open
Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • Зміст
Попередня

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА

від 15 грудня 2021 р. № 1324
Київ

Про затвердження Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію проектів у рамках Програми з відновлення України

Відповідно до частини другої статті 97 Бюджетного кодексу України Кабінет Міністрів України постановляє:

Затвердити Порядок та умови надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію проектів у рамках Програми з відновлення України, що додаються.

Прем'єр-міністр України

Д. ШМИГАЛЬ

Інд. 82



ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 15 грудня 2021 р. № 1324

ПОРЯДОК ТА УМОВИ
надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію проектів у рамках Програми з відновлення України

1. Ці Порядок та умови визначають механізм надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію проектів у рамках Програми з відновлення України (далі - субвенція), що фінансуються відповідно до Фінансової угоди “Програма з відновлення України” між Україною та Європейським інвестиційним банком, ратифікованої Законом України від 14 липня 2021 р. № 1645-IX (далі - Фінансова угода).

Джерелом формування субвенції є кошти позики Європейського інвестиційного банку, залучені Україною відповідно до Фінансової угоди.

2. Головним розпорядником субвенції є Мінрегіон.

Розпорядники/одержувачі субвенції за місцевими бюджетами (кінцеві бенефіціари) визначаються рішенням відповідної місцевої ради, відповідної військово-цивільної адміністрації про такий бюджет згідно із законодавством.

3. Субвенція надається для забезпечення здійснення заходів щодо відновлення соціальної інфраструктури, метою яких є подолання наслідків конфлікту на сході України, зокрема задоволення потреб внутрішньо переміщених осіб в окремих адміністративно-територіальних одиницях, а саме в:

районах Донецької та Луганської областей, що постраждали від конфлікту, де органи державної влади здійснюють свої повноваження у повному обсязі;

чотирьох сусідніх областях (Дніпропетровська, Запорізька, Харківська, Херсонська), інфраструктура яких несе велике навантаження через наплив внутрішньо переміщених осіб, пов’язаних з конфліктом на сході України;

окремих адміністративно-територіальних одиницях, зокрема Київській, Одеській, Полтавській областях, що приймають значну кількість внутрішньо переміщених осіб, з метою надання їм допомоги у подоланні посиленого навантаження на соціальну інфраструктуру.

4. Субвенція спрямовується бюджетам адміністративно-територіальних одиниць, на території яких реалізуються проекти у рамках Програми з відновлення України за напрямами, визначеними у Фінансовій угоді.

5. Використання субвенції здійснюється з дотриманням умов Фінансової угоди та договорів, укладених у рамках Програми з відновлення України (далі - Програма), а також відповідно до угод про передачу коштів позики, укладених відповідно до Фінансової угоди.

Субвенція не може бути спрямована для сплати податку на додану вартість, штрафних санкцій та/або пені, що нараховується за порушення умов договорів, на витрати, пов’язані з перерахуванням та конвертацією коштів за рахунком для одержання коштів та проектними рахунками, та на оплату професійних послуг, пов’язаних із виконанням Фінансової угоди.

Не допускається будь-яке подвійне фінансування одних і тих же компонентів проектів, у тому числі за рахунок коштів, наданих Європейським інвестиційним банком, іншими донорами, коштів державного чи місцевих бюджетів.

6. Умовами надання субвенції є:

1) наявність затвердженої в установленому законодавством порядку проектної документації проектів будівництва (нове будівництво, реконструкція, реставрація, капітальний ремонт), яка обов’язково враховує потреби осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, а також забезпечення вимог щодо енергоефективності будівель під час розроблення проектної документації;

2) забезпечення дотримання комплексного підходу під час проектування та фінансування об’єкта будівництва (здійснення комплексу відповідних робіт та заходів у будинку, будівлі, споруді будь-якого призначення в цілому);

3) комунальна форма власності об’єкта, на фінансування якого залучається субвенція;

4) співфінансування за рахунок місцевих бюджетів та інших джерел, не заборонених законодавством, на покриття витрат на сплату податків і зборів (у тому числі податку на додану вартість), комісії за конвертацію валюти, страхування, авторський нагляд тощо;

5) календарний план реалізації проектів має становити від одного до трьох років;

6) спроможність територіальних громад та утворених нею органів місцевого самоврядування, на фінансування об’єктів яких залучається субвенція, повинна забезпечувати подальше власне фінансування та їх утримання за рахунок коштів місцевих бюджетів та інших джерел, не заборонених законодавством;

7) загальна кошторисна вартість проектів будівництва (нове будівництво, реконструкція, реставрація, капітальний ремонт) становить понад 15000 тис. гривень;

8) об’єкти, зокрема житлового фонду, що фінансуються за рахунок субвенції, залишаються у комунальній власності (спільній власності) відповідних територіальних громад та використовуються за цільовим призначенням протягом не менше 20 років з дати завершення впровадження проекту;

9) за рахунок субвенції заборонено купівлю або приватизацію землі, будівель, приміщень;

10) під час розроблення проектів містобудівної документації на місцевому рівні та на всіх етапах реалізації проектів обов’язково повинно бути враховано громадські інтереси ключових заінтересованих сторін в місцевій громаді (вразливі групи населення; громадські організації; медичні, освітні, соціальні служби);

11) для Донецької та Луганської областей в зоні до 25 кілометрів від лінії розмежування допускається фінансування за рахунок субвенції лише проектів соціального спрямування (комплексна реконструкція/ капітальний ремонт соціального житла, навчальних закладів, закладів охорони здоров’я, культури, спорту, центрів надання адміністративних послуг, центрів безпеки громадян та закладів іншої соціальної інфраструктури) вартістю до 1 млн. євро (у гривневому еквіваленті згідно з офіційним курсом Національного банку на дату подання пропозицій щодо участі у відборі без урахування податку на додану вартість).

7. Оголошення про проведення відбору проектів, що фінансуватимуться за рахунок субвенції, оприлюднюється на офіційному веб-сайті Мінрегіону, в якому зазначаються:

1) перелік документів, що додаються до заяви про участь у відборі;

2) строк проведення відбору;

3) адреса електронної пошти, час і строк подання заяв про участь у відборі;

4) контактні особи та номер телефону для отримання додаткової інформації;

5) умови фінансування.

Пропозиції щодо проектів, що фінансуватимуться за рахунок субвенції, подаються органами місцевого самоврядування, місцевими органами виконавчої влади/виконавчими органами сільських, селищних, міських рад територіальних громад.

Строк подання пропозицій щодо участі у відборі становить 30-60 календарних днів з дати оприлюднення оголошення про проведення відбору на офіційному веб-сайті Мінрегіону.

Додаткові відбори (у разі необхідності) здійснюються у тому ж порядку.

8. Для відбору проектів, що фінансуватимуться за рахунок субвенції, Мінрегіон утворює експертну робочу групу з питань ініціювання, підготовки, супроводження та реалізації спільних з Європейським інвестиційним банком проектів в рамках Програми з відновлення України (далі - експертна робоча група), до складу якої входять представники Мінрегіону, Мінфіну, Мінреінтеграції та інших відповідних заінтересованих сторін.

Положення про експертну робочу групу та її склад затверджуються наказом Мінрегіону.

Формою роботи експертної робочої групи є засідання.

Засідання експертної робочої групи проводиться не пізніше ніж через 45 календарних днів після закінчення строку подання заяв про участь у відборі.

Засідання експертної робочої групи є правоможним, якщо в її роботі бере участь більш як половина її членів.

Рішення експертної робочої групи вважається прийнятим, якщо за нього проголосувала більшість присутніх на засіданні членів експертної робочої групи. У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос головуючого на засіданні.

Члени експертної робочої групи зобов’язані дотримуватися вимог, передбачених частиною другою статті 351 Закону України “Про запобігання корупції”.

9. За результатами проведення відбору проектів, що фінансуватимуться за рахунок субвенції, Мінрегіон подає їх на схвалення Європейському інвестиційному банку відповідно до процедур, визначених Фінансовою угодою.

10. За результатами проведення відбору проектів, що фінансуватимуться за рахунок субвенції, Мінрегіон з урахуванням рекомендацій, наданих експертною робочою групою, подає в установленому порядку Кабінетові Міністрів України для затвердження пропозиції щодо розподілу субвенції між місцевими бюджетами в межах обсягу субвенції на відповідний бюджетний період.

Переліки проектів, які фінансуються за рахунок субвенції, формуються та затверджуються головним розпорядником субвенції в межах розподілу субвенції між місцевими бюджетами.

11. Кредитні кошти, перераховані з проектного рахунка, вважаються субвенцією, що надана з державного бюджету відповідним місцевим бюджетам у день перерахування коштів у національній валюті або у сумі гривневого еквіваленту перерахованих валютних коштів, розрахованого за офіційним курсом Національного банку на день їх перерахування.

12. Заявки на перерахування коштів з рахунка для одержання коштів підписуються уповноваженими особами Мінфіну, головного розпорядника субвенції. Заявки на перерахування коштів з проектного рахунка підписуються уповноваженими особами Мінфіну, головного розпорядника субвенції, розпорядника субвенції за місцевим бюджетом та одержувачами (замовниками).

13. Кредитні кошти Європейського інвестиційного банку в рамках Програми перераховуються Європейським інвестиційним банком за заявками на їх вибірку, оформленими відповідно до положень Фінансової угоди та договорів, укладених у рамках Програми, на рахунок Мінфіну в АТ “Державний експортно-імпортний банк України”, відкритий для виконання Програми. Для цілей Програми Мінфін відкриває в АТ “Державний експортно-імпортний банк України” для кожного кінцевого бенефіціара проектні рахунки, на які перераховуються кошти для відповідних проектів з рахунка, відкритого для виконання Програми.

Субвенція надається місцевим бюджетам, розпорядникам субвенції за місцевими бюджетами шляхом перерахування коштів із проектного рахунка постачальникам товарів (виконавцям робіт або послуг) за договорами, укладеними розпорядниками субвенції за місцевими бюджетами у рамках проектів, на виконання грошових зобов’язань зазначених розпорядників щодо оплати поставлених товарів/виконаних, робіт та послуг за такими договорами з подальшим відображенням таких операцій у бухгалтерському обліку, фінансовій і бюджетній звітності.

14. Головний розпорядник субвенції з метою відображення в обліку та звітності про виконання бюджетів у частині здійснення видатків державного бюджету, доходів і видатків місцевих бюджетів за рахунок субвенції подає Казначейству зведене розпорядження за формою згідно з додатком.

Для відображення головним розпорядником субвенції, розпорядниками субвенції за місцевими бюджетами у бухгалтерському обліку, фінансовій і бюджетній звітності операцій у частині здійснення видатків державного бюджету, доходів і видатків місцевих бюджетів за рахунок субвенції головний розпорядник субвенції подає розпорядникам субвенції за місцевими бюджетами копію зведеного розпорядження за формою згідно з додатком.

15. Видатки, пов’язані з фінансуванням за рахунок бюджетних коштів об’єктів капітального будівництва, здійснюються відповідно до Порядку державного фінансування капітального будівництва, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2001 р. № 1764 (Офіційний вісник України, 2001 р., № 52, ст. 2374), постанови Кабінету Міністрів України від 4 грудня 2019 р. № 1070 “Деякі питання здійснення розпорядниками (одержувачами) бюджетних коштів попередньої оплати товарів, робіт і послуг, що закуповуються за бюджетні кошти” (Офіційний вісник України, 2020 р., № 2, ст. 64).

16. Затвердження проектів будівництва і проведення їх експертизи здійснюється відповідно до вимог Порядку затвердження проектів будівництва і проведення їх експертизи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 травня 2011 р. № 560 (Офіційний вісник України, 2011 р., № 41, ст. 1674).

17. Казначейство:

забезпечує відображення його органами в обліку та звітності про виконання бюджетів операцій у частині здійснення видатків державного бюджету, доходів і видатків місцевих бюджетів за рахунок субвенції за відповідними кодами бюджетної класифікації у розрізі доходів, видатків та кредитування бюджетів у національній валюті або у відповідному гривневому еквіваленті євро;

інформує щомісяця до 15 числа Мінфін та Мінрегіон про обсяги перерахування субвенції та касові видатки в розрізі місцевих бюджетів, що фінансуються за її рахунок.

18. Мінрегіон до 25 числа кожного місяця інформує Мінфін про використання субвенції.

19. Розпорядники субвенції за місцевими бюджетами подають щомісяця до 20 числа головному розпорядникові субвенції звіт про її використання.

20. У разі недотримання кінцевим бенефіціаром умов Фінансової угоди, угоди про передачу коштів позики і цих Порядку та умов відповідна місцева рада чи військово-цивільна адміністрація повертає суму коштів, спрямовану на фінансування проекту, відповідно до законодавства та укладених договорів.

21. Складення та подання фінансової і бюджетної звітності про використання субвенції, а також контроль за її цільовим використанням здійснюються в установленому законодавством порядку.



Додаток
до Порядку та умов

ЗВЕДЕНЕ РОЗПОРЯДЖЕННЯ

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • Зміст

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: