудень 2022 року | МВС | ||
затверджено аналітичний звіт із пропозиціями щодо внесення змін до законодавства | березень 2023 року | Мін’юст | |||
4) розроблення та внесення на розгляд Кабінету Міністрів України проекту нормативно-правового акта про запровадження механізму заохочення громадян, які сприяють боротьбі з організованою злочинністю | утворено робочу групу з підготовки законопроекту | грудень 2022 року | МВС | ||
подано на розгляд Кабінету Міністрів України в установленому порядку законопроект | березень 2023 року | ||||
2. | Формування ефективної системи інституційного забезпечення боротьби з організованою злочинністю | 1) вивчення питання щодо розмежування і конкретизації повноважень органів, які здійснюють боротьбу з організованою злочинністю, з метою усунення дублювання їх функцій і в разі потреби внесення відповідних пропозицій щодо змін до нормативно-правових актів, які регламентують відповідні питання | подано на розгляд Кабінету Міністрів України в установленому порядку звіт за результатами вивчення питання щодо розмежування і конкретизації повноважень органів, які здійснюють боротьбу з організованою злочинністю, проекти відповідних нормативно-правових актів | січень 2023 року | МВС |
внесено зміни до відомчих організаційно-розпорядчих документів | квітень 2023 року | ||||
2) розроблення та затвердження проекту міжвідомчого наказу щодо організації взаємодії та координації діяльності у сфері боротьби з організованою злочинністю | розроблено та затверджено міжвідомчий наказ щодо організації взаємодії та координації діяльності у сфері боротьби з організованою злочинністю | після внесення змін до Закону України “Про організаційно-правові основи боротьби з організованою злочинністю” | МВС | ||
3. | Запровадження механізмів координації та взаємодії у сфері боротьби з організованою злочинністю | 1) розроблення та подання на розгляд Кабінету Міністрів України законопроекту про внесення змін до Закону України “Про організаційно-правові основи боротьби з організованою злочинністю” щодо утворення/ визначення постійного Національного координатора з питань боротьби з організованою злочинністю | подано на розгляд Кабінету Міністрів України в установленому порядку законопроект | серпень 2024 року | МВС |
2) розроблення та схвалення Міжвідомчою робочою групою з координації запровадження в діяльність центральних органів виконавчої влади системи оцінки SOCTA Україна, яка утворена відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 26 січня 2022 р. № 59 “Деякі питання запровадження в діяльність центральних органів виконавчої влади системи оцінки SOCTA Україна”, оновленої Методики проведення оцінки загроз тяжких злочинів та організованої злочинності | схвалено Міжвідомчою робочою групою оновлену Методику | серпень 2024 року | МВС | ||
3) здійснення оцінювання загроз організованої злочинності та тяжких злочинів за системою оцінки SOCTA Україна за період 1 січня 2021 р. - 31 грудня 2024 р. відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 26 січня 2022 р. № 59 “Деякі питання запровадження в діяльність центральних органів виконавчої влади системи оцінки SOCTA Україна” | здійснено оцінювання загроз організованої злочинності та тяжких злочинів за період 1 січня 2021 р. - 31 грудня 2024 р., звіт надано Кабінетові Міністрів України, Раді національної безпеки і оборони України та уповноваженим органам | жовтень 2025 року | МВС | ||
4) затвердження основних напрямів (пріоритетів) боротьби з організованою злочинністю | затверджено основні напрями (пріоритети) боротьби з організованою злочинністю | листопад 2025 року | Національний координатор (за згодою) | ||
5) розроблення та затвердження комплексних планів заходів із протидії організованій злочинності (один або два плани за одним пріоритетом) | розроблено та затверджено комплексні плани заходів із протидії організованій злочинності (один або два плани за одним пріоритетом) | грудень 2025 року | Національний координатор (за згодою) | ||
6) оновлення комплексних планів заходів з протидії організованій злочинності | оновлено комплексні плани заходів з протидії організованій злочинності | у разі необхідності | -“- | ||
7) проведення моніторингу та оцінки стану реалізації Стратегії боротьби з організованою злочинністю | проводиться систематично моніторинг та оцінка стану реалізації Стратегії боротьби з організованою злочинністю | постійно | -“- | ||
8) підготовка щороку: | підготовлено щорічну оцінку стану реалізації державної політики у сфері боротьби з організованою злочинністю в Україні та щорічні звіти щодо стану організованої злочинності в Україні, основних напрямів та результатів боротьби з організованою злочинністю | щороку | Національний координатор (за згодою) | ||
4. | Запобігання організованій злочинності та боротьба із злочинними організаціями у сферах із високим ризиком її прояву | 1) розроблення та вжиття заходів щодо системної протидії організованій злочинності та “тінізації” економіки на основі консолідації зусиль відповідних державних органів | розроблено та вжито заходів до системної протидії організованій злочинності у сфері господарської діяльності, насамперед у бюджетній, податковій політиці та митній справі, земельних правовідносинах, фінансово-кредитній системі та паливно-енергетичному комплексі, на основі консолідації зусиль відповідних державних органів | щороку (після затвердження основних напрямів (пріоритетів) боротьби з організованою злочинністю) | Національна поліція |
2) розроблення та вжиття заходів щодо виявлення та недопущення зв’язків між організованими злочинними угрупованнями та особами, які сприяють терористичній діяльності, підриву суверенітету та територіальної цілісності України | розроблено та вжито заходів до виявлення та недопущення зв’язків між організованими злочинними угрупованнями та особами, які сприяють терористичній діяльності, підриву суверенітету та територіальної цілісності України | щороку (після затвердження основних напрямів (пріоритетів) боротьби з організованою злочинністю) | Національна поліція | ||
3) організація проведення моніторингу випадків протиправного заволодіння майном суб’єктів господарювання за участю організованих злочинних угруповань | організовано проведення моніторингу випадків протиправного заволодіння майном суб’єктів господарювання за участю організованих злочинних угруповань | -“- | Національна поліція | ||
4) розроблення та вжиття заходів щодо виявлення та припинення функціонування джерел доходів, отриманих організованими злочинними угрупованнями | розроблено та вжито заходів до виявлення та припинення функціонування джерел доходів, отриманих організованими злочинними угрупованнями | щороку (після затвердження основних напрямів (пріоритетів) боротьби з організованою злочинністю) | Національна поліція | ||
5) розроблення та вжиття заходів щодо посилення спроможності державних органів, що беруть участь у боротьбі з організованою злочинністю | розроблено та вжито заходів до посилення спроможності державних органів, що беруть участь у боротьбі з організованою злочинністю | -“- | -“- | ||
6) розроблення та вжиття заходів до забезпечення припинення діяльності організованих злочинних угруповань, які становлять загрозу для національної безпеки, та позбавлення їх можливості використовувати кошти, одержані злочинним шляхом | розроблено та вжито заходів до забезпечення припинення діяльності організованих злочинних угруповань, які становлять загрозу для національної безпеки, та позбавлено їх можливості використовувати кошти, одержані злочинним шляхом | щороку (після затвердження основних напрямів (пріоритетів) боротьби з організованою злочинністю) | Національна поліція | ||
7) розроблення та вжиття заходів до виявлення, аналізу та розслідування фактів “тіньового” виведення капіталів з України до офшорних зон і країн, банківська система яких не сприяє діяльності правоохоронних органів | розроблено та вжито заходів до виявлення, аналізу та розслідування фактів “тіньового” виведення капіталів з України до офшорних зон і країн, банківська система яких не сприяє діяльності правоохоронних органів | -“- | ДПС | ||
5. | Інформаційно-аналітичне, наукове та кадрове забезпечення державних органів, що беруть участь у боротьбі з організованою злочинністю | 1) розроблення та впровадження методики проведення кримінального аналізу та аналізу ризиків організованої злочинності, що відповідає стандартам ЄС | розроблено та впроваджено методику проведення кримінального аналізу та аналізу ризиків організованої злочинності, що відповідає стандартам ЄС | березень 2023 року | МВС |
2) розроблення та впровадження системи проведення моніторингу, оцінки ефективності діяльності та контролю за реалізацією державної політики у сфері боротьби з організованою злочинністю | розроблено та впроваджено систему проведення моніторингу, оцінки ефективності діяльності та контролю за реалізацією державної політики у сфері боротьби з організованою злочинністю | березень 2023 року | Національний координатор (за згодою) | ||
3) розроблення та впровадження єдиної захищеної інформаційної системи суб’єктів боротьби з організованою злочинністю | розроблено та впроваджено єдину захищену інформаційну систему суб’єктів боротьби з організованою злочинністю | грудень 2023 року | -“- | ||
4) забезпечення прямого безпосереднього доступу суб’єктів боротьби з організованою злочинністю до державних інформаційних ресурсів | утворено робочу групу з підготовки проекту нормативно-правового акта з питань забезпечення прямого безпосереднього доступу суб’єктів боротьби з організованою злочинністю до державних інформаційних ресурсів | січень 2023 року | Національний координатор (за згодою) | ||
5) підготовка рекомендацій за результатами проведення моніторингу та узагальнення судової практики щодо розгляду кримінальних проваджень за ознаками організованої злочинної діяльності | підготовлено рекомендації за результатами проведення моніторингу та узагальнення судової практики щодо розгляду кримінальних проваджень за ознаками організованої злочинної діяльності | щороку | Національний координатор (за згодою) | ||
6) проведення інженерно-технічних, дослідно-конструкторських робіт та створення апаратних і програмних комплексів з метою виконання завдань щодо боротьби з організованою злочинністю | проведено інженерно-технічні роботи, дослідно-конструкторські розробки та створено апаратні і програмні комплекси, які передбачені для виконання завдань щодо боротьби з організованою злочинністю | травень 2023 року | Національний координатор (за згодою) | ||
7) розроблення та запровадження процедури підбору кадрів, що ґрунтується на рівних можливостях, прозорості, об’єктивній оцінці та особливих вимогах до досвіду і кваліфікації | розроблено та запроваджено процедуру підбору кадрів, що ґрунтується на рівних можливостях, прозорості, об’єктивній оцінці та особливих вимогах до досвіду і кваліфікації | березень 2023 року | -“- | ||
8) розроблення заходів із підвищення рівня спеціалізації, фахової підготовки та перепідготовки кадрів, діяльність яких безпосередньо пов’язана із протидією організованій злочинності | розроблено заходи із підвищення рівня спеціалізації, фахової підготовки та перепідготовки кадрів, діяльність яких безпосередньо пов’язана із протидією організованій злочинності | постійно | Національний координатор (за згодою) | ||
9) розроблення заходів із підвищення рівня соціального захисту кадрів, забезпечення їх професійного зростання та просування по службі | розроблено та внесено на розгляд Кабінету Міністрів України проект нормативно-правового акта щодо запровадження комплексу заходів із підвищення рівня соціального захисту кадрів, забезпечення їх професійного зростання та просування по службі | березень 2023 року | Національний координатор (за згодою) | ||
6. | Залучення громадськості до активної участі в боротьбі з організованою злочинністю | 1) організація регулярних загальнонаціональних і регіональних форумів з обговорення проблем боротьби з організованою злочинністю | забезпечено (із залученням широкого кола заінтересованих сторін) систематичне проведення форумів, засідань за круглим столом, конференцій тощо | постійно | Національний координатор (за згодою) |
2) використання результатів діяльності громадських організацій щодо проведення моніторингу криміногенної ситуації в державі в частині діяльності організованих злочинних угруповань | ураховано в роботі результати діяльності громадських організацій щодо проведення моніторингу криміногенної ситуації в державі в частині діяльності організованих злочинних угруповань | постійно | Національний координатор (за згодою) | ||
3) забезпечення ефективного реагування державних органів, що беруть участь у боротьбі з організованою злочинністю, та їх посадових осіб на повідомлення засобів масової інформації про факти вчинення злочинів з ознаками організованості | зафіксовано факти повідомлення від засобів масової інформації про вчинення злочинів з ознаками організованості та внесено їх до Єдиного реєстру досудових розслідувань | постійно | Національний координатор (за згодою) | ||
4) популяризація прикладів успішного виконання програм боротьби з організованою злочинністю, розкриття резонансних злочинів, винесення судових вироків лідерам та активним членам організованих злочинних угруповань | сформовано звіт про результати виконання програм боротьби з організованою злочинністю, розкриття резонансних злочинів, винесення судових вироків лідерам та активним членам організованих злочинних угруповань | постійно | Національний координатор (за згодою) | ||
5) розроблення та запровадження механізму стратегічних комунікацій у сфері боротьби з організованою злочинністю | розроблено та запроваджено механізм стратегічних комунікацій у сфері боротьби з організованою злочинністю | березень | Національний координатор (за згодою) | ||
7. | Міжнародне співробітництво у сфері боротьби з організованою злочинністю | 1) забезпечення дієвого співробітництва з Міжнародною організацією кримінальної поліції - Інтерполом, Агентством ЄС із співробітництва у сфері правоохоронної діяльності (Європол) та іншими міжнародними партнерами на двосторонній та багатосторонній основі відповідно до національного законодавства і міжнародних договорів | виконано зобов’язання на двосторонній та багатосторонній основі відповідно до національного законодавства і міжнародних договорів | постійно | Національний координатор (за згодою) |
2) розвиток і вдосконалення договірно-правової бази, що регламентує міжнародне співробітництво у сфері боротьби з організованою злочинністю | внесено зміни до договірно-правової бази, що регламентує міжнародне співробітництво у сфері боротьби з організованою злочинністю | постійно | Національний координатор (за згодою) | ||
3) обмін відомостями про організовані злочинні угруповання та осіб, які беруть участь в їх діяльності | здійснено обмін відомостями про організовані злочинні угруповання та осіб, що беруть участь в їх діяльності, у передбачених законодавством випадках, порядку та обсязі, зокрема за умовами міжнародних договорів | постійно | Національний координатор (за згодою) | ||
4) здійснення в установленому законодавством порядку спільних оперативних заходів та слідчих дій у рамках дво- і багатосторонніх міжнародних операцій та спільних слідчих груп (JIT), спрямованих на запобігання, викриття та припинення транснаціональної організованої злочинної діяльності, ідентифікацію, розшук і повернення активів, одержаних організованими групами внаслідок їх протиправної діяльності | організовано та здійснено спільні оперативні заходи і транскордонні операції з метою припинення та запобігання організованій злочинній діяльності | постійно | Національний координатор (за згодою) | ||
5) розширення обміну досвідом, стажування та спільне навчання фахівців спеціальних підрозділів із боротьби з організованою злочинністю | розширено обмін досвідом, стажування та спільне навчання фахівців спеціальних підрозділів із боротьби з організованою злочинністю | постійно | Національний координатор (за згодою) | ||
6) ініціювання запровадження проектів міжнародної технічної допомоги, спрямованих на посилення можливостей органів, що здійснюють боротьбу з організованою злочинністю | ініційовано запровадження проектів міжнародної технічної допомоги, спрямованих на посилення можливостей органів, що здійснюють боротьбу з організованою злочинністю | постійно | Національний координатор (за згодою) | ||
7) налагодження багатосторонніх відносин із закладами освіти, неурядовими спеціалізованими мережами та науковими установами іноземних держав, які спеціалізуються на підготовці фахівців у сфері боротьби з організованою злочинністю та проведенні кримінологічних досліджень | налагоджено багатосторонні відносини із закладами освіти, неурядовими спеціалізованими мережами та науковими установами іноземних держав, які спеціалізуються на підготовці фахівців у сфері боротьби з організованою злочинністю та проведенні кримінологічних досліджень | постійно | Національний координатор (за згодою) |
{План заходів із змінами, внесеними згідно з Розпорядженням КМ № 728-р від 02.08.2024}